BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Noussair Mazraoui topic

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - donderdag 15 februari 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Plaats hier al je meningen over Noussair Mazraoui
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 05 april 2018 - 23:34   quote  deeplink  
053078d50a.jpg
AkaS
 AkaS - dinsdag 01 mei 2018 - 11:20   quote  deeplink  
Ondanks al mijn negatieve gedachten en verwachtingen ten aanzien van Erik Ten Hag als trainer van Ajax vond ik zijn keuze voor Mazraoui als rechtsback een goede keuze.

Hopelijk ziet de speler het zelf ook zitten om zich op deze positie te ontwikkelen.

Jammer dat zowel Keizer als Ten Hag dit niet eerder zagen. Hadden we Kristensen niet hoeven kopen...
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 mei 2018 - 11:24   quote  deeplink  
Speler doet het heel aardig en vind ik in 2 wedstrijden al beter dan ik Orejuela en Kristensen heb zien doen. Neemt niet weg dat een echte conclusie nog te vroeg is.

Wel knap dat een jongen die nooit als groot talent aangeschreven stond, dit voor elkaar krijgt. Respect!
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 01 mei 2018 - 11:37   quote  deeplink  
Zeker knap.
Stond ook op de lijst om weg te doen volgens mij las ik laatst. Maar werd voorkomen door Keizer toendertijd.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 01 mei 2018 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 mei 2018 - 11:20 schreef AkaS het volgende:
Ondanks al mijn negatieve gedachten en verwachtingen ten aanzien van Erik Ten Hag als trainer van Ajax vond ik zijn keuze voor Mazraoui als rechtsback een goede keuze.

Hopelijk ziet de speler het zelf ook zitten om zich op deze positie te ontwikkelen.

Jammer dat zowel Keizer als Ten Hag dit niet eerder zagen. Hadden we Kristensen niet hoeven kopen...
Zoals Jaccio aangaf zag Keizer wel degelijk iets in Mazraoui en is uiteraard verder Kristensen gehaald nadat Keizer is vertrokken.
Maar als hij zich op de RB verder kan ontwikkelen, zou dat zeker mooi zijn. Hij speelde een goede wedstrijd tegen AZ.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 mei 2018 door Hasjkoph --
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 01 mei 2018 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 mei 2018 - 16:16 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zoals Jaccio aangaf zag Keizer wel degelijk iets in Mazraoui en is uiteraard verder Kristensen gehaald nadat Keizer is vertrokken.
Maar als hij zich op de RB verder kan ontwikkelen, zou dat zeker mooi zijn. Hij speelde een goede wedstrijd tegen AZ.
Kan ie mooi de strijd aangaan met Veltmanneke.
AkaS
 AkaS - woensdag 29 augustus 2018 - 22:44   quote  deeplink  
Heel even had ik hoop dat Mazzraoui voor NL zou kiezen want ik ben fan van hem en zijn bevlogen speelstijl. Daarnaast hoop ik nog altijd dat onze Marokkaanse medelanders ooit zullen integreren en een positievere bijdrage gaan leveren binnen onze maatschappij.

De keuze van Mazzraoui voor Marokko geeft mij echter het gevoel dat deze mensen nooit helemaal zullen integreren of niet willen.

Echt jammer, heel jammer!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 22:44 schreef AkaS het volgende:
Heel even had ik hoop dat Mazzraoui voor NL zou kiezen want ik ben fan van hem en zijn bevlogen speelstijl. Daarnaast hoop ik nog altijd dat onze Marokkaanse medelanders ooit zullen integreren en een positievere bijdrage gaan leveren binnen onze maatschappij.

De keuze van Mazzraoui voor Marokko geeft mij echter het gevoel dat deze mensen nooit helemaal zullen integreren of niet willen.

Echt jammer, heel jammer!
Niet meer dan logisch volgens mij dat hij voor Marokko kiest omdat zijn jeugdinterlands ook al voor Marokko waren. Lijkt me een moeilijke beslissing om ineens naar een ander land te switchen, ook al ben je er geboren en getogen.
remco k
 remco k - donderdag 30 augustus 2018 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 22:50 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch volgens mij dat hij voor Marokko kiest omdat zijn jeugdinterlands ook al voor Marokko waren. Lijkt me een moeilijke beslissing om ineens naar een ander land te switchen, ook al ben je er geboren en getogen.
Ik ben het compleet met Derksen eens in deze.

