BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kwaliteit, mentaliteit of balans?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 26 februari 2018 - 22:47   quote  deeplink  
Ajax lijkt voor het 4e jaar naast welke prijs dan ook te grijpen. Nu valt er in vele gevallen best wat voor te zeggen, maar we mogen ook niet vergeten dat er zich ook herhaaldelijk dezelfde dingen afspelen.

Denk hierbij aan het bijna structureel niet winnen wanneer een concurrent ons een kans geeft en het structureel punten morsen tegen bepaalde tegenstanders.

Nu lijkt het mij leuk hier een discussie over te starten waar dit nu vandaan komt. Ajax zou eigenlijk met gemak het Bayern München van Nederland moeten kunnen zijn.

Ik denk dat het een combinatie van mentaliteit en balans is. Ik vind zelf de 6 positie de meest cruciale in het elftal en deze is al jaren ver ondermaats. Zeker in de omschakeling is deze kwetsbaarheid goed zichtbaar. Ook blijft Ajax zich teveel in dezelfde tegenstanders verslikken waarvan je weet dat ze er vol opklappen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
JOOD
 JOOD - dinsdag 27 februari 2018 - 07:43   quote  deeplink  
Doelpunten. Doelpunten maken het verschil, kansen genoeg.

Dus ik denk scherpte voorin.

Ook word ik langzaam maar zeker helemaal simpel van die schoten van Ziyech.. hij kan beter niet meer schieten en iedere bal afleggen. Goals maakt hij toch niet. En al helemaal niet van afstand. De meeste zijn niet eens op doel.

Dus ik denk, spits vervangen? Buitenspelers scherper maken? Meer aanvallende back op rechts? Een meer aanvallendere 6 opstellen?
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 07:43 schreef JOOD het volgende:
Doelpunten. Doelpunten maken het verschil, kansen genoeg.

Dus ik denk scherpte voorin.

Ook word ik langzaam maar zeker helemaal simpel van die schoten van Ziyech.. hij kan beter niet meer schieten en iedere bal afleggen. Goals maakt hij toch niet. En al helemaal niet van afstand. De meeste zijn niet eens op doel.

Dus ik denk, spits vervangen? Buitenspelers scherper maken? Meer aanvallende back op rechts? Een meer aanvallendere 6 opstellen?
Je hebt het nu over de tactiek van nu, maar de tactiek van nu is niet de reden dat we 4 jaar op rij geen enkele prijs winnen denk ik toch??

Wat is er structureel niet goed binnen de selectie/club waardoor we niet winnen..
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 09:16   quote  deeplink  
Ik denk dat het vooral te maken heeft met mentaliteit. Dat is eigenlijk altijd wel een dingetje geweest vind ik. Het ene seizoen meer dan het andere.

Dat heeft misschien weer te maken met het feit dat je als Ajax speler zijnde toch een beetje gezien wordt als 'beter dan de rest'. In de jeugd wandel je met gemak over je tegenstanders heen, je bent altijd de beste en wordt al snel een enorm talent genoemd en vergeleken met 'de groten der aarde' die bij de topclubs in Europa rondlopen.

Je ego wordt alleen maar gevoed door de media en iedereen om je heen. Jaren lang. Waardoor je het gevoel krijgt dat je het in het eerste ook wel even doet..

Dat denk ik tenminste.

En wat betreft dit seizoen mogen we, ook al is het alweer 7 maanden geleden, ook zeker niet onderschatten wat het effect van de gebeurtenis in juli 2017 is.
p111
 p111 - dinsdag 27 februari 2018 - 10:17   quote  deeplink  
Mentaliteit in combinatie met een goede techniek daar hebben wij er niet veel van.Technisch hebben wij genoeg goede spelers,maar heel veel van deze spelers zijn spelers die de top niet gaan of kunnen bereiken,omdat ze helaas denken met 75% inzet red ik het ook wel.Als je fysiek of mentaal niet instaat bent om alles te geven wat je hebt,dan kan je wedstrijden zoals tegen Ado en Heracles punten verspelen en wordt je geen kampioen.Dit soort spelers kan je alleen redden met een top coach die keihard scheit aan alle omstanders en alle media,dit soort mannetjes aanpakt.Voorbeelden Aisatti-Kishna-Fischer-El Ghazi-Ozbiliz-Ebicilio-Andersen.Te veel om op te noemen deze talenten kan je allemaal in de zelfde schaal zetten talentvol maar ze missen in het hedendaagse voetbal de wil en mentaliteit om te winnen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 10:17 schreef p111 het volgende:
Mentaliteit in combinatie met een goede techniek daar hebben wij er niet veel van.Technisch hebben wij genoeg goede spelers,maar heel veel van deze spelers zijn spelers die de top niet gaan of kunnen bereiken,omdat ze helaas denken met 75% inzet red ik het ook wel.Als je fysiek of mentaal niet instaat bent om alles te geven wat je hebt,dan kan je wedstrijden zoals tegen Ado en Heracles punten verspelen en wordt je geen kampioen.Dit soort spelers kan je alleen redden met een top coach die keihard scheit aan alle omstanders en alle media,dit soort mannetjes aanpakt.Voorbeelden Aisatti-Kishna-Fischer-El Ghazi-Ozbiliz-Ebicilio-Andersen.Te veel om op te noemen deze talenten kan je allemaal in de zelfde schaal zetten talentvol maar ze missen in het hedendaagse voetbal de wil en mentaliteit om te winnen.
Ben ik wel met je eens.
Wie zijn de 'net niet' spelers in de selectie van dit seizoen volgens jou?
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 februari 2018 - 22:47 schreef Loetje het volgende:
Ajax lijkt voor het 4e jaar naast welke prijs dan ook te grijpen. Nu valt er in vele gevallen best wat voor te zeggen, maar we mogen ook niet vergeten dat er zich ook herhaaldelijk dezelfde dingen afspelen.

Denk hierbij aan het bijna structureel niet winnen wanneer een concurrent ons een kans geeft en het structureel punten morsen tegen bepaalde tegenstanders.

Nu lijkt het mij leuk hier een discussie over te starten waar dit nu vandaan komt. Ajax zou eigenlijk met gemak het Bayern München van Nederland moeten kunnen zijn.

