BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 19 februari 2018 - 21:32   quote  deeplink  
De passing bij Jong is wel zwak hoor. Veel ballen achter de man, op het verkeerde been of gewoon te traag. Desondanks een prima 2-0 voorsprong.
Eide
 Eide - maandag 19 februari 2018 - 21:53   quote  deeplink  
Jong Ajax nu 3 punten los van NEC en 7 van Fortuna met de meeste goals voor van iedereen.
remco k
 remco k - maandag 19 februari 2018 - 21:56   quote  deeplink  
Zo wordt je kampioen. Je mindere wedstrijden winnen met twee goals verschil.
Eide
 Eide - maandag 19 februari 2018 - 23:13   quote  deeplink  
Ik moet zeggen dat ik een scenario waarbij Ajax 1, Jong Ajax en Ajax O19 allemaal kampioen worden nog niet uit mijn hoofd heb gezet. :)
Loetje
 Loetje - maandag 19 februari 2018 - 23:22   quote  deeplink  
Ik ook niet, heeft er namelijk nooit ingezeten ;-)
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 20 februari 2018 - 10:06   quote  deeplink  
https://www.youtube.com/watch?v=TGIcMx6WmtE

de samenvatting voor wie het niet gezien heeft
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 20 februari 2018 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 februari 2018 - 10:06 schreef Jaccio het volgende:
https://www.youtube.com/watch?v=TGIcMx6WmtE

de samenvatting voor wie het niet gezien heeft
Bedankt!

Gewoon weer een aankoop van nabij 6 miljoen die ze er ook nog even bij ingooien. Oh, oh, oh... Bijna zielig voor die jupiler league clubs en dus helemaal geen prestatie als Jong Ajax kampioen wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 februari 2018 door NatjosFC --
nummer10
 nummer10 - woensdag 21 februari 2018 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 februari 2018 - 20:53 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Bedankt!

Gewoon weer een aankoop van nabij 6 miljoen die ze er ook nog even bij ingooien. Oh, oh, oh... Bijna zielig voor die jupiler league clubs en dus helemaal geen prestatie als Jong Ajax kampioen wordt.
en vorig seizoen was het nog een goeie prestatie ? feit blijft dat het allemaal jonge honden zijn tegen kerels waar het spel nog vaak fysieker is dan de eredivisie.. dus wel degelijk netjes
Loetje
 Loetje - woensdag 21 februari 2018 - 14:58   quote  deeplink  
Ik zie net een filmpje van Ajax waar Nemanja Vidic, wat toch een doelverdediger was, langs is geweest bij Ajax. Hij doet momenteel de trainerscursus in Engeland en komt hier kijken. Om maar even aan te geven hoe Ajax gewoon bekend staat. Echt prachtig.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 21 februari 2018 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 februari 2018 - 20:53 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Bedankt!

Gewoon weer een aankoop van nabij 6 miljoen die ze er ook nog even bij ingooien. Oh, oh, oh... Bijna zielig voor die jupiler league clubs en dus helemaal geen prestatie als Jong Ajax kampioen wordt.
Wat een slap gelul!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 februari 2018 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 februari 2018 - 08:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en vorig seizoen was het nog een goeie prestatie ? feit blijft dat het allemaal jonge honden zijn tegen kerels waar het spel nog vaak fysieker is dan de eredivisie.. dus wel degelijk netjes
Ja goed man.

Als je meerdere spelers in je team hebt die meer hebben gekost dan de hele selectie van de tegenstander. En meer verdienen dan de gehele selectie van de tegenstander. Dan is het helemaal niet zo bijzonder dat je kampioen wordt.

Geef de meeste clubs uit de JL 15 miljoen aan spelers en ze worden kampioen.

Het is uitsluitend voordelig voor Ajax. Het enige wat je er als tegenstander mogelijk aan kan hebben is dat er eens per jaar meer supporters zijn en zelfs dat slaat nergens op.

Ik hoop voor alle JL clubs dat de regels snel veranderen.
remco k
 remco k - donderdag 22 februari 2018 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 09:50 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ja goed man.

Als je meerdere spelers in je team hebt die meer hebben gekost dan de hele selectie van de tegenstander. En meer verdienen dan de gehele selectie van de tegenstander. Dan is het helemaal niet zo bijzonder dat je kampioen wordt.

Geef de meeste clubs uit de JL 15 miljoen aan spelers en ze worden kampioen.

Het is uitsluitend voordelig voor Ajax. Het enige wat je er als tegenstander mogelijk aan kan hebben is dat er eens per jaar meer supporters zijn en zelfs dat slaat nergens op.

