BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Rechtsback Luis Manuel Orejuela naar Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:48   quote  deeplink  
De verkopende club meld dit op haar eigen website dus ga ik er vanuit dat het definitief is. Vandaar ook niet in het geruchtentopic.

Hier de bron en daarbij staat ook de bekendmaking van de verkopende club, Deportivo Cali uit Colombia

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/755097/groot-nieuws-uit-colombia-ajax-koopt-rechtsback-voor-3-6-miljoen.html
Brandje
 Brandje - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:57   quote  deeplink  
Ben normaal echt niet van de YouTube maar deze gozer tovert wel een lach op mijn gezicht. Kan aanvallen, verdedigen, heeft techniek, snelheid, goed linkerbeen ook als is ie rechts en een heel goed schot.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2017 door Brandje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:58   quote  deeplink  
las het net... ben benieuwd.. als die sanchez kwaliteiten heeft hoop ik da veltman snel diep rood pakt :P
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 00:23   quote  deeplink  
Opvallend hoor.
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 00:36   quote  deeplink  
Orejuela vijf jaar naar Ajax

Deportivo Cali meldt dat Luis Manuel Orejuela (21) naar Ajax verhuist. De Colombiaan, een rechtsback die ook als linksback uit de voeten kan, zou in Amsterdam voor vijf jaar tekenen. “We zijn in de afrondende fase”, aldus Steinar Dietz van Essel Sports.

Het bureau van Sören Lerby had zwart op wit van Deportivo Cali dat de Colombiaan voor 3,65 miljoen euro mocht worden verkocht en deed volgens Deportivo Cali gisteravond laat zaken met Marc Overmars en Edwin van der Sar. PSV had de kersverse A-international van Colombia ook op het oog, maar kon pas zaken doen bij een vertrek van Santiago Arias.

Bron
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 09 augustus 2017 - 02:28   quote  deeplink  
Goed gehandeld, nee wacht...; Top gedaan! Klasse Overmars en Sar!!

Mag ook wel eens gezegd worden.
p111
 p111 - woensdag 09 augustus 2017 - 07:19   quote  deeplink  
Nog niet binnen ik hoor ook niks meer van Barac ?? hopelijk allebei snel rond.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 09 augustus 2017 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 02:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Goed gehandeld, nee wacht...; Top gedaan! Klasse Overmars en Sar!!

Mag ook wel eens gezegd worden.
Net als Richarlison zeker? Ik wacht nog even tot hij gepresenteerd is en hij beter dan Veltman en Tete blijkt te zijn..
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 02:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Goed gehandeld, nee wacht...; Top gedaan! Klasse Overmars en Sar!!

Mag ook wel eens gezegd worden.
Nee dat mag je hier niet zeggen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 09 augustus 2017 - 08:47   quote  deeplink  
Of het goed gedaan is bepaal ik voor mezelf aan het einde van het seizoen als we de balans op kunnen maken.

Snelle jongen, aanvallend ingesteld en speelt met veel risico(voor zover ik kan opmaken uit de youtube beelden). Hou ik persoonlijk wel van. Denk dat Sanchez en Schone veel gaten dicht zullen moeten lopen als deze jongen speelt.

Wat ik vooral knap vind is dat de transfer zo stil is gehouden. Normaal hoor je weken vantevoren over geruchten en spelletjes door club en/of zaakwaarnemer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door Jaccio --
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 08:47 schreef Jaccio het volgende:
Of het goed gedaan is bepaal ik voor mezelf aan het einde van het seizoen als we de balans op kunnen maken.

Snelle jongen, aanvallend ingesteld en speelt met veel risico(voor zover ik kan opmaken uit de youtube beelden). Hou ik persoonlijk wel van. Denk dat Sanchez en Schone veel gaten dicht zullen moeten lopen als deze jongen speelt.

