BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: IEDEREEN ERUIT INCL. OVERMARS & VD SAR

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 16 mei 2018 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 19:39 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan dat zij zelf ook het pluche zijn verworden... En maar falen en vervolgens konkelen om te blijven zitten.
Kerel. Van mij mag de hele club omver en opnieuw worden opgebouwd.

Maar iedere vervanger van dit bestuur zal ook falen zolang dit pluche niet wordt aangepakt.

Of kan jij me vertellen welke bestuurders wel succes hebben geboekt de laatste 20 jaar?

De club is sinds 98 eigenlijk alleen maar verder afgegleden.
AkaS
 AkaS - woensdag 16 mei 2018 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 22:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel. Van mij mag de hele club omver en opnieuw worden opgebouwd.

Maar iedere vervanger van dit bestuur zal ook falen zolang dit pluche niet wordt aangepakt.

Of kan jij me vertellen welke bestuurders wel succes hebben geboekt de laatste 20 jaar?

De club is sinds 98 eigenlijk alleen maar verder afgegleden.
Ach, wat maak ik mij ook druk. Jij vindt Overmars geweldig. Ik vind het een stomme boer die ontzettend faalt, keer op keer. Echter heeft hij vreselijke mazzel omdat hij een paar keer heeft kunnen cashen na een jarenlang chronisch geldtekort te hebben gehad. En daarom gaat de vlag voor hem uit en ziet men zijn falen niet.

Jij haalt in de discussie zijn falen onderuit door je te focussen op het pluche.... Natuurlijk zouden die ook moeten opzouten. Maar dat gaat never nooit gebeuren. Tenzij vadertje tijd zijn werk doet ;-)
AkaS
 AkaS - woensdag 16 mei 2018 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 22:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Mij kortzichtig noemen als je zelf alleen de oppervlakte benoemt.

En je neemt alles over van de pers wat maar in je straatje past.
Ik vind het aanstellen van een onervaren trainer nogal fundamenteel ten aanzien van het te boeken resultaat met een zeer jonge selectie van spelers.... Maar als jij dit anders ziet, ook goed hoor.

Het kiezen van spelers als Veltman boven Tete vind ik ook nogal cruciaal ten aanzien van het resultaat.

Het onderling wegtreiteren om je eigen positie te versterken en eigen belangen veilig te stellen wat is gebeurd binnen het TH vind ik ook nogal verstrekkend, of is dat allemaal de schuld van het pluche?

En nu weer vasthouden aan Ten Hag... Terwijl we allemaal weten dat hij zijn eigen graf heeft gegraven door zijn ontzettende slappe geouwehoer in combinatie met zeer slechte resultaten onder zijn bewind... Aan hem vasthouden om je eigen gezicht te redden is gokken met het kampioenschap van komend seizoen...

Oja, ik neem nagenoeg niets over van de pers. Het is wat ik zelf constateer. Het stomme toeval is dat ik soms zaken benoem die naderhand in de pers komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 mei 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 17 mei 2018 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2018 - 23:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ach, wat maak ik mij ook druk. Jij vindt Overmars geweldig. Ik vind het een stomme boer die ontzettend faalt, keer op keer. Echter heeft hij vreselijke mazzel omdat hij een paar keer heeft kunnen cashen na een jarenlang chronisch geldtekort te hebben gehad. En daarom gaat de vlag voor hem uit en ziet men zijn falen niet.

Jij haalt in de discussie zijn falen onderuit door je te focussen op het pluche.... Natuurlijk zouden die ook moeten opzouten. Maar dat gaat never nooit gebeuren. Tenzij vadertje tijd zijn werk doet ;-)
Als dat niet gebeurt zal dat wat jij en ik graag zien bij de club ook niet gebeuren. Namelijk structureel succes.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 mei 2018 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 08:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Als dat niet gebeurt zal dat wat jij en ik graag zien bij de club ook niet gebeuren. Namelijk structureel succes.
Okay, dan nu even de advocaat van de duivel... Het pluche waarvan jij zegt dat zij de oorzaak van al het falen zijn.

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf geworden en staat daarmee onder strenge toezicht. Klopt toch.
Als het pluche zijn werk niet goed zou doen en dus niet goed zouden functioneren, zoals jij aangeeft... Geloof me dan zou er allang door de betreffende instantie zijn ingegrepen en zouden we dat uitgebreid lezen in de krant. Geloof me.

Ja, het pluche schuift elkaar baantjes toe en er zitten slangen tussen die van mij mogen oprotten, liever gisteren dan vandaag.

Maar Ajax 1 en het presteren van dit / ons team is afhankelijk van de keuzes die worden gemaakt door de directie van der Sar en Overmars en in het verleden Bergkamp en Jonk.

Zij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de spelersgroep en de trainer(s) die hier aan leiding geven en dus bepalen met welk spelconcept de spelers het veld in gaan.

Het is dus belangrijk dat de directie op 1 lijn zit met elkaar.... Uhum.
Dan moet je je selectie op orde hebben. Ik denk dan aan kwaliteit en balans.
Vervolgens lijkt het mij logisch om hier dan een trainer aan te koppelen die zowel het inzicht heeft om dit team naar zijn mogelijkheden te laten spelen, dus het juiste concept te kiezen... Of als je heel erg rijk bent kun je je concept bepalen en de spelers hierbij kopen en of opleiden. Maar dan moet je je trainer wel instrueren dat je volgens een bepaald concept wil spelen...

