BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keizer, Spijkerman en Bergkamp ontslagen!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 december 2017 - 15:21   quote  deeplink  
Ajax stelt Marcel Keizer, Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp op non-actief

Ajax heeft Marcel Keizer (hoofdtrainer), Hennie Spijkerman (assistent-trainer) en Dennis Bergkamp (individueel trainer en tevens lid van het technisch hart) op non-actief gesteld. De clubleiding gaat met hen in gesprek over het beëindigen van hun contracten.

De clubleiding heeft er onvoldoende vertrouwen in dat de ambities van Ajax met hen worden gerealiseerd. De tegenvallende sportieve resultaten vormen mede de aanleiding voor dit besluit. Met Dennis Bergkamp bestaat daarnaast verschil van inzicht over het te voeren technische beleid.

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Wij kenden een nare zomer en een rommelige seizoenstart. Dat heeft iedereen meegekregen. Sportief gezien was de Europese uitschakeling het dieptepunt. Met name Marc Overmars en ik hebben de maanden daarna veelvuldig gesproken over de blijvende wisselvalligheid van het eerste elftal. Wij hebben er onvoldoende vertrouwen in dat wij op deze wijze het niveau gaan halen dat wij met Ajax nastreven. Ik betreur dit. Wij als directie zijn samen met de Raad van Commissarissen niet over één nacht ijs gegaan en zijn Marcel, Dennis en Hennie erkentelijk voor hun inspanningen voor de club.”
Jaccio
 Jaccio - donderdag 21 december 2017 - 15:30   quote  deeplink  
Is dit een grap?
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - donderdag 21 december 2017 - 15:31   quote  deeplink  
hoera !!!!
wel
a. een beetje laat
b. dit had voorkomen kunnen worden door van te voren voor een echte ervaren trainer te gaan...

dit ligt dus aan de clubleiding....ik ga ervan uit dat deze niet nog een fout maken met een verkeerde aanstelling
Jaccio
 Jaccio - donderdag 21 december 2017 - 15:33   quote  deeplink  
Ok. Geen grap dus. Lees het ook op ajax.nl

Ik hoop van harte dat ze Keizer een andere functie geven binnen Ajax.
Zwak dat je een onervaren coach neerzet en dan na een half jaar weer ontslaat om je eigen onkunde te verdoezelen.

Sorry, maar vind dit echt niet netjes.

Wat Bergkamp en Spijkerman betreft vind ik het niet zo erg dat ze weggaan.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - donderdag 21 december 2017 - 15:34   quote  deeplink  
europees eruit
beker eruit
5 punten achter de nr 1 plaats...

nu echt aan de bak....geen tikkiebreed voetbal meer, maar aanvallen, opendraaien en aanvallen, en vooral de mentaliteit voorop...

ik wil weer genieten van Ajax....
guusje
 guusje - donderdag 21 december 2017 - 15:38   quote  deeplink  
optie: half jaartje louis en dan nieuw seizoen in met van 't schip of van de brom?
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 21 december 2017 - 15:39   quote  deeplink  
Wat ben ik VREEEESELIJJK blij, dat deze drie personen eindelijk toch de laan zijn uitgestuurd. Die Bergkamp was ook een VRESELIJKE persoon, vergeet dat niet ! ! !
Ik heb er erg lang op moeten wachten, hoor ! ! ! !

Nu moet Ajax echt aan de bak gaan, daar we vanavond denkelijk horen van wat er verder gaat gebeuren. We wachten in spanning af wie het gaat worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 15:41   quote  deeplink  
Dit is echt een verassing.

Een half jaar na de ruzie tussen Bosz en Bergkamp, waar Overmars Bosz steunde maar Van der Sar Bergkamp. Vervolgens Ajax kritiek krijgt dat ze niet op tijd de selectie rond kreeg.

Lijkt mij dat Overmars nu wel Van der Sar aan zijn zijde heeft gekregen en nu Bergkamp eruit heeft weten te krijgen.

Overigens is Bergkamp ook betrokken geweest met de ruzie met Jonk.

Maar ik weet nog goed die dag dat Cruijff bij de hoofdingang van de ArenA stond. Met Bergkamp en Jonk aan zijn zeiden. Nu zijn ze beide weg.

