BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tik.. tak.. tik.. tak..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 22 juni 2018 - 10:45   quote  deeplink  
Ik moet zeggen Shapppoooo voor Overmars door Tadic binnen te hengelen, dat is toch wel een stunt.

Ik denk dat hij heel belangrijk voor Ajax zal zijn. Het is een leider een voorbeeld prof en dan samen met Huntelaar en ook Schone met zijn mentaliteit en vrije trappen. Ik vind het ook een goed signaal naar de jeugd toe. Op dit moment heb ik het gevoel dat de jeugdspelers al met de volgende stap/club bezig zijn voordat ze ook maar een bal in het eerste van Ajax hebben geraakt.

Het is ook goed voor de Eredivisie en met dit soort jongens creeer je wel een topsport klimaat binnen de club. Nu die Maggallan binnen hengelen en mocht dat niet lukken, lekker doorschakelen, want deze gozer staat niet eens in het Argetijnse elftal, dus zo goed zal hij wel niet zijn.

KLuivert weg, Ziyech weg, ik zie de zon alweer schijnen....
Eide
 Eide - vrijdag 22 juni 2018 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 10:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

ik weet dat o.a. het transferbeleid hem niet beviel. Zo was hij volgens mij erg tegen de verkoop van Sanchez.
Nou, waar ik op doel is dat hij juist de aankoop van Sanchez lang heeft tegengehouden omdat eerst Van der Hoorn en Van Rhijn verkocht moesten worden. Hij vond ook bijvoorbeeld 5.5 miljoen voor Casseirra te veel en wilde dat tegenhouden.

Er zijn hier nog wel een aantal andere voorbeelden over ook. Kort gesteld wilde Van Duivenbode niet dat Ajax fors de portemonnee ging trekken voor spelers, en dat eventuele aankopen pas kwamen als voorgangers waren vertrokken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juni 2018 door Eide --
JOOD
 JOOD - vrijdag 22 juni 2018 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 10:45 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik moet zeggen Shapppoooo voor Overmars door Tadic binnen te hengelen, dat is toch wel een stunt.

Ik denk dat hij heel belangrijk voor Ajax zal zijn. Het is een leider een voorbeeld prof en dan samen met Huntelaar en ook Schone met zijn mentaliteit en vrije trappen. Ik vind het ook een goed signaal naar de jeugd toe. Op dit moment heb ik het gevoel dat de jeugdspelers al met de volgende stap/club bezig zijn voordat ze ook maar een bal in het eerste van Ajax hebben geraakt.

Het is ook goed voor de Eredivisie en met dit soort jongens creeer je wel een topsport klimaat binnen de club. Nu die Maggallan binnen hengelen en mocht dat niet lukken, lekker doorschakelen, want deze gozer staat niet eens in het Argetijnse elftal, dus zo goed zal hij wel niet zijn.

KLuivert weg, Ziyech weg, ik zie de zon alweer schijnen....
Hij is er nog niet he... Let op.. Deze stop hebben we vaker aan geroken.

Maar idd. Kluivert weg, Ziyech weg. Ik zie het ook wel rooskleuriger in ALS Magallan en Tadic erbij komen. Dan laat ik me nog graag verassen door de aanvallende versterking die ook gewenst is volgens Ten Hag.
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juni 2018 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 10:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, waar ik op doel is dat hij juist de aankoop van Sanchez lang heeft tegengehouden omdat eerst Van der Hoorn en Van Rhijn verkocht moesten worden. Hij vond ook bijvoorbeeld 5.5 miljoen voor Casseirra te veel en wilde dat tegenhouden.

Er zijn hier nog wel een aantal andere voorbeelden over ook. Kort gesteld wilde Van Duivenbode niet dat Ajax fors de portemonnee ging trekken voor spelers, en dat eventuele aankopen pas kwamen als voorgangers waren vertrokken.
Dit is info die mij onbekend is. En ervan uitgaande dat jouw info correct is, zat Theo daar wel even verkeerd.

Echter heb ik in dit leven wel geleerd dat overlevenden van slangenkuilen doorspekt van vieze spelletjes en intriges nimmer zuiver op de graat zijn. En het is overduidelijk wie is overgebleven...
Eide
 Eide - vrijdag 22 juni 2018 - 12:47   quote  deeplink  
Luister, ik wil geen kwaad spreken over Van Duivenbode. De man is Ajacied in hart en nieren en is nadien nog steeds actief rond de club (bij de SV Ajax om precies te zijn). Bovenstaande is afkomstig van Theo zelf uit een interview met AT5. Het beleid was onverenigbaar met zijn overtuigingen als commissaris en daarom is hij opgestapt.

