BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Lasse Schöne topic

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - donderdag 15 februari 2018 - 21:11   quote  deeplink  
Plaats hier al je meningen over Lasse Schöne
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 16 februari 2018 - 01:50   quote  deeplink  
Lasse Schone///AJACIED!!!
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 16 februari 2018 - 11:05   quote  deeplink  
Vraag me af hoelang hij het nog volhoudt en wanneer hij zijn plek af moet gaan staan.
Kan het nu al bijna niet meer belopen.
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 16:10   quote  deeplink  
een 7, bijzonder dat ie zich toch weer heeft teruggeknokt tot basis speler. En dat op een middenveld met meer concurrentie dan ooit, speelde gewoon prima.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 november 2018 - 16:09   quote  deeplink  
https://www.ajaxlife.nl/2018/11/20/waarom-blijft-schone-zeker-van-een-basisplaats/

Echt interessant voor iedereen om dit stuk eens goed door te lezen. Vooral de mensen die dusdanige kritiek hebben op Schöne.
Litmanen
 Litmanen - dinsdag 20 november 2018 - 17:04   quote  deeplink  
Schone is een echte Ajacied geworden! Elk jaar afgeschreven elk jaar niet gemopperd als hij er even naast zat, elk jaar zich teruggevochten, elk jaar positieve inbreng in en buiten het veld voor Ajax. Veel waardering voor hem! Met recht een echte Ajacied!
p111
 p111 - dinsdag 20 november 2018 - 19:56   quote  deeplink  
Degene die kritiek heeft op Schone ben ik,niet als mens een geweldige Ajacied maar niet goed genoeg voor dit Ajax.En hij is 32 dus word alleen maar minder en is in mijn ogen te traag in zijn handelings snelheid voor dit Ajax.Voor vele wedstrijden in de eredivisie is hij zeker nog goed genoeg,maar ik ben er van overtuigd dat met Blind op zijn plaats en Wober op de plek van Blind je er alleen maar sterker van word.Een geweldige vrije trap,maar dat is niet voldoende om hem daarom maar te laten spelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 november 2018 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 19:56 schreef p111 het volgende:
Degene die kritiek heeft op Schone ben ik,niet als mens een geweldige Ajacied maar niet goed genoeg voor dit Ajax.En hij is 32 dus word alleen maar minder en is in mijn ogen te traag in zijn handelings snelheid voor dit Ajax.Voor vele wedstrijden in de eredivisie is hij zeker nog goed genoeg,maar ik ben er van overtuigd dat met Blind op zijn plaats en Wober op de plek van Blind je er alleen maar sterker van word.Een geweldige vrije trap,maar dat is niet voldoende om hem daarom maar te laten spelen.
Zeggen dat Schone traag is en dan Blind noemen als vervanger. Hoe krijg je dat in 1 tekst.

Maar blijkbaar de tekst niet gelezen, want Schone doet dus veel meer dan alleen een goede vrije trap erin schieten. Maar dan vooral verdedigend!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 november 2018 door Ajax Warrior --
Litmanen
 Litmanen - dinsdag 20 november 2018 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 20:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zeggen dat Schone traag is en dan Blind noemen als vervanger. Hoe krijg je dat in 1 tekst.

Maar blijkbaar de tekst niet gelezen, want Schone doet dus veel meer dan alleen een goede vrije trap erin schieten. Maar dan vooral verdedigend!
Als Schone één Europees duel niet goed speelt word al snel gezegd hij kan dat niveau niet meer aan. Schone zou best meer wedstrijden Europees minder spelen dan een Frenkie, maar dat wilt niet zeggen dat hij niet meer op dat niveau kan presteren. Voor Denemarken is hij ook nog steeds van waarde! En natuurlijk voor ons in de Eredivisie. Ik zie Schone komende 2jaar nog wel bij Ajax spelen, sowieso goed voor de groep een speler als Schone!
remco k
 remco k - dinsdag 20 november 2018 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 20:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zeggen dat Schone traag is en dan Blind noemen als vervanger. Hoe krijg je dat in 1 tekst.

Maar blijkbaar de tekst niet gelezen, want Schone doet dus veel meer dan alleen een goede vrije trap erin schieten. Maar dan vooral verdedigend!
Persoonlijk vind ik de handelingssnelheid van blind ook hoger dan schone.