En dat deze trainer de club naar buiten toe goed uitdraagt.

En natuurlijk dient deze selectie inclusief staf op tijd te zijn samengesteld en ingespeeld.

Voor al deze zaken heeft het vervelende pluche onze mooie directie aangesteld en we kunnen niet ontkennen dat ze genoeg speelruimte krijgen van het pluche...

Geloof me, ik loop ook liever hosanna op het Leidseplein of Rembrandtplein i.p.v. te azijnzeiken op het headlinerforum. Maar het is helaas niet anders en dit forum is een van de beschikbare mediums om mijn onvrede te uiten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 mei 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 17 mei 2018 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 09:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Okay, dan nu even de advocaat van de duivel... Het pluche waarvan jij zegt dat zij de oorzaak van al het falen zijn.

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf geworden en staat daarmee onder strenge toezicht. Klopt toch.
Als het pluche zijn werk niet goed zou doen en dus niet goed zouden functioneren, zoals jij aangeeft... Geloof me dan zou er allang door de betreffende instantie zijn ingegrepen en zouden we dat uitgebreid lezen in de krant. Geloof me.

Ja, het pluche schuift elkaar baantjes toe en er zitten slangen tussen die van mij mogen oprotten, liever gisteren dan vandaag.

Maar Ajax 1 en het presteren van dit / ons team is afhankelijk van de keuzes die worden gemaakt door de directie van der Sar en Overmars en in het verleden Bergkamp en Jonk.

Zij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de spelersgroep en de trainer(s) die hier aan leiding geven en dus bepalen met welk spelconcept de spelers het veld in gaan.

Het is dus belangrijk dat de directie op 1 lijn zit met elkaar.... Uhum.
Dan moet je je selectie op orde hebben. Ik denk dan aan kwaliteit en balans.
Vervolgens lijkt het mij logisch om hier dan een trainer aan te koppelen die zowel het inzicht heeft om dit team naar zijn mogelijkheden te laten spelen, dus het juiste concept te kiezen... Of als je heel erg rijk bent kun je je concept bepalen en de spelers hierbij kopen en of opleiden. Maar dan moet je je trainer wel instrueren dat je volgens een bepaald concept wil spelen...

En dat deze trainer de club naar buiten toe goed uitdraagt.

En natuurlijk dient deze selectie inclusief staf op tijd te zijn samengesteld en ingespeeld.

Voor al deze zaken heeft het vervelende pluche onze mooie directie aangesteld en we kunnen niet ontkennen dat ze genoeg speelruimte krijgen van het pluche...

Geloof me, ik loop ook liever hosanna op het Leidseplein of Rembrandtplein i.p.v. te azijnzeiken op het headlinerforum. Maar het is helaas niet anders en dit forum is een van de beschikbare mediums om mijn onvrede te uiten.
Wat je schetst zou alleen gelden als ze zich niet aan de regels houden van een beursgenoteerd bedrijf...

En ik durf wel degelijk te zeggen dat er jarenlang te weinig speelruimte is geweest, niet voor niets zijn daar inmiddels wat dingen anders aangepakt.
remco k
 remco k - donderdag 17 mei 2018 - 11:19   quote  deeplink  
Ik hoop overigens dat Ajax heel snel met Lijnders van NEC om de tafel gaat en die man binnen haalt.

Heeft bijzonder werk verricht in Liverpool en ik zou het als een gemiste kans zien als Ajax deze man niet binnen haalt.
Eide
 Eide - donderdag 17 mei 2018 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 11:19 schreef remco k het volgende:
Ik hoop overigens dat Ajax heel snel met Lijnders van NEC om de tafel gaat en die man binnen haalt.

Heeft bijzonder werk verricht in Liverpool en ik zou het als een gemiste kans zien als Ajax deze man niet binnen haalt.
Als veldtrainer of jeugdtrainer dan, want als hoofdtrainer is hij voorlopig wel te licht bevonden. Hij heeft bij NEC vooral gepresteerd om vanuit winnende positie achter te blijven met niets.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 mei 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - donderdag 17 mei 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 13:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Als veldtrainer of jeugdtrainer dan, want als hoofdtrainer is hij voorlopig wel te licht bevonden. Hij heeft bij NEC vooral gepresteerd om vanuit winnende positie achter te blijven met niets.
Heeft ook heel slecht gevoetbald dit jaar met NEC terwijl de kwaliteit er was om met een straatlengte voorsprong kampioen te worden.
remco k
 remco k - donderdag 17 mei 2018 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 13:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Als veldtrainer of jeugdtrainer dan, want als hoofdtrainer is hij voorlopig wel te licht bevonden. Hij heeft bij NEC vooral gepresteerd om vanuit winnende positie achter te blijven met niets.
O, laat daar geen misverstand over zijn, absoluut niet als hoofdtrainer.
AkaS
 AkaS - vrijdag 18 mei 2018 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 11:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat je schetst zou alleen gelden als ze zich niet aan de regels houden van een beursgenoteerd bedrijf...

