BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat nu?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:08   quote  deeplink  
Is het misschien een optie om nu Siem terug te halen, Ziyech en Dolberg te verkopen? Voor al het binnen gekomen geld van de beurs gaan en Sierhuis bij het eerste halen? Zo kunnen we lijkt mijn wel de Nederlandse competitie in. Of heeft iemand een andere suggestie?
JOOD
 JOOD - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:08 schreef riveco het volgende:
Is het misschien een optie om nu Siem terug te halen, Ziyech en Dolberg te verkopen? Voor al het binnen gekomen geld van de beurs gaan en Sierhuis bij het eerste halen? Zo kunnen we lijkt mijn wel de Nederlandse competitie in. Of heeft iemand een andere suggestie?
Nou, al die spelers kunnen me verrekken. Hier is structureel iets anders aan de hand. Rvc, algemeen directeur, Directeur spelerszaken, Cultuurbewaarder, hoofdtrainer, Technisch hart. Wtf. Als iedereen zijn zegje moet doen gaat het never nooit lukken om op dezelfde lijn te gaan zitten.

Bezem erdoor. Van de beurs af, organisatiestructuur compleet op de schop, als volgt;

Vd Sar algemeen directeur
Overmars directeur spelerszaken
Van Gaal hoofdtrainer

Spijkerman, Bergkamp moven of een minder invloedrijke functie.

Korte lijnen, geen verantwoording afleggen. Deze 3 personen hebben genoeg voetbal kennis om nog een keer de CL te winnen. Geef ze dan wel de ruimte aub.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:49   quote  deeplink  
Wat nu?
Nu niks.. let maar op.
Ze zullen met een of andere aankoop komen. Het zal wat beter gaan draaien zo langzamerhand.
Men vergeet dit debacle omdat we een aantal wedstrijden schitterend voetbal laten zien.
En volgend jaar, zo tegen half augustus hebben we exact dezelfde discussie.

En over 2 jaar weer hetzelfde.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nou, al die spelers kunnen me verrekken. Hier is structureel iets anders aan de hand. Rvc, algemeen directeur, Directeur spelerszaken, Cultuurbewaarder, hoofdtrainer, Technisch hart. Wtf. Als iedereen zijn zegje moet doen gaat het never nooit lukken om op dezelfde lijn te gaan zitten.

Bezem erdoor. Van de beurs af, organisatiestructuur compleet op de schop, als volgt;

Vd Sar algemeen directeur
Overmars directeur spelerszaken
Van Gaal hoofdtrainer

Spijkerman, Bergkamp moven of een minder invloedrijke functie.

Korte lijnen, geen verantwoording afleggen. Deze 3 personen hebben genoeg voetbal kennis om nog een keer de CL te winnen. Geef ze dan wel de ruimte aub.
Whahaha. En jij denkt dat van gaal onder overmars en Vd sar trainer wordt?

Nee als die man komt wordt ie de bepalende man binnen de club of hij komt niet. En met de rvc die er zit zal hij niet komen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:52   quote  deeplink  
https://www.iex.nl/Column/263414/Buitenspel-Ajax.aspx

Bedragen van 30-40-50 miljoen worden genoemd voor een totale beurs exit. Tijd om al die miljoenen eens goed te gaan gebruiken?
JOOD
 JOOD - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahaha. En jij denkt dat van gaal onder overmars en Vd sar trainer wordt?

Nee als die man komt wordt ie de bepalende man binnen de club of hij komt niet. En met de rvc die er zit zal hij niet komen.
Vd Sar heeft op deze manier geen bevoegdheden als het over spelers gaat, Overmars is eindverantwoordelijk en Luis is duidelijk genoeg. Luis is een goede trainer, maar is hij ook een goede directeur die alles wil/moet bepalen? Zijn kuntjes liggen in het voetbal, niet daar buiten.
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nou, al die spelers kunnen me verrekken. Hier is structureel iets anders aan de hand. Rvc, algemeen directeur, Directeur spelerszaken, Cultuurbewaarder, hoofdtrainer, Technisch hart. Wtf. Als iedereen zijn zegje moet doen gaat het never nooit lukken om op dezelfde lijn te gaan zitten.

