BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zondag 24 september 2017, 14:30); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 21 september 2017 - 10:08   quote  deeplink  
cid52602_360_Ajax-Vitesse_Thuis_Redactioneel_880x495.jpg

Ajax had nu gedeeld aan de leiding van de Eredivisie kunnen staan, samen met AZ, feyenoord en PSV. Helaas leverde Ons Aller Ajax een dramatisch slechte 2e helft af in Den Haag waardoor Ajax vorig weekend bleef teken op 1-1. We lijken we dezelfde problemen te zien als we eigenlijk al jaren zien bij Ajax. Het rendement ligt gewoon te laag. Wedstrijden waar met de rust al 3 Ajaxgoals op het scorebord moeten hebben eindigen in hele moeizame wedstrijden waar Ajax net wel of net niet de winst of de streep weet te trekken. Tegen ADO kreeg Ajax misschien wel 15 opgelegde kansen maar werd er maar 1 verzilverd. Op deze manier is elke tegenstander lastig. Dat telt dubbel als je Vitesse treft, een ploeg die het elke ploeg in de Eredivisie lastig kan maken als het loopt.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 68 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 43 en gingen er 16 verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 12 duels tegen de Arnhemmers. Ajax werkte 10 competitie- en 2 bekerduels af. Vitesse won 5(!) van deze duels, Ajax 6 en 1 maal was er geen winnaar. Vorig seizoen werd het 2 maal moeizaam 1-0 voor Ajax. De Ernèmmers van Vitess Zijn de afgelopen jaren misschien wel de moeilijkste tegenstander van allemaal gebleken voor Ajax.

Vorig seizoen behaalde Vitesse de eerste hoofdprijs uit de clubgeschiedenis. De Arnhemmers wonnen de beker en komen daardoor uit in de Europa League. De ploeg van trainer Henk Fraser speelde een goede maar uiterst naïeve wedstrijd tegen Lazio Roma. Dit jaar gaat Vitesse de beker niet winnen. Midweeks werd Vitesse uitgeschakeld door de amateurs van AVV Swift uit Amsterdam. In de competitie houdt Vitesse gelijke tred met Ajax met 10 punten uit 5 wedstrijden. Er werd van AZ verloren en gelijk gespeeld tegen VVV. Daardoor staan de Vitessenaren nu gedeeld 5e met Ajax en Zwolle.

Vitesse speelt aanvallend met een 4-3-3 formatie. De ene controleur op het middenveld is oud-Ajacied Thulani Serero. De kracht van Vitesse zit echter vooral bij de aanvallers. Rashica, Bruns en Linssen zijn allen rasvoetballers die vanuit het niets iets kunnen creëren. Tegen Lazio bleken deze 3 een plaag voor de Italiaanse verdediging. Met topscorer Matavz als pure afmaker op de acties van deze heren is Vitesse aanvallend een goede ploeg. Matavz staat al op 5 goals. Hij brengt voetballend eigenlijk niets maar scoort aan de lopende band. Opvallend is dat Buttner tot dusver 3 assists afleverde. Verdedigend lijkt het nergens op, maar aanvallend weet Buttner wel te overtuigen. Verder is Kashia het benoemen waard. De Georgiër wisselt geweldige momenten af met stompzinnige fouten maar kan zowel verdedigend als aanvallend gevaarlijk zijn als hij met z'n goede been uit bed is gestapt.

Het is vreselijk moeilijk iets steekhoudends te schrijven over Ajax. Er zit nauwelijks lijn in de ploeg van Marcel Keizer. Er is voor vrijwel elke positie, behalve die van Onana en De Ligt, wel controverse. De ploeg heeft nog geen volledige wedstrijd naar behoren afgewerkt. Hoewel Ajax soms goed voetbal laat zien wisselt het dat af met onwaarschijnlijk zwakke periodes in wedstrijden. Ajax krijgt vrijwel altijd een goal tegen. Dat gegeven, in combinatie met het zwakke scorend vermogen tot dusver, maakt elke wedstrijd lastig. Als je bij voorbaat met een 0-1 achterstand begint is het lastig voetballen. Ajax moet terug naar de basis. Geen stommiteiten. Geen frivool gepiel. Gewoon de bal laten rondgaan, 1 keer raken en de 3e man zoeken. Geweging, snelheid en de rest volgt vanzelf. Het klinkt simpel en het is natuurlijk wel heel snel opgeschreven maar uiteindelijk is dit wel waar voetbal om gaat. Gewoon simpel houden en de tegenstander achter je aan laten hollen.