Ik hoop voor alle JL clubs dat de regels snel veranderen.
Het gehele spelen in de JL heeft 1 doel, en dat is promoveren, niemand wil namelijk in de JL spelen. En aangezien niemand door de Jong teams gehinderd wordt om te promoveren zie ik het probleem niet.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 februari 2018 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 11:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gehele spelen in de JL heeft 1 doel, en dat is promoveren, niemand wil namelijk in de JL spelen. En aangezien niemand door de Jong teams gehinderd wordt om te promoveren zie ik het probleem niet.
En zoals Reiziger zelf al aangeeft heeft Jong Ajax ook 1 doel. Dat is spelers opleiden voor het eerste. Wat één van de grote redenen is dat ze met andere selecties spelen. En dan zal het best dat het dit jaar minder is dan voorgaand seizoen. Ik kan me herinneren dat er in de winterstop toen het eerste op trainingskamp was Ajax met het C elftal tegen Fortuna moest aantreden. Een club die nu boven bijvoorbeeld Telstar en FC Emmen staat die wel gewoon het tegen het beste Jong Ajax moeten aantreden.

Er is eerder geen enkel voordeel voor de clubs in JL. Alleen nadelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 februari 2018 door NatjosFC --
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 22 februari 2018 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 14:57 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En zoals Reiziger zelf al aangeeft heeft Jong Ajax ook 1 doel. Dat is spelers opleiden voor het eerste. Wat één van de grote redenen is dat ze met andere selecties spelen. En dan zal het best dat het dit jaar minder is dan voorgaand seizoen. Ik kan me herinneren dat er in de winterstop toen het eerste op trainingskamp was Ajax met het C elftal tegen Fortuna moest aantreden. Een club die nu boven bijvoorbeeld Telstar en FC Emmen staat die wel gewoon het tegen het beste Jong Ajax moeten aantreden.

Er is eerder geen enkel voordeel voor de clubs in JL. Alleen nadelen.
Dat Jong Ajax een aantal spelers miste tegen Fortuna is de KNVB volledig aan te rekenen, omdat de beslissing is genomen de Jupiler League eerder te laten beginnen dan de Eredivisie. En zelfs met een enorm verzwakt Jong Ajax had Fortuna het volgensmij nog aardig lastig en wonnen ook maar met 2-1.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 februari 2018 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 18:40 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat Jong Ajax een aantal spelers miste tegen Fortuna is de KNVB volledig aan te rekenen, omdat de beslissing is genomen de Jupiler League eerder te laten beginnen dan de Eredivisie. En zelfs met een enorm verzwakt Jong Ajax had Fortuna het volgensmij nog aardig lastig en wonnen ook maar met 2-1.
Precies. Je zegt het zelf al. Lastig, maar ze winnen wel. Dus van een versterkt Jong Ajax hadden ze niet gewonnen.

Nee dat is de Knvb niet aan te rekenen. Meer clubs, dus je moet het ergens die extra speelronden inplannen in de competitie.
Eide
 Eide - donderdag 22 februari 2018 - 19:37   quote  deeplink  
Als de Jong elftallen er niet waren geweest was de hele JL opgedoekt. Komt nog bij dat alle elftallen gewoon KNVB competitie moeten kunnen spelen. Dan krijg je Ajax 2 in plaats van Jong Ajax in de JL... geloof mij, de JL clubs willen geen Ajax 2 zonder se restricties die nu op de Jong elftallen zitten.
remco k
 remco k - donderdag 22 februari 2018 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 18:59 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Precies. Je zegt het zelf al. Lastig, maar ze winnen wel. Dus van een versterkt Jong Ajax hadden ze niet gewonnen.

Nee dat is de Knvb niet aan te rekenen. Meer clubs, dus je moet het ergens die extra speelronden inplannen in de competitie.
Dat kan ook op andere momenten.

De jl werd op tv amper bekeken. En nu wordt dat iig meer bekeken.

Ik zie echt het probleem niet.

Zelfde met de rode kaart van lozano. Heerenveen is de dupe van de overtreding. En een andere club heeft er voordeel van dat ie niet meedoet. Zelfde met blessures endergelijke.
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 februari 2018 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 09:50 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ja goed man.

Als je meerdere spelers in je team hebt die meer hebben gekost dan de hele selectie van de tegenstander. En meer verdienen dan de gehele selectie van de tegenstander. Dan is het helemaal niet zo bijzonder dat je kampioen wordt.

Geef de meeste clubs uit de JL 15 miljoen aan spelers en ze worden kampioen.

Het is uitsluitend voordelig voor Ajax. Het enige wat je er als tegenstander mogelijk aan kan hebben is dat er eens per jaar meer supporters zijn en zelfs dat slaat nergens op.