Bezem erdoor. Van de beurs af, organisatiestructuur compleet op de schop, als volgt;

Vd Sar algemeen directeur
Overmars directeur spelerszaken
Van Gaal hoofdtrainer

Spijkerman, Bergkamp moven of een minder invloedrijke functie.

Korte lijnen, geen verantwoording afleggen. Deze 3 personen hebben genoeg voetbal kennis om nog een keer de CL te winnen. Geef ze dan wel de ruimte aub.
In grote lijnen mee eens, idd minder/minder verantwoordelijke. Van Gaal doet het niet meer, zoals hij vaker heeft aangegeven en vraag me af of het zin heeft voor dit jaar.
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:49 schreef Jaccio het volgende:
Wat nu?
Nu niks.. let maar op.
Ze zullen met een of andere aankoop komen. Het zal wat beter gaan draaien zo langzamerhand.
Men vergeet dit debacle omdat we een aantal wedstrijden schitterend voetbal laten zien.
En volgend jaar, zo tegen half augustus hebben we exact dezelfde discussie.

En over 2 jaar weer hetzelfde.
En nu graag een opmerking met inhoud, en niet negatief met vermoedens. Er is NU namelijk een situatie ontstaan die nieuw is.
JOOD
 JOOD - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:58 schreef riveco het volgende:

[..]

En nu graag een opmerking met inhoud, en niet negatief met vermoedens. Er is NU namelijk een situatie ontstaan die nieuw is.
Kan zo maar zijn dat hij gelijk heeft..

Het gaat toch goed? Veel doorstroom vanuit de jeugd, zeer dikke winstcijfers, vorig jaar Europese finale gespeeld..

Oogjes maar weer dichtknijpen is zeker een optie.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:58 schreef riveco het volgende:

[..]

En nu graag een opmerking met inhoud, en niet negatief met vermoedens. Er is NU namelijk een situatie ontstaan die nieuw is.
Vorig jaar hadden we deze discussie hier ook, en het jaar daarvoor ook..
Het is dat Bosz afgelopen seizoen de finale bereikte waardoor alles en iedereen ineens euforisch was.
Maar intern zat en zit het nog steeds niet goed hoor.

Maar het bedrijf Ajax zegeviert weer met genoeg winst, dus veel gaat er niet veranderen.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:49 schreef Jaccio het volgende:
Wat nu?
Nu niks.. let maar op.
Ze zullen met een of andere aankoop komen. Het zal wat beter gaan draaien zo langzamerhand.
Men vergeet dit debacle omdat we een aantal wedstrijden schitterend voetbal laten zien.
En volgend jaar, zo tegen half augustus hebben we exact dezelfde discussie.

En over 2 jaar weer hetzelfde.
Dat denk ik niet. Vorig jaar is er ook prima aangekocht en het jaar ervoor ook. Dat je dan geen CL haalt lag niet aan de kwaliteit van de van de selectie.

Probleem is bij ons dat zelfs met alle fantastische nieuwe aankopen als die wel zouden komen. Het elftal niet ingespeeld kan zijn voor de start. Andere ploegen blijven vaak wel bij elkaar.

En ik weet wel dat iedereen spelers als Schone en Viergever niet bij ons wil zien. Maar alles wat beter is. Is binnen een of twee jaar weg en dat lijkt alleen maak erger te worden.

Ik denkt dat je oprecht moet gaan kijken naar een gezonde basis met een stuk of 4 van dit type spelers die een jaar of 5 bij het eerste zitten. Dus jongens van rond de 24 25 die stabiel zijn. Die jongens bepalen niet je kwaliteit van je elftal maar zorgen wel voor de balans.

Als je daar dan 2 of 3 jongens bij hebt die in de herfst van hun carrière zitten heb je een stabiele selectie. Die ga je dan aanvullen met een drie of viertal
Suurdeee spelers waarvan een deel vrij jong is en een deel haal je uit competities als Spanje van de bank in de subtop of Mexicanen Brazilianen van een jaar of 24 25 daar zijn er echt zat van.
En dat vul je aan met de eigen kweek talenten waarbij er een verschil moet zitten tussen de jongens zoals Klaassen die echt jaren blijft en andere jongens die sneller vertrekken.

