BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: IEDEREEN ERUIT INCL. OVERMARS & VD SAR

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 13:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan ga je dus wel altijd krijgen dat er bij iedere verkeerde beslissing meer man hun biezen moeten pakken en je nooit een enkele verantwoordelijkheid hebt.

Daarbij krijg je dan een soort van TH en heb je kans dat het niet botert... En daardoor kunnen goede keuzes weggestemd worden als je snapt wat ik bedoel.
Ik ben van mening dat mensen hun biezen niet moeten hoeven pakken na een verkeerde beslissing. NIemand is foutloos, en soms is de fout groter dan een andere keer.

Wat ik zie, is dat vd Sar de club niet onder controle weet te houden als AD, daarvoor is hij dus ongeschikt, ik zie wel dat hij in zijn marketing tijd, hele goede resultaten wist te boeken, waarom hem dat dan niet gewoon laten doen.
Overmars doet het samen met zijn team echt prima wat scouting betreft, aankopen en verkopen gaan over het algemeen voor prima geld, dus waarom moet hij weg?

De grootste verandering zou ik dus doorvoeren bij de AD, en zoals al heel erg lang geroepen, de RVC moet veranderen, ik zou daarin gaan kijken wat uberhaubt de mogelijkheden zijn om deze macht in te perken, ik zou daar een volledige nieuwe lichting mensen willen zien, mensen met voetbalverstand aangevuld met een aantal mensen die zakelijk goed in elkaar steken, en geen oude mensen, maar jonge gasten die vernieuwend kunnen en dureven denken.

En uiteraard een andere trainer..
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 13:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat mensen hun biezen niet moeten hoeven pakken na een verkeerde beslissing. NIemand is foutloos, en soms is de fout groter dan een andere keer.

Wat ik zie, is dat vd Sar de club niet onder controle weet te houden als AD, daarvoor is hij dus ongeschikt, ik zie wel dat hij in zijn marketing tijd, hele goede resultaten wist te boeken, waarom hem dat dan niet gewoon laten doen.
Overmars doet het samen met zijn team echt prima wat scouting betreft, aankopen en verkopen gaan over het algemeen voor prima geld, dus waarom moet hij weg?

De grootste verandering zou ik dus doorvoeren bij de AD, en zoals al heel erg lang geroepen, de RVC moet veranderen, ik zou daarin gaan kijken wat uberhaubt de mogelijkheden zijn om deze macht in te perken, ik zou daar een volledige nieuwe lichting mensen willen zien, mensen met voetbalverstand aangevuld met een aantal mensen die zakelijk goed in elkaar steken, en geen oude mensen, maar jonge gasten die vernieuwend kunnen en dureven denken.

En uiteraard een andere trainer..
Het hoeft niet na 1 fout te zijn trouwens. Dat schreef ik wel zo maar in die context bedoel ik het niet. Wanneer er dan dingen mis gaan, heb je wel dat je het bij een persoon moet zoeken en niet ieder probleem steeds zoveel dieper ligt zoals nu. Dat moet jij haast ook wel zien.

RvC, AD en trainer eens, maar vraag me dan wel af met hoeveel krediet Overmars verder gaat. Los van hoe wij dat zien, kan een ander daar heel anders maar kijken.
AkaS
 AkaS - maandag 16 april 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 13:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het hoeft niet na 1 fout te zijn trouwens. Dat schreef ik wel zo maar in die context bedoel ik het niet. Wanneer er dan dingen mis gaan, heb je wel dat je het bij een persoon moet zoeken en niet ieder probleem steeds zoveel dieper ligt zoals nu. Dat moet jij haast ook wel zien.

