BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Overmars

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 09:31   quote  deeplink  
ze wouden te veel invloed op het eerste en de hoofdtrainer wat die wel en niet moest doen.. en zich overal mee bemoeien.. tevens als je verder door wou groeien waren ze te licht bevonden door bosz en die wou van ze af.. bergkamp hield dit tegen en wou zijn eigen poppetjes erneer zetten.. nou dat gebeurde.. en we kennen het gevolg, overmars heeft dit nu ook gezien en vdsar en hebben nu doorgpakt door precies te doen wat bosz eigenlijk al zei.. niet dat bosz zijn gelijk heeft gekregen maar wellicht wel een eyeopener is geweest voor vdsar en overmars en nu dan toch doorpakken.. we gaan zien of het beter word.. ben igg blij niet meer naar spijkerman tehoeven kijken ;)
JOOD
 JOOD - zaterdag 06 januari 2018 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:31 schreef nummer10 het volgende:
ze wouden te veel invloed op het eerste en de hoofdtrainer wat die wel en niet moest doen.. en zich overal mee bemoeien.. tevens als je verder door wou groeien waren ze te licht bevonden door bosz en die wou van ze af.. bergkamp hield dit tegen en wou zijn eigen poppetjes erneer zetten.. nou dat gebeurde.. en we kennen het gevolg, overmars heeft dit nu ook gezien en vdsar en hebben nu doorgpakt door precies te doen wat bosz eigenlijk al zei.. niet dat bosz zijn gelijk heeft gekregen maar wellicht wel een eyeopener is geweest voor vdsar en overmars en nu dan toch doorpakken.. we gaan zien of het beter word.. ben igg blij niet meer naar spijkerman tehoeven kijken ;)
En L’Ami met zijn fanatieke hi-fives en klapbordje.. irriteerde ik me in de FdB tijd al mateloos aan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 januari 2018 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:31 schreef nummer10 het volgende:
ze wouden te veel invloed op het eerste en de hoofdtrainer wat die wel en niet moest doen.. en zich overal mee bemoeien.. tevens als je verder door wou groeien waren ze te licht bevonden door bosz en die wou van ze af.. bergkamp hield dit tegen en wou zijn eigen poppetjes erneer zetten.. nou dat gebeurde.. en we kennen het gevolg, overmars heeft dit nu ook gezien en vdsar en hebben nu doorgpakt door precies te doen wat bosz eigenlijk al zei.. niet dat bosz zijn gelijk heeft gekregen maar wellicht wel een eyeopener is geweest voor vdsar en overmars en nu dan toch doorpakken.. we gaan zien of het beter word.. ben igg blij niet meer naar spijkerman tehoeven kijken ;)
Allemaal mediaverhalen. Want als je dat allemaal gelooft hoe kan het dan dat Bergkamp een week voordat hij op non-actief werd gezet nog een contractverlenging tekende?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Allemaal mediaverhalen. Want als je dat allemaal gelooft hoe kan het dan dat Bergkamp een week voordat hij op non-actief werd gezet nog een contractverlenging tekende?
ik riep dit al voordat het uberhaubt ergens telezen was.. mjah jullie geloven van niet.. geeft niet.. en die contractverlening snap ik ook niet.. zal vast wat voorgevallen zijn in die week met hem.. en dat is niet de eerste keer dat mensen opstappen door hem of de handdoek in de ring hebben gegooit..
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:01 schreef nummer10 het volgende:
hahaha wie heeft er ooit wat gezegt over overmars dan ? merendeel bergkamp hoor.. daarbij jullie net zo hard, want lag aan nog hogere mensen ? en niet aan bergkamp en overmars.. "we waren het enige groepje" haha waren er ook maar een paar die zeiden hoe spijkerman berhkamp etc waren... het enige groepje die nu indd gelijk krijgt over de buikspreekpoppetjes.. maar goed jullie groepje heeft gelijk over overmars.. joahjoah... haha
Wie? Driekwart van dit forum viel structureel over overmars. Bergkamp heeft hier nog geen tien procent van het gezeik over zich heen gehad tov overmars man.
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:31 schreef nummer10 het volgende:
ze wouden te veel invloed op het eerste en de hoofdtrainer wat die wel en niet moest doen.. en zich overal mee bemoeien.. tevens als je verder door wou groeien waren ze te licht bevonden door bosz en die wou van ze af.. bergkamp hield dit tegen en wou zijn eigen poppetjes erneer zetten.. nou dat gebeurde.. en we kennen het gevolg, overmars heeft dit nu ook gezien en vdsar en hebben nu doorgpakt door precies te doen wat bosz eigenlijk al zei.. niet dat bosz zijn gelijk heeft gekregen maar wellicht wel een eyeopener is geweest voor vdsar en overmars en nu dan toch doorpakken.. we gaan zien of het beter word.. ben igg blij niet meer naar spijkerman tehoeven kijken ;)
Slechts een mening en het verhaal van Bosz en kruzen. Die nu hun eigen falen afschuiven op de door hen aangestelde reserveaanvoerder.

