BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voor de roepers in het wild, wie doet nu wat bij Ajax???

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:14   quote  deeplink  
De laatste paar jaren is er, zeker hier op het forum een gigantische ophef over de directie van Ajax. Nu weet ik niet alles binnen Ajax als het om het bestuur gaat, maar het leek me handig hier een nieuw topic over te starten. Hoe gaan dingen nu in zijn werking en wie draagt nu de verantwoordelijkheid voor wat.

Laten we beginnen met onze voorzitter, Hennie Henrichs. De functie zegt het al. Man die toezicht houdt op Ajax zich regelmatig bezig houdt met de RvC.

De huidige Raad van Commissarissen staat onder leiding van Hans Wijers. Theo van Duivenbode is de commissaris technische zaken, de overige leden zijn Leo van Wijk, Dolf Collee en Ernst Ligthart.

Deze RvC is onder de fluwelen revolutie 2013 ingezet. De RvC is in het verleden eigenlijk ingezet als toezichthouder voor het functioneren van de directie en is gekomen omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is.

Echter, de RvC beoordeeld momenteel niet alleen het functioneren van de directie MAAR HOUDT ZICH VOORTDUREND BEZIG MET VOETBSLTECHNISCHE ZAKEN en hebben hier in vrijwel alle gevallen de laatste stem in.


Dan het technisch hart. Dit is ingeroepen door Johan Cruijff en deze zouden de vorm moeten geven aan alle voetbaltechnische zaken.

Het Technische Hart werd bij de aanstelling gevormd door drie leden. Wim Jonk kreeg de leiding over de jeugdopleiding (een soort van Hoofd Jeugdopleiding), Frank de Boer kreeg de de leiding over het eerste elftal en Dennis Bergkamp moest als een verbindingsman functioneren. Tevens werd Dennis Bergkampassistent-trainer van Frank de Boer en moest hij ervoor zorgen dat de Ajax-filosofie - met veel kansen voor de jeugd, aanvallend voetbal en een herkenbaar spelsysteem - gewaarborgd blijft.

Nadat de toenmalige RvC onder leiding van Steven Ten Have, Martin Sturkenboom alsAlgemeen Directeur ad-interim en Danny Blind als Technisch Directeur ad-interim allemaal februari 2012 waren viel demedische staf ook onder het Technische Hart. In 2012 werd tevens Ajax Zaterdag 1geprofessionaliseerd en werd het daardoor ondergebracht bij het Technisch Hart.

Begin 2013 kwam er in het nieuws dat Frank de Boer vervangen werd door Directeur Voetbalzaken Marc Overmars. Daardoor werd de continuïteit bij de club beter gewaarborgd.Johan Cruijff ontkende dit echter later. De Boer zat er nog in, maar formeel moest er iemand van de directie in zitten. Ook gaf hij aan dat Edwin van der Sar vaak bij de besprekingen zat en dat Theo van Duivenbode van de RvC vaak aanschoof.

Na het Technisch Hart conflict uit 2015 werd besloten dat er een voorzitter kwam in de naam van Edwin van der Sar. Daarnaast bleven Jonk, Bergkamp, Frank de Boer en Overmars lid van het Technish Hart.

De rollen en taken in het technisch hart van Ajax

Voorzitter Edwin van der Sar (2015-)


De voorzitter van het Technisch Hart heeft het laatste woord en is eindverantwoordelijk voor het Technisch beleid van AFC Ajax. Zo is de voorzitter verantwoordelijk ook voor descouting. De functie werd aangesteld na hetTechnisch Hart conflict uit 2015.

Hoofd Jeugdopleiding Saïd Ouaali (2016-)

Voor de jeugdopleiding zit de Hoofd Jeugdopleiding in het Technisch Hart. Alles wat met de jeugdopleiding te maken heeft valt onder zijn pakket. Daarnaast hij ook verantwoordelijk voor Jong Ajax.

Verbindingsman Dennis Bergkamp (2011-)

Ook is er een plaats voor een verbindingsman tussen het eerste elftal en de jeugdopleiding in het Technisch Hart. Daarnaast moet hij ervoor zorgen dat de Ajax-filosofie - met veel kansen voor de jeugd, aanvallend voetbal en een herkenbaar spelsysteem gewaarborgd blijft.

Directeur Spelersbeleid Marc Overmars (2013-)

Voor het aan- en verkoopbeleid zit de Directeur Spelersbeleid, voorheen deDirecteur Voetbalzaken, in het Technisch Hart. Deze houdt zich bezig met de transferzaken en de spelerscontracten.

Binnen het technisch hart is er sprake van een stemmingsplan. WANNEER ER DUS BESLISSINGEN GENOMEN MOETEN WORDEN, WORDEN DEZE ALLEEN MAAR GENOMEN ALS ER EEN MEERDERHEID IS VAN DE STEMMEN. BIJ EEN GELIJKE STAND GAAT DEZE BESLISSING DUS NIET DOOR!!!

CONCLUSIE:
Waar het mij dus om te doen is, is dat Overmars werkelijk door alles hier en iedereen beschuldigd wordt van alles wat fout gaat. Ik spreek niemand voor of tegen maar ik wil hier duidelijk maken dat het dus niet aan Overmars ligt.

Bij Ajax staat de jeugd op 1 en alle inkomende en uitgaande transfers moeten overlegd worden met het Technisch Hart.


Niemand spreekt hier dat het allemaal goed en hosanna is bij Ajax. Maar de conclusie is dat het hele probleem ligt binnen de RvC die zich niet bezig houdt met overzicht maar met voetbaltechnische zaken. Dus er moet wel degelijk wat veranderen binnen Ajax. Of de RvC krijgt een nieuw takenpakket of de RvC wordt tijdens de aandeelhoudersvergadering weggestemd door de ledenraad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 augustus 2017 door Loetje --
bahbah
 bahbah - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:22   quote  deeplink  
Mooi en duidelijk stuk Loetje,complimenten daarvoor.
Een heel zinvol stuk.