Je bent in Nederland geboren dus Nederlander. Je hebt alles aan Nederland te danken. Hij heeft zijn profcarrière aan Nederland te danken. Dat hij dan voor Marokko niets maakt een egoïstische vent van die jongen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 30 augustus 2018 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 11:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het compleet met Derksen eens in deze.

Je bent in Nederland geboren dus Nederlander. Je hebt alles aan Nederland te danken. Hij heeft zijn profcarrière aan Nederland te danken. Dat hij dan voor Marokko niets maakt een egoïstische vent van die jongen.
Vind het een beetje ver gaan om die jongen egoistisch te noemen. Dat heeft weer zo een negatieve lading. Hij moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt vind ik. Ondanks wat Nederland voor hem gedaan heeft is het zijn carriere en dus zijn keuze. En aangezien het een keuze is met permanente gevolgen, begrijp ik hem volledig dat hij gewoon zijn hart volgt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 11:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het compleet met Derksen eens in deze.

Je bent in Nederland geboren dus Nederlander. Je hebt alles aan Nederland te danken. Hij heeft zijn profcarrière aan Nederland te danken. Dat hij dan voor Marokko niets maakt een egoïstische vent van die jongen.
Ik snap je punt en ben het daar ook wel mee eens, maar als ik mezelf zou verplaatsen in die jongen had ik misschien ook dezelfde beslissing genomen. Je krijgt de mogelijkheid om voor Marokko te spelen, terwijl dat niet mogelijk is voor Nederland. Lijkt me op dat moment een makkelijke beslissing, namelijk het wel of niet voor een land uitkomen.

Alleen dan komt Nederland terwijl je al voor Marokko hebt gespeeld. Denk dat met name door de druk van de familie en de eventuele negatieve reactie van buitenaf door het switchen, hij gewoon is gebleven bij zijn eerder gemaakte keuze. Puur om gezeik te voorkomen had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Overigens lees ik op andere plekken de discussie over dubbele nationaliteiten. Afgezien van het bedroevende niveau van vele mensen, is het wel heel makkelijk om te zeggen dat we het af moeten schaffen opdat jongens als Mazraoui voor Nederland uit zullen komen. Men vergeet dan ook even dat bijvoorbeeld een Max Verstappen gewoon een Belg is, maar we zijn maar al te blij dat hij voor Nederland gekozen heeft.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 12:32   quote  deeplink  
Jammer dat hij voor Marokko kiest, omdat het een goede voetballer is.

Maar ik vind dat hij de vrijheid heeft om te kiezen waar hij voor wilt uitkomen.
Die keuze heeft hij omdat hij ook een Marokkaans paspoort heeft.

Dat hij dan voor Marokko kiest, kan ik opzich wel begrijpen omdat toch is opgegroeid met de Marokkaanse cultuur. Ook met de Nederlandse maar die komt van buiten en is minder sterk dan die van zijn ouders.

Dat hij voor Nederland moet kiezen omdat hij hier is opgegroeid, is complete onzin. Hij heeft dan wel alles te danken aan Nederland, dan nog hoef je die niet te vertegenwoordigen.
Ik heb ook alles te danken aan mijn vader maar ik hoeft niet de dingen doen die mijn vader wil. Ik heb namelijk de vrijheid om te kiezen wat ik wil.

En als hij voor Marokko wil uitkomen dan respecteer ik zijn keuze.
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 12:40   quote  deeplink  
Nog los van waarvoor hij met zijn hart zou moeten kiezen:

In Nederland lopen Dumfries, Hateboer, Janmaat en Tete terwijl Fosu-Mensah eventueel ook nog op die positie uit de voeten kan. De concurrentie is niet van wereldklasse, maar wel moordend gezien het niveau over de breedte van deze heren. Als Mazraoui betere kansen ziet bij Marokko vind ik die keuze niet gek.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 augustus 2018 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 12:40 schreef Eide het volgende:
Nog los van waarvoor hij met zijn hart zou moeten kiezen:

In Nederland lopen Dumfries, Hateboer, Janmaat en Tete terwijl Fosu-Mensah eventueel ook nog op die positie uit de voeten kan. De concurrentie is niet van wereldklasse, maar wel moordend gezien het niveau over de breedte van deze heren. Als Mazraoui betere kansen ziet bij Marokko vind ik die keuze niet gek.
En gelijk heb je, evenals Mazraoui. De concurrentie in Oranje is extreem, dus is zijn keuze voor Marokko echt niet zo vreemd.

