BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De toekomst van het Nederlands voetbal

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 14 augustus 2017 - 15:50   quote  deeplink  
Ik maak dit topic aan. Omdat ik niet heel erg optimistisch ben over de staat van het Nederlands voetbal.

Een aantal clubs spelen op kunstgras, niet omdat ze dat mooi vinden of de kwaliteit beter vinden dan echt gras. Maar puur omdat het goedkoper is qua onderhoud.
Maak het speelveld gelijk, dus allemaal op dezelfde soort kunstgras of allemaal op echt gras. Ik zou voor echt gras gaan!
Als men dat niet kan betalen, waarom speel je dan betaald voetbal? Stop ermee of je realiseert gewoon een mooi veld.
Men zou een fonds op moeten oprichten dat het veld onderhoud en beheert, ieder club legt een x bedrag neer.

Verder zou iedere club geld moeten hebben om het spel eerlijker te maken. Doellijn technologie en video ref. Niet bij een paar clubs maar iedere club die betaald voetbal speelt.
Maak daar een fonds van. De grote clubs leggen eerst geld neer en andere clubs krijgen een lening. De kleine clubs betalen langzaam het geld terug en de grote clubs krijgen het geld dan weer terug. Zodat iedereen evenveel heeft betaald.

Vervolgens houd het wel op qua kwaliteit op de mooie velden. Want in het buitenland zit veel meer geld. Daar gaan we het niet van winnen. Dat we zijn verslagen door Watford stemt mij heel bedroevend. Maar ja logisch ook wel, watford heeft een even grote begroting als die van Ajax of zelfs meer.
Ajax kan niet groeien qua begroting zonder daar verlies op te gaan lijden.
Dus moet eerst de omzet worden vergroot, maar hoe dan?
Eredivisie toch niet aantrekkelijk om naar te kijken, voor veel buitenlandse landen?

Hoe kan Ajax mee met de Europese top??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 14 augustus 2017 - 15:56   quote  deeplink  
Knvb heeft Jan Smit voorgedragen als nieuwe voorzitter van de RVC.

Dus zal zeer waarschijnlijk het verbod op kunstgras er niet komen? Waardoor eredivisie niet aantrekkelijker op word en ook niet eerlijker.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 14 augustus 2017 - 16:03   quote  deeplink  
Overigens had ik gelezen dat eredivisie steeds meer door buitenlands landen word bekeken. Opzicht goed nieuws, vooral de 12.30 wedstrijd word het beste bekeken, omdat er dan niet veel wedstrijden worden gespeeld. Net zo dat Real Barca laat in de avond word afgewerkt.

Dan zie je dat we beginnen met Zwolle-Roda. Lol, daar krijg je nou niet heel veel meer kijker daardoor.
Loetje
 Loetje - maandag 14 augustus 2017 - 16:15   quote  deeplink  
Jan Smit in de RvC is geweldig. Eindelijk iemand die weet wanneer hij op de voor en achtergrond moet treden en iemand die prima weet hoe je ergens leiding aan moet geven. Nu Toon Gerbrands er nog bij en dan zitten er mensen die zichzelf niet zo belangrijk vinden en wel alles doen voor een organisatie. Prima keuze
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 14 augustus 2017 - 17:34   quote  deeplink  
Het is ook een goede keuze, dat zeker.

