BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - dinsdag 02 april 2019 - 01:36   quote  deeplink  
en zo blijkt ook maar weer dat het aan het materiaal ligt en inzet (motivatie) van de spelers en niet aan de trainer.. ;)
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 april 2019 - 02:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 01:36 schreef nummer10 het volgende:
en zo blijkt ook maar weer dat het aan het materiaal ligt en inzet (motivatie) van de spelers en niet aan de trainer.. ;)
Voor me gevoel heeft Ajax ineens zoveel minder talent sinds Jonk weg is. Maar dat kan gewoon bijna niet joh...

Maar Reiziger werd vorig jaar met niet eens een kwalitatief heel goed Jong Ajax kampioen. Was een echte vechtmachine toen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 02 april 2019 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 02:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voor me gevoel heeft Ajax ineens zoveel minder talent sinds Jonk weg is. Maar dat kan gewoon bijna niet joh...

Maar Reiziger werd vorig jaar met niet eens een kwalitatief heel goed Jong Ajax kampioen. Was een echte vechtmachine toen.
klopt zeker.. maar dan zit het toch gewoon in de mentaliteit van de spelers.. mja volgens iemand anders ligt dat aan de trainer, en ik geloof niet dat hij het dit seizoen anders doet dan de voorgaande.. maar goed wat betreft jonk, mag van mij terug komen.. denk dat dat het grootste verlies is geweest dankzij bergkamp..
remco k
 remco k - dinsdag 02 april 2019 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 01:36 schreef nummer10 het volgende:
en zo blijkt ook maar weer dat het aan het materiaal ligt en inzet (motivatie) van de spelers en niet aan de trainer.. ;)
Een leer elftal is totaal iets anders dan een prestatie elftal. Zeker wat betreft motivatie. Het gaat bij Jong namelijk niet om de teamprestatie waar Reiziger verantwoordelijk voor is, maar om de individuele ontwikkeling van spelers.

Een leraar is ook niet verantwoordelijk voor iedere scholier die al dan niet slaagt.
remco k
 remco k - dinsdag 02 april 2019 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 08:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt zeker.. maar dan zit het toch gewoon in de mentaliteit van de spelers.. mja volgens iemand anders ligt dat aan de trainer, en ik geloof niet dat hij het dit seizoen anders doet dan de voorgaande.. maar goed wat betreft jonk, mag van mij terug komen.. denk dat dat het grootste verlies is geweest dankzij bergkamp..
Niet iemand anders kerel. Gewoon duizenden bewezen studies..
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 april 2019 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 08:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt zeker.. maar dan zit het toch gewoon in de mentaliteit van de spelers.. mja volgens iemand anders ligt dat aan de trainer, en ik geloof niet dat hij het dit seizoen anders doet dan de voorgaande.. maar goed wat betreft jonk, mag van mij terug komen.. denk dat dat het grootste verlies is geweest dankzij bergkamp..
Kwaliteit is ook een ding daar dit jaar. Maar met mentaliteit kun je heel veel corrigeren en die mis ik inderdaad ook veel te vaak. Niet alleen bij jong
nummer10
 nummer10 - dinsdag 02 april 2019 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 10:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet iemand anders kerel. Gewoon duizenden bewezen studies..
en het is ook een bewezen iets dat je het bedrijfsleven niet kan vergelijken met een motivatie met sport... snap uberhaubt niet dat je die vergelijking maakt..
remco k
 remco k - dinsdag 02 april 2019 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 april 2019 - 11:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en het is ook een bewezen iets dat je het bedrijfsleven niet kan vergelijken met een motivatie met sport... snap uberhaubt niet dat je die vergelijking maakt..
Ehh juist heel vaak bewezen dat het wel degelijk zo is.
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 april 2019 - 08:17   quote  deeplink  
laat maar.. tenzij je mij bewijs stukken aan kan leveren dat motitvatie met een trainer temaken heeft... (dus geen leidinggevende van een bedrijf die over lonen gaat etc)
remco k
 remco k - woensdag 03 april 2019 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2019 - 08:17 schreef nummer10 het volgende:
laat maar.. tenzij je mij bewijs stukken aan kan leveren dat motitvatie met een trainer temaken heeft... (dus geen leidinggevende van een bedrijf die over lonen gaat etc)
Lees het boek. "Het doel" maar eens.. en zet dat af tegen wat je denkt en vind over voetbal en trainers.

