BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Amin Younes topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 15 februari 2018 - 21:13   quote  deeplink  
Plaats hier al je meningen over Amin Younes
remco k
 remco k - dinsdag 13 maart 2018 - 15:28   quote  deeplink  
ben toch wel heel benieuwd wat er afgelopen winter allemaal is gebeurt rondom Youness.

Zoals de Boer ook aangeeft, zo kennen we Youness helemaal niet, wat is hem toch overkomen of aangedaan dat hij zich nu zo gedraagt.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 13 maart 2018 - 15:45   quote  deeplink  
Gaan veel verhalen de ronde. Maar het verhaal dat Younes blijkbaar in Napels ineens te horen kreeg dat Napoli hem gelijk wou verhuren aan een laagvlieger in de serie a, kan nog wel eens waar zijn. Zou in ieder geval verklaren waarom de transfer ineens werd afgeblazen. Om zijn kansen op het WK te redden.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 maart 2018 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 15:45 schreef NatjosFC het volgende:
Gaan veel verhalen de ronde. Maar het verhaal dat Younes blijkbaar in Napels ineens te horen kreeg dat Napoli hem gelijk wou verhuren aan een laagvlieger in de serie a, kan nog wel eens waar zijn. Zou in ieder geval verklaren waarom de transfer ineens werd afgeblazen. Om zijn kansen op het WK te redden.
Zou zo een actie als afgelopen zondag dan niet juist extra dom zijn van hem?
Ik bedoel, negatief in het nieuws. Schorsing. Lastig om zo indruk te maken op de bondscoach
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 13 maart 2018 - 15:58   quote  deeplink  
Tja ik vind het echt een heel bijzonder verhaal. De waarheid zullen we vrees ik nooit weten. Hij speelt nu ook niet, dus WK kan hij zeer waarschijnlijk wel vergeten.
p111
 p111 - dinsdag 13 maart 2018 - 16:46   quote  deeplink  
Fout van Ten Hag de zoveelste,maar ook dom van Younes hij moet gewoon dit lachwekkende inval beurtje doen !!! en daarna moet hij in gesprek gaan met boertje Ten Hag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 maart 2018 door p111 --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 13 maart 2018 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 15:55 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Zou zo een actie als afgelopen zondag dan niet juist extra dom zijn van hem?
Ik bedoel, negatief in het nieuws. Schorsing. Lastig om zo indruk te maken op de bondscoach
Denk je op z'n moment niet bij na denk ik. Hij zit daar gewoon, gefrustreerd dat hij niet mag invallen en dan roept de coach je nog om ff tijd te rekken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 maart 2018 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 17:08 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Denk je op z'n moment niet bij na denk ik. Hij zit daar gewoon, gefrustreerd dat hij niet mag invallen en dan roept de coach je nog om ff tijd te rekken.
En dat op een 3-1 stand he. En erna zeggen dat hij beloond werd. Het mag niet wat die doet hoor, maar zou dit ook niet gepikt hebben. Er zit nog altijd een verschil tussen regels en respect/sentiment.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 13 maart 2018 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 17:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

En dat op een 3-1 stand he. En erna zeggen dat hij beloond werd. Het mag niet wat die doet hoor, maar zou dit ook niet gepikt hebben. Er zit nog altijd een verschil tussen regels en respect/sentiment.
Ja idd, waarom tijd rekken bij een stand van 3-1??? Maar dit is toch het beetje onervarenheid van iemand als Ten Hag. Bij Ajax spelen toch wel even andere jongens, dan bij Utrecht en je zal anders met ze om moeten gaan. Tot nu toe snap ik zijn wisselbeleid niet zo goed
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 maart 2018 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 18:24 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja idd, waarom tijd rekken bij een stand van 3-1??? Maar dit is toch het beetje onervarenheid van iemand als Ten Hag. Bij Ajax spelen toch wel even andere jongens, dan bij Utrecht en je zal anders met ze om moeten gaan. Tot nu toe snap ik zijn wisselbeleid niet zo goed
Het is een totale controlefreak die dingen ziet die niemand ziet en niet altijd in de goede zin van het woord.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 13 maart 2018 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 18:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het is een totale controlefreak die dingen ziet die niemand ziet en niet altijd in de goede zin van het woord.
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan onder hem, dan kan hij in alle rust in de voorbereiding het team naar zijn hand zetten. Als het niet beter wordt, dan haalt ook hij de kerst niet, dan mag je van mij met witte zakdoekjes gaan zwaaien na afloop.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 maart 2018 door Ajax we love you --
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 maart 2018 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 18:34 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan onder hem, dan kan hij in alle rust in de voorbereiding het team naar zijn hand zetten. Als het niet beter wordt, dan haalt ook hij de kerst niet, dan mag je van mij met witte zakdoekjes gaan zwaaien na afloop.
De vraag is uiteindelijk of je dat moet willen.