RvC, AD en trainer eens, maar vraag me dan wel af met hoeveel krediet Overmars verder gaat. Los van hoe wij dat zien, kan een ander daar heel anders maar kijken.
Nou wat ook meespeelt is dat je tussen de regels door kunt lezen dat Overmars best een kwalijke rol richting Keizer heeft gespeeld. Daarbij heeft hij in de keuze voor Ten Hag volledig gefaald.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 13:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou wat ook meespeelt is dat je tussen de regels door kunt lezen dat Overmars best een kwalijke rol richting Keizer heeft gespeeld. Daarbij heeft hij in de keuze voor Ten Hag volledig gefaald.
Daarom zeg ik ook dat hij in de constructie van Remco vermoedelijk al met minder credits begint. En schoon schip moet echt schoon schip zijn.
wvb
 wvb - maandag 16 april 2018 - 14:10   quote  deeplink  
Het kapitaal staat op het veld, ook zonder inbreng van de trainer zou er een aardig potje gevoetbald moeten kunnen worden. Echter weinig teamgeest, een volledig ontberen aan spirit en drive. Verder weinig uitgesproken mannetjesputters, mouwen opstropen zie ik nauwelijks, mooi weer voetbal. Feit is wel dat Ten Hag niet echt de uitgesproken Ajax flair heeft, absoluut geen goede prater is, hij durft weinig risico's te nemen, kiest ook als spelers falen, toch voor de gevestigde namen, dat is een absoluut zwaktebod, getuigt van heel weinig lef, want er is talent genoeg voorhanden. Ook Keizer miste die flair overigens, paste evenmin bij Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 april 2018 door wvb --
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 13:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou wat ook meespeelt is dat je tussen de regels door kunt lezen dat Overmars best een kwalijke rol richting Keizer heeft gespeeld. Daarbij heeft hij in de keuze voor Ten Hag volledig gefaald.
Als ten Hag door Overmars is aangesteld heeft ie daarin zeker een fout gemaakt.

Maar zoals ik al aangaf, je moet kijken naar mensen hun capaciteiten en mensen daarin laten functioneren. verantwoording hebben, geven en krijgen balanceerd op een heel dun lijntje.

Het kan niet zo zijn dat de ene keer de trainer wordt aangesteld door het technisch hart, en 3 maanden later ontslagen wordt door een technsich directeur die daarna ook zelf de vervanger aansteld.

Vorig jaar probeerde een van mijn projectleiders zelf een uitvoerder aan te stellen, sterker nog, hij had hem al aangenomen, aangezien het niet binnen zijn verantwoordelijkheden ligt heb ik daar geen toestemming voor gegeven en is de hele zaak teruggedraaid, uiteindelijk hebben we deze uitvoerder alsnog aangenomen omdat het een prima kandidaat was, maar sommige dingen zijn niet voor een ieder om over te beslissen, daarom zijn er procedures waar een ieder zich aan moet houden, daarom zijn er functieprofielen en omschrijvingen zodat een ieder weet wat er van hem of haar verwacht wordt.

Dit zal bij Ajax echt niet anders zijn. Ik ben dus heel erg benieuwd hoe het kan dat beslissingen ineens door een ander orgaan genomen kunnen worden ( mits dit ook echt zo gebeurt is).

Ik geloof dan ook echt niet dat VD Sar of Overmars op eigen houtje dit soort beslissingen neemt, ik blijf zeggen dat er bij Ajax andere krachten spelen die eigenlijk 0 invloed zouden mogen hebben.
Dat zal toch eerst moeten veranderen, anders zal ieder nieuw bestuur en iedere nieuwe trainer uiteindelijk de deur uit worden gefloten door een ontevreden publiek. Ieder bedrijf is immers een afspiegeling van de leidinggevenden.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 15:02   quote  deeplink  
Leuk hoor dat de supportersvereniging met dit statement komt, maar waarom komt diezelfde supportersvereniging niet eens met een statement over de club Ajax en de gang van zaken de afgelopen 3 decenia, volgens mij geeft ie zelf namelijk aan dat kritisch zijn prima is, waar blijft die kritiek dan? De kritiek die vrijwel heel Ajax minnend Nederland met elkaar deelt.

'Supporters' van Ajax die zich zondag tijdens én na de nederlaag bij PSV (3-0) hebben misdragen, moeten keihard worden aangepakt. Fabian Nagtzaam, directeur van de supportersvereniging Ajax, laat dat weten aan NUsport.

Na de derde PSV-goal in het Philips Stadion werden er brandende fakkels in een vak vol juichende fans van de thuisclub gegooid. Ook bij terugkeer van de Ajax-bus in Amsterdam onstond er commotie. Boze fans eisten uitleg van spelers en staf. Hakim Ziyech kreeg zelfs een duw.

"Van spelers en eigendommen blijf je te allen tijde af. De individuen die dit hebben gedaan moeten dan ook keihard aangepakt worden", aldus Nagtzaam.