Maar ik denk niet dat zowel Jonk als Bosz terug keert. Daarvoor is het zo hard gespeeld, dat zie ik niet gebeuren.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 21 december 2017 - 15:50   quote  deeplink  
Er circuleren nu genoeg namen :

v/d Brom, Bosz, van 't Schip, de Boer. Of komt Ajax nu met een buitenlandse (top)trainer ?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 december 2017 - 15:51   quote  deeplink  
Bergkamp had ik niet ontslagen, maar er is blijkbaar een verschil in inzicht. Bergkamp is natuurlijk een prima veld trainer
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 15:53   quote  deeplink  
Overigens is er niemand ontslagen. Ze zijn op Non-actief gesteld. Betekend dat er voor sommige gewoon nog een baan bij Ajax kan krijgen maar dan in een andere functie.
jvbreemen87
 jvbreemen87 - donderdag 21 december 2017 - 15:55   quote  deeplink  
Goedendag allen ajax fans, ik ben vol vreugde deze dag aangezien ik ajax niet het ajax voetbal vond spelen. Onder Bosz was dat anders. veel druk zette bal winnen en gaan via de ruimtes in de diepte. nu denk ik dat er wel een aantal leuke kandidaten kunnen zijn. John van het schip de ajax man. je ziet bij zwolle hetzelfde type spel. ook denk ik dat van gaal het proberen waard is aangezien zijn liefde voor voetbal. als 3de opzie beschouw ik seedorf/kluivert als iemand die misschien een keer de kans mabn krijgen. ben benieuwd naar wat jullie denken.

gr ajax man
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 15:57   quote  deeplink  
Wat ik verrassend vind is dat de man die Ajax eigenlijk naar ze hand heeft gezet. Nu dus op een zijspoor is gezet, Bergkamp.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 21 december 2017 - 16:03   quote  deeplink  
Geniale actie van Marc Netto op zijn best. Half jaar geleden een aantal miljoenen ontvangen voor Bosz en die nu gratis terughalen.. ..
Ik begrijp nu ook ineens die eigen goal van Veltman en die pingel van Zyjech van gisteravond.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 december 2017 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:03 schreef bertus bikkel het volgende:
Geniale actie van Marc Netto op zijn best. Half jaar geleden een aantal miljoenen ontvangen voor Bosz en die nu gratis terughalen.. ..
Ik begrijp nu ook ineens die eigen goal van Veltman en die pingel van Zyjech van gisteravond.
hahahaha
AkaS
 AkaS - donderdag 21 december 2017 - 16:17   quote  deeplink  
Overmars en van der Sar zijn heel heel goed bezig!
Alle lof voor de wijze waarop zij bezig zijn om te
leren van gemaakte fouten!!!

Fijne kerstdagen allemaal en een mooi kampioenschap
voor 2018 toegewenst!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 16:18   quote  deeplink  
Ik denk niet dat het te maken heeft met de prestaties van Ajax tegen Twente.
Want ook bij winst was dit een keer gebeurd dan wel in de winterstop.

Maar dat dit de nasleep is van wat er in de zomer is gebeurd rondom Bosz.
Vervolgens de evaluatie van dit halve seizoen, met voornamelijk de kritiek op Overmars dat hij op het geld zou zitten, maar vervolgens komt hij met het verhaald dat hij wordt tegengewerkt. Vervolgens vertrekt ook Theo van Duivenbode uit de RVC, omdat volgens hem Ajax zijn lijn niet meer volgt.

Eigenlijk volgde Ajax al heel lang de koers van Bergkamp, wie dat niet zint ging weg. Jonk, Cruijff, Van Duivenbode, Bosz. En nu wijzigt Ajax dus de koers, van niet Bergkamp.

Als je Bergkamp wegstuurt, dan neem je eigenlijk ook de trainer mee, want door Bergkamp kwam hij daar te zitten. Vervolgens ook Spijkerman, die eigenlijk voor de lange draad moest zorgen volgens Van der Sar.

Eigenlijk heeft Bosz dus nu wel zijn zin gekregen, alleen een half jaar te laat.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 16:18   quote  deeplink  
Prima gedaan hier van Ajax. Als je besluit je trainer en je beleidsbewaker weg te sturen mag dat, maar dat de 2 heren die het doen even heel snel in het spiegeltje gaan kijken.

De 2 die het volledig nalieten afgelopen zomer adequaat te handelen na het vertrek van je 2 beste spelers.

Dan gaat het de laatste weken beter en krijg je dit.

Het is enerzijds logisch, anderzijds klopt er helemaal niks van.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:18 schreef Loetje het volgende:
Prima gedaan hier van Ajax. Als je besluit je trainer en je beleidsbewaker weg te sturen mag dat, maar dat de 2 heren die het doen even heel snel in het spiegeltje gaan kijken.