Wat ik vooral knap vind is dat de transfer zo stil is gehouden. Normaal hoor je weken vantevoren over geruchten en spelletjes door club en/of zaakwaarnemer.
Juist bij Ajax hoor je niks over de meeste aankopen. Huntelaar was er ineens. Van Leer, Lamprou. Cassiera Sanchez. Om er maar een paar te noemen. De meeste geruchten zijn juist de spelers die niet komen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 09 augustus 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 09:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist bij Ajax hoor je niks over de meeste aankopen. Huntelaar was er ineens. Van Leer, Lamprou. Cassiera Sanchez. Om er maar een paar te noemen. De meeste geruchten zijn juist de spelers die niet komen.
Dat vind ik knap dat ze het zo goed stilhouden.
In alle rust hun ding doen en zich niet laten leiden door de gekte van buitenaf.
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 09:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist bij Ajax hoor je niks over de meeste aankopen. Huntelaar was er ineens. Van Leer, Lamprou. Cassiera Sanchez. Om er maar een paar te noemen. De meeste geruchten zijn juist de spelers die niet komen.
Richarlison, Barac en Orejuela om er maar een paar te noemen ;-)
p111
 p111 - woensdag 09 augustus 2017 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 08:47 schreef Jaccio het volgende:
Of het goed gedaan is bepaal ik voor mezelf aan het einde van het seizoen als we de balans op kunnen maken.

Snelle jongen, aanvallend ingesteld en speelt met veel risico(voor zover ik kan opmaken uit de youtube beelden). Hou ik persoonlijk wel van. Denk dat Sanchez en Schone veel gaten dicht zullen moeten lopen als deze jongen speelt.

Wat ik vooral knap vind is dat de transfer zo stil is gehouden. Normaal hoor je weken vantevoren over geruchten en spelletjes door club en/of zaakwaarnemer.
Dat doet Schone wel effe.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 09:32 schreef AkaS het volgende:

[..]

Richarlison, Barac en Orejuela om er maar een paar te noemen ;-)
Orejuela pas sinds gister man. Juist dat is wat we bedoelen. Er komt amper echt nieuws naar buiten.

Ook over richarlison. Na de extra eisen schijnt Ajax zich gewoon teruggetrokken te hebben. Dus gewoon mislukte onderhandelingen. Alle geruchten die er zijn gekomen zijn van daarna en zijn er gekomen juist omdat ie niet kwam.

Barac is nu een dikke week een gerucht. Maar juist Ajax komt heel vaak met de transfers van spelers waar op dat moment helemaal nog geen geruchten over zijn.
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 11:37   quote  deeplink  
Ajax maakt sowieso niets bekend tot die Orejuela daadwerkelijk tekent. Hij zal dus eerst nog naar Nederland moeten komen en medisch gekeurd moeten worden.

Op papier klinkt het goed, een rechtsback die ook op links uit de voeten kan.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 09 augustus 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 11:08 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat doet Schone wel effe.
Haha
Gaan ze misschien eindelijk eens inzien dat Schone toch tekort komt
Pietje
 Pietje - woensdag 09 augustus 2017 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 11:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Orejuela pas sinds gister man. Juist dat is wat we bedoelen. Er komt amper echt nieuws naar buiten.

Ook over richarlison. Na de extra eisen schijnt Ajax zich gewoon teruggetrokken te hebben. Dus gewoon mislukte onderhandelingen. Alle geruchten die er zijn gekomen zijn van daarna en zijn er gekomen juist omdat ie niet kwam.

Barac is nu een dikke week een gerucht. Maar juist Ajax komt heel vaak met de transfers van spelers waar op dat moment helemaal nog geen geruchten over zijn.
Ik denk daar precies ook zo over.

Zoals ik al diverse keren heb geschreven: wacht nou maar rustig af. Overmars en de zijnen zijn volop bezig. Komt goed.
Pietje
 Pietje - woensdag 09 augustus 2017 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 02:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Goed gehandeld, nee wacht...; Top gedaan! Klasse Overmars en Sar!!

Mag ook wel eens gezegd worden.
+ 1
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 12:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

+ 1
Zo te zien en horen is dit precies de versterking die we nodig hebben, frappant dat deze aanwinst niet vorige maand is binnen gehaald want volgens mij wilde deze jongen al een tijdje weg.

Gemiste kans om hem niet voor de wedstrijden tegen Nice erbij te hebben!

Of zou Overmars nu pas door hebben dat Veltman niet goed genoeg is???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door AkaS --
p111
 p111 - woensdag 09 augustus 2017 - 13:30   quote  deeplink  
Niet alleen Veltman ook Schone en Viergever.
Pietje
 Pietje - woensdag 09 augustus 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zo te zien en horen is dit precies de versterking die we nodig hebben, frappant dat deze aanwinst niet vorige maand is binnen gehaald want volgens mij wilde deze jongen al een tijdje weg.

