BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax kiest Ten Hag

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - donderdag 25 oktober 2018 - 18:54   quote  deeplink  
Hij zou er nog een paar bij moeten krijgen,dan word het nog wat met die ten hap.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 oktober 2018 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2018 - 17:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Leiding geven is ook luisteren naar anderen en soms het idee van een ander uitvoeren. Volgens mij wordt hier precies beschreven hoe een staf moet functioneren. De staf adviseert de hoofdtrainer gevraagd en ongevraagd.
Ik geef zelf ook leiding en ik vind het ook goed dat hij hiervoor openstaat, ik doe niets anders. Dit is blijkbaar iets wat Ten Hag voorheen niet deed. Het gaat mij er niet om dat hij nu wel luisterd en het dan toch gaat uitvoeren. Hij moet zorgen dat de kwaliteiten die hij zelf mist, wel aanwezig zijn bij zijn assistenten en die juiste mix is er nu blijkbaar wel en dat is met dank aan Overmars.

Ik vind het wel grappig dat andere hem dit moeten influisteren. Schreuder is de missing link voor Ten Hag en nogmaals dat is te danken aan Overmars. Schreuder is in mijn ogen de people manager, de persoon die de spirit in de team goed aanvoelt en ook de verschillende achtergronden van spelers goed aanvoelt. Ik zelf denk dat Ten Hag zijn huidige resultaten en saamhorigheid in de groep te danken heeft aan Schreuder. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar mijn vraag is nu, zou Schreuder misschien niet een beter hoofdcoach zijn voor dit Ajax? Ik zou wel eens willen weten wat de ideeen zijn van Ten Hag. Hij wilde in het begin niet eens druk zetten op tegenstanders. Heeft hij een eigen mening? Waarom praat hij in de media niet over zijn eigen filosofie?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 oktober 2018 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2018 - 15:32 schreef remco k het volgende:
Ja inderdaad, het is ook gewoon nooit goed.

Luisterd hij niet naar ze, krijg je hier te lezen dat het een egoïstische eigengereide klootzak is die niks van een ander aanneemt.

Neemt ie her en der ideeën over van een ander, lees je hier weer dat ie zijn oren naar zijn assistenten laat hangen en dat ie het zelf allemaal niet weet.

Een technische staf bestaat uit meer kwaliteiten dan pionnen plaatsen op het trainingsveld en ballen sjouwen.
Volgens mij heb ik nergens geschreven dat dit niet goed was. Ik vond het alleen wel opvallend dat veel goede ideeen niet uit Ten Hag zijn koker komen.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 oktober 2018 - 22:01   quote  deeplink  
Valt het niemand op dat De Telegraaf werkelijk bij ieder echt succes van Ajax een dag later uitpakt met iets gruwelijk negatiefs?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 oktober 2018 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2018 - 22:01 schreef Loetje het volgende:
Valt het niemand op dat De Telegraaf werkelijk bij ieder echt succes van Ajax een dag later uitpakt met iets gruwelijk negatiefs?
Yup, die krant speelt een spelletje en ze zullen nooit iets positiefs schrijven over Ten Hag. Ik denk dat Ten Hag ooit zijn abonnement heeft opgezegd en dat ze daar heel boos over zijn.
Loetje
 Loetje - vrijdag 26 oktober 2018 - 00:30   quote  deeplink  
Ik heb echt helemaal niets met Ten Hag, vond bijvoorbeeld de opstelling tegen Benfica weer hopelijk dom en stom. Maar dit spervuur slaat nergens op
Litmanen
 Litmanen - zondag 18 november 2018 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 december 2017 - 08:39 schreef AkaS het volgende:
NEE NEE NEE NEE!!!

Wat is dit nu weer voor een domme actie!
Wanneer houdt het nou eens op met die gasten...

Eerst Bergkamp die de komst van zijn vriendje doordrukt.

En nu dus Overmars!

Mijn gevoel zegt wederom de verkeerde keuze!
En wat zegt jouw gevoel nu?;)
Eide
 Eide - zondag 18 november 2018 - 19:25   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 november 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 20 november 2018 - 15:02   quote  deeplink  
Is Ten Hag een goede trainer?

Wat is überhaupt een goede trainer?
Goed is iets subjectief en hangt van veel factoren af of iets goeds te noemen valt.
Bijvoorbeeld Mitchel van der Graag deed goede resultaten bij excelsior maar niet bij NAC.
Is hij nou een goede trainer of niet, of ligt het meer aan het selectie beleid van de TD.

Hoe doet Ajax het?
Ajax is op koers naar overwintering in de CL, dat is goed te noemen.
Ajax is in de beker met veel wisselspelers in de basis nog altijd in de race, dat is ook goed.
Ajax is na een nederlaag en een gelijkspel en de rest overwinningen, halverwege november, goed bezig in de competitie.

Maar is dat het verdienste van de trainer?
Deels, niet altijd maakt de trainer de juiste keuzes. Soms maakt hij wel weer goede keuzes!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 november 2018 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - woensdag 28 november 2018 - 13:00   quote  deeplink  
Wat is ten Hag dus een geweldenaar, voor het eerst in 13 jaar overleven in de CL. en niet billenknijpen na 6 speelrondes met de hakken over de sloot, nee hoor gewoon overtuigend na 5 potjes ongeslagen door naar de volgende ronde.

