BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 17 september 2017, 14:30); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 13 september 2017 - 22:37   quote  deeplink  
ado-ajax.jpg

Veel Ajacieden zullen de afgelopen week met gemengde gevoelens hebben beleefd. Een week met Europees voetbal maar zonder Ajax. De allergrootste Ajacied aller tijden had hier een eigen zienswijze op, namelijk "elk nadeel heb z'n voordeel". Het voordeel voor Ajax is dat de aartsrivaal voetballes kreeg in eigen huis. Aankomend weekend spelen de Rotterdammers en PSV tegen elkaar en gaat minimaal één van de concurrenten van Ajax punten verspelen. Ajax heeft daar alleen iets aan het het zelf wint. ADO Den Haag is wat dat betreft, en eigenlijk op alle fronten, een akelig clubje. Een vreselijk stadion, met zo'n beroerde kunstgras mat, en een akelig publiek en een even akelig stadsstuur wat de frictie tussen supportersgroepen op het spits lijkt te willen drijven. Kortom, Den Haag is een rotclub om naar toe te moeten maar daarmee ook een club waar je een heerlijk gevoel aan kan overhouden.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 89 duels tegen ADO Den Haag. Daarvan won Ajax er 60 en gingen er 14 verloren. 15 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax won 7 van de 10 laatste onderlinge duels. ADO wist Ajax 3 maal op 1-1 te houden. Het laatste verlies van Ajax dateert van 2011 toen ADO in eigen huis mer 3-2 won. Zoals eigenlijk bij alle clubs is doet ADO het in eigen huis statistisch flink beter als buitenshuis en is het duel in Den Haag, zonder Ajaxpubliek, vaker lastig als de thuisduels.

ADO Den Haag lijkt dit seizoen vooral tegen degradatie te gaan strijden. Van de 4 voorgaande competitieduels werden er 3 verloren en slechts 1 gewonnen. Die winstpartij kwam afgelopen speelronde tot stand op bezoek bij Willem II. Verder verloor ADO eigenlijk tot 3 maal toe kansloos, waarvan 2 duels in eigen huis. Daardoor staat ADO 14e met 3 punten uit 4 duels met 3 voor en 8 goals tegen. De wedstrijd kan wel een opmerkelijk wederzien opleveren. Oud-Ajacied Ricardo Kishna, die als jeugdspeler werd aangetrokken van ADO, is terug in Nederland na zijn mislukte buitenlandavontuur. Hij wordt aan ADO verhuurd en mag toch wel als de zoveelste speler worden gezien die het hoofd dol heeft laten maken door z'n zaakwaarnemer.

ADO speelt onder oud-Ajacied Alfons Groenendijk steevast 4-3-3 met één controleur. De meest opvallende namen in de Haagse selectie zijn kakkerlak Immers, topscorer El Khayati en de oud-Ajacieden Becker en Kishna. Aanvallende middervelder El Khayati maakte 2 van de 3 goals van ADO. Spits Johnsen maakte de andere goal. De assists kwamen tot dusver van Kishna en Gorter. ADO speelt de eerste wedstrijden vooral over de linkerzijde en kiest snel voor de lange bal in de diepte of over de breedte. Tot dusver was ADO ook dramatisch in het afmaken van de kansen die het kreeg. Dat mag wat mij betreft nog wel even aanhouden.

Bij Ajax is Sinkgraven nog altijd geblesseerd. Aangezien Dijks nog geen moment heeft weten te overtuigen is het eigenlijk de vraag hoe lang het gaat duren voordat Wöber of Orejuela een kans gaat krijgen achterin in plaats van de linksback. Op het middenveld lijkt Lasse Schöne te moeten vrezen voor een basisplek voor Frenkie de Jong of weer de variant Huntelaar/Dolberg. Voorin is er ook nog weinig consistentie. KJH rammelt nadrukkelijk aan de deur. Op rechts strijde Kluivert en Neres op een basisplaats en voorlopig lijkt alleen Younes zeker van een plekje. Het is vooral duidelijk dat Keizer, ondanks de 3-0 winst gedurende de vorige speelronde, de basis nog niet voor elkaar heeft.