Gemiste kans om hem niet voor de wedstrijden tegen Nice erbij te hebben!

Of zou Overmars nu pas door hebben dat Veltman niet goed genoeg is???
Geduld is een schone (geen Schöne) ;) zaak.
Ik blijf van mening dat Marc Overmars (en Edwin van der Sar) goed bezig zijn. Geen ruchtbaarheid ergens aan geven en dan ineens is die versterking daar.

Geen paniekaankopen maar doelgericht zoeken en toeslaan.
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 13:55   quote  deeplink  
Orejuala heeft vandaag al even bij de selectie gestaan op Ajax.nl. Het is even zo snel weer verdwenen. Kortom, lijkt een kwestie van wachten op de presentatie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 09 augustus 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zo te zien en horen is dit precies de versterking die we nodig hebben, frappant dat deze aanwinst niet vorige maand is binnen gehaald want volgens mij wilde deze jongen al een tijdje weg.

Gemiste kans om hem niet voor de wedstrijden tegen Nice erbij te hebben!

Of zou Overmars nu pas door hebben dat Veltman niet goed genoeg is???
Sorry, maar de selectie is prima in orde om van Nice te winnen.

Als je alleen Klaassen en Traore heb laten gaan en die laten vervangen door de spelers die er al zijn. Die dat overigens gewoon goed gedaan hebben.

Dan is de selectie prima in orde.

Dat ze niet van Nice hebben gewonnen komt niet vanwege het transferbeleid, dat heeft een andere oorzaak.
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 15:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry, maar de selectie is prima in orde om van Nice te winnen.

Als je alleen Klaassen en Traore heb laten gaan en die laten vervangen door de spelers die er al zijn. Die dat overigens gewoon goed gedaan hebben.

Dan is de selectie prima in orde.

Dat ze niet van Nice hebben gewonnen komt niet vanwege het transferbeleid, dat heeft een andere oorzaak.
Ik heb het al veel vaker gepost, maar er wordt nooit echt op gereageerd...

De goede wedstrijden die Ajax speelde en uiteindelijk direct of indirect voor succes zorgden waren wedstrijden waar in ieder geval Veltman niet speelde of kon spelen door schorssing, blessure of vervangen door 2e gele kaart.

Daarbij gold hetzelfde voor Schöne.

Bij wedstrijden dat beide speelden en of de wedstrijd
grotendeels uitspeelde was er geen succes.

De wedstrijden tegen Nice beamen dit !!!

Makkelijk gezegd kan je zeggen... Nou nee want ik roep
dit al een tijdje en de uitschakeling tegen Nice is helaas
mijn gelijk!

Had ik ongelijk en jij gelijk dan zouden ze niet bezig
zijn met deze colombiaan en kroaat ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door AkaS --
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 16:42   quote  deeplink  
Best grappig om tegen een muur te lullen..

En maar vol blijven houden dat Overmars
(en van der Sar) het goed doet/doen.

Deze aankopen is een erkenning dat de huidige
selectie niet voldoet. Gek dat ik als leek dit
al tijden schijn te weten.
Gek dat ik, die het volgens velen hier verkeerd
zie, al geruime tijd terug voorspelde dat Ajax met
Schöne, Veltman en in mindere mate Younes het niet
zou gaan redden..

De finale was mijn eerste gelijk. Nu tegen Nice mijn
2e gelijk.

En de komende aankopen mijn 3e gelijk.

Wanneer het kalf verdronken is dempt men
de put!!!!

En Overmars en Sar doen dit niet voor het eerst.