De laatste twee type spelers kan je dan gebruiken voor de handel, want dat is het uiteindelijk.

Zo denk ik dat je jaarlijks je selectie samen moet stellen.

En wat je bij de aankopen moet doen is veel harder zijn en sneller doorschakelen.

Wij willen je hebben maar wel voor aanvang eerste training. Nee? Dan niet blijven proberen maar door naar de volgende.

Als je namelijk goed gaat kijken. Is het spel van Ajax echt niet zo bijzonder en moeten we eens af van dat hele " hij moet wennen verhaal".

Er moet op dat vlak meer risico genomen gaan worden. Maar het moet wel realistisch blijven.

Op het gebied van de leiding moet de rvc of veranderen of gewoon vertrekken.

Ik zou daarnaast eens overwegen of je naast het technische hart niet gewoon een technisch directeur moet hebben.

Het TH is dan het orgaan voor het bewaken cllubcultuur. Die bepalen het beleid van het technische deel van de club en zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding.

Een technisch directeur maak je verantwoordelijk voor het samenstellen van de selectie binnen de door het th gestelde kaders.

Zo is het ook voor de supporters veel fijner. Je weet tenminste wie waarvoor verantwoordelijk is en dus ook wie er fouten maakt als er dingen verkeerd gaan.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 08:54 schreef JOOD het volgende:

[..]

Vd Sar heeft op deze manier geen bevoegdheden als het over spelers gaat, Overmars is eindverantwoordelijk en Luis is duidelijk genoeg. Luis is een goede trainer, maar is hij ook een goede directeur die alles wil/moet bepalen? Zijn kuntjes liggen in het voetbal, niet daar buiten.
Nogmaals. Dat gaat van Gaal niet doen.
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:10 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Vorig jaar hadden we deze discussie hier ook, en het jaar daarvoor ook..
Het is dat Bosz afgelopen seizoen de finale bereikte waardoor alles en iedereen ineens euforisch was.
Maar intern zat en zit het nog steeds niet goed hoor.

Maar het bedrijf Ajax zegeviert weer met genoeg winst, dus veel gaat er niet veranderen.
De situatie is nu toch wel even iets anders. We spelen geen Europeesvoetbal en kunnen met een al gevulde bankrekening het geld van transfers van Ziyech/Dolberg gebruiken voor beurs exit en Siem/Sierhuis erin wat maar een paar miljoen kost voor een elftal wat gewoon kampioen kan worden. Dus is de discussie dit jaar heel anders in mijn ogen
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Vorig jaar is er ook prima aangekocht en het jaar ervoor ook. Dat je dan geen CL haalt lag niet aan de kwaliteit van de van de selectie.

Probleem is bij ons dat zelfs met alle fantastische nieuwe aankopen als die wel zouden komen. Het elftal niet ingespeeld kan zijn voor de start. Andere ploegen blijven vaak wel bij elkaar.

En ik weet wel dat iedereen spelers als Schone en Viergever niet bij ons wil zien. Maar alles wat beter is. Is binnen een of twee jaar weg en dat lijkt alleen maak erger te worden.

Ik denkt dat je oprecht moet gaan kijken naar een gezonde basis met een stuk of 4 van dit type spelers die een jaar of 5 bij het eerste zitten. Dus jongens van rond de 24 25 die stabiel zijn. Die jongens bepalen niet je kwaliteit van je elftal maar zorgen wel voor de balans.

Als je daar dan 2 of 3 jongens bij hebt die in de herfst van hun carrière zitten heb je een stabiele selectie. Die ga je dan aanvullen met een drie of viertal
Suurdeee spelers waarvan een deel vrij jong is en een deel haal je uit competities als Spanje van de bank in de subtop of Mexicanen Brazilianen van een jaar of 24 25 daar zijn er echt zat van.
En dat vul je aan met de eigen kweek talenten waarbij er een verschil moet zitten tussen de jongens zoals Klaassen die echt jaren blijft en andere jongens die sneller vertrekken.

De laatste twee type spelers kan je dan gebruiken voor de handel, want dat is het uiteindelijk.