En dat met een van de titelfavorieten en Benfica in 1 poule. Wat is die ten Hag dan toch goed he.

En Overmars dan, wat heeft die een geweldige selectie neergezet, wat heeft die het geweldig goed gezien in de trainer ten Hag.

We mogen god op onze blote knieen danken dat deze twee mannen bij Ajax werkzaam zijn.
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 november 2018 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2018 - 13:00 schreef remco k het volgende:
Wat is ten Hag dus een geweldenaar, voor het eerst in 13 jaar overleven in de CL. en niet billenknijpen na 6 speelrondes met de hakken over de sloot, nee hoor gewoon overtuigend na 5 potjes ongeslagen door naar de volgende ronde.

En dat met een van de titelfavorieten en Benfica in 1 poule. Wat is die ten Hag dan toch goed he.

En Overmars dan, wat heeft die een geweldige selectie neergezet, wat heeft die het geweldig goed gezien in de trainer ten Hag.

We mogen god op onze blote knieen danken dat deze twee mannen bij Ajax werkzaam zijn.
je vergeet nu ook nog de wedstrijden voor plaatsing.. :P
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2018 - 13:00 schreef remco k het volgende:
Wat is ten Hag dus een geweldenaar, voor het eerst in 13 jaar overleven in de CL. en niet billenknijpen na 6 speelrondes met de hakken over de sloot, nee hoor gewoon overtuigend na 5 potjes ongeslagen door naar de volgende ronde.

En dat met een van de titelfavorieten en Benfica in 1 poule. Wat is die ten Hag dan toch goed he.

En Overmars dan, wat heeft die een geweldige selectie neergezet, wat heeft die het geweldig goed gezien in de trainer ten Hag.

We mogen god op onze blote knieen danken dat deze twee mannen bij Ajax werkzaam zijn.
Heerlijk dat sarcasme
Loetje
 Loetje - woensdag 28 november 2018 - 16:45   quote  deeplink  
CL route tot nu toe is zeer knap he gappies... 11 wedstrijden ongeslagen daar en dat is heel knap.

Zou alleen maar wat graag 20% meer van de beleving zien in de ED die ze ook in de CL aanwezig is, hoe lastig het soms ook is. Want daar wordt het wel met de week minder.

5 jaar zonder prijzen moet je echt niet willen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 november 2018 - 17:05   quote  deeplink  
Het zou pas goed zijn als de spelers blijven en elk jaar in de CL overwintert.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 28 november 2018 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2018 - 13:00 schreef remco k het volgende:
Wat is ten Hag dus een geweldenaar, voor het eerst in 13 jaar overleven in de CL. en niet billenknijpen na 6 speelrondes met de hakken over de sloot, nee hoor gewoon overtuigend na 5 potjes ongeslagen door naar de volgende ronde.

En dat met een van de titelfavorieten en Benfica in 1 poule. Wat is die ten Hag dan toch goed he.

En Overmars dan, wat heeft die een geweldige selectie neergezet, wat heeft die het geweldig goed gezien in de trainer ten Hag.

We mogen god op onze blote knieen danken dat deze twee mannen bij Ajax werkzaam zijn.
Stoer hoor, meester geniaal!
p111
 p111 - woensdag 28 november 2018 - 18:14   quote  deeplink  
Nou niemand kan beweren dat er geen prima selectie staat,dus prima gedaan Overmars.De trainer ten Hag heb ik nog steeds mijn twijfels over.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 november 2018 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2018 - 18:14 schreef p111 het volgende:
Nou niemand kan beweren dat er geen prima selectie staat,dus prima gedaan Overmars.De trainer ten Hag heb ik nog steeds mijn twijfels over.
Nou met het budget wat Ajax had/heeft kon iedereen een goede selectie neerzetten. Daarbij horen vanzelfsprekend goede resultaten. Toch sta je gewoon weer achter dat klote PSV! Dus zo goed vind ik het allemaal nog niet. Je zal kampioen moeten worden met de middelen en ploeg die er staat. Dan pas is het seizoen geslaagd. Al is het Europees nu al wel maximaal dat je de poule gehaald en overleefd hebt.
Litmanen
 Litmanen - donderdag 29 november 2018 - 04:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2018 - 21:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou met het budget wat Ajax had/heeft kon iedereen een goede selectie neerzetten. Daarbij horen vanzelfsprekend goede resultaten. Toch sta je gewoon weer achter dat klote PSV! Dus zo goed vind ik het allemaal nog niet. Je zal kampioen moeten worden met de middelen en ploeg die er staat. Dan pas is het seizoen geslaagd. Al is het Europees nu al wel maximaal dat je de poule gehaald en overleefd hebt.
Dus het is niet goed omdat Psv ook met veel geluk alle potjes hebben gewonnen?
Als bijvb PEC en Fortuna wel al die kansen hadden benut dan stonden ze achter ons en dan was het opeens wel goed? Het gaat om progressie om het spel, daarin vind ik Ajax beter, ja twee steken laten vallen in de Eredivisie maar 11 gewonnen van de 13 is gewoon goed, dat staat los van psv. Alsof psv geen steken gaat laten vallen. Alle competities bij elkaar 26 wedstrijden 18 keer de nul gehouden! We hebben tot nu toe een zeer goed seizoen! dat psv er 13 heeft gewonnen zegt niet dat wij een minder seizoen hebben.
Eide
 Eide - donderdag 29 november 2018 - 06:31   quote  deeplink  
We draaien zeker een goed seizoen qua resultaat. We mogen ook de ogen niet sluiten dat het voetbal geregeld uiterst matig is en Ajax (lees Ten Hag) tactisch vreselijk hebben gefaald tegen PSV.