Als het seizoen echt niet beter wordt qua spel en het als een nachtkaars uit gaat, is ten eerste het krediet al minder en bestuursleden staan ook hevig ter discussie.

Hij kon bovendien leunen op aankopen en had een elftal wat steeds beter ging draaien en die lijn is alles behalve doorgezet, het is zelfs minder geworden.

Wanneer je komend seizoen dan niet goed begint, zal de kritiek nog sneller losbarsten en als je dan weer na 5/10 wedstrijden naar een nieuwe trainer moet zoeken, blijf je in hetzelfde schuitje varen en dat gaat alleen maar ten koste van de club.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 maart 2018 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 18:34 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan onder hem, dan kan hij in alle rust in de voorbereiding het team naar zijn hand zetten. Als het niet beter wordt, dan haalt ook hij de kerst niet, dan mag je van mij met witte zakdoekjes gaan zwaaien na afloop.
Hij zal hoe dan ook Europa moeten halen, anders is het seizoen snel afgelopen voor hem vrees ik
remco k
 remco k - donderdag 15 maart 2018 - 11:28   quote  deeplink  
Napoli heeft keihard gereageerd op de uitspraak van Amin Younes dat hij nooit zijn handtekening heeft gezet onder een contract bij de Italiaanse club. Een advocaat van Napoli stelt dat Younes 31 handtekeningen heeft gezet.

"De beweringen van Younes zijn verbluffend en verontrustend, zeker gezien het feit dat hij international van Duitsland en speler van Ajax is", zegt advocaat Mattia Grassani tegen Radio Kiss Kiss Napoli. "Je moet er bijna om lachen. Feit is dat er een contract ligt, inclusief een overeenkomst over zijn portretrechten, met 31 handtekeningen van Younes."

"Als hij zegt dat hij zich niet meer kan herinneren dat hij een contract heeft getekend, dan kan dat niet verder van de realiteit vandaan zijn", aldus Grassani. "De contracten zijn getekend en de bal ligt nu bij Younes. Als ik hoor wat hij zegt, lijkt het erop dat hij het akkoord wil aanvechten. Maar dan moet hij bewijzen dat hij niet de persoon was die 31, ik herhaal het nog maar eens, 31 handtekeningen heeft gezet."

"Er zijn ook emails waarin hij Napoli verzoekt om de contracten op te sturen met de handtekening van voorzitter Aurelio De Laurentiis zodat hij hem aan de advocaat kon overhandigen. Ik zou echt niet weten hoe hij dit contract kan aanvechten. Je moet ook niet vergeten dat hij zijn blijdschap meerdere malen heeft geuit over het feit dat hij voor Napoli ging spelen."

"Younes zal per 1 juli speler van Napoli zijn. Als de speler zich niet meldt bij de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen, als de speler voor een andere club gaat tekenen, zou dat een heel slecht scenario zijn voor Younes en zijn nieuwe club. Dan hebben we het over schorsingen en zware financiële sancties. Transferverboden voor de speler en zijn nieuwe club. Maar nu willen we niet nog meer olie op het vuur gooien."

"Zelfs als Younes de nieuwe Maradona zou zijn, zou geen directeur het risico nemen om hem te contracteren. Het contract dat er met Napoli ligt is een lange, vijf jaar lang maarliefst. Langer is niet toegestaan in Italië. Als andere clubs hem willen halen voor meer geld, zal dat volledig bij Napoli liggen", aldus Grassani.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 15 maart 2018 - 12:35   quote  deeplink  
Tja, allemaal zijn eigen schuld.