Zo denk ik dat je jaarlijks je selectie samen moet stellen.

En wat je bij de aankopen moet doen is veel harder zijn en sneller doorschakelen.

Wij willen je hebben maar wel voor aanvang eerste training. Nee? Dan niet blijven proberen maar door naar de volgende.

Als je namelijk goed gaat kijken. Is het spel van Ajax echt niet zo bijzonder en moeten we eens af van dat hele " hij moet wennen verhaal".

Er moet op dat vlak meer risico genomen gaan worden. Maar het moet wel realistisch blijven.

Op het gebied van de leiding moet de rvc of veranderen of gewoon vertrekken.

Ik zou daarnaast eens overwegen of je naast het technische hart niet gewoon een technisch directeur moet hebben.

Het TH is dan het orgaan voor het bewaken cllubcultuur. Die bepalen het beleid van het technische deel van de club en zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding.

Een technisch directeur maak je verantwoordelijk voor het samenstellen van de selectie binnen de door het th gestelde kaders.

Zo is het ook voor de supporters veel fijner. Je weet tenminste wie waarvoor verantwoordelijk is en dus ook wie er fouten maakt als er dingen verkeerd gaan.
Ben het volledig met je eens.

Alleen denk ik niet dat de RVC en het TH weggaan. Er wordt flink winst gemaakt en weinig uitgegeven. Dat geld sparen ze ergens voor op, het kan bijna niet anders dan dat ze ergens naartoe werken waar ze al dat geld voor nodig hebben. En de mensen die er nu zitten maken samen elk jaar flinke winst, die doen het dus prima en blijven lekker zitten.

Daarom denk ik dat we de komende jaren met hetzelfde verhaal opgescheept zitten. Af en toe een sportieve uitschieter. Bij grote teleurstellingen een 'grote' aankoop doen, om alle kritiek iets te verzachten.

Dat het anders moet is duidelijk en daar ben ik het dan ook volledig mee eens. Maar ik hou mijn hart vast
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:20 schreef riveco het volgende:

[..]

De situatie is nu toch wel even iets anders. We spelen geen Europeesvoetbal en kunnen met een al gevulde bankrekening het geld van transfers van Ziyech/Dolberg gebruiken voor beurs exit en Siem/Sierhuis erin wat maar een paar miljoen kost voor een elftal wat gewoon kampioen kan worden. Dus is de discussie dit jaar heel anders in mijn ogen
Nou ik weet het niet of het een andere discussie is..
De discussie gaat uiteindelijk over het falende beleid, want daar begint het. Maar deze mensen zitten er al jaren en maken dikke winst. Waarom zouden ze dat veranderen? Er is af en toe een sportieve uitschieter, zoals vorig jaar. Dus ze kunnen zeggen 'zie je wel, de koers die we zijn ingeslagen is gewoon goed'.

Ik geloof er niks van. Ik wil heel graag dat het anders gedaan gaat worden, maar ik geloof er gewoon niet in.
Ajax is uiteindelijk gewoon een bedrijf. Bedrijven moeten winst maken. Dat doen ze.
Sportieve aspect komt op de tweede plek.
bahbah
 bahbah - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:37   quote  deeplink  
Ik denk dat een heel groot probleem voor het eerste elftal de samenstelling is.
Tuurlijk ze kunnen bijna allemaal goed voetballen.
Maar de scouting baseerd alles op wat ze zien.
Het ontbreekt volledig aan spelers die tussen de oren een groot voetbaltalent hebben.
Anders word je niet als een stel kleuters zo te kakken gezet.

Killermentaliteit.De over mijn lijk mentaliliteit.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:22 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ben het volledig met je eens.

Alleen denk ik niet dat de RVC en het TH weggaan. Er wordt flink winst gemaakt en weinig uitgegeven. Dat geld sparen ze ergens voor op, het kan bijna niet anders dan dat ze ergens naartoe werken waar ze al dat geld voor nodig hebben. En de mensen die er nu zitten maken samen elk jaar flinke winst, die doen het dus prima en blijven lekker zitten.

Daarom denk ik dat we de komende jaren met hetzelfde verhaal opgescheept zitten. Af en toe een sportieve uitschieter. Bij grote teleurstellingen een 'grote' aankoop doen, om alle kritiek iets te verzachten.

