BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tik.. tak.. tik.. tak..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 20 juni 2018 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee, dat kan dus niet. Overmars gaf in mei aan dat de selectie voor de start van het nieuwe seizoen, 19 juni, op orde moest zijn. Dat is hem dus niet gelukt. En daarbij strooit hij dus wederom zand in de ogen van de supporters. Ik ben die mooie praatjes nu weleens zat!! Ik wil Ajax terug!!!
Ik heb het desbetreffende interview even terug gekeken. Geen aanrader want het is alsof je nagels over een schoolbord hoort gaan. Goed, Overmars zegt alleen dat er aan de start van de Europese play-offs (lees 3e voorronde CL) een volwaardige selectie staat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb het desbetreffende interview even terug gekeken. Geen aanrader want het is alsof je nagels over een schoolbord hoort gaan. Goed, Overmars zegt alleen dat er aan de start van de Europese play-offs (lees 3e voorronde CL) een volwaardige selectie staat.
Ik heb enkel het nieuwsbericht gelezen. Dan nog vind ik dat Ajax weer veel te afwachtend aan het handelen is. Al maanden lang laten ze hun pijpen hangen naar het Argentijnse Boca. Ze hadden direct daarop door moeten schakelen. Ze worden gewoon voor lul gezet.

Overigens doel ik op een ander interview. Gegeven aan Inside Ajax op Ziggo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 juni 2018 door Ajax Warrior --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 juni 2018 - 20:46   quote  deeplink  
Het feit dat we weinig horen vanuit Ajax wil niet zeggen dat ze nergens mee bezig zijn. Ik denk dat we beter kunnen afwachten tot dat Ajax zelf iets naar buiten brengt.
Oké, dan moeten we misschien wel erg lang wachten, maar nu suggereren, denken en zeggen van alles, maar weten feitelijk helemaal niets.....
Eide
 Eide - woensdag 20 juni 2018 - 20:47   quote  deeplink  
Het schrijnende is dat Ajax juist ruim is begonnen deze periode. Ze laten zich alleen beschamend lang aan het lijntje houden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:47 schreef Eide het volgende:
Het schrijnende is dat Ajax juist ruim is begonnen deze periode. Ze laten zich alleen beschamend lang aan het lijntje houden.
Ja, en dat is Ajax-onwaardig vind ik!!!
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 10:32 schreef Ronald 1960 het volgende:
Beste AkaS, Ik lees ieder keer jouw berichten en geef iin je veel dingen gelijk, maar in veel dingen ook weer niet. Ieder z'n menig toch?
Toch zou ik van jou graag willen weten hoe jij de situatie van onze club zou oplossen. Je hebt veel kritiek op Overmars en consorte, al dan niet terecht.
Ik ben benieuwd wat jouw ideeën hierover zijn en met welke namen en bedragen voor de te halen spelers jij onze club zou kunnen verblijden.
Beste Ronald,

Het is denk ik logisch dat wij het als supporters van Ajax soms eens zijn en soms oneens. Wat betreft mijn kritiek op Overmars / de directie / het oude TH en de personen hier in zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn denk ik. Tenzij je Ajax als liefdadigheidsinstelling benaderd. voor mij is en blijft Ajax een topclub en of zouden de uitgangspunten gebaseerd moeten zijn gelijk aan die van een topclub. Hierbij snap ik ook dat Ajax nimmer een Ronaldo of Messi kan aantrekken, maar dat hoeft ook niet en is ook niet noodzakelijk om tot prestaties te komen die de achterban kan bekoren.

Daarnaast ben ik een emotionele supporter die in deze rol voordelen en nadelen heeft. Voordeel is dat ik lekker emotioneel kritiek mag uiten op de dingen die niet goed gaan en anderzijds heb ik het nadeel dat ik er nul zeggenschap over heb en ook niet de tijd heb om mijzelf effectief te verdiepen in zaken die jij mij nu vraagt, simpelweg omdat ik het druk genoeg heb met mijn eigen werk en gezin.

Maar veel dingen heb ik in de loop der tijd al meerdere malen benoemd en onderbouwd... Wat overigens mijn uitspraak niet is, maar wel algemeen bekend en geldend is dat er in de top geen ruimte is voor excuses!

En de excuses van en voor Overmars ben ik een beetje zat geworden.

Als Overmars verantwoordelijk is voor het aankoop- en verkoopbeleid of in ieder geval zich laat betalen als zodanig waarbij hij op papier en voor de buitenwacht in functie verantwoordelijk is... Dan verwacht ik dat hij als zodanig prestaties levert. En wanneer hij intern niet de medewerking krijgt om dat uit te voeren waarvoor hij op papier eindverantwoordelijk voor is, dat hij dit naar buiten communiceert en opstapt. Voor het geld hoeft hij het niet te doen, toch?