Ik blijf erbij. Hij druipt af en binnen een paar jaar staat hij onder contract bij een duitse subtopper.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 15 maart 2018 - 12:35   quote  deeplink  
Gek dat je een contract kan tekenen terwijl Ajax nog een optie heeft op Younes, die kunnen zij dus sowieso niet lichtten.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 15 maart 2018 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 12:35 schreef NatjosFC het volgende:
Gek dat je een contract kan tekenen terwijl Ajax nog een optie heeft op Younes, die kunnen zij dus sowieso niet lichtten.
Zou het feit dat Ajax die optie heeft, kunnen betekenen dat zijn 'contract' met Napoli sowieso niet rechtsgeldig kan zijn?

Niet dat het verder wat uitmaakt ofzo, ze zoeken het maar uit met zn allen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 15 maart 2018 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 12:35 schreef NatjosFC het volgende:
Gek dat je een contract kan tekenen terwijl Ajax nog een optie heeft op Younes, die kunnen zij dus sowieso niet lichtten.
Ja ik snap dat dus ook niet. Ik dacht altijd dat Ajax een eenzijdige optie had om het contract met 1 jaar te verlengen? Heel apart, maar wat ik ook niet begrijp is dat ze overeen waren gekomen dat zijn contract al in de winterstop zou ingaan en Ajax transfer geld zou krijgen? Hoe kan het zijn dat Napoli volgens het contract de datum op 1 juli 2018 heeft staan? Ik denk dat Younes wel getekend heeft voor Februari, in dat geval krijgt Ajax ook een transfersom. Younes heeft geen contract getekend die ingaat per 1 juli 2018.

Hoe dan ook ik vind het maar een raar verhaal van beide kanten, maar ook Ajax begrijp ik niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 maart 2018 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 11:28 schreef remco k het volgende:
Napoli heeft keihard gereageerd op de uitspraak van Amin Younes dat hij nooit zijn handtekening heeft gezet onder een contract bij de Italiaanse club. Een advocaat van Napoli stelt dat Younes 31 handtekeningen heeft gezet.

"De beweringen van Younes zijn verbluffend en verontrustend, zeker gezien het feit dat hij international van Duitsland en speler van Ajax is", zegt advocaat Mattia Grassani tegen Radio Kiss Kiss Napoli. "Je moet er bijna om lachen. Feit is dat er een contract ligt, inclusief een overeenkomst over zijn portretrechten, met 31 handtekeningen van Younes."

"Als hij zegt dat hij zich niet meer kan herinneren dat hij een contract heeft getekend, dan kan dat niet verder van de realiteit vandaan zijn", aldus Grassani. "De contracten zijn getekend en de bal ligt nu bij Younes. Als ik hoor wat hij zegt, lijkt het erop dat hij het akkoord wil aanvechten. Maar dan moet hij bewijzen dat hij niet de persoon was die 31, ik herhaal het nog maar eens, 31 handtekeningen heeft gezet."

"Er zijn ook emails waarin hij Napoli verzoekt om de contracten op te sturen met de handtekening van voorzitter Aurelio De Laurentiis zodat hij hem aan de advocaat kon overhandigen. Ik zou echt niet weten hoe hij dit contract kan aanvechten. Je moet ook niet vergeten dat hij zijn blijdschap meerdere malen heeft geuit over het feit dat hij voor Napoli ging spelen."

"Younes zal per 1 juli speler van Napoli zijn. Als de speler zich niet meldt bij de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen, als de speler voor een andere club gaat tekenen, zou dat een heel slecht scenario zijn voor Younes en zijn nieuwe club. Dan hebben we het over schorsingen en zware financiële sancties. Transferverboden voor de speler en zijn nieuwe club. Maar nu willen we niet nog meer olie op het vuur gooien."