Ik weet dat de handen van Overmars gebonden zijn,heb hier bij de topic Ajax -Rosenborg al mijn licht laten schijnen.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:23   quote  deeplink  
Marc Overmars krijgt van sommige Ajax-fans het verwijt dat hij de hand op de knip houdt. Het zou echter juist de rvc zijn die voorzichtig is.

Dat schrijft De Telegraaf zaterdagochtend. In zijn zoektocht naar nieuwe spelers overlegt Overmars regelmatig met Dennis Bergkamp, die ook deel uitmaakt van het Technisch Hart. De rvc, met Ajacieden Leo van Wijk en Theo van Duivenbode, is echter degene die veel op de kleintjes let.

Het zorgt voor frustraties bij Overmars, die het geld juist zou laten willen rollen en zich wel vaker in het hemd gezet voelt. Zo wilde de oud-speler van Ajax, Arsenal en Barcelona de wensen van Peter Bosz inwilligen en afscheid nemen van keeperstrainer Carlo L'Ami, inspanningsfysioloog Björn Rekelhof en assistent Bergkamp. Edwin van der Sar wist dat te voorkomen.

Overmars wilde vervolgens dat Bosz zou worden opgevolgd door Michael Laudrup, met Marcel Keizer als assistent. Die zag het wel zitten om aan de hand van Laudrup te worden klaargestoomd voor het hoofdtrainerschap. Volgens Bergkamp en Van der Sar was Keizer echter al wel klaar voor het grote werk.
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 14:23 schreef remco k het volgende:
Marc Overmars krijgt van sommige Ajax-fans het verwijt dat hij de hand op de knip houdt. Het zou echter juist de rvc zijn die voorzichtig is.

Dat schrijft De Telegraaf zaterdagochtend. In zijn zoektocht naar nieuwe spelers overlegt Overmars regelmatig met Dennis Bergkamp, die ook deel uitmaakt van het Technisch Hart. De rvc, met Ajacieden Leo van Wijk en Theo van Duivenbode, is echter degene die veel op de kleintjes let.

Het zorgt voor frustraties bij Overmars, die het geld juist zou laten willen rollen en zich wel vaker in het hemd gezet voelt. Zo wilde de oud-speler van Ajax, Arsenal en Barcelona de wensen van Peter Bosz inwilligen en afscheid nemen van keeperstrainer Carlo L'Ami, inspanningsfysioloog Björn Rekelhof en assistent Bergkamp. Edwin van der Sar wist dat te voorkomen.

Overmars wilde vervolgens dat Bosz zou worden opgevolgd door Michael Laudrup, met Marcel Keizer als assistent. Die zag het wel zitten om aan de hand van Laudrup te worden klaargestoomd voor het hoofdtrainerschap. Volgens Bergkamp en Van der Sar was Keizer echter al wel klaar voor het grote werk.
Telegraaf is er als de kippen bij wanneer het niet goed gaat, dit hadden ze ook eerder naar buiten kunnen brengen. Neemt niet weg dat er zeker dingen zullen kloppen.

Mijn punt is ook alleen maar om duidelijk te maken dat Overmars en regelmatig het hele TH er gewoon niks aan kan doen en dat de RvC gewoon Ajax in de fik zet.
bahbah
 bahbah - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:26   quote  deeplink  
Voor hetgene waar de raad van commissarissen voor staat doet Overmars het prima.

Dat is een feit.Overmars is een genummerde pion in de pikorde.
Het uithangbord van de raad van commissarissen .De spreekbuis.
Het is alleen niet goed voor die ene partij in het hele verhaal.

En dat beste mensen hier allemaal zijn wij,jij,hun,zij,verzameld onder de naam supporters,de reden en de enige reden dat de club bestaat.
Het is te bedrijfsmatig geworden,waardoor je met transfers vaak achter het net vist.In de voetbalwereld moet je nu eenmaal soms snel en adequaat reageren,en dat is niet mogelijk als je die beste kenners eerst moet verzamelen,dan nog moet laten vergaderen,dan nog moet laten stemmen en dan nog het hele verhaal aan Overmars uit moet leggen.
Dan zijn we weer een week verder en is de speler in kwestie of al 3x aangeboden bij een andere club of al een paar trainingen rijker bij zijn nieuwe club.

Dit was dat stukje,vergeef me dat ik het hier nog een keer post,
maar hier hoort hij beter thuis.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 14:26 schreef bahbah het volgende:
Voor hetgene waar de raad van commissarissen voor staat doet Overmars het prima.

Dat is een feit.Overmars is een genummerde pion in de pikorde.
Het uithangbord van de raad van commissarissen .De spreekbuis.
Het is alleen niet goed voor die ene partij in het hele verhaal.

En dat beste mensen hier allemaal zijn wij,jij,hun,zij,verzameld onder de naam supporters,de reden en de enige reden dat de club bestaat.
Het is te bedrijfsmatig geworden,waardoor je met transfers vaak achter het net vist.In de voetbalwereld moet je nu eenmaal soms snel en adequaat reageren,en dat is niet mogelijk als je die beste kenners eerst moet verzamelen,dan nog moet laten vergaderen,dan nog moet laten stemmen en dan nog het hele verhaal aan Overmars uit moet leggen.
Dan zijn we weer een week verder en is de speler in kwestie of al 3x aangeboden bij een andere club of al een paar trainingen rijker bij zijn nieuwe club.

Dit was dat stukje,vergeef me dat ik het hier nog een keer post,
maar hier hoort hij beter thuis.
Voetbal is oorlog. Voetbalbond emotie.