En ik durf wel degelijk te zeggen dat er jarenlang te weinig speelruimte is geweest, niet voor niets zijn daar inmiddels wat dingen anders aangepakt.
Weet je Remco, wij zijn altijd in discussie met elkaar en volgens jou zie ik het allemaal verkeerd. Overmars verricht volgens jou uitstekend werk etc. Maar voorlopig riep ik begin juli vorig jaar al dat het helemaal niets zou worden, dat we uitgeschakeld in Europa zouden worden en dat we het kampioenschap ook wel konden vergeten.

Het is een teringzooi binnen de selectie

En Overmars en zo zouden prima functioneren ???
remco k
 remco k - vrijdag 18 mei 2018 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 mei 2018 - 16:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Weet je Remco, wij zijn altijd in discussie met elkaar en volgens jou zie ik het allemaal verkeerd. Overmars verricht volgens jou uitstekend werk etc. Maar voorlopig riep ik begin juli vorig jaar al dat het helemaal niets zou worden, dat we uitgeschakeld in Europa zouden worden en dat we het kampioenschap ook wel konden vergeten.

Het is een teringzooi binnen de selectie

En Overmars en zo zouden prima functioneren ???
En ik riep ook vorig jaar zomer ook dat het niks zou worden. Alleen om andere redenen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 mei 2018 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 mei 2018 - 18:53 schreef remco k het volgende:

[..]

En ik riep ook vorig jaar zomer ook dat het niks zou worden. Alleen om andere redenen.
Heb ik jou niet 1x zien typen/horen verkondigen maar dat kan aan mij liggen.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2018 - 10:51   quote  deeplink  
Ik was, en ben nog steeds, verrast over de puinhopen van het afgelopen seizoen. Ondanks het vertrek van Bosz, Sanchez en Traore dacht ik dat Ajax met KJH erbij ruim voldoende kwaliteit had in de selectie voor een succesvol seizoen. Dat denk ik nog steeds. Ik had ook veel vertrouwen in Keizer die het in mijn optiek langzamerhand op de rails begon te krijgen.

Ik denk dat de directie een fout heeft gemaakt door Keizer te ontslaan. Ik vrees ook dat Keizer het slachtoffer is geworden van de stammenstrijd binnen Ajax waar uiteindelijk Van der Sar en Overmars als laatste overeind zijn gebleven. Dat er, 7 jaar na de fluwelen revolutie van Cruijff, zo lang geen structuur en rust is geweest in de organisatie is beschamend.

Kinsbergen heeft dat niet kunnen brengen. Ik hoop dat het resultaat van afgelopen seizoen is dat die rust nu wel komt na het vertrek van Bergkamp en Spijker. Als er nu namelijk geen rust en stabiliteit komt is dat allemaal voor niets geweest. Ik vrees alleen dat Keizer ten onrechte is geslachtofferd en dat Ten Hag misschien niet de trainer is die hier verandering in gaat brengen. Als Ten Hag en Ajax niet als een voetbalmachine uit de startblokken komen zal de onrust alleen maar toenemen en gaan we weer een dramatisch seizoen tegemoed.
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 mei 2018 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 10:51 schreef Eide het volgende:
Ik was, en ben nog steeds, verrast over de puinhopen van het afgelopen seizoen. Ondanks het vertrek van Bosz, Sanchez en Traore dacht ik dat Ajax met KJH erbij ruim voldoende kwaliteit had in de selectie voor een succesvol seizoen. Dat denk ik nog steeds. Ik had ook veel vertrouwen in Keizer die het in mijn optiek langzamerhand op de rails begon te krijgen.

Ik denk dat de directie een fout heeft gemaakt door Keizer te ontslaan. Ik vrees ook dat Keizer het slachtoffer is geworden van de stammenstrijd binnen Ajax waar uiteindelijk Van der Sar en Overmars als laatste overeind zijn gebleven. Dat er, 7 jaar na de fluwelen revolutie van Cruijff, zo lang geen structuur en rust is geweest in de organisatie is beschamend.

Kinsbergen heeft dat niet kunnen brengen. Ik hoop dat het resultaat van afgelopen seizoen is dat die rust nu wel komt na het vertrek van Bergkamp en Spijker. Als er nu namelijk geen rust en stabiliteit komt is dat allemaal voor niets geweest. Ik vrees alleen dat Keizer ten onrechte is geslachtofferd en dat Ten Hag misschien niet de trainer is die hier verandering in gaat brengen. Als Ten Hag en Ajax niet als een voetbalmachine uit de startblokken komen zal de onrust alleen maar toenemen en gaan we weer een dramatisch seizoen tegemoed.
Ik kan een aardig eind met je mee in dit stuk.

Behalve dan de aanstelling van Keizer, dit was een cruciale fout. Althans in mijn beleving. Net als het roepen van een verkoopprijs van Sancheze in de voorbereiding.

Als de heren echt capabel hadden geweest hadden ze doorgepakt, Sanchez gekoesterd en erbij betrokken en de knip getrokken voor een ervaren trainer die dit talentvolle maar jonge grut kon leiden en begeleiden.

Lees overigens net een interview met Overmars waaruit blijkt dat wij voorlopig niet af zijn van zijn streekgenootje ten Hag. Hij maakt serieus waar de vergelijking met Bosz en gelooft dat ten Hag na een paar maanden ook de boel op de rit krijgt zoals Bosz...