Ik hoop voor alle JL clubs dat de regels snel veranderen.
en dus meer financiele middelen, en je word zelf beter door betere tegenstand... dus voor iedereen prima...
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 februari 2018 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 22:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dus meer financiele middelen, en je word zelf beter door betere tegenstand... dus voor iedereen prima...
Wat een onzin. Die paar extra mensen die zouden komen kijken zorgt echt niet voor betere financiele middelen.

Het is echt alleen in het voordeel van Ajax. Op geen enkele manier is er ook maar 1 voordeel dat opweegt tegen alle nadelen voor JL clubs.
Eide
 Eide - vrijdag 23 februari 2018 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 februari 2018 - 22:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Wat een onzin. Die paar extra mensen die zouden komen kijken zorgt echt niet voor betere financiele middelen.

Het is echt alleen in het voordeel van Ajax. Op geen enkele manier is er ook maar 1 voordeel dat opweegt tegen alle nadelen voor JL clubs.
Behalve dan dat ze geen van allen nog hadden bestaan zonder Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente. Kleinigheidje natuurlijk.
remco k
 remco k - vrijdag 23 februari 2018 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 - 00:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve dan dat ze geen van allen nog hadden bestaan zonder Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente. Kleinigheidje natuurlijk.
Is dat echt zo hard vast te stellen?
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 23 februari 2018 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 - 00:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve dan dat ze geen van allen nog hadden bestaan zonder Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente. Kleinigheidje natuurlijk.
Op basis van wat...?
Eide
 Eide - vrijdag 23 februari 2018 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 - 09:14 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Op basis van wat...?
Omdat er na de faillissementen van verschillende clubs niet voldoende ploegen waren voor een colwaardige comepetitie, zeker toen alleen Achilles wilde instappen in het profvoetbal. Daarom zijn de Eredivisieclubs GEVRAAGD of ze met hun Jong elftallen naar de Jl wilde komen. Feyenoord wilde dat bijvoorbeeld niet.

Punt is dat de Jl is gered door de Eredivisieclubs. Ten tweede wil de KNVB af van allerlei aparte competities. Alles in dezelfde boom. Daarom spelen de Jong elftallen geen aparte competitie meer. Bovendien hebben de profclubs zich gecommitteerd aan beperkende regels, bijvoorbeeld alleen maar O21 spelers.

Dit afschaffen betekent Ajax 2 in de JL inplaats Jong Ajax. Geen beperkingen meer op leeftijd. Ruimere regels voor de profclubs om te schuiven met spelers. Ik vind het prima hior, maar misschien wordt het tijd dat de criticasters verder gaan kijken als de neus lang is en zich realiseren dat de Eredivisieclubs meer te winnen hebben bij stoppen met Jong elftallen als de JL clubs
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 23 februari 2018 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 - 15:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat er na de faillissementen van verschillende clubs niet voldoende ploegen waren voor een colwaardige comepetitie, zeker toen alleen Achilles wilde instappen in het profvoetbal. Daarom zijn de Eredivisieclubs GEVRAAGD of ze met hun Jong elftallen naar de Jl wilde komen. Feyenoord wilde dat bijvoorbeeld niet.

Punt is dat de Jl is gered door de Eredivisieclubs. Ten tweede wil de KNVB af van allerlei aparte competities. Alles in dezelfde boom. Daarom spelen de Jong elftallen geen aparte competitie meer. Bovendien hebben de profclubs zich gecommitteerd aan beperkende regels, bijvoorbeeld alleen maar O21 spelers.

Dit afschaffen betekent Ajax 2 in de JL inplaats Jong Ajax. Geen beperkingen meer op leeftijd. Ruimere regels voor de profclubs om te schuiven met spelers. Ik vind het prima hior, maar misschien wordt het tijd dat de criticasters verder gaan kijken als de neus lang is en zich realiseren dat de Eredivisieclubs meer te winnen hebben bij stoppen met Jong elftallen als de JL clubs
Dit was een van de oplossingen die op dat moment voor handen was. Betekent ook niet dat dit niet weer terug gedraaid kan worden. Bovendien zeg ik niet dat ze niet helemaal meer in de JL mogen uitkomen verandering van de regels lijkt me echter wel belangrijk.

Er is nu namelijk geen sprake van een eerlijke concurrentiestrijd. Ik kan me niet voorstellen dat de KNVB op dat moment in gedachten had dat Ajax steevast met miljoenenaankopen in het tweede zou spelen.