Mijn gevoel met de huidige invulling van de rvc is beide niet toegestaan. Alles lijkt rationeel en georganiseerd te moeten gaan zoals de heren het willen.
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 14:41   quote  deeplink  
Aldus onze vriend Ali.

Goedenavond mensen. Na een afwezigheid van een aantal jaren ben ik weer terug om mijn licht te laten schijnen op mijn club Ajax. Ik ben hevig teleurgesteld in het huidige Ajax en mijn Ajax-hart is inmiddels verscheurd. Hoe heeft het zover kunnen komen? Ajax is allang niet meer de club die het zou kunnen en moeten zijn. Na de inmenging van Cruijff had ik echt het gevoel dat het goed zou komen. Er kwam ook verbetering en er werden internationaal weer successen geboekt met overwinningen op Europese topclubs. De Jeugdopleiding zat in een opwaartse fase en Wim Jonk was de drijvende kracht daarachter. Inmiddels is Johan (R.I.P.) overleden en is Wim Jonk weggestuurd door de leiding.

Het is mij inmiddels volstrekt duidelijk dat het plan-Cruijff nooit een echte kans heeft gekregen. Op vele fronten werd afgeweken van dit plan met als dieptepunt het negeren van het rapport van 2011 waaraan vele oud-Ajacieden aan bij hebben gedragen. Cruijff, Bergkamp en Jonk waren de voorlopers van dit rapport en het uitrollen daarvan ging met veel horden en stoten. Destijds voor mij onbegrijpelijk, maar ook weer niet. Ik heb altijd gewaarschuwd dat de beursgang van Ajax de doodsteek is op het reilen en zeilen binnen Ajax. Ajax is al heel lang geen echte voetbalclub meer en daar gaat het telkens mis. Steeds word er gesproken over poppetjes die niet functioneren. Welk poppetje je ook neerzet op welke positie dan ook, hij zal nooit het optimale rendement halen in het model zoals Ajax die nu heeft. De voorzitter van de Bestuursraad is de heer Hennie Henrichs en hij heeft het voor mekaar gekregen om de hele club in de fik te steken. Bij de samenstelling van de Bestuursraad werd Hennie in 2011 verkozen tot voorzitter en sprak de woorden "Ik wil van Ajax weer één club maken."

Henrichs zag zichzelf als de ideale voorzitter van die Bestuursraad en wierp zichzelf op als kandidaat voor die positie. Hennie Henrichs is sinds jaar en dag te vinden in de bestuurskamers van Ajax. Ooit is Henrichs zelfs een jaar of 7 bestuurslid Technische zaken geweest onder het voorzitterschap van Michael van Praag. Dezelfde van Praag was in zijn jaren als voorzitter niet te beroerd om, in samenwerking met onder andere Hennie Henrichs, stelselmatig Johan Cruijff buiten de deur te houden. In 2012 won Cruijff met zijn companen de rechtszaak tegen de AFC Ajax N.V. Bij die Ajax N.V. zat Henri van der Aat langs Steven ten Have in de rechtszaal. Eind 2013 word diezelfde vd.Aat voorgedragen als lid van Ajax door de Bestuursraad onder leiding van Henrichs. Het is een voorbeeld om te zien dat Henrichs er alles aan deed om het plan-Cruijff te dwarsbomen.

Hoe ziek Ajax is word duidelijk eind december 2015. 324 aanwezigen bij de algemene ledenvergadering van de club spreken unaniem het vertrouwen uit in voorzitter Hennie Henrichs, Cees Vervoorn, Dick Schoenaker, Tonnie Bruins Slot, Jan Buskermolen, Maarten Oldenhof en Ronald Pieloor. Daarmee kwam definitief een einde aan hetgeen Cruijff voor ogen had. Leugens, bedrog en verraad viert hoogtij bij de club en het kent geen grenzen.

De competitiestart van Ajax is dramatisch en het verbaast mij helemaal niks. De fundering die er staat is zo wankel als iets en daar kan niemand goed in functioneren. We zijn inmiddels zover weggezakt dat vele Ajax-helden en iconen kapot zijn gegaan en afgeserveerd. De volgende staan in de rij: Edwin vd.Sar, Marc Overmars en Dennis Bergkamp. Gelukkig is Peter Bosz geen echte Ajacied, want ook hij zal kapot gaan in de kilte en zakelijkheid die de beursgang met zich meebrengt. Nu al en ook in de toekomst gaat men praten dat die en die niet functioneert, maar de oplossing zit in de wortel. Elke aankoop die Ajax nu doet is weggegooid geld, want bijna niemand zal het redden. Laat ik als voorbeeld een uitstekende voetballer als Davy Propper nemen. Bij psv draait ie uitstekend mee, maar ik ben ervan overtuigd dat ie bij Ajax in een wak was gekomen. Het is namelijk een constatering dat Ajax geen warm bad is, wat het vroeger wel was, maar is verworven tot een kille club. De speelwijze die Bosz wil hanteren is geen slechte, maar kan alleen werken als Ajax weer echt Ajax is. Dat is Ajax al een hele tijd niet meer, maar tij zal keren...
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 augustus 2017 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 14:23 schreef remco k het volgende:
Marc Overmars krijgt van sommige Ajax-fans het verwijt dat hij de hand op de knip houdt. Het zou echter juist de rvc zijn die voorzichtig is.

Dat schrijft De Telegraaf zaterdagochtend. In zijn zoektocht naar nieuwe spelers overlegt Overmars regelmatig met Dennis Bergkamp, die ook deel uitmaakt van het Technisch Hart. De rvc, met Ajacieden Leo van Wijk en Theo van Duivenbode, is echter degene die veel op de kleintjes let.