Alleen hoop ik wel dat knvb er voor gaat zorgen dat die kunstgras eruit gaat en echt gras ervoor terug komt.
Gezien dat Jan Smit er zelf mee is begonnen, twijfel ik of hij dat wel zou willen?
hjf
 hjf - maandag 14 augustus 2017 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 augustus 2017 - 16:15 schreef Loetje het volgende:
Jan Smit in de RvC is geweldig. Eindelijk iemand die weet wanneer hij op de voor en achtergrond moet treden en iemand die prima weet hoe je ergens leiding aan moet geven. Nu Toon Gerbrands er nog bij en dan zitten er mensen die zichzelf niet zo belangrijk vinden en wel alles doen voor een organisatie. Prima keuze
+1
nummer10
 nummer10 - maandag 14 augustus 2017 - 18:43   quote  deeplink  
ben geen voorstander van kunstgras maar we vergeten dat elke amateur vereniging en zelfs profclubs trainings velden hebben om te trainen.. dus dat het competitievervalsing" is kanik dan ook niet bij de "nieuwe jeugd" weet straks niet beter... en dan zullen clubs als heracles juist het merendeel in het nadeel zijn... maar geef mjj maar normaal gras hoor maar vind het wel een kut smoes als je verliest.. :)
hjf
 hjf - maandag 14 augustus 2017 - 18:44   quote  deeplink  
Het grootste probleem is, dat topspelers niet in de ED willen spelen. Enerzijds heeft de ED geen uitstraling en anders heeft Nederland een veel te hoge belastingdruk (52%).
bahbah
 bahbah - maandag 14 augustus 2017 - 19:52   quote  deeplink  
Misschien toch maar competitie met scandinavie?
Of Belgie?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 14 augustus 2017 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 augustus 2017 - 19:52 schreef bahbah het volgende:
Misschien toch maar competitie met scandinavie?
Of Belgie?
Ik zou het eerder met Duitsland doen dan met de noordelingen.
bahbah
 bahbah - maandag 14 augustus 2017 - 20:48   quote  deeplink  
Lijkt me de beste oplossing voor de mindere landen.

Dan word het allicht stuk interessanter om hier te komen voetballen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 14 augustus 2017 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 augustus 2017 - 18:43 schreef nummer10 het volgende:
ben geen voorstander van kunstgras maar we vergeten dat elke amateur vereniging en zelfs profclubs trainings velden hebben om te trainen.. dus dat het competitievervalsing" is kanik dan ook niet bij de "nieuwe jeugd" weet straks niet beter... en dan zullen clubs als heracles juist het merendeel in het nadeel zijn... maar geef mjj maar normaal gras hoor maar vind het wel een kut smoes als je verliest.. :)
Het is geen smoes als je verliest. Ik vind dat het veld exact het zelfde moet zijn. in welk vorm dan ook.

Waarom leg je niet anders hardcourt neer? Er zijn vast spelers die dat leuk vinden, net straat voetbal.

Net zo dat er richtlijn moest komen hoe minimaal het veld moet zijn, qua grote.
Voeg aan die richtlijnen de lengte van het gras, de conditie daarvan en dat echt gras moet zijn.

Het boeit mij niet of we nou wel of niet op kunstgras spelen, want desnoods speelt iedereen daarop.
ik vind het meer dan logisch dat ieder speelveld gelijk is.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 augustus 2017 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 augustus 2017 - 20:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het is geen smoes als je verliest. Ik vind dat het veld exact het zelfde moet zijn. in welk vorm dan ook.

Waarom leg je niet anders hardcourt neer? Er zijn vast spelers die dat leuk vinden, net straat voetbal.

Net zo dat er richtlijn moest komen hoe minimaal het veld moet zijn, qua grote.
Voeg aan die richtlijnen de lengte van het gras, de conditie daarvan en dat echt gras moet zijn.

Het boeit mij niet of we nou wel of niet op kunstgras spelen, want desnoods speelt iedereen daarop.
ik vind het meer dan logisch dat ieder speelveld gelijk is.
en dat word met echt gras alweer lastig.. onderhoud etc.. snap je punt en ook zkr mee eens.. alles gelijkwaardig en klaar
bahbah
 bahbah - dinsdag 15 augustus 2017 - 12:28   quote  deeplink  
Gezien er in heel Europa op gras word gevoetbalt,is dat de maatstaaf.,
Ik denk dat als een europese topclub in Almelo zou moeten voetballen,ze weigeren daar te spelen met een selectie van 800 miljoen.
Dus Almelo kan gewoon weer een grasveld aanleggen,want die gaan daar toch gezeik mee krijgen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 15 augustus 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 12:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dat word met echt gras alweer lastig.. onderhoud etc.. snap je punt en ook zkr mee eens.. alles gelijkwaardig en klaar
Hoezo echt gras lastig? Waarom kan Feyenoord wel een prima veld aanleggen en Heracles niet?