Dat het anders moet is duidelijk en daar ben ik het dan ook volledig mee eens. Maar ik hou mijn hart vast
Dat th hoeft van mij ook niet weg. Maar moet misschien wel iets andere verantwoordingen krijgen.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:30 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Nou ik weet het niet of het een andere discussie is..
De discussie gaat uiteindelijk over het falende beleid, want daar begint het. Maar deze mensen zitten er al jaren en maken dikke winst. Waarom zouden ze dat veranderen? Er is af en toe een sportieve uitschieter, zoals vorig jaar. Dus ze kunnen zeggen 'zie je wel, de koers die we zijn ingeslagen is gewoon goed'.

Ik geloof er niks van. Ik wil heel graag dat het anders gedaan gaat worden, maar ik geloof er gewoon niet in.
Ajax is uiteindelijk gewoon een bedrijf. Bedrijven moeten winst maken. Dat doen ze.
Sportieve aspect komt op de tweede plek.
Het beleid is ook echt het probleem niet. De beslissingen binnen dat beleid zijn dit jaar alleen belabbberd
p111
 p111 - vrijdag 25 augustus 2017 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:20 schreef riveco het volgende:

[..]

De situatie is nu toch wel even iets anders. We spelen geen Europeesvoetbal en kunnen met een al gevulde bankrekening het geld van transfers van Ziyech/Dolberg gebruiken voor beurs exit en Siem/Sierhuis erin wat maar een paar miljoen kost voor een elftal wat gewoon kampioen kan worden. Dus is de discussie dit jaar heel anders in mijn ogen
Deze hele discussie die komt door een aantal zwakke spelers in de selectie waardoor je alles mist.En dan wil jij weer met Siem en Sierhuis gaan spelen mijn beste man dan kan je net zo goed blijven aanmodderen met die jan jurken die we nu hebben.
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:58 schreef p111 het volgende:

[..]

Deze hele discussie die komt door een aantal zwakke spelers in de selectie waardoor je alles mist.En dan wil jij weer met Siem en Sierhuis gaan spelen mijn beste man dan kan je net zo goed blijven aanmodderen met die jan jurken die we nu hebben.
Lees nog eens en antwoord dan
bahbah
 bahbah - vrijdag 25 augustus 2017 - 10:02   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311722

Dan weet je ook wat er moet gebeuren.

Voor nu is het te laat.

Met het gevoerde beleid hebben ze AFC Ajax diepe schade berokkend.

En wat gebeurt er met falende mensen op de werkvloer?

Die nemen en meestal krijgen ontslag.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 10:24   quote  deeplink  
Weet niet of het waar is

http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2017/08/25/38057152/overmars-grijpt-in-15m-voor-verdediger?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Maar dit is dus exact waar ik bang voor ben. Een 'grote' aankoop als zoethoudertje en voor de rest gaat alles gewoon door hoe het was.

Vorig seizoen was Ziyech dat zoethoudertje
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 25 augustus 2017 - 10:39   quote  deeplink  
En, de rotte appels uit de selectie halen. Spelers als Veltman, Dijk, Viergever, Schöne ( leeftijd ), Sinkgraven ( en Marcel Keizer zelf ? ? ). Ajax moet een trainer van wereldniveau binnenhalen.

Ook de RVC en de aandeelhouders zijn de schuldige aan de blamage van Ajax. Denkelijk mag Overmars niet de gewenste spelers kopen omdat ze te duur zijn, of omdat de aandelen dan zakken ? ? ? ?
bahbah
 bahbah - vrijdag 25 augustus 2017 - 11:00   quote  deeplink  
Wanbeleid:

Tete en Riedewald zijn weggepest door de vorige trainer.
En dan schrijven dat Ajax daar niks aan kon doen. 

Beide zijn 3 klassen beter dan wat er gisteren in de verdediging liep
Beide zijn opgeleid door Ajax.
Beide hebben al voor het Nederlands elftal gespeeld.