"Zelfs als Younes de nieuwe Maradona zou zijn, zou geen directeur het risico nemen om hem te contracteren. Het contract dat er met Napoli ligt is een lange, vijf jaar lang maarliefst. Langer is niet toegestaan in Italië. Als andere clubs hem willen halen voor meer geld, zal dat volledig bij Napoli liggen", aldus Grassani.
"Nu willen we niet nog meer olie op het vuur gooien", maar wel met allemaal scenario's komen! Jaja ergens klopt er iets niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 maart 2018 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 12:35 schreef NatjosFC het volgende:
Gek dat je een contract kan tekenen terwijl Ajax nog een optie heeft op Younes, die kunnen zij dus sowieso niet lichtten.
De optie scheen er 1 te zijn waarbij allebei akkoord zouden moeten gaan. Daarnaast kan je volgens mij 6 maanden voor het aflopen van je contract al bij een andere club wezen.

Als Ajax echt een eenzijdige optie zou hebben, waarom reageren zij dan niet? Ik denk dat Ajax akkoord heeft gegeven, alleen niet had verwacht dat dit per 1 juli zou worden.
Loetje
 Loetje - donderdag 15 maart 2018 - 17:22   quote  deeplink  
Als het zo is, weten Italianen ook eens wat het is om genaaid te worden.

Die ploegen daar besodemieteren alles en iedereen. Veel transfers geweest zonder bankgarantie en vervolgens geen geld overmaken of jaren na dato eens een keer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 maart 2018 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 maart 2018 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 12:35 schreef NatjosFC het volgende:
Tja, allemaal zijn eigen schuld.

Ik blijf erbij. Hij druipt af en binnen een paar jaar staat hij onder contract bij een duitse subtopper.
Allemaal zijn eigen schuld?? Gebaseerd op de verhalen uit de media?? Niemand weet het exacte verhaal, niemand weet de exacte reden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 maart 2018 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:22 schreef Loetje het volgende:
Als het zo is, weten Italianen ook eens wat het is om genaaid te worden.

Die ploegen daar besodemieteren alles en iedereen. Veel transfers geweesr zonder bankgarantie en vervolgens geen geld overmaken of jaren na dato eens een keer.
Inderdaad, kut spaghettivreters!
AkaS
 AkaS - donderdag 15 maart 2018 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Allemaal zijn eigen schuld?? Gebaseerd op de verhalen uit de media?? Niemand weet het exacte verhaal, niemand weet de exacte reden.
wel gek en jammer dat Ajax helemaal niets loslaat.
Volgens mij hebben wij als supporters recht op info..?
remco k
 remco k - donderdag 15 maart 2018 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

"Nu willen we niet nog meer olie op het vuur gooien", maar wel met allemaal scenario's komen! Jaja ergens klopt er iets niet.
Ik heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt. Biet op deze manier. Ik ben echt benieuwd wat er dan allemaal aan de hand is.
remco k
 remco k - donderdag 15 maart 2018 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

wel gek en jammer dat Ajax helemaal niets loslaat.
Volgens mij hebben wij als supporters recht op info..?
Misschien omdat Ajax simpelweg niet weet hoe het zit tussen Youness en napoli.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 15 maart 2018 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

De optie scheen er 1 te zijn waarbij allebei akkoord zouden moeten gaan. Daarnaast kan je volgens mij 6 maanden voor het aflopen van je contract al bij een andere club wezen.

Als Ajax echt een eenzijdige optie zou hebben, waarom reageren zij dan niet? Ik denk dat Ajax akkoord heeft gegeven, alleen niet had verwacht dat dit per 1 juli zou worden.
Hoe kun je nou een tweezijdige optie hebben... Dat heet volgens mij gewoon een reguliere contractverlenging.

Overmars heeft er zelf ook al eens op gereageerd.

quote:

De kans is aanwezig dat Younes komende zomer transfervrij vertrekt bij Ajax. “Dat zou kunnen, maar er is een optie in zijn contract drie jaar geleden bepaald voor nog een jaar, dus dat is bij beide partijen duidelijk volgens mij. Als hij toch gratis de deur uitloopt, dat moet dan maar. Het sportieve aspect staat voorop.”
bron

Als Ajax een akkoord geeft over een transfer, dan is een transfersom bepaald. Younes kan onmogelijk in voor Februari al een voorcontract al een rechtsgeldig voorcontract hebben getekend aangezien zijn contract pas 1 Juli verloopt. En zoals je zelf zegt, kan dat pas vanaf 6 maanden. Dus vanaf 1 Februari. Dus dan heeft Ajax er sowieso weet van gehad dat hij transfervrij de deur uit zou lopen.

