BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Boureima Hassane Bandé naar Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 04 december 2017 - 19:28   quote  deeplink  
373d2718-6381-434c-86a9-c1c1c9228b96_Band%C3%A9_web_bal.png

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Boureima Hassane Bandé en KV Mechelen over de overgang van de aanvaller, komende zomer. De Burkinees tekende in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2018 en een looptijd heeft van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2023.

Bandé werd op 30 oktober 1998 geboren in Ouagadougou, Burkina Faso. Voor zijn komst naar KV Mechelen in juli 2017, speelde hij in zijn geboorteland bij Salitas FC Ouagadougou. Bandé speelde tot nu toe 15 officiële wedstrijden voor KV Mechelen, hij scoorde hierin negen doelpunten. Op 14 november 2017 maakte hij zijn debuut in het nationale elftal van Burkina Faso.

15d653e7-5468-420a-b3c2-114e27e2b4c7_Bande%20Vd%20Sar.jpg

,,Uiteraard ben ik heel tevreden met de overstap die ik ga maken, want sportief gezien is het een stap vooruit", zegt Bandé. ,,Maar eerst heb ik een missie met KV Mechelen. Ik ben ze dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen en ik wil dit seizoen succesvol afronden. Nu ik in Amsterdam getekend heb, is duidelijk wat ik ga doen en kan ik me volledig focussen op KV Mechelen. Na de zomer richt ik mij op Ajax om mij daar verder te ontwikkelen en ook met Ajax succesvol te zijn.”

'Groot talent'
Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,Wij volgen Bandé al een tijdje en zijn daarin absoluut niet de enige club. We moesten snel handelen, maar wij wilden ook ons huiswerk goed gedaan hebben. Dat is allemaal gelukt. Ik ben dus blij dat hij nu getekend heeft, ook al komt hij pas na dit seizoen naar Amsterdam. Hij is nog maar 19 jaar en een groot talent, dat bij Mechelen veel vanaf de flank speelt, maar hij is op alle aanvallende posities inzetbaar. Een doelgerichte speler met veel dreiging. Ik denk dat wij samen met onze fans veel plezier van hem gaan beleven.”

Tekst en beeld: Ajax.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 december 2017 door Hasjkoph --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 04 december 2017 - 21:03   quote  deeplink  
Ik ben er blij mee!
Enigma
 Enigma - maandag 04 december 2017 - 21:31   quote  deeplink  
Wat een slechte scouting dat je zoveel betaalt voor een speler die 7 maanden terug voor weinig is gehaald door Mechelen.

Tevens lijkt dit op bliksemafleider mbt falen directie en Keizer met zijn dooie lullen naast zich. Seizoen is ip voorbij, in november was dat al het geval. Beker liggen ze er ook uit, kolfje naar de hand voor Verbeek. Een trainer die wél vechtlust en begeisterung kan brengen.

Speler op zich lijkt leuk. Maar dan gaat dus of Neres of kluivert banken? Of spits? En Johnsen of Johnson? En waarom speelt er nou nooit eens een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links. Achterlijn halen, voorgeven op Dolberg/Huntelaar of op de 10? 1 ding, deze speler is redelijk 2 benig.

Geef het volk brood en spelen...
Jaccio
 Jaccio - maandag 04 december 2017 - 21:46   quote  deeplink  
Er valt ook altijd wat te klagen. Zelfs als het goed gaat vinden we wel wat
Eide
 Eide - maandag 04 december 2017 - 22:00   quote  deeplink  
Mooi dat er toch nog iemand is die wel goeds goeds heeft te zeggen over Verbeek, de man die werd ontslagen bij Feyenoord, AZ, Nurnberg en Bochum. >.<

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 december 2017 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 22:02   quote  deeplink  
Prima om nu bezig te zijn met volgend seizoen.
Eide
 Eide - maandag 04 december 2017 - 22:51   quote  deeplink  
Ach, ik weet niet of het een goede aankoop gaat blijken. De man is onbewezen en Ajax lijkt met Kluivert toch wel iets in handen te hebben. Tegelijkertijd doet Ajax nu precies waar velen om roepen, voor de golf uit al kopen en niet wachten of transfers.

Voor sommigen zal het toch nooit goed zijn. Ik hoop dat deze vent een pareltje blijkt te zijn.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 december 2017 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 december 2017 - 22:51 schreef Eide het volgende:
Ach, ik weet niet of het een goede aankoop gaat blijken. De man is onbewezen en Ajax lijkt met Kluivert toch wel iets in handen te hebben. Tegelijkertijd doet Ajax nu precies waar velen om roepen, voor de golf uit al kopen en niet wachten of transfers.