Het zorgt voor frustraties bij Overmars, die het geld juist zou laten willen rollen en zich wel vaker in het hemd gezet voelt. Zo wilde de oud-speler van Ajax, Arsenal en Barcelona de wensen van Peter Bosz inwilligen en afscheid nemen van keeperstrainer Carlo L'Ami, inspanningsfysioloog Björn Rekelhof en assistent Bergkamp. Edwin van der Sar wist dat te voorkomen.

Overmars wilde vervolgens dat Bosz zou worden opgevolgd door Michael Laudrup, met Marcel Keizer als assistent. Die zag het wel zitten om aan de hand van Laudrup te worden klaargestoomd voor het hoofdtrainerschap. Volgens Bergkamp en Van der Sar was Keizer echter al wel klaar voor het grote werk.
Vorig jaar, gek genoeg, een vergelijkbaar stukje over dat de RvC de handen op de knip houdt en zal ook best iets van waar zijn. Echter als Overmars iets goed krijgt hij de credits maar dat werkt andersom net zo.
Overmars is jaar in jaar uit te laat met de selectie op irde te krijgen. Welke gek verkoopt Tete en Riedewald terwijl je geen vervangers hebt? Welke gek laat zowel Dijks als Viergever gratis de deur uit lopen? Welke gek haalt Lamprou, na alles wat die over Ajax gezegd heeft, als derde keeper terwijl je weet dat hij geen minuut in Ajax1 zal spelen.
Richarlison heeft drie weken geduurt voordat de stekker eruit ging. Sanchez blijkt nu toch maar voor 40 miljoen verkocht te zijn wat kan oplopen tot 42. Die soap had veel sneller afgehandeld kunnen worden.
Overmars is een TD die altijd pas reageert ipv anticipeert.
p111
 p111 - zaterdag 19 augustus 2017 - 15:35   quote  deeplink  
Die Ali hopelijk is hij zijn boosheid nu kwijt en komt hij weer snel op het forum,want hoe verrot de leiding in zijn ogen ook is, het veranderd toch niet en blijft Ajax ondanks deze ellende toch mijn club, waar ik naar blijf kijken waar ik soms bloedstollend kwaad op ben.Gelukkig de volgende dag al weer kijk op het forum wat iedereen er over te vertellen heeft. Hopelijk zien we je snel weer terug Ali.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 augustus 2017 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 15:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vorig jaar, gek genoeg, een vergelijkbaar stukje over dat de RvC de handen op de knip houdt en zal ook best iets van waar zijn. Echter als Overmars iets goed krijgt hij de credits maar dat werkt andersom net zo.
Overmars is jaar in jaar uit te laat met de selectie op irde te krijgen. Welke gek verkoopt Tete en Riedewald terwijl je geen vervangers hebt? Welke gek laat zowel Dijks als Viergever gratis de deur uit lopen? Welke gek haalt Lamprou, na alles wat die over Ajax gezegd heeft, als derde keeper terwijl je weet dat hij geen minuut in Ajax1 zal spelen.
Richarlison heeft drie weken geduurt voordat de stekker eruit ging. Sanchez blijkt nu toch maar voor 40 miljoen verkocht te zijn wat kan oplopen tot 42. Die soap had veel sneller afgehandeld kunnen worden.
Overmars is een TD die altijd pas reageert ipv anticipeert.
Verhaal over Richarlison gelezen? Verhaal over Sanchez en RvC gelezen? Verhalen over RvC de afgelopen jaren überhaupt gelezen? Het feit blijft dat Overmars met handen en voeten gebonden is. Ik vermoed zelfs dat hij pas echt mag investeren als de RvC in de gaten krijgt dat de resultaten achterblijven. Dan wordt, om de supporters rustig te houden, ineens de portemonnee getrokken.
AkaS
 AkaS - zondag 20 augustus 2017 - 10:26   quote  deeplink  
Beste Loetje,

Dank voor de tijd die je hebt genomen om alles helder weer te geven.

Al jaren stromen er prima mensen bij Ajax binnen, maar op een of andere manier heeft een baantje bij Ajax een magische werking op mensen in negatieve zin.

Ik kan me nog goed herinneren dat Heinrichs kon blijven, ongelofelijk maar waar.

Het zijn groepjes die allen hun eigen slangenkuil creëren.

Het groepje Overmars, Bergkamp en van der Sar is ook niet
helemaal fris. En ik ben het met Brandje eens, volkomen zelfs!

Wanneer er iets goed gaat wordt het breed uitgemeten hoe goed het is van Overmars en wanneer het kut gaat kan hij er niets aan doen en is hij slachtoffer van de boze rvc en een andere keer is hij overruled door van der Sar en Bergkamp.

Ik kan niet geloven dat Overmars, die financieel volkomen onafhankelijk is, genoegen neemt met een baantje waar hij nagenoeg niets te winnen heeft en altijd is overgeleverd aan de grillen van een ander!

Sorry maar hier zie ik de logica niet van in.

Wat betreft de wens om Laudrup hoofdtrainer te maken met Keizer als assistent...

Is Overmars dan vergeten hoe Laudrup is opgejaagd geworden door Ajax??? Denk je nu werkelijk dat Ajax een serieuze optie had geweest voor Laudrup...

Deze naïviteit om zo maar te noemen dan is eigenlijk niet te verteren en neigt naar onbekwaamheid, wellicht is het deze onbekwaamheid waarom de rvc zich nog teveel bemoeit... Was het ook niet de rvc die Sanchez niet wilde verkopen, terwijl Overmars in Oostenrijk de rode loper voor de verkoop uitrolde door een transferbedrag voor hem te noemen...

En dan vlak voor de EL finale waarbij Overmars op eigen houtje Veltman ten overstaan van heel Nederland bijna heilig verklaarde en nu bovendien aanvoerder is gemaakt, terwijl hij op zijn minst gezegd niet echt heeft uitgeblonken...