Bovendien geeft Reiziger zelf al aan dat het hoofddoel is om spelers op te leiden. Terwijl andere clubs spelen om kampioen te worden. Twee doelen die in mijn opinie niet goed met elkaar samen gaan.
Eide
 Eide - vrijdag 23 februari 2018 - 21:14   quote  deeplink  
Ten eerste speelt Ajax dit seizoen nauwelijks met Ajax 1 spelers in de JL. Ten tweede mag elke club van Nederland met spelers schuiven zolang ze niet maximaal 18 wedstrijden in een hoger elftal hebben gespeeld.

quote:
3.11 Speelgerechtigdheid (vastspelen)

Categorie A
Een speler kan gedurende het seizoen voor meerdere elftallen in actie komen, afhankelijk van zijn leeftijd en afhankelijk van het aantal wedstrijden dat de speler voor één of meerdere elftallen heeft gespeeld.

Op enig moment kan een speler zich vastspelen voor een bepaald elftal/niveau. In de regel geldt dat een speler zich na 15 competitiewedstrijden voor een elftal vastspeelt. Hiermee wordt bedoeld dat een speler vanaf dat moment niet meer gerechtigd is uit te komen voor een lager elftal van dezelfde leeftijdscategorie (beker en/of competitie). Ook mag de speler vanaf dat moment niet meer uitkomen in een lagere leeftijdscategorie, ook al zou de speler hier op basis van zijn leeftijd toe gerechtigd zijn.

Voor de Topklasse mannen, de landelijke jeugddivisies en elftallen in het betaalde voetbal, geldt wat betreft het vastspelen een aantal van 18 competitiewedstrijden.

Het is denkbaar dat een speler voor meerdere hogere elftallen uitkomt, waarvoor enerzijds de grens van 15 en anderzijds de grens van 18 competitiewedstrijden van toepassing is. In dat geval is de grens van 18 competitiewedstrijden van toepassing.
Bron

quote:
Aangescherpte voorwaarden beloftenteams

Jong Ajax, Jong PSV, Jong FC Utrecht en Jong AZ komen onder scherpe voorwaarden uit in de Jupiler League:

er mogen maximaal twee spelers van het eerste elftal tegelijkertijd deelnemen in een wedstrijd van de beloften;
dit betekent voor spelers ouder dan 23 jaar dat ze maximaal óf tien keer in de basisopstelling van het eerste elftal mogen staan óf tien keer 45 minuten in een wedstrijd mogen meespelen. Daarna mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam;
voor spelers onder de 23 jaar geldt dat ze niet meer voor het beloftenteam speelgerechtigd zijn als ze 15 wedstrijden of meer voor het eerste team zijn uitgekomen;
er mogen twee dispensatiespelers in het beloftenteam meespelen. Dit zijn spelers die vóór 1 januari 1995 zijn geboren of spelers die bij het eerste elftal hebben gespeeld maar niet als basis speler en minder dan 45 minuten voorafgaand aan de beloftewedstrijd.

Wij geloven dat deze aanscherping van de regels ten goede komt aan het prestatieve karakter van de competitie en de individuele talentontwikkeling.
Bron

Kortom, de Jong elftallen worden al zwaar benadeeld door uitzonderlijke regelgeving. Ten slotte heeft de KNVB onderzoek gedaan naar het meespelen van 1e elftalspelers.

quote:
Sportieve invloed van beloftenteams

In welke mate hebben de beloftenteams invloed op de sportieve kansen van de andere clubs in de Jupiler League? Wij hebben de afgelopen seizoenen onder de loep genomen en hieruit blijkt dat de invloed van beloftenteams op de eindranglijst en de play-offs minimaal is. Andere cijfers laten zien dat in 60 procent van de gevallen helemaal geen eerste elftal speler wordt ingezet en dat er in 17,5 procent maar één speler wordt opgesteld. Uit de cijfers blijkt verder dat het voor beloftenteams pas in positieve zin effect heeft als er drie of meer eerste elftal spelers meespelen. Dat was in seizoen 2014/’15 bij 7 procent van de wedstrijden het geval. Mede naar aanleiding daarvan paste de KNVB de regels aan.
Bron

Er zijn dus alweer scherpere regels ingesteld om de andere elftallen te beschermen, waaruit duidelijk wordt dat het effect dat jij suggereert verwaarloosbaar is.

De opmerkingen over competitievervalsing zijn eenvoudigweg onverdedigbaar, behoudens uit emotionele gronden. De Jong elftallen worden ernstig benadeeld. Een 2e elftal zou vele malen meer invloed hebben. Er zij talloze argumenten waarom zowel het Nederlandse voetbal als de JL profiteert van de deelname van Jong elftallen.