Conclusie zij onderschatten de problemen.
Overschatten de kwaliteiten van spelers als Veltman,
Schöne en Younes

Maar vooral blijven zeggen dat ik ongelijk heb ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 augustus 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 16:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Had ik ongelijk en jij gelijk dan zouden ze niet bezig
zijn met deze colombiaan en kroaat ;-)
Of het is simpelweg ter voorbereiding op het vertrek van Viergever en Veltman volgend seizoen en we sowieso een backup nodig moeten hebben voor beide posities aangezien ik denk dat Zeefuik en Dijks niet goed genoeg worden bevonden. Deze nieuwe spelers zullen Viergever en Veltman zeker niet direct uit de basis spelen, al helemaal als je Veltman tot aanvoerder hebt benoemd.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 augustus 2017 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 16:42 schreef AkaS het volgende:

Deze aankopen is een erkenning dat de huidige
selectie niet voldoet.
Volgensmij willen de meesten nieuwe aankopen, voornamelijk verdedigend. Er is alleen een verschil tussen het niet voldoen van de selectie of van het basiselftal. Dat laatste is niet waar, omdat de ploeg juist heeft laten zien tegen een Nice, maar ook in de Europa League afgelopen seizoen, prima te kunnen voetballen. Deze aankopen zijn dan ook eerder voor de toekomst gericht en niet dat zij er direct moeten staan.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zo te zien en horen is dit precies de versterking die we nodig hebben, frappant dat deze aanwinst niet vorige maand is binnen gehaald want volgens mij wilde deze jongen al een tijdje weg.

Gemiste kans om hem niet voor de wedstrijden tegen Nice erbij te hebben!

Of zou Overmars nu pas door hebben dat Veltman niet goed genoeg is???
Veltman is en blijft echt de nummer 1 back. En zoals je inmiddels doorhebt. Het duurt daar in zuid Amerika wel even voordat er iets daadwerkelijk ondertekend kan worden.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 16:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb het al veel vaker gepost, maar er wordt nooit echt op gereageerd...

De goede wedstrijden die Ajax speelde en uiteindelijk direct of indirect voor succes zorgden waren wedstrijden waar in ieder geval Veltman niet speelde of kon spelen door schorssing, blessure of vervangen door 2e gele kaart.

Daarbij gold hetzelfde voor Schöne.

Bij wedstrijden dat beide speelden en of de wedstrijd
grotendeels uitspeelde was er geen succes.

De wedstrijden tegen Nice beamen dit !!!

Makkelijk gezegd kan je zeggen... Nou nee want ik roep
dit al een tijdje en de uitschakeling tegen Nice is helaas
mijn gelijk!

Had ik ongelijk en jij gelijk dan zouden ze niet bezig
zijn met deze colombiaan en kroaat ;-)
Ik heb er wel degelijk op gereageerd met bikkelharde feiten dat wat je zegt niet eens klopt.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 16:42 schreef AkaS het volgende:
Best grappig om tegen een muur te lullen..

En maar vol blijven houden dat Overmars
(en van der Sar) het goed doet/doen.

Deze aankopen is een erkenning dat de huidige
selectie niet voldoet. Gek dat ik als leek dit
al tijden schijn te weten.
Gek dat ik, die het volgens velen hier verkeerd
zie, al geruime tijd terug voorspelde dat Ajax met
Schöne, Veltman en in mindere mate Younes het niet
zou gaan redden..

De finale was mijn eerste gelijk. Nu tegen Nice mijn
2e gelijk.

En de komende aankopen mijn 3e gelijk.

Wanneer het kalf verdronken is dempt men
de put!!!!

En Overmars en Sar doen dit niet voor het eerst.

Conclusie zij onderschatten de problemen.
Overschatten de kwaliteiten van spelers als Veltman,
Schöne en Younes

Maar vooral blijven zeggen dat ik ongelijk heb ;-)
Iedereen riep hier dat er in de breedte wat bij moest. Dat zeiden ze binnen Ajax zelfs.

Overal in Europa begint het nu pas een beetje te lopen wat transfers betreft.

Er is hier daarnaast ook vrijwel niemand die liever niet ziet dat er gedegen concurrentie voor de genoemde heren moet zijn en dat als ze niet presteren ze een plek op de bank verdienen.

Maar hoed. Blijf jij lekker jezelf verheerlijken over iets dat vrijwel het hele forum roept denkt en ziet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door remco k --
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 17:30   quote  deeplink  
Hahaha tuurlijk Remco, pas na de uitschakeling hoorde ik bepaalde mensen opeens. Waaronder jij!

Je weet als Ajax dat CL alleen mogelijk is via voorronden en die beginnen niet nu pas... Dus als je als Ajax jezelf het doel stelt om CL te halen lijkt het mij volkomen ongeloofwaardig om hier niet op te anticiperen.

Maar blijf jij maar lekker slap lullen en dwarsliggen.