Dat neemt niet weg dat het wel loopt bij Ajax. Er zijn duidelijke automatismes zichtbaar. Er lijkt veel ontspanning te zijn en het vertoonde spel past bij Ajax. Offensief, veel druk en ruimte voor individuele acties. Na bijna een jaar Ten Hag moet je toch wel concluderen dat Ten Hag het behoorlijk op de rails heeft.

Onder de streep gaat het echter om resultaten. De ranglijst is duidelijk. Goed voetbal is leuk en belangrijk maar het moet wel tot prijzen leiden.
remco k
 remco k - donderdag 29 november 2018 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 november 2018 - 17:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Stoer hoor, meester geniaal!
Hoezo stoer?
remco k
 remco k - donderdag 29 november 2018 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2018 - 06:31 schreef Eide het volgende:
We draaien zeker een goed seizoen qua resultaat. We mogen ook de ogen niet sluiten dat het voetbal geregeld uiterst matig is en Ajax (lees Ten Hag) tactisch vreselijk hebben gefaald tegen PSV.

Dat neemt niet weg dat het wel loopt bij Ajax. Er zijn duidelijke automatismes zichtbaar. Er lijkt veel ontspanning te zijn en het vertoonde spel past bij Ajax. Offensief, veel druk en ruimte voor individuele acties. Na bijna een jaar Ten Hag moet je toch wel concluderen dat Ten Hag het behoorlijk op de rails heeft.

Onder de streep gaat het echter om resultaten. De ranglijst is duidelijk. Goed voetbal is leuk en belangrijk maar het moet wel tot prijzen leiden.
Helemaal eens.

Maar je hebt op de onderlinge wedstrijden na, geen enkele invloed op het resultaat van PSV.

Als die alles zouden blijven winnen, en Ajax doet hetzelfde wordt PSV kampioen.

Heeft Ajax dan een slecht seizoen gedraaid als het bij wijze van 89 punten zou halen?
Litmanen
 Litmanen - donderdag 29 november 2018 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2018 - 06:31 schreef Eide het volgende:
We draaien zeker een goed seizoen qua resultaat. We mogen ook de ogen niet sluiten dat het voetbal geregeld uiterst matig is en Ajax (lees Ten Hag) tactisch vreselijk hebben gefaald tegen PSV.

Dat neemt niet weg dat het wel loopt bij Ajax. Er zijn duidelijke automatismes zichtbaar. Er lijkt veel ontspanning te zijn en het vertoonde spel past bij Ajax. Offensief, veel druk en ruimte voor individuele acties. Na bijna een jaar Ten Hag moet je toch wel concluderen dat Ten Hag het behoorlijk op de rails heeft.

Onder de streep gaat het echter om resultaten. De ranglijst is duidelijk. Goed voetbal is leuk en belangrijk maar het moet wel tot prijzen leiden.
Maar door die fout is er wel wat ontstaan, Ten Hag heeft daar van geleerd en is daarna ook meer open naar de groep, onder leiding ook van Tadic hebben spelers meer inspraak en is het daarna ook beter geworden ook qua tactische keuzes. Zoals tegen Heracles teveel spelers werden gespaard voor de Kiev wedstrijd, dat zijn wel twee wedstrijden helaas steken laten vallen maar daar is wel van geleerd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 december 2018 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 november 2018 - 15:57 schreef Litmanen het volgende:

[..]

Maar door die fout is er wel wat ontstaan, Ten Hag heeft daar van geleerd en is daarna ook meer open naar de groep, onder leiding ook van Tadic hebben spelers meer inspraak en is het daarna ook beter geworden ook qua tactische keuzes. Zoals tegen Heracles teveel spelers werden gespaard voor de Kiev wedstrijd, dat zijn wel twee wedstrijden helaas steken laten vallen maar daar is wel van geleerd.
Toch had die wedstrijd ook heel anders kunnen lopen tegen PSV, de eerste minuten werd PSV wegegspeeld. Je mist De ligt en dat is echt een grote aderlating. Ben blij dat het uit was tegen PSV en dat Ten Hag idd hiervan geleerd heeft is duidelijk.

PSV heeft zijn eerste klap gekregen en ik denk dat er nog meer zullen volgen. Als Ajax eenmaal bovenaan komt te staan, dan lopen ze weg van PSV. Als je ziet hoe makkelijk Ajax zijn wedstrijden wint.