Ajax won de vorige duel tegen ADO Den Haag met 3-0. In eigen huis wandelde Ajax over de Hagenezen heen door goals van Schöne, Ziyech en Dolberg.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 september 2017 door Eide --
Loetje
 Loetje - woensdag 13 september 2017 - 22:49   quote  deeplink  
2-2
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 september 2017 - 23:20   quote  deeplink  
1-4!! Kut Ooievaars!!
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 september 2017 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 september 2017 - 22:49 schreef Loetje het volgende:
2-2
sluit ik me bij aan..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 14 september 2017 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 september 2017 - 23:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sluit ik me bij aan..
Mooi, keten je aan hem vast en spring samen de rivier in! ;-)
Loetje
 Loetje - donderdag 14 september 2017 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 september 2017 - 00:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Mooi, keten je aan hem vast en spring samen de rivier in! ;-)
Dat vind Enough niet goed...
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 september 2017 - 00:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 september 2017 - 00:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Mooi, keten je aan hem vast en spring samen de rivier in! ;-)
vrees dat we zinken
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 september 2017 - 00:56   quote  deeplink  
anyway proost.. mijn avond kan nie meer stuk... kut kakkies..
Eide
 Eide - vrijdag 15 september 2017 - 16:53   quote  deeplink  
Who cares wat die kakkerlakken doen. Het gaat om Ons Aller Ajax.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 september 2017 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 september 2017 - 16:53 schreef Eide het volgende:
Who cares wat die kakkerlakken doen. Het gaat om Ons Aller Ajax.
leed vermaak is het beste vermaak eide
aaadjuh
 aaadjuh - vrijdag 15 september 2017 - 20:26   quote  deeplink  
0-6
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 15 september 2017 - 23:05   quote  deeplink  
Zal wel weer moeizame wedstrijd worden, zie Ajax ze niet zo makkelijk van de mat spelen. Zeker niet omdat het wéér kunstgras is. Hebben in ieder geval 3 uit 6 gehad dan. Hoop op een kleine overwinnng. 0-2 zou mooi zijn.

Leuk om tegen Kishna te spelen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 september 2017 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 september 2017 - 23:05 schreef NatjosFC het volgende:
Zal wel weer moeizame wedstrijd worden, zie Ajax ze niet zo makkelijk van de mat spelen. Zeker niet omdat het wéér kunstgras is. Hebben in ieder geval 3 uit 6 gehad dan. Hoop op een kleine overwinnng. 0-2 zou mooi zijn.

Leuk om tegen Kishna te spelen.
wat een cult weer... bijvoorbaat al zeiken over kunstgras.. manmanman.. kijk de spelers individueel van ajax en ado... dan mag kunstgras geen eens een issue zijn.. op klinkers moet je nog met gemak winnen komop zeg
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 september 2017 - 12:59   quote  deeplink  
Ajax verloor tegen Heracles voor het eerst in hele lange tijd, zo niet zo'n beetje de eerste keer op kunstgras. Dus daar ligt het probleem niet. Ajax kan daar bovendien prima op trainen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 september 2017 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 - 12:59 schreef Loetje het volgende:
Ajax verloor tegen Heracles voor het eerst in hele lange tijd, zo niet zo'n beetje de eerste keer op kunstgras. Dus daar ligt het probleem niet. Ajax kan daar bovendien prima op trainen.
eens, moet wel zeggen dat heracles wel 1 vannde betere kunstmatten heeft en er wel verschil inzit.. maar dan nog mag dat geen reden zijn voor verlies
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 september 2017 - 13:19   quote  deeplink  
Toch kleven er wel enorme risico's aan dat klote kunstgras. Spelers lopen er veel sneller blessures op. Zie nu maar weer bijvoorbeeld Jörgensen. Daarnaast was het veld van PEC gewoon te beroerd voor woorden. Ik snap dus wel het gezeik over het kunstgras.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 september 2017 - 13:19   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 september 2017 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 september 2017 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 - 13:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch kleven er wel enorme risico's aan dat klote kunstgras. Spelers lopen er veel sneller blessures op. Zie nu maar weer bijvoorbeeld Jörgensen. Daarnaast was het veld van PEC gewoon te beroerd voor woorden. Ik snap dus wel het gezeik over het kunstgras.
Heb daar wat verbrande knieën op opgelopen. Kutgras is het!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 september 2017 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 - 13:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heb daar wat verbrande knieën op opgelopen. Kutgras is het!
je moet ook nie kruipen.. ps op een goed kunstgrasveld die goed nat is heb je dat niet..
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 september 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 - 15:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je moet ook nie kruipen.. ps op een goed kunstgrasveld die goed nat is heb je dat niet..
Bij de amateurs wel met slidings
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 september 2017 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 - 15:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij de amateurs wel met slidings
hahaha yepppp zeker weten !! boven been van boven tot onder kapot... en bij amateurs al helemaal geen voorstander van kunst, dat zijn de cheapass versies..
bahbah
 bahbah - zaterdag 16 september 2017 - 20:15   quote  deeplink  
Vermoed dat Hunter weer op de bank zit als ik Keizer zo hoor mompelen..
Is toch niet te geloven!!
Welke trainer doet dat nou?
Ik zeg met Dolberg 1-1
Met Huntelaar 1-2
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 september 2017 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 - 13:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch kleven er wel enorme risico's aan dat klote kunstgras. Spelers lopen er veel sneller blessures op. Zie nu maar weer bijvoorbeeld Jörgensen. Daarnaast was het veld van PEC gewoon te beroerd voor woorden. Ik snap dus wel het gezeik over het kunstgras.
Dat is niet waar. Je loopt niet eerder, of meer blessures op. Slechts andere blessures blijkt uit onderzoek. We zijn nog niet bij PEC geweest dus ik denk dat je het veld van VVV bedoeld. Dat van PEC is zo slecht nog niet. Ze hadden echter bruine korrels gebruikt ipv zwarte de eerste wedstrijden. Waardoor het niet oogt.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 september 2017 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 september 2017 - 23:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat een cult weer... bijvoorbaat al zeiken over kunstgras.. manmanman.. kijk de spelers individueel van ajax en ado... dan mag kunstgras geen eens een issue zijn.. op klinkers moet je nog met gemak winnen komop zeg
Zeik ik dan? Volgens mij niet. Ik meld alleen dat het kunstgras is, en dat voetbalt gewoon anders.