Het gooien van vuurwerk zorgde voor veel ophef. "Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Het zijn een paar mensen die het voor de rest van het vak verpesten. Het collectief mag niet bestraft worden."

"Supporters mogen altijd een oordeel vellen of kritisch zijn. Het is ook prima om in gesprek te gaan, maar dat doe je niet door de spelersbus tegen te houden of aan spelers te zitten. Daar blijf je van af."
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 april 2018 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 15:02 schreef remco k het volgende:
Leuk hoor dat de supportersvereniging met dit statement komt, maar waarom komt diezelfde supportersvereniging niet eens met een statement over de club Ajax en de gang van zaken de afgelopen 3 decenia, volgens mij geeft ie zelf namelijk aan dat kritisch zijn prima is, waar blijft die kritiek dan? De kritiek die vrijwel heel Ajax minnend Nederland met elkaar deelt.

'Supporters' van Ajax die zich zondag tijdens én na de nederlaag bij PSV (3-0) hebben misdragen, moeten keihard worden aangepakt. Fabian Nagtzaam, directeur van de supportersvereniging Ajax, laat dat weten aan NUsport.

Na de derde PSV-goal in het Philips Stadion werden er brandende fakkels in een vak vol juichende fans van de thuisclub gegooid. Ook bij terugkeer van de Ajax-bus in Amsterdam onstond er commotie. Boze fans eisten uitleg van spelers en staf. Hakim Ziyech kreeg zelfs een duw.

"Van spelers en eigendommen blijf je te allen tijde af. De individuen die dit hebben gedaan moeten dan ook keihard aangepakt worden", aldus Nagtzaam.

Het gooien van vuurwerk zorgde voor veel ophef. "Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Het zijn een paar mensen die het voor de rest van het vak verpesten. Het collectief mag niet bestraft worden."

"Supporters mogen altijd een oordeel vellen of kritisch zijn. Het is ook prima om in gesprek te gaan, maar dat doe je niet door de spelersbus tegen te houden of aan spelers te zitten. Daar blijf je van af."
Die man krijgt betaald via Ajax. Dus zal geen kwaad woord spreken over zijn bazen. Dan is zeiken over supporters beter!
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 15:14   quote  deeplink  
Waar blijft überhaupt het statement van Ajax of conclusie na gisteren... En dan heb ik het niet over wat er met de bus gebeurde.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 15:43   quote  deeplink  
Ik ben momenteel er achteraan aan het gaan waar het lek zit bij Ajax. Er komen namelijk zoveel dingen eerder naar buiten dan wanneer Ajax het meld. Daarbij is alles gesloten daar. Vooralsnog wijst het richting 2 lekken. Zodra ik zeker ben (voor zover ik dat kan zijn), zal ik de namen indien animo daar voor is, delen.

Ik ben en blijf natuurlijk een totaal externe bron en geen media. En wil geen Ajaxboy die hier eerder was, uit gaan hangen.
p111
 p111 - maandag 16 april 2018 - 16:49   quote  deeplink  
Nou we aan het horen Loetje,ben benieuwd.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 17:23   quote  deeplink  
Wat wordt ik er doodziek van dat supporters (die veel meer achter de club moeten staan trouwens), overal de schuld van krijgen. Het wordt heel rap tijd dat dat bestuur ook de ohen gaat openen.

Ik kots me club helemaal uit op het moment. Ik ben een Ajacied, blijf het, maar het wordt trots ervoor laat ik even helemaal weg. Hele club is kapot!!
AkaS
 AkaS - maandag 16 april 2018 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 13:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat hij in de constructie van Remco vermoedelijk al met minder credits begint. En schoon schip moet echt schoon schip zijn.
Ja, helemaal eens
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 april 2018 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 17:23 schreef Loetje het volgende:
Wat wordt ik er doodziek van dat supporters (die veel meer achter de club moeten staan trouwens), overal de schuld van krijgen. Het wordt heel rap tijd dat dat bestuur ook de ohen gaat openen.