Laten we heel eerlijk zijn, PSV heeft tot nu toe een makkelijk programma gehad, met uitzondering van Feijenoord uit. Ik moet nog maar zien of ze voor de winterstop nog boevnaan staan en Ten Hag die laat Ajax nu wel aanvallend voetballen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 december 2018 - 11:16   quote  deeplink  
Het is en hij blijft een droplul. Ook als hij de beker met de grote oren, dennenappel en bitterbal schaal mee neemt naar adam
AkaS
 AkaS - vrijdag 28 december 2018 - 15:50   quote  deeplink  
Een tijdje geleden maakte ik melding van het feit dat de Ligt opzichtig de aanwijzingen van Ten Hag negeerde en uitsluitend oog en oor had naar hetgeen Schreuder te vertellen had die naast Ten Hag stond en gelijktijdig tegen de Ligt sprak... Onzin was metname de reactie van onze allesweter Remco...

En daarom deel ik graag met jullie het interview dat ik op voetbalzone zojuist tegenkom:

Ajax imponeerde afgelopen maanden in de Champions League en Eredivisie, en is daarnaast ook nog in de KNVB Beker actief. Toch was niet alles hosanna.
Alhoewel de Amsterdammers zodoende nog op drie fronten actief zijn, was het tussen de selectie en de technische staf vooral in de eerste maanden niet allemaal koek en ei, zo schrijft De Telegraaf vrijdag in een analyse van de eerste seizoenshelft. Ook aan het begin van deze voetbaljaargang bleef Erik ten Hag rechtlijnig in zijn koers.

"Ten Hag bleef voor zijn spelers, assistenten en andere trainers in zijn trainerskamer letterlijk en figuurlijk net zo ontoegankelijk als gedurende zijn mislukte eerste maanden", valt in de analyse van het dagblad te lezen. "Het was maandenlang zeer de vraag of Erik ten Hag zou slagen bij Ajax of, waar het tot en met PSV-uit naar uit zag, de zoveelste niet-echte Ajax-trainer zou worden die met pek en veren de ArenA werd uitgejaagd. De daarvoor zo rechtlijnige coach wijzigde net op tijd zijn koers."

'De zelfmoordtactiek' van Ten Hag tegen PSV, Frenkie de Jong en Daley Blind centraal achterin tegenover Luuk de Jong, was het sein voor de spelers én directie in te grijpen. Ten Hag moest naar verluidt intern beloven bij absentie van De Ligt de volgende keer Max Wöber of Perr Schuurs op te stellen en niet meer massaal te rouleren. De Telegraaf schrijft ook dat Dusan Tadic in een uren durend gesprek met Ten Hag, die na PSV-uit voor zijn baan vreesde, bedong dat de coach meer naar de spelers zou gaan luisteren.

Ten Hag heeft het bovendien niet in zijn vingers om spelers voor zich te winnen. Het meest schoot de oefenmeester zich in zijn voet door Dani de Wit op een lijstje in de kleedkamer achter nummer 34 te zetten voor de uitwedstrijd tegen Standard Luik, het nummer van Abdelhak Nouri. Dat leidde tot woede bij Nouri's vrienden Hakim Ziyech en Donny van de Beek. Ziyech was ook woest dat hij tegen de amateurs van Te Werve wél moest plaatsnemen op de reservebank, terwijl Tadic een vrije avond genoot.

"De spelmaker liep de trainerskamer binnen, riep fuck-off en maakte dat vuistgebaar door zijn platte hand in de binnenkant van zijn elleboog te laten vallen", zo verzekert het dagblad vrijdag. De voetballers van Ajax voelen zich naar verluidt veel prettiger bij assistenten als Alfred Schreuder, Aron Winter en Richard Witschge. Schreuder wordt door hen als de belangrijkste man achter de huidige speelwijze gezien.

Bron: Voetbalzone

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 december 2018 door AkaS --
AkaS
 AkaS - vrijdag 28 december 2018 - 15:53   quote  deeplink  
Kop van het artikel luidt:

"Hakim Ziyech liep de trainerskamer van Ajax binnen en riep fuck-off"

Metname de laatste alinea is toch wel een hele duidelijke aanwijzing voor de werkelijkheid. En mijn gevoel dat Ajax zonder ten Hag nog beter zou functioneren is toch blijkbaar niet zo'n hele gekke gedachte...

En dan te bedenken dat deze rasdebiel het nummer van Nouri doodleuk wil gebruiken ...

Echt opzouten met deze imbeciel... Maar ach de resultaten zijn goed... ondanks hem en dus mag hij als vriendje van Overmars ongetwijfeld aanblijven!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 december 2018 door AkaS --
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 28 december 2018 - 16:41   quote  deeplink  
Sja, zeer waarschijnlijk weer een bullshitverhaal van Valentijn Driessen om Ten Hag weer de grond in te duwen.
AkaS
 AkaS - vrijdag 28 december 2018 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2018 - 16:41 schreef Hasjkoph het volgende:
Sja, zeer waarschijnlijk weer een bullshitverhaal van Valentijn Driessen om Ten Hag weer de grond in te duwen.
Ik neem aan dat wanneer dit bullshit is van Valentijn Driessen zoals jíj zegt, dat Ajax hem snel en hard zal aanpakken want metname het Nouri gedeelte is iets waar niet mee gesold mag worden!
Eide
 Eide - vrijdag 28 december 2018 - 17:26   quote  deeplink  
Het artikel van VZ is een gemankeerde weergave van een analytisch artikel van de Telegraaf. Er is spanning tussen de Telegraaf en Ten Hag omdat Ten Hag naar verluid niet wenst mee te werken aan het lekken van "breaking nieuws" aan de heren Valentijn Driessen en Mike Verweij.