Het afgelopen seizoen won Ajax dus 2 maal met 1-0. In Arnhem was het, wie anders, Davy Klaassen die de wedstrijden besliste.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 september 2017 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 21 september 2017 - 10:36   quote  deeplink  
1-2
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 21 september 2017 - 10:58   quote  deeplink  
Ben er bang voor...zoals het nu loopt, denk ik gelijkspel of zelfs verlies.

Het kan ook de ommekeer zijn, gewoon BAM!!! 5-0 winnen!
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 11:56   quote  deeplink  
dijka linksback ? haha die rechtsbuiten van hun laat hem alle hoeken zien... rest moeilijk te zeggen, vitesse heeft gewoon een goedvoetballende ploeg dit seizoen ondanks gisteren maar die hebben juist nu ook wat recht tezetten.. denk 1-2
Loetje
 Loetje - donderdag 21 september 2017 - 14:35   quote  deeplink  
0-2
p111
 p111 - donderdag 21 september 2017 - 14:57   quote  deeplink  
Mijn god kom op zeg gewoon 3-0 Ajax komt altijd weer boven drijven,anders bellen we even naar Swift van het Olympiaplein in Amsterdam,die leuke club een gewoon hoofdklasse team op de zaterdag knikkeren Vitesse uit de beker.
Eide
 Eide - donderdag 21 september 2017 - 19:16   quote  deeplink  
@AFC Ajax, ik heb een nieuw rekeningnummer. Gelieve mijn vergoeding voor dit stukje op de nieuwe rekening te storten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 september 2017 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 19:16 schreef Eide het volgende:
@AFC Ajax, ik heb een nieuw rekeningnummer. Gelieve mijn vergoeding voor dit stukje op de nieuwe rekening te storten.
Whahahaha maar dit stuk is negatief en totaal niet positief dus we betalen niet! ;-)
Eide
 Eide - donderdag 21 september 2017 - 21:10   quote  deeplink  
Tja, gewoon zoals ik denk dat ik Ajax objectief kan omschrijven. Het is niet anders. Ik ben het met sommigen eens dat er voldoende kwaliteit aanwezig is, zelf voor de EL maar het loopt niet. Keizer staat wat dat betreft echt voor examen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 21:10 schreef Eide het volgende:
Tja, gewoon zoals ik denk dat ik Ajax objectief kan omschrijven. Het is niet anders. Ik ben het met sommigen eens dat er voldoende kwaliteit aanwezig is, zelf voor de EL maar het loopt niet. Keizer staat wat dat betreft echt voor examen.
eens.. en zoals ik in de andere topic ook aangeef hoop ik ernaast te zitten
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 september 2017 - 21:44   quote  deeplink  
4-1!!!
Eide
 Eide - vrijdag 22 september 2017 - 07:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 21:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

eens.. en zoals ik in de andere topic ook aangeef hoop ik ernaast te zitten
Dat examen is niet alleen Vitesse hoor. Keizer heeft echt nog wel wat tijd maar tot heel veel puntverlies mag het niet meer leiden. Wat ik tot dusver vooral mis is visie. Je kan van Bosz vinden wat je wilt, maar hij had een hele duidelijke voetbalvisie. Dat mis ik nog bij Keizer en daardoor is het moeilijk te zien waar hij nu eigenlijk heen wil.

Nou ja, voorlopig geen lijn dus, zowel op technisch, als op tactisch, als op visionair niveau.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 07:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat examen is niet alleen Vitesse hoor. Keizer heeft echt nog wel wat tijd maar tot heel veel puntverlies mag het niet meer leiden. Wat ik tot dusver vooral mis is visie. Je kan van Bosz vinden wat je wilt, maar hij had een hele duidelijke voetbalvisie. Dat mis ik nog bij Keizer en daardoor is het moeilijk te zien waar hij nu eigenlijk heen wil.