De bal ligt bij Younes en Napoli. Ajax moet 100% hebben geweten en geaccepteerd dat hij transfervrij weg zou gaan, anders hadden ze de optie wel gelicht. Younes krabbelt nu ineens terug.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 15 maart 2018 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Allemaal zijn eigen schuld?? Gebaseerd op de verhalen uit de media?? Niemand weet het exacte verhaal, niemand weet de exacte reden.
Ja, tuurlijk is het zijn eigen schuld. Wie anders? Younes is een volwassen kerel en eindverantwoordelijk voor al zijn eigen zaken. De situatie waarin hij nu zit heeft hij zichzelf ingebracht.
Peterhs
 Peterhs - maandag 19 maart 2018 - 08:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 19:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk is het zijn eigen schuld. Wie anders? Younes is een volwassen kerel en eindverantwoordelijk voor al zijn eigen zaken. De situatie waarin hij nu zit heeft hij zichzelf ingebracht.
Helemaal mee eens.
Als je niet leest wat je tekent of niet laat controleren op eventuele fouten dan ben je gewoon een domme sukkel.
Verschuilen achter anderen heeft dus geen zin, want je bent zelf diegene die tekent.
Hij kwam er zeker te laat achter dat hij er sportief op achteruit ging dan bij Ajax. Tja, dat is rot joh. Ajax zal je hoogste niveau zijn waar je ooit zal spelen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 maart 2018 - 14:21   quote  deeplink  
Ik vind het wel heel bijzonder dat hij nu helemaal niet meer welkom is.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 28 maart 2018 - 17:12   quote  deeplink  
Zal wel niet aan het wissel incident alleen hebben gelegen.
Brandje
 Brandje - woensdag 28 maart 2018 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 17:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Allemaal zijn eigen schuld?? Gebaseerd op de verhalen uit de media?? Niemand weet het exacte verhaal, niemand weet de exacte reden.
Het is de schuld van Ziyech!
Ajax30
 Ajax30 - woensdag 28 maart 2018 - 18:38   quote  deeplink  
Doe maar weg volgend (seizoen ) komt toch BANDE
AkaS
 AkaS - donderdag 29 maart 2018 - 09:14   quote  deeplink  
Ik vind eerlijk gezegd dat deze soap tekenend is voor de algehele situatie bij Ajax.

Je ziet dat het niet klopt, maar iedereen zwijgt waardoor je allerlei speculaties krijgt, maar de waarheid wordt ons niet gegund.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 maart 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 29 maart 2018 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 09:14 schreef AkaS het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat deze soap tekenend is voor de algehele situatie bij Ajax.

Je ziet dat het niet klopt, maar iedereen zwijgt waardoor je allerlei speculaties krijgt, maar de waarheid wordt ons niet gegund.
Dat hoeft in dit geval toch ook niet..
Eide
 Eide - donderdag 29 maart 2018 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 09:14 schreef AkaS het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat deze soap tekenend is voor de algehele situatie bij Ajax.

Je ziet dat het niet klopt, maar iedereen zwijgt waardoor je allerlei speculaties krijgt, maar de waarheid wordt ons niet gegund.
Je hangt als bedrijf of club de vuile was toch niet buiten, zeker niet als het om persoonlijke informatie gaat. Waarom zouden supporters dit moeten weten? Dit is iets tussen een werknemer en een werkgever en al die anderen dus niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 maart 2018 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 29 maart 2018 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 09:14 schreef AkaS het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat deze soap tekenend is voor de algehele situatie bij Ajax.

Je ziet dat het niet klopt, maar iedereen zwijgt waardoor je allerlei speculaties krijgt, maar de waarheid wordt ons niet gegund.
Ben het hier wel mee eens.
In zulke gevallen is het vaak zo dat hoe minder je naar buiten brengt, hoe meer mensen je beschadigt. Doordat iedereen, inclusief de media gaat speculeren en zomaar dingen gaat roepen.