Breedteaankopen zijn het volgens mij geenzins want vanuit de breedte
kan de jeugd doorstromen. Toch? ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door AkaS --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 augustus 2017 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:30 schreef AkaS het volgende:
Hahaha tuurlijk Remco, pas na de uitschakeling hoorde ik bepaalde mensen opeens. Waaronder jij!

Je weet als Ajax dat CL alleen mogelijk is via voorronden en die beginnen niet nu pas... Dus als je als Ajax jezelf het doel stelt om CL te halen lijkt het mij volkomen ongeloofwaardig om hier niet op te anticiperen.

Maar blijf jij maar lekker slap lullen en dwarsliggen.

Breedteaankopen zijn het volgens mij geenzins want vanuit de breedte
kan de jeugd doorstromen. Toch? ;-)
Welke jeugd? Dankerlui? Zeefuik? Lijkt er op dat ze allebei niet goed genoeg zijn.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 09 augustus 2017 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:30 schreef AkaS het volgende:
Hahaha tuurlijk Remco, pas na de uitschakeling hoorde ik bepaalde mensen opeens. Waaronder jij!

Je weet als Ajax dat CL alleen mogelijk is via voorronden en die beginnen niet nu pas... Dus als je als Ajax jezelf het doel stelt om CL te halen lijkt het mij volkomen ongeloofwaardig om hier niet op te anticiperen.

Maar blijf jij maar lekker slap lullen en dwarsliggen.

Breedteaankopen zijn het volgens mij geenzins want vanuit de breedte
kan de jeugd doorstromen. Toch? ;-)
Ben het wel grotendeels met je eens. Maar wat Veltman en Schone betreft, die 2 hebben volgens mij bijna alles gespeeld vorig seizoen. Lyon thuis weet ik wel dat Tete er stond, maar kan me herinneren dat we hier met zijn allen bijna wekelijks Bosz verrot scholden omdat we Tete en vd Beek wilden zien ipv Veltman en Schone.
Verder is de basis, afgezien van Klaassen, nagenoeg hetzelfde als vorig seizoen. Veltman heeft verlengd. Lijkt me dus wel dat het breedte aankopen zijn. Veltman volgend seizoen weg (hoop ik). Die Colombiaanse jongen basis, met Zeefuik erachter. Prima toch?

Maak me meer zorgen om het middenveld eigenlijk. Die ruimte die er steeds ontstaat gaat ons punten kosten..

Verbaast me overigens ook niks als Veltman en Schone beiden uit de basis gespeeld gaan worden dit seizoen.

Wat CL betreft.. Tja, ze hadden eerder kunnen anticiperen, maar kan ook niet met zekerheid zeggen of ze dat wel of niet gedaan hebben.. We moeten het doen met wat de media ons verteld, dus echt iets zinnigs kunnen wij er van buitenaf niet over zeggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door Jaccio --
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:30 schreef AkaS het volgende:
Hahaha tuurlijk Remco, pas na de uitschakeling hoorde ik bepaalde mensen opeens. Waaronder jij!

Je weet als Ajax dat CL alleen mogelijk is via voorronden en die beginnen niet nu pas... Dus als je als Ajax jezelf het doel stelt om CL te halen lijkt het mij volkomen ongeloofwaardig om hier niet op te anticiperen.

Maar blijf jij maar lekker slap lullen en dwarsliggen.

Breedteaankopen zijn het volgens mij geenzins want vanuit de breedte
kan de jeugd doorstromen. Toch? ;-)
Ga toch eens terug lezen vent. Ik zeg vanaf dag 1 dit seizoen dat we een prima basis elftal hebben. Maar dat er voor bepaalde posities wel concurrentie moet zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 augustus 2017 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zo te zien en horen is dit precies de versterking die we nodig hebben, frappant dat deze aanwinst niet vorige maand is binnen gehaald want volgens mij wilde deze jongen al een tijdje weg.

Gemiste kans om hem niet voor de wedstrijden tegen Nice erbij te hebben!

Of zou Overmars nu pas door hebben dat Veltman niet goed genoeg is???
Het is zeker een punt dat Ajax hem eerder had kunnen halen. Velen vragen zich al jaren af wat nu het daadwerkelijke beleid is bij het aantrekken van nieuwe spelers.