Ik denk dat het een combinatie van mentaliteit en balans is. Ik vind zelf de 6 positie de meest cruciale in het elftal en deze is al jaren ver ondermaats. Zeker in de omschakeling is deze kwetsbaarheid goed zichtbaar. Ook blijft Ajax zich teveel in dezelfde tegenstanders verslikken waarvan je weet dat ze er vol opklappen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Interessante en leuke discussie..

Ik denk dat het bovenin bij de club begint, iedere organisatie is een afspiegeling van de leidinggevende van de organisatie, en dat is bij Ajax echt niet anders.

Het rommelt structureel bovenin bij Ajax, en dat zie je terug in de wisselvalligheid op het veld.

Daarnaast zie je gewoon dat Ajax in de omschakeling kwetsbaar blijft en dat is zoals we beiden al heel lang aangeven te wijten aan de 6 positie, dus of Ajax moet een fatsoenlijke 6 opstellen/aantrekken, of we moeten met een ouderwetse 10 gaan spelen, met ziyech zou ik eigenlijk dat laatste graag willen zien met Donny en Frenkie erachter, beide heren hebben namelijk diepgang en kunnen iedere keer een van beiden bijsluiten.

Maar alles begint in de top, als het daar niet rustig is, blijft het gewoon moeilijk om goed werk af te leveren bij het eerste..
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 10:17 schreef p111 het volgende:
Mentaliteit in combinatie met een goede techniek daar hebben wij er niet veel van.Technisch hebben wij genoeg goede spelers,maar heel veel van deze spelers zijn spelers die de top niet gaan of kunnen bereiken,omdat ze helaas denken met 75% inzet red ik het ook wel.Als je fysiek of mentaal niet instaat bent om alles te geven wat je hebt,dan kan je wedstrijden zoals tegen Ado en Heracles punten verspelen en wordt je geen kampioen.Dit soort spelers kan je alleen redden met een top coach die keihard scheit aan alle omstanders en alle media,dit soort mannetjes aanpakt.Voorbeelden Aisatti-Kishna-Fischer-El Ghazi-Ozbiliz-Ebicilio-Andersen.Te veel om op te noemen deze talenten kan je allemaal in de zelfde schaal zetten talentvol maar ze missen in het hedendaagse voetbal de wil en mentaliteit om te winnen.
Ik den niet dat ze zo denken, ik denk dat De Nederlandse clubs gewoon te weinig trainen.

Iedere speler die naar het buitenland vertrekt heeft moeite met het meer en zwaarder trainen.

Ten Hag is twee keer per dag gaan trainen, dat is een verdubbeling, maar dat is niks meer dan in het buitenland.

Ik denk dat wij in Nederland gewoon niet gewend zijn met zon hoge intensiteit te spelen en te trainen..
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 12:45   quote  deeplink  
Boven is het al weer jaren onrustig. Tijdje heel rustig geweest al kunnen 4 titels op rij natuurlijk veel verbloemen. Maar daarvoor 7 jaar op rij geen titel en nu al minimaal 5. 7x kampioen sinds 98 is gewoon echt veel te weinig.

Dat het verder bovenin onrustig is geloof ik best en snap heus wel dat het een rol kan spelen, andere kant vind ik wel dat je als speler gewoon zelf verantwoordelijk moet zijn voor je prestaties en mentaliteit op het veld. Dat moet toch echt vanuit jezelf komen, zeler dat laatste. Als je kijkt hoe vaak we de mist in gaan tegen een aantal vaste clubs, dan verbaasd mij het gewoon echt dat daar geen stapje extra wordt gedaan.

Wat ik verschrikkelijk vind vanuit hogeraf gezien, is dat er een financiële RvC zit met in mijn ogen veel te weinig voetbalvisie. Van Duijvenbode is nu weg en was de enige man met voetbalverstand in de RvC. Dat blijf ik een heel raar gebeuren vinden. Daar draait nog steeds alles om de beurs en op deze manier kun je de directie naar mijn mening nooit goed beoordelen.

Puur op gevoel en zonder dat ik het kan onderbouwen, heb ik sterk het gevoel dat het in de jeugd ook minder gaat sinds Jonk weg is. Ben er een aantal zaterdagen gaan kijken en er vallen me toch een aantal dingen op met betrekking tot het niveau en ontwikkeling.

Wel heb ik oprecht de vraag wat er met Overmars en Van der Sar zal gaan gebeuren. Krijgen ze na dit seizoen nog één seizoen of gaat het daar ook eindigen? In dat geval moet je helemaal schoon schip gaan maken denk ik en misschien is dat wel harder nodig dan ooit!

Ik denk ook dat het eerste elftal zo'n impuls nodig heeft waarbij je weet dat het met de mentaliteit wel goed komt. Dat kan een trainer zijn, een leider of nog andere dingen. Het zijn gewoon steeds dezelfde dingen waar het mis gaat en ik vind het raar dat daar niet oo geanticipeerd wordt. Veel te vaak is het reageren en dan ben je vaak te laat.

De 6 moet hoe dan ook aangepast gaan worden, want anders houdt dit nooit op.

En ik vind nogmaals echt dat Ajax met gemak het Bayern München van Nederland moeten kunnen zijn!
Pietje
 Pietje - dinsdag 27 februari 2018 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 februari 2018 - 22:47 schreef Loetje het volgende:
Ajax lijkt voor het 4e jaar naast welke prijs dan ook te grijpen. Nu valt er in vele gevallen best wat voor te zeggen, maar we mogen ook niet vergeten dat er zich ook herhaaldelijk dezelfde dingen afspelen.

Denk hierbij aan het bijna structureel niet winnen wanneer een concurrent ons een kans geeft en het structureel punten morsen tegen bepaalde tegenstanders.

Nu lijkt het mij leuk hier een discussie over te starten waar dit nu vandaan komt. Ajax zou eigenlijk met gemak het Bayern München van Nederland moeten kunnen zijn.

