BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax wil naar 'Europees niveau': Amsterdammers investeren 36 miljoen euro

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 11 november 2017 - 10:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax wil naar 'Europees niveau': Amsterdammers investeren 36 miljoen euro (VoetbalPrimeur)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 november 2017 - 10:48   quote  deeplink  
Ajax moet diep in de buidel tasten om de uitbreiding van De Toekomst te realiseren. De Amsterdamse club wil een mini-stadion bouwen en vijftien nieuwe velden met natuurgras aanleggen. De kosten worden geschat op ruim 36 miljoen euro.

Dat meldt de NOS, op basis van de Algemene Aandeelhoudersvergadering van vrijdag. De velden die nu nog gebruikt worden onder andere door Jong Ajax, de jeugdelftallen en de Ajax Vrouwen, worden straks gewone trainingsvelden. Daar zouden de spelers meer privacy moeten hebben. Het is de bedoeling van Ajax om een 'topfaciliteit op Europees niveau' neer te zetten. Het mini-stadion moet plaats bieden aan zo'n zesduizend toeschouwers.

Vrijdag werden de ambitieuze plannen van Ajax aan de aandeelhouders bekendgemaakt. De Amsterdamse club sprak de wens uit om het in 2022 klaar te hebben, maar voegde daar aan toe dat dat wellicht iets te ambitieus is. De plannen worden de komende tijd vormgegeven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 november 2017 - 10:50   quote  deeplink  
Ik ben enorm benieuwd of hier snel duidelijkheid over komt. De plannen zien er in ieder geval geweldig uit. Zeker het ministadion wat op P2 moet verrijzen.
remco k
 remco k - zaterdag 11 november 2017 - 12:54   quote  deeplink  
Goed om te zien dat er plannen zinn met de centen. En zeker goed om te zien dat dit in de eigen opleiding wordt gestoken.
???15-05-2011
 ???15-05-2011 - zaterdag 11 november 2017 - 13:20   quote  deeplink  
Als de toekomst je rode lijn is moet de fundering daarin zo optimaal mogelijk zijn. Dus dit lijkt me een prima plan.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 11 november 2017 - 14:38   quote  deeplink  
Blij met dit nieuws!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 11 november 2017 - 15:02   quote  deeplink  
Al met al een hele goed keuze om deze koers te varen. Ook had ik 'n beetje gehoopt, dat Ajax met dit bedrag minimaal wel twee of drie hele goede spelers had gekocht uit Latijns Amerika.
Brandje
 Brandje - zaterdag 11 november 2017 - 21:14   quote  deeplink  
Laat mij de azijmzeiker maar weer zijn maar zo lang men niet de juiste mensen op de juiste plaats heeft kan je investeren totdat je een ons weegt. Je kan nog zoveel investeren in faciliteiten maar daar ga je echt geen betere jeugd door krijgen.
AkaS
 AkaS - zondag 12 november 2017 - 00:02   quote  deeplink  
Ongelovelijk...tegen de tijd dat alles klaar voor gebruik is, wil geen enkel talent meer bij Ajax spelen. Oeps ik ben weer negatief. Sorry
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 12 november 2017 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 november 2017 - 21:14 schreef Brandje het volgende:
Laat mij de azijmzeiker maar weer zijn maar zo lang men niet de juiste mensen op de juiste plaats heeft kan je investeren totdat je een ons weegt. Je kan nog zoveel investeren in faciliteiten maar daar ga je echt geen betere jeugd door krijgen.
Wat is dit nou voor een domme opmerking?

Betere faciliteiten, geen betere jeugd???
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 12 november 2017 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 november 2017 - 00:02 schreef AkaS het volgende:
Ongelovelijk...tegen de tijd dat alles klaar voor gebruik is, wil geen enkel talent meer bij Ajax spelen. Oeps ik ben weer negatief. Sorry
Over dom gesproken...

Hahaha neem een vaasje kuttenkammer!
Brandje
 Brandje - dinsdag 14 november 2017 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 november 2017 - 01:18 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een domme opmerking?