De 2 die het volledig nalieten afgelopen zomer adequaat te handelen na het vertrek van je 2 beste spelers.

Dan gaat het de laatste weken beter en krijg je dit.

Het is enerzijds logisch, anderzijds klopt er helemaal niks van.
Hoezo niet gehandeld?

Ajax laat Klaassen gaan, omdat er in de jeugd( van der Beek) er 1 klaar staat om op te vangen.
Ajax laat Sanchez gaan, vervolgens halen ze Wober ervoor terug. De ligt speelt dan RCV en Wober LCV.
Dat je kwaliteit achteruit gaat is nog al logisch als je niet bovenaan de ladder van clubs staat.

De enige is eigenlijk dat er geen linksback is gehaald, al heb je daar wel 3 spelers die daar kunnen spelen. Vervolgens zijn ze alle 3 geblesseerd. Dan speel je nu met Dijks, zo slecht speelt die nou ook weer niet.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo niet gehandeld?

Ajax laat Klaassen gaan, omdat er in de jeugd( van der Beek) er 1 klaar staat om op te vangen.
Ajax laat Sanchez gaan, vervolgens halen ze Wober ervoor terug. De ligt speelt dan RCV en Wober LCV.
Dat je kwaliteit achteruit gaat is nog al logisch als je niet bovenaan de ladder van clubs staat.

De enige is eigenlijk dat er geen linksback is gehaald, al heb je daar wel 3 spelers die daar kunnen spelen. Vervolgens zijn ze alle 3 geblesseerd. Dan speel je nu met Dijks, zo slecht speelt die nou ook weer niet.
Al die gasten waren nog niet zo ver. Je kan geen sterkhouder vervangen door jeugd zonder ervaring. Die moet je er tussen inpassen.

Daarbij hoor ik net dat Van der Sar eveneens voorstander was van het plan Bergkamp om Keizer naar voren te stellen. Dus dan mag die ook weg.
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 21 december 2017 - 16:41   quote  deeplink  
Bergkamp en Spijkerman weg, ligt nu de terugkeer voor Bosz open?
Pietje
 Pietje - donderdag 21 december 2017 - 16:41   quote  deeplink  
Nog voor de winterstop geen europees voetbal (al bij het begin van de competitie), uitgeschakeld voor de KNVB-beker, bijna wekelijks een ander strijdplan, dus geen enkele vastigheid, waarmee je toegeeft het nog steeds niet te weten.

Tja... goed te begrijpen dat de leiding ingrijpt. Niet sympathiek maar wel logisch. Ik vind het sneu voor Keizer die in het diepe is gegooid, maar met Bergkamp heb ik geen medelijden. Als voetballer had ik hem hoog zitten, maar als (assistent)trainer niet. Ik vind hem een sphinx.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:41 schreef Pietje het volgende:
Nog voor de winterstop geen europees voetbal (al bij het begin van de competitie), uitgeschakeld voor de KNVB-beker, bijna wekelijks een ander strijdplan, dus geen enkele vastigheid, waarmee je toegeeft het nog steeds niet te weten.

Tja... goed te begrijpen dat de leiding ingrijpt. Niet sympathiek maar wel logisch. Ik vind het sneu voor Keizer die in het diepe is gegooid, maar met Bergkamp heb ik geen medelijden. Als voetballer had ik hem hoog zitten, maar als (assistent)trainer niet. Ik vind hem een sphinx.
Voetbal werd gewoon steeds beter. Ten opzichte van vorig seizoen lig je er Europees uit, in de beker lagen we er toen uit door een JL ploeg en in de competitie een punt meer en een doelsaldo van +13 ten opzichte van vorig jaar.

Het was niet goed, maar het had wel zijn oorzaken. Straf de juiste mensen.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 december 2017 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:41 schreef Smeerburg het volgende:
Bergkamp en Spijkerman weg, ligt nu de terugkeer voor Bosz open?
Exact wat ik dacht. Een Frank de Boer zou geen belang hebben bij ontslagen van zn twee maatjes.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 december 2017 - 16:46   quote  deeplink  
Reiziger voorlopig interim-trainer.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 december 2017 - 16:47   quote  deeplink  
Tja nou dat is prima en dan heb je de winterstop om alles op de rit te zetten
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 december 2017 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:47 schreef Ajax we love you het volgende:
Tja nou dat is prima en dan heb je de winterstop om alles op de rit te zetten
Is niet lang. 4 Januari oid gaat Ajax op trainingskamp. Dus met kerst en oud en nieuw ongeveer weekje om alles te regelen met een trainer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Al die gasten waren nog niet zo ver. Je kan geen sterkhouder vervangen door jeugd zonder ervaring. Die moet je er tussen inpassen.