Aan de ander kant moet hij nog bewijzen dat hij een gewenste versterking is op de positie waar hij voor is gekocht.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 augustus 2017 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 15:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry, maar de selectie is prima in orde om van Nice te winnen.

Als je alleen Klaassen en Traore heb laten gaan en die laten vervangen door de spelers die er al zijn. Die dat overigens gewoon goed gedaan hebben.

Dan is de selectie prima in orde.

Dat ze niet van Nice hebben gewonnen komt niet vanwege het transferbeleid, dat heeft een andere oorzaak.
Kortzichtigheid noemen we dat. Ik zou eens een cursus inzichtelijk vermogen gaan volgen. Want je bent zo beperkt als een kind in je inzichtelijk vermogen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 augustus 2017 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 16:42 schreef AkaS het volgende:
Best grappig om tegen een muur te lullen..

En maar vol blijven houden dat Overmars
(en van der Sar) het goed doet/doen.

Deze aankopen is een erkenning dat de huidige
selectie niet voldoet. Gek dat ik als leek dit
al tijden schijn te weten.
Gek dat ik, die het volgens velen hier verkeerd
zie, al geruime tijd terug voorspelde dat Ajax met
Schöne, Veltman en in mindere mate Younes het niet
zou gaan redden..

De finale was mijn eerste gelijk. Nu tegen Nice mijn
2e gelijk.

En de komende aankopen mijn 3e gelijk.

Wanneer het kalf verdronken is dempt men
de put!!!!

En Overmars en Sar doen dit niet voor het eerst.

Conclusie zij onderschatten de problemen.
Overschatten de kwaliteiten van spelers als Veltman,
Schöne en Younes

Maar vooral blijven zeggen dat ik ongelijk heb ;-)
Mensen met een beperkt inzichtelijk vermogen kunnen niet verder kijken. Ze zien het niet en kunnen ook niet daarna handelen. Je moet je daar niet druk over gaan maken.

Je hebt het over tekortkomingen van bepaalde mensen hier op het forum. So be it!!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 augustus 2017 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:30 schreef AkaS het volgende:
Hahaha tuurlijk Remco, pas na de uitschakeling hoorde ik bepaalde mensen opeens. Waaronder jij!

Je weet als Ajax dat CL alleen mogelijk is via voorronden en die beginnen niet nu pas... Dus als je als Ajax jezelf het doel stelt om CL te halen lijkt het mij volkomen ongeloofwaardig om hier niet op te anticiperen.

Maar blijf jij maar lekker slap lullen en dwarsliggen.

Breedteaankopen zijn het volgens mij geenzins want vanuit de breedte
kan de jeugd doorstromen. Toch? ;-)
Remco waait altijd met de wind mee, daarin zie je ook dat hij feitelijk geen ruggengraat heeft.

Remco de dwaas roept al jaren dat Ajax de beste selectie heeft. Maar legt de schuld vaak bij de trainer of bepaalde spelers. Want als Remco zelf trainer was geweest, was het niet gebeurt.

Remco gaat iedere avond in zijn Ajax pyjama weer slapen en droomt dat dat hij de trainer is en dat het allemaal goed komt.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 20:00 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Kortzichtigheid noemen we dat. Ik zou eens een cursus inzichtelijk vermogen gaan volgen. Want je bent zo beperkt als een kind in je inzichtelijk vermogen.
Serieus. Ga jij iemand kortzichtig noemen? Met afstand de meest kortzichtige jongen op het forum. Geen enkele visie. Geen enkele beleving. Alleen maar bashen op het bestuur zonder inhoudelijk de echte problemen te kunnen blootleggen.

Gasten als jij zie ik wekelijk voorbij komen bij ons in het bedrijf. Ze willen allemaal wat van ons. Maar als ik dan vraag wat ze daadwerkelijk kunnen toevoegen waardoor wij er gelijktijdig met hun beter van kunnen worden. Slaan ze allemaal dicht en gaan weer in de ruimte lullen.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 20:07 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Remco waait altijd met de wind mee, daarin zie je ook dat hij feitelijk geen ruggengraat heeft.

Remco de dwaas roept al jaren dat Ajax de beste selectie heeft. Maar legt de schuld vaak bij de trainer of bepaalde spelers. Want als Remco zelf trainer was geweest, was het niet gebeurt.

