BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 1 oktober 2017); 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 29 september 2017 - 09:58   quote  deeplink  
53924_fullimage_cid49970_360_heerenveen_ajax_uit_redactioneel_880x495.jpg

Make or break time voor Marcel Keizer. Na de beschamende nederlaag tegen Vitesse zal de druk op Keizer groot zijn. Bij een nieuwe tegenvaller zou het avontuur van Keizer als hoofdtrainer van Ajax wel eens voorbij kunnen zijn. In plaats van beter lijkt Ajax sinds de seizoensopening tegen Nice eigenlijk week na week slechter te worden. Ondanks verschillende aankopen, die allemaal niet spelen, en verschuivingen in het elftal is Keizer vooralsnog niet in staat gebleken de verliezend finalist van de Europa League 2016/17 te laten renderen. Ajax moet winnen. Anders kan misschien zowel een streep door een eventueel kampioenschap als door de naam van Keizer.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 57 duels tegen SC Heerenveen. Daarvan won Ajax er 38 en gingen er 10 verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. Zoals meestal het geval is zijn de uitwedstrijden vooral lastig. 7 van de verliezen en 6 van de gelijke spelen werden in Heerenveen geleden. De laatste jaren deed Ajax het echter goed tegen Heerenveen. Van de laatste 10 onderlinge duels won Ajax er 7 en werd er 3 maal gelijk gespeeld. Het laatste puntverlies was in 2013, sindsdien won Ajax alle duels met de Friezen. Vorig seizoen werd er uit moeizaam met 0-1 gewonnen maar rolde Ajax thuis met 5-1 eenvoudig over de tegenstander heen.

Heerenveen is de nummer 2 van de Eredivisie met slechts 1 punt achterstand op koploper PSV. Bovendien is Heerenveen de enige Eredivisieploeg die nog geen verlies hoefde te incasseren. De Friezen zijn dus uitstekend aan het seizoen begonnen. PSV incasseerde het enige puntverlies van dit seizoen tegen Heerenveen. Heerenveen begon het seizoen met 2 gelijke spelen maar won daarna 4 competitiewedstrijden op rij en is daarmee de beste ploeg van de maand september. Met 12 goals voor en 7 tegen is Heerenveen slechts marginaal beter als Ajax (11 voor, 6 tegen) maar is het vele malen effectiever gebleken.

Heerenveen doet dit vooral aan de hand van Morten Thorsby. De Noor is geen oogstrelende speler om te zien of gezegend met een prachtige techniek. Hij is wel dodelijk in de 16. Dit leidde tot 4 goals en 2 assists. Spits Ghoochannejhad en buitenspeler Zeneli staan beide op 2 goals. De meest opmerkelijke speler van de Friezen is echter Denzel Dumfries. De rechtsback heeft maar liefst 5 assists op zijn naam staan en staat bovendien verdedigend ook zijn mannetje. Wat na deze statistieken belangrijk is om te zien is dat Heerenveen dus een verscheidenheid aan wapens in de ploeg heeft. De handige Ghoochannejhad is gevaarlijk uit acties en in de omschakeling. Met Thorsby heeft Heerenveen een speler die in de 16 met de voet en het hoofd voorzetten kan afmaken en op de flanken heeft met met Zeneli, Odegaard en Dumfries jongens die allemaal gevaarlijk kunnen zijn.

Het lijkt voor de hand te liggen dat Marcel Keizer gaat ingrijpen na het echec tegen Vitesse. Keizer hield vast aan zijn basis na het gelijkspel tegen ADO. Dit lijkt nu onhoudbaar. Het probleem is echter dat er niet heel eenvoudig een aantal wissels voor de hand liggen, tenzij de aankopen Orejuela en Wober nu plotseling wel goed genoeg blijken voor de basis. Neres is een mogelijkheid, net als de van Heerenveen aangetrokken Johnsen die bij Jong Ajax uitstekend speelt. Of Ajax van dit soort wijzigingen beter gaat voetballen is echter maar de vraag. Zo zou Ziyech een van de besten moeten zijn bij Ajax maar speelt hij als een natte krant. Hetzelfde kan gezegd worden van Younes. Het is derhalve moeilijk een voorspelling te maken over Ajax. Een eventueel verrassende zet zou een meer rigoureuze omzet zijn op tactisch gebied, door bijvoorbeeld te kiezen voor 3-5-2 of echt 3-4-3. Dit lijkt echter tegen dit Heerenveen niet voor de hand te liggen. Derhalve zal Ajax zeer waarschijnlijk wel met een 4-3-3 formatie starten.