Dit is dezelfde man die Veltman als held neerzette. Wat een domoor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2018 door AkaS --
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 19 mei 2018 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 11:19 schreef remco k het volgende:
Ik hoop overigens dat Ajax heel snel met Lijnders van NEC om de tafel gaat en die man binnen haalt.

Heeft bijzonder werk verricht in Liverpool en ik zou het als een gemiste kans zien als Ajax deze man niet binnen haalt.
Zal nog lastig worden

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/815875/-klopp-hoort-van-ontslag-en-overweegt-shock-comeback-van-lijnders-.html

Toch wel gek eigenlijk. Niet goed genoeg bevonden door NEC, om vervolgens op de lijst te staan van 1 van de beste trainers op dit moment.
Wat is dat toch?
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2018 - 12:54   quote  deeplink  
Lijnders was al veldtrainer van Klopp die lyrisch over hem is. Beetje vergelijkbaar met Meulensteen. Die was jeugd- en veldtrainer onder Ferguson die wild enthousiast over hemwas. Als hoofdtrainer heeft Meulensteen nergens echt geimponeerd.
remco k
 remco k - zaterdag 19 mei 2018 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 10:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Heb ik jou niet 1x zien typen/horen verkondigen maar dat kan aan mij liggen.
Direct na het drama met Nouri heb ik dat meerdere malen aangegeven. Simpelweg omdat zoiets gigantisch hard en lang doorwerkt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 mei 2018 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 10:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Heb ik jou niet 1x zien typen/horen verkondigen maar dat kan aan mij liggen.
Ik beslist wel hoor!
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 mei 2018 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 13:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Direct na het drama met Nouri heb ik dat meerdere malen aangegeven. Simpelweg omdat zoiets gigantisch hard en lang doorwerkt.
Ik heb het destijds wel gelezen in je posts en ik dacht daar exact hetzelfde over. Wat ik ook schreef.
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 mei 2018 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 11:19 schreef remco k het volgende:
Ik hoop overigens dat Ajax heel snel met Lijnders van NEC om de tafel gaat en die man binnen haalt.

Heeft bijzonder werk verricht in Liverpool en ik zou het als een gemiste kans zien als Ajax deze man niet binnen haalt.
Zoals wat dan wel want komt op mij over als de zoveelste voetbalprofessor die zijn papiertje op papendal heeft gehaald?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 19 mei 2018 - 16:00   quote  deeplink  
Ik denk dat we eigenlijk allemaal wel iets hadden na het drama met appie, dat dit seizoen ons gestolen kon worden. Natuurlijk had het mooi geweest als we wel kampioen zouden zijn geworden, maar na dit drama interesseerde het mij iig helemaal niets meer.
Nu rest maar 1 doel: hoe, maakt niet uit, maar voor ons, voor ajax, maar bovenal voor Abdelhak "appie" Nouri, moet schaal 34 het komend seizoen voor ons zijn!
Wij als supporters moeten als 1 man achter het team en de staf staan. Ook al zijn we het niet eens met de keuzes van het bestuurof de technische staf.
Die schaal "34" moet naar Amsterdam!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 mei 2018 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 16:00 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk dat we eigenlijk allemaal wel iets hadden na het drama met appie, dat dit seizoen ons gestolen kon worden. Natuurlijk had het mooi geweest als we wel kampioen zouden zijn geworden, maar na dit drama interesseerde het mij iig helemaal niets meer.
Nu rest maar 1 doel: hoe, maakt niet uit, maar voor ons, voor ajax, maar bovenal voor Abdelhak "appie" Nouri, moet schaal 34 het komend seizoen voor ons zijn!
Wij als supporters moeten als 1 man achter het team en de staf staan. Ook al zijn we het niet eens met de keuzes van het bestuurof de technische staf.
Die schaal "34" moet naar Amsterdam!!
Wow, mooi gesproken Ron!

Ik hoef en kan hier niets aan toevoegen. Aan jou en mij zal het niet liggen! :-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 mei 2018 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 13:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Direct na het drama met Nouri heb ik dat meerdere malen aangegeven. Simpelweg omdat zoiets gigantisch hard en lang doorwerkt.
Slap hoor en ook de bijval!

We hebben het hier over 2 verschillende dingen.
Jij hebt het over de uitwerking van Nouri, ik heel duidelijk niet.
p111
 p111 - zaterdag 19 mei 2018 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 15:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zoals wat dan wel want komt op mij over als de zoveelste voetbalprofessor die zijn papiertje op papendal heeft gehaald?
Wat moet je in godsnaam met deze nobody,totaal geen uitstraling en een drama bij NEC verricht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2018 door p111 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 mei 2018 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 16:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Slap hoor en ook de bijval!

We hebben het hier over 2 verschillende dingen.
Jij hebt het over de uitwerking van Nouri, ik heel duidelijk niet.
Dat mag jij vinden. Ik geef bijval aan eenieder waarvan ik vind dat die terecht is.
Eide
 Eide - zaterdag 19 mei 2018 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 15:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zoals wat dan wel want komt op mij over als de zoveelste voetbalprofessor die zijn papiertje op papendal heeft gehaald?
Juist niet. Heeft zijn ervaring opgedaan als assistent en veldtrainer onder Jurgen Klopp en daarvoor jeugdtrainer bij FC Porto. Juist iemand die niet via Zeist komt maar via het buitenland. Laat dit dan een voorbeeld zijn dat Zeist het probleem niet is.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 20 mei 2018 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 16:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Slap hoor en ook de bijval!