Ik denk dat het een combinatie van mentaliteit en balans is. Ik vind zelf de 6 positie de meest cruciale in het elftal en deze is al jaren ver ondermaats. Zeker in de omschakeling is deze kwetsbaarheid goed zichtbaar. Ook blijft Ajax zich teveel in dezelfde tegenstanders verslikken waarvan je weet dat ze er vol opklappen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Je hebt een mooi en interessant topic opgestart, Loetje! Dat in de eerste plaats. :)

Ik vind het oprecht moeilijk om hier een vinger achter te krijgen.
Elke ploeg heeft zo zijn "angstgegner", zo ook Ajax. Zoals je weet woon ik in een dorpje op slechts 7 kilometer ten oosten van Utrecht. Wanneer FC Utrecht thuis speelt en de wind komt uit het westen, dan kan ik het geloei en gejuich van de tribunes van de Galgenwaard horen. Ik woon tussen een hoop Utrecht-supporters en ik weet als geen ander hoe die ploeg zich kan opladen tegen Ajax, "staatsvijand" nummer één van hun. Al verliezen ze 32 wedstrijden in de competitie, als ze die overige 2, tegen Ajax, maar winnen en vooral er heel veel fysiek in gooien.

Zo ook de club ADO Den Haag! Exact hetzelfde verhaal. Ajax, althans veel Ajax-spelers kunnen daar uiterst moeilijk mee omgaan. Maar neem de wedstrijd van gisteren tegen ADO. Het was van Ajaxzijde zeer pover, althans in (een groot) deel van de wedstrijd, maar toch waren er zat kansen om te winnen. Ondanks het povere spel van de meeste Ajacieden, waren er volop kansen, gewoon 100% kansen. En botte pech (paal, lat) en een scheidsrechter die niet meewerkte, want hij onthield ons een zeer zuivere penalty.

Door die stomme 0-0 (net als de recentelijk 0-0 in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht) kwamen een aantal manco's naar boven drijven, namelijk het verzilveren van kansen van met name de voorhoede en de middenvelders. Wel vreemd, want Ajax heeft dit seizoen toch de meeste doelpunten gescoord (ééntje meer dan PSV). Maar toch!

Verder ben ik er zeer van overtuigd, dat het trieste gebeuren in de voorbereiding van het huidige seizoen met Abdelhak Nouri, nog altijd in een hoop koppies van spelers zit, met name bij Hakim Ziyech. Die twee waren grote vrienden en ik heb begrepen, dat Ziyech nog heel veel over de vloer komt bij de familie Nouri. Maar ja, dat is dit seizoen, en jij doelt op een structurele situatie.

Dan ook het dwaze ontslag van Marcel Keizer. Dat doet een spelersgroep vaak geen goed. Iedereen moet aan elkaar wennen. Kijk wat dat betreft ook eens naar FC Twente en Sparta, die het ook nodig vonden om de trainer te ontslaan en een nieuwe, door de wol geverfde trainer voor de groep gezet. Wat heeft dat die clubs opgeleverd? (Ook) niets dus...

Nogmaals, ik vind het zeer moeilijk om, wat het huidige Ajax betreft, een vinger op de zere plek te leggen. Vooralsnog houd ik het op het onvermogen van onze aanvallers, maar daarnaast vermoed ik dat we een echte ervaren leider in de zeer jonge selectie missen. Wellicht dat Nicolás Tagliafico dat kan gaan worden?

Wie het weet mag het zeggen...
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 12:59   quote  deeplink  
Ik vraag mij vooral af wat nou het grootste verschil maakt met vorig seizoen..

Nouri?
Sanchez?
Klaassen?
Misschien toch de trainer?
Was het puur geluk??

Of een combinatie van de eerste 4 genoemde punten?
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 12:59 schreef Jaccio het volgende:
Ik vraag mij vooral af wat nou het grootste verschil maakt met vorig seizoen..

Nouri?
Sanchez?
Klaassen?
Misschien toch de trainer?
Was het puur geluk??

Of een combinatie van de eerste 4 genoemde punten?
Zijn zoveel dingen, van alles een beetje. Veel kleine tegenslagen wordt vanzelf één hele grote
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 12:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je hebt een mooi en interessant topic opgestart, Loetje! Dat in de eerste plaats. :)

Ik vind het oprecht moeilijk om hier een vinger achter te krijgen.
Elke ploeg heeft zo zijn "angstgegner", zo ook Ajax. Zoals je weet woon ik in een dorpje op slechts 7 kilometer ten oosten van Utrecht. Wanneer FC Utrecht thuis speelt en de wind komt uit het westen, dan kan ik het geloei en gejuich van de tribunes van de Galgenwaard horen. Ik woon tussen een hoop Utrecht-supporters en ik weet als geen ander hoe die ploeg zich kan opladen tegen Ajax, "staatsvijand" nummer één van hun. Al verliezen ze 32 wedstrijden in de competitie, als ze die overige 2, tegen Ajax, maar winnen en vooral er heel veel fysiek in gooien.

Zo ook de club ADO Den Haag! Exact hetzelfde verhaal. Ajax, althans veel Ajax-spelers kunnen daar uiterst moeilijk mee omgaan. Maar neem de wedstrijd van gisteren tegen ADO. Het was van Ajaxzijde zeer pover, althans in (een groot) deel van de wedstrijd, maar toch waren er zat kansen om te winnen. Ondanks het povere spel van de meeste Ajacieden, waren er volop kansen, gewoon 100% kansen. En botte pech (paal, lat) en een scheidsrechter die niet meewerkte, want hij onthield ons een zeer zuivere penalty.

Door die stomme 0-0 (net als de recentelijk 0-0 in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht) kwamen een aantal manco's naar boven drijven, namelijk het verzilveren van kansen van met name de voorhoede en de middenvelders. Wel vreemd, want Ajax heeft dit seizoen toch de meeste doelpunten gescoord (ééntje meer dan PSV). Maar toch!

Verder ben ik er zeer van overtuigd, dat het trieste gebeuren in de voorbereiding van het huidige seizoen met Abdelhak Nouri, nog altijd in een hoop koppies van spelers zit, met name bij Hakim Ziyech. Die twee waren grote vrienden en ik heb begrepen, dat Ziyech nog heel veel over de vloer komt bij de familie Nouri. Maar ja, dat is dit seizoen, en jij doelt op een structurele situatie.

