BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Frenkie de Jong topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 15 februari 2018 - 21:08   quote  deeplink  
Plaats hier al je meningen over Frenkie de Jong
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 16 februari 2018 - 11:06   quote  deeplink  
Zou hij het stokje van Ziyech over kunnen nemen mocht die vertrekken?
Aan kwaliteit zal het iniedergeval niet liggen, want ik vind Frenkie in potentie stukken beter.
remco k
 remco k - vrijdag 16 februari 2018 - 11:07   quote  deeplink  
Ik denk dat Frenkie dat feilloos gaat en kan invullen.
p111
 p111 - vrijdag 16 februari 2018 - 11:40   quote  deeplink  
Ik denk de beste middenvelder in wording,die het ver gaat schoppen.
Brandje
 Brandje - vrijdag 16 februari 2018 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 februari 2018 - 11:07 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat Frenkie dat feilloos gaat en kan invullen.
Zolang Overmars het vertikt om een echte nummer zes te halen zal Frenkie dezelfde kritiek krijgen als Hakim want elk balverlies is dan gevaarlijk. Blijft het onbegrijpelijk vinden dat je nooit iemand hoort want dat is echt de missende schakel bij dit Ajax en de jaren hiervoor.
remco k
 remco k - vrijdag 16 februari 2018 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 februari 2018 - 11:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zolang Overmars het vertikt om een echte nummer zes te halen zal Frenkie dezelfde kritiek krijgen als Hakim want elk balverlies is dan gevaarlijk. Blijft het onbegrijpelijk vinden dat je nooit iemand hoort want dat is echt de missende schakel bij dit Ajax en de jaren hiervoor.
Ik heb het er juist heel vaak over hè.
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 februari 2018 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 februari 2018 - 11:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zolang Overmars het vertikt om een echte nummer zes te halen zal Frenkie dezelfde kritiek krijgen als Hakim want elk balverlies is dan gevaarlijk. Blijft het onbegrijpelijk vinden dat je nooit iemand hoort want dat is echt de missende schakel bij dit Ajax en de jaren hiervoor.
Dat hebben er meerdere gezegd. Dat zal nodig zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 februari 2018 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 februari 2018 - 11:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zolang Overmars het vertikt om een echte nummer zes te halen zal Frenkie dezelfde kritiek krijgen als Hakim want elk balverlies is dan gevaarlijk. Blijft het onbegrijpelijk vinden dat je nooit iemand hoort want dat is echt de missende schakel bij dit Ajax en de jaren hiervoor.
Dat komt omdat Ajax wil dat een nummer 6 naar voren speelt en niet naar achteren Is een echte cvm. Daarnaast wil Ajax dat de backs ook nog eens naar voren spelen. Hierdoor zal elk balverlies op het middenveld gevaarlijk zijn, want dat is gewoon waar clubs op wachten. Vorig jaar was Sanchez er die vervolgens met snelheid en inzicht enorm veel opknapte. Nu staat daar enkel een jeugdige De Ligt en een Frenkie die geen echte verdediger is. Het moet ermee beginnen dat Ajax Wöber naast De Ligt gaat opstellen. Dan heb je 2 pure verdedigers staan, want Frenkie wil liever ook diep spelen.
p111
 p111 - zaterdag 17 februari 2018 - 10:30   quote  deeplink  
Natuurlijk Wober naaast de Ligt,2 prima verdedigers.En dan Schone inruilen voor Frenkie dat is de enige oplossing op dit moment,en er van uitgaande dat de Ligt en Wober het bal verlies opvangen.Wij zijn Ajax en spelen aanvallend voetbal en ja we hebben altijd tegengoals gehad,gewoon meer scooren als tegengoals krijgen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 februari 2018 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 februari 2018 - 10:30 schreef p111 het volgende:
Natuurlijk Wober naaast de Ligt,2 prima verdedigers.En dan Schone inruilen voor Frenkie dat is de enige oplossing op dit moment,en er van uitgaande dat de Ligt en Wober het bal verlies opvangen.Wij zijn Ajax en spelen aanvallend voetbal en ja we hebben altijd tegengoals gehad,gewoon meer scooren als tegengoals krijgen.
Klopt, en Schone op de plaats van Ziyech. Top man! ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 februari 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 februari 2018 - 12:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt, en Schone op de plaats van Ziyech. Top man! ;-)
Ben ik niet mee eens... Ziyech moet toch altijd spelen man..... Wat maak jij nou....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 februari 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 februari 2018 - 12:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens... Ziyech moet toch altijd spelen man..... Wat maak jij nou....
Hij mag ook spelen! In de kleedkamer, met zichzelf! ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 februari 2018 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 februari 2018 - 13:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij mag ook spelen! In de kleedkamer, met zichzelf! ;-)
Toestemming van Allah?
remco k
 remco k - zaterdag 17 februari 2018 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 februari 2018 - 08:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat komt omdat Ajax wil dat een nummer 6 naar voren speelt en niet naar achteren Is een echte cvm. Daarnaast wil Ajax dat de backs ook nog eens naar voren spelen. Hierdoor zal elk balverlies op het middenveld gevaarlijk zijn, want dat is gewoon waar clubs op wachten. Vorig jaar was Sanchez er die vervolgens met snelheid en inzicht enorm veel opknapte. Nu staat daar enkel een jeugdige De Ligt en een Frenkie die geen echte verdediger is. Het moet ermee beginnen dat Ajax Wöber naast De Ligt gaat opstellen. Dan heb je 2 pure verdedigers staan, want Frenkie wil liever ook diep spelen.
Sowieso eens wat Frenkie betreft. Ten Hag speelt geen 3-4-3. Dan heb je niks aan de middenvelder in je defensie.