Nou ja, voorlopig geen lijn dus, zowel op technisch, als op tactisch, als op visionair niveau.
dat probeer ik ook telkens te zeggen, alleen jij legt het wss wat beter uit ;)
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 11:26   quote  deeplink  
Gaat nog een hele zware pot worden. Wordt tegen deze verdediging nog lastiger om te scoren. Daarom hoop ik dat Siem speelt, anders zie ik het somber in.
Ik zou Ajax graag 343 zien spelen, maar zal wel onmogelijk zijn.

-------- Onana -----------
Veltman - De Ligt - Viergever
------- Vd Beek ---------
S.DeJong -------F.De Jong
----- Ziyech --------
Neres - Huntelaar - Younes

Op deze manier haal je spelers die niks toevoegen zoals Dijks en Kluivert uit je opstelling. Frenkie hoeft niet meer in de buurt van de goal te komen want die scoort toch niet. Kan nu beetje dribbelen op het middenveld en passjes versturen. Die zullen nu wel afgerond worden want je hebt meer doelpunten makers met Siem erbij en Ziyech staat verder naar voren als een echte 10. Je kunt dan nog Frenkie er afgooien en Ziyech daarneerzetten zodat Dolberg achter Huntelaar kan spelen.

Maar helaas, ik verwacht dat we uiteindelijk zo voor de dag komen.
Onana
Veltman De Ligt Viergever Dijks
F de Jong Beek Ziyech
Kluivert Huntelaar Younes

In de ArenA win je dit wel, dus kan Keizer rustig blijven zitten. 2-1.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 11:26 schreef NatjosFC het volgende:
Gaat nog een hele zware pot worden. Wordt tegen deze verdediging nog lastiger om te scoren. Daarom hoop ik dat Siem speelt, anders zie ik het somber in.
Ik zou Ajax graag 343 zien spelen, maar zal wel onmogelijk zijn.

-------- Onana -----------
Veltman - De Ligt - Viergever
------- Vd Beek ---------
S.DeJong -------F.De Jong
----- Ziyech --------
Neres - Huntelaar - Younes

Op deze manier haal je spelers die niks toevoegen zoals Dijks en Kluivert uit je opstelling. Frenkie hoeft niet meer in de buurt van de goal te komen want die scoort toch niet. Kan nu beetje dribbelen op het middenveld en passjes versturen. Die zullen nu wel afgerond worden want je hebt meer doelpunten makers met Siem erbij en Ziyech staat verder naar voren als een echte 10. Je kunt dan nog Frenkie er afgooien en Ziyech daarneerzetten zodat Dolberg achter Huntelaar kan spelen.

Maar helaas, ik verwacht dat we uiteindelijk zo voor de dag komen.
Onana
Veltman De Ligt Viergever Dijks
F de Jong Beek Ziyech
Kluivert Huntelaar Younes

In de ArenA win je dit wel, dus kan Keizer rustig blijven zitten. 2-1.
siem hoeft van mij niet ;) maar wel eens met 343 zodat ziyech een echte 10 word.. maar zal vermoedelijk indd weer zijn wat jij zegt.. weer geen vertrouwen voor neres en dat vind ik zonde..
remco k
 remco k - vrijdag 22 september 2017 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 11:26 schreef NatjosFC het volgende:
Gaat nog een hele zware pot worden. Wordt tegen deze verdediging nog lastiger om te scoren. Daarom hoop ik dat Siem speelt, anders zie ik het somber in.
Ik zou Ajax graag 343 zien spelen, maar zal wel onmogelijk zijn.

-------- Onana -----------
Veltman - De Ligt - Viergever
------- Vd Beek ---------
S.DeJong -------F.De Jong
----- Ziyech --------
Neres - Huntelaar - Younes

Op deze manier haal je spelers die niks toevoegen zoals Dijks en Kluivert uit je opstelling. Frenkie hoeft niet meer in de buurt van de goal te komen want die scoort toch niet. Kan nu beetje dribbelen op het middenveld en passjes versturen. Die zullen nu wel afgerond worden want je hebt meer doelpunten makers met Siem erbij en Ziyech staat verder naar voren als een echte 10. Je kunt dan nog Frenkie er afgooien en Ziyech daarneerzetten zodat Dolberg achter Huntelaar kan spelen.