Transparantie lijkt mij dus het beste.
Eide
 Eide - donderdag 29 maart 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 10:22 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Transparantie lijkt mij dus het beste.
Is transparantie dan belangrijker als persoonlijke informatie (lees privacy)?
Jaccio
 Jaccio - donderdag 29 maart 2018 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 10:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Is transparantie dan belangrijker als persoonlijke informatie (lees privacy)?
Goede vraag.
Dat ligt er weer aan wat er gebeurd is. Als er iets is geroepen, of het een ruzie of meningsverschil is geweest, kunnen ze best transparant zijn vind ik.

Ligt de reden gevoeliger (iets in de privesfeer) dan moet daar wel wat voorzichtiger mee omgesprongen worden inderdaad.

Maar het is heel gevaarlijk om het zo 'open' te laten. Iedereen zal dingen roepen en dat zal weer gevoed worden door de media. Ik denk dat er alleen maar verliezers zijn op zo een manier.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 maart 2018 door Jaccio --
remco k
 remco k - donderdag 29 maart 2018 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 10:35 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Goede vraag.
Dat ligt er weer aan wat er gebeurd is. Als er iets is geroepen, of het een ruzie of meningsverschil is geweest, kunnen ze best transparant zijn vind ik.

Ligt de reden gevoeliger (iets in de privesfeer) dan moet daar wel wat voorzichtiger mee omgesprongen worden inderdaad.

Maar het is heel gevaarlijk om het zo 'open' te laten. Iedereen zal dingen roepen en dat zal weer gevoed worden door de media. Ik denk dat er alleen maar verliezers zijn op zo een manier.
Totaal niet mee eens. Als er wat voorvalt tussen werkgever en werknemer hebben beide partijen hierbij het recht op hun privacy.

Dat de supporters daar iets van vinden of de media is lekker jammer voor die partijen.

Een zichzelf respecterende journalist zal er dan dus ook geen zaken gaan suggereren als hij er niks van weet, alles en iedereen die dat wel doet is roddelpers en daar doe je niks tegem, die verdraaien immers zelfs de harde uitspraken van alles en iedereen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 29 maart 2018 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 maart 2018 - 18:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het is de schuld van Ziyech!
Fijn dat je het zegt!
Jaccio
 Jaccio - donderdag 29 maart 2018 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 11:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Als er wat voorvalt tussen werkgever en werknemer hebben beide partijen hierbij het recht op hun privacy.

Dat de supporters daar iets van vinden of de media is lekker jammer voor die partijen.

Een zichzelf respecterende journalist zal er dan dus ook geen zaken gaan suggereren als hij er niks van weet, alles en iedereen die dat wel doet is roddelpers en daar doe je niks tegem, die verdraaien immers zelfs de harde uitspraken van alles en iedereen.
Ik zou dat zeker met je eens zijn als het om een 'normaal' bedrijf gaat.
Maar heb je als voetbalclub, die toch een beetje van het volk is zoals het zo mooi gezegd wordt, niet ook een beetje verplichting naar buiten toe om duidelijkheid te verschaffen wat er in hemelsnaam aan de hand is?

Om maar gewoon te zeggen 'die is teruggeplaatst naar jong en komt niet meer naar het eerste' en het verder stil te houden kan je toch eigenlijk ook niet maken?

Ik zou zeggen hou een persconferentie en maak duidelijk wat er gebeurd is. Of geef minimaal aan dat er iets is voorgevallen en dat er op een nader te bepalen moment officieel meer over gezegd zal worden. Al die geheimzinnigheid slaat echt nergens op. Vind ik.
Eide
 Eide - donderdag 29 maart 2018 - 14:47   quote  deeplink  
Als speler en club beide bereid zijn die informatie te delen ben ik dat met je eens. Als dat niet het geval is vind ik dat je elkaars privacy te respecteren hebt. Het idee dat supporters "recht" zouden moeten hebben op dergelijke informatie vind ik volslagen kul. Transparantie is niet hetzelfde als toegang heb tot potentieel persoonlijke en/of marktgevoelige informatie.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 29 maart 2018 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 14:47 schreef Eide het volgende:
Als speler en club beide bereid zijn die informatie te delen ben ik dat met je eens. Als dat niet het geval is vind ik dat je elkaars privacy te respecteren hebt. Het idee dat supporters "recht" zouden moeten hebben op dergelijke informatie vind ik volslagen kul. Transparantie is niet hetzelfde als toegang heb tot potentieel persoonlijke en/of marktgevoelige informatie.
Ik vind dat het afhangt van wat er precies gebeurd is. Is het persoonlijk en ligt het gevoelig? Ok, dan snap ik het. Maar anders niet.