Eerlijk gezegd begrijp ik Koeman niet die het gesprek met hem is aangegaan. Ook Koeman zal toch inzien, dat Mazraoui niet direct speelminuten van hem zal gaan krijgen, gezien het rijtje spelers dat voor Mazraoui staat.

Nee, ik zou ook voor Marokko kiezen: een veel grotere kans op spelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 18:17   quote  deeplink  
Wat bepaald je identiteit? Is dat afkomst van je ouders, land van opgroei(0 t/m 18 jaar) of land van geboorte.

Voor mij is dat waar je familie roots ligt. Zolang er het bloed zuiver houd van een ander identiteit.
Bijvoorbeeld de koning is klein gedeelte brits en maakt dus kans op de troon in Engeland.
AkaS
 AkaS - donderdag 30 augustus 2018 - 21:02   quote  deeplink  
Ik heb al vaker gemerkt dat veel mensen op dit forum een linkse inborst hebben. Ik heb geen enkel begrip voor zijn keuze.

Sport verbroederd of kan verbroederen en waar onze Marokkaanse medelanders een keuze nemen om de intergratie te bevorderen laten ze keer op keer zien dat er geen enkele interesse in onze maatschappij is behalve die van economische en verder de tegenstelling liever onderstrepen dan verkleinen.

Maar ik zal wel een populist zijn!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:02 schreef AkaS het volgende:
Ik heb al vaker gemerkt dat veel mensen op dit forum een linkse inborst hebben. Ik heb geen enkel begrip voor zijn keuze.

Sport verbroederd of kan verbroederen en waar onze Marokkaanse medelanders een keuze nemen om de intergratie te bevorderen laten ze keer op keer zien dat er geen enkele interesse in onze maatschappij is behalve die van economische en verder de tegenstelling liever onderstrepen dan verkleinen.

Maar ik zal wel een populist zijn!
Nee man, een racist! Hahaha ;-)
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 21:10   quote  deeplink  
Zullen we het politiek geneuzel lekker achterwege laten?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Het begint met dat dubbele paspoort geneuzel. Je wordt geboren in een land en neemt vervolgens het paspoort van het land waar mogelijk je ouders, danwel grootouders zijn geboren?? Aan de ene kant wil je profiteren van je Nederlanderschap en als men je veroordeeld om iets ben je een geboren Nederlander en zijn die gasten die je veroordelen en daarbij roepen dat Marokkanen dat vaker doen ineens racist, maar als je dan vervolgens kiest om uit te komen voor het land waar je fucking niet eens geboren bent, ben je ineens Marokkaan??? Sorry hoor, maar daar snap ik dus helemaal geen kloot van!!
AkaS
 AkaS - donderdag 30 augustus 2018 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee man, een racist! Hahaha ;-)
Hahaha nee maar word een beetje moe van dat eenzijdige begrip met als gevolg dat er voor onze normen en waarden 0 komma 0 respect is!!!

Deze groep voelt zich alleen in discussies bij de VARA Nederlander maar dat is gespeelde bullshit en dit is wederom een bewijs!

En dit is geen politiek geneuzel maar keiharde realiteit.

Ken zelf genoeg Marokkaanse gasten die het linkse gepeupel in Nederland ronduit uitgelachen met altijd maar overal begrip voor te hebben en over alles willen "praten".

En nu ook weer, deze jongen is hier geboren en getogen en ik heb totaal geen enkel begrip voor zijn keuze en dat zouden we geen van allen moeten hebben, misschien dat we dan écht eens een positieve verandering kunnen bewerkstelligen met elkaar.

Met de mantel der liefde en begrip gaat dit er niet komen!