Enige reden is dat Feyenoord er wel geld voor besteed en Heracles niet.

Sorry maar waarom dan betaald voetbal als je geen echt veld neer kan leggen?

Zometeen zegt een club van. Sorry de doelen zijn te groot, zijn te duur qua onderhoud. We nemen kleinere.
Maar dat kan gelukkig niet, want de doelen moeten aan minimale eisen voldoen.

Waarom dan wel eisen stellen aan de doelen maar niet aan het veld??

Edit: Die eisen komen van Fifa en fifa kan voor het veld niet doen omdat er landen zijn waar gras niet iedereen fatsoenlijk groeit.
Omdat het te koud of te droog is. Daarom kan de Knvb wel met zulke eisen komen.
Eis: Echt gras, hoe lang het gras moet zijn en hoe vochtig het veld moet zijn. Gewoon minimale eisen stellen.
Puur en alleen voor het aller mooiste voetbal:)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 augustus 2017 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 15 augustus 2017 - 17:01   quote  deeplink  
Overigens wil de FA een transferverbod instellen als de competitie al begonnen is, dus de deadline vervroegen.

Ik zou willen dat de KNVB daaraan mee doet.

Einde maken aan het oneerlijke gedoe.
Speler pas halen nadat hij tegen je belangrijkste concurrent heeft gespeeld.
Zo haalde Ajax een speler van Groningen nadat hij eerst tegen Feyenoord had gespeeld, sorry maar dat is gewoon oneerlijk.

Eigenlijk zou de uefa de regels hanteren open na de laatste europese wedstrijd is (finale CL) tot begin van de CL voorronde. En verder niet:) ook geen winterse transfers
bahbah
 bahbah - dinsdag 15 augustus 2017 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 17:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens wil de FA een transferverbod instellen als de competitie al begonnen is, dus de deadline vervroegen.

Ik zou willen dat de KNVB daaraan mee doet.

Einde maken aan het oneerlijke gedoe.
Speler pas halen nadat hij tegen je belangrijkste concurrent heeft gespeeld.
Zo haalde Ajax een speler van Groningen nadat hij eerst tegen Feyenoord had gespeeld, sorry maar dat is gewoon oneerlijk.

Eigenlijk zou de uefa de regels hanteren open na de laatste europese wedstrijd is (finale CL) tot begin van de CL voorronde. En verder niet:) ook geen winterse transfers
Helemaal mee eens.Competitie begonnen?Klaar met transfers.

Winterstop?Met 22 man in je selectie haal je het einde wel.
Je reinste competitievervalsing.
remco k
 remco k - dinsdag 15 augustus 2017 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 17:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens wil de FA een transferverbod instellen als de competitie al begonnen is, dus de deadline vervroegen.

Ik zou willen dat de KNVB daaraan mee doet.

Einde maken aan het oneerlijke gedoe.
Speler pas halen nadat hij tegen je belangrijkste concurrent heeft gespeeld.
Zo haalde Ajax een speler van Groningen nadat hij eerst tegen Feyenoord had gespeeld, sorry maar dat is gewoon oneerlijk.