Ik vind het een verschrikkelijk flauwe discussie die door velen wordt gevoerd op basis van schijnargumenten en drogredenen. Ik mis de durf om in te zien wat de positieve effecten zijn alsook de realiteitszin die past bij de sportieve en financiele toestand van het Nederlandse voetbal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 februari 2018 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 23 februari 2018 - 21:59   quote  deeplink  
Goed nieuws voor Jong Ajax. NEC en Fortuna spelen gelijk en dus loopt Jong, als ze winnen, uit op de nummer 2 en 3.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 24 februari 2018 - 09:25   quote  deeplink  
Heeft jong het tegen Utrecht net zo lastig als Ajax 1?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 - 21:14 schreef Eide het volgende:
Ten eerste speelt Ajax dit seizoen nauwelijks met Ajax 1 spelers in de JL. Ten tweede mag elke club van Nederland met spelers schuiven zolang ze niet maximaal 18 wedstrijden in een hoger elftal hebben gespeeld.

[..]

Bron

[..]

Bron

Kortom, de Jong elftallen worden al zwaar benadeeld door uitzonderlijke regelgeving. Ten slotte heeft de KNVB onderzoek gedaan naar het meespelen van 1e elftalspelers.

[..]

Bron

Er zijn dus alweer scherpere regels ingesteld om de andere elftallen te beschermen, waaruit duidelijk wordt dat het effect dat jij suggereert verwaarloosbaar is.

De opmerkingen over competitievervalsing zijn eenvoudigweg onverdedigbaar, behoudens uit emotionele gronden. De Jong elftallen worden ernstig benadeeld. Een 2e elftal zou vele malen meer invloed hebben. Er zij talloze argumenten waarom zowel het Nederlandse voetbal als de JL profiteert van de deelname van Jong elftallen.

Ik vind het een verschrikkelijk flauwe discussie die door velen wordt gevoerd op basis van schijnargumenten en drogredenen. Ik mis de durf om in te zien wat de positieve effecten zijn alsook de realiteitszin die past bij de sportieve en financiele toestand van het Nederlandse voetbal.
Wat zijn dan spelers van Ajax 1? 't is makkelijk om jongens als Cassiera, Orejuela, Kristensen, Lamprou en Jonhsen bijvoorbeeld niet als Ajax 1 spelers te zien. Hebben bij elkaar toch veel geld gekost, bedragen die een JL club niet op tafel zou kunnen leggen.

De regels zijn nog niet scherp genoeg. 18 competitie wedstrijden is echt te veel. Er zouden regels moeten komen dat Ajax min of meer zou moeten kiezen om spelers als Cassierra, Lamprou en Kristensen bij het 1e of bij het 2e te laten spelen. Dit mag dan in de winterstop weer aangepast worden. Of een dergelijk systeem waarbij je wel op kan schuiven naar het 1e maar dan niet meer terug.
Daarmee voorkom je situaties zoals tegen Fortuna Sittard.

Als je kijkt naar de opstelling, bijvoorbeeld over de afgelopen 4 speelronden, zie je dat die gewoon ongelooflijk varieert. Mede doordat spelers ineens met het 1e mee moeten.

Daarnaast vind ik het gewoon raar dat aankopen als bovengenoemde speler in de JL mogen uitkomen. Want er is geen enkele club in de JL die geen kampioen zou worden met het geld wat erbij Jong Ajax op het veld staat. 1 van de redenen waarom ook niet de nadelen voor JL clubs verwaarloosbaar is, maar de 'prestatie' van Jong Ajax.
Eide
 Eide - zaterdag 24 februari 2018 - 13:31   quote  deeplink  
Lees de regels nu nog eens. 18 wedstrijden is dus voor "normale" teams. Beloftenelftallen moeten aan veel strengere eisen voldoen.

Vwb geld; wat veranderd er dan met Ajax 2 ipv Jong Jax? Dit is een drogreden.

Dat opstellingen varieren klopt. Ook dat zou met Ajax 2 niet anders zijn. Is dus ook een drogreden

Ten slotte, raar dat aangekochte spelers in de JL mogen uitkomen? Ik zou zeggen, denk die redenatie nog even rustig door.

Je hebt geen enkel steekhoudend argument watovereind blijft op basis van rationele argumenten. Je enige uitweg is het verbieden van 2e elftallen en beloftenelftallen van Eredivisieclubs in het reguliere competitievoetbal. Ik daag je uit om even na te denken wat dat voor het complete Nederlandse voetbal zou beteken. Je kan dan namelijk al het voetbal in Nederland opdoeken behalve voor 1e elftallen.

Durf de emotie los te laten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 februari 2018 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 13:31 schreef Eide het volgende:
Lees de regels nu nog eens. 18 wedstrijden is dus voor "normale" teams. Beloftenelftallen moeten aan veel strengere eisen voldoen.

Vwb geld; wat veranderd er dan met Ajax 2 ipv Jong Jax? Dit is een drogreden.

Dat opstellingen varieren klopt. Ook dat zou met Ajax 2 niet anders zijn. Is dus ook een drogreden

Ten slotte, raar dat aangekochte spelers in de JL mogen uitkomen? Ik zou zeggen, denk die redenatie nog even rustig door.