Voor sommigen zal het toch nooit goed zijn. Ik hoop dat deze vent een pareltje blijkt te zijn.
je vergeet johnsen... dus eigenlijk heb je al 2 linksbuitenspelers met enorm veel potentie... kan deze man ook rechtsbuiten uit de voeten ? dan zou ik het enigzins snappen..
Eide
 Eide - dinsdag 05 december 2017 - 09:41   quote  deeplink  
Het schijnt een rechtspoot te zijn.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 december 2017 - 10:33   quote  deeplink  
Ik had als fotograaf toch gevraagd of sar niet voor één keer in het midden wou gaan staan... ghehe wat een verschil.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 05 december 2017 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 december 2017 - 09:41 schreef Eide het volgende:
Het schijnt een rechtspoot te zijn.
Klopt. En van nature een spits las ik ook.
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 december 2017 - 14:56   quote  deeplink  
Ik ken Bandé niet, want eerlijk gezegd volg ik de Belgische competitie nauwelijks.
Vanwege deze transfer heb ik ook eens op Belgische sites rondgeneusd en Bandé blijkt een supertalent te zijn. Er wordt behoorlijk lyrisch over hem geschreven en gesproken. Nogal wat topclubs volgden hem.

Dan mogen wij als Ajacieden blij en trots zijn, dat hij voor onze mooie club heeft gekozen. Van mij (nog) geen onvertogen woord. Integendeel: Welkom (strakjes) in Amsterdam, Boureima Hassane. We hopen veel van je te genieten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 december 2017 door Pietje --
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 december 2017 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 december 2017 - 14:56 schreef Pietje het volgende:

dubbel



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 december 2017 door Pietje --
remco k
 remco k - dinsdag 05 december 2017 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 december 2017 - 14:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Helemaal eens. Van de eerste letter tot de laatste..
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 05 december 2017 - 19:13   quote  deeplink  
Ook ik hoor veel positieve geluiden, daar het wel afwachten blijft qua verdere ontwikkeling.
AkaS
 AkaS - dinsdag 05 december 2017 - 22:16   quote  deeplink  
Goede actie van Pearl! Als het echt een toptalent is waar half Europa achteraan zit is het een mooie overwinning van het TH

Waar ik wel vraagtekens bij zet is dat deze speler het liefste linksbuiten speelt..En hier staat net onze eigen Kluivert op doorbreken met Johnsen er vlak achter...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 december 2017 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 december 2017 - 22:16 schreef AkaS het volgende:
Goede actie van Pearl! Als het echt een toptalent is waar half Europa achteraan zit is het een mooie overwinning van het TH

Waar ik wel vraagtekens bij zet is dat deze speler het liefste linksbuiten speelt..En hier staat net onze eigen Kluivert op doorbreken met Johnsen er vlak achter...
vandaar mijn vraag of hij ook fatsoenlijk op rechts gaat spelen.. of word het onze nieuwe linksback ? kijk nergens meer raar van op aangezien die het postuur van zeefluik heeft ;) (met een knipoog anders gaan er weer mensen janken)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 06 december 2017 - 02:33   quote  deeplink  
Het is trouwens heel simpel. Posities moeten dubbel bezet zijn!

Buitenspelers zijn:
Nerres
Kluivert
Younes(zal wel vertrekken)
Jonhson(zal bij jong Ajax blijven spelen)
Bande
En Cerny( waar ik zijn contractstatus niet ken, maar kan ook in de zomer zo vertrekken)

Ben ik er nu mensen vergeten?

Met waarschijnlijk 4 a 5 spelers is genoeg, niet te veel en niet te weinig.
Wie er speelt dat bepaald de vorm van de speler, dat geld ook bij andere clubs.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 december 2017 door Positieve Arrogantie --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 06 december 2017 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 december 2017 - 02:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het is trouwens heel simpel. Posities moeten dubbel bezet zijn!

Buitenspelers zijn:
Nerres
Kluivert
Younes(zal wel vertrekken)
Jonhson(zal bij jong Ajax blijven spelen)
Bande
En Cerny( waar ik zijn contractstatus niet ken, maar kan ook in de zomer zo vertrekken)

Ben ik er nu mensen vergeten?

Met waarschijnlijk 4 a 5 spelers is genoeg, niet te veel en niet te weinig.
Wie er speelt dat bepaald de vorm van de speler, dat geld ook bij andere clubs.
Nou ja. Je stapt er wel makkelijk overheen dat links- en rechtsbuiten twee totaal verschillende posities zijn. Zie verschil bij Kluivert op links en rechts bijvoorbeeld. We hebben volgend seizoen, ervan uitgaande Younes vertrekt zoals jij aangeeft, 3 linksbuitens(Kluivert, Bande, Johnson) en 1 rechtsbuiten(Neres).
Johnson zal volgend jaar wel doorschuiven tenzij hij niet goed genoeg is. Bovendien Johnson is dan 20 net als Bande.

Voor rechtsbuiten komt Cerny evt nog wel in aanmerking. Maar die lijkt wel een beetje klaar na zijn blessure.

Overigens, en dit meen ik serieus, zou het me niet verbazen als Bande eerst nog een half jaar of langer Jong Ajax speelt. Dus dan valt het mee. Desalniettemin had Ajax zich op andere posities beter kunnen versterken. Maar het is nog geen Januari en wat niet is kan nog komen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 06 december 2017 - 16:33   quote  deeplink  
Gewoon klasse gehandeld dit.