Mijn punt is vooral dat de directie weldegelijk is tegengewerkt door de RvC en dat de tendens sindien, getuige de transferperiodes sindien wel degelijk anders is. Ajax probeert sneller te handelen, wacht niet meer op het vertrek van spelers en geeft meer geld uit.

De manier waarop dat tot uiting komt kan je uiteraard eindeloos over praten. Zo veel mensen, zo veel meningen en ze zijn allemaal evenveel waard. Maar dat Ajax is tegengewerkt door de RvC en het sindsdien aantoonbaar anders gaat is toch wel een objectief feit.

Edit: Theo van Duivenbode is actief als voorzitter van de vereniging Lucky Ajax. Hij is niet actief bij de SV.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juni 2018 door Eide --
Pietje
 Pietje - vrijdag 22 juni 2018 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 12:47 schreef Eide het volgende:
Luister, ik wil geen kwaad spreken over Van Duivenbode. De man is Ajacied in hart en nieren en is nadien nog steeds actief rond de club (bij de SV Ajax om precies te zijn). Bovenstaande is afkomstig van Theo zelf uit een interview met AT5. Het beleid was onverenigbaar met zijn overtuigingen als commissaris en daarom is hij opgestapt.

Mijn punt is vooral dat de directie weldegelijk is tegengewerkt door de RvC en dat de tendens sindien, getuige de transferperiodes sindien wel degelijk anders is. Ajax probeert sneller te handelen, wacht niet meer op het vertrek van spelers en geeft meer geld uit.

De manier waarop dat tot uiting komt kan je uiteraard eindeloos over praten. Zo veel mensen, zo veel meningen en ze zijn allemaal evenveel waard. Maar dat Ajax is tegengewerkt door de RvC en het sindsdien aantoonbaar anders gaat is toch wel een objectief feit.
Van A t/m Z ben ik het met je eens.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 22 juni 2018 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 12:47 schreef Eide het volgende:
Luister, ik wil geen kwaad spreken over Van Duivenbode. De man is Ajacied in hart en nieren en is nadien nog steeds actief rond de club (bij de SV Ajax om precies te zijn). Bovenstaande is afkomstig van Theo zelf uit een interview met AT5. Het beleid was onverenigbaar met zijn overtuigingen als commissaris en daarom is hij opgestapt.

Mijn punt is vooral dat de directie weldegelijk is tegengewerkt door de RvC en dat de tendens sindien, getuige de transferperiodes sindien wel degelijk anders is. Ajax probeert sneller te handelen, wacht niet meer op het vertrek van spelers en geeft meer geld uit.

De manier waarop dat tot uiting komt kan je uiteraard eindeloos over praten. Zo veel mensen, zo veel meningen en ze zijn allemaal evenveel waard. Maar dat Ajax is tegengewerkt door de RvC en het sindsdien aantoonbaar anders gaat is toch wel een objectief feit.
1 ding is zeker Ajax zat ooit onder curatele door de RVC en dat is niet gek als je weet dat Ajax al bijna 2x failliet is gegaan. De houding van Van Duivebode kon ik wel begrijpen, maar de Financiele situatie is dankzij De Boer en de gekte op de transfermarkt in positieve zin veranderd voor Ajax en dan moet je ook als RVC aanpassen en dat gebeurde niet. Hierdoor kon Overmars niet handelen met dank aan de RVC en piste we steeds naast de pot.

BEn blij dat er verandering in is gekomen, al moeten we wel blijven opletten op kapitaalvernietiging door teveel spelers te kopen terwijl er goede jeugd rondloopt en/of belachelijk hoge bedragen te betalen voor spelers die mogelijk supertalenten zijn en het niet inlossen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 22 juni 2018 - 15:01   quote  deeplink  
AkaS, je hebt best is veel dingen misschien wel gelijk, maar wat mij het meest opvalt is dat bijna alles wat wordt gezegd of uitgelegd, je met een behoorlijke negatieve ondertoon probeerd te weerleggen. Ik zou bijna gaan denken dat je zelf persoonlijk door ajax bent benadeeld...
Maar ook hier geldt, zoveel mensen zoveel meningen ;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juni 2018 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 12:47 schreef Eide het volgende:
Luister, ik wil geen kwaad spreken over Van Duivenbode. De man is Ajacied in hart en nieren en is nadien nog steeds actief rond de club (bij de SV Ajax om precies te zijn). Bovenstaande is afkomstig van Theo zelf uit een interview met AT5. Het beleid was onverenigbaar met zijn overtuigingen als commissaris en daarom is hij opgestapt.