Het TH waar hij onderdeel van is, heeft alleen uitgeblonken in vieze interen spelletjes en pogingen om elkaar weg te pesten om zodoende de macht naar zich toe te trekken.

Ik vind het onbegrijpelijk hoe Bosz essentiële zaken zijn toegezegd en pas op het allerlaatste moment niet zijn geleverd.

Verder vind ik het een enorm gemiste kans dat vervolgens een volstrekt onervaren trainer naar voren wordt geschoven en vervolgens op een enorm ongelukkig moment weer wordt ontslagen. Hierbij is het geen geheim dat Overmars in de aanloop tot dit ontslag geen zuivere rol heeft vervuld!

Tot slot wil ik zeggen dat wanneer het een doelstelling van Ajax is om de CL voorrondes door te komen en zich te plaatsen voor de groepsfase CL, dan is het de taak van Overmars om de selectie klaar te hebben voor deze missie.

Als de CL en of EL niet belangrijk zijn, maar is de doelstelling slechts kampioen worden dan dient de selectie klaar te zijn voor deze missie.

Wat betreft Ten Hag wil ik nog aanhalen dat het de keuze van Overmars is om hem te laten zitten en dit kan niet gebaseerd zijn op zijn optreden en behaalde resultaten sinds de winterstop. Maar heeft er verdacht veel van weg dat Overmars zeer geil op zijn baantje bij Ajax is en ontslag van Ten Hag = ontslag Overmars en dat wil hij niet.

Met het aanhouden van Ten Hag neemt Overmars een groot risico, een te groot risico mijn inziens want hij, Ten Hag heeft zichzelf geen dienst bewezen met zijn optredens in de media en zijn voetbaltechnische keuzes en resultaten. Wanneer het wederom niet loopt zoals wij met zijn allen willen is zijn aanblijven onhoudbaar en moeten we weer een nieuwe trainer aanstellen gedurende het seizoen die dan geen eigen selectie heeft en geen eigen voorbereiding heeft gekend. Dit vind ik gokken met een broodnodige landstitel die al 4 jaar op rij gemist is. Een 5de seizoen is gewoonweg niet te verteren.

En als ik ook nog eens kijk naar de komst van Labyad… hier was zowel de scouting als Overmars tegen, maar hij gaat toch weer overstag en laat hem komen. ( was dit ook niet het geval bij Keizer... weinig ruggengraat vind ik.)

De hele soap omtrent Magallan… Deze positie moet gewoon ingevuld zijn en Overmars blinkt hier niet uit, wederom niet uit in daadkracht. Zoals Overmars zich laat foppen door de voorzitter van Boca is gewoon amateuristisch en lachwekkend! Andere woorden heb ik niet.

Hij, Overmars verdient een hoop geld bij Ajax en het is zijn taak om daadkrachtig te zijn om to get the job done, no matter what!!!

Hij heeft een team van mensen om zich heen die inzichtelijk moeten hebben wie er voor welke positie binnen de selectie van Ajax interessant is om aan te trekken. Dat hierbij ook geïnformeerd wordt of zo'n persoon überhaupt interesse heeft in Ajax en de eredivisie, lijkt mij hierbij ook binnen de taakomschrijving van deze goed betaalde Overmars.

Het is maar net hoe je naar mijn reactie wil kijken Ronald, maar het is een hoop tekst met als doel jouw vraag respectvol te beantwoorden en aan te geven hoe ik erover denk!
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 12:30 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat ik daar niet op ben gekomen... ;-)
Verkopen kan stijfkop Overmars als de beste, althans dat lijkt zo want zeer gewilde talenten verkopen lijkt me nou niet echt hogere wiskunde. Maar laat hem Veltman maar eens verkopen rond de 10 mln... Dan heeft hij skills.

Ik ben verder helemaal klaar met Kluivert, maar volgens mij was het aan het begin van dit seizoen geen verrassing dat Kluivert een enorm talent met een geweldig potentieel is. En om hem dan een contractverlenging voor te leggen in de order van grootte als dat van een reserve speler is....

dom, oliedom, arrogant of een bewijs van incompetentie... Misschien dat iemand hier een definitieve bewoording voor heeft.

In ieder geval is hier een carte blanche voor de duivel raiola gecreëerd met alle gevolgen van dien!
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 13:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar stel nou eens dat Ajax op jouw manier doorpakt: ze halen een drietal dure spelers en vervolgens blijkt er uiteindelijk tóch geen speler te vertrekken... Dan heb je weer die onwaarschijnlijk brede selectie met een aantal ontevreden en dure spelers op de bank/tribune zitten.