Wat je eerste deel is het leuk dat Ajax dat wil. Maar dat kan het niet. Dus zoals je de aanpassing van Frenkie wil zien. Zou je ook de aanpassing op 6 kunnen vragen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 februari 2018 door remco k --
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 februari 2018 - 18:26   quote  deeplink  
bah.. frenkie weken out...
remco k
 remco k - woensdag 28 februari 2018 - 19:58   quote  deeplink  
Waarschijnlijk einde seizoen als je het zo leest.
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 maart 2018 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 19:58 schreef remco k het volgende:
Waarschijnlijk einde seizoen als je het zo leest.
indd... vrees het ook..
Loetje
 Loetje - donderdag 01 maart 2018 - 09:15   quote  deeplink  
Wöber er nu maar bij. En bij terugkomst Frenkie hem direct naar het middenveld halen.
remco k
 remco k - donderdag 01 maart 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 09:15 schreef Loetje het volgende:
Wöber er nu maar bij. En bij terugkomst Frenkie hem direct naar het middenveld halen.
Eens, maar voor wie..
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 maart 2018 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 09:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens, maar voor wie..
frenkie komt denk ik op de plek van ziyech als die vertrekt.. en eiting op de plek van schone.. maar heb je wel een piepjong middenveld.. wel een mooi middenveld overigens maar of dit een juiste samenstelling is ? ik betwijfel het..
Loetje
 Loetje - donderdag 01 maart 2018 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 09:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens, maar voor wie..
Hangt er van af. Voorkeur naar 6 voor mij.
Loetje
 Loetje - donderdag 01 maart 2018 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 10:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

