BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keuze voor ten Hag en Schreuder riekt naar vriendjespolitiek?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - vrijdag 05 januari 2018 - 14:22   quote  deeplink  
Een topic over de trainerstaf lijkt populair op het forum en daarom een topic over ten Hag en Schreuder!

Een nieuwe keuze ingegeven vanuit vriendjespolitiek, of is Overmars zo professioneel dat het een weloverwogen keuze is om een volgende stap te maken...?

Het riekt mijn inziens naar vriendjespolitiek en een goedmakertje richting Overmars...

Een snoepje voor het kind dat gevallen is en zijn knietje heeft bezeerd!

Echter gaat Ajax zo ver voor hun met hierbij een gezamelijke afkoop van
bijna € 1mln dat het wel heel ver gaat en dat kan er bij dan weer niet in...?

Dus vriendjespolitiek of de geboorte van een nieuwe legende?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 januari 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - vrijdag 05 januari 2018 - 15:29   quote  deeplink  
En wanneer is het ene waar. En wanneer is het andere waar?
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 januari 2018 - 15:32   quote  deeplink  
Vriendjespolitiek is in het bedrijfsleven meer regel dan uitzondering volgens mij.
Enige wat wij kunnen doen is hopen dat het in dit geval goed uitpakt.
Brandje
 Brandje - vrijdag 05 januari 2018 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 14:22 schreef AkaS het volgende:
Een topic over de trainerstaf lijkt populair op het forum en daarom een topic over ten Hag en Schreuder!

Een nieuwe keuze ingegeven vanuit vriendjespolitiek, of is Overmars zo professioneel dat het een weloverwogen keuze is om een volgende stap te maken...?

Het riekt mijn inziens naar vriendjespolitiek en een goedmakertje richting Overmars...

Een snoepje voor het kind dat gevallen is en zijn knietje heeft bezeerd!

Echter gaat Ajax zo ver voor hun met hierbij een gezamelijke afkoop van
bijna € 1mln dat het wel heel ver gaat en dat kan er bij dan weer niet in...?

Dus vriendjespolitiek of de geboorte van een nieuwe legende?
"Een topic over de trainerstaf lijkt populair op het forum en daarom een topic over ten Hag en Schreuder"

Je praat alleen maar over Overmars beste kerel
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 05 januari 2018 - 15:50   quote  deeplink  
Ik denk zelf dat het heel normaal is dat jij je eigen assistent mag bepalen/mee mag nemen. Als ik een nieuwe trainer zou zijn van Ajax had ik dat ook afgedwongen. Dit is iets wat elke "goede" coach doet, je assistent moet de persoon zijn die jou zwakke plekken kan opvullen en met wie je kan sparren over spelers en opstellingen en kan vertrouwen.

Vergeet niet dat Ajax ruim 3 miljoen heeft gekregen voor Bosz en Kruzen. Dan is die 1 miljoen voor Ten Hag en Schreuder toch prima. Sta je nog 2m in de plus... Ohnee dat geld is opgegaan aan afkoopsommen van Spijkerman en Bergkamp.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 05 januari 2018 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 14:22 schreef AkaS het volgende:
Een topic over de trainerstaf lijkt populair op het forum en daarom een topic over ten Hag en Schreuder!

Een nieuwe keuze ingegeven vanuit vriendjespolitiek, of is Overmars zo professioneel dat het een weloverwogen keuze is om een volgende stap te maken...?

Het riekt mijn inziens naar vriendjespolitiek en een goedmakertje richting Overmars...

Een snoepje voor het kind dat gevallen is en zijn knietje heeft bezeerd!

Echter gaat Ajax zo ver voor hun met hierbij een gezamelijke afkoop van
bijna € 1mln dat het wel heel ver gaat en dat kan er bij dan weer niet in...?

Dus vriendjespolitiek of de geboorte van een nieuwe legende?
Wat is dan precies je onderwerp van dit verhaal?

Overmars = vriendjespolitiek

Of

Ten hag en schreuder?

Waar wil je precies heen met dit topic? Dan weet ik ff waar ik op moet reageren zie je.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 05 januari 2018 - 16:18   quote  deeplink  
Oja, wat is precies dat goedmakertje richting overmars?
bahbah
 bahbah - vrijdag 05 januari 2018 - 16:38   quote  deeplink  
En wie zou wat moeten goedmaken?