Dan ook het dwaze ontslag van Marcel Keizer. Dat doet een spelersgroep vaak geen goed. Iedereen moet aan elkaar wennen. Kijk wat dat betreft ook eens naar FC Twente en Sparta, die het ook nodig vonden om de trainer te ontslaan en een nieuwe, door de wol geverfde trainer voor de groep gezet. Wat heeft dat die clubs opgeleverd? (Ook) niets dus...

Nogmaals, ik vind het zeer moeilijk om, wat het huidige Ajax betreft, een vinger op de zere plek te leggen. Vooralsnog houd ik het op het onvermogen van onze aanvallers, maar daarnaast vermoed ik dat we een echte ervaren leider in de zeer jonge selectie missen. Wellicht dat Nicolás Tagliafico dat kan gaan worden?

Wie het weet mag het zeggen...
Even puur op de tegenstanders he, we gaan toch bijna tegen alle ploegen op basis van mentaliteit de bietenbrug op. Je weet het van te voren. Dan moet je dezelfde mentaliteit neerzetten en dan komt het op kwaliteit aan.

Utrecht, ADO (regelmatig), Twente uit, Groningen uit.... Allemaal potten waar we vaak punten verliezen. Dan heb je geen angstgegner meer maar in mijn optiek gewoon dikke stront in je ogen.
p111
 p111 - dinsdag 27 februari 2018 - 13:56   quote  deeplink  
Wat ik mij afvraag deze trainer is meer gaan trainen??? Hoe kan het dan dat deze gasten 45 minuten een veteranen tempo handteren waardoor ADO zo fris als een hoentje de tweede helft ingaan, waardoor wij pas in het laatste kwartier wat kansen krijgen door hun vermoeidheid ??
============================================================================================
Dit is wat ik niet begrijp als je meer traint als je tegenstander je hebt betere voetballers waarom begin je dan niet vanaf minuut 1 druk te zetten de tegenstander bij de strot grijpen zodat ze in de rust al naar adem snakken,en kan je het afmaken na de rust wie is daar verantwoordelijk voor ???
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 13:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Even puur op de tegenstanders he, we gaan toch bijna tegen alle ploegen op basis van mentaliteit de bietenbrug op. Je weet het van te voren. Dan moet je dezelfde mentaliteit neerzetten en dan komt het op kwaliteit aan.

Utrecht, ADO (regelmatig), Twente uit, Groningen uit.... Allemaal potten waar we vaak punten verliezen. Dan heb je geen angstgegner meer maar in mijn optiek gewoon dikke stront in je ogen.
Of we moeten reeel zijn en in gaan zien dat we kwalitatief gewoon eigenlijk helemaal niet zo sterk meer zijn.. Dat het hele NL voetbal gewoon niet echt meer wat voorstelt.

We kunnen ook nog verder kijken en zeggen dat het daar al begint.. Het niveau van het NL voetbal. De talenten worden gewoon minder. Heel af en toe breekt er een leuke speler door, maar zodra die Europa in gaat zakt die vaak ook door het ijs.

Als je het van die kant bekijkt, komen we bij het punt dat Remco K aanhaalde, en is het wellicht inderdaad zo dat we anders en meer moeten gaan trainen.. En niet alleen bij Ajax.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 13:58 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Of we moeten reeel zijn en in gaan zien dat we kwalitatief gewoon eigenlijk helemaal niet zo sterk meer zijn.. Dat het hele NL voetbal gewoon niet echt meer wat voorstelt.

We kunnen ook nog verder kijken en zeggen dat het daar al begint.. Het niveau van het NL voetbal. De talenten worden gewoon minder. Heel af en toe breekt er een leuke speler door, maar zodra die Europa in gaat zakt die vaak ook door het ijs.

Als je het van die kant bekijkt, komen we bij het punt dat Remco K aanhaalde, en is het wellicht inderdaad zo dat we anders en meer moeten gaan trainen.. En niet alleen bij Ajax.
Wij stellen sowieso niks meer voor.

Ten eerste zullen we van die Hollandse school af moeten en naar het totaalplaatje moeten gaan kijken. Leuk voetbal is een, echt topfit kunnen zijn, fysiek sterk zijn en de echte winnaarsmentaliteit schort het in heel Nederland al jaren aan. Daar kun je in gaan investeren met de opleidingen en aangezien Koeman nu bij de KNVB zit en het buitenland kent, denk ik dat die opleiding beter zal worden.

Talenten zullen toch te snel vertrekken waardoor bovenstaande toch weer voor niets is.

Maar het gaat om nu, Ajax heeft kwaliteit genoeg maar is gewoon niet in balans. Bestuur koopt niet goed in en spelers spelen teveel als individu.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 27 februari 2018 - 14:30   quote  deeplink  
Inderdaad begint het probleem vanaf bovenin, namelijk vanuit de directie / bestuur.
Maar wat mij erg stoort, is dat wat ik op het veld ziet, dat de mentaliteit en de instelling van de spelers niet goed zijn bij Ajax, en dat dit de problemen zijn waar Ajax tegen aanloopt als het gaat om goede wedstrijden te spelen en die ruim te winnen. Zowel in de competitie als Europees.

Het blijft mij opvallen dat Ajax een veel te laag tempo voetbalt, waardoor de wedstrijden een vaak slaapverwekkend aanzien geven aan de fans.

In de drie sterkste competities van Europa spelen ze ca. 40% hoger tempo voetbal dan in de Eredivisie. Daar zal Ajax niet bij de beste 4 clubs eindigen met zijn jonge spelers onder de 22 jaar. Nu al heeft Ajax minimaal drie nieuwe spelers nodig van 26 jaar oud, waardoor er veel meer stabiliteit door ontstaat.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 14:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wij stellen sowieso niks meer voor.

Ten eerste zullen we van die Hollandse school af moeten en naar het totaalplaatje moeten gaan kijken. Leuk voetbal is een, echt topfit kunnen zijn, fysiek sterk zijn en de echte winnaarsmentaliteit schort het in heel Nederland al jaren aan. Daar kun je in gaan investeren met de opleidingen en aangezien Koeman nu bij de KNVB zit en het buitenland kent, denk ik dat die opleiding beter zal worden.

Talenten zullen toch te snel vertrekken waardoor bovenstaande toch weer voor niets is.