Na alle dramatische wedstrijden even wat feel-good filmpjes. Allereerst beelden van de laatste wedstrijd tussen Ajax en Heerenveen en daarna nog een overzicht van de duels van de laatste jaren.





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 oktober 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 september 2017 - 10:44   quote  deeplink  
mooi stukje.. ik denk dat ze winnen en een opleving hebben als spelersgroep.. en dat het daarna weer naar beneden zakt als geheel...
bahbah
 bahbah - vrijdag 29 september 2017 - 12:12   quote  deeplink  
3-1
Einde van Keizer,en begin nieuwe structuur...
En ik pis geen azijn nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 september 2017 door bahbah --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 29 september 2017 - 12:19   quote  deeplink  
4-2
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 29 september 2017 - 13:22   quote  deeplink  
denk dat ajax wint. Doen het altijd goed uit Hveen. En ze hebben nu die druk niet van dat kritische thuispubliek
Pietje
 Pietje - vrijdag 29 september 2017 - 15:17   quote  deeplink  
Prachtig en lezenswaardig topic, Eide.

In de huidige vorm, een weinig scorende spits, defensieve wanorde en bovendien zonder enig zelfvertrouwen, heeft Ajax qua resultaat niets te zoeken in Heerenveen. Voor mij is 4-1 een logische uitslag. Jammer maar helaas...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 29 september 2017 - 17:05   quote  deeplink  
Whahahaha geweldig. Zelfs supporters gedragen zich nu als onze spelers. De kop er al bij neer hangen nog voordat de bal gerold heeft!!
Pietje
 Pietje - vrijdag 29 september 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 september 2017 - 17:05 schreef Ajax Warrior het volgende:
Whahahaha geweldig. Zelfs supporters gedragen zich nu als onze spelers. De kop er al bij neer hangen nog voordat de bal gerold heeft!!
Ik vrees dat dat een kwestie is van "oorzaak en gevolg". Niets, maar dan ook niets wijst erop dat Ajax het komende weekeinde zal gaan (of kunnen) vlammen.

Verbeter me rustig als ik het fout zie, maar ik ben bepaald niet in een positieve stemming. Niet alleen de uitslag van Ajax-Vitesse doet mij dit schrijven, maar met name het vertoonde spel tijdens die wedstrijd. Dramatisch!
Eide
 Eide - vrijdag 29 september 2017 - 17:22   quote  deeplink  
Keizer heeft goed nieuws over De Ligt

Matthijs de Ligt kan zondag met Ajax tegen sc Heerenveen voetballen. De verdediger trainde vrijdag voluit mee. “Als zaterdag ook weer alles goed gaat, dan kan hij spelen'', zei trainer Marcel Keizer.

De Ligt liep zondag een hersenschudding op tijdens de verloren thuiswedstrijd tegen Vitesse (1-2). Hij lag een nacht ter observatie in het ziekenhuis maar verscheen woensdag weer op het trainingsveld. Kasper Dolberg, Mitchell Dijks, Siem de Jong en Amin Younes misten afgelopen week trainingen omdat ze ziek of licht geblesseerd waren.

Ze leken vrijdag voldoende hersteld voor het duel met de ongeslagen club uit Friesland. Achter de naam van Luis Manuel Orejuela staat nog wel een vraagteken. De Colombiaanse rechtsback heeft een voetblessure.

Keizer zal zijn basisformatie niet drastisch wijzigen na de wanvertoning tegen Vitesse. Voor Daley Sinkgraven komt de wedstrijd nog te vroeg. Hij speelt vrijdagavond met Jong Ajax tegen FC Oss. Dat geldt ook voor Dennis Johnsen. Keizer overweegt de Noorse aanvaller wel mee te nemen naar zijn oude club uit Friesland.

Bron
Pietje
 Pietje - vrijdag 29 september 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 september 2017 - 17:22 schreef Eide het volgende:
Keizer heeft goed nieuws over De Ligt

Matthijs de Ligt kan zondag met Ajax tegen sc Heerenveen voetballen. De verdediger trainde vrijdag voluit mee. “Als zaterdag ook weer alles goed gaat, dan kan hij spelen'', zei trainer Marcel Keizer.