Totaal onbetrouwbare mensen die twee
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 10:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik riep dit al voordat het uberhaubt ergens telezen was.. mjah jullie geloven van niet.. geeft niet.. en die contractverlening snap ik ook niet.. zal vast wat voorgevallen zijn in die week met hem.. en dat is niet de eerste keer dat mensen opstappen door hem of de handdoek in de ring hebben gegooit..
Je riep het pas nadat er ook door sommige media weleens iets over gezegd werd. Daarnaast roep jij het oas sinds Bosz en is het verhaal jong Bergkamp al veel langer geleden en gingen die verhalen toen ook al.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 januari 2018 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 10:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik riep dit al voordat het uberhaubt ergens telezen was.. mjah jullie geloven van niet.. geeft niet.. en die contractverlening snap ik ook niet.. zal vast wat voorgevallen zijn in die week met hem.. en dat is niet de eerste keer dat mensen opstappen door hem of de handdoek in de ring hebben gegooit..
bla bla bla. Had Kruzen zijn dochter je zeker verteld?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 11:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Slechts een mening en het verhaal van Bosz en kruzen. Die nu hun eigen falen afschuiven op de door hen aangestelde reserveaanvoerder.

Totaal onbetrouwbare mensen die twee
mening en verhaal die nu aansluiten bij wat er gebeurt binnen ajax.. goh hoe zou dat komen..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 12:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

bla bla bla. Had Kruzen zijn dochter je zeker verteld?
indd al voordat ze uberhaubt weg waren..
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 12:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mening en verhaal die nu aansluiten bij wat er gebeurt binnen ajax.. goh hoe zou dat komen..
Bergkamp is eruit omdat ie voor het ontslag ging liggen van Keijzer. Niks meer en minder. Al het andere zijn media verhalen al dan niet gesteund door de mening van een forum lid.
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 13:21   quote  deeplink  
Er is niet een ding ooit naar buiten gekomen over zowel Bergkamp als Spijkerman. Enige wat iedereen deed was suggereren van 'ik denk dat die slecht is'. Alle journalisten idemdito! Maar niet een heeft ooit een onderbouwd feit gegeven over wat het dan mag zijn. En dat schorem kruip jij achterna...
JOOD
 JOOD - zaterdag 06 januari 2018 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 13:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Bergkamp is eruit omdat ie voor het ontslag ging liggen van Keijzer. Niks meer en minder. Al het andere zijn media verhalen al dan niet gesteund door de mening van een forum lid.
Verwacht ik ook. Deze beslissingen liggen heel dicht bij elkaar, kan geen toeval zijn. Dat dus een maand eerder zijn contract is verlengd staat hier los van. Verwacht je dat er een vervanger gaat komen?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 13:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Bergkamp is eruit omdat ie voor het ontslag ging liggen van Keijzer. Niks meer en minder. Al het andere zijn media verhalen al dan niet gesteund door de mening van een forum lid.
op 1 stapeling van allerlei dingen vermoed ik.. maar goed.. overmars nu zijn ding laten doen en zien wat ervan komt.. vind zkr dat hij nu goed bezig is en dat is veel belangrijker dan het verleden
JOOD
 JOOD - zondag 04 maart 2018 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 december 2017 - 21:45 schreef JOOD het volgende:
De baas. Na 3-4-5 jaar is hij eindelijk de baas.