Je gaat mij niet wijs maken dat dat niet zo is. Ik ben al jaren seizoenskaarthouder bij PEC Zwolle en ik zie dus vrijwel iedere week spelers van de tegenstander ballen proberen te kaatsen of steekballen geven die vervolgens gewoon veel te hard zijn omdat de bal veel harder door rolt dan op gewoon gras.
bahbah
 bahbah - zondag 17 september 2017 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 00:04 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zeik ik dan? Volgens mij niet. Ik meld alleen dat het kunstgras is, en dat voetbalt gewoon anders.

Je gaat mij niet wijs maken dat dat niet zo is. Ik ben al jaren seizoenskaarthouder bij PEC Zwolle en ik zie dus vrijwel iedere week spelers van de tegenstander ballen proberen te kaatsen of steekballen geven die vervolgens gewoon veel te hard zijn omdat de bal veel harder door rolt dan op gewoon gras.
Kunstgras heeft geen toekomst in betaald voetbal.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 17 september 2017 - 07:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 00:35 schreef bahbah het volgende:

[..]

Kunstgras heeft geen toekomst in betaald voetbal.
feyenoord ook niet...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 00:00 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Je loopt niet eerder, of meer blessures op. Slechts andere blessures blijkt uit onderzoek. We zijn nog niet bij PEC geweest dus ik denk dat je het veld van VVV bedoeld. Dat van PEC is zo slecht nog niet. Ze hadden echter bruine korrels gebruikt ipv zwarte de eerste wedstrijden. Waardoor het niet oogt.
Sorry vriend, helemaal gelijk. Ik bedoelde inderdaad het veld van VVV. Bedankt voor de verbetering.
bahbah
 bahbah - zondag 17 september 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 07:04 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

feyenoord ook niet...
Feit.
nummer10
 nummer10 - zondag 17 september 2017 - 10:25   quote  deeplink  
hunter apits dolbergbank en wederom kluivert ipv neres ?? snap ik wederom niet.. geeft toch totaal geen vertrouwen aan neres.. ?
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 september 2017 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 00:35 schreef bahbah het volgende:

[..]

Kunstgras heeft geen toekomst in betaald voetbal.
Totdat de KNVB een negatieve beslissing maakt richting kunstgras in december is kunstgras nog altijd een hele goede oplossing voor een hoop clubs.