We hebben het hier over 2 verschillende dingen.
Jij hebt het over de uitwerking van Nouri, ik heel duidelijk niet.
Of je gelijk hebt of niet , laat ik in het midden.
Ik vind niet dat je deze 2 dingen zoals jij het noemt, los van elkaar moet/kan zien. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Met Keizer werd iemand aangesteld die redelijk onervaren was, maar wel iemand uit de ajax-school die met jong ajax een knap resultaat heeft behaald in de JL.
Hierna dus i.p.v. Peter Bosz naar ajax 1. Een jong team waarmee gepresteerd MOEST worden. Tot die dag die we nooit meer zullen vergeten. Alle motivatie van het team is daardoor gedaald naar nul. Vind ik heel logisch, begrijpelijk en terecht. Hierdoor moest je als team zo'n drama verwerken EN ook nog eens resultaten halen....
Na een slechte start en uitschakeling voor EL ging het na verloop van tijd eindelijk iets beter. Er werd gewonnen, maar het voetbal was niet zo als we graag zouden willen. Het seizoen kabbelde voort en we weten allemaal hoe het is geeindigd......
Hoe het gegaan zou zijn als het drama Nouri niet gebeurd zou zijn, zullen we nooit weten, maar zeker is wel dat je met jongens aan het seizoen was begonnen met een compleet andere motivatie en instelling. Zeker na een jaar met de EL-finale in het achterhoofd, smaakte dit naar meer....
Tot die ene dag........ de tranen lopen weer over m'n wangen..... Sorry!
AkaS
 AkaS - zondag 20 mei 2018 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 10:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Of je gelijk hebt of niet , laat ik in het midden.
Ik vind niet dat je deze 2 dingen zoals jij het noemt, los van elkaar moet/kan zien. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Met Keizer werd iemand aangesteld die redelijk onervaren was, maar wel iemand uit de ajax-school die met jong ajax een knap resultaat heeft behaald in de JL.
Hierna dus i.p.v. Peter Bosz naar ajax 1. Een jong team waarmee gepresteerd MOEST worden. Tot die dag die we nooit meer zullen vergeten. Alle motivatie van het team is daardoor gedaald naar nul. Vind ik heel logisch, begrijpelijk en terecht. Hierdoor moest je als team zo'n drama verwerken EN ook nog eens resultaten halen....
Na een slechte start en uitschakeling voor EL ging het na verloop van tijd eindelijk iets beter. Er werd gewonnen, maar het voetbal was niet zo als we graag zouden willen. Het seizoen kabbelde voort en we weten allemaal hoe het is geeindigd......
Hoe het gegaan zou zijn als het drama Nouri niet gebeurd zou zijn, zullen we nooit weten, maar zeker is wel dat je met jongens aan het seizoen was begonnen met een compleet andere motivatie en instelling. Zeker na een jaar met de EL-finale in het achterhoofd, smaakte dit naar meer....
Tot die ene dag........ de tranen lopen weer over m'n wangen..... Sorry!
Beste Ronald,

Ik snap heel goed wat je bedoelt en ik ben er net als jij heilig van overtuigd dat het drama van Nouri impact heeft gehad in de zin van traumatische ervaring. En ik denk ook zonder dat ik het van dichtbij heb meegemaakt dat Keizer hier zeer goed en volwassen mee is omgegaan.

Maar mijn gemaakte punt ging niet over Nouri. In zijn geheel niet. Mijn herhaalde punt is het mismanagement waardoor er een gouden generatie/selectie samenstelling zonder eruit te hebben gehaald wat er in zat, als los zand uit onze handen glijdt.

De onderlinge machtstrijdjes binnen het voormalige TH. En de verkeerde keuzes die daar als gevolg van zijn gemaakt. De frustratie en ontmoediging die vervolgens binnen de selectie is gekropen.

Raiola is een stinkende rat die op geld uit is en hierbij alles gebruikt wat hem voor handen komt om een wig te drijven tussen Ajax en zijn beoogde cashcows... Maar zijn opmerking dat "iedereen" weg wil is wel een dankbaar argument wat hem in de schoot is geworpen door de heren Van der Sar en Overmars en zelfs ook nog Bergkamp.

En dat Overmars wat centen heeft verdiend strooit heel veel mensen zand in de ogen over zijn functioneren. Het is toch niet zo dat hij kneusjes voor bovengemiddelde transferwaardes heeft kunnen verkopen???
AkaS
 AkaS - zondag 20 mei 2018 - 12:06   quote  deeplink  
Sterker nog... en dit klinkt op het eerste gezicht tegenstrijdig van mij maar is het zeer zeker niet...

1. Keizer als onervaren trainer aanstellen was een grote fout.

2. I.v.m. het drama Nouri en de onderlinge band die sommigen met Keizer hadden uit het verleden en voor anderen ontstaan door de gezamelijke verwerking van dit trauma, was het ontslaan van Keizer een nog veel grotere fout. Maar dat is ook wel een beetje achteraf gesteld.