Niemand die hem nu nog een strobreed in de weg legt en zijn plannen kan dwarsbomen. Wat een gruwelijk heerlijke positie zeg! Onze mooie club met alle bijbehorende historie, legendes, stadion, bankrekening en stad. Op dit moment in een dip. Flinke dip. Een betere uitgangspositie kan hij niet hebben.

Overmars is op dit moment de baas over alle voetbalzaken binnen Ajax. Nieuwe trainer, zijn keuze. Nieuwe spelers, linksback..? Verkoop ook voor het zeggen, 25miljoen vragen voor Youness..!

Wellicht is dit de beste bestuurlijke keus in de gehele historie van onze mooie club.

Let op mijn woorden. Als ten Hag de trainer is die Overmars verwacht dat hij is, plus daarbij gericht en zonder gehannes kan kopen en verkopen zonder restricties. Dan zal Ajax en daarmee het gehele Nederlandse voetbal in de lift terecht komen.

Alle vertrouwen in Marc Overmars. Dat we door gekonkel bijvoorbeeld Richarlison of Leon Bayley mislopen is verleden tijd. Laat het maar zien vriend.

Succes het komende jaar, want over 12 maanden weten we pas echt wat jouw voetbal visie is. Nu maar hopen dat ten Hag de kar kan trekken.

WZAWZDB!
Het zou heel jammer zijn voor Overmars als hij nu het veld moet ruimen door de prestaties van Ten Hag.. het is zijn keuze om hem aan te stellen, maar heeft hij genoeg credits om ook deze trainer te overleven?

Misschien dat vd Sar zich op offert voor het grotere goed en kan Overmars blijven zitten.. We zullen het gaan zien.

Maar met voetbal zoals vandaag gaan er veel koppen rollen vrees ik.
p111
 p111 - zondag 04 maart 2018 - 22:35   quote  deeplink  
En terecht !!
JOOD
 JOOD - donderdag 26 juli 2018 - 23:49   quote  deeplink  
Dus een poosje verder. 1 lid van de RvC vervangen.. toevallig degene die over het aankoopbeleid gaat. Bergkamp is definitief verdwenen. 3 stunten uitgehaald, Tadic!, Blind en noggeen verkopen op supergoede Kluivertje na dan.

Ten Hag, laat Overmars niet zitten aub. Maar wat ik van de week zag stemt me hoopvol.

Complimenten zijn op zn plek voor het neerzetten van dit team zo vroeg in het seizoen.
remco k
 remco k - zondag 09 september 2018 - 11:48   quote  deeplink  
Uiteindelijk denk ik een jaar waarin men woord heeft gehouden. Topspelers aangekocht en zoveel mogelijk behouden van de vaste kern. Als je dan leest dat men biedingen van rond de 50 miljoen heeft afgewezen dan maakt mij dat wel trots.

Of je dan wel of niet blij bent met de individuele namen binnen het bestuur of van de aankopen lijkt me niet zo relevant, als club zijn we toch echt wel een stuk verder dan een jaar of tien geleden.

Vorig jaar wees men een vergelijkbaar bod op Dolberg af en die heeft daarna niet meer laten zien de kwaliteiten te bezitten die deze waarde verantwoord. Maar je geeft als club juist om die reden nu wel een signaal af door het gewooon nogmaals te doen.

We zijn er zeker nog niet maar lijken als club wel de juiste koers te hebben gebonden.
p111
 p111 - zondag 09 september 2018 - 12:12   quote  deeplink  
Het zou een normale reactie zijn geweest, om na het geval Dolberg een bod van 50 miljoen voor Frenkie te accepteren.Dat heeft onze kleine vriend niet gedaan dus hij heeft wel lef.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 10 september 2018 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 september 2018 - 11:48 schreef remco k het volgende:
Uiteindelijk denk ik een jaar waarin men woord heeft gehouden. Topspelers aangekocht en zoveel mogelijk behouden van de vaste kern. Als je dan leest dat men biedingen van rond de 50 miljoen heeft afgewezen dan maakt mij dat wel trots.

Of je dan wel of niet blij bent met de individuele namen binnen het bestuur of van de aankopen lijkt me niet zo relevant, als club zijn we toch echt wel een stuk verder dan een jaar of tien geleden.