Mijn mening is dat Ajax alleen maar dient te anticiperen bij effectieve verkoop van (een) speler(s). En is er serieuze belangstelling vlak voor het sluiten van de transferwindow, dan moet Ajax weigeren om te verkopen, ongeacht of het bod "niet te weigeren" zou zijn.
Nou snap ik jou Pietje, jij vindt dat we achter de muziek aan moeten hobbelen. Reageren in plaats van acteren. Tja in dat geval snap ik dat je zuinig in je kritiek bent. En misschien zelfs wel heel tevreden bent.... met Overmars...
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 14:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk in theorie. Maar in de praktijk zie je vaak dat er heel nee onrust komt.
Is een kwestie van managen en ja dan moet je goede managers hebben. Volgens mij gaat dit in andere landen precies zo. Brede selectie. Goede concurrentie positie... maar dan moet je je wel even plaatsen voor Europees voetbal zodat er voldoende wedstrijden zijn te spelen.

Topvoetbal is concurrentie en dus brede selecties...
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 15:34 schreef Loetje het volgende:
Vrijwel geen enkele club heeft bij de eerste training de volledige selectie rond he. De transfermarkt is in het begin natuurlijk ook veel duurder.

Kijk naar Bandé, als Ajax had gewacht, was die nu 3 miljoen waard geweest gezien de degradatie van Mechelen. En misschien had Ajax hem niet meer gewild na zijn enorm zwakke 2e seizoenshelft. Kortom, het heeft ook verschrikkelijk veel nadelen.

Niet alles ligt altijd alleen maar aan Ajax. De voetbalwereld is er een waar je niks goed kan doen. En ben het zeer zeker heel vaak niet met Ajax eens, voor mocht dat weer een van de antwoorden hierop zijn.
Misschien het ultieme bewijs dat Overmars ongeschikt is. Want om iemand voor bijna 10 mln kopen op basis van een paar goede wedstrijden is niet echt handig.

Maar voorlopig ga ik ervan uit dat Bandé al op meerdere lijstjes stond en dat het geen paniekaankoop is om even te onderstrepen dat Overmars wilde leren van zijn fouten uit andere jaren en dit keer wel op tijd de selectie rond wilde hebben...
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 17:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Prachtig verhaal, maar dan moet je als Overmars zijnde ook gewoon je bek houden en die verwachtingen niet uitspreken!!!
Kijk en daar ben ik het nou helemaal mee eens.
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb het desbetreffende interview even terug gekeken. Geen aanrader want het is alsof je nagels over een schoolbord hoort gaan. Goed, Overmars zegt alleen dat er aan de start van de Europese play-offs (lees 3e voorronde CL) een volwaardige selectie staat.
Maar dit is niet het interview waarin Overmars voor het eerst aangaf dat hij van zijn fouten wil leren en voor komend seizoen de selectie ruimschoots op tijd rond te hebben. Ten Hag was voor ons toen nog niet eens in beeld.

Dit is een herhaling van zetten in woorden van gelijke strekking.

Ben wel benieuwd waarom jij dit interview zo betiteld en de vergelijking trekt met nagels over een schoolbord. Volgens mij is dit altijd het geval wanneer Overmars spreekt. Dit is overigens een verbroederende overeenkomst die hij deelt met Ten Hag... :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Maar dit is niet het interview waarin Overmars voor het eerst aangaf dat hij van zijn fouten wil leren en voor komend seizoen de selectie ruimschoots op tijd rond te hebben. Ten Hag was voor ons toen nog niet eens in beeld.

Dit is een herhaling van zetten in woorden van gelijke strekking.

Ben wel benieuwd waarom jij dit interview zo betiteld en de vergelijking trekt met nagels over een schoolbord. Volgens mij is dit altijd het geval wanneer Overmars spreekt. Dit is overigens een verbroederende overeenkomst die hij deelt met Ten Hag... :-)
Dit is ook niet het interview waar ik op doel. Deze was volgens mij voorafgaand aan de wedstrijd tegen VVV. Het interview waar ik op doel was op vrijdag 18 mei bij het programma Inside Ajax op Ziggo Sport!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 juni 2018 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:24 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk en daar ben ik het nou helemaal mee eens.
Ik ben er ook inmiddels een beetje heel erg klaar mee AkaS. Heb Overmars ooit nog verdedigd, maar ik ben een beetje klaar met de zalvende woorden waarmee de bestuurders van Ajax de supporters continu proberen rustig te houden. Net alsof we een stel domoren zijn!
AkaS
 AkaS - woensdag 20 juni 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben er ook inmiddels een beetje heel erg klaar mee AkaS. Heb Overmars ooit nog verdedigd, maar ik ben een beetje klaar met de zalvende woorden waarmee de bestuurders van Ajax de supporters continu proberen rustig te houden. Net alsof we een stel domoren zijn!
Dat is het precies Warrior, ze zitten er voor zichzelf en kijken op ons als supporters neer. 4 of 5 jaar geen kampioenschap... Geen probleem, als je vriendje in de directie of bestuur maar je rug dekt. De euro's op de bank staan en de bonussen rijkelijk vloeien.