Maar helaas, ik verwacht dat we uiteindelijk zo voor de dag komen.
Onana
Veltman De Ligt Viergever Dijks
F de Jong Beek Ziyech
Kluivert Huntelaar Younes

In de ArenA win je dit wel, dus kan Keizer rustig blijven zitten. 2-1.
Afgelopen seizoen 6 goals op 31 wedstrijden is toch gewoon meer dan prima..

En nu pas net echt volledig eerste elftal speler..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Afgelopen seizoen 6 goals op 31 wedstrijden is toch gewoon meer dan prima..

En nu pas net echt volledig eerste elftal speler..
cijfers zijn prima.. alleen als je diepgang wil en veel beweging in je elftal moet je er toch evht wat anders neerzetten.. of younes die opdracht duidelijk meegeven.. younes deed dit in een wedstrijd en kwam gelijk 1 op 1 tegen de keeper.. denk dat zijn rendement dan nog veel hoger ligt.. want slecht is die niet
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Afgelopen seizoen 6 goals op 31 wedstrijden is toch gewoon meer dan prima..

En nu pas net echt volledig eerste elftal speler..
Doelpunten maken is niet zijn kracht vind ik. Hij laat zien goed te kunnen voetballen met mooie acties en een goede pass. Maar we hebben niemand die het voor hem kan afmaken. Ik denk dat als we zo spelen hem met Siem, Ziyech en Huntelaar/Dolberg dichtbij de goal meer en betere opties geven. Want Younes en Kluivert laten het niet zien voorlopig. Younes qua rendement iig niet.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 11:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