Maar goed, wij gaan hier niet uit komen.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 april 2019 - 11:06   quote  deeplink  
Kan het in beiden vinden. Feit is in ieder geval dat mentaliteit altijd uit de persoon zelf is en amper tot niet te trainen is. Wel kan het vreselijk frustrerend zijn om te zien
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 april 2019 - 13:25   quote  deeplink  
"Het is een elftal met een heel goed karakter. Niet voor niets trekken ze wel eens wedstrijden op het einde nog over de streep. Of dat mede door de trainer komt? Als trainer kun je die mentaliteit niet in het elftal hameren, spelers moeten dat ook vanuit zichzelf hebben. Op mentaliteit kun je deels selecteren en hier en daar kun je dat natuurlijk aanmoedigen, zodat spelers zich meer bewust worden van wat er gevraagd wordt. Op dat vlak zijn hij en ikzelf natuurlijk voorbeelden van types die dat graag willen zien.”

al dus jaap stam...
remco k
 remco k - donderdag 04 april 2019 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2019 - 13:25 schreef nummer10 het volgende:
"Het is een elftal met een heel goed karakter. Niet voor niets trekken ze wel eens wedstrijden op het einde nog over de streep. Of dat mede door de trainer komt? Als trainer kun je die mentaliteit niet in het elftal hameren, spelers moeten dat ook vanuit zichzelf hebben. Op mentaliteit kun je deels selecteren en hier en daar kun je dat natuurlijk aanmoedigen, zodat spelers zich meer bewust worden van wat er gevraagd wordt. Op dat vlak zijn hij en ikzelf natuurlijk voorbeelden van types die dat graag willen zien.”

al dus jaap stam...
Aldus de vooralsnog geflopte trainer.
remco k
 remco k - maandag 22 april 2019 - 17:24   quote  deeplink  
Bijzonder. Bij de finale van de future cup staat de gehele tweede helft vol van incidenten. Dan denk ik dat er een minuut of 5 minimaal bij gaat komen en dan fluit ie af bij 1 minuut.
Loetje
 Loetje - maandag 22 april 2019 - 23:05   quote  deeplink  
5? Ik kwam echt serieus op 7/8 minuten uit...

Desalniettemin, wat zijn Italianen op zo'n jonge leeftijd al irritant zeg
remco k
 remco k - dinsdag 23 april 2019 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 april 2019 - 23:05 schreef Loetje het volgende:
5? Ik kwam echt serieus op 7/8 minuten uit...

Desalniettemin, wat zijn Italianen op zo'n jonge leeftijd al irritant zeg
Bij ons leren ze voetballen, techniek, tactiek, plezier, aanvallen, daarna pas duels, mentaliteit enz enz.

In Italië en ook Engeland leren ze maar 1 ding, WINNEN!!!!
p111
 p111 - dinsdag 23 april 2019 - 09:22   quote  deeplink  
Onterechte overwinning van Juventus helaas.Je moet gewoon je kansen benutten dan is het over met die oude dame.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 april 2019 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2019 - 09:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij ons leren ze voetballen, techniek, tactiek, plezier, aanvallen, daarna pas duels, mentaliteit enz enz.

In Italië en ook Engeland leren ze maar 1 ding, WINNEN!!!!
Klopt helemaal wat je zegt. En daarom willen wij Europees nogal eens de bietenbrug op gaan. Overigens vind ik Ajax daar dit seizoen enorm in gegroeid. Zij kunnen nu ook irriteren en zuigen.

Maar waar ik me ook aan irriteer is het gezeik met betrekking tot spelbederf. Zoals Groningen afgelopen zaterdag deed. De hele tijd comedy en tijdrekken, maar aan het eind hier bijna wel van profiteren doordat de scheids de verloren tijd erbij trekt! Ik zeg, als je als club continu tijdrekt en daar op het einde voordeel van wilt hebben dan gewoon na 2 of 3 minuten affluiten! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 april 2019 - 11:20   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 april 2019 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 23 april 2019 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2019 - 11:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt helemaal wat je zegt. En daarom willen wij Europees nogal eens de bietenbrug op gaan. Overigens vind ik Ajax daar dit seizoen enorm in gegroeid. Zij kunnen nu ook irriteren en zuigen.