Dit kan natuurlijk niet naar buiten toe gezegd worden en daarom die ouwehoer verhalen die nergens op slaan.
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:21 schreef AkaS het volgende:

[..]

Is een kwestie van managen en ja dan moet je goede managers hebben. Volgens mij gaat dit in andere landen precies zo. Brede selectie. Goede concurrentie positie... maar dan moet je je wel even plaatsen voor Europees voetbal zodat er voldoende wedstrijden zijn te spelen.

Topvoetbal is concurrentie en dus brede selecties...
Concurrentie is wat anders dan nu een cv kopen voor 15 miljoen die vervolgens moet concurreren met de ligt als hij blijft. Nee sorry maar dat past zeker niet bij Ajax.
JOOD
 JOOD - woensdag 20 juni 2018 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 22:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Concurrentie is wat anders dan nu een cv kopen voor 15 miljoen die vervolgens moet concurreren met de ligt als hij blijft. Nee sorry maar dat past zeker niet bij Ajax.
Wie staat er naast de Ligt dan? #weergruwelijkkortdoordebochtgedacht..
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 00:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 23:08 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wie staat er naast de Ligt dan? #weergruwelijkkortdoordebochtgedacht..
Sterk Jood, helemaal mee eens. Een sterke aankoop naast een de Ligt die blijft... Beter kunnen we het niet hebben toch. Kunnen Schuurs en Wöber ouderwets in de luwte rijpen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 juni 2018 - 01:19   quote  deeplink  
Telegraaf meld dat Ajax rond is met Tadic en dat Tadic een clausule in zijn contract heeft staan van 17,1 miljoen.

Ajax wilt dat dus gaan betalen.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 05:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben er ook inmiddels een beetje heel erg klaar mee AkaS. Heb Overmars ooit nog verdedigd, maar ik ben een beetje klaar met de zalvende woorden waarmee de bestuurders van Ajax de supporters continu proberen rustig te houden. Net alsof we een stel domoren zijn!
Of we roepen van alles terwijl we totaal niet de informatie hebben om te oordelen...

Dat is overigens niet bedoeld als kritiek, maar Ajax geeft de afgelopen seizoenen gewoon veel geld uit. 60 miljoen in 2 seizoenen tijd, exclusief de huidige transferperiode. Men doet dus van alles, maar soms niet tijdig genoeg. De late transfer van Ziyech was daar misschien wel het beste voorbeeld van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juni 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 juni 2018 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 05:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Of we roepen van alles terwijl we totaal niet de informatie hebben om te oordelen...

Dat is overigens niet bedoeld als kritiek, maar Ajax geeft de afgelopen seizoenen gewoon veel geld uit. 60 miljoen in 2 seizoenen tijd, exclusief de huidige transferperiode. Men doet dus van alles, maar soms niet tijdig genoeg. De late transfer van Ziyech was daar misschien wel het beste voorbeeld van.
Het gaat om wat bestuurders zelf roepen in de media. Elke keer die zoethoudertje wordt je als supporter helemaal gek van. Helemaal als ze die vervolgens niet waarmaken.

Uitgaves zijn prachtig, maar een hecht elftal maken vind ik vele malen belangrijker. En veel van die uitgaves waren voor jeugdige spelers. De enige die echt zijn waarde heeft bewezen is Sanchez.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juni 2018 - 07:59   quote  deeplink  
Tik tak Tadic! Eindelijk lijkt het er op dat ze ervoor willen gaan dit jaar(mocht het niet weer een zoethoudertje zijn). Tadic wilde ik al vanaf Groningen zien komen speelde toen vaak nog vanaf links. Nu jaartje of 6 en veel ervaring rijker zal hij centraler spelen. Nog steeds een mooie speler om er bij te hebben. Vooral nu Ziyech blijft haha clubs zullen niet voor hem staan te springen na zijn
WK.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juni 2018 door Hummel10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 juni 2018 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 07:59 schreef Hummel10 het volgende:
Tik tak Tadic! Eindelijk lijkt het er op dat ze ervoor willen gaan dit jaar(mocht het niet weer een zoethoudertje zijn). Tadic wilde ik al vanaf Groningen zien komen speelde toen vaak nog vanaf links. Nu jaartje of 6 en veel ervaring rijker zal hij centraler spelen. Nog steeds een mooie speler om er bij te hebben. Vooral nu Ziyech blijft haha clubs zullen niet voor hem staan te springen na zijn
WK.
Wat was die goed he! Net zo inspirerend als bij Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 juni 2018 - 09:49   quote  deeplink  
AkaS, dank voor je duidelijke antwoordt (wel lang, maar oké ;-) ).
Ik begrijp je reacties en van velen op het forum en kan ook heel ver hier in mee gaan, maar wat ik graag wil horen: welke spelers en voor hoeveel geld wil je dan betere spelers halen? Deze vraag geldt dus ook voor de anderen....