En ik vind schone goed. Maar denk dat het elftal beter zou worden met bij voorbeeld van de beek op die plek.

Een getal dat ik mis. Is de passing vooruit. Dus niet het passen op de helft van de tegenstander. Want Ajax speelt vrijwel alles op de helft van de tegenstander. Maar echt de passing vooruit.

Als ik het goed gezien heb destijds. En ik kan er naast zitten. Gaven de passmaps die Eide een aantal keren poste juist aan dat schone de bal veelal in de ploeg hield met ballen breed richting backs of Frenkie.

Voor mij nog steeds de perfecte 12e man.
p111
 p111 - dinsdag 20 november 2018 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 20:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zeggen dat Schone traag is en dan Blind noemen als vervanger. Hoe krijg je dat in 1 tekst.

Maar blijkbaar de tekst niet gelezen, want Schone doet dus veel meer dan alleen een goede vrije trap erin schieten. Maar dan vooral verdedigend!
Ik heb de hele tekst gelezen en ook gezien dat het een stuk minder is als voorgaande jaren,maar dat had ik ook al gezien en dat verdedigende werk daar staat hij voor en op dit niveau lukt hem dat nog wel.En even over de vervanger Blind die man is gewoon een klasse beter als Schone,zowel technisch als in handelings snelheid en 3 jaar jonger,dus zo gek is die wijziging niet.
p111
 p111 - dinsdag 20 november 2018 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 21:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de handelingssnelheid van blind ook hoger dan schone.

En ik vind schone goed. Maar denk dat het elftal beter zou worden met bij voorbeeld van de beek op die plek.

Een getal dat ik mis. Is de passing vooruit. Dus niet het passen op de helft van de tegenstander. Want Ajax speelt vrijwel alles op de helft van de tegenstander. Maar echt de passing vooruit.

Als ik het goed gezien heb destijds. En ik kan er naast zitten. Gaven de passmaps die Eide een aantal keren poste juist aan dat schone de bal veelal in de ploeg hield met ballen breed richting backs of Frenkie.

Voor mij nog steeds de perfecte 12e man.
Precies exact zo als het is.Ik geef toe het is moeilijk om hem af te kraken want ik vind hem een topper qua persoon,maar als basisspeler helaas niet goed genoeg.
Eide
 Eide - dinsdag 20 november 2018 - 23:03   quote  deeplink  
Ik blijf erbij dat Schone onderschat wordt door heel veel fans. Hij is echt geen jongen die op basis van talent basisspeler zou moeten zijn, maar hij staat er wel. Altijd. In elke rol. In die hoedanigheid is hij een voorbeeld voor alle jonge talenten, maar ook een absolute meerwaarde voor Ajax.

Ja hoor, alle kritiek die ik over hem lees is waar. Maar als je dan naar de som der delen kijkt blijkt Schone elke keer een onmisbare schakel en dat is onwaarschijnlijk knap. Dat is ook wat in mijn ogen zo onderschat wordt aan Schone.
p111
 p111 - dinsdag 20 november 2018 - 23:20   quote  deeplink  
Ja zal allemaal wel,maar kijk zijn hele voetbal cv maar na,is niet echt indrukwekkend dus ik begrijp echt wel de discussie over zijn (wel of geen basis in Ajax 1).
Eide
 Eide - dinsdag 20 november 2018 - 23:46   quote  deeplink  
Nogmaals, ik ben het eens met alle kritiek. Hij is niet rap. Z'n balbehandeling is niet supersnel. Hij is fysiek niet zo sterk. Z'n voetbalverleden is niet indrukwekkend.

Allemaal waar.

Maar zet hem tussen 10 andere Ajacieden en het elftal loopt beter dan zonder hem. En dat dus seizoen na seizoen. Ik denk dat je daar alleen maar bewondering voor kan hebben.
remco k
 remco k - woensdag 21 november 2018 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 23:46 schreef Eide het volgende:
Nogmaals, ik ben het eens met alle kritiek. Hij is niet rap. Z'n balbehandeling is niet supersnel. Hij is fysiek niet zo sterk. Z'n voetbalverleden is niet indrukwekkend.

Allemaal waar.