Maar waar ik me ook aan irriteer is het gezeik met betrekking tot spelbederf. Zoals Groningen afgelopen zaterdag deed. De hele tijd comedy en tijdrekken, maar aan het eind hier bijna wel van profiteren doordat de scheids de verloren tijd erbij trekt! Ik zeg, als je als club continu tijdrekt en daar op het einde voordeel van wilt hebben dan gewoon na 2 of 3 minuten affluiten! ;-)
Ze kunnen bijvoorbeeld prima bijhouden hoever tijd er bij zou komen door tijdrekken van een van beide ploegen. Dus site dat Groningen 4 minuten tijdrekt bij een voor hun positieve stand. Dan geef je die tijd wel als Ajax nog niet voor staat. Maar als Ajax inmiddels voor staat en Groningen ineens haast wil maken. Dan haal je die volledige tijd eraf. En dat doe je ook vice versa. Dus van beide ploegen bijhouden.
remco k
 remco k - dinsdag 23 april 2019 - 11:38   quote  deeplink  
Ik ben sowieso een voorstander van effectieve speeltijd met een zoemer en geen scheids die zelf even kan besluiten door te laten spelen of een aanval af te laten maken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 april 2019 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2019 - 11:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze kunnen bijvoorbeeld prima bijhouden hoever tijd er bij zou komen door tijdrekken van een van beide ploegen. Dus site dat Groningen 4 minuten tijdrekt bij een voor hun positieve stand. Dan geef je die tijd wel als Ajax nog niet voor staat. Maar als Ajax inmiddels voor staat en Groningen ineens haast wil maken. Dan haal je die volledige tijd eraf. En dat doe je ook vice versa. Dus van beide ploegen bijhouden.
Dat dus inderdaad. Nu trok hij 5 minuten bij! En dat was echt niet enkel door Ajax aan tijd gerekt.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 april 2019 - 18:49   quote  deeplink  
Zit even de kampioenswedstrijd te kijken van 017. Weliswaar dan de Future cup pas gehad, maar na 19 minuten met 4-1 achter...
Loetje
 Loetje - woensdag 24 april 2019 - 19:06   quote  deeplink  
En een man minder nu. Eerder dit seizoen ook al met 6-2 verloren van ze
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 25 april 2019 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 april 2019 - 18:49 schreef Loetje het volgende:
Zit even de kampioenswedstrijd te kijken van 017. Weliswaar dan de Future cup pas gehad, maar na 19 minuten met 4-1 achter...
Ik zat het eerste stuk ook te kijken! Ongelooflijk, maar wel begrijpelijk. Groningen was gewoon goed. Wel raar dat je 3 intensieve dagen Future Cup de kop kosten uiteindelijk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 25 april 2019 - 12:10   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 april 2019 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 25 april 2019 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 april 2019 - 12:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zat het eerste stuk ook te kijken! Ongelooflijk, maar wel begrijpelijk. Groningen was gewoon goed. Wel raar dat je 3 intensieve dagen Future Cup de kop kosten uiteindelijk!
Hoe kan je op maandag een finale spelen om er op woensdag nog een te spelen nadat je in het weekend ook nog drie wedstrijden speelt.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 april 2019 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 april 2019 - 19:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe kan je op maandag een finale spelen om er op woensdag nog een te spelen nadat je in het weekend ook nog drie wedstrijden speelt.
5 wedstrijden he. Maandag 2 gehad. Vind het bizar
remco k
 remco k - donderdag 25 april 2019 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 april 2019 - 20:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

5 wedstrijden he. Maandag 2 gehad. Vind het bizar
Ja inderdaad.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 20:23   quote  deeplink  
Jong Ajax na een goede start inmiddels op 1-1.

Die solomons lijkt er niet heel veel van te kunnen. Ken de jongen verder niet hoor maar er loopt toch wel wat beters rond?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 20:23 schreef remco k het volgende:
Jong Ajax na een goede start inmiddels op 1-1.

Die solomons lijkt er niet heel veel van te kunnen. Ken de jongen verder niet hoor maar er loopt toch wel wat beters rond?
Was hetzelfde aan het denken.

Volgens mij speelt Jurrien Timber daar normaliter, waarbij Sergino Dest dan de rechtsback is. Alleen nu Dest naar het eerste is gehaald, missen ze schijnbaar een rechtsback en wordt Timber daar geplaatst.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 20:29 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Was hetzelfde aan het denken.