Ik denk dat ten Hag een weloverwogen keuze is geweest.
Die haalt alles uit zijn spelers en neemt met geen minder genoegen.
Ziyech gaat spelen zoals bij Twente,en nog beter ondat hij betere jongens om zich heen heeft.
Poppetjes op de plek zetten,en als die poppetjes niet bij Ajax rondlopen dan kopen we ze.
Wat ik wil zeggen hiermee is dat het hele jeugdverhaal was doorgeslagen.
Met de Ligt, Verbeek,Kluivert heb je in iedere linie jeugd gebracht.
Dat is voldoende voor nu.
Keizer ging er zeiknat mee in Europa voornamelijk.
Ten Hag zal dit niet gebeuren.
Die heeft zijn pakketje wel neergelegd voordat die handtekening er stond.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 januari 2018 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 16:18 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Oja, wat is precies dat goedmakertje richting overmars?
Ik denk dat er gerefereerd wordt naar het feit dat Overmars graag Bosz wilde behouden en hem zijn plannen door laten voeren.
Bergkamp 'won', waardoor Keizer de baan kreeg.

Nu is gebleken dat dat niet werkte en men toch beter voor het plan van Overmars had kunnen kiezen destijds, mag Overmars nu zijn plan uitvoeren.

Denk ik..
remco k
 remco k - vrijdag 05 januari 2018 - 16:56   quote  deeplink  
Overmars kent ten Hag uit het verleden en ze hebben nog steeds contact gehouden.

Dat bedoeld Stanley volgens mij in zijn hetze naar Overmars.
Loetje
 Loetje - vrijdag 05 januari 2018 - 16:59   quote  deeplink  
Wederom is het nergens op gebasseerd. In dit werk doe je connecties op en wanneer er iets moet gebeuren kijk je vaak in je connecties rond. Dit zal Overmars ook gedaan hebben en dat doen veel clubs. Schreuder had het lastig met Twente, al had hij alleen Ziyech die wat presteerde daar. Als assistent kunnen we hem eenmaal niet beoordelen.

Enige waar ik mee in me maag blijf zitten is dat ik helemaal overtuigd ben dat Ten Hag al beel eerder gepolst is en het gewoon zoeken was naar een reden om Keizer te ontslaan. Wamt het ging gewoon echt een stuk beter. Nog vreemder is dan Ten Hag als keuze omdat de ervaring vergelijkbaar is. Neemt niet weg dat het logisch is dat je in je eigen kring zoekt, al heb ik me twijfels bij de keuze.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 05 januari 2018 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 16:59 schreef Loetje het volgende:
Wederom is het nergens op gebasseerd. In dit werk doe je connecties op en wanneer er iets moet gebeuren kijk je vaak in je connecties rond. Dit zal Overmars ook gedaan hebben en dat doen veel clubs. Schreuder had het lastig met Twente, al had hij alleen Ziyech die wat presteerde daar. Als assistent kunnen we hem eenmaal niet beoordelen.