Maar het gaat om nu, Ajax heeft kwaliteit genoeg maar is gewoon niet in balans. Bestuur koopt niet goed in en spelers spelen teveel als individu.
Als jij het voor het zeggen had (realistisch gezien met het budget van Ajax en rekening houdende met de tijd waar we nu in leven), hoe zou jouw selectie voor volgend seizoen eruitzien en waarom vooral?
Inclusief trainer.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Zou het ook wel interessant vinden om de selecties en de reden daararachter van de andere forumgenoten te zien trouwens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door Jaccio --
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 14:31 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Als jij het voor het zeggen had (realistisch gezien met het budget van Ajax en rekening houdende met de tijd waar we nu in leven), hoe zou jouw selectie voor volgend seizoen eruitzien en waarom vooral?
Inclusief trainer.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Zou het ook wel interessant vinden om de selecties en de reden daararachter van de andere forumgenoten te zien trouwens.
Ik kan dit best vertellen maar dan wordt je eigenlijk uitgelachen. En je hebt natuurlijk wensen die nooit haalbaar zijn.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 14:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik kan dit best vertellen maar dan wordt je eigenlijk uitgelachen. En je hebt natuurlijk wensen die nooit haalbaar zijn.
Wel realistisch he uiteraard. Vandaar ook dat ik 'realistisch gezien met het budget van Ajax en rekening houdende met de tijd waar we nu in leven' erbij had gezet.
Pietje
 Pietje - dinsdag 27 februari 2018 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 13:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Even puur op de tegenstanders he, we gaan toch bijna tegen alle ploegen op basis van mentaliteit de bietenbrug op. Je weet het van te voren. Dan moet je dezelfde mentaliteit neerzetten en dan komt het op kwaliteit aan.

Utrecht, ADO (regelmatig), Twente uit, Groningen uit.... Allemaal potten waar we vaak punten verliezen. Dan heb je geen angstgegner meer maar in mijn optiek gewoon dikke stront in je ogen.
Ik blijf het moeilijk vinden, Loetje.
Is het onderschatting van de tegenstander? Is het overschatting van je eigen kwaliteiten? Ajax heeft een machtig mooie selectie van individueel schitterende spelers, maar kun je van die schitterende spelers ook een goed team maken? Er zijn nog zoveel vragen, maar niet alles is gemakkelijk te beantwoorden.

Gebrek aan (internationale) ervaring? Gemiddeld (te) jong en daardoor geen balans genoeg? Gebrek aan een "echte" leider, die een wedstrijd kan lezen? Te weinig gogme? Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik blijf het moeilijk vinden, Loetje.
Is het onderschatting van de tegenstander? Is het overschatting van je eigen kwaliteiten? Ajax heeft een machtig mooie selectie van individueel schitterende spelers, maar kun je van die schitterende spelers ook een goed team maken? Er zijn nog zoveel vragen, maar niet alles is gemakkelijk te beantwoorden.

Gebrek aan (internationale) ervaring? Gemiddeld (te) jong en daardoor geen balans genoeg? Gebrek aan een "echte" leider, die een wedstrijd kan lezen? Te weinig gogme? Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Daardoor leg ik het bij mentaliteit en balans neer. Ik durf me hand in het vuur te leggen dat er meer dan genoeg kwaliteit is. Maar niet de juiste combinatie bij elkaar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 14:49 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wel realistisch he uiteraard. Vandaar ook dat ik 'realistisch gezien met het budget van Ajax en rekening houdende met de tijd waar we nu in leven' erbij had gezet.
Als assistenten Fred Rutten en Rene Meulensteen. 2 beste veldtrainers die we hebben.
Keeperstrainer Joop Hiele.

Technisch directeur Jordy Cruijff of Max Huiberts. Algemeen directeur Robert Eenhoorn of Toon Gerbrands (zal nooit komen)

Als hoofd jeugdopleiding als de neten Jonk terughalen. Reiziger en Bogarde naar de A1. Perfecte mentaliteit voor wat er ontbreekt daar. Marcel Keizer weer bij Jong. Deed het enorm goed en werkt top met jonge spelers.

RvC 4 voetbalmensen en 1 financiele man. Ronald de Boer, Keje Molenaar, Frank Arnesen en hoe stom het ook klinkt, Jack van Gelder. Financiele man heb ik geen enkel idee.

Als teamleider David Endt terug.

Als hoofdtrainer zou ik naar het buitenland gaan kijken.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als assistenten Fred Rutten en Rene Meulensteen. 2 beste veldtrainers die we hebben.
Keeperstrainer Joop Hiele.

Technisch directeur Jordy Cruijff of Max Huiberts. Algemeen directeur Robert Eenhoorn of Toon Gerbrands (zal nooit komen)

Als hoofd jeugdopleiding als de neten Jonk terughalen. Reiziger en Bogarde naar de A1. Perfecte mentaliteit voor wat er ontbreekt daar. Marcel Keizer weer bij Jong. Deed het enorm goed en werkt top met jonge spelers.

RvC 4 voetbalmensen en 1 financiele man. Ronald de Boer, Keje Molenaar, Frank Arnesen en hoe stom het ook klinkt, Jack van Gelder. Financiele man heb ik geen enkel idee.

Als teamleider David Endt terug.

Als hoofdtrainer zou ik naar het buitenland gaan kijken.
Dat ziet er wel goed. Maar waarom Jack van Gelder? Eerste keer dat ik die naam voorbij zie komen ivm een functie bij Ajax.

En heb je ook een idee over de selectie? Of is die, afgezien van een echte 6, wel in orde?
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:28 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dat ziet er wel goed. Maar waarom Jack van Gelder? Eerste keer dat ik die naam voorbij zie komen ivm een functie bij Ajax.

En heb je ook een idee over de selectie? Of is die, afgezien van een echte 6, wel in orde?
Jack van Gelder roep ik eigenlijk omdat ik geen 4e man kon bedenken. Is een Ajacied en kan wellicht een stukje sponsoring/marketing toezicht houden. Klinkt echt raar maar kwam zo in me op.