Betere faciliteiten, geen betere jeugd???
Leg maar maar uit dat volgens jou wel het geval is.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 11:08   quote  deeplink  
apik denk da brandje bedoelt dat er dan ook trainers en mensen van hogere kwaliteit moeten komen..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 14 november 2017 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 10:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leg maar maar uit dat volgens jou wel het geval is.
Kom op ouwe, dit hoef ik niet uit te leggen toch? :/

Betere trainingsvelden, apparatuur, staf en omstandigheden dragen toch allemaal bij aan een betere opleiding van de jeugd?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 13:59 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Kom op ouwe, dit hoef ik niet uit te leggen toch? :/

Betere trainingsvelden, apparatuur, staf en omstandigheden dragen toch allemaal bij aan een betere opleiding van de jeugd?
wat je zegt en dat bedoelde brandje dus denk ik.. staf.. want hoe goed alles qua de rest is zal de staf dan ook verbeterd moeten worden.. maar de rest heb je gelijk.. alleen vrees ik het telang duurt, tegendie tijd zijn we nog verder verwijderd van de grootmachten
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 14 november 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 14:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat je zegt en dat bedoelde brandje dus denk ik.. staf.. want hoe goed alles qua de rest is zal de staf dan ook verbeterd moeten worden.. maar de rest heb je gelijk.. alleen vrees ik het telang duurt, tegendie tijd zijn we nog verder verwijderd van de grootmachten
Daarin zou de KNVB moeten ingrijpen, want dat is een punt voor het algehele Nederlandse voetbal. Helaas gaat ook dit zeer traag.
Brandje
 Brandje - dinsdag 14 november 2017 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 13:59 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Kom op ouwe, dit hoef ik niet uit te leggen toch? :/

Betere trainingsvelden, apparatuur, staf en omstandigheden dragen toch allemaal bij aan een betere opleiding van de jeugd?
Maar betere staf eens maar ik geloof niet dat je beter wordt van meer en geavanceerde apparatuur. Persoonlijk zou ik stenen veld, wat zo ongelijk is als het maar,neerleggen en daar verplicht 3 uur per week op trainen. Daar leer je voetballen van. Tevens krijg je zo kerels die weer wat weerstand krijgen.
Alles moet tegenwoordig maar prefect zijn en zo creëer je mietjes ipv kerels. Techniek hebben ze allemaal wel, de Nederlandse jeugd maar de hardheid mis io zo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 november 2017 door Brandje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 17:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar betere staf eens maar ik geloof niet dat je beter wordt van meer en geavanceerde apparatuur. Persoonlijk zou ik stenen veld, wat zo ongelijk is als het maar,neerleggen en daar verplicht 3 uur per week op trainen. Daar leer je voetballen van. Tevens krijg je zo kerels die weer wat weerstand krijgen.
Alles moet tegenwoordig maar prefect zijn en zo creëer je mietjes ipv kerels. Techniek hebben ze allemaal wel, de Nederlandse jeugd maar de hardheid mis io zo.
ja de echte pleintjes voetballers zijn er niet echt meer..maar betere faciliteiten dragen er wel aan mee om betr te worden.. vergelijk het met fitness.. hoe beter de apparaten hoe sneller je resultaat ziet..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 14:49 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Daarin zou de KNVB moeten ingrijpen, want dat is een punt voor het algehele Nederlandse voetbal. Helaas gaat ook dit zeer traag.
yep eens
remco k
 remco k - dinsdag 14 november 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 17:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar betere staf eens maar ik geloof niet dat je beter wordt van meer en geavanceerde apparatuur. Persoonlijk zou ik stenen veld, wat zo ongelijk is als het maar,neerleggen en daar verplicht 3 uur per week op trainen. Daar leer je voetballen van. Tevens krijg je zo kerels die weer wat weerstand krijgen.
Alles moet tegenwoordig maar prefect zijn en zo creëer je mietjes ipv kerels. Techniek hebben ze allemaal wel, de Nederlandse jeugd maar de hardheid mis io zo.
Ze trainen tegenwoordig ook op de parkeerplaats. Nog ingevoerd door jonk.
Brandje
 Brandje - dinsdag 14 november 2017 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 18:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja de echte pleintjes voetballers zijn er niet echt meer..maar betere faciliteiten dragen er wel aan mee om betr te worden.. vergelijk het met fitness.. hoe beter de apparaten hoe sneller je resultaat ziet..
Ok draai het eens om. Kijk eens naar scholen van tegenwoordig. Alles gaat op laptops tablets maar het niveau van schrijven en rekenen is nog nooit zo bedroevend laag geweest.
Ik vind het prima dat ze goede faciliteiten hebben maar het zijn de mensen die het doen.
Als het nu een beetje waait of regent dan traint men in die hal.
Brandje
 Brandje - dinsdag 14 november 2017 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze trainen tegenwoordig ook op de parkeerplaats. Nog ingevoerd door jonk.
Dat is volgens mij ooit een plan van JC geweest maar nooit ingevoerd
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 november 2017 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze trainen tegenwoordig ook op de parkeerplaats. Nog ingevoerd door jonk.
zouden ze veel meer moeten doen... zulke plekken zijn spelers als een davids etc meegroot geworden.. geld idem voor zaalvoetbal.. grotevoorbeeld falcao..
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 21:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ooit een plan van JC geweest maar nooit ingevoerd
Hieronder een intervieuw met Wim Jonk, volgens mij lijkt hete rop dat het wel is ingevoerd, ik kan er alleen anders dan dit interwiew niets over vinden, wel heb ik ooit een filmpje gezien waarin er getraind werd op de parkeerplaats.