Wat Kluivert betreft: Die is imo een stuk minder belangrijk en vooral stabiel geweest dan bv de Ligt. ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij uit sportief oogpunt niet wilde bijtekenen. Financieel kan ik dat nog wel begrijpen, maar als hij had gebleven had hij over 1 of 2 jaar het meervoudige kunnen verdienen voor zichzelf en voor Ajax. (als hij niet zwaar geblesseerd zou raken natuurlijk)

Nu lijkt het er op dat Ajax meer gaat willen betalen voor oudere spelers met internationale ervaring. Als Tadic werkelijk komt, is dit een goede zaak. ik ben dan ook benieuwd wie er nog meer gaan komen.....

Voor de rest zou ik graag willen dat als het seizoen begint dat we allemaal volledig achter onze club staan, of dit nu wel of niet met Ten Hag en Overmars en consorte is.

Het belangrijkste is dat we de poulefase bereiken, liefst CL, en bovenal kampioen worden!!

Halen we geen poulefase, dan is het Ten Hag niet gelukt om een team te bouwen met onze talenten (en gevestigde/oudere/ervaren spelers) Heel belangrijk is dat alle spelers ook laten zien dat we willen, dus meer strijdlust en werklust, dus een tandje extra bij zetten, want vaak lijkt, let wel, LIJKT het wel of ze geen zin hebben om te voetballen.....

Op naar een (hopelijk) mooi en goed seizoen ;-)
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 05:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Of we roepen van alles terwijl we totaal niet de informatie hebben om te oordelen...

Dat is overigens niet bedoeld als kritiek, maar Ajax geeft de afgelopen seizoenen gewoon veel geld uit. 60 miljoen in 2 seizoenen tijd, exclusief de huidige transferperiode. Men doet dus van alles, maar soms niet tijdig genoeg. De late transfer van Ziyech was daar misschien wel het beste voorbeeld van.
Volgens mij is dit nog altijd een supportersforum. En het staat je als supporter vrij om een beeld te vormen ten aanzien wat we zien of wat er gelekt wordt naar de media.

De verantwoordelijken binnen Ajax hebben zelf de hand in de ontstane beeldvorming. En hoe serieuzer zij ons nemen, hoe opener en transparanter is de informatiestroom van en naar ons supporters.

Maar zodra er politieke spelletjes gespeeld gaan worden komen er rookgordijnen en daar kunnen misvattingen ontstaan die uiteindelijk hun reet kunnen redden of hen de kop kosten....

Maar er is niemand die mij verplicht om een journaailist te worden alvorens ik mij op dit forum kan en mag uiten.

Is overigens niet bedoeld als kritiek...
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 09:49 schreef Ronald 1960 het volgende:
AkaS, dank voor je duidelijke antwoordt (wel lang, maar oké ;-) ).
Ik begrijp je reacties en van velen op het forum en kan ook heel ver hier in mee gaan, maar wat ik graag wil horen: welke spelers en voor hoeveel geld wil je dan betere spelers halen? Deze vraag geldt dus ook voor de anderen....

Wat Kluivert betreft: Die is imo een stuk minder belangrijk en vooral stabiel geweest dan bv de Ligt. ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij uit sportief oogpunt niet wilde bijtekenen. Financieel kan ik dat nog wel begrijpen, maar als hij had gebleven had hij over 1 of 2 jaar het meervoudige kunnen verdienen voor zichzelf en voor Ajax. (als hij niet zwaar geblesseerd zou raken natuurlijk)

Nu lijkt het er op dat Ajax meer gaat willen betalen voor oudere spelers met internationale ervaring. Als Tadic werkelijk komt, is dit een goede zaak. ik ben dan ook benieuwd wie er nog meer gaan komen.....

Voor de rest zou ik graag willen dat als het seizoen begint dat we allemaal volledig achter onze club staan, of dit nu wel of niet met Ten Hag en Overmars en consorte is.

Het belangrijkste is dat we de poulefase bereiken, liefst CL, en bovenal kampioen worden!!

Halen we geen poulefase, dan is het Ten Hag niet gelukt om een team te bouwen met onze talenten (en gevestigde/oudere/ervaren spelers) Heel belangrijk is dat alle spelers ook laten zien dat we willen, dus meer strijdlust en werklust, dus een tandje extra bij zetten, want vaak lijkt, let wel, LIJKT het wel of ze geen zin hebben om te voetballen.....

Op naar een (hopelijk) mooi en goed seizoen ;-)
Is idd veel tekst :-)

En natuurlijk sta ik straks achter Ajax en hoop ik dat ten Hag alle kritiek gaat weerleggen en een team neerzet dat de pannen van het dak speelt. Graag zelfs....