Mijn punt is vooral dat de directie weldegelijk is tegengewerkt door de RvC en dat de tendens sindien, getuige de transferperiodes sindien wel degelijk anders is. Ajax probeert sneller te handelen, wacht niet meer op het vertrek van spelers en geeft meer geld uit.

De manier waarop dat tot uiting komt kan je uiteraard eindeloos over praten. Zo veel mensen, zo veel meningen en ze zijn allemaal evenveel waard. Maar dat Ajax is tegengewerkt door de RvC en het sindsdien aantoonbaar anders gaat is toch wel een objectief feit.

Edit: Theo van Duivenbode is actief als voorzitter van de vereniging Lucky Ajax. Hij is niet actief bij de SV.
Misschien heb jij gelijk en ik ongelijk in sommige zaken. Dat kan ik ben een emotionele supporter die nimmer in dezelfde kamer aanwezig is als er wordt vergaderd of onderhandeld.

Mijn mening is het bij elkaar brengen van puzzelstukjes.

Feit is in deze inderdaad dat er structureel meer budget is voor aankopen hetgeen een tijd geleden duidelijk anders was. Mede ook door een betere financiële positie.

Ik ben uitgesproken en sta achter hetgeen ik verkondig, echter heb ik niet altijd het gelijk aan mijn zijde... Behalve dan dat Overmars net zo ver te vertrouwen is als dat je hem kunt gooien en ik nog altijd van mening ben dat zijn vertrek als dat er komt geen achteruit gang zal inluiden :-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juni 2018 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 15:01 schreef Ronald 1960 het volgende:
AkaS, je hebt best is veel dingen misschien wel gelijk, maar wat mij het meest opvalt is dat bijna alles wat wordt gezegd of uitgelegd, je met een behoorlijke negatieve ondertoon probeerd te weerleggen. Ik zou bijna gaan denken dat je zelf persoonlijk door ajax bent benadeeld...
Maar ook hier geldt, zoveel mensen zoveel meningen ;-)
Ik snap je goed maar benadeeld ben ik net zo min of net zo hard als wij allemaal. Je moet het alleen wel willen zien.

We stonden afgelopen seizoen wederom met teleurgestelde lege handen. Terwijl er een aannemelijk scenario voor een groot succes voor handen was. Allemaal de nek omgedraaid door de heren van der Sar, Overmars, Bergkamp en Spijkerman.

En dit alles opgevolgd door een gluiperig spel van Overmars om de Verkeerde man op het verkeerde moment Keizer eruit te werken en zijn Overijsselse vriendje Ten Hag binnen te loodsen...
Pietje
 Pietje - vrijdag 22 juni 2018 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 17:17 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap je goed maar benadeeld ben ik net zo min of net zo hard als wij allemaal. Je moet het alleen wel willen zien.

We stonden afgelopen seizoen wederom met teleurgestelde lege handen. Terwijl er een aannemelijk scenario voor een groot succes voor handen was. Allemaal de nek omgedraaid door de heren van der Sar, Overmars, Bergkamp en Spijkerman.

En dit alles opgevolgd door een gluiperig spel van Overmars om de Verkeerde man op het verkeerde moment Keizer eruit te werken en zijn Overijsselse vriendje Ten Hag binnen te loodsen...
Weet je, akaS, we bedoelen het allemaal goed, maar niemand heeft de wijsheid in pacht. De één is wat rustiger, diplomatieker, de ander is (veel) feller. Maar Ajacieden zijn we met elkaar en we delen één passie: AJAX!

Zo, dit gezegd hebbende maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik jullie mede te delen, dat ik de komende 3 weken op vakantie ben naar Zuid-Frankrijk. Morgenochtend rijden we in alle vroegte weg.

Veel succes met alles wat jullie de komende weken gaan doen en zij die net als ik op vakantie zijn, wens ik een heel goede tijd.