Volgens mij speelt Jurrien Timber daar normaliter, waarbij Sergino Dest dan de rechtsback is. Alleen nu Dest naar het eerste is gehaald, missen ze schijnbaar een rechtsback en wordt Timber daar geplaatst.
Oké. Wist ik niet. De laatste jaren veel minder goed op de hoogte van de jeugd.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 20:38   quote  deeplink  
En weer zit ie fout. Die kan er niks van.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 20:39   quote  deeplink  
Overigens speelde afgelopen seizoen Timber ook naast Schuurs als rechtsback. Als je kijkt ook naar de bank van Jong Ajax, dan worden er wel echt verdedigers gemist. Op de bank zijn drie middenvelders (Mendez, Quinten Timber en Kasanwirjo), 2 aanvallers (Brobbey en Thethani) en 1 keeper (El Maach).

Dan moet er toch echt doorgeselecteerd worden vanuit jongere elftallen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 20:38 schreef remco k het volgende:
En weer zit ie fout. Die kan er niks van.
Ik vind Pierie ook niet overtuigen. Jong Ajax speelde goed totdat Danilo gewisseld moest worden. Sindsdien vinden ze elkaar totaal niet meer.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 20:40   quote  deeplink  
Ook Pierie heel erg matig trouwens.

Vind alleen gravenberg en taylor positieve dingen doen. De rest eigenlijk maar weinig goeds na de 1-0
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 20:47   quote  deeplink  
Wat een Jasper ter Heide doet in dit elftal, vraag ik mij ook af.

Weet niet zo goed wat de positie is van die Amerikaan Mendez, maar daar ben ik wel benieuwd naar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 20:58   quote  deeplink  
Ongerelateerd, maar ik zie dat Bergsma en Savastano "gewoon" in Jong AZ spelen. Toch bizar dat dit soort gasten, en dan met name Bergsma, een paar jaar terug in het kampioenselftal speelde van Jong Ajax.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 21:03   quote  deeplink  
Kasanwirjo voor Solomons. Ik ben benieuwd.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 21:14   quote  deeplink  
Jensen met een mazzeltje de 2-2. Tweede helft is Jong Ajax een stuk beter begonnen
Eide
 Eide - maandag 19 augustus 2019 - 21:20   quote  deeplink  
Jensen voor mij wel de beste Jong Ajax speler dit seizoen. Die is goed begonnen.
Eide
 Eide - maandag 19 augustus 2019 - 21:23   quote  deeplink  
Ik ben ook heel benieuwd naar Kenneth Taylor dit seizoen. Was vorig jaar heel erg goed bij de O19 als 16-jarige. Dit seizoen dus naast Gravenberch. Beide 17 waarbij Taylor echt als een komeet komt sinds vorig jaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 21:23   quote  deeplink  
Poeh, Gravenberch met een subliem schot.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 21:23 schreef Eide het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar Kenneth Taylor dit seizoen. Was vorig jaar heel erg goed bij de O19 als 16-jarige. Dit seizoen dus naast Gravenberch. Beide 17 waarbij Taylor echt als een komeet komt sinds vorig jaar.
Jensen, Taylor, Gravenberch en Traoré zijn toch wel de spelers waar ik het meeste van verwacht dit jaar bij Jong Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 augustus 2019 door Hasjkoph --
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 21:28   quote  deeplink  
Jong een heel stuk beter in de tweede helft zeg. Wat een paar omzettingen teweeg brengen
Eide
 Eide - maandag 19 augustus 2019 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 21:25 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Jensen, Taylor, Gravenberch en Traoré zijn toch wel de spelers waar ik het meeste van verwacht dit jaar bij Jong Ajax.
Eens.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 21:23 schreef Eide het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar Kenneth Taylor dit seizoen. Was vorig jaar heel erg goed bij de O19 als 16-jarige. Dit seizoen dus naast Gravenberch. Beide 17 waarbij Taylor echt als een komeet komt sinds vorig jaar.
Wat vind je van Gravenberg eigenlijk?
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 21:25 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Jensen, Taylor, Gravenberch en Traoré zijn toch wel de spelers waar ik het meeste van verwacht dit jaar bij Jong Ajax.
Danillo kan daar ook wel bij naar mijn idee.
Eide
 Eide - maandag 19 augustus 2019 - 21:30   quote  deeplink  
Wel mooi hoe je Van der Gaag kan horen coachen langs de lijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 19 augustus 2019 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 21:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Danillo kan daar ook wel bij naar mijn idee.
Vond ik eerst ook, maar sinds de komst van Traoré lijkt het een stuk minder. Was ook in de tweede seizoenshelft afgelopen jaar geen basisklant meer volgens mij.

Speelde vandaag tot zijn blessure wel goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 augustus 2019 door Hasjkoph --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5980
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0190081