Dit is Overmars toch door niemand opgedrongen.

Vorig jaar wilde Raiola Tete al wegbrengen en gaf Tete aan graag bij Ajax te willen blijven en zich hier wilde ontwikkelen.

Dit vond ik echt grote klasse van Tete en kijk eens hoe zijn loyaliteit is terugbetaald. En ondanks dat bleef hij uitblinken met iedere invalbeurt die hij kreeg als Veltman weer eens geschorst was, geblesseerd of tegen zichzelf in bescherming genomen moest worden tijdens een wedstrijd.

Waarom voor Tete geen lovende woorden en een poging te behouden.

Eigenlijk zou heel Ajax schoongeveegd moeten worden !

Maar Ajax lijkt wel een Octopus en de tentakels zijn oneindig en overal.
AkaS
 AkaS - zondag 20 augustus 2017 - 10:32   quote  deeplink  
En als Overmars echt door iedereen overruled wordt heb ik een tip voor hem...

Maak een statement naar van der Sar en de rvc en stap op! Doe via de telegraaf een boekje open over de negatieve stromingen binnen Ajax die sportieve vooruitgang in de weg staan!

Of stel op een belangrijk moment fuck you van der Sar, ik laat mij niet overrulen door jou en Bergkamp en als jullie dit toch doen ga je maar op zoek naar een ander chef lege dozen!
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 10:49   quote  deeplink  
Ik denk dat de komende vergadering van de aandeelhouders heel belangrijk gaat worden en dat de ledenraad hier een grote stem in zal hebben. Voor de mensen die o.a mij, Remco, Warrior en nog een aantal verwijten dat wij het beleid verdedigen... Wij zijn hier echt noet blij mee hoor en zien echt wel dat er veel mis gaat. Alleen ligt de kern ergens anders. Wel geef ik toe dat het lastig in elkaar zit.

Wel vraag ik me af wie nu het beleid volgt, de RvC of Overmars
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2017 - 11:00   quote  deeplink  
Ha die Loetje! Mijn oprechte dank voor dit prachtige en zeer duidelijke topic. Ook mijn oprechte complimenten. Zodra ik terug ben van vakantie zal ik inhoudelijk erop ingaan. En aan al mijn mede-Ajacieden: veel succes vanmiddag. In Duitsland kan ik er niets van zien

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2017 door Pietje --
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:00 schreef Pietje het volgende:
Ha die Loetje! Mijn oprechte dank voor dit prachtige en zeer duidelijke topic. Mijn oprechte complimenten. Zodra ik terug ben van vakantie zal ik inhoudelijk erop ingaan. En aan al mijn mede-Ajacieden: veel succes vanmiddag. In Duitsland kan ik er niets van zien
Even de app Nederland FM downloaden en dan Radio 1 aanklikken. Kun je het gewoon lekker volgen
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2017 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Even de app Nederland FM downloaden en dan Radio 1 aanklikken. Kun je het gewoon lekker volgen
Ja, maar dat ziet mijn vrouw niet zo zitten. Eufemistisch gesteld...
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2017 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Even de app Nederland FM downloaden en dan Radio 1 aanklikken. Kun je het gewoon lekker volgen
Ja, maar dat ziet mijn vrouw niet zo zitten. Eufemistisch gesteld...
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 11:12   quote  deeplink  
Wie doet nu wat, vervolg

Ik merk dat er bij sommige nog steeds veel onduidelijkheid heerst. Dit keer ga ik niet de taken benoemen maar het probleem en de oorzaak er van.

Technisch directeur Marc Overmars zou ik principe verantwoordelijk moeten zijn samen met het TH voor het aan en verkoopbeleid. Bepalen onderling met de financieel directeur wat een speler maximaal mag kosten en ook wat ze voor spelers zelf vragen. Probleem is dus dat alles doorgespeeld moet worden naar de RvC en zei dan ja of nee zeggen tegen het TH ik het plan ten uitvoer te brengen. Zo was Overmars al eerder akkoord over Sanchez maar de RvC wilde 5 miljoen meer. Vandaar dat Sanchez ook zo boos was. Het onderling stemmen in het TH is dus niet meer van kracht met de macht van de RvC

Dan heb je dus de RvC. Die zitten er in oorspronkelijk als een soort verbinding tussen de beurs en de club Ajax. Die zouden buiten dat enkel het bestuurlijk werk van de directie in de gaten moeten houden en daarmee aan de slag moeten gaan. Een RvC heeft zich dus voetbaltechnisch nergens mee te bemoeien. Dit gebeurd echter wel

Nogmaals wij weten niet alles, maar de kern is dus het volgende. Of de RvC is opgedragen om min of meer de eindstem te hebben in o.a het transferbeleid en weet het TH en de directie dus heel goed dat dit ook van toepassing is. Of de RvC houdt zich dus met dingen bezig die hun niet aangaan, maar door de macht het toch doen en deze macht dus misbruiken.

Ik denk en weet vrijwel zeker het 2e. Als Overmars al zo vaak teruggefloten is geweest zou die zelf wel weten dat het geen nut meer heeft omdat hij toch weet dat het niet mag. Echter blijft deze man proberen er wat van te maken maar wordt ieder idee afgewimpeld.

Kortom, ik denk dat de directie en het TH gewoon uitstekend functioneerde maar de verkeerde hete adem in de nek hebben van de verkeerde partij. Ik zeg dan ook dat de RvC of weg moet, of heel duidelijk gemaakt wordt dat men zich met andere dingen bezig moet houden dan het doet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2017 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, maar dat ziet mijn vrouw niet zo zitten. Eufemistisch gesteld...
Geef dr een flesje wijn en ze is tevreden.
bahbah
 bahbah - zondag 20 augustus 2017 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:12 schreef Loetje het volgende:
Wie doet nu wat, vervolg

Ik merk dat er bij sommige nog steeds veel onduidelijkheid heerst. Dit keer ga ik niet de taken benoemen maar het probleem en de oorzaak er van.