Vorig jaar wees men een vergelijkbaar bod op Dolberg af en die heeft daarna niet meer laten zien de kwaliteiten te bezitten die deze waarde verantwoord. Maar je geeft als club juist om die reden nu wel een signaal af door het gewooon nogmaals te doen.

We zijn er zeker nog niet maar lijken als club wel de juiste koers te hebben gebonden.
Ik ben beniuewd of Akas er ook zo over denkt ;-) Hij is nu wel stil, maar idd Neres 45m, 50m De jong. Klasse!! Maar dat kan ook wel als je op 175m eigen vermogen staat
remco k
 remco k - maandag 10 september 2018 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 11:50 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik ben beniuewd of Akas er ook zo over denkt ;-) Hij is nu wel stil, maar idd Neres 45m, 50m De jong. Klasse!! Maar dat kan ook wel als je op 175m eigen vermogen staat
Akas is niet stil. Die heeft laatste nog aangegeven wat hij vind van alle ontwikkelingen.

Iedereen heeft zijn eigen mening hè.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 10 september 2018 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 12:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Akas is niet stil. Die heeft laatste nog aangegeven wat hij vind van alle ontwikkelingen.

Iedereen heeft zijn eigen mening hè.
Ik vond hem stil, maar natuurlijk mag iederreen zijn mening hebben. Op veel punten geef ik hem ook gelijk. Maar overall vind ik dat we echt dat we sportief de goede kant op gaan. Er is eindelijk een beleid en dat was vroeger wel anders.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 12 september 2018 - 08:59   quote  deeplink  
Door het aantrekken van spelers en daardoor CL weten te halen, houd je spelers binnen.

Goed gedaan Marc. Je hebt risico genomen terwijl je hoofd al op de hakblok lag.

Je hebt je doel bereikt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 juli 2019 door Positieve Arrogantie --
AkaS
 AkaS - woensdag 12 september 2018 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 14:15 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vond hem stil, maar natuurlijk mag iederreen zijn mening hebben. Op veel punten geef ik hem ook gelijk. Maar overall vind ik dat we echt dat we sportief de goede kant op gaan. Er is eindelijk een beleid en dat was vroeger wel anders.
Hello forum friends, ik ben idd een beetje druk en post niet meer zoveel. Heeft ook weinig zin omdat de kaft van het Ajaxboek er prachtig uitziet en men kijkt toch vaker naar de kaft van een boek dan naar de inhoud...

Overmars... doet het fantastisch zegt nu iedereen maar volgens mij heeft hij enorme mazzel. Voor hetzelfde geld had er een grote uittocht geweest en hadden we niets gehad behalve een trainer die goed lijkt te functioneren, echter een recent interview met van de Beek mijn inziens helder tussen de regels aangaf dat hij binnen de selectie niet goed is ontvangen vorig jaar en dat dit nu iets beter is metname vanwege de prestaties op het veld waarbij de spelers hem aanhoren maar vervolgens hun eigen plan trekken.

En ik kan het helaas niet bewijzen maar Blind vervangen voor een Magallan zou Ajax nog sterker maken en dat Overmars voor hem zoveel betaald heeft is pure paniek en onzinnig geweest. Veldvulling is hij meer niet tot op heden...
hjf
 hjf - woensdag 12 september 2018 - 10:28   quote  deeplink  
Volgens mij heeft Overmars al toegegeven dat hij teveel betaald heeft voor Daley Blind. En wat betreft Magallan. Die speelt nog steeds bij zijn huidige club en voor mijn gevoel komt hij ook niet meer naar ons, omdat de wil er niet meer is.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 12 september 2018 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2018 - 10:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hello forum friends, ik ben idd een beetje druk en post niet meer zoveel. Heeft ook weinig zin omdat de kaft van het Ajaxboek er prachtig uitziet en men kijkt toch vaker naar de kaft van een boek dan naar de inhoud...