Overigens gaat het waarschijnlijk een jarenplan worden om alle kunstgras matten te vervangen, PEC heeft er zelf bijvoorbeeld net een nieuwe ingelegd. Dan had de KNVB dat maar eerder moeten aangeven. Ga er maar vanuit dat er in ieder geval de komend 3 tot 5 seizoenen nog wel aardig wat kunstgras matten zullen blijven liggen in de eredivisie.

Persoonlijk denk ik zelfs langer. PEC heeft afgelopen zomer een nieuwe mat erin gelegd, dat is een investering die ze hier niet zo maar terug verdienen. Dus tenzij ze financiele hulp krijgen van de KNVB blijft die mat voorlopig lekker liggen.
JOOD
 JOOD - zondag 17 september 2017 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 10:25 schreef nummer10 het volgende:
hunter apits dolbergbank en wederom kluivert ipv neres ?? snap ik wederom niet.. geeft toch totaal geen vertrouwen aan neres.. ?
Klopt, Keizer overtuigt wederom niet. Zul je zien dat hij Dolberg weer in laat vallen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 10:25 schreef nummer10 het volgende:
hunter apits dolbergbank en wederom kluivert ipv neres ?? snap ik wederom niet.. geeft toch totaal geen vertrouwen aan neres.. ?
Weet je wat jij eens moet doen? Minder de sites geloven! Dit is namelijk wat Ajaxshowtime roept en die zitten er vaker helemaal naast!
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 september 2017 - 13:29   quote  deeplink  
Ajax:
Onana;
Veltman, De Ligt, Viergever, Dijks;
Van de Beek, De Jong, Ziyech;
Kluivert, Huntelaar, Younes.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 september 2017 - 13:30   quote  deeplink  
Was te verwachtten, lijkt me de juiste opstelling. Beetje jammer dat Kluivert in de basis staat in plaats van Neres of Cerny maar goed.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:30 schreef NatjosFC het volgende:
Was te verwachtten, lijkt me de juiste opstelling. Beetje jammer dat Kluivert in de basis staat in plaats van Neres of Cerny maar goed.
Tja, het rendement van Neres is een stuk beter dan die van Kluivert. Geef mij Neres maar inderdaad!
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 september 2017 - 13:32   quote  deeplink  
Eens! Misschien is het idee er achter dat Kluivert met zijn rechterbeen daar aan de rechterkant meer voorzetten geeft op Huntelaar ofzo. Maar dat soort dingen komen vaak niet uit de verf bij Kluivert.
Loetje
 Loetje - zondag 17 september 2017 - 13:36   quote  deeplink  
Opstelling Ajax in de uitwedstrijd bij ADO Den Haag,

Doel: André Onana
Verdediging: Joél Veltman, Matthijs De Ligt, Nick Viergever en Mitchell Dijks.
Middenveld Donny Van de Beek, Frenkie de Jong en Hakim Ziyech.
Aanval Justin Kluivert, Klaas Jan Huntelaar en Amin Younes.
Loetje
 Loetje - zondag 17 september 2017 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:30 schreef NatjosFC het volgende:
Was te verwachtten, lijkt me de juiste opstelling. Beetje jammer dat Kluivert in de basis staat in plaats van Neres of Cerny maar goed.
Cerny, Neres en Kluivert verdienen allemaal hun plekje wel.
Maar je kan er maar 2 neerzetten he. Neemt niet weg dat Neres gewoon het vertrouwen moet krijgen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 september 2017 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Cerny, Neres en Kluivert verdienen allemaal hun plekje wel.
Maar je kan er maar 2 neerzetten he. Neemt niet weg dat Neres gewoon het vertrouwen moet krijgen
1, want aan de andere kant staat Younes!
Loetje
 Loetje - zondag 17 september 2017 - 13:40   quote  deeplink  
En wat hoop ik dat Siem de Jong er eens in gaat komen na rust.
nummer10
 nummer10 - zondag 17 september 2017 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:32 schreef NatjosFC het volgende:
Eens! Misschien is het idee er achter dat Kluivert met zijn rechterbeen daar aan de rechterkant meer voorzetten geeft op Huntelaar ofzo. Maar dat soort dingen komen vaak niet uit de verf bij Kluivert.
toch mooi doelpuntje vd week van klaasjan op aangeven van neres.. dus snap deze keus niet echt
Loetje
 Loetje - zondag 17 september 2017 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