Als ie niet was gehaald, was het ook niet goed en deden we weer niks.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 06 december 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 december 2017 - 16:33 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Gewoon klasse gehandeld dit.

Als ie niet was gehaald, was het ook niet goed en deden we weer niks.
Je doet nu eigenlijk ook niks. Deze jongen komt pas in 2018 rond deze tijd in beeld voor het eerste met het normale Ajax-tempo.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 06 december 2017 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 december 2017 - 16:35 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Je doet nu eigenlijk ook niks. Deze jongen komt pas in 2018 rond deze tijd in beeld voor het eerste met het normale Ajax-tempo.
Als ik velen hier zo hoor, dan is het "Ajax tempo" niet zo hoog...

Dus...goed gehandeld Ajax! Het kan alleen maar beter worden :^)
AkaS
 AkaS - woensdag 06 december 2017 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 december 2017 - 08:25 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou ja. Je stapt er wel makkelijk overheen dat links- en rechtsbuiten twee totaal verschillende posities zijn. Zie verschil bij Kluivert op links en rechts bijvoorbeeld. We hebben volgend seizoen, ervan uitgaande Younes vertrekt zoals jij aangeeft, 3 linksbuitens(Kluivert, Bande, Johnson) en 1 rechtsbuiten(Neres).
Johnson zal volgend jaar wel doorschuiven tenzij hij niet goed genoeg is. Bovendien Johnson is dan 20 net als Bande.

Voor rechtsbuiten komt Cerny evt nog wel in aanmerking. Maar die lijkt wel een beetje klaar na zijn blessure.

Overigens, en dit meen ik serieus, zou het me niet verbazen als Bande eerst nog een half jaar of langer Jong Ajax speelt. Dus dan valt het mee. Desalniettemin had Ajax zich op andere posities beter kunnen versterken. Maar het is nog geen Januari en wat niet is kan nog komen.
Misschien willen ze Younes eens op rechts proberen.. Op links trekt hij steeds naar binnen en loopt zich dan rendementloos vast...

... Misschien gaat hij als rechtsbuiten dan in dezelfde beweging buitenom en krijgt Dolberg wat meer munitie...
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 06 december 2017 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 december 2017 - 19:03 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien willen ze Younes eens op rechts proberen.. Op links trekt hij steeds naar binnen en loopt zich dan rendementloos vast...

... Misschien gaat hij als rechtsbuiten dan in dezelfde beweging buitenom en krijgt Dolberg wat meer munitie...
Ja, zie het niet gebeuren, maar dat vond ik ook. Want Younes is als hij buitenom gaat vaak wel gevaarlijk, maar hij deed het altijd maar één keer per wedstrijd. Als hij rechtsbuiten staat moet hij wel. Alhoewel we Neres nu moeten laten staan vind ik.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 december 2017 - 22:38   quote  deeplink  
Wie heeft die actie van hem gezien dit weekend? pfff die kan wel ballen in de kleine ruimte. Nu zegt dit niets, maar ik denk dat Ajax wel een goede deal heeft gesloten
Brandje
 Brandje - maandag 11 december 2017 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 22:38 schreef Ajax we love you het volgende:
Wie heeft die actie van hem gezien dit weekend? pfff die kan wel ballen in de kleine ruimte. Nu zegt dit niets, maar ik denk dat Ajax wel een goede deal heeft gesloten
Kluivert en Neres beginnen steeds beter te draaien dus waar ga je deze jongen dan neerzetten? Ondanks dat hij best zou kunnen ballen vind ik het een totaal onnodige aankoop.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 12 december 2017 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 23:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kluivert en Neres beginnen steeds beter te draaien dus waar ga je deze jongen dan neerzetten? Ondanks dat hij best zou kunnen ballen vind ik het een totaal onnodige aankoop.
Hij is er pas volgend seizoen he. Bovendien heeft Kluivert contract tot 2019 en is zijn zaakwaarnemer Raiola. Goede aankoop voor de concurrentie voorin volgend jaar. Younes gaat ook weg. En met alleen Neres en Kluivert en Johnsen heb je niet genoeg.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 december 2017 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 08:15 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Hij is er pas volgend seizoen he. Bovendien heeft Kluivert contract tot 2019 en is zijn zaakwaarnemer Raiola. Goede aankoop voor de concurrentie voorin volgend jaar. Younes gaat ook weg. En met alleen Neres en Kluivert en Johnsen heb je niet genoeg.
Ja ik vind dit een goede zaak, ze hebben nu 4 spelers voor de zijkant + hij kan ook in de spits spelen. Overmars denkt vooruit...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 02 januari 2018 - 19:34   quote  deeplink  
Hossende hassan, slot eran!
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 januari 2018 - 23:35   quote  deeplink  
Whahahahahahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Boureima Hassane Bandé naar Ajax









0.0158441