De Ligt liep zondag een hersenschudding op tijdens de verloren thuiswedstrijd tegen Vitesse (1-2). Hij lag een nacht ter observatie in het ziekenhuis maar verscheen woensdag weer op het trainingsveld. Kasper Dolberg, Mitchell Dijks, Siem de Jong en Amin Younes misten afgelopen week trainingen omdat ze ziek of licht geblesseerd waren.

Ze leken vrijdag voldoende hersteld voor het duel met de ongeslagen club uit Friesland. Achter de naam van Luis Manuel Orejuela staat nog wel een vraagteken. De Colombiaanse rechtsback heeft een voetblessure.

Keizer zal zijn basisformatie niet drastisch wijzigen na de wanvertoning tegen Vitesse. Voor Daley Sinkgraven komt de wedstrijd nog te vroeg. Hij speelt vrijdagavond met Jong Ajax tegen FC Oss. Dat geldt ook voor Dennis Johnsen. Keizer overweegt de Noorse aanvaller wel mee te nemen naar zijn oude club uit Friesland.

Bron
Poe... dat is wel heel erg snel zeg!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 september 2017 - 18:38   quote  deeplink  
mmmm weet nie of ik dat verstandig vind naar een zware hersenschudding
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 september 2017 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 september 2017 - 17:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat een kwestie is van "oorzaak en gevolg". Niets, maar dan ook niets wijst erop dat Ajax het komende weekeinde zal gaan (of kunnen) vlammen.

Verbeter me rustig als ik het fout zie, maar ik ben bepaald niet in een positieve stemming. Niet alleen de uitslag van Ajax-Vitesse doet mij dit schrijven, maar met name het vertoonde spel tijdens die wedstrijd. Dramatisch!
naah zondag komt het wel goed.. maar wat er daarna gebeurt ben ik nieuwschierig na.. en weet niet of deze jongens voor keizer en spijkerman willen vechten..
AkaS
 AkaS - vrijdag 29 september 2017 - 20:12   quote  deeplink  
In principe kwaliteit genoeg om te winnen.
Nederlaag is onacceptabel voor Keizer en zijn
aanstellers!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 september 2017 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 september 2017 - 20:12 schreef AkaS het volgende:
In principe kwaliteit genoeg om te winnen.
Nederlaag is onacceptabel voor Keizer en zijn
aanstellers!
eens
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 september 2017 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 september 2017 - 17:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat een kwestie is van "oorzaak en gevolg". Niets, maar dan ook niets wijst erop dat Ajax het komende weekeinde zal gaan (of kunnen) vlammen.

Verbeter me rustig als ik het fout zie, maar ik ben bepaald niet in een positieve stemming. Niet alleen de uitslag van Ajax-Vitesse doet mij dit schrijven, maar met name het vertoonde spel tijdens die wedstrijd. Dramatisch!
Nee op voorhand roepen dat je gaat verliezen is de juiste instelling. Kennen we het net zo goed schriftelijk afdoen en lekker thuis blijven. Hoeven we ons eventueel ook niet 90 minuten te ergeren.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 30 september 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Keizer krijgt het wel weer op de rit, laat hem lekker zijn ding doen.
Deze spelers moeten gewoon makkelijk kampioen van de ED kunnen worden, ook met een 'slechte' trainer.

Niet alles hoeft dus bij Keizer neergelegd te worden.
Als dit team geen kampioen wordt, hebben we gewoon minder kwaliteit en balans in het elftal ten opzichte van de rest.
Is Keizer niet schuldig aan.
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 01:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee op voorhand roepen dat je gaat verliezen is de juiste instelling. Kennen we het net zo goed schriftelijk afdoen en lekker thuis blijven. Hoeven we ons eventueel ook niet 90 minuten te ergeren.
Dat doen er velen, zoals Loetje bijvoorbeeld uit bijgeloof. Daar is niks mis mee. En forum is er om je frustraties te uiten.
p111
 p111 - zaterdag 30 september 2017 - 10:58   quote  deeplink  
Hopelijk gaat die kale Dijks vervangen voor Viergever en Wober centraal,ik heb toch het gevoel dat wij deze pot gaan winnen.0-2
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 september 2017 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 09:16 schreef Jaccio het volgende:
Keizer krijgt het wel weer op de rit, laat hem lekker zijn ding doen.
Deze spelers moeten gewoon makkelijk kampioen van de ED kunnen worden, ook met een 'slechte' trainer.