Selectie sowieso een 6, toch meer routine omdat die er vanuit achter niet is. Ik blijf geen fan van onze vleugels op Neres na. De rest vind ik prima eigenlijk.
Pietje
 Pietje - dinsdag 27 februari 2018 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daardoor leg ik het bij mentaliteit en balans neer. Ik durf me hand in het vuur te leggen dat er meer dan genoeg kwaliteit is. Maar niet de juiste combinatie bij elkaar.
Dat schreef ik dus ook, alleen in wat andere bewoordingen. Het zijn schitterende spelers, stuk voor stuk, met heel veel kwaliteiten, maar kunnen al die schitterende spelers samen een team vormen?

En, tja, mentaliteit... Dat zal wel met jeugdigheid te maken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat de spelers geen kampioen WILLEN worden. Dan kom je dus automatisch op de conclusie dat er inderdaad sprake is van een disbalans.
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 13:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zijn zoveel dingen, van alles een beetje. Veel kleine tegenslagen wordt vanzelf één hele grote
Dat is het denk ik wel voor dit seizoen. En dat begon al met de belofte van Bosz te blijven om vervolgens binnen een paar dagen bij Dortmund gepresenteerd te worden.

Ik denk echter echt dat wij met Keijzer verder waren geweest dan dat we nu zijn.

Dat neem ik niet ten Hag kwalijk maar de clubleiding.
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als assistenten Fred Rutten en Rene Meulensteen. 2 beste veldtrainers die we hebben.
Keeperstrainer Joop Hiele.

Technisch directeur Jordy Cruijff of Max Huiberts. Algemeen directeur Robert Eenhoorn of Toon Gerbrands (zal nooit komen)

Als hoofd jeugdopleiding als de neten Jonk terughalen. Reiziger en Bogarde naar de A1. Perfecte mentaliteit voor wat er ontbreekt daar. Marcel Keizer weer bij Jong. Deed het enorm goed en werkt top met jonge spelers.

RvC 4 voetbalmensen en 1 financiele man. Ronald de Boer, Keje Molenaar, Frank Arnesen en hoe stom het ook klinkt, Jack van Gelder. Financiele man heb ik geen enkel idee.

Als teamleider David Endt terug.

Als hoofdtrainer zou ik naar het buitenland gaan kijken.
Als het uberhaubt ooit lukt die RVC weg te krijgen, waarom dan niet vd Sar en Overmars een echte kans gunnen? Ze hebben namelijk serieus dingen laten zien die gewoon erg goed zijn geweest voor de club.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 27 februari 2018 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jack van Gelder roep ik eigenlijk omdat ik geen 4e man kon bedenken. Is een Ajacied en kan wellicht een stukje sponsoring/marketing toezicht houden. Klinkt echt raar maar kwam zo in me op.

Selectie sowieso een 6, toch meer routine omdat die er vanuit achter niet is. Ik blijf geen fan van onze vleugels op Neres na. De rest vind ik prima eigenlijk.
Ik zou graag Seedorf in een functie bij Ajax zien. Patrick Kluivert als spitsentrainer.

Van Gelder heb ik eerlijk gezegd niet echt een beeld bij, maar zou zomaar kunnen dat hij gewoon goed bij Ajax past.

Voor de selectie zou ik inderdaad ook een 6 erbij nemen. Persoonlijk vind ik Bazoer gewoon een hele goede. Is nog jong en kent het spelletje wel.

Extra ervaring in de verdediging (Perr Schuurs is weer een jonkie). En een echte spits. Klaas Jan is echt al over zijn top heen en Cassiera lijkt geen kans te krijgen.

Voor de flanken krijgen we Bande erbij, dus die kan het gevecht met Kluivert aangaan. Worden ze beiden beter van.

Op rechtsbuiten een speler die met Neres kan concurreren (vind die jongen van AZ met die lastige naam wel een leuke speler) of in het buitenland oppikken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Als het uberhaubt ooit lukt die RVC weg te krijgen, waarom dan niet vd Sar en Overmars een echte kans gunnen? Ze hebben namelijk serieus dingen laten zien die gewoon erg goed zijn geweest voor de club.
Je hebt 2 dingen gap, een kans verdienen of bij voorbaat veroordeeld zijn. En ik denk dat je precies weet wat ik hiermee bedoel.

Niemand vertrouwd elkaar en daarom ben ik voorstander van een geheel schone lei. Gaat trouwens niet gebeuren!

Daarom denk ik dat deze 2 komend jaar nog een jaar de kans krijgen. Ik heb overigens meer vertrouwen in Marc dan in Edwin. Maar dat is persoonlijk.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 15:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is het denk ik wel voor dit seizoen. En dat begon al met de belofte van Bosz te blijven om vervolgens binnen een paar dagen bij Dortmund gepresenteerd te worden.

Ik denk echter echt dat wij met Keijzer verder waren geweest dan dat we nu zijn.

Dat neem ik niet ten Hag kwalijk maar de clubleiding.
Ik denk serieus dat we kampioen waren geworden. Maar ook dat zullen we nooit meer weten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 27 februari 2018 - 16:35   quote  deeplink  
Ook ik blijf de volste vertrouwen in Marc houden, daar ik over de rest mijn zware twijfels hebt.
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 17:13   quote  deeplink  
Ik heb vertrouwen in zowel van de Sar als Overmars. Beiden hebben Ajax in een hele lastige periode voor de club gezond gemaakt en weer op de kaart gezet. Beiden durven foute beslissingen toe te geven en er worden zaken aangepast.

En ja, helaas maken ze ook fouten. Maar zonder fouten maken kan je ook niet beter worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door remco k --
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 16:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je hebt 2 dingen gap, een kans verdienen of bij voorbaat veroordeeld zijn. En ik denk dat je precies weet wat ik hiermee bedoel.

Niemand vertrouwd elkaar en daarom ben ik voorstander van een geheel schone lei. Gaat trouwens niet gebeuren!

Daarom denk ik dat deze 2 komend jaar nog een jaar de kans krijgen. Ik heb overigens meer vertrouwen in Marc dan in Edwin. Maar dat is persoonlijk.
Ik weet wat je bedoeld maar zit daar zelf wat anders in.

Sommige supporters benadrukken de minder goede dingen en vergeten daarbij de goede dingen te benomen

Ik zie liever de goede dingen en wil dat er gewerkt wordt aan de minder goede dingen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 17:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoeld maar zit daar zelf wat anders in.