Het ontslaan van Keizer na het gedeelde verdriet heeft de selectie ontwricht. Tel hierbij de nieuwe werkwijze van Ten Hag waar gedeeld vertrouwen in is en je hebt een scenario dat is zoals het nu is.

Ten Hag staat in de rust met 0-10 achter. Wil hij de westrijd winnen, moet er een wonder gebeuren.

En daarom is het aanhouden van hem nu een niet verstandige keuze. Beter likt men de wonden. Neemt men openlijk de schuld op zich en stelt men een acceptabele nieuwe coach aan die zijn respect al enigzins heeft verdiend!
Pietje
 Pietje - zondag 20 mei 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 10:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Of je gelijk hebt of niet , laat ik in het midden.
Ik vind niet dat je deze 2 dingen zoals jij het noemt, los van elkaar moet/kan zien. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Met Keizer werd iemand aangesteld die redelijk onervaren was, maar wel iemand uit de ajax-school die met jong ajax een knap resultaat heeft behaald in de JL.
Hierna dus i.p.v. Peter Bosz naar ajax 1. Een jong team waarmee gepresteerd MOEST worden. Tot die dag die we nooit meer zullen vergeten. Alle motivatie van het team is daardoor gedaald naar nul. Vind ik heel logisch, begrijpelijk en terecht. Hierdoor moest je als team zo'n drama verwerken EN ook nog eens resultaten halen....
Na een slechte start en uitschakeling voor EL ging het na verloop van tijd eindelijk iets beter. Er werd gewonnen, maar het voetbal was niet zo als we graag zouden willen. Het seizoen kabbelde voort en we weten allemaal hoe het is geeindigd......
Hoe het gegaan zou zijn als het drama Nouri niet gebeurd zou zijn, zullen we nooit weten, maar zeker is wel dat je met jongens aan het seizoen was begonnen met een compleet andere motivatie en instelling. Zeker na een jaar met de EL-finale in het achterhoofd, smaakte dit naar meer....
Tot die ene dag........ de tranen lopen weer over m'n wangen..... Sorry!
Wederom prachtig verwoord, gap! Het is helaas maar al te waar wat je schrijft.
Daarnaast: Het onstlag van Marcel Keizer was belachelijk. En ach, wat is onervarenheid, wat sommigen hier schrijven? Was Frank de Boer, toen hij het eerste onder zijn hoede kreeg, ook niet een onervaren coach? En kijk eens wat het hem en ons gebracht heeft!
Pietje
 Pietje - zondag 20 mei 2018 - 13:04   quote  deeplink  
En een zeer ervaren trainer voor een groep is ook niet bepaald een garantie op succes. Je moet altijd maar afwachten.

Zo, en nu ga ik een eind fietsen door de bossen hier.
remco k
 remco k - zondag 20 mei 2018 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2018 - 16:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Slap hoor en ook de bijval!

We hebben het hier over 2 verschillende dingen.
Jij hebt het over de uitwerking van Nouri, ik heel duidelijk niet.
Dat klopt dat het verschillende dingen betreft. En ik blijf erbij dat het drama rond Nouri dit seizoen de grootste reden is van het sportieve falen.
Brandje
 Brandje - zondag 20 mei 2018 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt dat het verschillende dingen betreft. En ik blijf erbij dat het drama rond Nouri dit seizoen de grootste reden is van het sportieve falen.
Er is daar geen duidelijke lijn in te trekken. De ene zal zich er door gesterkt voelen de ander juist niet en dan krijg je dus een onsamenhangend geheel dus wellicht heb je gelijk.
Maar ook een Keizer, die tot aan de wedstrijd tegen Twente voor de beker, bleef grossieren in vreemde wissels.
Wat ik al vaker heb gezegd zal ik nog een keer herhalen. Aankomend seizoen is voor het seizoen waar beslissingen worden genomen en is het de laatste kans voor Sar, Overmars en TH. Overmars heeft nu "de macht"dus mag het laten zien. Sar begint zich steeds beter te profiuleren vind ik en TH heb ik best nog wel vetrouwen in en beoordeel hem aankomend seizoen pas echt.
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2018 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt dat het verschillende dingen betreft. En ik blijf erbij dat het drama rond Nouri dit seizoen de grootste reden is van het sportieve falen.
Dat sowieso. Daar begint het. En erna heeft het bestuur in mijn beleving dat erg onderschat in het ontslag van Keizer. En het niet adequaat reageren op het vertrek van Sanchez en Klaassen. Maar dat is allemaal erna, al heeft dat eerste zeker wel met Nouri te maken.
remco k
 remco k - zondag 20 mei 2018 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 17:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat sowieso. Daar begint het. En erna heeft het bestuur in mijn beleving dat erg onderschat in het ontslag van Keizer. En het niet adequaat reageren op het vertrek van Sanchez en Klaassen. Maar dat is allemaal erna, al heeft dat eerste zeker wel met Nouri te maken.
De gedachte dat wober gehaald werd eigenlijk als vervanger van de ligt. Die vervolgens Sanchez moest opvolgen is niet heel raar vind ik. Dat Vd beek Klaassen moest vervangen is ook niet heel raar.

Vd beek heeft het hee goed gedaan naar mijn mening als vervanger van Klaassen. Wober heeft goede momenten met hele slechte afgewisseld.