Ik kots me club helemaal uit op het moment. Ik ben een Ajacied, blijf het, maar het wordt trots ervoor laat ik even helemaal weg. Hele club is kapot!!
Ook weer alle schuld van de gebeurtenissen gisteren. Wat niemand verteld is dat er vanuit Eindhovense vakken de hele tijd is geprovoceerd en er 2 rotjes richting het Ajax-vak zijn gegooid voordat de fakkels de andere kant op gingen.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 21:35   quote  deeplink  
Jep!
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 21:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ook weer alle schuld van de gebeurtenissen gisteren. Wat niemand verteld is dat er vanuit Eindhovense vakken de hele tijd is geprovoceerd en er 2 rotjes richting het Ajax-vak zijn gegooid voordat de fakkels de andere kant op gingen.
Kan. Maar ik kijk naar Ajax. En je hoort dat soort spullen niet bij je te hebben. Dat doe je met maar 1 doel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 april 2018 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 21:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan. Maar ik kijk naar Ajax. En je hoort dat soort spullen niet bij je te hebben. Dat doe je met maar 1 doel.
Weet ik niet. Normaal steek je die dingen af in het vak. Daarvoor neem je ze mee. En dat doen ze bij Ajax nog steeds geregeld. Maar ja, als je niet fouilleert vind je niets.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 21:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weet ik niet. Normaal steek je die dingen af in het vak. Daarvoor neem je ze mee. En dat doen ze bij Ajax nog steeds geregeld. Maar ja, als je niet fouilleert vind je niets.
Dat is zeker. Maar nog steeds blijft dat de verantwoording van de mensen die ze meenemen en besluiten te gebruiken.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 april 2018 - 10:06   quote  deeplink  
4373beccf3.png
b71cb74afc.png

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 april 2018 door Hasjkoph --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 17 april 2018 - 10:40   quote  deeplink  
Volgens de telegraaf is er genoeg vertrouwen voor Ten Hag en Overmars bij de grootste aandeelhouder(Ajax NV).
Ze reken het Van der Sar aan dat Jonk en Bosz is weggestuurd.
Eide
 Eide - dinsdag 17 april 2018 - 10:49   quote  deeplink  
Dat Overmars (en Slop) stevig in het zadel zit is ook wel logisch. Nu er toestemming is vanuit de club en de NV over het aantrekken van spelers loopt dat ook best wel. Op het technisch beleid is niet zoveel aan te merken. De invulling van dat beleid is echter redelijk dramatisch te noemen. Er lijken structureel verkeerde keuzes te zijn gemaakt.

Dan moet je je afvragen of de eindverantwoordelijke voor dit allemaal wel de juiste persoon is. Het "kamp Jonk" is weg. Het "kamp Bergkamp" nu ook. Er zijn nu 3 trainers gesneuveld (vrijwillig en onvrijwillig) en trainer 4 rendeert voor geen meter. Een CEO bestaat om beslissingen te nemen. Nu blijkt dat vrijwel alle beslissingen slecht uitpakken. Ergens is de maat vol.

Wat mij persoonlijk vooral steekt is dat ik er van overtuigd ben dat Ajax met afstand de beste selectie van Nederland heeft. Er lopen 2 of 3 spelers bij PSV en Feyenoord die ik wel bij Ajax zou willen zien, maar meer ook niet. De kunst van voetballen is echter niet de 11 beste spelers te hebben, maar om het beste team te hebben. Het team bestaat uit spelers, trainersstaf en alles wat daar omheen beweegt.

Ajax heeft de beste 11 spelers maar de som der delen valt lager uit as bij PSV. Dat moet Ajax zich enorm aantrekken en daarom moet Van der Sar verantwoording afleggen bij de RvC.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 april 2018 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2018 - 10:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Volgens de telegraaf is er genoeg vertrouwen voor Ten Hag en Overmars bij de grootste aandeelhouder(Ajax NV).
Ze reken het Van der Sar aan dat Jonk en Bosz is weggestuurd.
Het is niet alsof ik het letterlijk één post boven je heb geplaatst.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 17 april 2018 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2018 - 13:23 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Het is niet alsof ik het letterlijk één post boven je heb geplaatst.
Dat heeft te maken dat ik voordat je die bericht plaatste daar al mee bezig was.
Om 10 uur werd ik namelijk afgeleid en kon ik pas 40 minuten later er weer mee verder gaan.

Toen ik het bericht plaatste zag ik al dat je het bericht plaatste.