Remco gaat iedere avond in zijn Ajax pyjama weer slapen en droomt dat dat hij de trainer is en dat het allemaal goed komt.
Dat jij jezelf nog in een spiegel aan kan kijken joh. Begrijp je zelf eigenlijk wel wat je zegt? Begrijp je zelf wel dat je inhoudelijk een absolute nitwit bent?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 09 augustus 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 16:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb het al veel vaker gepost, maar er wordt nooit echt op gereageerd...

De goede wedstrijden die Ajax speelde en uiteindelijk direct of indirect voor succes zorgden waren wedstrijden waar in ieder geval Veltman niet speelde of kon spelen door schorssing, blessure of vervangen door 2e gele kaart.

Daarbij gold hetzelfde voor Schöne.

Bij wedstrijden dat beide speelden en of de wedstrijd
grotendeels uitspeelde was er geen succes.

De wedstrijden tegen Nice beamen dit !!!

Makkelijk gezegd kan je zeggen... Nou nee want ik roep
dit al een tijdje en de uitschakeling tegen Nice is helaas
mijn gelijk!

Had ik ongelijk en jij gelijk dan zouden ze niet bezig
zijn met deze colombiaan en kroaat ;-)
nou, Ajax tegen Schalke(thuis) speelde Schone niet in de basis. Veltman wel.
Ajax tegen Lyon(thuis) speelde Veltman niet in de basis, Schone wel.

Dus kortom is er maar 1 van de 2 die je noemt er niet. Beide wedstrijden werden er goed gespeeld en daarom waren ze ook door. Overigens uit waren ze dan tegen Schalke bijna uitgeschakeld.
Met een beetje geluk gingen ze wel door, vooral in duitsland.

Verder is de basis echt prima in orde.

Dat Schone en Veltman meespeelde tegen Nice. Ze hebben vaak genoeg prima wedstrijden gespeeld.

Dan kan je ook zeggen over Dolberg omdat hij ook niet meedeed thuis tegen Schalke.
Toen speelde Traore een prima wedstrijd tegen Schalke in de spits.
En Traore speelde een prima wedstrijd op de rechterflank tegen Lyon thuis.

Dus het ligt niet aan dat Veltman en Schone tegen Nice speelde. Eerder dat andere niet deden wat ze normaal wel doen. Dat heeft puur met voorbereiding van het seizoen te maken en puur wat er in het stadion gebeurden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 09 augustus 2017 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 20:00 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Kortzichtigheid noemen we dat. Ik zou eens een cursus inzichtelijk vermogen gaan volgen. Want je bent zo beperkt als een kind in je inzichtelijk vermogen.
Wat is er kortzichtigheid aan?

Der zijn 2 spelers in de basis vertrokken. Alle andere 9 spelers hebben vorig seizoen laten zien dat ze het niveau aan kunnen. Door meerdere wedstrijden goed te spelen.

Dat de spelers het niet lieten zien, dat heeft niet te maken dat ze het niet kunnen en kwaliteiten ontbreken. Dat heeft te maken voorbereiding en wat er in stadion gebeurden.
Loetje
 Loetje - donderdag 10 augustus 2017 - 03:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 11:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Orejuela pas sinds gister man. Juist dat is wat we bedoelen. Er komt amper echt nieuws naar buiten.

Ook over richarlison. Na de extra eisen schijnt Ajax zich gewoon teruggetrokken te hebben. Dus gewoon mislukte onderhandelingen. Alle geruchten die er zijn gekomen zijn van daarna en zijn er gekomen juist omdat ie niet kwam.

Barac is nu een dikke week een gerucht. Maar juist Ajax komt heel vaak met de transfers van spelers waar op dat moment helemaal nog geen geruchten over zijn.
Bij die Braziliaanse spelers zijn spelers vaak eigenaar van meerdere partijen en dat is soms enorm lastig. Aangezien de hele top van Europa daar scout gebeurd het ook enorm veel dat wanneer je rond denkt te zijn, de verkopende club ineens 5 of 10 miljoen meer gaan vragen. Dat is echt bizar daar.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 augustus 2017 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 11:08 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat doet Schone wel effe.
Haha met gemak
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 augustus 2017 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:39 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Welke jeugd? Dankerlui? Zeefuik? Lijkt er op dat ze allebei niet goed genoeg zijn.
Dus slecht gehandeld en dat is juist zijn punt..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 augustus 2017 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 22:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wat is er kortzichtigheid aan?