Ze zijn vertrokken vanwege het totale wanbeleid bij Ajax waar ze totaal geen kijk lijken te hebben op de kwaliteiten van de spelers en hoe je een selectie samenstelt.
JOOD
 JOOD - vrijdag 25 augustus 2017 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 09:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat th hoeft van mij ook niet weg. Maar moet misschien wel iets andere verantwoordingen krijgen.
Ja, logisch. Want degene die de technische zaken moet regelen wordt overruled door de cultuurbewaker en voorzitter.. Overmars, hou de eer aan jezelf aub.
JOOD
 JOOD - vrijdag 25 augustus 2017 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 11:00 schreef bahbah het volgende:
Wanbeleid:

Tete en Riedewald zijn weggepest door de vorige trainer.
En dan schrijven dat Ajax daar niks aan kon doen. 

Beide zijn 3 klassen beter dan wat er gisteren in de verdediging liep
Beide zijn opgeleid door Ajax.
Beide hebben al voor het Nederlands elftal gespeeld.

Ze zijn vertrokken vanwege het totale wanbeleid bij Ajax waar ze totaal geen kijk lijken te hebben op de kwaliteiten van de spelers en hoe je een selectie samenstelt.
100% mee eens. In plaats van aankopen hadden ze Riedewald en Tete moeten paaien met een paar miljoen.
HaDee
 HaDee - vrijdag 25 augustus 2017 - 11:53   quote  deeplink  
Grappig, het voortdurend opduiken van de kreet wanbeleid. Heb niet het idee dat veel mensen weten wat het beleid van Ajax is. Maar uiteraard wel veroordelen want dat zit ons in het bloed. Voetbal is 70% talent, 20% mentaliteit en 10% vertrouwen. In die laatste 10% zit op dit moment de ellende. Het vertrouwen is weg en in die situatie zijn matige spelers ook niet meer in staat zich op te trekken aan de toppers. Daarom zie je nu de Veltmannetjes keihard door het ijs zakken. Hier ligt DE TAAK voor de trainer en hier zie je vaak onervaren trainers over struikelen. Dat zie je nu met Keizer ook gebeuren. In paniek rare besluiten nemen op cruciale momenten is het gevolg. Uitschakeling op Europees niveau daardoor. Uiteraard had Ajax veel sneller moeten schakelen. Er hangt binnen en buiten het veld een soort naïviteit over Ajax die niet over lijkt te gaan. Zet de roze bril af en schaf een varifocus bril aan waardoor je zowel van dichtbij als veraf (lees korte en lange termijn)een heldere kijk hebt en daardoor tijdig weet te anticiperen.
hjf
 hjf - vrijdag 25 augustus 2017 - 11:55   quote  deeplink  
Ik wacht nog op een reactie van Bobby en AkaS.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 11:00 schreef bahbah het volgende:
Wanbeleid:

Tete en Riedewald zijn weggepest door de vorige trainer.
En dan schrijven dat Ajax daar niks aan kon doen. 

Beide zijn 3 klassen beter dan wat er gisteren in de verdediging liep
Beide zijn opgeleid door Ajax.
Beide hebben al voor het Nederlands elftal gespeeld.

Ze zijn vertrokken vanwege het totale wanbeleid bij Ajax waar ze totaal geen kijk lijken te hebben op de kwaliteiten van de spelers en hoe je een selectie samenstelt.
bahbah... die 2 wat jij noemt moesten al weg van het TH...en tete wou al never verlengen.. riedewald komt gewoon tekort.. dus weggepest.. bosz koos in zijn ogen voor zijn favoriete 11.. haalde de finale.. dus tjah..

wat ik veel erger vind is dat deze staf er totaal geen team van kan maken.. viergever wist nie eens wat hem over kwam na die rare wissels.. zwaaide een paar keer van waar ben je in godsnaam meebezig.. en dan hoe die erbij staat en die hele bank.. om je voor te schamen.. wellicht is deze groep het wel helemaal niet eens dat deze man en met name spijkerman er nog bij zit..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:24   quote  deeplink  
Wat nu, helemaal niets!!

Lees ff je eigen berichten van 2 maanden geleden, toen zei iedereen dat ze dit seizoen niks meer uitmaakte.

Ja de spelers hebben er naar geluisterd.
bahbah
 bahbah - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 12:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wat nu, helemaal niets!!