Vandaar!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 17 april 2018 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2018 - 13:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat heeft te maken dat ik voordat je die bericht plaatste daar al mee bezig was.
Om 10 uur werd ik namelijk afgeleid en kon ik pas 40 minuten later er weer mee verder gaan.

Toen ik het bericht plaatste zag ik al dat je het bericht plaatste.

Vandaar!
4 regels uitleg om dit te vertellen ....... pffff
Peterhs
 Peterhs - woensdag 18 april 2018 - 07:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2018 - 18:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

4 regels uitleg om dit te vertellen ....... pffff
Je kunt je ook overal over druk maken hé ouwe :)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 april 2018 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 07:49 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Je kunt je ook overal over druk maken hé ouwe :)
Leef jij ook nog?
Peterhs
 Peterhs - woensdag 18 april 2018 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 08:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Leef jij ook nog?
Zo af en toe laat ik mijn neus nog zien :)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 april 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 09:13 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Zo af en toe laat ik mijn neus nog zien :)
Moet ik dan "welkom" of "hoi" zeggen?
Loetje
 Loetje - woensdag 18 april 2018 - 14:23   quote  deeplink  
Voor Peter moet je gewoon een halve liter bier inschenken... Dan komt die los ;-)
Peterhs
 Peterhs - woensdag 18 april 2018 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 14:23 schreef Loetje het volgende:
Voor Peter moet je gewoon een halve liter bier inschenken... Dan komt die los ;-)
Dat is tegenwoordig ook enkel nog maar als gezelschapsdrinker, maar ik lust hem zeker wel, dus kom maar op :)
Loetje
 Loetje - woensdag 18 april 2018 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 19:38 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig ook enkel nog maar als gezelschapsdrinker, maar ik lust hem zeker wel, dus kom maar op :)
Nou vooruit, voor jou schenk ik er een in. Bij Warrior doe ik dat nooit, die moet na 1tje meteen naar de WC en komt er niet meer af. ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 19 april 2018 - 22:44   quote  deeplink  
Volgens hun eigen woorden blijven ze dus allemaal zitten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 19 april 2018 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 21:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nou vooruit, voor jou schenk ik er een in. Bij Warrior doe ik dat nooit, die moet na 1tje meteen naar de WC en komt er niet meer af. ;-)
Ik drink sowieso bijna nooit smurf!
Jaccio
 Jaccio - donderdag 19 april 2018 - 23:07   quote  deeplink  
'Erik blijft trainer en ik directeur ' aldus vd Sar
AkaS
 AkaS - donderdag 19 april 2018 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 23:07 schreef Jaccio het volgende:
'Erik blijft trainer en ik directeur ' aldus vd Sar
Een definitief bewijs hoe ziek Ajax is... Wat een zooitje!
remco k
 remco k - zondag 22 april 2018 - 13:49   quote  deeplink  
Jaap de Groot en Frits Barend stellen dat Hans Wijers voor een groot deel verantwoordelijk is voor de enorme malaise binnen Ajax.

Wijers was tussen 2012 en 2015 voorzitter van de Raad van Commissarissen. "Hij heeft de club naar de klote geholpen. Hij heeft iedereen directeur gemaakt, met Johan Cruijff ruzie gemaakt en Michael Kinsbergen eruit gezet", vertelt Barend aan RTV Noord-Holland.

"Ook Akzo Nobel heeft hij naar de klote geholpen. Waarom wordt zo'n man bij Ajax benoemd?" gaat de journalist verder. "Het is alleen maar voor de eer. Hij weet niet hoe Ajax werkt, hij weet nauwelijks of een bal rond en is zal dan moeten bepalen hoe een voetbalclub geleid wordt."

Jaap de Groot, chef sport van De Telegraaf, kan zich in de kritiek van zijn collega vinden. Hij wijst erop dat Edwin van der Sar prima met Van Kinsbergen samenwerkte, maar dat laatst genoemde vanwege een conflict met Wijers eruit werd gewerkt. "Dat is niet naar het belang van Van der Sar, niet naar het belang van Ajax."

"Ajax heeft nu een serieus probleem. Leiderschap is belangrijker dan een speler van twintig miljoen halen. Iemand moet de boel verbinden waar nodig."
AkaS
 AkaS - dinsdag 15 mei 2018 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 april 2018 - 13:49 schreef remco k het volgende:
Jaap de Groot en Frits Barend stellen dat Hans Wijers voor een groot deel verantwoordelijk is voor de enorme malaise binnen Ajax.