Je hebt geen enkel steekhoudend argument watovereind blijft op basis van rationele argumenten. Je enige uitweg is het verbieden van 2e elftallen en beloftenelftallen van Eredivisieclubs in het reguliere competitievoetbal. Ik daag je uit om even na te denken wat dat voor het complete Nederlandse voetbal zou beteken. Je kan dan namelijk al het voetbal in Nederland opdoeken behalve voor 1e elftallen.
Zoals ik al zei. Mijn idee is om twee losse selecties te hebben. Op die manier komen aankopen of in de JL uit of in de Eredivisie. Zo voorkom je dat Ajax zijn miljoenen opstelt in de Jupiler League. Want dan zouden ze afstand moeten doen van spelers als Cassierra. Dit geeft dus ook de mogelijkheid om te zeggen, deze jongen is gehaald voor het tweede. Deze jongen is gehaald voor het eerste.

Voor Ajax is dan het enigste nadeel dat ze spelers die terugkomen van een blessure geen spelritme op kunnen laten doen en dat spelers die in het eerste niet aan spelen toe komen ook niet meekunnen spelen met het tweede.

Het voordeel is dat elke tegenstander in de JL tegen een vaste selectie speelt. Ik zie niet in hoe de opstelling dan nog zoveel zou veranderen als de opstelling nu doet, je werkt namelijk met een vaste selectie.

Dat zijn dus 19 clubs die er voordeel van ondervinden tegenover 1 die er een klein nadeel van ondervind.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 februari 2018 - 14:48   quote  deeplink  
Gewoon eruit stappen en dat hele Jupiler League het laten uitzoeken. Gaan er nog meer clubs kapot omdat de uitzendinkomsten dan ook weer naar beneden gaan.

Ze moeten godverdomme blij wezen dat er clubs waren die wilden investeren om zo meer uitzendinkomsten binnen te halen voor de Jupiler League clubs!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 24 februari 2018 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 14:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Mijn idee is om twee losse selecties te hebben. Op die manier komen aankopen of in de JL uit of in de Eredivisie. Zo voorkom je dat Ajax zijn miljoenen opstelt in de Jupiler League. Want dan zouden ze afstand moeten doen van spelers als Cassierra. Dit geeft dus ook de mogelijkheid om te zeggen, deze jongen is gehaald voor het tweede. Deze jongen is gehaald voor het eerste.

Voor Ajax is dan het enigste nadeel dat ze spelers die terugkomen van een blessure geen spelritme op kunnen laten doen en dat spelers die in het eerste niet aan spelen toe komen ook niet meekunnen spelen met het tweede.

Het voordeel is dat elke tegenstander in de JL tegen een vaste selectie speelt. Ik zie niet in hoe de opstelling dan nog zoveel zou veranderen als de opstelling nu doet, je werkt namelijk met een vaste selectie.

Dat zijn dus 19 clubs die er voordeel van ondervinden tegenover 1 die er een klein nadeel van ondervind.
Als je een club benadeelt, zullen alle andere clubs altijd een voordeel hebben, maar dat betekent niet dat het nettovoordeel een goed concept is.

Twee selecties zou overigens helemaal niet fijn werken. Stel dat we weer in de problemen komen omdat de buitenspelers geblesseerd zijn, zoals eerder dit seizoen, hoe wordt dat opgelost? Normaliter zien we bij blessures dat jongens uit Jong Ajax worden meegenomen bij de selectie, maar dit zou dan niet meer kunnen omdat we zogenaamde vaste selecties moeten hebben. Als je dan zegt dat ze van Jong Ajax naar Ajax 1 mogen schuiven, maar niet andersom, ondervind je het probleem dat wanneer blessures voorbij zijn, de Jong Ajax speler op de tribune kan belanden omdat hij niet meer terug kan naar Jong Ajax.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 24 februari 2018 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 14:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Gewoon eruit stappen en dat hele Jupiler League het laten uitzoeken. Gaan er nog meer clubs kapot omdat de uitzendinkomsten dan ook weer naar beneden gaan.

Ze moeten godverdomme blij wezen dat er clubs waren die wilden investeren om zo meer uitzendinkomsten binnen te halen voor de Jupiler League clubs!!
En dan investeren in een BeNeleague
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 14:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Als je een club benadeelt, zullen alle andere clubs altijd een voordeel hebben, maar dat betekent niet dat het nettovoordeel een goed concept is.