1, want aan de andere kant staat Younes!
Jep. Maar wat er met hem gebeurd is na dat eerste jaar is me echt een raadsel
nummer10
 nummer10 - zondag 17 september 2017 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Cerny, Neres en Kluivert verdienen allemaal hun plekje wel.
Maar je kan er maar 2 neerzetten he. Neemt niet weg dat Neres gewoon het vertrouwen moet krijgen
indd..
nummer10
 nummer10 - zondag 17 september 2017 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:40 schreef Loetje het volgende:
En wat hoop ik dat Siem de Jong er eens in gaat komen na rust.
nee dankje ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jep. Maar wat er met hem gebeurd is na dat eerste jaar is me echt een raadsel
Is heel simpel. Zijn acties werden vaak voorspelbaar en hij krijgt daardoor dubbele dekking. Maar dat zullen Kluivert en Neres ook krijgen als verdedigers in de gaten krijgen hoe ze een bepaalde actie maken!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:46   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 september 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zondag 17 september 2017 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

1, want aan de andere kant staat Younes!
Die mag ook weleens banken. Heeft ook zijn rust nodig na zon zoner.
remco k
 remco k - zondag 17 september 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is heel simpel. Zijn acties werden vaak voorspelbaar en hij krijgt daardoor dubbele dekking. Maar dat zullen Kluivert en Neres ook krijgen als verdedigers in de gaten krijgen hoe ze een bepaalde actie maken!
Youness is daarin wel wat voorspelbaarder. Daar gaat vrijwel alles binnendoor. De andere jongens wisselen dit wat meer af.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Die mag ook weleens banken. Heeft ook zijn rust nodig na zon zoner.
Nee hoor, gaat gewoon verder waar hij gebleven is! Net als toen met de kritiek op Milik. Gaat allemaal goedkomen! En straks balen we weer dat hij verkocht wordt aan een club die zijn talent wel respecteert!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 17 september 2017 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 13:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Youness is daarin wel wat voorspelbaarder. Daar gaat vrijwel alles binnendoor. De andere jongens wisselen dit wat meer af.
Onderstaand stuk is uit "tussen de linies"

Positie kiezen

Hoewel het misschien allemaal wat eentonig aandoet, is het spel van Younes zeer gevarieerd en houdt hij zich niet alleen bezig met zijn eigen spel. In balbezit houdt hij het veld zeer breed en biedt zich vaak al rond de middenlijn aan om Sinkgraven een extra optie in de opbouw te bieden. Wanneer Sinkgraven aanvallend mee ten strijde trekt kiest Younes voortdurend slim positie in de half-spaces. Zo kan Sinkgraven het spel breed houden, wordt hij zelf aanspeelbaar op een gevaarlijke positie en trekt hij regelmatig tegenstanders weg om ruimte te creëren.

In de wedstrijd tegen FC Groningen vorig seizoen leverde dat (na een omweg) uiteindelijk ook een doelpunt op. Hoewel Younes geen assist, key-pass of op een andere manier de credits kreeg voor de Ajaxgoal, zette hij wel de aanval op. Younes ontving aan de buitenkant de bal, Sinkgraven komt mee op waardoor Younes de half-space bezette, een pass gaf op v/d Beek, de bal komt uiteindelijk bij Sinkgraven terecht die de scorende Klaassen vind. Deze goal van Klaassen zal niet de boeken ingaan als een aanval waar Younes direct bij betrokken was, maar de aanval werd uiteindelijk wel door zijn loopactie en pass opgezet.

Younes dribbelde ook hier weer naar binnen, een veelgehoorde kritiek op de aanvaller. Toch is dit wel de manier voor Younes om in zijn kracht te komen. In de half-space, meer richting het centrum, daar ligt het gevaar, daar kan hij beslissend zijn. Natuurlijk moet hij dit afwisselen en bij gelegenheid het ook buitenom proberen. Maar ook Bosz ziet dit niet direct als een probleem. Tegenover Ajax Life bevestigde de oefenmeester dit nog maar eens: “Acht van de tien keer komt Amin inderdaad binnendoor. Maar ik ben het met je eens: als je daarmee toch je man voorbij komt, is het ook effectief.”

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 17 september 2017, 14:30); 1 - 1









0.0125219