Enige waar ik mee in me maag blijf zitten is dat ik helemaal overtuigd ben dat Ten Hag al beel eerder gepolst is en het gewoon zoeken was naar een reden om Keizer te ontslaan. Wamt het ging gewoon echt een stuk beter. Nog vreemder is dan Ten Hag als keuze omdat de ervaring vergelijkbaar is. Neemt niet weg dat het logisch is dat je in je eigen kring zoekt, al heb ik me twijfels bij de keuze.
kampioen met goahead.. een klein clubje uit deventer, bayern 2 en zeker wat opgedaan van pep, utrecht iets moois neergezet en spelers op hun max kunnen laten acteren.. keizer ?
Eide
 Eide - vrijdag 05 januari 2018 - 17:14   quote  deeplink  
Ik weet niet of vriendjespolitiek het juiste woord is. Overmars heeft natuurlijk wel nadrukkelijk zijn netwerk aangesproken maar dat staat niet gelijk aan vriendjespolitiek. Ten Hag heeft zich echt wel bewezen als een capabele trainer en heeft een solide opleidingstraject achter de rug.
Loetje
 Loetje - vrijdag 05 januari 2018 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 17:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kampioen met goahead.. een klein clubje uit deventer, bayern 2 en zeker wat opgedaan van pep, utrecht iets moois neergezet en spelers op hun max kunnen laten acteren.. keizer ?
Helemaal noppes. Bayern doet amper wat met het 2e elftal. Die kopen tegenwoordig alleen maar. Een speler doorgebroken in de Bundesliga, niet eens bij Bayern. Go Ahead vergelijkbaar met Cambuur. Hij werd namelijk geen kampioen en Keizer had Cambuur toen het al zo goed als gedegradeerd was in de Eredivisie. Dus complete lulkoek wat je zegt. Keizer heeft namelijk ook sinds vorig jaar veel jonge spelers beter gemaakt. En die braken wel door bij Ajax. Je kent de hele feiten niet man.
Loetje
 Loetje - vrijdag 05 januari 2018 - 17:43   quote  deeplink  
Enige waar ik benieuwd naar ben is wat Ten Hag daadwerkelijk heeft opgeschoten van Pep Guardiola net als Schreuder naast een toekomstig toptrainer zat. Nagelsmann is erg goed bezig. Ben benieuwd of beide dingen enigzins zichtbaar zijn want Utrecht kon ik namelijk op geen ene manier vergelijken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 05 januari 2018 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 17:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kampioen met goahead.. een klein clubje uit deventer, bayern 2 en zeker wat opgedaan van pep, utrecht iets moois neergezet en spelers op hun max kunnen laten acteren.. keizer ?
Kampioen met Go Ahead?? Ik weet niet of je de feiten kent maar hij werd gewoon "maar" 6e in de reguliere competitie. En weet je wat zo mooi is aan die kut play-offs in Nederland? Dat je je spelers genoeg rust kan geven voordat het echte werk begint. Want ja, op het moment dat je weet dat play-offs binnen handbereik zijn doe je geen fuck meer.

En over Bayern 2 heeft Loetje je al wat verteld dus hoef ik dat niet meer te doen.

Maar ik moet eigenlijk wel lachen, want toen Keizer trainer was en wij weleens verwezen naar Bosz mocht dat niet. En nu, zie hier!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 05 januari 2018 - 21:54   quote  deeplink  
En de resultaten van Ten Hag dit seizoen zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven. 4-0 verlies bij Twente, 1-7 verlies in eigen huis tegen psv, 3-0 verlies tegen az, 3-1 verlies in beker tegen VVV zijn zo maar wat resultaten. En maar 8 winstpartijen in 17 wedstrijden en maar 27 keer scoren en 28 tegen krijgen. Het zijn geen cijfers om over naar huis te schrijven.
AkaS
 AkaS - vrijdag 05 januari 2018 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 15:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

"Een topic over de trainerstaf lijkt populair op het forum en daarom een topic over ten Hag en Schreuder"

Je praat alleen maar over Overmars beste kerel
Nee Brandje dat is echt jouw interpretatie...
Maar Overmars is natuurlijk wel onlosmakelijk verbonden met de nieuwe
heren waar de nodige tonnen aan euro's zijn besteed om hen binnen te
halen. Volgens mij komen ze volledig uit zijn hoge hoed.

Alleen al €200.000 voor een assistent vind ik opmerkelijk.

Ik heb hier duidelijk gemengde gevoelens bij en over en probeer dit
bespreekbaar te krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 januari 2018 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 17:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Helemaal noppes. Bayern doet amper wat met het 2e elftal. Die kopen tegenwoordig alleen maar. Een speler doorgebroken in de Bundesliga, niet eens bij Bayern. Go Ahead vergelijkbaar met Cambuur. Hij werd namelijk geen kampioen en Keizer had Cambuur toen het al zo goed als gedegradeerd was in de Eredivisie. Dus complete lulkoek wat je zegt. Keizer heeft namelijk ook sinds vorig jaar veel jonge spelers beter gemaakt. En die braken wel door bij Ajax. Je kent de hele feiten niet man.
jij wel ? welke spelers heeft hij laten doorbreken en beter gemaakt dan ? zeefluik ? helemaal niemand kerel.. feit blijft tenhag heeft meer ervaring dan keizer.. simpel zat..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 17:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Helemaal noppes. Bayern doet amper wat met het 2e elftal. Die kopen tegenwoordig alleen maar. Een speler doorgebroken in de Bundesliga, niet eens bij Bayern. Go Ahead vergelijkbaar met Cambuur. Hij werd namelijk geen kampioen en Keizer had Cambuur toen het al zo goed als gedegradeerd was in de Eredivisie. Dus complete lulkoek wat je zegt. Keizer heeft namelijk ook sinds vorig jaar veel jonge spelers beter gemaakt. En die braken wel door bij Ajax. Je kent de hele feiten niet man.
In het seizoen 2012/13 was Ten Hag trainer van de Go Ahead Eagles, waarmee hij promoveerde naar de Eredivisie. In de zomer van 2013 vertrok hij naar Bayern München om daar de beloften te gaan trainen