Ik meld mij dan graag met schaamrode kaken op dit forum.... Alleen ben ik bang dat dit een heel matig gezapig seizoen gaat worden met angsthazen voetbal en een trainer die de waarheid manipuleert met statistieken van balbezit, passes, doelpogingen en nog meer van die bullshit.

Maar only time can tell....again!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juni 2018 door AkaS --
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 11:15   quote  deeplink  
Linksom of rechtsom is het vertrouwen in Ten Hag onder de meeste Ajaxsupporters gewoon heel erg laag. Dat is niet gek als je weet dat Ajax het in elke categorie die je kan verzinnen onder Ten Hag slechter deed dan onder Keizer.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 juni 2018 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 11:15 schreef Eide het volgende:
Linksom of rechtsom is het vertrouwen in Ten Hag onder de meeste Ajaxsupporters gewoon heel erg laag. Dat is niet gek als je weet dat Ajax het in elke categorie die je kan verzinnen onder Ten Hag slechter deed dan onder Keizer.
Tja Bozs liet wel met zijn speelwijze een gat achter en die is lastig op te vullen. Keizer probeerde het op zijn manier, maar wedstrijden zoals onder Bosz, dat zullen we niet meer zien. Hoe naief het soms ook was, amusant was het zeker.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 12:03   quote  deeplink  
Weet ik niet. Ook onder Bosz was het regelmatig verschrikkelijk. De Europese campagne verhulde alleen heel erg veel. Bovendien was het verschil tussen Ajax in de ArenA en Ajax uit wel heel erg groot onder Bosz.

Ik wil eerst gewoon weer eens een Ajax wat tegenstanders wil opvreten. Elke wedstrijd weer. Een Ajax waar tegenstanders met het dun in de broek naar toe gaan.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 juni 2018 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee, dat kan dus niet. Overmars gaf in mei aan dat de selectie voor de start van het nieuwe seizoen, 19 juni, op orde moest zijn. Dat is hem dus niet gelukt. En daarbij strooit hij dus wederom zand in de ogen van de supporters. Ik ben die mooie praatjes nu weleens zat!! Ik wil Ajax terug!!!
Dat laatste absoluut eens. Selectie zo vroeg helemaal rond heb ik nog nooit gezien nergens. Dus verbaasd ben ik niet. Echter had Overmars dat niet moeten beloven.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 juni 2018 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:24 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien het ultieme bewijs dat Overmars ongeschikt is. Want om iemand voor bijna 10 mln kopen op basis van een paar goede wedstrijden is niet echt handig.

Maar voorlopig ga ik ervan uit dat Bandé al op meerdere lijstjes stond en dat het geen paniekaankoop is om even te onderstrepen dat Overmars wilde leren van zijn fouten uit andere jaren en dit keer wel op tijd de selectie rond wilde hebben...
De andere kant, hij casht bijna 20 miljoen ofzo voor een speler die nog maar een jaar vast ligt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juni 2018 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 08:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat was die goed he! Net zo inspirerend als bij Ajax.
Qua cijfers doet hij het prima bij Ajax en ook bij Marroko helaas als het even niet loopt gaat zijn kop hangen. Mentaal niet klaar voor de top vrees ik.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 juni 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 13:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Qua cijfers doet hij het prima bij Ajax en ook bij Marroko helaas als het even niet loopt gaat zijn kop hangen. Mentaal niet klaar voor de top vrees ik.
Tja Ajax krijgt geen hoofdprijs voor deze speler, als ze al een bod gaan ontvangen.... Ik zou als club zijnde niet wachten op zo'm middelmatige speler die af en toe laat zien wat hij kan, maar verder laat hij ook op het WK zien wat hij bij Ajax laat zien. Ik denk dat hij zelf ook wel weet dat hij niet hoger kan spelen dan dit.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 13:50   quote  deeplink  
Ach natuurlijk wel. De transfer van Ziyech naar AS Roma komt na het WK binnen een poep en een scheet rond.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 juni 2018 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 21:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou snap ik jou Pietje, jij vindt dat we achter de muziek aan moeten hobbelen. Reageren in plaats van acteren. Tja in dat geval snap ik dat je zuinig in je kritiek bent. En misschien zelfs wel heel tevreden bent.... met Overmars...
Ik ben inderdaad "zuinig" met kritiek. Dat is wat anders dan "kritiekLOOS" zijn.

Je kunt, zoals jij, permanente kritiek leveren op alles wat los en vast zit bij Ajax, soms terecht, soms ook onterecht. Zomaar roepen IEDEREEN ERUIT en je blijven verzetten (o.a.) tegen onze huidige trainer, zet bepaald geen zoden aan de dijk als je niet tegelijkertijd met DE oplossing komt.

