BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling 2018-2019

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 10:02   quote  deeplink  
Transferperiode zit er weer aan te komen.

Wat ik verwacht qua spelers:

Ziyech vertrekt
Veltman vertrekt
Schone vertrekt
Viergever vertrekt

Bandé komt erbij
Schuurs komt erbij

Wat ik hoop:

Blind komt erbij
Klaassen komt erbij

Opstelling 4-3-3:

Onana

Kristensen - De Ligt - Schuurs - Tagliafico

Blind

F. De Jong - vd Beek

Neres - Dolberg - Kluivert

Opstelling 3-4-3:

Onana

Schuurs - de Ligt - Tagliafico

Blind

Klaassen - vd Beek

F. De Jong

Neres - Dolberg - Kluivert
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 20 april 2018 - 10:09   quote  deeplink  
Denk dat we ook rekening moeten houden met een vertrek van Onana.
de Ligt gaat heel lastig worden om die te behouden als ik alle berichten zo lees.
Kluivert heeft (nog steeds)niet bijgetekend, dus misschien ook al voorzichtig rekening houden met een vertrek.
Blind heeft reeds aangegeven het te vroeg te vinden voor een terugkeer.
Eide
 Eide - vrijdag 20 april 2018 - 10:14   quote  deeplink  
Wat moet je met Donny, Siem EN Klaassen in je selectie?
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 20 april 2018 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:14 schreef Eide het volgende:
Wat moet je met Donny, Siem EN Klaassen in je selectie?
Denk dat hij niet eens rekening heeft gehouden met Siem. Terecht ook, want kan echt gewoon niet meer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 april 2018 - 10:29   quote  deeplink  
Pfffff volgend seizoen!!!
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:14 schreef Eide het volgende:
Wat moet je met Donny, Siem EN Klaassen in je selectie?
Wedstrijden winnen! Wedden dat ze het voor elkaar over hebben om af en toe te banken als de trainer juiste keuzes maakt? Beetje kwaliteit in de breedte is prima, hebben we nodig! Anders liggen we er weer meteen uit. Diversiteit in het spel brengen. Vandaar ook de twee verschillende opstellingen. Kom maar op tegen een aanvallend Ajax!

En het zijn geen haantjes, ze willen allemaal voetballen maar ze zijn realistisch genoeg om te snappen dat ze bij een groter geheel horen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:17 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat hij niet eens rekening heeft gehouden met Siem. Terecht ook, want kan echt gewoon niet meer.
Zeker wel. Maar hij is perfect voor de breedte. Heeft internationale ervaring en kan duidelijk maken dat je niet te vroeg moet vertrekken. Plus hij heeft een prima leeftijd, zeker in de Eredivisie. Is 4x kampioen geworden en heeft de band gedragen met verve.

Schone, die kan helaas echt niet meer. Heeft jaren een belangrijke taak vervuld, maar nu is het tijd om ook hem te gaan vervangen voor beter.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 april 2018 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:46 schreef JOOD het volgende:

[..]

Zeker wel. Maar hij is perfect voor de breedte. Heeft internationale ervaring en kan duidelijk maken dat je niet te vroeg moet vertrekken. Plus hij heeft een prima leeftijd, zeker in de Eredivisie. Is 4x kampioen geworden en heeft de band gedragen met verve.

Schone, die kan helaas echt niet meer. Heeft jaren een belangrijke taak vervuld, maar nu is het tijd om ook hem te gaan vervangen voor beter.
Gisteren anders een paar prima passes en assists gezien van Schone.

En als ik het goed begreep is balverlies dan niet zo erg! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 april 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - vrijdag 20 april 2018 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wedstrijden winnen! Wedden dat ze het voor elkaar over hebben om af en toe te banken als de trainer juiste keuzes maakt? Beetje kwaliteit in de breedte is prima, hebben we nodig! Anders liggen we er weer meteen uit. Diversiteit in het spel brengen. Vandaar ook de twee verschillende opstellingen. Kom maar op tegen een aanvallend Ajax!