Lees ff je eigen berichten van 2 maanden geleden, toen zei iedereen dat ze dit seizoen niks meer uitmaakte.

Ja de spelers hebben er naar geluisterd.
Dan zijn we klaar voor dit seizoen...
jodocus
 jodocus - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:43   quote  deeplink  
ben dr ook klaar mee , bah
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 12:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wat nu, helemaal niets!!

Lees ff je eigen berichten van 2 maanden geleden, toen zei iedereen dat ze dit seizoen niks meer uitmaakte.

Ja de spelers hebben er naar geluisterd.
Huh heb ik dat gezegd? Hooguit gereageerd dat Nouri invloed heeft op het presteren en dat je daarom toen niet kon reageren op het trainer effect
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 11:55 schreef hjf het volgende:
Ik wacht nog op een reactie van Bobby en AkaS.
Die is niet zo moeilijk hoor.

Inferieure mensen blablablabla leiding niet goed blablablabla
riveco
 riveco - vrijdag 25 augustus 2017 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 12:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wat nu, helemaal niets!!

Lees ff je eigen berichten van 2 maanden geleden, toen zei iedereen dat ze dit seizoen niks meer uitmaakte.

Ja de spelers hebben er naar geluisterd.
En nogmaals het gaat over de ontstane situatie, geen EL. Dus wat is er nu verstandig, ik val verder niemand af
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 12:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bahbah... die 2 wat jij noemt moesten al weg van het TH...en tete wou al never verlengen.. riedewald komt gewoon tekort.. dus weggepest.. bosz koos in zijn ogen voor zijn favoriete 11.. haalde de finale.. dus tjah..

wat ik veel erger vind is dat deze staf er totaal geen team van kan maken.. viergever wist nie eens wat hem over kwam na die rare wissels.. zwaaide een paar keer van waar ben je in godsnaam meebezig.. en dan hoe die erbij staat en die hele bank.. om je voor te schamen.. wellicht is deze groep het wel helemaal niet eens dat deze man en met name spijkerman er nog bij zit..
Dat verhaal betrek jij op al die die spelers. Maar betrof alleen Bazoer en Ghazi. Die beiden niet weg moesten maar werden bestempeld als lastige jongens.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:07   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/theo-van-duivenbode-stopt-als-commissaris.htm

Dat is 1
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat verhaal betrek jij op al die die spelers. Maar betrof alleen Bazoer en Ghazi. Die beiden niet weg moesten maar werden bestempeld als lastige jongens.
tete wou niet verlengen volgens overmars, tete zegt ajax wil niet verlengen... dus gewoon een keus van overmars en het th dat hij weg mocht... riedewald heeft vaker dan eens laten zien tekort tekomen.. dus stond er ook terrecht naast.. die kreeg zelfs onder keizer niet eens een rugnummer.. maar is de schuld van de vorige trainer... achjaaaaaaa... geeft allemaal niet wat het verledsn is gebeurt, gaat om het nu en het nu is dat er een zak aardappels zit die er gekomen is dankzij onze grote cultuur bewaker en zijn beste gappie die precies doet wat hem verteld word door de staf naast hem die zijn leermeester moet zijn...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
nu het th en de staf nog..
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:15   quote  deeplink  
Theo van Duivenbode stopt als commissaris
Na ruim vijf jaar lid te zijn geweest van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV, heeft Theo van Duivenbode besloten om met ingang van heden zijn functie als commissaris neer te leggen.

Van Duivenbode (Amsterdam, 1 november 1943) werd op 14 juni 2012 tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) benoemd.