Wijers was tussen 2012 en 2015 voorzitter van de Raad van Commissarissen. "Hij heeft de club naar de klote geholpen. Hij heeft iedereen directeur gemaakt, met Johan Cruijff ruzie gemaakt en Michael Kinsbergen eruit gezet", vertelt Barend aan RTV Noord-Holland.

"Ook Akzo Nobel heeft hij naar de klote geholpen. Waarom wordt zo'n man bij Ajax benoemd?" gaat de journalist verder. "Het is alleen maar voor de eer. Hij weet niet hoe Ajax werkt, hij weet nauwelijks of een bal rond en is zal dan moeten bepalen hoe een voetbalclub geleid wordt."

Jaap de Groot, chef sport van De Telegraaf, kan zich in de kritiek van zijn collega vinden. Hij wijst erop dat Edwin van der Sar prima met Van Kinsbergen samenwerkte, maar dat laatst genoemde vanwege een conflict met Wijers eruit werd gewerkt. "Dat is niet naar het belang van Van der Sar, niet naar het belang van Ajax."

"Ajax heeft nu een serieus probleem. Leiderschap is belangrijker dan een speler van twintig miljoen halen. Iemand moet de boel verbinden waar nodig."
Volgens mij heeft Wijers Bosz niet de deur uit gewerkt.
Heeft hij een volstrekt onervaren Keizer niet aangesteld als trainer.
Heeft hij niet in de voorbereiding onnodig geroepen dat Sanchez niet voor minder dan 40mln de deur uit mag.
Volgens mij heeft hij evenmin Overmars opgedrongen om Ten Hag aan te stellen.
En is hij evenmin verantwoordelijk voor het slechte spelen van Ajax 1 dit seizoen.
En is hij al helemaal niet verantwoordelijk voor de ontstane sfeer waarin iedereen Ajax wil verlaten!!!

Dat is te wijten aan van der Sar, Overmars, Bergkamp, Spijkerman en Ten Hag!

Zij kregen spelersgoud in handen, maar hadden meer oog voor interne oorlogsvoering en eigen gewin!

Ook dit seizoen komt er weer een herhaling van zetten, ondanks de aankopen Labyad, Schuurs en Bandé
want Ziyech, Onana, Kluivert, de Ligt en Neres zullen vertrekken.
remco k
 remco k - dinsdag 15 mei 2018 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2018 - 18:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Wijers Bosz niet de deur uit gewerkt.
Heeft hij een volstrekt onervaren Keizer niet aangesteld als trainer.
Heeft hij niet in de voorbereiding onnodig geroepen dat Sanchez niet voor minder dan 40mln de deur uit mag.
Volgens mij heeft hij evenmin Overmars opgedrongen om Ten Hag aan te stellen.
En is hij evenmin verantwoordelijk voor het slechte spelen van Ajax 1 dit seizoen.
En is hij al helemaal niet verantwoordelijk voor de ontstane sfeer waarin iedereen Ajax wil verlaten!!!

Dat is te wijten aan van der Sar, Overmars, Bergkamp, Spijkerman en Ten Hag!

Zij kregen spelersgoud in handen, maar hadden meer oog voor interne oorlogsvoering en eigen gewin!

Ook dit seizoen komt er weer een herhaling van zetten, ondanks de aankopen Labyad, Schuurs en Bandé
want Ziyech, Onana, Kluivert, de Ligt en Neres zullen vertrekken.
Je kan naar de oppervlakte blijven kijken en daar de mensen blijven beoordelen. Prima hoor maar jammer dat je de echte problemen die mooie echte Ajacieden van weleer beschadigen niet ziet ,niet erkent of niet als belangrijk benoemd.
Brandje
 Brandje - dinsdag 15 mei 2018 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2018 - 18:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Wijers Bosz niet de deur uit gewerkt.
Heeft hij een volstrekt onervaren Keizer niet aangesteld als trainer.
Heeft hij niet in de voorbereiding onnodig geroepen dat Sanchez niet voor minder dan 40mln de deur uit mag.
Volgens mij heeft hij evenmin Overmars opgedrongen om Ten Hag aan te stellen.
En is hij evenmin verantwoordelijk voor het slechte spelen van Ajax 1 dit seizoen.
En is hij al helemaal niet verantwoordelijk voor de ontstane sfeer waarin iedereen Ajax wil verlaten!!!