Technisch directeur Marc Overmars zou ik principe verantwoordelijk moeten zijn samen met het TH voor het aan en verkoopbeleid. Bepalen onderling met de financieel directeur wat een speler maximaal mag kosten en ook wat ze voor spelers zelf vragen. Probleem is dus dat alles doorgespeeld moet worden naar de RvC en zei dan ja of nee zeggen tegen het TH ik het plan ten uitvoer te brengen. Zo was Overmars al eerder akkoord over Sanchez maar de RvC wilde 5 miljoen meer. Vandaar dat Sanchez ook zo boos was. Het onderling stemmen in het TH is dus niet meer van kracht met de macht van de RvC

Dan heb je dus de RvC. Die zitten er in oorspronkelijk als een soort verbinding tussen de beurs en de club Ajax. Die zouden buiten dat enkel het bestuurlijk werk van de directie in de gaten moeten houden en daarmee aan de slag moeten gaan. Een RvC heeft zich dus voetbaltechnisch nergens mee te bemoeien. Dit gebeurd echter wel

Nogmaals wij weten niet alles, maar de kern is dus het volgende. Of de RvC is opgedragen om min of meer de eindstem te hebben in o.a het transferbeleid en weet het TH en de directie dus heel goed dat dit ook van toepassing is. Of de RvC houdt zich dus met dingen bezig die hun niet aangaan, maar door de macht het toch doen en deze macht dus misbruiken.

Ik denk en weet vrijwel zeker het 2e. Als Overmars al zo vaak teruggefloten is geweest zou die zelf wel weten dat het geen nut meer heeft omdat hij toch weet dat het niet mag. Echter blijft deze man proberen er wat van te maken maar wordt ieder idee afgewimpeld.

Kortom, ik denk dat de directie en het TH gewoon uitstekend functioneerde maar de verkeerde hete adem in de nek hebben van de verkeerde partij. Ik zeg dan ook dat de RvC of weg moet, of heel duidelijk gemaakt wordt dat men zich met andere dingen bezig moet houden dan het doet.
Als dit allemaal een beetje zo werkt,en dat geloof ik wel,dan kan Overmars toch zijn werk niet goed doen?
Wel qua financiën maar niet qua op peil houden van de selectie?
Wat zou zijn drijfveer dan nog zijn dan?
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2017 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 11:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Geef dr een flesje wijn en ze is tevreden.
Haha. Dan ken jij mijn vrouw niet... ;-)
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 16:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Verhaal over Richarlison gelezen? Verhaal over Sanchez en RvC gelezen? Verhalen over RvC de afgelopen jaren überhaupt gelezen? Het feit blijft dat Overmars met handen en voeten gebonden is. Ik vermoed zelfs dat hij pas echt mag investeren als de RvC in de gaten krijgt dat de resultaten achterblijven. Dan wordt, om de supporters rustig te houden, ineens de portemonnee getrokken.
Verhalen die steevast van Mike Verweij komen en Mike is de spreekpop van Overmars zodat ie zijn primeurtjes blijft houden.
Wat ik van Richarlison heb gelezen is dat Ajax net zoveel heeft geboden als Watford maar dat hij voor het salaris is gegaan. Over Sanchez? Je bedoeld dat Marcie terug is gefloten nadat hii zelf akkoord is gegaan met de prijs van de Spurs? Ja terecht toch. Na een week van onderhandelingen heeft hij er twee miljoen extra uit gehaald dmv bonussen. 40 miljoen werd eerst afgewezen en daarna gaat ie akkoord. Dus zeer slap gehandeld van Marcie.
Als de RvC zo dwars ligt waarom mag Marcie dan wel 12 miljoen voor Neres betalen. 11 voor Ziyech en nu weer 10 voor die Wöber?
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar ik vind Overmars qua aankopen doen veel te afwachtend
remco k
 remco k - zondag 20 augustus 2017 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Verhalen die steevast van Mike Verweij komen en Mike is de spreekpop van Overmars zodat ie zijn primeurtjes blijft houden.
Wat ik van Richarlison heb gelezen is dat Ajax net zoveel heeft geboden als Watford maar dat hij voor het salaris is gegaan. Over Sanchez? Je bedoeld dat Marcie terug is gefloten nadat hii zelf akkoord is gegaan met de prijs van de Spurs? Ja terecht toch. Na een week van onderhandelingen heeft hij er twee miljoen extra uit gehaald dmv bonussen. 40 miljoen werd eerst afgewezen en daarna gaat ie akkoord. Dus zeer slap gehandeld van Marcie.
Als de RvC zo dwars ligt waarom mag Marcie dan wel 12 miljoen voor Neres betalen. 11 voor Ziyech en nu weer 10 voor die Wöber?
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar ik vind Overmars qua aankopen doen veel te afwachtend
Als je zegt dat Ajax te afwachtend is ben ik het met je eens. Ik denk dat het gewoon heel lastig is om mensen persoonlijk ergens verantwoordelijk te houden binnen de slangenkuil die Ajax heet.

Overigens denk ik dat je dan dus wel kan stellen dat de coupe van Cruijff uiteindelijk mislukt is. Zeker omdat dit er juist om ging om het pluche omver te krijgen
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 12:52 schreef bahbah het volgende:

[..]

Als dit allemaal een beetje zo werkt,en dat geloof ik wel,dan kan Overmars toch zijn werk niet goed doen?
Wel qua financiën maar niet qua op peil houden van de selectie?
Wat zou zijn drijfveer dan nog zijn dan?
Exact. Het TH kan zijn werk niet goed doen. Alleen de RvC is heel belangrijk omtrent die beursgang.