ken je feiten..
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 januari 2018 - 01:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In het seizoen 2012/13 was Ten Hag trainer van de Go Ahead Eagles, waarmee hij promoveerde naar de Eredivisie. In de zomer van 2013 vertrok hij naar Bayern München om daar de beloften te gaan trainen

ken je feiten..
Waarin heeft hij feitelijk niet gelijk dan?
Go Ahead Eagles werd 6e onder Ten Hag... Met een heel ruime achterstand op kampioen Sparta. Ze promoveerden door te winnen van Volendam.
Bron eindstand Eagles onder ten Hag
Bron promotie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 januari 2018 door NatjosFC --
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 01:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jij wel ? welke spelers heeft hij laten doorbreken en beter gemaakt dan ? zeefluik ? helemaal niemand kerel.. feit blijft tenhag heeft meer ervaring dan keizer.. simpel zat..
Kijk even wie er vanaf vorig jaar zijn doorgebroken en beter gemaakt zijn, dat is echt het werk van Keizer geweest hoor. De Ligt, Van de Beek, Kluivert.... Spelers als Neres en Wöber met de week zien groeien. Je hebt verder helemaal geen feiten genoemd kerel, zoals je dat nooit doet.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 januari 2018 - 01:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 01:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kijk even wie er vanaf vorig jaar zijn doorgebroken en beter gemaakt zijn, dat is echt het werk van Keizer geweest hoor. De Ligt, Van de Beek, Kluivert.... Spelers als Neres en Wöber met de week zien groeien. Je hebt verder helemaal geen feiten genoemd kerel, zoals je dat nooit doet.
Kluivert heeft maar een paar wedstrijdjes in Jong Ajax gespeeld hoor.

En Neres tja, die kreeg pas een kans toen niemand anders meer op die positie kon spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 01:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In het seizoen 2012/13 was Ten Hag trainer van de Go Ahead Eagles, waarmee hij promoveerde naar de Eredivisie. In de zomer van 2013 vertrok hij naar Bayern München om daar de beloften te gaan trainen

ken je feiten..
Whahahahaa, lezen schele! Jij zegt dat Ten Hag kampioen werd met Go Ahead..... Hij werd 6e en promoveerde via de nacompetitie. Voetbal van Go Ahead was verder het hele jaar kut. Dus wat nou feiten....

Evenals er van het hele 2e elftal van Bayern destijds die hij trainde maar 1 speler is doorgestroomd naar de Bundesliga en zelfs niet eens bij Bayern... Verder haalde niemand niet eens de Bundesliga... Dus wat nou feiten....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 januari 2018 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 01:35 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Kluivert heeft maar een paar wedstrijdjes in Jong Ajax gespeeld hoor.

En Neres tja, die kreeg pas een kans toen niemand anders meer op die positie kon spelen.
Gaat om spelers die beter worden. Kluivert speelde als een komeet bij Jong, net als Van de Beek, Eiting en Frenkie. Dat is vorig jaar bij Jong al begonnen. Daarbij haalt Kluivert de laatste weken een niveau die hij nog nooit haalde.

Spelers breken overigens altijd door wanneer je de kans krijgt.

En laten we eerlijk zijn, al deze jongens staan er nu wel en ontwikkelen prima.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 januari 2018 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In het seizoen 2012/13 was Ten Hag trainer van de Go Ahead Eagles, waarmee hij promoveerde naar de Eredivisie. In de zomer van 2013 vertrok hij naar Bayern München om daar de beloften te gaan trainen

ken je feiten..
Vertel De feiten eens? Ik ben benieuwd.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 01:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Whahahahaa, lezen schele! Jij zegt dat Ten Hag kampioen werd met Go Ahead..... Hij werd 6e en promoveerde via de nacompetitie. Voetbal van Go Ahead was verder het hele jaar kut. Dus wat nou feiten....