Niet alles hoeft dus bij Keizer neergelegd te worden.
Als dit team geen kampioen wordt, hebben we gewoon minder kwaliteit en balans in het elftal ten opzichte van de rest.
Is Keizer niet schuldig aan.
aan de ene kant zeg dit moet makkelijk kunnen met wat je hebt, aan de andere kant heb je dan minder kwaliteit dan de rest als je het niet word ? keizer zou indd niet schuldig zijn als je geen kampioen word om dat je kwaliteit tekort hebt.. keizer is schuldig aan het slechte spel, en dat stoort mij... als het team nu gewoon leuk voetbalde maar je kon zien dat een psv kwalitatief beter zou zijn dan vond ik het prima, maar het spel is gewoon SLECHT..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 september 2017 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 09:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat doen er velen, zoals Loetje bijvoorbeeld uit bijgeloof. Daar is niks mis mee. En forum is er om je frustraties te uiten.
Kom op Pietje, sommigen doen het inderdaad uit bijgeloof maar moeten we het nu allemaal op voorhand gaan roepen? Beetje positievere instelling mag wel. Natuurlijk is het niet best maar de uitslagen die ik nu voorbij zien komen hier???
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 september 2017 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 09:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat doen er velen, zoals Loetje bijvoorbeeld uit bijgeloof. Daar is niks mis mee. En forum is er om je frustraties te uiten.
Als je mij een beetje volgt weet je dat ik het doe om te kutten. Beetje de ban breken. Voorheen was ik er wel altijd bang voor
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 12:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kom op Pietje, sommigen doen het inderdaad uit bijgeloof maar moeten we het nu allemaal op voorhand gaan roepen? Beetje positievere instelling mag wel. Natuurlijk is het niet best maar de uitslagen die ik nu voorbij zien komen hier???
Ik weet het Warrior. Het geeft wel mijn stemming weer. De wedstrijd van afgelopen zondag tegen Vitesse was voor mij de limit. Geen bezieling, geen antwoord op het spel van Vitesse, gewoon helemaaal niks. Het was voor mij weer zo'n wedstrijd dat ze fors door de ondergrens zijn gezakt.

Ik heb het best al vaak geschreven: Vanaf mijn 6e jaar ben ik Ajacied in hart en nieren, het zit serieus in mijn genen. Al ruim 62 jaar dus. Maar tegenwoordig doet het af en toe gewoon pijn aan mijn ogen. Daarnaast is het meer een bedrijf dan een voetbalclub. Tja, daar word ik gewoon wat somber van. Ik krijg ook geen enkel signaal dat het morgen wat beter zal gaan. De uitschakeling in Europa... Man, man... wat doet dat allemaal een pijn!
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 13:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je mij een beetje volgt weet je dat ik het doe om te kutten. Beetje de ban breken. Voorheen was ik er wel altijd bang voor
Ik weet het beste Loetje. Zie hierboven mijn reactie naar Warrior. Daarmee zeg ik alles... Het doet echt pijn.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 september 2017 - 14:00   quote  deeplink  
Mij doet het geen pijn. Weetje, succes of winnen verbloemd alles. Maar dit was hoe dan ook gebeurd. Was al een tijd een kwestie van tijd
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 14:00 schreef Loetje het volgende:
Mij doet het geen pijn. Weetje, succes of winnen verbloemd alles. Maar dit was hoe dan ook gebeurd. Was al een tijd een kwestie van tijd
Ik ben niet het type om constant te zeggen: "vroeger was alles beter", maar ik kan me nog zo goed herinneren dat tegenstanders, echt alle tegenstanders Ajax met knikkende knieën tegemoet traden. Dan stond Ajax voor aanvang van zo'n wedstrijd eigenlijk al met 1-0 voor. Uit of thuis, het maakte niks uit. Voor Ajax had iedere tegenstander ontzag. Tegenwoordig lees je steeds vaker dat diezelfde tegenstanders bij voorbaat denken, dat er tegen Ajax wel wat te halen valt...

Ik zie Ajax zo vreselijk graag voetballen als vorig seizoen thuis tegen Schalke 04 en thuis tegen Olympique Lyonnais. Dat was smullen van een soort van ouderwets Ajax.