Twee selecties zou overigens helemaal niet fijn werken. Stel dat we weer in de problemen komen omdat de buitenspelers geblesseerd zijn, zoals eerder dit seizoen, hoe wordt dat opgelost? Normaliter zien we bij blessures dat jongens uit Jong Ajax worden meegenomen bij de selectie, maar dit zou dan niet meer kunnen omdat we zogenaamde vaste selecties moeten hebben. Als je dan zegt dat ze van Jong Ajax naar Ajax 1 mogen schuiven, maar niet andersom, ondervind je het probleem dat wanneer blessures voorbij zijn, de Jong Ajax speler op de tribune kan belanden omdat hij niet meer terug kan naar Jong Ajax.
Ja, precies. Het werkt niet fijn voor Ajax en dan is het ineens geen goed idee meer... Maar zoals het nu gaat is het ruim in Ajax' voordeel en dan kan en mag het ineens wel.

Dan moet je dus zorgen dat je selectie breed genoeg is wat voorkomt dat dezelfde jongens later weer in de Jupiler League mee doen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 24 februari 2018 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 15:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ja, precies. Het werkt niet fijn voor Ajax en dan is het ineens geen goed idee meer... Maar zoals het nu gaat is het ruim in Ajax' voordeel en dan kan en mag het ineens wel.

Dan moet je dus zorgen dat je selectie breed genoeg is wat voorkomt dat dezelfde jongens later weer in de Jupiler League mee doen.
Zoals Eide stelde, werden de clubs gevraagd voor de Jong elftallen. Dan kunnen de kleinere clubs wel gaan zeuren, maar Ajax heeft de kaarten in handen. Ik denk wanneer jouw oplossing geimplementeerd zou worden, Ajax direct Jong Ajax uit de Jupiler League haalt. Te veel gedoe met de selecties en je moet meer geld gaan uitgeven om nog meer spelers binnen te halen waar je uiteindelijk geen zak aan hebt (voor het eerste elftal). Dan maar de Jupiler League aan zn lot over laten en ik denk dat de andere clubs met Jong elftallen in de JL er ook zo over zouden denken.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 15:58   quote  deeplink  
Zoals het nu gaat, werkt het ook niet goed. Ik geef maar een suggestie, maar er zal een betere oplossing moeten komen.
Eide
 Eide - zaterdag 24 februari 2018 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 14:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Mijn idee is om twee losse selecties te hebben.
Dat stast haaks op de regels van de KNVB en zou gigantische gevolgen hebben voor het voetbal in Nederland. Als alleen de belofenelftallen aan dergelijke restrictieve regelgeving moeten verdwijnt al het nut van talentontwikkeling aangezien je geen spelers meer kan doorschuiven naar hogere elftallen.

Gevolg: Ajax 2 in de JL zonder alle restrictieve regels en elk jaar fluitend naar die titel. Dit willen jij en de clubs -echt- niet. Serieus, je hebt geen idee hoe moeilijk je het maakt voor al die anderen.
Eide
 Eide - zaterdag 24 februari 2018 - 16:48   quote  deeplink  
Het gaat niet om een voordeel voor Ajax. De huidige situatie is realistisch gezien de meest nadelige situatie voor Ajax waarbij de beloftenregelgeving nog zin heeft. Je vergeet namelijk dat Ajax dit gelul ook naast zich neer kan leggen en Ajax 2 kan inschrijven. En ja, dat mag en kan gewoon.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 februari 2018 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 14:53 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

En dan investeren in een BeNeleague
Ja inderdaad. In plaats van die kansloze clubjes in Nederland financieel ondersteunen omdat ze zelf de broeksriem niet omhoog kunnen houden en teveel afhankelijk zijn van televisiegelden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 februari 2018 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 16:48 schreef Eide het volgende:
Het gaat niet om een voordeel voor Ajax. De huidige situatie is realistisch gezien de meest nadelige situatie voor Ajax waarbij de beloftenregelgeving nog zin heeft. Je vergeet namelijk dat Ajax dit gelul ook naast zich neer kan leggen en Ajax 2 kan inschrijven. En ja, dat mag en kan gewoon.
Ik zou sowieso de naam veranderen van de Jong-elftallen. Noem het inderdaad gewoon Ajax 2 of Ajax B. Net zoals in het buitenland gebeurd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 februari 2018 door Ajax Warrior --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 16:48 schreef Eide het volgende:
Het gaat niet om een voordeel voor Ajax. De huidige situatie is realistisch gezien de meest nadelige situatie voor Ajax waarbij de beloftenregelgeving nog zin heeft. Je vergeet namelijk dat Ajax dit gelul ook naast zich neer kan leggen en Ajax 2 kan inschrijven. En ja, dat mag en kan gewoon.
Je hebt het de hele tijd over Ajax 2. Maar is er nou echt geen ander alternatief voor de huidige situatie?
Eide
 Eide - zaterdag 24 februari 2018 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 18:01 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Je hebt het de hele tijd over Ajax 2. Maar is er nou echt geen ander alternatief voor de huidige situatie?
Niet als je de JL ploegen een eerlijke kans wil geven waarbij het voor de Eredivisieclubs ookzinvol blijft. Het alternatief is ala Spanje met Real Castilla, Barcelona B en Sevilla B.