Tegelijkertijd is het wel duidelijk dat Ten Hag zijn vorm van leiderschap heeft moeten bijstellen. Het is ook duidelijk dat Ten Hag moeite heeft met bij- en omschakelen tijdens wedstrijden. Ook is duidelijk dat niemand perfect is en dat een hoofdtrainer niet perfect is of hoeft te zijn. Als het sociale aspect via Witsche of Schreuder loopt is dat toch ook niet erg? Daar heb je een staf voor.

Voetbal International, ook toonaangevend in voetbalminned Nederland, schetst ook een heel ander beeld van de huidige situatie bij Ajax. Zo schrijven zij:
quote:
Ten Hag neemt bewust wat meer afstand om de helikopterview te pakken en al zijn spelers goed te kunnen analyseren. Met Richard Witschge en Aron Winter beschikt Ten Hag over twee assistent-trainers die zich tussen de spelers bewegen. Ten Hag geeft verantwoordelijkheid aan zijn assistenten en rekent daarbij op het teamgevoel en loyaliteit.
De Telegraaf kiest voor uitleg A, terwijl duidelijk is dat er ook een heel andere uitleg mogelijk is. Als ik Ajax ze voetballen, en spelers zie knokken, kies ik ervoor niet te geloven dat er echt zo veel mis is binnen Ajax 1. Overigens is de strekking van het Telegraafartikel (achter betaalmuur) dat het na een moeilijke start nu gewoon goed gaat bij Ajax met Ten Hag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 december 2018 door Eide --
AkaS
 AkaS - vrijdag 28 december 2018 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2018 - 17:26 schreef Eide het volgende:
Het artikel van VZ is een gemankeerde weergave van een analytisch artikel van de Telegraaf. Er is spanning tussen de Telegraaf en Ten Hag omdat Ten Hag naar verluid niet wenst mee te werken aan het lekken van "breaking nieuws" aan de heren Valentijn Driessen en Mike Verweij.

Tegelijkertijd is het wel duidelijk dat Ten Hag zijn vorm van leiderschap heeft moeten bijstellen. Het is ook duidelijk dat Ten Hag moeite heeft met bij- en omschakelen tijdens wedstrijden. Ook is duidelijk dat niemand perfect is en dat een hoofdtrainer niet perfect is of hoeft te zijn. Als het sociale aspect via Witsche of Schreuder loopt is dat toch ook niet erg? Daar heb je een staf voor.

Voetbal International, ook toonaangevend in voetbalminned Nederland, schetst ook een heel ander beeld van de huidige situatie bij Ajax. Zo schrijven zij:

[..]

De Telegraaf kiest voor uitleg A, terwijl duidelijk is dat er ook een heel andere uitleg mogelijk is. Als ik Ajax ze voetballen, en spelers zie knokken, kies ik ervoor niet te geloven dat er echt zo veel mis is binnen Ajax 1. Overigens is de strekking van het Telegraafartikel (achter betaalmuur) dat het na een moeilijke start nu gewoon goed gaat bij Ajax met Ten Hag.
Ik las hier nog niet zo lang geleden dat Mike Verweij zo goed geïnformeerde journalist is en betrouwbaar zou zijn.

Mijn inziens rendeert ten Hag omdat hij een erg goede selectie heeft en zoals ik het begrijp alles bepalende assistenten die hem alles uit handen nemen en moeten nemen. Waar is hij dan voor nodig zou ik denken.

En wat me vooral aan jouw reactie opvalt Eide, is dat je het Nouri gedeelte volkomen negeert terwijl dit het ultieme bewijs is dat die ten Hag niet goed bij zijn hoofd is. Dus niet alleen slap lult voor de camera maar daadwerkelijk een onbenul is.

Of heeft hij ook nog een assistent nodig om te vertellen dat nummer 34 even niet zo handig is om te vergeven...?
Eide
 Eide - vrijdag 28 december 2018 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2018 - 18:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik las hier nog niet zo lang geleden dat Mike Verweij zo goed geïnformeerde journalist is en betrouwbaar zou zijn.
Hij is ook goed ingevoerd. Ik betoog alleen dat de Telegraaf kiest voor uitleg A terwijl uitleg B of C ook mogelijk is. Het gaat niet namelijk niet om feiten maar interpretatie.

quote:
Op vrijdag 28 december 2018 - 18:57 schreef AkaS het volgende:
Mijn inziens rendeert ten Hag omdat hij een erg goede selectie heeft en zoals ik het begrijp alles bepalende assistenten die hem alles uit handen nemen en moeten nemen.
Dat geldt toch voor elke coach? Zonder goede selectie wordt het ook voor Pep Guardiola een lastig karwij. Hetzelfde gldt voor goede assistenten. De werkdruk is te hoog om alles zelf te doen. Daarom heeft elke club assistenten.

quote:
Op vrijdag 28 december 2018 - 18:57 schreef AkaS het volgende:
En wat me vooral aan jouw reactie opvalt Eide, is dat je het Nouri gedeelte volkomen negeert
Dit is mij dingen in de mond leggen. Dat ik er voor kies mij op een ander element van de berichtgeving te richten laat mij geen waardeoordeel uitspreken over andere zaken. Dat leg jij mij echt in de mond. Ik spreek ook geen waardeoordeel uit over het fucntioneren van Ten Hag, ondanks dat het lijkt alsof jij hebt besloten dat ik dat wel doe. Ik constateer echter dat er A) meerdere verklaringen mogelijk zijn voor delen van de kritiek in de Telegraaf en B) dat het artikel van VZ een fors aan zaken niet meeneemt in z'n berichtgeving en daardoor een verkeerd beeld schetst.