En het zijn geen haantjes, ze willen allemaal voetballen maar ze zijn realistisch genoeg om te snappen dat ze bij een groter geheel horen.
3 man voor 1 positie is gewoon kapitaalvernietiging en voegt ook helemaal niets toe.
remco k
 remco k - vrijdag 20 april 2018 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gisteren anders een paar prima passes en assists gezien van Schone.

En als ik het goed begreep is balverlies dan niet zo erg! ;-)
Als je Schone zou inzetten voor een van de aanvallend ingestelde posities ben ik het volledig met je eens.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je Schone zou inzetten voor een van de aanvallend ingestelde posities ben ik het volledig met je eens.
Is een prima man om erbij te hebben. Maar ik verwacht niet dat Schone terugkeert naar de positie waar hij al die tijd voordat hij naar Ajax kwam gespeeld had. Namelijk Ziyech is een paniekaankoop geweest(laatste week van de transferweek). Toen was Schone al lang in dienst.

Schone is niet de vervanger van de mogelijke vertrekkende Ziyech.

De vervanger van Ziyech was Nouri. Dus in de opleiding zit niet. Ik twijfel of die spelers uit de jeugd dan goed genoeg zijn. Als Nouri ze uit de basis heeft gehouden.
Ik denk dat de vervanger van Ziyech uit het buitenland moet komen.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 20 april 2018 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Is een prima man om erbij te hebben. Maar ik verwacht niet dat Schone terugkeert naar de positie waar hij al die tijd voordat hij naar Ajax kwam gespeeld had. Namelijk Ziyech is een paniekaankoop geweest(laatste week van de transferweek). Toen was Schone al lang in dienst.

Schone is niet de vervanger van de mogelijke vertrekkende Ziyech.

De vervanger van Ziyech was Nouri. Dus in de opleiding zit niet. Ik twijfel of die spelers uit de jeugd dan goed genoeg zijn. Als Nouri ze uit de basis heeft gehouden.
Ik denk dat de vervanger van Ziyech uit het buitenland moet komen.
Denk dat Frenkie hem wel prima kan vervangen. Met daarachter de Wit als stand-in wellicht?
Voor op defensief middenveld een beest halen (liefst met enige ervaring)
Eide
 Eide - vrijdag 20 april 2018 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Schone is niet de vervanger van de mogelijke vertrekkende Ziyech.
Dat is Frenkie de Jong. Carel Eiting of Mazraoui is de natuurlijke opvolger van Schone. Het is afwachten wanneer die zich voldoende ontwikkelen om Schone uit de basis te spelen. Ik voorzie nog een periode als 12e man voor Schone en dan een rol binnen het trainersgilde van Ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:10 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat Frenkie hem wel prima kan vervangen. Met daarachter de Wit als stand-in wellicht?
Voor op defensief middenveld een beest halen (liefst met enige ervaring)
Dat is zeker een mogelijkheid.

Voor de nummer 6 zou ik gaan voor Daley Blind. Nog 1 jarig contract bij ManU. Meer dan 10 mil zou die toch niet kosten, denk ik.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 20 april 2018 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is zeker een mogelijkheid.

Voor de nummer 6 zou ik gaan voor Daley Blind. Nog 1 jarig contract bij ManU. Meer dan 10 mil zou die toch niet kosten, denk ik.
Het valt altijd te proberen natuurlijk, maar Blind heeft vorige week ofzo aangegeven dat hij het nog te vroeg vind voor een terugkeer, ook wel begrijpelijk vind ik vanuit zijn perspectief.
Eide
 Eide - vrijdag 20 april 2018 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wedstrijden winnen!
Het zijn 3 precies dezelfde voetballers. Dat heb je niet nodig. Met Jurgen Ekkelenkamp komt er nog zo'n diep spelende, makkelijk scorende middenvelder aan.