Daarbij hoor ik net dat Van der Sar eveneens voorstander was van het plan Bergkamp om Keizer naar voren te stellen. Dus dan mag die ook weg.
Er is maar 1 speler vertrokken met ervaring, de aanvoerder. Die het vervolgens op de tribune in Engeland zit. Dus zo geweldig is dat nou ook weer niet of niet soms?

Sanchez heeft maar 1 seizoen gespeeld, kan moeilijk zeggen dat hij ervaring had. Hij was en is een geweldige speler, zie maar hoe hij speelt nu in Engeland. Maar die kan je moeilijk vervangen, dat is gewoon uitzonderlijk dat hij bij Ajax gespeeld heeft. Zo geweldige speler!

Dit seizoen is gewoon niet lekker begonnen, dat is vervolgens altijd lastig om het te herstellen.
Kijk maar naar andere sporten, daar is een voorbereiding belangrijk. Lijkt mij dat het ook voor voetbal geld.

Dus ik zie dit los van dit seizoen. Keizer kan er namelijk niets aan doen dat de voorbereiding en dit seizoen is verkloot. Het ontslag van Keizer is voornamelijk het gevolg van het opzij zetten van Bergkamp.
En daar vind ik Van der Sar een aparte rol in hebben. Iedere keer steunde hij Bergkamp. Conflict met Jonk en Bosz. Aanstellen van Keizer. En nu zet hij hem op een zijspoor.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 december 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voetbal werd gewoon steeds beter. Ten opzichte van vorig seizoen lig je er Europees uit, in de beker lagen we er toen uit door een JL ploeg en in de competitie een punt meer en een doelsaldo van +13 ten opzichte van vorig jaar.

Het was niet goed, maar het had wel zijn oorzaken. Straf de juiste mensen.
We zullen het gaan meemaken en zullen moeten afwachten. Neemt niet weg dat ik onvoorstelbaar benieuwd ben.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 december 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Is niet lang. 4 Januari oid gaat Ajax op trainingskamp. Dus met kerst en oud en nieuw ongeveer weekje om alles te regelen met een trainer.
Ik denk dat dit voldoende is, ze zijn al langer bezig met het zoeken naar een vervanger, dus die gesprekken zijn al geweest. Zal me niets verbazen als er voor het einde van het jaar de opvolger bekend is
bahbah
 bahbah - donderdag 21 december 2017 - 16:54   quote  deeplink  
Pfff gelukkig!
eindelijk die prutser weg,en misschienj nog wel belangrijker:die Bergkamp ook+!!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 december 2017 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:50 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat dit voldoende is, ze zijn al langer bezig met het zoeken naar een vervanger, dus die gesprekken zijn al geweest. Zal me niets verbazen als er voor het einde van het jaar de opvolger bekend is
Dan weet jij meer dan de rest.
Aannames, aannames.
bahbah
 bahbah - donderdag 21 december 2017 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:50 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat dit voldoende is, ze zijn al langer bezig met het zoeken naar een vervanger, dus die gesprekken zijn al geweest. Zal me niets verbazen als er voor het einde van het jaar de opvolger bekend is
Geloof me,die is al bekend....
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 december 2017 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:50 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat dit voldoende is, ze zijn al langer bezig met het zoeken naar een vervanger, dus die gesprekken zijn al geweest. Zal me niets verbazen als er voor het einde van het jaar de opvolger bekend is
Dan weet jij meer dan de rest.
Aannames, aannames.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 december 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dan weet jij meer dan de rest.
Aannames, aannames.
Iedereen wist dat de wedstrijd met PSV al zijn laatste zou zijn geweest. Zou wel heel slecht zijn als je niet op de achtergrond al bezig zou zijn geweest. Keizer was al eerder op het matje geroepen vanwege de slechte wisselvallige resultaten. Zou heel raar zijn als Overmar niet al mensen gepolst had.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er is maar 1 speler vertrokken met ervaring, de aanvoerder. Die het vervolgens op de tribune in Engeland zit. Dus zo geweldig is dat nou ook weer niet of niet soms?