Toen Sanchez bijvoorbeeld een tijd terug niet bij de selectie zat werd er ook gewoon eerlijk gecommuniceerd dat hij aangaf zich niet meer te kunnen motiveren en met een transfer bezig was.

Toen el Ghazi uit de selectie gelaten werd, werd er netjes gecommuniceerd dat zijn gedrag de aanleiding was.

En zo zijn er nog een aantal voorbeelden waarbij het gewoon netjes gecommuniceerd werd.

Nu blijft het maar een beetje hangen en dat voelt gewoon niet goed.

Kijk, voor alle duidelijkheid. Voor mij hoeven ze het niet te doen. Het kan me eigenlijk niet zoveel meer boeien wat er aan de hand is. Wil er alleen mee zeggen dat het beter gemanaged kan worden dan ze nu doen.
Eide
 Eide - donderdag 29 maart 2018 - 16:43   quote  deeplink  
Ja, toen werd er wel gecommuniceerd maar misschien is de reden wel dat beide partijen daarvoor kozen. Misschien was de situatie daar wel anders in dat beide partijen uitzicht zagen. Wie weet.

Ik weet het ook niet hoor, maar juist daarom vind ik het te simpel en voorbarig allerlei conclusies te trekken over van alles.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 maart 2018 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 29 maart 2018 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 16:43 schreef Eide het volgende:
Ja, toen werd er wel gecommuniceerd maar misschien is de reden wel dat beide partijen daarvoor kozen. Misschien was de situatie daar wel anders in dat beide partijen uitzicht zagen. Wie weet.

Ik weet het ook niet hoor, maar juist daarom vind ik het te simpel en voorbarig allerlei conclusies te trekken over van alles.
Hele gebeuren irriteert me gewoon een beetje.
Eerst wil je hem 'belonen' voor zijn inzet en 2 weken later mag hij niet terug omdat hij niet gemotiveerd is.
Ze zoeken het maar uit, maar ik vind het maar vreemd.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 maart 2018 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 09:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Je hangt als bedrijf of club de vuile was toch niet buiten, zeker niet als het om persoonlijke informatie gaat. Waarom zouden supporters dit moeten weten? Dit is iets tussen een werknemer en een werkgever en al die anderen dus niet.
Ik snap dat je Ajax als bedrijf weg zet, echter is het geen standaard bedrijf zoals we dit kennen. We hebben het nog altijd over een voetbalclub. En een voetbalclub heeft op bepaald moment wel een verantwoordelijkheid richting "de achterban".

Unielever heeft volgens mij geen stadion waarin iedere 2 weken gestreden wordt en men afhankelijk is van supporters...

Maar als je dan toch een vergelijking wilt maken... Stel dat een product van unielever dat in de supermarkten ligt problemen geeft op enige wijze, dan zal de consument (in dit geval even de supporter) dit product niet meer kopen. Totdat er opheldering komt...

Dus nee, je hoeft als Ajax niet iedere scheet te vermelden richting media/achterban. Maar als dingen langdurig en of structureel misgaan of problemen geeft en dit is voor iedereen zichtbaar, dan zou toelichting toch wel op zijn plaats zijn...

?
remco k
 remco k - vrijdag 30 maart 2018 - 10:36   quote  deeplink  
Amin Younes leek de afgelopen transferperiode op weg naar Napoli, maar op het laatste moment ketste een deal naar de Italiaanse topclub af. De Duits international gaf nooit een duidelijke reden voor het afketsen van de transfer. ‘Wegens privé-redenen’ vertrok hij toch niet naar Italië, zo was de verklaring. Ook Ajax en Napoli wisten niet goed waarom de overgang niet plaatsvond en beide clubs lijken nog altijd in het duister te tasten over het hoe en waarom. De buitenspeler bracht na het afketsen van de deal nooit zijn verhaal naar buiten. Wel liet hij het een en ander doorschemeren bij ploeggenoten en andere medewerkers bij de club. Op basis van die bronnen denkt De Telegraaf een goed beeld te hebben gekregen over de gang van zaken.