Ajax heeft met Donny, Frenkie, Schone, Mazraoui, Eiting en Siem ruimschoots voldoende diepte en klasse op het middenveld. Ajax verliest met Ziyech vooral creativiteit en rendement. Creativiteit brengt Klaassen ook niet en rendament is er wel.

Ajax moet vooral de voorhoede aan het voetballen krijgen. Kluivert en Neres zijn echt hele goede voetballers maar worden in mijn optiek verkeerd gebruikt door de trainer. Daardoor komen Dolberg en KJH ook niet aan voetballen toe. Er moet tactisch iets anders, of er moet een heel andere voorhoede komen.

Verdedigend staat het redelijk. Kristensen is okay maar niet geweldig. Veltman heb ik wat hoger zitten maar is bepaalde geen Tagliafico. De Ligt is een geweldenaar die straks Perr Schuurs naast zich krijgt. Ik ben wel benieuwd wat dat gaat opleveren.

Van leer heeft zich dit seizoen door blessures nauwelijks kunnen laten zien. Toch is het echt wel een goede keeper. Ik vind de keepers van Jong Ajax allemaal niet van het niveau Eredivisie. Iemand als Unnerstal is het overwegen waard als Onana vertrekt.
Eide
 Eide - vrijdag 20 april 2018 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is zeker een mogelijkheid.

Voor de nummer 6 zou ik gaan voor Daley Blind. Nog 1 jarig contract bij ManU. Meer dan 10 mil zou die toch niet kosten, denk ik.
Daley Blind wil nog niet terug naar Nederland. Dat heeft hij recent gezegd in een interview waarin hij sowieso heeft gezegd in Manchester te willen blijven. AS Roma zou ook intresse hebben in Blind.

Blind komt niet naar Ajax. Vergeet dat rustig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Daley Blind wil nog niet terug naar Nederland. Dat heeft hij recent gezegd in een interview waarin hij sowieso heeft gezegd in Manchester te willen blijven. AS Roma zou ook intresse hebben in Blind.

Blind komt niet naar Ajax. Vergeet dat rustig.
Ik heb dat interview net gelezen. Hij gooit de deur niet dicht ofzo.
Hij zegt dat hij erover zou nadenken als Ajax zou komen.
Hij zegt ook dat hij het leuk zou vinden om ooit terug te keren, maar hij vind dat het nu nog te vroeg voor is, denk hij.

Hij zegt zelf dat hij qua leeftijd nu op zijn best is, qua lichaam(is 28). Dat klopt.
Om dan te zien dat hij zeer weinig speelt, sorry maar lijkt het mij niet dat hij wilt blijven.

Optie is er bij hem wel degelijk om terug te keren, waarom zou ik hem dan moeten vergeten?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax moet vooral de voorhoede aan het voetballen krijgen. Kluivert en Neres zijn echt hele goede voetballers maar worden in mijn optiek verkeerd gebruikt door de trainer. Daardoor komen Dolberg en KJH ook niet aan voetballen toe. Er moet tactisch iets anders, of er moet een heel andere voorhoede komen.

Dan moet je opzoek naar een ander type spits. Spits zie zelf zijn doelpunten voorbereid(alla Messi).

Met buitenspelers zoals Nerres en Kluivert, die vaak naar binnen gaan en voor een schot gaan of voor de combinatie met de spits. Dat werkt niet voor Hunterlaar.

Je moet een spits hebben die in de kleinste ruimte kan spelen.
Ik vraag mij af of Dolberg dat kan. Is naar mij idee te afhankelijk van aanvoer.
Als die namelijk er niet is dan verzuipt hij, net als Klaas Jan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Verdedigend staat het redelijk. Kristensen is okay maar niet geweldig. Veltman heb ik wat hoger zitten maar is bepaalde geen Tagliafico. De Ligt is een geweldenaar die straks Perr Schuurs naast zich krijgt. Ik ben wel benieuwd wat dat gaat opleveren.

Kristensen is 3x beter dan Veltman. Laat die man maar even wat langer rechtsback spelen. Viel gisteren goed in.