siem hoeft van mij niet ;) maar wel eens met 343 zodat ziyech een echte 10 word.. maar zal vermoedelijk indd weer zijn wat jij zegt.. weer geen vertrouwen voor neres en dat vind ik zonde..
Wie dan..? Schöne is niet beter dan Siem. En Siem brengt eens wat anders, kopkracht, een middenvelder die in de 16 komt. Goed in de combinatie met de spits.
Dan hebben we Eiting nog achter de hand, maar dat is een cvm en daar vind ik vd Beek het goed doen en die helpt ons ook echt aan het voetballen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 15:56 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Wie dan..? Schöne is niet beter dan Siem. En Siem brengt eens wat anders, kopkracht, een middenvelder die in de 16 komt. Goed in de combinatie met de spits.
Dan hebben we Eiting nog achter de hand, maar dat is een cvm en daar vind ik vd Beek het goed doen en die helpt ons ook echt aan het voetballen.
nahja ik vind siem 3x niks.. nooit gevonden... maar dat is een persoonlijke smaak.. dan zou ik eerder eiting op 6 en fdejong rechts vdbeek links ziyech 10... maar hier is het nou juist... verkeerde aankopen.. we hebben genoeg aanvallende spelers dus waarom siem.. maar geen echte nummer 6.. denk ook meer dat siem is gekocht omdat ze verwacht hadden dolberg te verkopen en dat siem 2de spits werd.. maar goed dat weten we nu nooit natuurlijk
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 16:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nahja ik vind siem 3x niks.. nooit gevonden... maar dat is een persoonlijke smaak.. dan zou ik eerder eiting op 6 en fdejong rechts vdbeek links ziyech 10... maar hier is het nou juist... verkeerde aankopen.. we hebben genoeg aanvallende spelers dus waarom siem.. maar geen echte nummer 6.. denk ook meer dat siem is gekocht omdat ze verwacht hadden dolberg te verkopen en dat siem 2de spits werd.. maar goed dat weten we nu nooit natuurlijk
Omdat Siem doelpunten maakt.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 17:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Omdat Siem doelpunten maakt.
dat is nog niet zeker... en voetballend vind ik hem niks extra brengen en hebben we genoeg man voor.. maar zeg ik, persoonlijke voorkeur.. weet alleen dat ik blij was dat hij wegging en baalde dat hij terug kwam ;)
remco k
 remco k - vrijdag 22 september 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 15:54 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Doelpunten maken is niet zijn kracht vind ik. Hij laat zien goed te kunnen voetballen met mooie acties en een goede pass. Maar we hebben niemand die het voor hem kan afmaken. Ik denk dat als we zo spelen hem met Siem, Ziyech en Huntelaar/Dolberg dichtbij de goal meer en betere opties geven. Want Younes en Kluivert laten het niet zien voorlopig. Younes qua rendement iig niet.
Hij is een verbindings speler pursang. Dat zijn ook altijd spelers die niet direct bij veel goals betrokken zijn. Maar wel bepalend in het type spel dat je kan spelen. Als hij speelt zie je gewoon dat hij de snelheid van het spel bepaald.
remco k
 remco k - vrijdag 22 september 2017 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 15:56 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Wie dan..? Schöne is niet beter dan Siem. En Siem brengt eens wat anders, kopkracht, een middenvelder die in de 16 komt. Goed in de combinatie met de spits.
Dan hebben we Eiting nog achter de hand, maar dat is een cvm en daar vind ik vd Beek het goed doen en die helpt ons ook echt aan het voetballen.
Ik wil het weleens zien hoor. Goede bezetting voor de goal met Siem erbij. Veel creativiteit en uiteindelijk spelers die een hoog rendement kunnen halen.
remco k
 remco k - vrijdag 22 september 2017 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is nog niet zeker... en voetballend vind ik hem niks extra brengen en hebben we genoeg man voor.. maar zeg ik, persoonlijke voorkeur.. weet alleen dat ik blij was dat hij wegging en baalde dat hij terug kwam ;)
1 wedstrijd en gelijk gescoord.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is nog niet zeker... en voetballend vind ik hem niks extra brengen en hebben we genoeg man voor.. maar zeg ik, persoonlijke voorkeur.. weet alleen dat ik blij was dat hij wegging en baalde dat hij terug kwam ;)
Wat Remco al zegt. 1 wedstrijd 1 goal. 1 assist en hij gaf ook de assist op de eigen goal. En dat was allemaal goed gevoetbald in de combinatie met o.a. Dolberg.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is een verbindings speler pursang. Dat zijn ook altijd spelers die niet direct bij veel goals betrokken zijn. Maar wel bepalend in het type spel dat je kan spelen. Als hij speelt zie je gewoon dat hij de snelheid van het spel bepaald.
Dus dan is het toch de perfect positie voor hem om iets meer naar achter te spelen? Niet zo zeer als verdedigende middenvelder als vd Beek dat dan zou zijn, maar juist als verbindingsspeler met Siem, Ziyech en de aanval voor hem.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is een verbindings speler pursang. Dat zijn ook altijd spelers die niet direct bij veel goals betrokken zijn. Maar wel bepalend in het type spel dat je kan spelen. Als hij speelt zie je gewoon dat hij de snelheid van het spel bepaald.
hahaha welk tempo ??? dat heeft die niet eens..
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 22 september 2017 - 20:39   quote  deeplink  
Ik heb het idee dat jij het nu over Siem de Jong hebt, terwijl Remco doelt op Frenkie volgens mij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 september 2017 door NatjosFC --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2017 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 20:39 schreef NatjosFC het volgende:
Ik heb het idee dat jij het nu over Siem de Jong hebt, terwijl Remco doelt op Frenkie volgens mij.
okok dan zijn we het wel eens als het ovet frenkie gaat... siem hoef ik nie ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 september 2017 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 september 2017 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 september 2017 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is nog niet zeker... en voetballend vind ik hem niks extra brengen en hebben we genoeg man voor.. maar zeg ik, persoonlijke voorkeur.. weet alleen dat ik blij was dat hij wegging en baalde dat hij terug kwam ;)
Ik denk dat je Siem de Jong heel erg tekort doet. Een pure spits, zoals hij vaak door Frank de Boer werd gebruikt, is hij niet maar oh wat was hij belangrijk voor Ajax. Zelfs vorig seizoen bij PSV vond ik hem belangrijk voor de Eindhovenaren. Hij heeft PSV tegen Ajax persoonlijk over de drempel geholpen door de 1-1 te scoren. En die uitslag zou Ajax wel eens uiteindelijk het kampioenschap hebben kunnen gekost, want wij kwamen maar één puntje tekort ten opzichte van Feyenoord. Plus uiteraard alle andere punten die Ajax nodeloos heeft laten liggen. Ik ben erg blij met zijn terugkeer. Wellicht niet als basisspeler, maar toch.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 september 2017 - 14:00   quote  deeplink  
Overigens opnieuw mijn complimenten voor Eide met dit schitterende wedstrijdtopic.