Uiteindelijk is de Telegraaf overigens positief, met de kanttekening dat het aan een zijde draadje heeft gehangen door de mens Ten Hag en de manier waarop hij voor de groep staat. Volgens mij hoort niemand dan iets vreemds of onbekends?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 december 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 december 2018 - 09:45   quote  deeplink  
Dat Nouri verhaal geloof ik helemaal! En nee, geen fan van Ten Hag en zal het ook niet worden ook!
remco k
 remco k - zaterdag 29 december 2018 - 10:06   quote  deeplink  
Hoeft ook noet toch. Ik ben ook geen fan.

Maar de resultaten en het getoonde spel spreken voor zich.

Ook het feit dat hij zich heeft veranderd tooont kwaliteit aan in mijn beleving.
AkaS
 AkaS - zondag 30 december 2018 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2018 - 19:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij is ook goed ingevoerd. Ik betoog alleen dat de Telegraaf kiest voor uitleg A terwijl uitleg B of C ook mogelijk is. Het gaat niet namelijk niet om feiten maar interpretatie.

[..]

Dat geldt toch voor elke coach? Zonder goede selectie wordt het ook voor Pep Guardiola een lastig karwij. Hetzelfde gldt voor goede assistenten. De werkdruk is te hoog om alles zelf te doen. Daarom heeft elke club assistenten.

[..]

Dit is mij dingen in de mond leggen. Dat ik er voor kies mij op een ander element van de berichtgeving te richten laat mij geen waardeoordeel uitspreken over andere zaken. Dat leg jij mij echt in de mond. Ik spreek ook geen waardeoordeel uit over het fucntioneren van Ten Hag, ondanks dat het lijkt alsof jij hebt besloten dat ik dat wel doe. Ik constateer echter dat er A) meerdere verklaringen mogelijk zijn voor delen van de kritiek in de Telegraaf en B) dat het artikel van VZ een fors aan zaken niet meeneemt in z'n berichtgeving en daardoor een verkeerd beeld schetst.

Uiteindelijk is de Telegraaf overigens positief, met de kanttekening dat het aan een zijde draadje heeft gehangen door de mens Ten Hag en de manier waarop hij voor de groep staat. Volgens mij hoort niemand dan iets vreemds of onbekends?
1. Ik leg jou helemaal niets in de mond.
2. Ik post en jij kiest ervoor om hierop te reageren.
3. Als je dan toch reageert op mijn post waar de rode draad is dat ten Hag niet functioneert en raar gedrag vertoont en hij notabene volkomen voorbij gaat aan het Nouri drama door doodleuk zijn rugnummer aan een reservespeler toe te kennen is dit toch wel iets waar je niet aan voorbij kan gaan .

Maar nog altijd leg ik niets in jou mond, ik benoem wat mij opvalt en tegenvalt aan jouw reactie.

Ten Hag is een rare kwibus die aan mag blijven vanwege de goede resultaten, echter heeft het na dit artikel er alle schijn van dat deze resultaten niet op zijn conto bijgeschreven dienen te worden....

Dus dat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 december 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - zondag 30 december 2018 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 december 2018 - 01:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

1. Ik leg jou helemaal niets in de mond.
2. Ik post en jij kiest ervoor om hierop te reageren.
3. Als je dan toch reageert op mijn post waar de rode draad is dat ten Hag niet functioneert en raar gedrag vertoont en hij notabene volkomen voorbij gaat aan het Nouri drama door doodleuk zijn rugnummer aan een reservespeler toe te kennen is dit toch wel iets waar je niet aan voorbij kan gaan .

Maar nog altijd leg ik niets in jou mond, ik benoem wat mij opvalt en tegenvalt aan jouw reactie.

Ten Hag is een rare kwibus die aan mag blijven vanwege de goede resultaten, echter heeft het na dit artikel er alle schijn van dat deze resultaten niet op zijn conto bijgeschreven dienen te worden....

Dus dat.
Sorry. Maar je laatste zin slaat echt nergens op. Dus als er een of twee dingen verkeerd zijn kan je niet overall gewoon goed je werk doen? Of leren van de dingen die je verkeerd doet?

Overigens heb ik het idee dat ten Hag zelf zich niet echt met de rugnummers van reserves bemoeit en dat het eerder een vervelende gebeurtenis is geweest dan een bewussie.

Maar goed. Die man en overmars kunnen volgens mij gewoon nooit wat goed doen in jouw ogen. Al winnen ze 8 x de cl op rij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 december 2018 door remco k --
AkaS
 AkaS - zondag 30 december 2018 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 december 2018 - 14:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry. Maar je laatste zin slaat echt nergens op. Dus als er een of twee dingen verkeerd zijn kan je niet overall gewoon goed je werk doen? Of leren van de dingen die je verkeerd doet?