De proeverij heeft gesmaakt. Ajax liet zijn jongste talenten ongeveer een jaar geleden weer eens proeven van zaalfoebele en dat is alle betrokken partijen bevallen. Het beviel zelfs zo goed dat Ajax gastheer is van Amsterdam Youth Indoor.

Amsterdam Youth Indoor is een serie internationale zaalvoetbaltoernooien voor de jongste jeugd. Denk aan E’tjes en zelfs F’jes. Het project wordt georganiseerd in samenwerking met de KNVB, de Voetbalfederatie Vlaanderen, de Belgische Pro League, Premier League, Borchland en Talent Goals.

Naast Ajax doen er nog meer clubs mee en dan levert geen misselijk rijtje op: Anderlecht, Everton, KAA Gent, KRC Genk, PSV en Southampton behoren tot de clubs die teams afvaardigen. Daarnaast doen er ook nog een aantal amateurclubs mee.

Wim Jonk juicht het zaalvoetbaltoernooi van harte toe. “Ik was zelf altijd blij als ik in de zaal mocht voetballen. Het is leuk, spectaculair en goed voor je vaardigheid. Dit initiatief past ook binnen onze plannen voor de verbetering van de opleiding en het bredere jeugdvoetbal,” aldus de hoofd jeugdopleiding op de website van Ajax.

“Je moet ook oog hebben voor de realiteit van de dag. De jeugd speelt steeds minder op straat, daar kun je niet omheen. Dat zien we jammer genoeg ook terug bij het niveau van het jeugdvoetbal: over de gehele linie nemen de basistechniek en motorische vaardigheden af,” vervolgt Jonk.

Ajax heeft een manier gevonden om dit te kunnen compenseren, aangezien in de top vandaag de dag juist om snel handelen in steeds kleinere ruimtes wordt gevraagd. “Onze onderbouwspelers trainen al een of twee keer per week op het parkeerterrein of binnen in de hal bij Borchland. De E- en F-jeugd doet ook mee aan een zaalvoetbalcompetitie doordeweeks.”
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Hieronder een intervieuw met Wim Jonk, volgens mij lijkt hete rop dat het wel is ingevoerd, ik kan er alleen anders dan dit interwiew niets over vinden, wel heb ik ooit een filmpje gezien waarin er getraind werd op de parkeerplaats.

De proeverij heeft gesmaakt. Ajax liet zijn jongste talenten ongeveer een jaar geleden weer eens proeven van zaalfoebele en dat is alle betrokken partijen bevallen. Het beviel zelfs zo goed dat Ajax gastheer is van Amsterdam Youth Indoor.

Amsterdam Youth Indoor is een serie internationale zaalvoetbaltoernooien voor de jongste jeugd. Denk aan E’tjes en zelfs F’jes. Het project wordt georganiseerd in samenwerking met de KNVB, de Voetbalfederatie Vlaanderen, de Belgische Pro League, Premier League, Borchland en Talent Goals.