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax zondag gaat winnen. Onder andere die Matavz scoort elke wedstrijd en achterin staat het bij Ajax bepaald nog niet na het vertrek van Sanchez. Ik snap er niets van dat Marcel Keizer het kennelijk (nog) niet zitten in Wöber. Praktisch alle spelers die Ajax tijdens de meest recente transferperiode gehaald heeft, zitten op de bank. Hoe anders is dat bij bijvoorbeeld Feyenoord en PSV. Ik wil Wöber in de basis, Viergever als linksback en, sorry... Dijks op de bank.

Einduitslag morgen: 1-2

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 september 2017 door Pietje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 23 september 2017 - 14:59   quote  deeplink  
Stelletje pessimisten hier!!! 4-1 Ajax!!! Bam!!!
remco k
 remco k - zaterdag 23 september 2017 - 15:48   quote  deeplink  
Ik verwacht een getergd Ajax dat er bovenop klapt. 2-0
Eide
 Eide - zaterdag 23 september 2017 - 16:32   quote  deeplink  
Ik vond Siem in de beker wel verfrissend in de kaats. Ik vond ook dat Dolberg erg makkelijk werd gevonden door Siem. Ik denk dat Siem voetballend de mindere is van Ziyech en De Jong. Het gaat echter niet om de 11 besten, maar om de 11 die samen het beste team vormen. Daarin kan Siem met zijn scorend vermogen en kwaliteit rond de 16 echt nog een rol van betekenis gaan spelen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 september 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 september 2017 - 15:48 schreef remco k het volgende:
Ik verwacht een getergd Ajax dat er bovenop klapt. 2-0
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Maar ik verwacht eveneens een getergd Vitesse in verband met z'n blamerende uitschakeling in de beker door een amateurclub. Gelukkig wel door een Amsterdamse amateurclub ;-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 september 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 september 2017 - 14:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Stelletje pessimisten hier!!! 4-1 Ajax!!! Bam!!!
Ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt!
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 september 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 september 2017 - 16:32 schreef Eide het volgende:
Ik vond Siem in de beker wel verfrissend in de kaats. Ik vond ook dat Dolberg erg makkelijk werd gevonden door Siem. Ik denk dat Siem voetballend de mindere is van Ziyech en De Jong. Het gaat echter niet om de 11 besten, maar om de 11 die samen het beste team vormen. Daarin kan Siem met zijn scorend vermogen en kwaliteit rond de 16 echt nog een rol van betekenis gaan spelen.
Helemaal juist.
aaadjuh
 aaadjuh - zaterdag 23 september 2017 - 17:28   quote  deeplink  
6-0
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 september 2017 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 september 2017 - 16:32 schreef Eide het volgende:
Ik vond Siem in de beker wel verfrissend in de kaats. Ik vond ook dat Dolberg erg makkelijk werd gevonden door Siem. Ik denk dat Siem voetballend de mindere is van Ziyech en De Jong. Het gaat echter niet om de 11 besten, maar om de 11 die samen het beste team vormen. Daarin kan Siem met zijn scorend vermogen en kwaliteit rond de 16 echt nog een rol van betekenis gaan spelen.
whahaha serieus eide ?? amateurs ?? doe even normaal zeg.. zelfs daar had die beste man handelings snelheid te kort.. siem is niks en word niks voetbal technisch gezien
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 23 september 2017 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 september 2017 - 16:32 schreef Eide het volgende:
Ik vond Siem in de beker wel verfrissend in de kaats. Ik vond ook dat Dolberg erg makkelijk werd gevonden door Siem. Ik denk dat Siem voetballend de mindere is van Ziyech en De Jong. Het gaat echter niet om de 11 besten, maar om de 11 die samen het beste team vormen. Daarin kan Siem met zijn scorend vermogen en kwaliteit rond de 16 echt nog een rol van betekenis gaan spelen.
Kon het niet meer met je eens zijn. +1
Eide
 Eide - zaterdag 23 september 2017 - 22:00   quote  deeplink  
Geen verrassingen in selectie voor duel met Vitesse

Trainer Marcel Keizer heeft 20 spelers opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel met Vitesse. Daarbij doet hij een beroep op vertrouwde namen. De wedstrijd in de Amsterdam ArenA begint zondag om 14:30 uur.