Afgelopen zondag, maar ook de wedstrijden ervoor, zag ik een stelletjes angsthazen, die de bal niet wilden hebben. En als ze die bal per ongeluk wel kregen, wisten zie niet hoe snel die weer in te leveren. Bij de tegenstander wel te verstaan.

En dat doet mij pijn. Mij wel dus. En daarom ben ik zo gefrustreerd, boos en teleurgesteld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 september 2017 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 14:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben niet het type om constant te zeggen: "vroeger was alles beter", maar ik kan me nog zo goed herinneren dat tegenstanders, echt alle tegenstanders Ajax met knikkende knieën tegemoet traden. Dan stond Ajax voor aanvang van zo'n wedstrijd eigenlijk al met 1-0 voor. Uit of thuis, het maakte niks uit. Voor Ajax had iedere tegenstander ontzag. Tegenwoordig lees je steeds vaker dat diezelfde tegenstanders bij voorbaat denken, dat er tegen Ajax wel wat te halen valt...

Ik zie Ajax zo vreselijk graag voetballen als vorig seizoen thuis tegen Schalke 04 en thuis tegen Olympique Lyonnais. Dat was smullen van een soort van ouderwets Ajax.

Afgelopen zondag, maar ook de wedstrijden ervoor, zag ik een stelletjes angsthazen, die de bal niet wilden hebben. En als ze die bal per ongeluk wel kregen, wisten zie niet hoe snel die weer in te leveren. Bij de tegenstander wel te verstaan.

En dat doet mij pijn. Mij wel dus. En daarom ben ik zo gefrustreerd, boos en teleurgesteld.
Dan moet je gaan zorgen dat je je iets verder verdiept maat! Mij doet het pijn maar op een hele andere manier. Wanneer je puur alleen het voetbal kijkt zal de pijn nog groter gaan worden. Wanneer je je buiten het voetbal gaat oriënteren, zag je dit jaren geleden al aankomen en door je daar van bewust te maken schrik je echt aanzienlijk minder. En dat bedoel ik goed trouwens, mochten er weer bobo's zijn die het niet snappen, haha!
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 14:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan moet je gaan zorgen dat je je iets verder verdiept maat! Mij doet het pijn maar op een hele andere manier. Wanneer je puur alleen het voetbal kijkt zal de pijn nog groter gaan worden. Wanneer je je buiten het voetbal gaat oriënteren, zag je dit jaren geleden al aankomen en door je daar van bewust te maken schrik je echt aanzienlijk minder. En dat bedoel ik goed trouwens, mochten er weer bobo's zijn die het niet snappen, haha!
Ik weet dat je het goed bedoelt ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 september 2017 - 15:19   quote  deeplink  
Dijks en Orejuela niet van de partij morgen en Sinkgraven nog niet fit. Zou wel eens een 3 mans defensie kunnen worden.
Eide
 Eide - zaterdag 30 september 2017 - 15:55   quote  deeplink  
Of Wöber in de basis.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 september 2017 - 15:59   quote  deeplink  
Dat zal dan eens tijd gaan worden.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 september 2017 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 15:19 schreef Loetje het volgende:
Dijks en Orejuela niet van de partij morgen en Sinkgraven nog niet fit. Zou wel eens een 3 mans defensie kunnen worden.
alweer wat veranderen qua "tactiek" ? moet zeggen dat ik wel voorstander ben van 343 met ziyech als echte 10.. of 352 met dolberg en huntelaar.. we gaan het zien morgen..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 september 2017 - 16:12   quote  deeplink  
lees net dat dijks alleen afwezig is vanwege ziekte.. dus niet eens omdat die gewoon te slecht is
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 september 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 16:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alweer wat veranderen qua "tactiek" ? moet zeggen dat ik wel voorstander ben van 343 met ziyech als echte 10.. of 352 met dolberg en huntelaar.. we gaan het zien morgen..
Noodgedwongen... Is wat anders.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 september 2017 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 13:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet het Warrior. Het geeft wel mijn stemming weer. De wedstrijd van afgelopen zondag tegen Vitesse was voor mij de limit. Geen bezieling, geen antwoord op het spel van Vitesse, gewoon helemaaal niks. Het was voor mij weer zo'n wedstrijd dat ze fors door de ondergrens zijn gezakt.