Naast Ajax doen er nog meer clubs mee en dan levert geen misselijk rijtje op: Anderlecht, Everton, KAA Gent, KRC Genk, PSV en Southampton behoren tot de clubs die teams afvaardigen. Daarnaast doen er ook nog een aantal amateurclubs mee.

Wim Jonk juicht het zaalvoetbaltoernooi van harte toe. “Ik was zelf altijd blij als ik in de zaal mocht voetballen. Het is leuk, spectaculair en goed voor je vaardigheid. Dit initiatief past ook binnen onze plannen voor de verbetering van de opleiding en het bredere jeugdvoetbal,” aldus de hoofd jeugdopleiding op de website van Ajax.

“Je moet ook oog hebben voor de realiteit van de dag. De jeugd speelt steeds minder op straat, daar kun je niet omheen. Dat zien we jammer genoeg ook terug bij het niveau van het jeugdvoetbal: over de gehele linie nemen de basistechniek en motorische vaardigheden af,” vervolgt Jonk.

Ajax heeft een manier gevonden om dit te kunnen compenseren, aangezien in de top vandaag de dag juist om snel handelen in steeds kleinere ruimtes wordt gevraagd. “Onze onderbouwspelers trainen al een of twee keer per week op het parkeerterrein of binnen in de hal bij Borchland. De E- en F-jeugd doet ook mee aan een zaalvoetbalcompetitie doordeweeks.”
zoals ik zei.. zaalvoetbal.. dat gaat gewoon sneller en is meer techniek nodig en handelingssnelheid
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 november 2017 - 23:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zouden ze veel meer moeten doen... zulke plekken zijn spelers als een davids etc meegroot geworden.. geld idem voor zaalvoetbal.. grotevoorbeeld falcao..
Ik hoop toch niet dat je denkt dat de grote zaalvoetballer Falcao dezelfde is als de veldspeler falcao??
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 november 2017 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 12:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop toch niet dat je denkt dat de grote zaalvoetballer Falcao dezelfde is als de veldspeler falcao??
zkr niet !!! die 2 kan je niet met elkaar vergelijken
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 15 november 2017 - 14:47   quote  deeplink  
Dit is overigens oud nieuws. De toelichtingen op de plannen zijn en de nieuwsbericht zijn wel nieuw.

Als je namelijk de plannen van Gemeente Ouder-Amstel had gelezen, dan wist men dat de Toekomst gaat uitbreiden. Dat dit ging gebeuren stond ook wel vast, omdat Amsterdam woningen nodig heeft.
De samenwerking onder dit plan is al ondertekend in Juli dit jaar.
En de definitieve ondertekening van dit akkoord is begin december.

Alleen de hoeveelheid velden en bouw van het stadion is dan nieuw en bijkomende bedrag.

Overigens is dit al zo 3 jaar bezig met onderhandelen van de verschillende grondeigenaren.

De nieuwe toekomst maakt deel uit van de plan 'De nieuwe kern' van Ouder-Amstel.

En overigens had ik dit al gezegd bij meerdere topics over wat ze met het geld gingen doen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 november 2017 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 14:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dit is overigens oud nieuws. De toelichtingen op de plannen zijn en de nieuwsbericht zijn wel nieuw.

Als je namelijk de plannen van Gemeente Ouder-Amstel had gelezen, dan wist men dat de Toekomst gaat uitbreiden. Dat dit ging gebeuren stond ook wel vast, omdat Amsterdam woningen nodig heeft.
De samenwerking onder dit plan is al ondertekend in Juli dit jaar.
En de definitieve ondertekening van dit akkoord is begin december.

Alleen de hoeveelheid velden en bouw van het stadion is dan nieuw en bijkomende bedrag.

Overigens is dit al zo 3 jaar bezig met onderhandelen van de verschillende grondeigenaren.

De nieuwe toekomst maakt deel uit van de plan 'De nieuwe kern' van Ouder-Amstel.