Overigens heb ik het idee dat ten Hag zelf zich niet echt met de rugnummers van reserves bemoeit en dat het eerder een vervelende gebeurtenis is geweest dan een bewussie.

Maar goed. Die man en overmars kunnen volgens mij gewoon nooit wat goed doen in jouw ogen. Al winnen ze 8 x de cl op rij.
Dank voor je reactie Eide.....

Lees het interview zou ik zeggen. Hier staat geen letter Chinees bij.

Dit is zo duidelijk verwoord en hier zijn man en paard zo duidelijk benoemd dat Ajax, Ziyech zullen steigeren als hier ook maar 1 letter niet klopt.

En een journalist zal toch ook wel heel zeker van zijn zaak zijn.... Er wordt namelijk geen slap ouwehoer verhaal in de wereld geslingerd die voor verschillende interpretaties vatbaar is...

En is in lijn met hetgeen ik eerder meldde namelijk dat de Ligt volledig schijt had aan ten Hag en alleen oog en oor had voor Schreuder!

Dus wat ik van ten Hag vind is niet relevant maar wat er in dat interview staat wel!
remco k
 remco k - maandag 31 december 2018 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 december 2018 - 23:03 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dank voor je reactie Eide.....

Lees het interview zou ik zeggen. Hier staat geen letter Chinees bij.

Dit is zo duidelijk verwoord en hier zijn man en paard zo duidelijk benoemd dat Ajax, Ziyech zullen steigeren als hier ook maar 1 letter niet klopt.

En een journalist zal toch ook wel heel zeker van zijn zaak zijn.... Er wordt namelijk geen slap ouwehoer verhaal in de wereld geslingerd die voor verschillende interpretaties vatbaar is...

En is in lijn met hetgeen ik eerder meldde namelijk dat de Ligt volledig schijt had aan ten Hag en alleen oog en oor had voor Schreuder!

Dus wat ik van ten Hag vind is niet relevant maar wat er in dat interview staat wel!
Een journalist die ernaast zit in de voetbalwereld. Of een club die niet op alle verhalen reageerd.

Beiden gebeuren vaker niet dan wel.

Alles is maar net hoe je het wilt zien. En jij hebt een hekel aan die man. Dus zal je alles aanpakken om dat verhaa te staven.
remco k
 remco k - maandag 31 december 2018 - 10:48   quote  deeplink  
Voor mij telt er maar een ding. De prestaties. En die zijn gewoon bijzonder goed dit seizoen so far.

Daarnaast geen spelers die openlijk klagen over speelwijze of trainers. Er straalt veel plezier van de ploeg af en ten Hag veranderd duidelijk zijn eigen tekortkomingen.

Nogmaals. Ik ben geen fan van hem en zal het denk ik ook niet worden. Maar hij levert nu gewoon goed werk.
AkaS
 AkaS - maandag 31 december 2018 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 december 2018 - 10:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Een journalist die ernaast zit in de voetbalwereld. Of een club die niet op alle verhalen reageerd.

Beiden gebeuren vaker niet dan wel.

Alles is maar net hoe je het wilt zien. En jij hebt een hekel aan die man. Dus zal je alles aanpakken om dat verhaa te staven.
Boven alles ben ik supporter van Ajax en als ten Hag goed voor Ajax is sta ik achter hem. Maar wat ik zie is dat Ajax presteert ondanks ten Hag.

Omdat we niet dagelijks inzage hebben moeten we het doen met oppervlakkige en gestuurde beeldvorming en heel soms krijgen we onbedoeld of per ongeluk inzage in de diepte.

Heel veel zeggend vind ik de beelden waarop ten Hag en Schreuder beide tegen de Ligt spraken toen de wedstrijd even stil lag. De Ligt negeerde de hoofdcoach ten Hag volledig en luisterde zeer opzichtig alleen naar Schreuder. Dat beeld gaf mij inziens een kijkje in de werkelijkheid.

Als ik nu dit interview lees, is dit een keiharde bevestiging.

De goede prestaties zijn zeer welkom maar blijkbaar weten intimi dat deze prestaties niet op het conto van ten Hag zijn te schrijven...

Zijn beledigende en niets toevoegende wissels vlak voor tijd zijn verdere inzages in zijn ongeschiktheid en enge karakter.

Dat hij dit nu bijstelt op lasten dat hij anders niet te handhaven is veranderd niets aan zijn karakter en empatisch vermogen maar is uitsluitend een bewijs dat hij zijn baantje wil houden.
remco k
 remco k - maandag 31 december 2018 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 december 2018 - 11:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Boven alles ben ik supporter van Ajax en als ten Hag goed voor Ajax is sta ik achter hem. Maar wat ik zie is dat Ajax presteert ondanks ten Hag.

Omdat we niet dagelijks inzage hebben moeten we het doen met oppervlakkige en gestuurde beeldvorming en heel soms krijgen we onbedoeld of per ongeluk inzage in de diepte.