Overmars... doet het fantastisch zegt nu iedereen maar volgens mij heeft hij enorme mazzel. Voor hetzelfde geld had er een grote uittocht geweest en hadden we niets gehad behalve een trainer die goed lijkt te functioneren, echter een recent interview met van de Beek mijn inziens helder tussen de regels aangaf dat hij binnen de selectie niet goed is ontvangen vorig jaar en dat dit nu iets beter is metname vanwege de prestaties op het veld waarbij de spelers hem aanhoren maar vervolgens hun eigen plan trekken.

En ik kan het helaas niet bewijzen maar Blind vervangen voor een Magallan zou Ajax nog sterker maken en dat Overmars voor hem zoveel betaald heeft is pure paniek en onzinnig geweest. Veldvulling is hij meer niet tot op heden...
Zoals al eerder, ben ik het op veel punten met je eens. Het lijkt me duidelijk dat als Ajax geen europees voetbal had gehaald, dan zouden bepaalde spelers meteen vetrokken zijn. Ik denk dat iedereen inclussief Overmars dat wel weet.

Over Ten Hag weet ik idd zeker dat er spelers zijn die hem niet serieus nemen en ook echt niet blij waren met zin manier van spelen en het aanpassen aan de tegenstander. Ik moet wel zeggen dat Donny een beetje te naief is of laat ik het zo zeggen dat hij niet een al te intelligente voetballer is en hij moet begrijpen dat elke voetballer een terugval kan hebben en tegenwoordig wil niemand, behalve Schone voor zijn plekje vechten.

Blind was idd een soort "paniek" aankoop, na de zepert van magalalalal.die ik ook niet meer deze kant zie opkomen. Toch denk ik wel dat Blind belangrijk is voor Ajax en de spelers en ja dit is natuurlijk veel te veel geld, maar Ajax heeft ook gewoon veel te veel geld in kas. Vergeet niet dat Ajax vorig jaar 17m aan belasting heeft betaald, met dat geld had je natuurlijk veel meer kunnen doen.
JOOD
 JOOD - donderdag 20 september 2018 - 09:19   quote  deeplink  
Kunnen we deze ploeg bij elkaar houden? Zo ja, hoe dan?

Ik dacht zelf aan het volgende.
Stel we overwinteren in de CL, dat is het moment voor Overmars om in actie te komen. Bel naar Barca en vraag naar de mogelijkheden van Luis Suarez. Is er ook maar 1 hele kleine kans om hem terug te halen (hij geeft zelf altijd aan terug te willen keren) klap er dan maar 40-50 miljoen tegen.

Dan moet hij voor de groep gaan staan en vragen aan het team of deze speler het waard is om nog 1 jaar samen te blijven spelen. Grote kans lijkt me.

Ik ben bang voor een mega uitloop van alle beste spelers anders...
Eide
 Eide - donderdag 20 september 2018 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 09:19 schreef JOOD het volgende:
Kunnen we deze ploeg bij elkaar houden? Zo ja, hoe dan?
Zeer waarschijnlijk niet. Frenkie de Jong heeft zich bij oranje serieus in de internationale kijker gespeeld. De Ligt is echt een heel bijzonder talent. Ziyech zal, als hij zo blijft spelen, toch serieuze interesse gaan tonen en ik vrees dat er toch ook serieuze intresse gaat komen voor Tagliafico.

De vraag is niet of er na dit seizoen mensen weg gaan, maar wie er allemaal weg denk. Althans, dat denk ik.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 20 september 2018 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 09:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk niet. Frenkie de Jong heeft zich bij oranje serieus in de internationale kijker gespeeld. De Ligt is echt een heel bijzonder talent. Ziyech zal, als hij zo blijft spelen, toch serieuze interesse gaan tonen en ik vrees dat er toch ook serieuze intresse gaat komen voor Tagliafico.

De vraag is niet of er na dit seizoen mensen weg gaan, maar wie er allemaal weg denk. Althans, dat denk ik.
De spelers zullen waarschijnlijk allemaal aanzienlijk in waarde gestegen zijn na dit seizoen, dus mochten ze gaan moet er genoeg geld over zijn om een mix van talent en top aankopen neer te zetten
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 09:19 schreef JOOD het volgende:
Kunnen we deze ploeg bij elkaar houden? Zo ja, hoe dan?