RvC-voorzitter Leo van Wijk: ,,De heer van Duivenbode kan zich onvoldoende vinden in de manier waarop wij, en dan bedoel ik de RvC en de directie, de laatste periode zijn omgegaan met de voetbaltechnische en zakelijke belangen van Ajax. Om die reden heeft hij de keuze gemaakt om te stoppen. Dat betreuren wij, maar wij respecteren zijn beslissing. Mede namens de overige RvC-leden wil ik hem bedanken voor zijn bijdrage gedurende de afgelopen jaren. Gelukkig blijft hij actief betrokken bij de club, onder meer vanwege zijn rol als voorzitter van Lucky Ajax. Voor de vrijgekomen positie binnen de RvC is het ons doel om zo snel mogelijk een nieuwe kandidaat voor te dragen.”
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:16   quote  deeplink  
De enige die niet weg had gemoeten. En dan lees je hier. " dat is 1".
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tete wou niet verlengen volgens overmars, tete zegt ajax wil niet verlengen... dus gewoon een keus van overmars en het th dat hij weg mocht... riedewald heeft vaker dan eens laten zien tekort tekomen.. dus stond er ook terrecht naast.. die kreeg zelfs onder keizer niet eens een rugnummer.. maar is de schuld van de vorige trainer... achjaaaaaaa... geeft allemaal niet wat het verledsn is gebeurt, gaat om het nu en het nu is dat er een zak aardappels zit die er gekomen is dankzij onze grote cultuur bewaker en zijn beste gappie die precies doet wat hem verteld word door de staf naast hem die zijn leermeester moet zijn...
Riedewald kreeg geen rugnummer omdat hij weg wou.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:16 schreef remco k het volgende:
De enige die niet weg had gemoeten. En dan lees je hier. " dat is 1".
indd jammer dat hij het is en zei het wat krom.. voetbaltechnische zaken.. wie ging daarover ?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Riedewald kreeg geen rugnummer omdat hij weg wou.
hahaha onzin.. dan nog krijg je normaal een nummer ook al is het 666;)
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:16 schreef remco k het volgende:
De enige die niet weg had gemoeten. En dan lees je hier. " dat is 1".
Het is toch de eerste?..
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:21 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Het is toch de eerste?..
Ja. Maar niet degene die weg had gemoeten.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja. Maar niet degene die weg had gemoeten.
wel diegene gelukkig die zegt dat de directie faalt
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wel diegene gelukkig die zegt dat de directie faalt
Lezen kan je echt niet hè.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja. Maar niet degene die weg had gemoeten.
Ben ik het mee eens.

De reden baart mij nog het meeste zorgen.

"De heer van Duivenbode kan zich onvoldoende vinden in de manier waarop wij, en dan bedoel ik de RvC en de directie, de laatste periode zijn omgegaan met de voetbaltechnische en zakelijke belangen van Ajax"

Daar haal ik uit dat hij het heeft geprobeerd, maar er een groepje zit daar die het voor het zeggen heeft dus die zich van de kritiek maar weinig aantrekt.

en dan

"Voor de vrijgekomen positie binnen de RvC is het ons doel om zo snel mogelijk een nieuwe kandidaat voor te dragen.”

Zal wel iemand worden uit een vriendengroepje die wel gewoon meehobbelt.

De persoon die voor verandering kon zorgen is opgestapt omdat het kennelijk te lastig is om erdoorheen te komen. Voorlopig zal er dus bar weinig gebeuren denk ik.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2017 - 14:37 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens.

De reden baart mij nog het meeste zorgen.

"De heer van Duivenbode kan zich onvoldoende vinden in de manier waarop wij, en dan bedoel ik de RvC en de directie, de laatste periode zijn omgegaan met de voetbaltechnische en zakelijke belangen van Ajax"

Daar haal ik uit dat hij het heeft geprobeerd, maar er een groepje zit daar die het voor het zeggen heeft dus die zich van de kritiek maar weinig aantrekt.

en dan

"Voor de vrijgekomen positie binnen de RvC is het ons doel om zo snel mogelijk een nieuwe kandidaat voor te dragen.”

Zal wel iemand worden uit een vriendengroepje die wel gewoon meehobbelt.

De persoon die voor verandering kon zorgen is opgestapt omdat het kennelijk te lastig is om erdoorheen te komen. Voorlopig zal er dus bar weinig gebeuren denk ik.
Als daar nog een van de oude garde vriendjes bij komt ben je inderdaad wel een beetjenklaar vermoed ik.

Enige die dan nog iets zouden kunnen zijnin mij ogen van Gaal en Van Praag. Al hebben die geen hekel aan de mensen die nu nog in de rvc zitten op van wijk na. Da is een vriendje van Cruijff.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat nu?









0.0113639