Heel veel zeggend vind ik de beelden waarop ten Hag en Schreuder beide tegen de Ligt spraken toen de wedstrijd even stil lag. De Ligt negeerde de hoofdcoach ten Hag volledig en luisterde zeer opzichtig alleen naar Schreuder. Dat beeld gaf mij inziens een kijkje in de werkelijkheid.

Als ik nu dit interview lees, is dit een keiharde bevestiging.

De goede prestaties zijn zeer welkom maar blijkbaar weten intimi dat deze prestaties niet op het conto van ten Hag zijn te schrijven...

Zijn beledigende en niets toevoegende wissels vlak voor tijd zijn verdere inzages in zijn ongeschiktheid en enge karakter.

Dat hij dit nu bijstelt op lasten dat hij anders niet te handhaven is veranderd niets aan zijn karakter en empatisch vermogen maar is uitsluitend een bewijs dat hij zijn baantje wil houden.
Maar wat je doet is niet objectief. Je haalt namelijk louter de berichten aan die jouw mening staven.

Diezelfde de ligt geeft namelijk ook aan dat ten Hag na de zomer al anders is gaan communiceren. En dat hij minder zijn eigen wil oplegd in bepaalde situaties en meer zaken met de kern van het elftal samen bespreekt en beslist.

Ik kijk naar het plezier dat de ploeg uitstraalt en de blijheid waarmee ze speen. Dat gebeurt nooit onder een trainer waar een speler liever niet onder speelt.
Loetje
 Loetje - maandag 31 december 2018 - 14:05   quote  deeplink  
Het interesseert me eigenlijk geen ene flikker hoe of waardoor het team goed loopt. Mij gaat het erom dat er na 5 jaar straks weer een prijs of prijzen gepakt worden. Vooralsnog is het voetbal prima en laat dat lekker zo blijven.

Fan van Ten Hag wordt ik never, maar als hij op deze manier kampioen wordt en spelers dan voor mijn part ontevreden dit niveau het hele jaar laten zien, wil ik wel tekenen.
Eide
 Eide - maandag 31 december 2018 - 14:09   quote  deeplink  
Eens met Loetje.

Ik denk dat elke trainer wel dingetjes heeft. Van Gaal had de naam op persoonlijk vlak heel warm te zijn maar als trainer een niets ontziende dictator. Erik ten Hag is kennelijk interpersoonlijk niet heel sterk maar heeft wel een elftal gesmeed wat mooi speelt EN keihard werkt.

Uiteindelijk gaat het om de resultaten. Laten we Ten Hag daar op afrekenen en die afrekening komt aan het einde van het seizoen.
Loetje
 Loetje - maandag 31 december 2018 - 15:05   quote  deeplink  
Jep en de resultaten zijn fenomenaal, zo eerlijk moeten we zijn.

En voor ik straks weer voor Ten Hag fan uitgemaakt wordt, ik ben er helemaal van overtuigd dat wanneer Ten Hag komend seizoen een mindere selectie heeft, het binnen 10 wedstrijden bekeken koek is!
AkaS
 AkaS - maandag 31 december 2018 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 december 2018 - 13:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar wat je doet is niet objectief. Je haalt namelijk louter de berichten aan die jouw mening staven.

Diezelfde de ligt geeft namelijk ook aan dat ten Hag na de zomer al anders is gaan communiceren. En dat hij minder zijn eigen wil oplegd in bepaalde situaties en meer zaken met de kern van het elftal samen bespreekt en beslist.

Ik kijk naar het plezier dat de ploeg uitstraalt en de blijheid waarmee ze speen. Dat gebeurt nooit onder een trainer waar een speler liever niet onder speelt.
Denk even na... denk je nu werkelijk dat de Ligt op dit moment in de pers gaat roepen dat hij ten Hag niet pruimt...

Beelden zeggen bovendien meer dan 1000 woorden!
AkaS
 AkaS - maandag 31 december 2018 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 december 2018 - 15:05 schreef Loetje het volgende:
Jep en de resultaten zijn fenomenaal, zo eerlijk moeten we zijn.

En voor ik straks weer voor Ten Hag fan uitgemaakt wordt, ik ben er helemaal van overtuigd dat wanneer Ten Hag komend seizoen een mindere selectie heeft, het binnen 10 wedstrijden bekeken koek is!
Ben het eigenlijk wel met deze mening / gedachten eens ouwe ten Hag lover;-)
Loetje
 Loetje - maandag 31 december 2018 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 december 2018 - 15:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ben het eigenlijk wel met deze mening / gedachten eens ouwe ten Hag lover;-)
Zolang jij het zegt, kan een baco deze belediging wel wegspoelen ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 december 2018 door Loetje --
AkaS
 AkaS - maandag 31 december 2018 - 15:17   quote  deeplink  
Oja... fijne jaarwisseling allemaal!

We hebben nog een mooi resultaat tegen Madrid te goed... We zijn een paar keer flink genaaid met onterechte afkeur van goals.

En ik wens ons allen een mooi kampioenschap en dito feest!
AkaS
 AkaS - maandag 31 december 2018 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 december 2018 - 15:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zolang jij het zegt, kan een baco deze belediging wel wegspoelen ;-)
Proost dan maar Loetje
Loetje
 Loetje - maandag 31 december 2018 - 15:22   quote  deeplink  
Chears!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax kiest Ten Hag









0.0210189