Sommige supporters benadrukken de minder goede dingen en vergeten daarbij de goede dingen te benomen

Ik zie liever de goede dingen en wil dat er gewerkt wordt aan de minder goede dingen.
Die zie ik absoluut. Ik zie 4 titels op rij en een Europese finale al is dat geen prijs. Toch gaat er nu 4 jaar een hoop structureel mis en dateren successen die je toch bij de club wil, al van 4 jaar geleden.

Overigens over Overmars, denk jij eigenlijk dat hij hier 5 jaar zit en nog nooit 1 punt zeggenschap zou hebben gehad? Als dat niet zo was, was die toch al lang en breed opgestapt?
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 18:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die zie ik absoluut. Ik zie 4 titels op rij en een Europese finale al is dat geen prijs. Toch gaat er nu 4 jaar een hoop structureel mis en dateren successen die je toch bij de club wil, al van 4 jaar geleden.

Overigens over Overmars, denk jij eigenlijk dat hij hier 5 jaar zit en nog nooit 1 punt zeggenschap zou hebben gehad? Als dat niet zo was, was die toch al lang en breed opgestapt?
Ik heb het bij ons bedrijf gezien jaren geleden. Toen zaten alle oude heren er nog in en zag je managers veranderen onder die druk.

Toen het bedrijf werd overgenomen en er een nieuwe eigenaar kwam zag je dat mensen weer terug veranderden naar hun eigen ik en beter gingen presteren.

Ik zie wat men nu doet met het aantrekken van nieuwe spelers. Daar zit een veel betere gedachte achter dan een paar jaar geleden.

Ik zie wat men doet wat sponsoring en marketing betreft en dat is ook gewoon serieus goed te noemen.

Misschien moet er wat bij hoor. Maar deze twee heren moeten wel voor de club blijven werken in functies waarin hun kracht naar voren komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 februari 2018 door remco k --
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 februari 2018 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 18:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het bij ons bedrijf gezien jaren geleden. Toen zaten alle oude heren er nog in en zag je managers veranderen onder die druk.

Toen het bedrijf werd overgenomen en er een nieuwe eigenaar kwam zag je dat mensen weer terug veranderden naar hun eigen ik en beter gingen presteren.

Ik zie wat men nu doet met het aantrekken van nieuwe spelers. Daar zit een veel betere gedachte achter dan een paar jaar geleden.

Ik zie wat men doet wat sponsoring en marketing betreft en dat is ook gewoon serieus goed te noemen.

Misschien moet er wat bij hoor. Maar deze twee heren moeten wel voor de club blijven werken in functies waarin hun kracht naar voren komt.
Financieel doet Ajax het uitstekend, sponsoring en andere inkomsten zijn van prima niveau.

Maar je bent en blijft wel een voetbalclub waarbij het van belang is dat het sportief en financieel goed loopt. Zoals ik al eerder zei, moet Ajax het Bayern München van Nederland moeten kunnen zijn en zelfs met gemak.

Dat ze nu eerder spelers kopen is mooi en klinkt vooral mooi, de werkelijkheid is dat beiden er werkelijk niets meer van bakken sinds ze naar Ajax gaan. Een transfer die netjes op tijd is, kan ook in april/mei he en dat de contacten al op tijd gelegd worden.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 27 februari 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 12:59 schreef Jaccio het volgende:
Ik vraag mij vooral af wat nou het grootste verschil maakt met vorig seizoen..

Nouri?
Sanchez?
Klaassen?
Misschien toch de trainer?
Was het puur geluk??

Of een combinatie van de eerste 4 genoemde punten?
Dolberg denk ik dan toch.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 februari 2018 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 21:54 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dolberg denk ik dan toch.
die ook nie altijd top speelde? nee de intentie... de beleving.. en dat komt door de technische staf... en dat is mijn mening..
remco k
 remco k - dinsdag 27 februari 2018 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 22:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die ook nie altijd top speelde? nee de intentie... de beleving.. en dat komt door de technische staf... en dat is mijn mening..
Ik denk de combinatie. Een aanvoerder is daar ook belangrijk in.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 februari 2018 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 22:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk de combinatie. Een aanvoerder is daar ook belangrijk in.
dat stukje vraag ik me af.. maar goed je weet hoe ik denk over klaassen.. maar zal indd een stuk combi zijn geweest :)
JOOD
 JOOD - woensdag 28 februari 2018 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 februari 2018 - 09:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt het nu over de tactiek van nu, maar de tactiek van nu is niet de reden dat we 4 jaar op rij geen enkele prijs winnen denk ik toch??

Wat is er structureel niet goed binnen de selectie/club waardoor we niet winnen..
Doelpunten. Kansen genoeg maar te weinig goals. Wij kunnen makkelijk 20 schoten op doel hebben en de tegenstander 2, waarbij de eindstand 1-1 is ofzo. Op de een of andere manier moeten er gewoon meer ballen in dat netje. Tactiek is prima, verdediging is prima, alleen een rendement van lik mn vestje.
remco k
 remco k - woensdag 28 februari 2018 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 08:20 schreef JOOD het volgende:

[..]

Doelpunten. Kansen genoeg maar te weinig goals. Wij kunnen makkelijk 20 schoten op doel hebben en de tegenstander 2, waarbij de eindstand 1-1 is ofzo. Op de een of andere manier moeten er gewoon meer ballen in dat netje. Tactiek is prima, verdediging is prima, alleen een rendement van lik mn vestje.
Dat is niet ieder jaar de reden geweest, vorig seizoen bijvoorbeeld vlogen ze er vrij makkelijk in.
JOOD
 JOOD - woensdag 28 februari 2018 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 09:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is niet ieder jaar de reden geweest, vorig seizoen bijvoorbeeld vlogen ze er vrij makkelijk in.
Klopt. Vorig jaar was ook een gruwelijk goed seizoen! Grote fout om Bosz buiten te zetten... Maargoed, gedane zaken nemen geen keer.

Daarvoor onder de Boer was het ook huilen met de pet op qua doelpunten. Maarja die had Sigthorsson...