Dat is te wijten aan van der Sar, Overmars, Bergkamp, Spijkerman en Ten Hag!

Zij kregen spelersgoud in handen, maar hadden meer oog voor interne oorlogsvoering en eigen gewin!

Ook dit seizoen komt er weer een herhaling van zetten, ondanks de aankopen Labyad, Schuurs en Bandé
want Ziyech, Onana, Kluivert, de Ligt en Neres zullen vertrekken.
Kerel we weten het nu wel. Je doet niks anders dan in herhaling vallen en alles willen bekrachtigen met heel veel uitroeptekens en dat begint zeer vermoeiend te worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 mei 2018 - 21:46   quote  deeplink  
Maar hij heeft wel zeker een duidelijk punt Brandje!
remco k
 remco k - woensdag 16 mei 2018 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2018 - 21:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar hij heeft wel zeker een duidelijk punt Brandje!
Door te zeggen dat het niet aan het pluche maar aan de bestuurders ligt die er nu zitten?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 mei 2018 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Door te zeggen dat het niet aan het pluche maar aan de bestuurders ligt die er nu zitten?
Allebei maken ze fouten. Hij richt zich op de bestuurders en heeft daar zeker goede punten en argumenten. Dat jij het daar niet mee eens bent maakt zijn mening niet minder waar.
Loetje
 Loetje - woensdag 16 mei 2018 - 14:45   quote  deeplink  
Het feit is denk ik dat op het moment even helemaal niemand schoon is bij Ajax en letterlijk iedereen zich meer dan te bewijzen heeft. Van spelers tot trainers, van trainers tot bestuur. Allemaal zijn er grove fouten gemaakt en hoop van harte dat ze er van geleerd hebben. Want het heeft ons alle pijn gedaan en hier zijn niet 1 of 2 mensen verantwoordelijk voor.

Heb me een paar daagjes terug getrokken en me blik maar even helder gemaakt. Ik ga iedereen nog een kans geven en kijk het begin van het seizoen aan, erna kijk ik wel verder. Zelfs Remco... Geintje pik ;-)
remco k
 remco k - woensdag 16 mei 2018 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 14:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Allebei maken ze fouten. Hij richt zich op de bestuurders en heeft daar zeker goede punten en argumenten. Dat jij het daar niet mee eens bent maakt zijn mening niet minder waar.
Ik vind dat een aantal fouten die hij benoemt gewoon geen fouten zijn, in mijn beleving is ook dat dus al minder waar.

Daarnaast is het ook gewoon veel belangrijker om het probleem waardoor iedere bestuurder de afgelopen 25 jaar gefaald heeft bij Ajax aan te pakken.

Volgens mij iets dat je zelf ook vaak zat onderstreept hebt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 mei 2018 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat een aantal fouten die hij benoemt gewoon geen fouten zijn, in mijn beleving is ook dat dus al minder waar.

Daarnaast is het ook gewoon veel belangrijker om het probleem waardoor iedere bestuurder de afgelopen 25 jaar gefaald heeft bij Ajax aan te pakken.

Volgens mij iets dat je zelf ook vaak zat onderstreept hebt.
Inderdaad, maar ik vlak ook het falen van v.d. Sar en Overmars niet uit.
remco k
 remco k - woensdag 16 mei 2018 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 14:45 schreef Loetje het volgende:
Het feit is denk ik dat op het moment even helemaal niemand schoon is bij Ajax en letterlijk iedereen zich meer dan te bewijzen heeft. Van spelers tot trainers, van trainers tot bestuur. Allemaal zijn er grove fouten gemaakt en hoop van harte dat ze er van geleerd hebben. Want het heeft ons alle pijn gedaan en hier zijn niet 1 of 2 mensen verantwoordelijk voor.