Sanchez heeft maar 1 seizoen gespeeld, kan moeilijk zeggen dat hij ervaring had. Hij was en is een geweldige speler, zie maar hoe hij speelt nu in Engeland. Maar die kan je moeilijk vervangen, dat is gewoon uitzonderlijk dat hij bij Ajax gespeeld heeft. Zo geweldige speler!

Dit seizoen is gewoon niet lekker begonnen, dat is vervolgens altijd lastig om het te herstellen.
Kijk maar naar andere sporten, daar is een voorbereiding belangrijk. Lijkt mij dat het ook voor voetbal geld.

Dus ik zie dit los van dit seizoen. Keizer kan er namelijk niets aan doen dat de voorbereiding en dit seizoen is verkloot. Het ontslag van Keizer is voornamelijk het gevolg van het opzij zetten van Bergkamp.
En daar vind ik Van der Sar een aparte rol in hebben. Iedere keer steunde hij Bergkamp. Conflict met Jonk en Bosz. Aanstellen van Keizer. En nu zet hij hem op een zijspoor.
Gaap....
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:02   quote  deeplink  
Wel grappig dat ik van Menno Pot het bericht krijg dat Van der Sar heel erg veel aandeel heeft gehad in het vertrek van Bosz en net als Bergkamp aanduwde op de aanstelling van Keizer. En deze mag blijven. Ik kan er echt niet bij.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 17:05   quote  deeplink  
Iedereen wist van de afgelopen zomer dat Overmars en Bergkamp niet zo goed lagen.
Dus kon je wel op je vingers tellen dat 1 van de 2 zou vertrekken.
Ik denk dat iedereen wel had verwacht dat Overmars eerder zou vertrekken dan Bergkamp.

Als je Bergkamp dan op straat zet, dan ook de trainer. Immers was daar geen draagvlak meer, als je eerst de steunpilaar van Keizer omver schopt.

Maar waarom dan Spijkerman meenemen, dat is opzicht best vreemd. Immers was iedereen binnen Ajax daar lovend over, tot dat Bosz daar iets over zei. Maar volgens mij wilde Bosz nog een de laan eruit hebben, was dat ook niet de keerperstrainer of de looptrainer? Maar die mag dan wel zitten?
Wat is er dan met Spijkerman gebeurd in die zomer?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 december 2017 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Iedereen wist van de afgelopen zomer dat Overmars en Bergkamp niet zo goed lagen.
Dus kon je wel op je vingers tellen dat 1 van de 2 zou vertrekken.
Ik denk dat iedereen wel had verwacht dat Overmars eerder zou vertrekken dan Bergkamp.

Als je Bergkamp dan op straat zet, dan ook de trainer. Immers was daar geen draagvlak meer, als je eerst de steunpilaar van Keizer omver schopt.

Maar waarom dan Spijkerman meenemen, dat is opzicht best vreemd. Immers was iedereen binnen Ajax daar lovend over, tot dat Bosz daar iets over zei. Maar volgens mij wilde Bosz nog een de laan eruit hebben, was dat ook niet de keerperstrainer of de looptrainer? Maar die mag dan wel zitten?
Wat is er dan met Spijkerman gebeurd in die zomer?
Ik ben nooit lovend over hem geweest. Vond hem echt vervelend. er was la afgesporken dat hij naar de jeugd ging, maar hij heeft met ellebogen werk weer de bank van het eerste gehaald, tja dan moet je ook je biezen pakken als het niet goed gaat.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Al die gasten waren nog niet zo ver. Je kan geen sterkhouder vervangen door jeugd zonder ervaring. Die moet je er tussen inpassen.

Daarbij hoor ik net dat Van der Sar eveneens voorstander was van het plan Bergkamp om Keizer naar voren te stellen. Dus dan mag die ook weg.
Dus als je voorstander van een plan bent dat niet slaagt moet je weg als directeur?
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er is maar 1 speler vertrokken met ervaring, de aanvoerder. Die het vervolgens op de tribune in Engeland zit. Dus zo geweldig is dat nou ook weer niet of niet soms?

Sanchez heeft maar 1 seizoen gespeeld, kan moeilijk zeggen dat hij ervaring had. Hij was en is een geweldige speler, zie maar hoe hij speelt nu in Engeland. Maar die kan je moeilijk vervangen, dat is gewoon uitzonderlijk dat hij bij Ajax gespeeld heeft. Zo geweldige speler!