Ik denk dat als je puur naar het voetbal kijkt dat de overtuiging vaak miste. Iets dat Klaassen en Sanchez overduidelijk wel brachten.

Hoe je dat heilige vuur in een ploeg kan krijgen is en blijft lastig.
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2018 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 19:09 schreef remco k het volgende:

[..]

De gedachte dat wober gehaald werd eigenlijk als vervanger van de ligt. Die vervolgens Sanchez moest opvolgen is niet heel raar vind ik. Dat Vd beek Klaassen moest vervangen is ook niet heel raar.

Vd beek heeft het hee goed gedaan naar mijn mening als vervanger van Klaassen. Wober heeft goede momenten met hele slechte afgewisseld.

Ik denk dat als je puur naar het voetbal kijkt dat de overtuiging vaak miste. Iets dat Klaassen en Sanchez overduidelijk wel brachten.

Hoe je dat heilige vuur in een ploeg kan krijgen is en blijft lastig.
Wober kwam pas ver nadat Sanchez weg was. Dat vind ik al apart, aangezien je selectie er moet staan. Een aanvoerder is niet meteen op te vangen met een jeugdproduct in mijn ogen, hoe goed die het ook deed voor de winterstop. Erna was iedereen ondermaats.
Eide
 Eide - zondag 20 mei 2018 - 20:52   quote  deeplink  
Wöber is volgens mij als stand-in voor Viergever gehaald, niet voor Sanchez of De Ligt. Toen Wöber geblesseerd raakte kwam Keizer met de oplossing Frenkie de Jong en 3-4-3 in balbezit.

De rol van Wöber zal toch die van reserve blijven, straks achter Magallan of wie er ook komt en natuurlijk achter Tagliafico. Schuurs is dan de beoogde opvolger voor De Ligt.
remco k
 remco k - zondag 20 mei 2018 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 20:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wober kwam pas ver nadat Sanchez weg was. Dat vind ik al apart, aangezien je selectie er moet staan. Een aanvoerder is niet meteen op te vangen met een jeugdproduct in mijn ogen, hoe goed die het ook deed voor de winterstop. Erna was iedereen ondermaats.
Als ik het goed lees zat er een dag of 6 a 7 tussen. Wat dat aangeeft volgens mij is dat Ajax biet van plan was om Sanchez te verkopen en dat men daarna pas echt na wober is geschakeld nadat hij de eerste keer nee zei tegen een transfer naar Ajax.

Ik vind echt nog steeds dat Ajax een meer dan prima selectie had om zich te plaatsen.

Dat hebben ze later onder keizer ook wel bewezen.

Daarom acht ik het drama rond Nouri nog steeds de belangrijkste reden voor de slechte competitie. Zeker de start.
Maar goed dat is allemaal verleden tijd.

Ik ben heel benieuwd of ze nu wel doorpakken met de echte aankopen. Want bande schuurs en labyad zijn niet de namen tot nu toe die ik van Ajax verwacht als ze het echt significant beter willen aanpakken dan vorig jaar.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 20 mei 2018 - 21:17   quote  deeplink  
off topic;

oranje onder 17 Europees kampioen!!
Eide
 Eide - zondag 20 mei 2018 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 21:17 schreef Ronald 1960 het volgende:
off topic;

oranje onder 17 Europees kampioen!!
Wereldprestatie van die gasten.
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2018 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2018 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Als ik het goed lees zat er een dag of 6 a 7 tussen. Wat dat aangeeft volgens mij is dat Ajax biet van plan was om Sanchez te verkopen en dat men daarna pas echt na wober is geschakeld nadat hij de eerste keer nee zei tegen een transfer naar Ajax.

Ik vind echt nog steeds dat Ajax een meer dan prima selectie had om zich te plaatsen.

Dat hebben ze later onder keizer ook wel bewezen.

Daarom acht ik het drama rond Nouri nog steeds de belangrijkste reden voor de slechte competitie. Zeker de start.
Maar goed dat is allemaal verleden tijd.

Ik ben heel benieuwd of ze nu wel doorpakken met de echte aankopen. Want bande schuurs en labyad zijn niet de namen tot nu toe die ik van Ajax verwacht als ze het echt significant beter willen aanpakken dan vorig jaar.
Ik lees het nu, 7 dagen. Maar dan nog, ik vind Wober geen opvolger voor Sanchez en ze wisten ook dat hij zo ver nog niet was. Daarbij werd wel in eerste instantie Siem de Jong aangetrokken voor Klaassen en eerlijk is eerlijk, die kon je 2 maanden daarvoor ook al opikken.

Ik zie in Schuurs wel echt een goede, die als die eenmaal de kans krijgt, er meteen staat zoals De Ligt. Die gast was echt veeeeeel te goed voor waar die speelde. De rest zie ik weinig in.
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2018 - 23:58   quote  deeplink  
Inderdaad, wat een waanzinnige Europese titel. Strafschoppen vloek doorbroken en gewonnen van grote tegenstanders. De B1, toch ongeveer deze lichting, won de Future Cup ook al. Kont echt nog wel wat aan.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 mei 2018 - 09:56   quote  deeplink  
De toekomst ziet er (bij onze club iig) (altijd) zonnig uit ;-)
AkaS
 AkaS - maandag 21 mei 2018 - 11:38   quote  deeplink  
...................Onana.....................