Heb me een paar daagjes terug getrokken en me blik maar even helder gemaakt. Ik ga iedereen nog een kans geven en kijk het begin van het seizoen aan, erna kijk ik wel verder. Zelfs Remco... Geintje pik ;-)
Volgens mij is er in het bedrijfsleven een hele simpele stel regel. En dat is dat de prestaties in combinaties met de kwaliteit daarvan een afspiegeling is van de daadwerkelijke leiding van een bedrijf, ik zie dat bij Ajax hetzelfde en volgens mij moet het eerst op het pluche eens echt veranderen wil je structureel weer beter worden als club..
AkaS
 AkaS - woensdag 16 mei 2018 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat een aantal fouten die hij benoemt gewoon geen fouten zijn, in mijn beleving is ook dat dus al minder waar.

Daarnaast is het ook gewoon veel belangrijker om het probleem waardoor iedere bestuurder de afgelopen 25 jaar gefaald heeft bij Ajax aan te pakken.

Volgens mij iets dat je zelf ook vaak zat onderstreept hebt.
Wat ben je toch eigenlijk kortzichtig. Mensen als Wijers en Henrichs veroorzaken problemen op een ander level. Daar staan wij als supporters zover vanaf dat het geen doen is om op te reageren in detail.

Hoe fout zij ook zijn en hoe groot het gekonkel in de achterkamertjes ook is...

Van der Sar, Overmars en nu dan Ten Hag hebben echt wel kaders waarbinnen zij vrij naar inzicht beslissingen kunnen nemen zonder dat zij inmenging van mensen als Wijers en Henrichs ervaren.

@ Brandje... Het is zeker vermoeiend. Blij dat je dat tenminste nog wel kunt waarnemen!!!!!! En een paar extra uitroeptekens, speciaal voor jou!

Overmars kan zogenaamd nergens wat aan doen als het fout gaat. Maar als hij een keer een luckyshot heeft na vele missers is het plots wel zijn verdienste... Merkwaardig dat mensen zich zoveel zand in de ogen laten strooien.

Ook nu weer.... Achterbaks de Boer polsen voor als het fout gaat. En om het goed te maken met Ten Hag mag deze Labyad( ondanks negatieve adviezen van de scouting ) toch aantrekken... Terwijl ingewijden weten dat Overmars zelf ook niet overtuigt is van Labyad...

Overmars is net zo'n grote rat als velen voor hem. Dat hij alles overleeft is voor mij een onderstreping hiervan!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 mei 2018 door AkaS --
AkaS
 AkaS - woensdag 16 mei 2018 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2018 - 21:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar hij heeft wel zeker een duidelijk punt Brandje!
Dankjewel strijder!
AkaS
 AkaS - woensdag 16 mei 2018 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Door te zeggen dat het niet aan het pluche maar aan de bestuurders ligt die er nu zitten?
Wat dacht je ervan dat zij zelf ook het pluche zijn verworden... En maar falen en vervolgens konkelen om te blijven zitten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 mei 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - woensdag 16 mei 2018 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 19:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat ben je toch eigenlijk kortzichtig. Mensen als Wijers en Henrichs veroorzaken problemen op een ander level. Daar staan wij als supporters zover vanaf dat het geen doen is om op te reageren in detail.

Hoe fout zij ook zijn en hoe groot het gekonkel in de achterkamertjes ook is...

Van der Sar, Overmars en nu dan Ten Hag hebben echt wel kaders waarbinnen zij vrij naar inzicht beslissingen kunnen nemen zonder dat zij inmenging van mensen als Wijers en Henrichs ervaren.

@ Brandje... Het is zeker vermoeiend. Blij dat je dat tenminste nog wel kunt waarnemen!!!!!! En een paar extra uitroeptekens, speciaal voor jou!

Overmars kan zogenaamd nergens wat aan doen als het fout gaat. Maar als hij een keer een luckyshot heeft na vele missers is het plots wel zijn verdienste... Merkwaardig dat mensen zich zoveel zand in de ogen laten strooien.

Ook nu weer.... Achterbaks de Boer polsen voor als het fout gaat. En om het goed te maken met Ten Hag mag deze Labyad( ondanks negatieve adviezen van de scouting ) toch aantrekken... Terwijl ingewijden weten dat Overmars zelf ook niet overtuigt is van Labyad...

Overmars is net zo'n grote rat als velen voor hem. Dat hij alles overleeft is voor mij een onderstreping hiervan!
Mij kortzichtig noemen als je zelf alleen de oppervlakte benoemt.

En je neemt alles over van de pers wat maar in je straatje past.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: IEDEREEN ERUIT INCL. OVERMARS & VD SAR









0.0133030