BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kogel door de kerk: Ajax vanaf volgend seizoen officieel in Johan Cruijff Arena

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 05 april 2018 - 12:10
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Kogel door de kerk: Ajax vanaf volgend seizoen officieel in Johan Cruijff Arena (VoetbalPrimeur)

Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 13:14   quote  deeplink  
Kogel door de kerk: Ajax vanaf volgend seizoen officieel in Johan Cruijff Arena

De kogel is door de kerk: de Arena wordt met ingang van volgend seizoen officieel omgedoopt tot de Johan Cruijff Arena. Dat bevestigt Ajax.

Het nieuwe logo van de Johan Cruijff Arena wordt onthuld rond 25 april, de dag waarop Cruijff 71 zou zijn geworden. "Johan Cruijff is de grootste voetballer die Ajax heeft voortgebracht. Mede dankzij hem is Ajax een grote naam in binnen- en buitenland. Mooi dat het stadion naar hem wordt vernoemd", reageert algemeen directeur Edwin van der Sar op de clubsite.

Henk Markerink, directeur van de Arena, reageert ook verheugd. "We zijn blij voetballegende Johan Cruijff, een groot Amsterdammer, hiermee een permanent eerbetoon te kunnen geven. Als stadion zijn we er trots op dat we zijn naam mogen dragen. Dit zal wereldwijd zijn weerklank vinden."

De gesprekken tussen de Arena, Ajax en de gemeente Amsterdam duurden lang, omdat de partijen het niet eens konden worden over de bestuursstructuur van de Arena. "We hebben de dossiers naamswijziging en bestuursstructuur uit elkaar gehaald, om te voorkomen dat de discussie nog langer zou duren", licht Markerink toe.

De familie Cruijff is tot slot blij met het nieuws. De laatste maanden voerde Jordi Cruijff de druk op in zijn wekelijkse column voor De Telegraaf. "We zijn blij met dit nieuws, en dat het nu daadwerkelijk zover is dat het stadion vanaf het nieuwe voetbalseizoen officieel de Johan Cruijff Arena mag heten", laat de familie weten in het persbericht van de Amsterdam Arena.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 13:20   quote  deeplink  
DaAszTOW4AEXWeu.jpg:large
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 13:22   quote  deeplink  
De officiƫle Twitteraankondigingen van Ajax en de Amsterdam ArenA
Jaccio
 Jaccio - donderdag 05 april 2018 - 13:32   quote  deeplink  
Veel te laat vind ik eigenlijk, maar ik klaag niet. Mooi dat het dan eindelijk gaat gebeuren
Pietje
 Pietje - donderdag 05 april 2018 - 13:32   quote  deeplink  
Mooi, heel mooi! Maar laten we eerlijk zijn: waarom moest dat zolang duren?
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 13:32 schreef Pietje het volgende:
Mooi, heel mooi! Maar laten we eerlijk zijn: waarom moest dat zolang duren?
Geld. De naam was iets wat men eventueel nog kon vermarkten. Ajax heeft al heel vroeg uitgesproken dat het dit wilde. De gemeente Amsterdam idem. De overige aandeelhouders hebben dus de boel vertraagd.

daarnaast zal er vast op legaal gebied van alles zijn wat tijd kost.
remco k
 remco k - donderdag 05 april 2018 - 13:52   quote  deeplink  
Jammer dat het zo lang heeft geduurd, maar nu niet meer relevant.

Wat een fantastisch nieuws is dit zeg..
Pietje
 Pietje - donderdag 05 april 2018 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 13:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Geld. De naam was iets wat men eventueel nog kon vermarkten. Ajax heeft al heel vroeg uitgesproken dat het dit wilde. De gemeente Amsterdam idem. De overige aandeelhouders hebben dus de boel vertraagd.

daarnaast zal er vast op legaal gebied van alles zijn wat tijd kost.
Wat ik begrepen had (maar verbeter me als ik het verkeerd heb) dat zowel de gemeente Amsterdam, de juridische experts van zowel Ajax als de gemeente alsmede de familie Cruijff aangeven hadden, dat niets een snelle procedure in de weg zal staan. Vandaar mijn verbazing dat het zo lang heeft moeten duren.

Maar wat Remco hierboven ook schrijft: het is nu niet langer relevant, want vanaf zeer binnenkort voetbalt Ajax in de prachtige Johan Cruijff ArenA! Eind goed al goed.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 april 2018 - 16:23   quote  deeplink  
Dagen als vandaag geven me ondanks ik hoeveel ik van me club houd en hoe zat ik het soms ook ben, weer even een heel goed gevoel.

Dik en dik verdiend!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 06 april 2018 - 02:20   quote  deeplink  
Weinig boeiends aan eigenlijk, wat hebben wij hieraan? Oja...we gaan natuurlijk veel beter spelen nu!!!

+1900!!!
Eide
 Eide - vrijdag 06 april 2018 - 05:49   quote  deeplink  
Blijkt achteraf dat het inderdaad aan de groep bedrijven achter de ArenA lag. Na het overlijden van Cruijff sprak de toenmalig burgemeester Van der Laan uit dat het stadion hernoemt moest worden en dat de gemeente haar aandelen wilde verkopen. Hierover is een intentieverklaring opgesteld.

Het blijkt dus dat de bedrijven dwars lagen over het aandelenpakket en zeggenschap van Ajax. Door dit los te koppelen van de naamsverandering is het er nu eindelijk doorheen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kogel door de kerk: Ajax vanaf volgend seizoen officieel in Johan Cruijff Arena









0.0102179