Zo dat wilde ik even kwijt. Kan niet wachten op de Afrika Cup... lekker Ziyech en Mazzraoui bekijken ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:10 schreef Eide het volgende:
Zullen we het politiek geneuzel lekker achterwege laten?
Mee eens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:25 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Mee eens.
Niet mee eens!
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 23:15   quote  deeplink  
Laat iedereen lekker er iets van vinden. Ik ben ook rechts en deel de mening van AkaS en Warrior. Links denkt misschien anders al is dat het punt niet. Laat dat voor wat get is want daarin gaan we elkaar nooit vinden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:16 schreef Ajax Warrior het volgende:
Het begint met dat dubbele paspoort geneuzel. Je wordt geboren in een land en neemt vervolgens het paspoort van het land waar mogelijk je ouders, danwel grootouders zijn geboren?? Aan de ene kant wil je profiteren van je Nederlanderschap en als men je veroordeeld om iets ben je een geboren Nederlander en zijn die gasten die je veroordelen en daarbij roepen dat Marokkanen dat vaker doen ineens racist, maar als je dan vervolgens kiest om uit te komen voor het land waar je fucking niet eens geboren bent, ben je ineens Marokkaan??? Sorry hoor, maar daar snap ik dus helemaal geen kloot van!!
Misschien heb ik een vreemd voorbeeld maar ik schets hem toch. Je wordt geboren in Duitsland en daar registreer je ouders je ook, want ouders wonen tot dat je 1 jaar word.
Je ouders zijn Nederlands. Je groeit op in België, omdat het leven daar goedkoper is.

Je praat Nederlands je woont in Vlaanderen en hebt alle keren op belgische scholen gezeten.
Ben je dan Duitser, Belg of Nederlander?

Ik denk dat je Nederlander voelt omdat je ouders nederlander zijn. Je bent zelf dan wettelijk geen Nederlander.
Een duitser, dat ben je omdat je enkel daar geboren bent maar je spreekt geen duits.
Belg voel je ook niet omdat je enkel daar woont, wettelijk ben je dan ook geen Belg.

Een ander voorbeeld. Mijn ouders zijn nederlands, ik ben geboren in nederland, maar ik volg mijn studie in Amerika, als ik een operatie moet ondergaan dan doe ik dat in Amerika. Ben ik dan een Amerikaan omdat ik van hun faciliteiten gebruik maak? Nee, ook niet.
Zijn zat Nederlanders die dat doen. Ik ga dan ook voor Oranje uitkomen ipv Amerika terwijl ik vaker ben in Amerika.

Mijn Ouders zijn Amsterdammers maar zelf heb ik er nog nooit gewoond maar ik vind dat Amsterdam mijn stad is.
Ben dan wel geboren in Amsterdam, wellicht speelt dat mee. Maar je hoeft er nooit te zijn geweest om een band te hebben met een stad of land.
remco k
 remco k - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 11:28 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Vind het een beetje ver gaan om die jongen egoistisch te noemen. Dat heeft weer zo een negatieve lading. Hij moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt vind ik. Ondanks wat Nederland voor hem gedaan heeft is het zijn carriere en dus zijn keuze. En aangezien het een keuze is met permanente gevolgen, begrijp ik hem volledig dat hij gewoon zijn hart volgt.
Ik vind het ook negatief. En niet zon klein beetje ook. Als Nederland zijnde zou ik hem
direct zijn Nederlandse paspoort afnemen. Wat een verschrikkelijke ondankbaarheid.
remco k
 remco k - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 17:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

En gelijk heb je, evenals Mazraoui. De concurrentie in Oranje is extreem, dus is zijn keuze voor Marokko echt niet zo vreemd.

Eerlijk gezegd begrijp ik Koeman niet die het gesprek met hem is aangegaan. Ook Koeman zal toch inzien, dat Mazraoui niet direct speelminuten van hem zal gaan krijgen, gezien het rijtje spelers dat voor Mazraoui staat.

Nee, ik zou ook voor Marokko kiezen: een veel grotere kans op spelen.
Ach kom op. Bijna geen concurrentie want allemaal blijken het matige backs te zijn.
remco k
 remco k - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:02 schreef AkaS het volgende:
Ik heb al vaker gemerkt dat veel mensen op dit forum een linkse inborst hebben. Ik heb geen enkel begrip voor zijn keuze.

Sport verbroederd of kan verbroederen en waar onze Marokkaanse medelanders een keuze nemen om de intergratie te bevorderen laten ze keer op keer zien dat er geen enkele interesse in onze maatschappij is behalve die van economische en verder de tegenstelling liever onderstrepen dan verkleinen.

Maar ik zal wel een populist zijn!
Helemaal met je eens.
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 16:04   quote  deeplink  
Een 6, was een paar keer op plekken waar hij niet hoort te komen, kwam defensief niet in de problemen. aanvallend te weinig betrokken geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Noussair Mazraoui topic









0.0154700