En overigens had ik dit al gezegd bij meerdere topics over wat ze met het geld gingen doen!
Dat men iets ging doen op de toekomst met veranderen en verbeteren van de locatie is inderdaad helemaal niet nieuw, maar mag het daarom niet verteld worden nu het wereldkundig is gemaakt en er meer details naar buiten komen die nog niet bekend waren?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 15 november 2017 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 15:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat men iets ging doen op de toekomst met veranderen en verbeteren van de locatie is inderdaad helemaal niet nieuw, maar mag het daarom niet verteld worden nu het wereldkundig is gemaakt en er meer details naar buiten komen die nog niet bekend waren?
Dit had de Gemeente Ouder-Amstel al op 18 juli wereldkundig gemaakt.
https://www.ouder-amstel.nl/data/publicatie-website/_XA8906140150D371FB2673BF78A04488/170718%20eindversie%20SOK.pdf?_dc=1509712431895

Dit nieuws bericht is alleen de toelichting van Ajax wat zij doen met mogelijkheid om te groeien.

Want in het bericht van 18 juli word er al gesproken over een De 'nieuwe' Toekomst.

Overigens moest toen nog onderhandeld worden over uitbereiding van de toekomst. Maar dan niet met de Gemeente Ouder-Amstel maar dan met de Gemeente Amsterdam want die zijn grondeigenaar.
Gezien dat Amsterdam graag wilde dat er mogelijkheid was voor Ajax om te groeien, lijkt mij dat niet heel lastig. Immers was dat een van de redenen om de eerdere plannen te cancelen.
Nu dit bericht naar buiten is gekomen is het Ajax ook gelukt om de Toekomst ook daadwerkelijk te laten groeien.

Ajax praat al jaren over dat de Toekomst vernieuwd moest worden. Vervolgens hebben Ajax en de Gemeente Ouder-Amstel een overeenstemming bereikt dat ze mogen uitbreiden.

Enige nieuwe hieraan is, hoe ze dat doen. De invulling van hoe de Toekomst eruit moet zien.

Dit is voor mij geen verrassend nieuwsbericht. Maar wel zeker een goede ontwikkeling, terug naar het niveau waar Ajax hoort. Namelijk aan de top!

Hopelijk maakt hij Ajax zich ook hard voor het einde van de kunstgrasvelden in Nederland.
remco k
 remco k - woensdag 15 november 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 november 2017 - 15:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit had de Gemeente Ouder-Amstel al op 18 juli wereldkundig gemaakt.
https://www.ouder-amstel.nl/data/publicatie-website/_XA8906140150D371FB2673BF78A04488/170718%20eindversie%20SOK.pdf?_dc=1509712431895

Dit nieuws bericht is alleen de toelichting van Ajax wat zij doen met mogelijkheid om te groeien.

Want in het bericht van 18 juli word er al gesproken over een De 'nieuwe' Toekomst.

Overigens moest toen nog onderhandeld worden over uitbereiding van de toekomst. Maar dan niet met de Gemeente Ouder-Amstel maar dan met de Gemeente Amsterdam want die zijn grondeigenaar.
Gezien dat Amsterdam graag wilde dat er mogelijkheid was voor Ajax om te groeien, lijkt mij dat niet heel lastig. Immers was dat een van de redenen om de eerdere plannen te cancelen.
Nu dit bericht naar buiten is gekomen is het Ajax ook gelukt om de Toekomst ook daadwerkelijk te laten groeien.

Ajax praat al jaren over dat de Toekomst vernieuwd moest worden. Vervolgens hebben Ajax en de Gemeente Ouder-Amstel een overeenstemming bereikt dat ze mogen uitbreiden.

Enige nieuwe hieraan is, hoe ze dat doen. De invulling van hoe de Toekomst eruit moet zien.

Dit is voor mij geen verrassend nieuwsbericht. Maar wel zeker een goede ontwikkeling, terug naar het niveau waar Ajax hoort. Namelijk aan de top!

Hopelijk maakt hij Ajax zich ook hard voor het einde van de kunstgrasvelden in Nederland.
je zegt niks anders dan ik. Alleen met meer woorden..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax wil naar 'Europees niveau': Amsterdammers investeren 36 miljoen euro









0.0085480