Eigenlijk zou de uefa de regels hanteren open na de laatste europese wedstrijd is (finale CL) tot begin van de CL voorronde. En verder niet:) ook geen winterse transfers
Engeland wil alleen de inkomende transfers verbieden.
bahbah
 bahbah - dinsdag 15 augustus 2017 - 18:24   quote  deeplink  
Als er niks ingaat kan er ook niks uit toch?
Of wel naar rest buiten Engeland?
remco k
 remco k - dinsdag 15 augustus 2017 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 18:24 schreef bahbah het volgende:
Als er niks ingaat kan er ook niks uit toch?
Of wel naar rest buiten Engeland?
Een verbod op aankopen na de eerst gespeelde competitiewedstrijd. Aangezien er in de rest van Europa nog wel gekocht kan worden kunnen ze verkopen in die periode dus niet verbieden.
bahbah
 bahbah - dinsdag 15 augustus 2017 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 18:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Een verbod op aankopen na de eerst gespeelde competitiewedstrijd. Aangezien er in de rest van Europa nog wel gekocht kan worden kunnen ze verkopen in die periode dus niet verbieden.
Las net dat Engeland dit niet alleen gaat doen,om de door jou genoemde feiten,maar dat de knvb ook voor dit plan is.
Ze gaan bekijken hoe breed dit draagvlak is binnen alle europese landen .
bahbah
 bahbah - dinsdag 15 augustus 2017 - 19:22   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311033

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 augustus 2017 door bahbah --
remco k
 remco k - dinsdag 15 augustus 2017 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 19:20 schreef bahbah het volgende:

[..]

Las net dat Engeland dit niet alleen gaat doen,om de door jou genoemde feiten,maar dat de knvb ook voor dit plan is.
Ze gaan bekijken hoe breed dit draagvlak is binnen alle europese landen .
De knvb is inderdaad voor. Maar eerlijk gezegd maakt het dat voor ons alleen maar moeilijker aangezien er bij ons juist vaak verkocht wordt in de laatste weken. En dat dus niet veranderd.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:26   quote  deeplink  
gewoon alles gelijk trekken, en geen wintertransfers meer... klaar
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 16 augustus 2017 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 18:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Engeland wil alleen de inkomende transfers verbieden.
In feite betekend dat clubs spelers niet verkopen als ze die nodig hebben. Enkel onnodige spelers worden dan verkocht.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 16 augustus 2017 - 09:16   quote  deeplink  
En het is echt weer Nederland waar het zich afspeelt. In andere landen waar topcompetities gespeelt worden, hebben ze geen kunstgras. Echt weer Nederland.

Laten we alle clubs gewoon op echt gras spelen, en dat alle speelvelden even groot zijn. Nu vind ik dat we bezig blijven met competitievervalsing, daar dit niet kan als alle clubs hetzelfde ( en echte ) speelveld hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 16 augustus 2017 - 15:22   quote  deeplink  
Die gijs de jong is toch echt een lachertje eerste klas.

Hij zegt: Ieder club bepaald zelf op welk ondergrond hij speelt.

Hij stelt een werkgroep aan om te kijken of iedereen terug kan naar echt gras!
Hij vind het fijn dat er over word gesproken en dat we dat blijven doen.

Het grappige is dat er dan waarschijnlijk gestemd gaat worden. Of we een eis gaan stellen op wat voor veld dat zou moeten zijn.
Echt veld, kunstgras of hybride. Overigens zijn er heel weinig die echt gras nog heeft. Wat zowel Feyenoord als Ajax speelt op een hybride veld.

Maar als er gestemd gaat worden, dan wint kunstgras omdat dat de meerderheid heeft.
Dus dan veranderd er niks!

Man, die gijs de jong wil de kleintjes niet voor hun voeten lopen omdat hij bang is dat ze hem wegstemmen.
Zo regeert de kleintjes terwijl de grote der onder leiden en niet verder kunnen groeien. En dus kunnen de kleintjes daarvan niet profiteren dat de grote groeien. Zo blijven we klein en dat is niet eerlijk, zal calimero hebben gezegd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 16 augustus 2017 - 15:23   quote  deeplink  
Schaf dat kunstgras af en stel een commissie die de regels bepaald waar het grasveld wel aan moet voldoen!!!

Hoe moeilijk kan je het maken! Zijn de clubs er niet mee eens! Jammer dan dan ga je toch ermee stoppen??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De toekomst van het Nederlands voetbal









0.0086569