Drijfveer is liefde voor de club want zowel de directie als het TH zijn wel echte Ajacieden
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je zegt dat Ajax te afwachtend is ben ik het met je eens. Ik denk dat het gewoon heel lastig is om mensen persoonlijk ergens verantwoordelijk te houden binnen de slangenkuil die Ajax heet.

Overigens denk ik dat je dan dus wel kan stellen dat de coupe van Cruijff uiteindelijk mislukt is. Zeker omdat dit er juist om ging om het pluche omver te krijgen
Ik denk omtrent de RvC wel. De rest niet. Jeugd komt goed door, financieel sterk en de directie en TH functioneren. De RvC echter niet maar daar was Cruijff sowieso nooit voorstander van. Deed het toen alleen omdat die anders niks te zeggen had.
remco k
 remco k - zondag 20 augustus 2017 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk omtrent de RvC wel. De rest niet. Jeugd komt goed door, financieel sterk en de directie en TH functioneren. De RvC echter niet maar daar was Cruijff sowieso nooit voorstander van. Deed het toen alleen omdat die anders niks te zeggen had.
Zijn grootste probleem was natuurlijk dat de voetbal club Ajax weer in handen moet zijn van voetballers. En zoals de rvc zijn stempendrukt op de club vind ik niet dat je kan stellen dat het is gelukt.

Wel eens hoor dat het ook weer veel gebracht heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 augustus 2017 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Verhalen die steevast van Mike Verweij komen en Mike is de spreekpop van Overmars zodat ie zijn primeurtjes blijft houden.
Wat ik van Richarlison heb gelezen is dat Ajax net zoveel heeft geboden als Watford maar dat hij voor het salaris is gegaan. Over Sanchez? Je bedoeld dat Marcie terug is gefloten nadat hii zelf akkoord is gegaan met de prijs van de Spurs? Ja terecht toch. Na een week van onderhandelingen heeft hij er twee miljoen extra uit gehaald dmv bonussen. 40 miljoen werd eerst afgewezen en daarna gaat ie akkoord. Dus zeer slap gehandeld van Marcie.
Als de RvC zo dwars ligt waarom mag Marcie dan wel 12 miljoen voor Neres betalen. 11 voor Ziyech en nu weer 10 voor die Wöber?
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar ik vind Overmars qua aankopen doen veel te afwachtend
Ga alleen maar eens kijken wanneer deze aankopen tot stand zijn gekomen. Verder zeg ik niets.
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ga alleen maar eens kijken wanneer deze aankopen tot stand zijn gekomen. Verder zeg ik niets.
Maar ze zijn tot stand gekomen en ik geloof er niet dat de RvC eerst nee zegt en daarna ineens ja. Sanchez is bijvoorbeeld vorig jaar juni al aangetrokken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 augustus 2017 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar ze zijn tot stand gekomen en ik geloof er niet dat de RvC eerst nee zegt en daarna ineens ja. Sanchez is bijvoorbeeld vorig jaar juni al aangetrokken.
Ze zijn tot stand gekomen nadat supporters zich gingen roeren. Sanchez bijvoorbeeld is voor een klein bedrag gehaald. Ziyech en Neres werd diep voor in de buidel getast nadat supporters hun onvrede gingen uiten. Nu gaan ze ook ineens weer de portemonnee trekken. Het is een opvallend karakter de laatste tijd. Dus ja, ik denk wel zeker dat de RvC en penningmeester daar een hele dikke vinger in hebben. Iets wat al langer geroepen wordt. De RvC heeft een veel te grote macht binnen Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2017 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn grootste probleem was natuurlijk dat de voetbal club Ajax weer in handen moet zijn van voetballers. En zoals de rvc zijn stempendrukt op de club vind ik niet dat je kan stellen dat het is gelukt.

Wel eens hoor dat het ook weer veel gebracht heeft.
Ik bedoel dat eigenlijk het grote deel gelukt is. Echter weet ik totaal niet wie doe RvC zoveel bevoegdheid heeft gegeven, dat kan toch onmogelijk van de ledenraad afkomen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 augustus 2017 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik bedoel dat eigenlijk het grote deel gelukt is. Echter weet ik totaal niet wie doe RvC zoveel bevoegdheid heeft gegeven, dat kan toch onmogelijk van de ledenraad afkomen.
Doen ze zelf! Deden ze namelijk altijd al.
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Doen ze zelf! Deden ze namelijk altijd al.
Tijd om weg gestemd te worden. En dat er dan minimaal 3 mensen met voetbalverstand in komen en 2 die wat van de beurs weten. Want anders hou je dit
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 13:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ze zijn tot stand gekomen nadat supporters zich gingen roeren. Sanchez bijvoorbeeld is voor een klein bedrag gehaald. Ziyech en Neres werd diep voor in de buidel getast nadat supporters hun onvrede gingen uiten. Nu gaan ze ook ineens weer de portemonnee trekken. Het is een opvallend karakter de laatste tijd. Dus ja, ik denk wel zeker dat de RvC en penningmeester daar een hele dikke vinger in hebben. Iets wat al langer geroepen wordt. De RvC heeft een veel te grote macht binnen Ajax.
Euh, Overmars heeft altijd gezegd dat ze Ziyech niet wilden lees nodig hadden dus wat kab de RvC daar aan doen? Neres heeft gewoon 12 miljoen gekost en dat geld heeft Overmars gekregen. Vorig jaar exact hetzelfde verhaal na Rostov. Verweij kwam met een identiek verhaal. Overmars wil wel maar mag niet. Heel toevallig, te toevallig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2017 door Brandje --
remco k
 remco k - zondag 20 augustus 2017 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Euh, Overmars heeft altijd gezegd dat ze Ziyech niet wilden lees nodig hadden dus wat kab de RvC daar aan doen? Neres heeft gewoon 12 miljoen gekost.
Ik denk eerder uitspraken omdat ie niet anders kan. Hij gaat de rvc niet openlijk afvallen.
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Euh, Overmars heeft altijd gezegd dat ze Ziyech niet wilden lees nodig hadden dus wat kab de RvC daar aan doen? Neres heeft gewoon 12 miljoen gekost.
Het TH achtte dat niet nodig en erna wel. Dus dat kon. RvC bemoeit zich dan wel en dan niet. Maar 1 keer bemoeien is gewoon al teveel. Zeker aangezien hun bepalen.
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het TH achtte dat niet nodig en erna wel. Dus dat kon. RvC bemoeit zich dan wel en dan niet. Maar 1 keer bemoeien is gewoon al teveel. Zeker aangezien hun bepalen.
Maar wat heeft de RvC nou tegen gehouden dan? Welke transfers?
Elke club heeft een RvC. Psv, feyenoord en zelfs de Knvb.
Een RvC bepaalt geen koers. Die controleren een koers en kunnen waar nodig de directie corrigeren maar nogmaals ik kan geen voorbeeld verzinnen waarin de Rvc onterecht heeft ingegrepen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2017 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk eerder uitspraken omdat ie niet anders kan. Hij gaat de rvc niet openlijk afvallen.
En jij denkt dat die keiharde zakenmannen die daar zitten overstag gaan na een artikel in de TG.
remco k
 remco k - zondag 20 augustus 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