De vraag is of De ligt nog wel bij Ajax voetbalt volgend seizoen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Het zijn 3 precies dezelfde voetballers. Dat heb je niet nodig. Met Jurgen Ekkelenkamp komt er nog zo'n diep spelende, makkelijk scorende middenvelder aan.

Ajax heeft met Donny, Frenkie, Schone, Mazraoui, Eiting en Siem ruimschoots voldoende diepte en klasse op het middenveld. Ajax verliest met Ziyech vooral creativiteit en rendement. Creativiteit brengt Klaassen ook niet en rendament is er wel.

Ajax moet vooral de voorhoede aan het voetballen krijgen. Kluivert en Neres zijn echt hele goede voetballers maar worden in mijn optiek verkeerd gebruikt door de trainer. Daardoor komen Dolberg en KJH ook niet aan voetballen toe. Er moet tactisch iets anders, of er moet een heel andere voorhoede komen.

Verdedigend staat het redelijk. Kristensen is okay maar niet geweldig. Veltman heb ik wat hoger zitten maar is bepaalde geen Tagliafico. De Ligt is een geweldenaar die straks Perr Schuurs naast zich krijgt. Ik ben wel benieuwd wat dat gaat opleveren.

Van leer heeft zich dit seizoen door blessures nauwelijks kunnen laten zien. Toch is het echt wel een goede keeper. Ik vind de keepers van Jong Ajax allemaal niet van het niveau Eredivisie. Iemand als Unnerstal is het overwegen waard als Onana vertrekt.
En zo mis je dus weer ervaring en verlies je op bepaalde momenten in het seizoen punten.

10 jaar geleden lag de gemiddelde leeftijd van Ac Milan rond de 31! En wat een team was dat zeg.. jarenlang samenspelen is meer waard dan een topspeler alleen. Plus daarbij is de ervaring meer waard dan misschien wel 2 topspelers.

Dus ervaring telt en een team bij elkaar houden ook. Vd Beek gaat over 1 jaar ook vertrekken als hij slim is. Wil je dan weer opnieuw gaan bouwen? Of heb je dan al Siem en Klaassen in je team die een nieuw talent bij de hand kunnen nemen? (Eiting, Ekkelkamp) bijvoorbeeld.

Tijd om aan de lange termijn te gaan denken. Ja daar hoort af en toe banken bij ja. Lekker boeien.
Eide
 Eide - vrijdag 20 april 2018 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

10 jaar geleden lag de gemiddelde leeftijd van Ac Milan rond de 31! En wat een team was dat zeg.. jarenlang samenspelen is meer waard dan een topspeler alleen. Plus daarbij is de ervaring meer waard dan misschien wel 2 topspelers.

[...]

Tijd om aan de lange termijn te gaan denken. Ja daar hoort af en toe banken bij ja. Lekker boeien.
Dan is dit HET moment om even op te zoeken hoe het sindsdien met AC Milan is verlopen. Juist daar werd ontzettend op de korte termijn gedacht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 april 2018 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 20 april 2018 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

En zo mis je dus weer ervaring en verlies je op bepaalde momenten in het seizoen punten.

10 jaar geleden lag de gemiddelde leeftijd van Ac Milan rond de 31! En wat een team was dat zeg.. jarenlang samenspelen is meer waard dan een topspeler alleen. Plus daarbij is de ervaring meer waard dan misschien wel 2 topspelers.

Dus ervaring telt en een team bij elkaar houden ook. Vd Beek gaat over 1 jaar ook vertrekken als hij slim is. Wil je dan weer opnieuw gaan bouwen? Of heb je dan al Siem en Klaassen in je team die een nieuw talent bij de hand kunnen nemen? (Eiting, Ekkelkamp) bijvoorbeeld.