Ik heb het best al vaak geschreven: Vanaf mijn 6e jaar ben ik Ajacied in hart en nieren, het zit serieus in mijn genen. Al ruim 62 jaar dus. Maar tegenwoordig doet het af en toe gewoon pijn aan mijn ogen. Daarnaast is het meer een bedrijf dan een voetbalclub. Tja, daar word ik gewoon wat somber van. Ik krijg ook geen enkel signaal dat het morgen wat beter zal gaan. De uitschakeling in Europa... Man, man... wat doet dat allemaal een pijn!
Ik snap het wel Pietje, maar laten we wel wezen. Hoe lang roepen wij al wel niet dat Ajax dramatisch presteert en de aankopen 9 van de 10x bar en boos zijn?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 september 2017 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 14:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben niet het type om constant te zeggen: "vroeger was alles beter", maar ik kan me nog zo goed herinneren dat tegenstanders, echt alle tegenstanders Ajax met knikkende knieën tegemoet traden. Dan stond Ajax voor aanvang van zo'n wedstrijd eigenlijk al met 1-0 voor. Uit of thuis, het maakte niks uit. Voor Ajax had iedere tegenstander ontzag. Tegenwoordig lees je steeds vaker dat diezelfde tegenstanders bij voorbaat denken, dat er tegen Ajax wel wat te halen valt...

Ik zie Ajax zo vreselijk graag voetballen als vorig seizoen thuis tegen Schalke 04 en thuis tegen Olympique Lyonnais. Dat was smullen van een soort van ouderwets Ajax.

Afgelopen zondag, maar ook de wedstrijden ervoor, zag ik een stelletjes angsthazen, die de bal niet wilden hebben. En als ze die bal per ongeluk wel kregen, wisten zie niet hoe snel die weer in te leveren. Bij de tegenstander wel te verstaan.

En dat doet mij pijn. Mij wel dus. En daarom ben ik zo gefrustreerd, boos en teleurgesteld.
Ja en bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Twente onder De Boer. Het is gewoon een feit dat Ajax al heeeeel lang niet meer dominant is. Clubs hebben zich gewapend door heel compact te spelen tegen Ajax en merken dat dit werkt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 18:15   quote  deeplink  
Ja, ik weet dat je gelijk hebt! En dat Ajax niet meer dominant is, is heel frustrerend. En wat voor mij nog frustrerender is, is het feit dat ik totaal geen lichtpuntje zie dat Ajax het roer kan omgooien.

Niets wijst op een spoedig herstel. Integendeel: ik zie die koppies hangen. Ik ben er ook heilig van overtuigd, dat heel veel spelers ook nog steeds mentale problemen hebben met wat Appie Nouri is overkomen. Dat is ook wat Bruggink een paar dagen geleden zei.

Na Heerenveen uit hebben ze gelukkig een weekje geen competitievoetbal i.v.m. het Nederlands elftal. Ook al zo'n ellende. ;-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 september 2017 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 16:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik snap het wel Pietje, maar laten we wel wezen. Hoe lang roepen wij al wel niet dat Ajax dramatisch presteert en de aankopen 9 van de 10x bar en boos zijn?
Dat is absoluut waar en wat die aankopen betreft vind ik ook al zo vreemd. Als je naar onze grootste concurrenten kijkt, PSV en Feyenoord, dan zie je dat hun aankopen direct ingepast worden. Bij Ajax zie je overwegend dat ze weken of zelfs maanden moeten wennen. Ik snap dat echt niet. Door ze niet te laten spelen, hoe kunnen ze dan snel wennen? Alleen trainen?

Nou ja, het zal wel aan mij liggen.
bahbah
 bahbah - zaterdag 30 september 2017 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 12:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kom op Pietje, sommigen doen het inderdaad uit bijgeloof maar moeten we het nu allemaal op voorhand gaan roepen? Beetje positievere instelling mag wel. Natuurlijk is het niet best maar de uitslagen die ik nu voorbij zien komen hier???
Wat is daar mis mee met die uitslagen?
Heel goed mogelijk met de huidige toestand hoor....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 30 september 2017 - 19:59   quote  deeplink  
Geen gezeur! We gaan 'gewoon' winnen in en van Heerenveen: 1-3
En wat Pietje zegt: Een hoop jongens hebben een mentaal probleem door het ongeval met Appie Nouri.

Ga er maar aan staan. Je bent 17-18-19 jaar en je maatje zakt voor je ogen in elkaar en zal nooit meer dezelfde zijn.....