En jij denkt dat die keiharde zakenmannen die daar zitten overstag gaan na een artikel in de TG.
Ik denk dat ze overstag gaan door druk uit de directie zo heel af en toe.

Ik weet het ook niet precies. Maar het is en blijft een slangenkuil. En wij zijn de verliezers
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2017 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar wat heeft de RvC nou tegen gehouden dan? Welke transfers?
Elke club heeft een RvC. Psv, feyenoord en zelfs de Knvb.
Een RvC bepaalt geen koers. Die controleren een koers en kunnen waar nodig de directie corrigeren maar nogmaals ik kan geen voorbeeld verzinnen waarin de Rvc onterecht heeft ingegrepen
Dat Sanchez voor de juiste prijs verkocht wordt. En nog vele dingen meer. Want volgens mij hebben die er voor gezorgd dat het TH zei dat Tete beter weg kon gaan. Maar durf het nog niet met zekerheid te zeggen. Ze bepalen vaker de prijs en wie moet komen. Dat hoor je vaak tegen het einde van de transferperiode. En zoals Remco al zei, Overmars valt de RvC niet af
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 15:12   quote  deeplink  
www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/106732/overmars-rvc-wil-zeker-meewerken?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - zondag 20 augustus 2017 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Hij zegt dus dat dit wel een probleem was.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 augustus 2017 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Daarin staat precies wat ik al aangaf! Voorheen blijkbaar wel. En geloof mij, straks ook weer gewoon. En elke vervanger van Overmars krijgt dezelfde touwen om zijn handen gebonden.
Brandje
 Brandje - zondag 20 augustus 2017 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 15:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zegt dus dat dit wel een probleem was.
Dat zegt ie niet. Hij zegt dat het iets lastiger was. Maar goed we denken er anders over. Ze, Overmars en de RvC, hebben nog tien dagen om kampioenwaardig team samen te stellen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 augustus 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 15:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat zegt ie niet. Hij zegt dat het iets lastiger was. Maar goed we denken er anders over. Ze, Overmars en de RvC, hebben nog tien dagen om kampioenwaardig team samen te stellen.
Hij gaat zeggen dat ze altijd lastig waren. Iets met werkgever niet afvallen???
remco k
 remco k - woensdag 30 augustus 2017 - 14:34   quote  deeplink  
Volgens mij is de enige mogelijkheid om op de ALV een motie van wantrouwen tegen de bestuursraad in te dienen, zodat die kan worden weggestemd. Volgens de huisregels kan bij Ajax de bestuursraad de raad van commissarissen wegsturen.

Een andere mogelijkheid om deze mensen weg te krijgen is er volgens mij niet..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 30 augustus 2017 - 16:04   quote  deeplink  
Wie doet wat?

Ze doen allemaal maar wat.

Nee grapje. Heb hier niks zinnigs over te melden, dus negeer het maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 augustus 2017 door Jaccio --
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 30 augustus 2017 - 21:27   quote  deeplink  
Ajax moet gewoon van die RVC af. Hup van de beurs af. En dan een directie met kundige mensen die voetbal op 1 zetten en niet de centjes.
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 30 augustus 2017 - 21:31   quote  deeplink  
Technisch directeur - oud voetballer of trainer
Financieel directeur - directeur met ervaring bij bedrijven hoe om te gaan met financieem
Algemeen directeur - iemand met Ajax hart , hoeft geen ex speler of trainer te zijn

gewoon het spreekwoord volgen: schoenmaker houd je bij je leest
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 30 augustus 2017 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ze overstag gaan door druk uit de directie zo heel af en toe.

Ik weet het ook niet precies. Maar het is en blijft een slangenkuil. En wij zijn de verliezers
Inderdaad want hoe je het ook went of keert wij zijn inderdaad de verliezers.
nummer10
 nummer10 - woensdag 30 augustus 2017 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2017 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ze overstag gaan door druk uit de directie zo heel af en toe.

Ik weet het ook niet precies. Maar het is en blijft een slangenkuil. En wij zijn de verliezers
helaas is het TH ook een slangenkuil voor trainers.. ajax van rvc tot th moet op de schop.. en hoop dat daar snel verandering in komt..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voor de roepers in het wild, wie doet nu wat bij Ajax???









0.0176508