frenkie komt denk ik op de plek van ziyech als die vertrekt.. en eiting op de plek van schone.. maar heb je wel een piepjong middenveld.. wel een mooi middenveld overigens maar of dit een juiste samenstelling is ? ik betwijfel het..
En te weinig middenvelders. Kan overigens best een middenveld van de toekomst zijn.
p111
 p111 - donderdag 01 maart 2018 - 20:54   quote  deeplink  
Met Eiting-de Jong en v/d Beek heb je best een aardig middenveld.Daar kan je echt mee scooren.
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 maart 2018 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 20:54 schreef p111 het volgende:
Met Eiting-de Jong en v/d Beek heb je best een aardig middenveld.Daar kan je echt mee scooren.
zkr.. maar denk telicht..
AkaS
 AkaS - vrijdag 02 maart 2018 - 08:50   quote  deeplink  
Frenkie heeft overduidelijk potentie, maar in zijn huidige spel loopt hij mijn inziens nog altijd veel te veel met de bal. Bazoer had dat ook. Dat had nu een sterke nummer 6 kunnen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 maart 2018 door AkaS --
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 02 maart 2018 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 23:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zkr.. maar denk telicht..
Snap wat je bedoeld. Maar Donny van de Beek heeft toch al aardig wat wedstrijden in Ajax 1. De Jong is straks ook een seizoen verder en Eiting begint nu ook al in te vallen. Dan valt de onervarenheid nog wel enigszins mee denk ik. Met de Jong en Schöne erachter.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 02 maart 2018 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 10:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Snap wat je bedoeld. Maar Donny van de Beek heeft toch al aardig wat wedstrijden in Ajax 1. De Jong is straks ook een seizoen verder en Eiting begint nu ook al in te vallen. Dan valt de onervarenheid nog wel enigszins mee denk ik. Met de Jong en Schöne erachter.
Zou Schone nog meekunnen volgend seizoen?
Althans in het spel dat wij verwachten te gaan zien volgend seizoen
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2018 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 maart 2018 - 10:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hangt er van af. Voorkeur naar 6 voor mij.
Sowieso of op dit moment? Ik zie dan liever Donny op 6 en Frenkie korter naast Ziyech, ik vind toch al dat ons middenveld aan de bal compacter moet staan en van daaruit meer in beweging moeten komen.
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2018 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 11:03 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Zou Schone nog meekunnen volgend seizoen?
Althans in het spel dat wij verwachten te gaan zien volgend seizoen
Dat kan hij op 6 nu al niet en heeft ie ook amper echt gekund.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 maart 2018 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 11:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Sowieso of op dit moment? Ik zie dan liever Donny op 6 en Frenkie korter naast Ziyech, ik vind toch al dat ons middenveld aan de bal compacter moet staan en van daaruit meer in beweging moeten komen.
Frenkie dan op de plaats van Ziyech. Niet ernaast. En Donny zal niet meer op 6 gaan komen.
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2018 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 12:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Frenkie dan op de plaats van Ziyech. Niet ernaast. En Donny zal niet meer op 6 gaan komen.
Toch denk ik dat het daar een absolute wereldspeler zou kunnen worden..
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 maart 2018 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het daar een absolute wereldspeler zou kunnen worden..
Geen idee, maar zie het niet gebeuren helaas.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 maart 2018 - 17:27   quote  deeplink  
wat ik nu weer nie snap.. frenkie is middenvelder en eiting in de jeugd cv.. waarom heeft tenhag dan niet gekozen voor eiting als cv en frenkie (voor de blessure) naar het middenveld, als eiting nu een optie is als cv ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 maart 2018 door nummer10 --
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 17:27 schreef nummer10 het volgende:
wat ik nu weer nie snap.. frenkie is middenvelder en eiting in de jeugd cv.. waarom heeft tenhag dan niet gekozen voor eiting als cv en frenkie (voor de blessure) naar het middenveld, als eiting nu een optie is als cv ...
Eiting is in de jeugd gewoon middenvelder geweest.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 maart 2018 - 21:23   quote  deeplink  
las dat hij daar in de jeugd ook had gespeelt.. wss ook uit nood maar toch.. teminste meer als frenkie, dus zal eiting centraal logischer zijn dan frenkie die er eigenlijk niet wou spelen...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 03 maart 2018 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 11:03 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Zou Schone nog meekunnen volgend seizoen?
Althans in het spel dat wij verwachten te gaan zien volgend seizoen
Prima invaller en af en toe basis wel. Zou in ieder geval niemand voor de bank halen als je Schöne hebt. Zo slecht is hij nou ook weer niet.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 03 maart 2018 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 21:23 schreef nummer10 het volgende:
las dat hij daar in de jeugd ook had gespeelt.. wss ook uit nood maar toch.. teminste meer als frenkie, dus zal eiting centraal logischer zijn dan frenkie die er eigenlijk niet wou spelen...
Wöber centraal zou logischer zijn. Eiting is een pure CVM, De Jong meer aanvallend maar kan op het hele middenveld wel uit de voeten.
p111
 p111 - zaterdag 03 maart 2018 - 13:37   quote  deeplink  
Het wordtgewoon weer Schone(jammer ben meer voor Eiting) en Hopelijk Wober in centrum
remco k
 remco k - zondag 04 maart 2018 - 07:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2018 - 21:23 schreef nummer10 het volgende:
las dat hij daar in de jeugd ook had gespeelt.. wss ook uit nood maar toch.. teminste meer als frenkie, dus zal eiting centraal logischer zijn dan frenkie die er eigenlijk niet wou spelen...
Een of twee keer gespeeld maar verder altijd middenvelder geweest.