Ik dacht zelf aan het volgende.
Stel we overwinteren in de CL, dat is het moment voor Overmars om in actie te komen. Bel naar Barca en vraag naar de mogelijkheden van Luis Suarez. Is er ook maar 1 hele kleine kans om hem terug te halen (hij geeft zelf altijd aan terug te willen keren) klap er dan maar 40-50 miljoen tegen.

Dan moet hij voor de groep gaan staan en vragen aan het team of deze speler het waard is om nog 1 jaar samen te blijven spelen. Grote kans lijkt me.

Ik ben bang voor een mega uitloop van alle beste spelers anders...
Door de financiële prikkel te verminderen of zelfs weg te nemen.

Contract met Adidas loopt af, wellicht kan er een verhoging inzitten van 10 a 20 miljoen?
Met de garantie dat het geld in de salarissen van de spelers gaan zitten en dat ze dan bij Ajax blijven.

Je zal de begroting moeten verhogen wil je deze selectie bij elkaar houden. Op basis van enkel liefde voor Ajax en een basisplek hou je deze groep niet bij elkaar.
p111
 p111 - donderdag 20 september 2018 - 10:31   quote  deeplink  
Ik vrees dat als wij een top seizoen beleven,met geweldige CL wedstrijden en een top resultaat dit seizoen in de ED dan vrees ik een totale leegloop.Jongens als Frenkie/Mathijs/Nico en Neres gaan vertrekken.Ook bij PSV kan je verwachten dat Bergwijn/lozano en misschien de Jong gaan vertrekken aan het eind van het seizoen.
p111
 p111 - donderdag 20 september 2018 - 10:32   quote  deeplink  
Dat is gewoon de realiteit,laten we dus maar genieten van deze spelers dit seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 10:32 schreef p111 het volgende:
Dat is gewoon de realiteit,laten we dus maar genieten van deze spelers dit seizoen.
Het is geen realiteit want ze spelen nog bij Ajax. Het is enkel op basis van je vermoeden en vrees dat het gebeurd.

Kijken naar het verleden zou het kunnen je vermoeden, maar dit is misschien wel wat anders. Het is namelijk voor het eerst dat Ajax in 1 seizoen 50 miljoen heeft uitgegeven.

Dat zorgt voor een andere dynamiek. Je merkt namelijk dat Ajax groeiende is. Ga je wegkwijnen op een mooie tribune/bank bij AC Milan of Barca. Of ga je voor wedstrijden spelen voor een 80% mindere salaris.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 11:07   quote  deeplink  
Het is afwachten op het nieuws of de directie er kan voor zorgen dat de begroting naar 150 miljoen kan.

Overigens zitten er in de jeugdopleiding gewoon goede alternatieven. Onder de 19 wint met 6-0 van leeftijdsgenoten van AEK.
p111
 p111 - donderdag 20 september 2018 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 10:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het is geen realiteit want ze spelen nog bij Ajax. Het is enkel op basis van je vermoeden en vrees dat het gebeurd.

Kijken naar het verleden zou het kunnen je vermoeden, maar dit is misschien wel wat anders. Het is namelijk voor het eerst dat Ajax in 1 seizoen 50 miljoen heeft uitgegeven.

Dat zorgt voor een andere dynamiek. Je merkt namelijk dat Ajax groeiende is. Ga je wegkwijnen op een mooie tribune/bank bij AC Milan of Barca. Of ga je voor wedstrijden spelen voor een 80% mindere salaris.
Als jij denkt dat ze na een goed seizoen volgend jaar nog blijven, dan is mijn advies hou deze droom vast en geniet er van.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 september 2018 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 11:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het is afwachten op het nieuws of de directie er kan voor zorgen dat de begroting naar 150 miljoen kan.