Je kan clubs niet uitsluiten van competitie omdat ze toevallig een topploeg in de Eredivisie zijn. Spelers hebben het recht om te spelen, ook als je toevallig bij Ajax speelt en tussen de 19 en 23 bent...
remco k
 remco k - zaterdag 24 februari 2018 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 15:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ja, precies. Het werkt niet fijn voor Ajax en dan is het ineens geen goed idee meer... Maar zoals het nu gaat is het ruim in Ajax' voordeel en dan kan en mag het ineens wel.

Dan moet je dus zorgen dat je selectie breed genoeg is wat voorkomt dat dezelfde jongens later weer in de Jupiler League mee doen.
Zonder Ajax Feyenoord en psv hebben we in Nederland niet eens bestaansrecht wat profvoetbal betreft. Dus vrij logisch dat die clubs links en rechts wat te vertellen hebben.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 19:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Zonder Ajax Feyenoord en psv hebben we in Nederland niet eens bestaansrecht wat profvoetbal betreft. Dus vrij logisch dat die clubs links en rechts wat te vertellen hebben.
Als die andere clubs er mee stoppen ook niet...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 18:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet als je de JL ploegen een eerlijke kans wil geven waarbij het voor de Eredivisieclubs ookzinvol blijft. Het alternatief is ala Spanje met Real Castilla, Barcelona B en Sevilla B.

Je kan clubs niet uitsluiten van competitie omdat ze toevallig een topploeg in de Eredivisie zijn. Spelers hebben het recht om te spelen, ook als je toevallig bij Ajax speelt en tussen de 19 en 23 bent...
Nou ben benieuwd wat de KNVB gaat doen. Want de regels gaan sowieso veranderen als Jong Ajax kampioen wordt.
Eide
 Eide - zaterdag 24 februari 2018 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 19:24 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou ben benieuwd wat de KNVB gaat doen. Want de regels gaan sowieso veranderen als Jong Ajax kampioen wordt.
Ik zou niet weten waarom. Het maakt voor promotie/degradatie niet uit (conform de normale regels van de KNVB) en er is vooralsnog geen sprake van een structurele dominantie van Ajax of de andere beloftenploegen. Laten we wel wezen, de JL is dit seizoen vreselijk zwak, of heb jij het idee dat dit NEC een schijn van kans heeft in de Eredivisie?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 februari 2018 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 19:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Het maakt voor promotie/degradatie niet uit (conform de normale regels van de KNVB) en er is vooralsnog geen sprake van een structurele dominantie van Ajax of de andere beloftenploegen. Laten we wel wezen, de JL is dit seizoen vreselijk zwak, of heb jij het idee dat dit NEC een schijn van kans heeft in de Eredivisie?
Dat doet er verder niet toe. Ik denk gewoon dat half NL gek wordt als Jong Ajax kampioen wordt, en het zal me niks verbazen als de Knvb dan ingrijpt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 februari 2018 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 19:23 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Als die andere clubs er mee stoppen ook niet...
Graag zelfs!! Opdoeken die zooi! Kunnen de topclubs tenminste eens echt kijken naar bijvoorbeeld de BeNeLiga. We zijn godverdomme enkel bezig de kop van die clubs boven water te houden omdat het ze zelf bijna niet lukt en het enige wat je krijgt is stank voor dank en een hoop gezeik van zogenaamde directeuren die calimerogedrag vertonen richting de achterban maar weten dat ze hun handen mogen dichtknijpen met de topclubs en hun 2e elftallen. En dat geldt voor zowel eredivisie alsmede voor Jupiler leagueclubs.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 25 februari 2018 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 01:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Graag zelfs!! Opdoeken die zooi! Kunnen de topclubs tenminste eens echt kijken naar bijvoorbeeld de BeNeLiga. We zijn godverdomme enkel bezig de kop van die clubs boven water te houden omdat het ze zelf bijna niet lukt en het enige wat je krijgt is stank voor dank en een hoop gezeik van zogenaamde directeuren die calimerogedrag vertonen richting de achterban maar weten dat ze hun handen mogen dichtknijpen met de topclubs en hun 2e elftallen. En dat geldt voor zowel eredivisie alsmede voor Jupiler leagueclubs.
BeNeLiga zit ook echt niet iedereen op te wachten.
remco k
 remco k - zondag 25 februari 2018 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 - 19:23 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Als die andere clubs er mee stoppen ook niet...
Die drie topclubs zouden dan makkelijk kunnen aansluiten bij Duitsland of België.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0166060