Ook David Neres, die vrijdag nog apart van de groep trainde, behoort tot het keurkorps van Keizer.

De selectie is als volgt:

Andre Onana
Benjamin van Leer
Joël Veltman
Matthijs de Ligt
Max Wöber
Nick Viergever
Luis Orejuela
Mitchell Dijks
Donny van de Beek
Hakim Ziyech
Carel Eiting
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Siem de Jong
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Amin Younes
Vaclav Cerny
Kasper Dolberg
Justin Kluivert

Ajax.nl
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 23 september 2017 - 22:12   quote  deeplink  
Als ik dan toch zo naar de selectie kijk, zo zonder Zeefuik en Dankerlui. Vind ik toch dat Ajax een zeer sterke en gebalanceerde selectie heeft. Buitenspelers moeten wel echt beter gaan spelen, maar dan is er toch genoeg gezonde concurrentie in het team. En dan missen we Sinkgraven nog en hebben we bijvoorbeeld Cassiera nog achter de hand en een Johnson die steeds dicht naar het 1e toekruipt.
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 september 2017 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 september 2017 - 21:13 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Kon het niet meer met je eens zijn. +1
Eens!
bahbah
 bahbah - zaterdag 23 september 2017 - 23:04   quote  deeplink  
Ik ga voor 3-0
JV
 JV - zondag 24 september 2017 - 08:32   quote  deeplink  
Tete en riedewald missen we dus niet
Tete weer verantwoordelijk voir tegengoal
Riedewald ook positie verloren door slecht verdedigend werk
Boys wonnen bij ajax ook nooit kop duel
Eide
 Eide - zondag 24 september 2017 - 09:24   quote  deeplink  
Nou, Tete is (nog?) niet stabiel maar wist wel Neymar te stoppen. Hij kan echt wel iets. Beide hadden en hebben misschien het idee dat ze er al waren mazr ze zitten beide nog in hun ontwikkeling. Tete komt er echt wel denk ik.
Brandje
 Brandje - zondag 24 september 2017 - 10:17   quote  deeplink  
Wat een gelul trouwens weer gisteren bij Fox en nu bij de tafel van kees dat ajax en ook PSV structureel gematst worden door de leiding zoals feyenoord. Wat een slechte journalistiek. Ajax is juist punten mis gelopen de laatste jaren door de leiding
Het AD zoekt dat elk jaar uit. Dus is voorspel dat Ajaz en/of psv een glaszuivere pingel onthouden gaat wordem door dit geluk. Zeer slecht dus.
Brandje
 Brandje - zondag 24 september 2017 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 september 2017 - 08:32 schreef JV het volgende:
Tete en riedewald missen we dus niet
Tete weer verantwoordelijk voir tegengoal
Riedewald ook positie verloren door slecht verdedigend werk
Boys wonnen bij ajax ook nooit kop duel
Die mis je dus wel want Tete is beter dan Zeefuik( en ook Veltman in mijn oren) en Riedewald is beter dan Dijks dus je gaat er in de breedte op achteruit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 september 2017 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 september 2017 - 10:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die mis je dus wel want Tete is beter dan Zeefuik( en ook Veltman in mijn oren) en Riedewald is beter dan Dijks dus je gaat er in de breedte op achteruit.
Tja, daar ben ik het zeker mee eens! Ik had Tete en Riedewald graag zien blijven maar vorig jaar enorm getergd door Bosz en dit jaar amper vertrouwen gekregen. Ik zou het ook wel weten als het mij zou overkomen! Dikke middelvinger en weggaan!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5906
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zondag 24 september 2017, 14:30); 1 - 2









0.0109488