Maar zet hem tussen 10 andere Ajacieden en het elftal loopt beter dan zonder hem. En dat dus seizoen na seizoen. Ik denk dat je daar alleen maar bewondering voor kan hebben.
Hier zeker mee eens.
p111
 p111 - woensdag 21 november 2018 - 09:24   quote  deeplink  
Dat gaf ik ook al aan,het is een geweldig figuur bij Ajax die voor mij zeker een job verdiend in de trainersstaf op de toekomst.Maar ik blijf er bij dat hij op dit moment (is ook 32)in mijn ogen de ideale twaalfde man is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 21 november 2018 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 21:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de handelingssnelheid van blind ook hoger dan schone.

En ik vind schone goed. Maar denk dat het elftal beter zou worden met bij voorbeeld van de beek op die plek.

Een getal dat ik mis. Is de passing vooruit. Dus niet het passen op de helft van de tegenstander. Want Ajax speelt vrijwel alles op de helft van de tegenstander. Maar echt de passing vooruit.

Als ik het goed gezien heb destijds. En ik kan er naast zitten. Gaven de passmaps die Eide een aantal keren poste juist aan dat schone de bal veelal in de ploeg hield met ballen breed richting backs of Frenkie.

Voor mij nog steeds de perfecte 12e man.
Handelingssnelheid misschien, maar heb je beiden in verdedigend opzicht weleens achter een speler zien aanrennen na balverlies. Kan in beide gevallen niet! En dat is waar Schone continu om bekritiseerd werd. De omschakeling bij balverlies op middenveld of aanval waarbij gelijk op de counter werd gespeeld. Daar zijn zowel Blind als Schone niet goed in. Want allebei veel te traag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 november 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - woensdag 21 november 2018 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 november 2018 - 10:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Handelingssnelheid misschien, maar heb je beiden in verdedigend opzicht weleens achter een speler zien aanrennen na balverlies. Kan in beide gevallen niet! En dat is waar Schone continu om bekritiseerd werd. De omschakeling bij balverlies op middenveld of aanval waarbij gelijk op de counter werd gespeeld. Daar zijn zowel Blind als Schone niet goed in. Want allebei veel te traag.
Ik bekritiseer Schone niet omdat hij niet zo hard kan lopen. Ik bekritiseer alle spelers die een beetje achter hun tegenstander aansjokken als er wat mis is gegaan..

Ik vind overige te traag een kolder reden om iemand niet op te stellen, er is namelijk altijd wel iemand die sneller als je is, behalve als je Mbappe heet.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 november 2018 - 16:25   quote  deeplink  
Tsja Schöne, net niet goed genoeg om als een echte controleur in de basis te staan, maar veel te belangrijk voor op de bank, zo blijkt.

Overigens niets anders dan respect voor hem en wat mij betreft neemt hij alle vrije trappen voortaan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 21 november 2018 - 18:17   quote  deeplink  
Zo vaak komt het niet eens voor dat Schone voor de bal staat bij balverlies.

En als er voor hem de bal verloren wordt dan is hij er vrij snel bij om de bal te heroveren.
Lukt dat niet en hij wordt er uitgespeeld dan er komt een counter dan maakt hij een overtreding en wordt niet vaak met geel bestraft.

Meesten mensen kijken naar zijn leeftijd en naar de scorebord om een oordeel te vellen.
Toen hij jonger was, was hij al niet een van de snelste, maar nu is hij een stukje ouder daar wordt je niet sneller op. Toen hij bij Ajax begon deed hij aanvallend nog wel iets, dat is nu wel verdwenen. Plus hij is niet begonnen als een groot talent of superster toen hij binnenkwam. Hij kwam binnen als een 12de man.

Hij is meer dan 12de man. Bij Oranje speelt Frenkie naast De Roon. Die kan je wel aan de bal laten. Bij Oranje moet de opbouw volgens mij langs Frenkie, bij Ajax hoeft dat niet.
Als er druk op frenkie wordt gezet, net als dat de duitsers dat deden, dan zet Frenkie een stap opzij en komt Schone de bal op halen. Die weet net als Frenkie wat die moet doen.
En zoveel man heeft de tegenstander niet om daar meerdere mensen op te zetten.
remco k
 remco k - donderdag 22 november 2018 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 november 2018 - 18:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Zo vaak komt het niet eens voor dat Schone voor de bal staat bij balverlies.