Het contract van Younes bij Ajax zou automatisch met een jaar verlengd worden wanneer hij aan een bepaald aantal duels zou komen. Het was om die reden dat hij stelselmatig deed alsof hij last had van een knieblessure. Hij trainde de gehele week mee, om vrijdag bij de bekendmaking van de selectie bij trainer Marcel Keizer aan te kloppen met de ‘spookblessure’.

Eind januari leek Younes op weg naar Napoli. De Italiaanse club kwam tot een akkoord met Ajax en de Ajacied zou voor vijf jaar tekenen. “De volgende dag vloog de kleine Duitser om 07.20 uur met vlucht KL2655 naar Italië, waar hij medisch werd gekeurd en voorgesteld aan de selectie. Een dag later besefte hij dat hij niet in Napels wilde wonen en werken”, schrijft het dagblad. “Tot verbijstering van Napoli weigerde hij de klaarliggende verbintenis te tekenen. De geplande presentatie werd geschrapt. Het enige dat volgde, was een dagenlange radiostilte.”

Daarna volgde veel onduidelijkheid. Younes gaf nooit een duidelijke reden op voor het afketsen van de deal en gaf aan nooit een contract te hebben getekend bij Napoli. Dit was tegen het zere been van de Italianen, die claimden wel degelijk 31 handtekeningen te hebben van de buitenspeler. Een van de belangrijkste redenen voor het weigeren van de transfer zou te maken hebben met de stad Napels. “Napels zou hij maar een verpauperde stad hebben gevonden en zijn gemoedstoestand zou zijn verslechterd, toen Younes puur toevallig vanuit de auto oog in oog zou hebben gestaan met Italiaanse maffiosi.”

“Er knapte volgens de Duitser zelf (gezegd tegen anderen) ook iets toen de club de zaken rooskleuriger bleek te hebben voorgesteld dan ze volgens hem in werkelijkheid waren”, klinkt het. Trainer Maurizio Sarri zou gezegd hebben dat hij het eerste jaar moest acclimatiseren en daarmee zag Younes zijn WK-kansen in rook opgaan. Hij keerde uiteindelijk terug in de Ajax-selectie, maar was daar zijn basisplaats kwijt. Toen hij tegen sc Heerenveen weigerde in te vallen, was voor trainer Erik ten Hag de maat vol en besloot hij hem niet meer te gebruiken.

“De hoop van Younes is op een aantal geïnteresseerde Bundesliga-clubs gevestigd. Zij kunnen de rechtszaak, waarmee Napoli dreigt als Younes zich op 1 juli niet meldt, voorkomen. Een Duitse club zou hem dan van Napoli moeten kopen zonder dat hij ooit één minuut voor die club heeft gespeeld. Het zou de meest ideale oplossing zijn voor Younes en Napoli om uit de huidige impasse te komen.”

Lees meer op www.voetbalzone.nl
Eide
 Eide - vrijdag 30 maart 2018 - 10:37   quote  deeplink  
Alleen als je daarmee niet voorbij gaat aan de belangen van beide partijen. Dat is ten eerste niet netjes en ten tweede potentieel beschadigend voor beide.

Ik vergelijk Ajax helemaal niet met een bedrijf. Ik zeg alleen dat een club geen enkele verantwoordelijkheid heeft richting de achterban als het om persoonlijke informatie gaat. De verantwoordelijkheid richting de achterban begint en eindigt op het voetbalveld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 maart 2018 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 30 maart 2018 - 10:38   quote  deeplink  
Beste reactie:
"Heerlijk zo'n zaakwaarnemer. Je dacht toch werkelijk niet dat younes daar werd gekocht voor de basis. En dat de stad.... Tja als nu nog niet weet wat daar afspeelt, dan heb je echt ergens onder een steen geleefd....... Deze jongen is nog naiever dan ik dacht dat"

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Amin Younes topic









0.0147500