Tijd om aan de lange termijn te gaan denken. Ja daar hoort af en toe banken bij ja. Lekker boeien.
Ik zou Siem wel vervangen hoor. Vervelend voor die jongen natuurlijk, maar hij trekt het gewoon niet meer. Dan zou ik liever kiezen voor een speler die ervaring heeft en het ook in het veld kan laten zien, dat laatste ontbreekt bij Siem jammergenoeg.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan is dit HET moment om even op te zoeken hoe het sindsdien met AC Milan is verlopen. Juist daar werd ontzettend op de korte termijn gedacht.
Nee.

Ik bedoel natuurlijk niet dat we een team van gemiddeld 31 jaar moeten samen gaan stellen.. maar dat snap je geloof ik zelf ook wel toch?

Stabiliteit op de lange termijn is het belangrijkst voor een club als Ajax. Jeugd stroomt door voetbalt redelijk en vertrekt. Thats it. Thats Ajax.

Probeer daaromheen dan een stabiele basis te creeren met goede (oud)spelers die niet meer vertrekken. Zoals bijvoorbeeld Schone de afgelopen jaren is gebleven. Credits voor hem.

Op die manier ben je niet iedere keer je hele team kwijt en hoef je niet iedere keer opnieuw te beginnen...
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:56 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik zou Siem wel vervangen hoor. Vervelend voor die jongen natuurlijk, maar hij trekt het gewoon niet meer. Dan zou ik liever kiezen voor een speler die ervaring heeft en het ook in het veld kan laten zien, dat laatste ontbreekt bij Siem jammergenoeg.
Dan krijg je dus wat ik iedere keer te horen krijg bij mijn posts, dan sta je de jeugd in de weg en kun je niet iedereen opstellen. Siem is prima voor iedere Nederlandse club. Dus prima voor de breedte bij Ajax. Ik zou hem houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 april 2018 door JOOD --
Eide
 Eide - vrijdag 20 april 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 13:27 schreef JOOD het volgende:

[..]

Probeer daaromheen dan een stabiele basis te creeren met goede (oud)spelers die niet meer vertrekken. Zoals bijvoorbeeld Schone de afgelopen jaren is gebleven. Credits voor hem.
Dat doet Ajax anders toch al vrij regelmatig. Helaas vallen dergelijke keuzes geregeld niet heel best uit. Ik geloof niet zo in die ervaringsmythe. Natuurlijk is het fijn als je kan terugvallen op spelers die veel hebben meegemaakt, maar als ze het elftal niet beter maken heb je er onder de streep niets aan.

Ajax heeft momenteel met KJH, Siem de Jong en Lasse Schone een aantal ervaren rotten. Ik zie niet onmiddellijk in waarom Ajax er een punt van moet maken daar meer ervaring bij te zetten. Een probleem van Ajax blijft dat goed genoeg meestal jong talent betekent, aan de vooravond van een mooie carrière.

Het grote probleem van Ajax blijft echter het omzetten van talent en kwaliteit in goed voetbal en teammentaliteit. Als Ajax echt ergens moet investeren is het op dat gebied.
AkaS
 AkaS - vrijdag 20 april 2018 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 13:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat doet Ajax anders toch al vrij regelmatig. Helaas vallen dergelijke keuzes geregeld niet heel best uit. Ik geloof niet zo in die ervaringsmythe. Natuurlijk is het fijn als je kan terugvallen op spelers die veel hebben meegemaakt, maar als ze het elftal niet beter maken heb je er onder de streep niets aan.

Ajax heeft momenteel met KJH, Siem de Jong en Lasse Schone een aantal ervaren rotten. Ik zie niet onmiddellijk in waarom Ajax er een punt van moet maken daar meer ervaring bij te zetten. Een probleem van Ajax blijft dat goed genoeg meestal jong talent betekent, aan de vooravond van een mooie carrière.

Het grote probleem van Ajax blijft echter het omzetten van talent en kwaliteit in goed voetbal en teammentaliteit. Als Ajax echt ergens moet investeren is het op dat gebied.
Dat denk ik dus ook en daarom snap ik niet dat ze telkens weer een onervaren trainer aanstellen.