Overigens zitten er in de jeugdopleiding gewoon goede alternatieven. Onder de 19 wint met 6-0 van leeftijdsgenoten van AEK.
Noem de talenten eens? Of ga je enkel af op een uitslag?
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 20 september 2018 - 12:03   quote  deeplink  
Persoonlijk vind ik, dat Mark het nu veel beter onder controle heeft om van Ajax een betere club te maken. Ik kijk er niet van op, als Ajax vanaf nu nog beter gaat worden, vooral Europees gezien.
Eide
 Eide - donderdag 20 september 2018 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 11:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het is afwachten op het nieuws of de directie er kan voor zorgen dat de begroting naar 150 miljoen kan.
Dit soort uitspraken vind ik niet zo heel nuttig. De omzet van Ajax is namelijk sterk afhankelijk van spelertransfers. Een groot deel van de omzet, en dus begroting, is niet op te plannen. Wat interessant is is of Ajax het commerciële deel van de omzet kan gaan vergroten zonder dat het nog duurder wordt voor de supporters dan het al is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 11:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Noem de talenten eens? Of ga je enkel af op een uitslag?
Namen die ken ik niet, heb ook de wedstrijd niet gezien.
Maar ik weet wel dat er aantal grote talenten inzitten.
Vorig jaar een speler uit Hongarije gehaald, een van de doelpunten makers.
Een record verbeterd, speler van 15 jaar. 4 jonger dan de grens.
Gravenberch, flits gezien van centrum verdediger die net als de ligt eruit ziet als een beest.
Volgens mij speelt de wit er ook in.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 12:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken vind ik niet zo heel nuttig. De omzet van Ajax is namelijk sterk afhankelijk van spelertransfers. Een groot deel van de omzet, en dus begroting, is niet op te plannen. Wat interessant is is of Ajax het commerciële deel van de omzet kan gaan vergroten zonder dat het nog duurder wordt voor de supporters dan het al is.
Ik heb het niet over omzet, winst of verlies.

Begroting, daar heb ik het over. En daar zit niet transfers in want dat is niet structureel. Althans dat wil je niet. Want anders leid je verlies als je een speler niet verkoopt.

Structurele inkomsten, dat zijn sponsors, kaartverkoop, deelname aan EL, shirt verkoop.
En ook structurele uitgaven, zoals salarissen, huur van stadion enz.

Uitgeven van bonussen zit ook niet in de begroting, omdat bedrag niet vaststaat wat het gaat worden. Je kan ook geen onderzoek naar doen wat het word. Je maakt wel ruimte op de begroting voor onvoorziene uitgave.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 11:26 schreef p111 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat ze na een goed seizoen volgend jaar nog blijven, dan is mijn advies hou deze droom vast en geniet er van.
Men verwachte ook dat ziyech zou vertrekken.
Men had niet verwacht dat hij een verbeterde contract zou tekenen.

Vergeet niet dat Ajax een bod van 50 miljoen geweigerd zou hebben?
Dat is ongeveer wat Feyenoord als waarde op het veld heeft, 80% dekt het zeker.

Men had niet verwacht dat Ajax 40 miljoen deze zomer betalen voor transfers.

Vertel mij maar waarom het nu wel volgens de verwachting zou gaan?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 20 september 2018 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 12:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken vind ik niet zo heel nuttig. De omzet van Ajax is namelijk sterk afhankelijk van spelertransfers. Een groot deel van de omzet, en dus begroting, is niet op te plannen. Wat interessant is is of Ajax het commerciële deel van de omzet kan gaan vergroten zonder dat het nog duurder wordt voor de supporters dan het al is.
Ajax moet zijn uitzendrechten verkopen in combinatie met de premierleuague. Als je uitzendrechten van de PL koopt, dan koop je ook de rechten van Ajax, hierdoor krijgt elke club hetzelfde aandeel, dus kan Ajax elke jaar 200m bijschrijven...

Jammer dat dit niet kan.

Zou leuk zijn als je samen met andere buitenlandse clubs deze rechten kan samenvoegen en verkopen. Wie wil er nu PL wedstrijden kijken van de onderste ploegen? Zelfde in Spanje.

Het is veel leuker om alleen de wedstrijden te kijken van top teams in Europa. EEn pakketje met PSV, Ajax, Barcelona, Juventus, Real MAdrid, AC MIlaan, Man utd, Tottenham, Liverpool, Chelsea, Internationale, Bayern Munchen....

MIsschien iets voor Endemol om te exploteren?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 september 2018 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 10:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Door de financiële prikkel te verminderen of zelfs weg te nemen.

Contract met Adidas loopt af, wellicht kan er een verhoging inzitten van 10 a 20 miljoen?
Met de garantie dat het geld in de salarissen van de spelers gaan zitten en dat ze dan bij Ajax blijven.