Let wel, ik voer dit niet aan als excuus, maar een mentaal probleem voor die jongens is het wel....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 september 2017 door Ronald 1960 --
p111
 p111 - zaterdag 30 september 2017 - 23:34   quote  deeplink  
Ik lees het verpletterende nws dat hij Schone weer boven Frenkie verkiest !!! Mijn god ik zou bijna wensen veries die pot dan kan je die bal gehakt ontslaan.De enige die naar voren durft te voetballen die ga je vervangen voor mister tikkie breed.De pleuris ik wordt gek van die angst hazen bij Ajax.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 september 2017 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 23:34 schreef p111 het volgende:
Ik lees het verpletterende nws dat hij Schone weer boven Frenkie verkiest !!! Mijn god ik zou bijna wensen veries die pot dan kan je die bal gehakt ontslaan.De enige die naar voren durft te voetballen die ga je vervangen voor mister tikkie breed.De pleuris ik wordt gek van die angst hazen bij Ajax.
schone tikkie terug ? vind ik niet.. zou persoonlijk eerder vdbeek op de bank plaatsen, laat ook mie veel meer zien zoals zovelen overigens.. een frenkie op 6.. schone heeft scorend vermogen overigens..
nummer10
 nummer10 - zondag 01 oktober 2017 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 16:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Noodgedwongen... Is wat anders.
weet nie of dit noodgedwongen is.. columbiaan en wober.. je mist enkel en alleen dijks.. dhs noodgwdwongen ? weet het niet
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 01 oktober 2017 - 13:31   quote  deeplink  
Damm.. Keizer weet het echt niet meer lijkt het wel. Nu weer Neres in de basis. En ook Wober die er naar eigen zeggen nog helemaal niet klaar voor is... F de Jong ook geslachtofferd.

Onana,
Veltman, De Ligt, Wöber, Viergever,
Van de Beek, Schöne, Ziyech,
Neres, Huntelaar Younes
Loetje
 Loetje - zondag 01 oktober 2017 - 13:32   quote  deeplink  
De basis tegen SC Heerenveen,

Doel: Onana
Verdediging: Veltman, De Ligt, Wöber en Viergever
Middenveld: Van de Beek, Schone en Ziyech
Aanval: Neres, Huntelaar en Younes

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 oktober 2017 door Loetje --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 01 oktober 2017 - 13:33   quote  deeplink  
oud nieuws maat. ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 oktober 2017 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 oktober 2017 - 13:31 schreef NatjosFC het volgende:
Damm.. Keizer weet het echt niet meer lijkt het wel. Nu weer Neres in de basis. En ook Wober die er naar eigen zeggen nog helemaal niet klaar voor is... F de Jong ook geslachtofferd.

Onana,
Veltman, De Ligt, Wöber, Viergever,
Van de Beek, Schöne, Ziyech,
Neres, Huntelaar Younes
Noodgedwongen de verdediging zo door ontbreken van Dijks. Trouwens zie ik deze verdediging graag.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 01 oktober 2017 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 oktober 2017 - 13:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Noodgedwongen de verdediging zo door ontbreken van Dijks. Trouwens zie ik deze verdediging graag.
Lijkt me ook de beoogde basis verdediging. Maar toch weer vreemd met de opstelling kloten voorin en op het middenveld.
Loetje
 Loetje - zondag 01 oktober 2017 - 14:07   quote  deeplink  
Dat het spel wel beter wordt ben ik niet eens bang voor, Wat ik wel zorgwekkend vind is dat PSV bijna alle zware tegenstanders al gehad heeft voor de eerste seizoenshelft en wij ze nog moeten krijgen
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 01 oktober 2017 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 oktober 2017 - 14:07 schreef Loetje het volgende:
Dat het spel wel beter wordt ben ik niet eens bang voor, Wat ik wel zorgwekkend vind is dat PSV bijna alle zware tegenstanders al gehad heeft voor de eerste seizoenshelft en wij ze nog moeten krijgen
In Nederland zegt dat niets. PSV kan echt elke (uit)wedstrijd zomaar puntverlies oplopen. Zo goed zijn ze ook weer niet. Als het straks wat kouder wordt en de velden harder, dan moet je het nog maar zien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 oktober 2017 - 14:20   quote  deeplink  
Dat gesjok van Ziyech richting de catacomben spreekt alweer boekdelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 oktober 2017 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 1 oktober 2017); 0 - 4









0.0102641