Dit seizoen is gewoon niet lekker begonnen, dat is vervolgens altijd lastig om het te herstellen.
Kijk maar naar andere sporten, daar is een voorbereiding belangrijk. Lijkt mij dat het ook voor voetbal geld.

Dus ik zie dit los van dit seizoen. Keizer kan er namelijk niets aan doen dat de voorbereiding en dit seizoen is verkloot. Het ontslag van Keizer is voornamelijk het gevolg van het opzij zetten van Bergkamp.
En daar vind ik Van der Sar een aparte rol in hebben. Iedere keer steunde hij Bergkamp. Conflict met Jonk en Bosz. Aanstellen van Keizer. En nu zet hij hem op een zijspoor.
Sanchez wint de cl van zuid Amerika. Ondanks zijn leeftijd misschien we de meest ervaren speler van vorig seizoen.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:02 schreef Loetje het volgende:
Wel grappig dat ik van Menno Pot het bericht krijg dat Van der Sar heel erg veel aandeel heeft gehad in het vertrek van Bosz en net als Bergkamp aanduwde op de aanstelling van Keizer. En deze mag blijven. Ik kan er echt niet bij.
Wat je nu zegt meld de pers al een aantal maanden.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus als je voorstander van een plan bent dat niet slaagt moet je weg als directeur?
Bergkamp wordt ontslagen voor onder andere de aanstelling van Keizer. Zowel het vertrek van Bosz als de aanstelling van Keizer is gerealiseerd door Bergkamp en Van der Sar. Als je er de een op afrekend, dan de andere ook toch?

Daarbij hebben we het al eerder ook gehad over het matige aankoopbeleid dit jaar. Daar waren we het over eens.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat je nu zegt meld de pers al een aantal maanden.
Op basis van geruchten. Deze jongen zit er zelf wat dichter op. Media roept altijd van alles en weet jij ook.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Sanchez wint de cl van zuid Amerika. Ondanks zijn leeftijd misschien we de meest ervaren speler van vorig seizoen.
Nou ervaren niet althans qua leeftijd en aantal seizoenen op het hoogste niveau, wel gewoon de beste!
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou ervaren niet althans qua leeftijd en aantal seizoenen op het hoogste niveau, wel gewoon de beste!
Ervaring is niet per definitie leeftijd he.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ervaring is niet per definitie leeftijd he.
klopt als je al 12 jarige bij de club speelt op het hoogste niveau dan heb je als je 20 bent al 8 jaar ervaring op dat niveau.

alleen Sanchez speelde maar 1 seizoen op dat niveau voordat hij naar Ajax vertrok.
Haalt daar dan de finale van CL en wint.

Vertrekt dan vervolgens naar Ajax en haalt daar de EL finale maar verliest.

En vertrekt dan vervolgens naar de Spurs. Om vervolgens daar ook te schitteren.

Kan moeilijk zeggen dat hij veel tijd heeft doorgebracht op aller hoogste niveau van alle clubs.

Maar op jonge leeftijd heeft hij wel ervaring op gedaan door te spelen van de finales. Hij weet hoe het is om die te winnen en te verliezen
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

klopt als je al 12 jarige bij de club speelt op het hoogste niveau dan heb je als je 20 bent al 8 jaar ervaring op dat niveau.

alleen Sanchez speelde maar 1 seizoen op dat niveau voordat hij naar Ajax vertrok.
Haalt daar dan de finale van CL en wint.

Vertrekt dan vervolgens naar Ajax en haalt daar de EL finale maar verliest.

En vertrekt dan vervolgens naar de Spurs. Om vervolgens daar ook te schitteren.

Kan moeilijk zeggen dat hij veel tijd heeft doorgebracht op aller hoogste niveau van alle clubs.

Maar op jonge leeftijd heeft hij wel ervaring op gedaan door te spelen van de finales. Hij weet hoe het is om die te winnen en te verliezen
Soort CL, EL finale en nationaal elftal... Dan heb je gewoon heel veel ervaring.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Soort CL, EL finale en nationaal elftal... Dan heb je gewoon heel veel ervaring.
prima als jij dat vind. ik heb een andere definitie van ervaring. Maar miss heb je wel gelijk.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

prima als jij dat vind. ik heb een andere definitie van ervaring. Maar miss heb je wel gelijk.
Levenservaring en voetbalervaring is echt iets anders. Remco schreef er ooit een mooi stuk over.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keizer, Spijkerman en Bergkamp ontslagen!









0.0123481