En logischer of een betere optie zitten wel verschillen in.
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 16:05   quote  deeplink  
een 8, speelde op 1 moment na een foutloze pot, en dat ene moment corrigeerde hij zelf met een gele kaart.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 16:32   quote  deeplink  
Dat begon trouwens met ontzettend dom balverlies van Tadic.
p111
 p111 - donderdag 20 september 2018 - 16:58   quote  deeplink  
Frenkie is gewoon een topper,een ras voetballer die het achterin ook goed doet maar minder safe is als de Ligt.Ook gisteren werd hij twee keer fysiek afgetroefd wat tegen een sterkere tegenstander wel verkeerd kan aflopen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 01 oktober 2018 - 22:09   quote  deeplink  
Frenkie heeft de laatste training vroegtijdig verlaten en is dus een groot vraagteken. Zonder Frenkie zal het morgen nog eens extra lastig worden.
Loetje
 Loetje - maandag 01 oktober 2018 - 22:32   quote  deeplink  
Ik weet wel dat we hem missen op het middenveld. En dat betekent waarschijnlijk weer Carel Eiting... Die speelt ook al zo goed de laatste 3 wedstrijden.
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 07:59   quote  deeplink  
Ik zou toch echt overwegen om Donny te brengen voor Carel, die gaat dat niet bolwerken.
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 08:00   quote  deeplink  
Of Wober brengen voor de Jong.

De Ligt... Wober...

vd Beek...Blind....
.....Ziyech......
Neres........Tadic
.....Huntelaar.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2018 door remco k --
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 08:03   quote  deeplink  
Verschillende media melden trouwens dat van de Beek de vervanger wordt van de Jong..

Let maar op, vanavond verliezen en Donny heeft het weer gedaan bij ten Hag..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 oktober 2018 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 08:03 schreef remco k het volgende:
Verschillende media melden trouwens dat van de Beek de vervanger wordt van de Jong..

Let maar op, vanavond verliezen en Donny heeft het weer gedaan bij ten Hag..
Denk juist dat dit wel een slimme zet is. Donny heeft meer dipegang en dat heb je nodig tegen Bayern. Let maar op, dit komt niet uit de koker van Ten Hag, maar van Bruinslot
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 07:59 schreef remco k het volgende:
Ik zou toch echt overwegen om Donny te brengen voor Carel, die gaat dat niet bolwerken.
Waarom Schone niet wisselen?
Als je kijkt naar Passmaps van de afgelopen wedstrijden dan zie twee dingen.
Huntelaar en Schone worden niet of nauwelijks gebruikt, komen niet in het spel voor.
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 14:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waarom Schone niet wisselen?
Als je kijkt naar Passmaps van de afgelopen wedstrijden dan zie twee dingen.
Huntelaar en Schone worden niet of nauwelijks gebruikt, komen niet in het spel voor.
Een defensief ingestelde middenvelder hoeft van mij niet O veel de bal te hebben. Sxhone dus.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Frenkie de Jong topic









0.0071170