Je hebt een groep jonge maar talentvolle honden, waarom dan niet een ervaren trainer voor deze groep zetten. Iemand die rustig is en blijft. Alle beginnersfouten al eens heeft gemaakt en deze rust op de groep overbrengt. Ondersteunt door 1 of een paar ervaren spelers in het veld. En vooral ook inziet waar de kracht van zijn spelersgroep ligt en ze daar dan ook in laat groeien.
Loetje
 Loetje - vrijdag 20 april 2018 - 14:12   quote  deeplink  
Onana/Unnerstall/Branderhorst
Aankoop/De Ligt, Wober, Tagliafico.
Van De Beek/Klaassen, DenDoncker, F. De Jong.
Neres, Vincent Janssen, Kluivert/Johnsen

Als toevoeging, want ik noem maar wat... Feit is dat de ploeg goed en vooral juist versterkt moet worden. Ik vind onze spitsen ondermaats, een 6 is een pre en achterin moet er ook wat bij. Teveel spelers daar zakken door de mand.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 april 2018 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 19:38   quote  deeplink  
Is het geen optie om 4-4-2 te spelen?

Qua verdediging lopen de beide "spitsen" met hun backs mee. Eigenlijk wat beide buitenspelers deden.
nummer 10 stoort de opbouw, wat de spits altijd deed.

En in balbezit hebben de "spitsen" de ruimte om alles te doen wat goed voor hun is.
En nummer 10 heeft ook de vrijheid om te doen wat die wil, zelfs de bal ophalen bij de verdediging.
remco k
 remco k - zaterdag 21 april 2018 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Is een prima man om erbij te hebben. Maar ik verwacht niet dat Schone terugkeert naar de positie waar hij al die tijd voordat hij naar Ajax kwam gespeeld had. Namelijk Ziyech is een paniekaankoop geweest(laatste week van de transferweek). Toen was Schone al lang in dienst.

Schone is niet de vervanger van de mogelijke vertrekkende Ziyech.

De vervanger van Ziyech was Nouri. Dus in de opleiding zit niet. Ik twijfel of die spelers uit de jeugd dan goed genoeg zijn. Als Nouri ze uit de basis heeft gehouden.
Ik denk dat de vervanger van Ziyech uit het buitenland moet komen.
Wat jij post suggereer ik totaal niet
remco k
 remco k - zaterdag 21 april 2018 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 12:10 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat Frenkie hem wel prima kan vervangen. Met daarachter de Wit als stand-in wellicht?
Voor op defensief middenveld een beest halen (liefst met enige ervaring)
De wit is ook een type zoals van de beek en Klaassen waren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 17:49   quote  deeplink  
Mijn ideale opstelling is.

Onana
Nico
Daley
Ligt
Massaouri
Eiting
Frenkie
Donny
Ziyech
Tadic
Nerres

Want als deze spelers vertrekken vind ik dat een aderlating. Lastig om te vervangen.

Ja er zit geen spits in. Maar ook geen klassieke linksbuiten.
Ook geen originele rechtsback en ook geen originele controlerende middenvelder.
Maar dat is niet nodig omdat de spelers dit prima invullen als team.
Litmanen
 Litmanen - zondag 18 november 2018 - 15:08   quote  deeplink  
Voor volgend jaar, als ik even uit ga van alleen een vertrek van De Ligt, Frenkie en Ziyech.

.................Onana.............
..Magallan of Edson...Wober.........
.Mazraoui............... Tagliafico..
...............Blind.................
.......Pedrinho.....vdBeek...........
.Neres.....................Tadic.....
.............Dolberg..................
Litmanen
 Litmanen - zondag 18 november 2018 - 21:34   quote  deeplink  
Als Ziyech en De Jong weggaan
Vind ik dit ook wel interessant

.......Blind........
...vdBeek...Tadic....
.Neres.........Babel..
.......Dolberg........

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling 2018-2019









0.0092868