En als er voor hem de bal verloren wordt dan is hij er vrij snel bij om de bal te heroveren.
Lukt dat niet en hij wordt er uitgespeeld dan er komt een counter dan maakt hij een overtreding en wordt niet vaak met geel bestraft.

Meesten mensen kijken naar zijn leeftijd en naar de scorebord om een oordeel te vellen.
Toen hij jonger was, was hij al niet een van de snelste, maar nu is hij een stukje ouder daar wordt je niet sneller op. Toen hij bij Ajax begon deed hij aanvallend nog wel iets, dat is nu wel verdwenen. Plus hij is niet begonnen als een groot talent of superster toen hij binnenkwam. Hij kwam binnen als een 12de man.

Hij is meer dan 12de man. Bij Oranje speelt Frenkie naast De Roon. Die kan je wel aan de bal laten. Bij Oranje moet de opbouw volgens mij langs Frenkie, bij Ajax hoeft dat niet.
Als er druk op frenkie wordt gezet, net als dat de duitsers dat deden, dan zet Frenkie een stap opzij en komt Schone de bal op halen. Die weet net als Frenkie wat die moet doen.
En zoveel man heeft de tegenstander niet om daar meerdere mensen op te zetten.
Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet kijken zoals jij beschrijft, maar dat men gewoon oordeelt op wat men ziet.

En ik vind juist dat hij bij de meeste goede counters juist de man is die verkeerd instapt waardoor het open ligt om er vervolgens achteraan te sjokken.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 23 november 2018 - 13:02   quote  deeplink  
Ajax licht optie in contract en gaat langer door met Lasse Schöne

Lasse Schöne speelt ook volgend seizoen voor Ajax. Het aflopende contract van de 32-jarige Deens international is met een jaar verlengd. Dat heeft de middenvelder vrijdag zelf bekendgemaakt in gesprek met Ajax TV. Ajax had de optie om het contract van Schöne met een jaar te verlengen. "Ik ben blij dat die optie gelicht is", reageert de Ajacied.

Schöne is een van de meest ervaren spelers in de jonge selectie van Ajax. "Dat bevalt mij erg goed", reageert hij. "Dat is makkelijk om nu te zeggen, omdat we goed presteren. Maar het is een hele leuke groep, die hongerig is naar prijzen. Je merkt dit aan alles. Volgens mij is dat ook te zien. We willen wat bereiken en dat is heel mooi om mee te maken", reageert Schöne.

Schöne maakte in de zomer van 2012 transfervrij de overstap van NEC naar Ajax. In de loop der jaren groeide hij uit tot een belangrijke kracht in het elftal van de Amsterdammers. Ook dit seizoen mag de 43-voudig international zich weer basisspeler noemen. In de Eredivisie begon hij dit seizoen tien keer vanaf het eerste fluitsignaal en in de Champions League kwam hij evenvaak in actie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 november 2018 door Hasjkoph --
Eide
 Eide - vrijdag 23 november 2018 - 13:25   quote  deeplink  
Prima stap voor zowel Ajax als Schöne. Na volgend seizoen kan je altijd weer kijken hoe je verder gaat.
p111
 p111 - zaterdag 24 november 2018 - 13:09   quote  deeplink  
Ik gun hem het aller beste,maar in mijn ogen geen basis meer.
AkaS
 AkaS - zaterdag 24 november 2018 - 13:27   quote  deeplink  
Niets dan lof voor deze prof! Maar zeker in Europese wedstrijden is hij meer veldvulling met een gevaarlijke vrije trap dan dat hij het team sterker maakt.

Volgens mij heeft Ajax de beste wedstrijden gespeeld met een zeer dreigende Neres in het team!

Schöne in de basis ging eerst ten koste van Donny. Maar dan komt Sjakie in actie en komt ten Hag onder druk.

En daarom nu een ander offer, namelijk Neres. Omdat het team nog altijd redelijk functioneert en Neres geen Sjakie in zijn hoek heeft ettert het door.

Voor mij blijft Ten Hag een geluksvogel die een team in de schoot geworpen heeft gekregen waar geen enkele trainer mee kan falen.

Desondanks staan we 5 punten achter in de competitie. En spelen we nimmer met het beste team dat we op de been kunnen brengen!

Schöne verdient respect maar geen basisplaats meer!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Lasse Schöne topic









0.0089111