Der zijn 2 spelers in de basis vertrokken. Alle andere 9 spelers hebben vorig seizoen laten zien dat ze het niveau aan kunnen. Door meerdere wedstrijden goed te spelen.

Dat de spelers het niet lieten zien, dat heeft niet te maken dat ze het niet kunnen en kwaliteiten ontbreken. Dat heeft te maken voorbereiding en wat er in stadion gebeurden.
Als jij niet kan zien dat Schöne, Veltman, Viergever en zelfs Younes eigenlijk te beperkt zijn om echt een hoog niveau te halen dan is dat kortzichtig ja. Schöne heeft vorig seizoen iedere grote wedstrijd te dicht op je verdediging gestaan waardoor je onnodig onder druk kwam.

Viergever was in de Cl voorrondes in blinde paniek wilde soms de bal zelfs niet eens meer hebben. Heeft zich het lopende seizoen goed hersteld vooral door veel inzet te tonen.

Veltman laat steken vallen loopt daardoor vooral Europees onnodig tegen kaarten aan.

Younes zijn rendement is veel te laag. Kijk de thuis erdstrijd tegen Nice even terug want zonder arbeid blijft er niets meer over.

Dan hebben we Neres nog 12 miljoen en nog steeds geen basis. Cassiera 5 miljoen lijkt ook over de balk gegooid.

Eridivisie zullen we wel mee doen en hopelijk kunnen we weer ver komen in Europa maar er valt nog genoeg te verbeteren.

Fatsoenlijke linksback, Sterke Cvm en een extra vleugelspeler zijn echt geen overbodige luxe.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 10 augustus 2017 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 07:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als jij niet kan zien dat Schöne, Veltman, Viergever en zelfs Younes eigenlijk te beperkt zijn om echt een hoog niveau te halen dan is dat kortzichtig ja. Schöne heeft vorig seizoen iedere grote wedstrijd te dicht op je verdediging gestaan waardoor je onnodig onder druk kwam.

Viergever was in de Cl voorrondes in blinde paniek wilde soms de bal zelfs niet eens meer hebben. Heeft zich het lopende seizoen goed hersteld vooral door veel inzet te tonen.

Veltman laat steken vallen loopt daardoor vooral Europees onnodig tegen kaarten aan.

Younes zijn rendement is veel te laag. Kijk de thuis erdstrijd tegen Nice even terug want zonder arbeid blijft er niets meer over.

Dan hebben we Neres nog 12 miljoen en nog steeds geen basis. Cassiera 5 miljoen lijkt ook over de balk gegooid.

Eridivisie zullen we wel mee doen en hopelijk kunnen we weer ver komen in Europa maar er valt nog genoeg te verbeteren.

Fatsoenlijke linksback, Sterke Cvm en een extra vleugelspeler zijn echt geen overbodige luxe.
Ieder speler heeft wel eens een mindere periode, ook iedere speler heeft een goede periode.

Vorig seizoen was dat ook het geval.
Schone heeft goede europese wedstrijden gespeeld, zelfde geld voor Veltman, Viergever en Younes.

Het is kortzichtig om te zeggen dat zij niet goed zijn omdat de reden die je zegt.
Want het geld namelijk ook voor andere spelers. Schanez, Dolberg, De Ligt, Onana, Ziyech, Klaassen en Traore hebben goede wedstrijden afgewisseld met slechte.

Waarom noem je die dan niet??

Waarom specifiek die spelers?
guusje
 guusje - donderdag 10 augustus 2017 - 11:28   quote  deeplink  
Daarbij, misschien had Schöne wel de opdracht gekregen om dicht voor de verdediging te spelen.
In dat geval zal je dus kritisch moeten zijn op de trainer en niet op de speler.
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 11:28 schreef guusje het volgende:
Daarbij, misschien had Schöne wel de opdracht gekregen om dicht voor de verdediging te spelen.
In dat geval zal je dus kritisch moeten zijn op de trainer en niet op de speler.
Nee het is omdat hij het niet belopen kan en dus gaat voor de veilige oplossing.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Rechtsback Luis Manuel Orejuela naar Ajax









0.0330588