Je zal de begroting moeten verhogen wil je deze selectie bij elkaar houden. Op basis van enkel liefde voor Ajax en een basisplek hou je deze groep niet bij elkaar.
Als het zo makkelijk was de begroting te verhogen, denk je niet dat dit al was gebeurd dan?
p111
 p111 - donderdag 20 september 2018 - 13:37   quote  deeplink  
Al met AL de CL wedstrijden daar ga je voor zitten.De andere wedstrijden die leuk zijn in de ED zijn tegen PSV/Feyenoord/AZ en Vitesse.Ik zou graag een top Benelux comp/willen proberen met van uit Belgie Anderlecht/Brugge/Luik/Gent/Genk.En dan eventueel tegen elkaar 2x uit en thuis,volgens mij heb je daar meer aan als tegen sittard/graafschap/vvv enz enz te spelen.
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 10:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het is geen realiteit want ze spelen nog bij Ajax. Het is enkel op basis van je vermoeden en vrees dat het gebeurd.

Kijken naar het verleden zou het kunnen je vermoeden, maar dit is misschien wel wat anders. Het is namelijk voor het eerst dat Ajax in 1 seizoen 50 miljoen heeft uitgegeven.

Dat zorgt voor een andere dynamiek. Je merkt namelijk dat Ajax groeiende is. Ga je wegkwijnen op een mooie tribune/bank bij AC Milan of Barca. Of ga je voor wedstrijden spelen voor een 80% mindere salaris.
Ook dat wegkwijnen is totaal geen realiteit, ook dat is gebaseerd op andere spelers en het verleden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 13:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was de begroting te verhogen, denk je niet dat dit al was gebeurd dan?
ik zeg toch niet dat het makkelijk is om het te verhogen?

Ik zeg enkel dat het contract van Adidas binnenkort afloopt en ten tijde van het contract stond Ajax minder in belangstelling dan nu het geval is. Meer kijkers, meer berichten over Ajax is goed voor de sponsor dus dan mag ze ook meer betalen.

Of stonden vroeger ook spelers de hele zomer op de voorpagina van Marca?

In ieder geval heeft Van der Sar zelf aangegeven de begroting te willen vergroten naar 150 miljoen.
Dus lijkt mij dat ze daar dan stappen in zetten om dat te realiseren met als doel de selectie proberen bij elkaar te houden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 13:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook dat wegkwijnen is totaal geen realiteit, ook dat is gebaseerd op andere spelers en het verleden.
Dat klopt zeker, dat is de huidige stand van zaken met spelers die een Ajax verleden hebben.
Overigens is dat selectief want er zijn ook spelers die wel spelen.

Ik hoef je geen lijstje te geven toch? Van spelers die wel spelen en wie niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 13:37 schreef p111 het volgende:
Al met AL de CL wedstrijden daar ga je voor zitten.De andere wedstrijden die leuk zijn in de ED zijn tegen PSV/Feyenoord/AZ en Vitesse.Ik zou graag een top Benelux comp/willen proberen met van uit Belgie Anderlecht/Brugge/Luik/Gent/Genk.En dan eventueel tegen elkaar 2x uit en thuis,volgens mij heb je daar meer aan als tegen sittard/graafschap/vvv enz enz te spelen.
Gaat niet gebeuren.

Omdat het de doodsteek zou zijn van 80% van de clubs in nederland en die stemmen NEE!
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 14:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat klopt zeker, dat is de huidige stand van zaken met spelers die een Ajax verleden hebben.
Overigens is dat selectief want er zijn ook spelers die wel spelen.

Ik hoef je geen lijstje te geven toch? Van spelers die wel spelen en wie niet.
Daarom is het ook suggestief
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 14:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren.

Omdat het de doodsteek zou zijn van 80% van de clubs in nederland en die stemmen NEE!
Natuurlijk kan het wel gebeuren, als de betreffende clubs samen besluiten een gezamelijke competitie op te starten hebben ze helemaal geen stem nodig van de kleine clubs..

Die bestaan in Nederland echt alleen bij gratie van de grote clubs..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Overmars









0.0162990