Evenals er van het hele 2e elftal van Bayern destijds die hij trainde maar 1 speler is doorgestroomd naar de Bundesliga en zelfs niet eens bij Bayern... Verder haalde niemand niet eens de Bundesliga... Dus wat nou feiten....
ok ik geef toe. zit ernaast.. feit blijft meer ervaring, als je als assistent ook hebt gewerkt.. dnek ook nog steeds dat dit beter was gweest voor keizer...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 01:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gaat om spelers die beter worden. Kluivert speelde als een komeet bij Jong, net als Van de Beek, Eiting en Frenkie. Dat is vorig jaar bij Jong al begonnen. Daarbij haalt Kluivert de laatste weken een niveau die hij nog nooit haalde.

Spelers breken overigens altijd door wanneer je de kans krijgt.

En laten we eerlijk zijn, al deze jongens staan er nu wel en ontwikkelen prima.
waren die er al nie bijgehaald door bosz en kruzen en zelfs deboer ? kluivert heeft volgens mij weinig gespeelt in jong en bijna gelijk vanuit a1 door naar het eerste ? zeg nergens overigens dat keizer geen goeie veldtrainer is voor de jeugd hoor.. dat kan ik nie beoordelen.. en mag van mij best de jeugd gaan trainen bij ajax als hij daadwerkelijk een goeie veldtrainer is
Brandje
 Brandje - zaterdag 06 januari 2018 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 01:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kijk even wie er vanaf vorig jaar zijn doorgebroken en beter gemaakt zijn, dat is echt het werk van Keizer geweest hoor. De Ligt, Van de Beek, Kluivert.... Spelers als Neres en Wöber met de week zien groeien. Je hebt verder helemaal geen feiten genoemd kerel, zoals je dat nooit doet.
De Ligt? Die speelde onder Bosz ook vrijwel alles. Vd Beek is de logische opvolger van Klaassen dus die zou bij elke trainer in de basis staan. Kluivert had hij veel eerder moeten opstellen, net als Bosz trouwens. Dus omdat nu allemaal aan Keizer toe te schrijven gaat te ver! Wat is er met Dolberg aan de hand? Die raakte geen pepernoot onder Keizer. Het terughalen van Dijks, het geschuif met Wöber.
Ik ga niet zeggen dat Ten Hag zaligmakend is maar Keizer bleef vervallen in dezelfde fouten
AkaS
 AkaS - zaterdag 06 januari 2018 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 01:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gaat om spelers die beter worden. Kluivert speelde als een komeet bij Jong, net als Van de Beek, Eiting en Frenkie. Dat is vorig jaar bij Jong al begonnen. Daarbij haalt Kluivert de laatste weken een niveau die hij nog nooit haalde.

Spelers breken overigens altijd door wanneer je de kans krijgt.

En laten we eerlijk zijn, al deze jongens staan er nu wel en ontwikkelen prima.
Kom op Loetje.... Geloof jij nu echt werkelijk dat Keizer al die spelers die je noemt beter heeft gemaakt!!?

Keizer was om te huilen en hij heeft stinkende mazzel dat "de gok" met Frenkie de Jong op 4 zo goed uitpakte... Maar toen hij laatst uitviel kon je zien dat het elftal nog altijd NUL automatismes had en ging iedereen lopen met de bal en viel het niveau erg terug!

Nee, de spelers die jij noemt die hebben een berg aan talent en klasse die Keizer juist veel te lang op de bank heeft gehouden.

Ben benieuwd wat het nieuwe dynamische duo voor speelstijl gaat hanteren?

Zoals gezegd... als je €200.000 afkoop betaald voor een assistent verwacht ik bijna wonderen ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok ik geef toe. zit ernaast.. feit blijft meer ervaring, als je als assistent ook hebt gewerkt.. dnek ook nog steeds dat dit beter was gweest voor keizer...
En weer geen feit
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

De Ligt? Die speelde onder Bosz ook vrijwel alles. Vd Beek is de logische opvolger van Klaassen dus die zou bij elke trainer in de basis staan. Kluivert had hij veel eerder moeten opstellen, net als Bosz trouwens. Dus omdat nu allemaal aan Keizer toe te schrijven gaat te ver! Wat is er met Dolberg aan de hand? Die raakte geen pepernoot onder Keizer. Het terughalen van Dijks, het geschuif met Wöber.
Ik ga niet zeggen dat Ten Hag zaligmakend is maar Keizer bleef vervallen in dezelfde fouten
Maar is in het half jaar daarvoor onder Keizer helemaal klaar gemaakt. Zakte aan het eind van dat seizoen wat weg en krabbelde de laatste maanden gewoon helemaal op
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 10:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kom op Loetje.... Geloof jij nu echt werkelijk dat Keizer al die spelers die je noemt beter heeft gemaakt!!?