Kluivert, Neres, Huntelaar/Dolberg zijn de enige die kunnen scoren. Een echt goed Ajax krijg je als je daar nog 1 of 2 veelscorende middenvelders achter zet. Ik ben benieuwd wat het verschil zou zijn als alle schoten van Ziyech dit seizoen zouden zijn afgevuurd door Sneijder of Eriksen... Bij Ziyech kan zomaar de sleutel liggen. Laat hem gewoon niet meer schieten, krijg je 5-15 extra kansen per wedstrijd. Hij schiet ze er toch niet in.

Van de zomer Ziyech verkopen en daarvoor in de plaats 2 heerlijk talentvolle Zuid-Amerikaanse toptalenten ophalen. Vd Beek op 6, Frenkie aanvallende middenvelder en de best of the rest naast Frenkie.
remco k
 remco k - woensdag 28 februari 2018 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 10:24 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Vorig jaar was ook een gruwelijk goed seizoen! Grote fout om Bosz buiten te zetten... Maargoed, gedane zaken nemen geen keer.

Daarvoor onder de Boer was het ook huilen met de pet op qua doelpunten. Maarja die had Sigthorsson...

Kluivert, Neres, Huntelaar/Dolberg zijn de enige die kunnen scoren. Een echt goed Ajax krijg je als je daar nog 1 of 2 veelscorende middenvelders achter zet. Ik ben benieuwd wat het verschil zou zijn als alle schoten van Ziyech dit seizoen zouden zijn afgevuurd door Sneijder of Eriksen... Bij Ziyech kan zomaar de sleutel liggen. Laat hem gewoon niet meer schieten, krijg je 5-15 extra kansen per wedstrijd. Hij schiet ze er toch niet in.

Van de zomer Ziyech verkopen en daarvoor in de plaats 2 heerlijk talentvolle Zuid-Amerikaanse toptalenten ophalen. Vd Beek op 6, Frenkie aanvallende middenvelder en de best of the rest naast Frenkie.
Gruwelijk goed seizoen maar geen prijs gewonnen. dat zijn geen zaken die bij Ajax samen gaan en terecht,,
Jaccio
 Jaccio - woensdag 28 februari 2018 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 10:24 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Vorig jaar was ook een gruwelijk goed seizoen! Grote fout om Bosz buiten te zetten... Maargoed, gedane zaken nemen geen keer.

Daarvoor onder de Boer was het ook huilen met de pet op qua doelpunten. Maarja die had Sigthorsson...

Kluivert, Neres, Huntelaar/Dolberg zijn de enige die kunnen scoren. Een echt goed Ajax krijg je als je daar nog 1 of 2 veelscorende middenvelders achter zet. Ik ben benieuwd wat het verschil zou zijn als alle schoten van Ziyech dit seizoen zouden zijn afgevuurd door Sneijder of Eriksen... Bij Ziyech kan zomaar de sleutel liggen. Laat hem gewoon niet meer schieten, krijg je 5-15 extra kansen per wedstrijd. Hij schiet ze er toch niet in.

Van de zomer Ziyech verkopen en daarvoor in de plaats 2 heerlijk talentvolle Zuid-Amerikaanse toptalenten ophalen. Vd Beek op 6, Frenkie aanvallende middenvelder en de best of the rest naast Frenkie.
Donny scoort ook vrij makkelijk..
Pietje
 Pietje - woensdag 28 februari 2018 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 10:24 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Vorig jaar was ook een gruwelijk goed seizoen! Grote fout om Bosz buiten te zetten... Maargoed, gedane zaken nemen geen keer.

Daarvoor onder de Boer was het ook huilen met de pet op qua doelpunten. Maarja die had Sigthorsson...

Kluivert, Neres, Huntelaar/Dolberg zijn de enige die kunnen scoren. Een echt goed Ajax krijg je als je daar nog 1 of 2 veelscorende middenvelders achter zet. Ik ben benieuwd wat het verschil zou zijn als alle schoten van Ziyech dit seizoen zouden zijn afgevuurd door Sneijder of Eriksen... Bij Ziyech kan zomaar de sleutel liggen. Laat hem gewoon niet meer schieten, krijg je 5-15 extra kansen per wedstrijd. Hij schiet ze er toch niet in.

Van de zomer Ziyech verkopen en daarvoor in de plaats 2 heerlijk talentvolle Zuid-Amerikaanse toptalenten ophalen. Vd Beek op 6, Frenkie aanvallende middenvelder en de best of the rest naast Frenkie.
Volgens mij zijn er wel meer die (kunnen) scoren, hoor.

Donny van de Beek al 9 keer, Lasse Schöne al 9 keer en Ziyech toch ook al 6 keer.

Ik denk dat de spitsentrainer nog meer zal moeten oefenen met veel spelers om effectief af te ronden.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 februari 2018 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 12:47 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Donny scoort ook vrij makkelijk..
Ajax heeft talloze mensen die een goal kunnen maken. Huntelaar, Dolberg, Kluivert, Neres, Ziyecg, Schone en met name Donny. Uit de lucht kun je via De Ligt een goal maken en ook Cassierra zou kunnen scoren.

Daaraan geen gebrek opzich.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 februari 2018 - 13:35   quote  deeplink  
Enige verschil dit seizoen ten opzichte van PSV, is dat zij maar 3/4 man hebben die een foal kunnen maken en er daar altijd wel een is die de goal(s) ook maakt. De ene pot beslist de ene het, de andere pot de andere. Bij ons scoren ze allemaal of scoren ze allemaal niet. Dat breekt na de winterstop heel erg op.
JV
 JV - woensdag 28 februari 2018 - 15:01   quote  deeplink  
We staan 7 punten achter op psv
hoe komt dat
12 aug 3 verlies heracles
17 sep gelijk den haag
24 sept verlies vitesse
5 nov verlies utrecht
22 dec gelijk twente
28 jan gelijk utrecht
25 feb gelijk den haag

1e 5 verliespunten zeker door nouri en waarschijnlijk nog eens 5 punten in september
overige puntenverlies voor groot deel omdat huntelaar niet de spits is die we met dolberg vorig jaar hadden, nu op zich betere selectie/gelijkwaardig met 2 backs erbij en wober. Dus vormverlies en blessure dolberg!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kwaliteit, mentaliteit of balans?









0.0108981