............Magallan Wöber..............

Mazraoui .....................Tagliafico

......................6?.....................

.......Donny ..........Frenkie..........

Neres? ...........................Labyad

..................Dolberg..................

Zou dit het team worden waarmee V.d. Sar, Overmars en Erik hun haggie gaan redden...?

Is dit het team waarmee we Europa ingaan en kampioen mee gaan worden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 mei 2018 door AkaS --
Pietje
 Pietje - maandag 21 mei 2018 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 11:38 schreef AkaS het volgende:
Onana

Magallan Wöber

Mazraoui Tagliafico

6

Donny Frenkie

Neres? Labyad

Dolberg

Zou dit het team worden waarmee V.d. Sar, Overmars Erik hun haggie gaan redden...?

Is dit het team waarmee we Europa ingaan en kampioen mee gaan worden?
Ik denk dat je de naam Onana ook kunt doorhalen. Wat ik begrepen heb is dat hij ook een transfer wil. Maar ja, hij is natuurlijk nog niet weg, net als Neres inderdaad, maar ook Matthijs de Ligt is nog niet weg. Wat ik gehoord heb, is dat Ajax zo'n 60 miljoen wil hebben. Ik vrees dat geen enkele club dat bedrag gaat neertellen.

Of dit "het team" gaat worden? Ik heb geen flauw idee. Het kan vriezen en dooien...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 mei 2018 door Pietje --
Loetje
 Loetje - maandag 21 mei 2018 - 12:53   quote  deeplink  
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Mallagan, Tagliafico,
Van de Beek, nummer 6, Benedetti,
Labyad, Dolberg, Neres
AkaS
 AkaS - maandag 21 mei 2018 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 12:53 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Mallagan, Tagliafico,
Van de Beek, nummer 6, Benedetti,
Labyad, Dolberg, Neres
Lees zojuist een interview of althans een artikel vanuit een interview met de Ligt.
Hij geeft aan nog geen beslissing te hebben genomen. En dat de spelers er onderling niet echt met elkaar over hebben, maar wel van elkaar weten wat ze willen voor het komende seizoen.

Uiteindelijk zegt hij dat zijn beslissing mede afhangt van de samenstelling / sterkte van het team voor komend seizoen. Tegelijkertijd ontkent hij niet dat hij een vertrekwens heeft geuit...

Tja, als je dan alles bij elkaar puzzelt dan kan je wel veronderstellen dat er onderling weinig animo is om te verlengen... En dat van spelers die alles bij elkaar nog niet zoveel hebben bewezen, weinig tot geen prijzen hebben gepakt...

Ik vind dit wel zorgelijk en op Ziyech na, zijn het ook spelers die voor kort nog niet echt weg wilden.... Dan moet het ergens toch ergens zijn gaan wringen de laatste paar maanden...

Ten Hag ?
Pietje
 Pietje - maandag 21 mei 2018 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 13:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

Lees zojuist een interview of althans een artikel vanuit een interview met de Ligt.
Hij geeft aan nog geen beslissing te hebben genomen. En dat de spelers er onderling niet echt met elkaar over hebben, maar wel van elkaar weten wat ze willen voor het komende seizoen.

Uiteindelijk zegt hij dat zijn beslissing mede afhangt van de samenstelling / sterkte van het team voor komend seizoen. Tegelijkertijd ontkent hij niet dat hij een vertrekwens heeft geuit...

Tja, als je dan alles bij elkaar puzzelt dan kan je wel veronderstellen dat er onderling weinig animo is om te verlengen... En dat van spelers die alles bij elkaar nog niet zoveel hebben bewezen, weinig tot geen prijzen hebben gepakt...

Ik vind dit wel zorgelijk en op Ziyech na, zijn het ook spelers die voor kort nog niet echt weg wilden.... Dan moet het ergens toch ergens zijn gaan wringen de laatste paar maanden...

Ten Hag ?
Ik denk niet Ten Hag, maar vooral hun zaakwaarnemers. Rioala voorop. Ik heb ergens gelezen, dat met name Barcelona niet met spelers wil onderhandelen die bij Raiola zitten. Voor wat het waard is uiteraard, want als Barcelona per se een speler wil hebben, zij Raiola op de koop toe zullen nemen.

Vergeet daarbij ook niet dat alle spelers, trainers en zelfs de directeuren passanten zijn die waar dan ook alleen maar hun zakken willen vullen. Het zijn de supporters die vaak een levenlang met hun club verbonden zijn.

Wat dat betreft maak ik me geen enkele illusie dat er nog clubliefde zou bestaan bij anderen dan supporters. We hebben er helaas maar mee te dealen.
AkaS
 AkaS - maandag 21 mei 2018 - 13:27   quote  deeplink  
Zaakwaarnemer raviola is bekend en goed statement van Barcelona. Zou Ajax ook moeten doen.

Maar goed, een paar maanden geleden hadden deze spelers ook zaakwaarnemers..Er is iets veranderd of er zit ergens een kink in de kabel.

Het niet doorselecteren en het beleid word tussen de regels ook wel bekritiseert en in twijfel getrokken.

De genaakte keuzes van de directie en sportieve gevolgen worden ook voorzichtig door de spelers benoemd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: IEDEREEN ERUIT INCL. OVERMARS & VD SAR









0.0147550