Keizer was om te huilen en hij heeft stinkende mazzel dat "de gok" met Frenkie de Jong op 4 zo goed uitpakte... Maar toen hij laatst uitviel kon je zien dat het elftal nog altijd NUL automatismes had en ging iedereen lopen met de bal en viel het niveau erg terug!

Nee, de spelers die jij noemt die hebben een berg aan talent en klasse die Keizer juist veel te lang op de bank heeft gehouden.

Ben benieuwd wat het nieuwe dynamische duo voor speelstijl gaat hanteren?

Zoals gezegd... als je €200.000 afkoop betaald voor een assistent verwacht ik bijna wonderen ;-)
Jep, periodes relativeren jongen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 januari 2018 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 09:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

waren die er al nie bijgehaald door bosz en kruzen en zelfs deboer ? kluivert heeft volgens mij weinig gespeelt in jong en bijna gelijk vanuit a1 door naar het eerste ? zeg nergens overigens dat keizer geen goeie veldtrainer is voor de jeugd hoor.. dat kan ik nie beoordelen.. en mag van mij best de jeugd gaan trainen bij ajax als hij daadwerkelijk een goeie veldtrainer is
Al speel je er maar 4 wedstrijden, als je als de speer gaat, ontwikkel je je prima.
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jij wel ? welke spelers heeft hij laten doorbreken en beter gemaakt dan ? zeefluik ? helemaal niemand kerel.. feit blijft tenhag heeft meer ervaring dan keizer.. simpel zat..
Huh feit?

Ten Hag is bezig aan zijn vierde jaar als hoofdtrainer. Keijzer was bezig aan zijn zesde seizoen bij een bvo.

Je kent dus echt je feiten niet.
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 00:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In het seizoen 2012/13 was Ten Hag trainer van de Go Ahead Eagles, waarmee hij promoveerde naar de Eredivisie. In de zomer van 2013 vertrok hij naar Bayern München om daar de beloften te gaan trainen

ken je feiten..
Promoveren deed hij vanaf de zesde plek. Niet als kampioen. Nogmaals. Leer je feiten kennen keer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 januari 2018 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 11:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Promoveren deed hij vanaf de zesde plek. Niet als kampioen. Nogmaals. Leer je feiten kennen keer.
zoals ik al zei en ik durf mijn fout wel toe tegeven daar zat ik naast.. zoals jullie er ook vaak naast zitten maar nooit een fout durven toetegeven ;)
bahbah
 bahbah - zaterdag 06 januari 2018 - 12:39   quote  deeplink  
Maar in welke zin zou zijn aanstelling nou vriendjespolitiek zijn?
remco k
 remco k - zaterdag 06 januari 2018 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 12:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoals ik al zei en ik durf mijn fout wel toe tegeven daar zat ik naast.. zoals jullie er ook vaak naast zitten maar nooit een fout durven toetegeven ;)
Dan moet je echt wat vaker lezen
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 januari 2018 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan moet je echt wat vaker lezen
sla soms de helft over indd ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 januari 2018 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 15:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sla soms de helft over indd ;)
.................................. (nee te simpel) ...............................
AkaS
 AkaS - zaterdag 06 januari 2018 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 12:39 schreef bahbah het volgende:
Maar in welke zin zou zijn aanstelling nou vriendjespolitiek zijn?
Behoeft toch geen verdere toelichting... Kijk naar de wijze waarop
de aanstelling van de vorige trainer is verlopen.

En nu deze aanstelling... De vorige trainer was een vriendje van
Bergkamp waarbij Overmars werd overruled.

Nu is het een vriendje van Overmars en is Bergkamp geëlimineerd!

En beide trainers hebben iets laten zien, maar niet op topniveau
met de hierbij horende druk...
Pietje
 Pietje - zondag 07 januari 2018 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 januari 2018 - 14:22 schreef AkaS het volgende:
Een topic over de trainerstaf lijkt populair op het forum en daarom een topic over ten Hag en Schreuder!

Een nieuwe keuze ingegeven vanuit vriendjespolitiek, of is Overmars zo professioneel dat het een weloverwogen keuze is om een volgende stap te maken...?

Het riekt mijn inziens naar vriendjespolitiek en een goedmakertje richting Overmars...