En nee, ik hobbel niet achter de muziek aan: reageren is vaak beter dan (in paniek) acteren. Je kunt je namelijk als club kapot kopen. Wat je wel moet doen is een deadline stellen tot welke datum een speler mag vertrekken, dat heb ik hier al diverse keren geopperd. Maar zomaar weer wat topspelers kopen, terwijl je helemaal nog niet weet of, en zo ja welke speler vertrekt is een vorm van zelfmoord. Dan loop je een reële kans op zo'n 35, 40 selectiespelers in huis te hebben.
Met een grote kans op onvrede binnen die selectie. Dan wordt Ajax het Manchester City van Nederland.

En ja, ik ben grosso modo best wel tevreden over Marc Overmars. Vergeet daarbij niet dat de RvC hem vaak voor de voeten heeft gelopen. En met de waarschijnlijke aankoop van Tadic krijgt Overmars alom lovend commentaar voor zijn vasthoudende pogingen.

Maar goed, jij hebt jouw mening en ik heb de mijne. Accepteer het!
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 13:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad "zuinig" met kritiek. Dat is wat anders dan "kritiekLOOS" zijn.

Je kunt, zoals jij, permanente kritiek leveren op alles wat los en vast zit bij Ajax, soms terecht, soms ook onterecht. Zomaar roepen IEDEREEN ERUIT en je blijven verzetten (o.a.) tegen onze huidige trainer, zet bepaald geen zoden aan de dijk als je niet tegelijkertijd met DE oplossing komt.

En nee, ik hobbel niet achter de muziek aan: reageren is vaak beter dan (in paniek) acteren. Je kunt je namelijk als club kapot kopen. Wat je wel moet doen is een deadline stellen tot welke datum een speler mag vertrekken, dat heb ik hier al diverse keren geopperd. Maar zomaar weer wat topspelers kopen, terwijl je helemaal nog niet weet of, en zo ja welke speler vertrekt is een vorm van zelfmoord. Dan loop je een reële kans op zo'n 35, 40 selectiespelers in huis te hebben.
Met een grote kans op onvrede binnen die selectie. Dan wordt Ajax het Manchester City van Nederland.

En ja, ik ben grosso modo best wel tevreden over Marc Overmars. Vergeet daarbij niet dat de RvC hem vaak voor de voeten heeft gelopen. En met de waarschijnlijke aankoop van Tadic krijgt Overmars alom lovend commentaar voor zijn vasthoudende pogingen.

Maar goed, jij hebt jouw mening en ik heb de mijne. Accepteer het!
Hoe weet je dat Pietje, dat de rvc Overmars voor de voeten heeft gelopen?
Loetje
 Loetje - donderdag 21 juni 2018 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 17:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hoe weet je dat Pietje, dat de rvc Overmars voor de voeten heeft gelopen?
Overmars en ook Frank de Boer hebben dat meermaals aangegeven dat ze goedkeuring nodig hadden van de RvC voor transfers gap.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 12:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

De andere kant, hij casht bijna 20 miljoen ofzo voor een speler die nog maar een jaar vast ligt.
Is dit dan de verdienste van Overmars of de huidige marktwerking?
Pietje
 Pietje - donderdag 21 juni 2018 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 17:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hoe weet je dat Pietje, dat de rvc Overmars voor de voeten heeft gelopen?
In het nieuws en op diverse sites. Meerdere keerden hoorden en lazen we dat de rvc aankopen tegenhielden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juni 2018 door Pietje --
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 19:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

In het nieuws en op diverse sites. Meerdere keerden hoorden en lazen we dat de rvc aankopen tegenhielden.
Yup. Er moest eerst verkocht worden voor Ajax de markt op mocht waardoor Ajax steeds op achterstand begon.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 18:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Overmars en ook Frank de Boer hebben dat meermaals aangegeven dat ze goedkeuring nodig hadden van de RvC voor transfers gap.
Dat van de rvc is een eigen leven gaan leiden. De rvc bepaalde het budget en daarbinnen kon Overmars zich uitleven. Maar zijn aankoop skills zijn benedenmaats en dat is met een bescheiden beurs nog lastiger als met een gevulde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juni 2018 door AkaS --
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 20:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Yup. Er moest eerst verkocht worden voor Ajax de markt op mocht waardoor Ajax steeds op achterstand begon.
Dit is een keer het specifieke geval geweest maar niet structureel.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 20:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dit is een keer het specifieke geval geweest maar niet structureel.
Dat Theo van Duivenbode is vertrokken om dat akkefietje suggereert iets anders.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 juni 2018 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 20:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dit is een keer het specifieke geval geweest maar niet structureel.
Wat een onzin! Het was de policy bij de rvc van Ajax. Eerst verkopen en als de centen binnen waren kon er wat gekocht worden. Dat is maar al te vaak in het nieuws geweest.