Au revoir!
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 juni 2018 - 18:39   quote  deeplink  
Bon voyage Pietje. Geniet ervan.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juni 2018 - 19:20   quote  deeplink  
Fijne vakantie Piet.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 22 juni 2018 - 19:42   quote  deeplink  
Geniet, Piet ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 22 juni 2018 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 17:17 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap je goed maar benadeeld ben ik net zo min of net zo hard als wij allemaal. Je moet het alleen wel willen zien.

We stonden afgelopen seizoen wederom met teleurgestelde lege handen. Terwijl er een aannemelijk scenario voor een groot succes voor handen was. Allemaal de nek omgedraaid door de heren van der Sar, Overmars, Bergkamp en Spijkerman.

En dit alles opgevolgd door een gluiperig spel van Overmars om de Verkeerde man op het verkeerde moment Keizer eruit te werken en zijn Overijsselse vriendje Ten Hag binnen te loodsen...
Ik ben van mening dat we afgelopen seizoen moeten vergeten. Dat was al verloren voor het begon...
Appie zullen we daarentegen nooit vergeten!!

Ik ben het wel met je eens dat Keizer nooit ontslagen had moeten worden. Die had het seizoen af moeten maken. Dat was imo ook een grote fout van Ajax. Ondanks dat moeten we nu niet weer een trainer ontslaan. Ook hij, Ten Hag, verdient een 'echte' kans. ook al is hij niet de trainer die wij als supporters graag hadden willen zien, maar ook daarin is het bij wijze van spreken, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik denk dan ook dat als we geen poulefase halen en de eerste competitie wedstrijden al punten verspelen, Ten Hag de kerst niet gaat halen. We kunnen het ons niet veroorloven om gelijk weer achter de feiten aan te moeten lopen. We moeten MINIMAAL poulefase EL halen, maar het liefst poulefase CL, al zal dat best lastig zijn, maar zeker niet onmogelijk.

En zoals pietje al zei: We zijn allemaal ajacied. De één wat feller dan de ander....
Ajacied ben je voor het leven, niet voor even!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 juni 2018 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juni 2018 - 11:09 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hij is er nog niet he... Let op.. Deze stop hebben we vaker aan geroken.

Maar idd. Kluivert weg, Ziyech weg. Ik zie het ook wel rooskleuriger in ALS Magallan en Tadic erbij komen. Dan laat ik me nog graag verassen door de aanvallende versterking die ook gewenst is volgens Ten Hag.
Ik weet de ideale aanvallende versterking/ stand in Neres. Brian Ruiz heeft een aflopend contract. Ervaring, fijne techniek en op een leeftijd dat hij nog even mee kan in de eredivisie.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 juni 2018 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 19:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Is dit dan de verdienste van Overmars of de huidige marktwerking?
Ja dan kun je het ook om gaan draaien als een speler niet slaagt gap.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 25 juni 2018 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 13:50 schreef Eide het volgende:
Ach natuurlijk wel. De transfer van Ziyech naar AS Roma komt na het WK binnen een poep en een scheet rond.
Ik moet dit nog maar eens zien...

AS laat Pastore keuren deze week en dan kan Ziyech alleen maar hopen dat er een andere club komt, of dat Pastore niet door de keuring komt.

Hoe een WK optreden ook negatief kan uitwerken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - maandag 25 juni 2018 - 12:21   quote  deeplink  
Ik heb niet het idee dat het WK hier iets mee te maken heeft, maar eerder het prijskaartje wat Ajax aan Ziyech heeft gehanden. AS Roma had Kluivert en Ziyech samen voor 30 mio (meen ik gelezen te hebben) willen ophalen. Kluivert kost al 17 tot 21 mio en Ajax wil voor Ziyech meer hebben. Als je dan Pastore voor 20 mio kan ophalen in Parijs...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 26 juli 2018 - 15:28   quote  deeplink  
Tik tak tik tak, Ajax is klaar met inkopen, maar nu gaat het klokje tikken voor Ziyech. Onder de 35m niet verkopen en als hij zo blijft voetballen is hij volgend jaar meer waard en heeft hij meer keus.
remco k
 remco k - donderdag 26 juli 2018 - 17:01   quote  deeplink  
Ik weiger volledig te vertrouwen dat er niemand weggaat anders dan Ziyech.

We hebben het met Sneijder Zlatan Sanchez en millik ook gedacht.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tik.. tak.. tik.. tak..









0.0198049