Een snoepje voor het kind dat gevallen is en zijn knietje heeft bezeerd!

Echter gaat Ajax zo ver voor hun met hierbij een gezamelijke afkoop van
bijna € 1mln dat het wel heel ver gaat en dat kan er bij dan weer niet in...?

Dus vriendjespolitiek of de geboorte van een nieuwe legende?
Ik begrijp al een tijdje dat je een grote aversie hebt tegen Ten Hag en Schreuder. Dat is jouw goed recht. Ik zie Ten Hag als een prima resultaattrainer. Schreuder heeft zich bewezen als een prima "people's" veldtrainer. Echt heel veel spelers praten niet anders dan zeer goed over hem. Eerlijk gezegd ben ik zeer nieuwsgierig naar de werkwijze van beide trainers met de vele jonge spelers bij Ajax.

Dan over de vermeende vriendjespolitiek, nepotisme dus. Komt dat niet overal voor? Ook in het bedrijfsleven, hoor en in de wetenschap, waar hoogleraren veelvuldig bekenden naar voren schuiven. Het is mijns inziens dan ook meer dan logisch dat je graag werkt met bekenden die je vertrouwt i.p.v. voor jou onbekenden. Dat is een kwestie van vertrouwen hebben in iemand en heeft niks te maken met vriendjespolitiek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 januari 2018 door Pietje --
Robinho
 Robinho - zondag 07 januari 2018 - 17:17   quote  deeplink  
Trainersstaf compleet: Winter, Witschge en Schreuder zijn de assistenten.
Eide
 Eide - zondag 07 januari 2018 - 18:41   quote  deeplink  
@Pietje
Een netwerk is essentieel. Dat heeft veelal niet eens met vriendjespolitiek te maken. Ik heb verschillende mensen in mijn netwerk die niet noodzakelijk mijn vrienden zijn. Het zijn echter wel mensen die ik graag aan een kort lijntje hou omdat ze nu eenmaal waardevolle kennis of kunde bezitten.

Wat ik al eerder schreef, Overmars heeft natuurlijk zijn netwerk aangesproken hoewel dat in het hele kleine trainerswereldje niet eens nodig is. Ten Hag heeft niet voor niets de Rinus Michels award in ontvangst mogen nemen. Hij heeft zich als trainer al ruim laten zien.

Ik zie geen complot of iets dergelijks. Ik ga er vanuit dat Ten Hag is gekozen vanwege zijn prestaties als trainer. Prestaties waar hij al om geroemd is en waardoor hij te boek staat als de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Ik denk dat Ajax bewust voor een trainer kiest die zich niet laat leiden door een visie maar kiest voor een wedstrijdtrainer die tactisch sterk is.

Vanzelfsprekend gaat Ten Hag het moeilijk krijgen. Ajax is Ajax. Een schouwspel aan de Amstel wat z'n gelijke niet kent en waar het altijd rommelt. De media, andere clubs en zelfs de eigen fans doen daar graag aan mee. Ook dat is Ajax.
remco k
 remco k - zondag 07 januari 2018 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 januari 2018 - 18:41 schreef Eide het volgende:
@Pietje
Een netwerk is essentieel. Dat heeft veelal niet eens met vriendjespolitiek te maken. Ik heb verschillende mensen in mijn netwerk die niet noodzakelijk mijn vrienden zijn. Het zijn echter wel mensen die ik graag aan een kort lijntje hou omdat ze nu eenmaal waardevolle kennis of kunde bezitten.

Wat ik al eerder schreef, Overmars heeft natuurlijk zijn netwerk aangesproken hoewel dat in het hele kleine trainerswereldje niet eens nodig is. Ten Hag heeft niet voor niets de Rinus Michels award in ontvangst mogen nemen. Hij heeft zich als trainer al ruim laten zien.

Ik zie geen complot of iets dergelijks. Ik ga er vanuit dat Ten Hag is gekozen vanwege zijn prestaties als trainer. Prestaties waar hij al om geroemd is en waardoor hij te boek staat als de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Ik denk dat Ajax bewust voor een trainer kiest die zich niet laat leiden door een visie maar kiest voor een wedstrijdtrainer die tactisch sterk is.