Maar ga jij maar lekker door met je af te zetten tegen Overmars cs.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 juni 2018 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 20:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat van de rvc is een eigen leven gaan leiden. De rvc bepaalde het budget en daarbinnen kon Overmars zich uitleven. Maar zijn aankoop skills zijn benedenmaats en dat is met een bescheiden beurs nog lastiger als met een gevulde.
Onzin dus. Zie hierboven.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 22:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een onzin! Het was de policy bij de rvc van Ajax. Eerst verkopen en als de centen binnen waren kon er wat gekocht worden. Dat is maar al te vaak in het nieuws geweest.

Maar ga jij maar lekker door met je af te zetten tegen Overmars cs.
zal ik zeker doen Pietje. Net zo lang tot er reden is om positief te zijn!
AkaS
 AkaS - donderdag 21 juni 2018 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 20:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat Theo van Duivenbode is vertrokken om dat akkefietje suggereert iets anders.
Theo had problemen met het functioneren van de directie en voormalig TH.
Niet met de rvc zelf
Eide
 Eide - vrijdag 22 juni 2018 - 05:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 23:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Theo had problemen met het functioneren van de directie en voormalig TH.
Niet met de rvc zelf
Nee, Van Duivenbode was de voorvechter van "eerst verkopen voor er gekocht wordt". Dat zorgde die zomer voor forse problemen (waaronder bv de transer van Sanchez) waarna binnen de RvC een koerswissel kwam. Van Duivenbode is naar eigen zeggen opgestapt omdat hij het niet eens was met het nieuwe transferbeleid.

Sinds die transferperiode is Ajax ook nadrukkelijk anders gaan handelen, getuige de voorbeelden Tagliafico en Neres. Daarmee is nog lang niet alles koek en ei, maar sindsdien handelt Ajax assertiever op de transfermarkt. Deze gebeurtenissen liggen zo sterk in elkaars verlengde dat je moeilijk om het verband heen kan stappen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 22 juni 2018 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 05:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, Van Duivenbode was de voorvechter van "eerst verkopen voor er gekocht wordt". Dat zorgde die zomer voor forse problemen (waaronder bv de transer van Sanchez) waarna binnen de RvC een koerswissel kwam. Van Duivenbode is naar eigen zeggen opgestapt omdat hij het niet eens was met het nieuwe transferbeleid.

Sinds die transferperiode is Ajax ook nadrukkelijk anders gaan handelen, getuige de voorbeelden Tagliafico en Neres. Daarmee is nog lang niet alles koek en ei, maar sindsdien handelt Ajax assertiever op de transfermarkt. Deze gebeurtenissen liggen zo sterk in elkaars verlengde dat je moeilijk om het verband heen kan stappen.
Wat er ook allemaal gebeurd is in de achterkamertjes... Ik heb het gevoel dat Overmars nu (laatste 6 maanden) de beginbaas en eindbaas is op het gebied van alle transfers. Laten we hopen dat dat nu tot uitdrukking gaat komen in een aantal voltreffers in de zin van Bandé, Schuurs, Labyad, Magallan, Tadic en als ik Ten Hag mag geloven nog een aanvaller.

Tot die tijd, tik...tak...tik...tak...
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juni 2018 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 05:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, Van Duivenbode was de voorvechter van "eerst verkopen voor er gekocht wordt". Dat zorgde die zomer voor forse problemen (waaronder bv de transer van Sanchez) waarna binnen de RvC een koerswissel kwam. Van Duivenbode is naar eigen zeggen opgestapt omdat hij het niet eens was met het nieuwe transferbeleid.

Sinds die transferperiode is Ajax ook nadrukkelijk anders gaan handelen, getuige de voorbeelden Tagliafico en Neres. Daarmee is nog lang niet alles koek en ei, maar sindsdien handelt Ajax assertiever op de transfermarkt. Deze gebeurtenissen liggen zo sterk in elkaars verlengde dat je moeilijk om het verband heen kan stappen.
ik weet dat o.a. het transferbeleid hem niet beviel. Zo was hij volgens mij erg tegen de verkoop van Sanchez.

Maar ik heb mijn informatie uit derden en het ongenoegen over het gevoerde transferbeleid door de directie kan beide kanten op uitgelegd worden.

Hoe dan ook het transferbeleid en de invulling aan de taken van en door de directie kon hem niet bekoren. Was hem een doorn in het oog.

En als ik alle machtspelletjes in ogenschouw neem die sindsdien naar buiten kwamen denk ik dat het mij wel duidelijk is waar Theo genoeg van had. En ik denk dat iedereen de macht en boeren slinksheid van o.a Overmars zeer onderschat...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juni 2018 door AkaS --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tik.. tak.. tik.. tak..









0.0130760