Vanzelfsprekend gaat Ten Hag het moeilijk krijgen. Ajax is Ajax. Een schouwspel aan de Amstel wat z'n gelijke niet kent en waar het altijd rommelt. De media, andere clubs en zelfs de eigen fans doen daar graag aan mee. Ook dat is Ajax.
Heel goed geschreven Eide. Ben het volledig met je eens.
Pietje
 Pietje - zondag 07 januari 2018 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 januari 2018 - 18:41 schreef Eide het volgende:
@Pietje
Een netwerk is essentieel. Dat heeft veelal niet eens met vriendjespolitiek te maken. Ik heb verschillende mensen in mijn netwerk die niet noodzakelijk mijn vrienden zijn. Het zijn echter wel mensen die ik graag aan een kort lijntje hou omdat ze nu eenmaal waardevolle kennis of kunde bezitten.

Wat ik al eerder schreef, Overmars heeft natuurlijk zijn netwerk aangesproken hoewel dat in het hele kleine trainerswereldje niet eens nodig is. Ten Hag heeft niet voor niets de Rinus Michels award in ontvangst mogen nemen. Hij heeft zich als trainer al ruim laten zien.

Ik zie geen complot of iets dergelijks. Ik ga er vanuit dat Ten Hag is gekozen vanwege zijn prestaties als trainer. Prestaties waar hij al om geroemd is en waardoor hij te boek staat als de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Ik denk dat Ajax bewust voor een trainer kiest die zich niet laat leiden door een visie maar kiest voor een wedstrijdtrainer die tactisch sterk is.

Vanzelfsprekend gaat Ten Hag het moeilijk krijgen. Ajax is Ajax. Een schouwspel aan de Amstel wat z'n gelijke niet kent en waar het altijd rommelt. De media, andere clubs en zelfs de eigen fans doen daar graag aan mee. Ook dat is Ajax.
Dat is ook precies waar ik op doelde, Eide, alleen wat simpeler geschreven. Je kiest je medewerkers uit, omdat je hen kent en precies weet wat je van kunt verwachten. Toen ik nog werkte ging ikzelf ook zo te werk om mensen aan te nemen of ze te laten doorstromen van een andere afdeling. Daar is helemaal niks mis mee. Zo ook niet bij Marc Overmars.
bahbah
 bahbah - zondag 07 januari 2018 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 januari 2018 - 20:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Behoeft toch geen verdere toelichting... Kijk naar de wijze waarop
de aanstelling van de vorige trainer is verlopen.

En nu deze aanstelling... De vorige trainer was een vriendje van
Bergkamp waarbij Overmars werd overruled.

Nu is het een vriendje van Overmars en is Bergkamp geëlimineerd!

En beide trainers hebben iets laten zien, maar niet op topniveau
met de hierbij horende druk...
Ik vind dit toch een beetje kort door de bocht,alhoewel ik jou gevoel best begrijp.

Echter Overmars kan zich niet in de vingers snijden zoals met Keizer is gebeurd.

Ik denk dat er wel meer visie achter zit.
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 januari 2018 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 januari 2018 - 20:39 schreef bahbah het volgende:

[..]

Ik vind dit toch een beetje kort door de bocht,alhoewel ik jou gevoel best begrijp.

Echter Overmars kan zich niet in de vingers snijden zoals met Keizer is gebeurd.

Ik denk dat er wel meer visie achter zit.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ken ten Hag en zijn werkwijze niet goed genoeg om hem nu al af te schrijven. En misschien doet hij het fantastisch...

Persoonlijk had ik het logischer gevonden om een trainer aan te stellen die al ervaring heeft bij een topclub.

Het kampioenschap moet nu toch echt weer eens naar Amsterdam. En volgens mij was iedereen het erover eens op dit forum dat het aantrekken van een talent vanuit de subtop altijd een gok is en blijft... Dan geldt dit toch ook voor een trainer uit de subtop?
AkaS
 AkaS - zondag 28 januari 2018 - 23:50   quote  deeplink  
We hebben wederom een echte tobtrainer. Kijken hoeveel punten deze kneus mag verspelen voordat men wakker wordt.

Het spel tegen feijenoord was al niet best, tegen utrecht helemaal om te janken!

En hoe hij zich opstelt in de pers... ook echt heel erg ajax waardig... Nee zeer geloofwaardig dat deze wedstrijd uit tegen Utrecht zo kort na zijn vertrek daar niets extra's of bijzonders voor hem betekent... Yeah wright!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 januari 2018 door AkaS --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keuze voor ten Hag en Schreuder riekt naar vriendjespolitiek?









0.0095021