BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sturm Graz (woensdag 25 juli 2018; 20:30 / 01 augustus 2018; 20:30): 5 - 1 (2 - 0 / 1 - 3)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 22 juli 2018 - 16:27   quote  deeplink  
Foto-Pro-Shots-NH-Sport.jpg

Ajax begint het seizoen noodgedwongen vroeg. Ons Aller Ajax moet al in de 2e voorronde Champions League aantreden om Europees voetbal af te dwingen. Die route naar Europees voetbal is alleen mogelijk als er van de Oostenrijkse nummer 2 van het afgelopen seizoen wordt gewonnen. Als Ajax de 2e voorronde wint is het minimaal voor de Europa League geplaatst, anders moet het nog 2 wedstrijden spelen om eventuele plaatsing voor de Europa League af te dwingen. Dit betoog riekt naar onderschatting maar dat is zeker niet de bedoeling. Ook Ajax zal zich moeten realiseren dat het zich niet kan veroorloven al over de volgende ronde na te denken. Sturm Graz zal gewoon een lastige tegenstander blijken. Bovendien staat vooral Ajax trainer Erik ten Hag een examen te wachten.

Ajax heeft nog nooit tegen Sturm Graz gespeeld. Wel speelde Ajax al vaker tegen Oostenrijkse ploegen. Dat beviel slechts zeer zelden. Ajax speelde 8 maal eerder tegen een Oostenrijkse ploeg. Ajax winst van die 8 duels er slechts 1 in winst om te zetten. Er werd 3 keer gelijk gespeeld en 4 keer verloren. In 2006 wist Ajax van Austria Wien te winnen. Ajax won niet van Rapid Wien, Red Bull Salzburg, Grazer AK en FC Liefering (vriendschappelijk). Kortom, Ajax is meer dan gewaarschuwd.

Sturm Graz is al begonnen met competitief voetbal. Voor de Oostenrijkse beker moest Graz spelen tegen de amateurs van Siegendorf. Er werd zeer moeizaam met 0-2 gewonnen. Ondanks het buitengewoon zwakke voetbal is een overwinning altijd prettig en toont het ten minste dat de Oostenrijkers ook een zwakke vertoning in winst kunnen omzetten. Captain en middenvelder Hierländer was beslissend met een steekpass waaruit een penalty ontstond en een doelpunt.

Sturm Graz speelde die eerste wedstrijd van het seizoen in een 3-5-2 formatie. Dat zal tegen Ajax waarschijnlijk ook het geval zijn, aldus trainer Heiko Vogel. In werkelijkheid is een dergelijke formatie 5-3-2 in defensief opzicht waarbij de backs opkomen en de 2 controleurs het zilver bewaken bij de omschakeling. Het spitsenkoppel zal gevormd worden door Pink en Hosinger. Verder kan ik allerlei namen noemen, maar niemand kent er waarschijnlijk ook maar eentje van.

pj-7861581.jpg

Ajax heeft te maken met een elftal aan twijfelgevallen. Blind, Tadic en Tagliofico zijn pas net aangesloten. Ziyech, Wober en Schone zijn twijfelgevallen met pijntjes. Van de Beek, Dolberg en De Jong zijn net hersteld van blessures en Labyad is geschorst voor de wedstrijd in Amsterdam. Ten Hag heeft dus een aardige puzzel om op te lossen. De meest waarschijnlijk oplossing is met Kristensen of Mazraoui op rechtsback, De Ligt en Blind centraal achterin en Tagliafico op links. Daarvoor lijken dan De Jong, Van de Beek en Ziyech kansrijk te zijn voor de basis met KJH, Neres en Lang voorin. Voor Tadic lijkt Sturm Graz nog te vroeg, hoewel een variant met de Servier zeker een mogelijk is. Een variant met Mazraoui op het middenveld behoort ook tot de mogelijkheden.

Geen beelden, daar gadf de voorbereiding geen aanleiding toe. Daarom alleen de hoop dat Ajax ons allemaal gaat verrassen en met vertrouwen door gaat naar de 3e voorronde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 augustus 2018 door Eide --
p111
 p111 - zondag 22 juli 2018 - 18:31   quote  deeplink  
Prima stuk Eide,helaas kan ik inderdaad niemand van die ploeg en heb ik een idee van hun kracht.Hopelijk verast Ajax ons en spelen ze Sturm van de mat.
Eide
 Eide - zondag 22 juli 2018 - 18:42   quote  deeplink  
Ondanks dat Ajax en Sturm Graz nooit eerder tegen elkaar speelden is er toch een verbindende factor tussen de clubs. Die band kwam eerder deze week helaas te overlijden.

cid66006_Sch.jpg

Oostenrijkse oud-Ajacied Schilcher (71) overleden

Ajax bereikte vrijdag het verdrietige bericht over het overlijden van oud-speler Heinz Schilcher. De Oostenrijker was tussen augustus 1971 en november 1973 goed voor 45 officiële duels en 3 doelpunten als Ajacied. Veelal als invaller leverde Schilcher zijn bijdrage aan Ajax’ Europa Cup-zeges in 1972 en 1973.

Schilcher speelde voor zijn komst naar Amsterdam voor Sturm Graz, de club waar hij ook zijn carrière afsloot en later technisch directeur van werd. Ajax en Sturm Graz staan overigens woensdag tegenover elkaar in de Johan Cruijff ArenA, in het heenduel van de tweede voorronde van de UEFA Champions League.

Vaste gast
Schilcher bleef na zijn vertrek bij Ajax met de club verbonden. Hij was onder meer een periode scout. ,,Ik kom minstens 4 of 5 keer per jaar in de ArenA voor een thuiswedstrijd of om een training te bekijken'', vertelde Schilcher in februari 2014 in een interview met Ajax Media. ,,Zo ken ik gelukkig nog veel mensen bij de club.” Schilcher werd 71 jaar.

Ajax.nl
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 22 juli 2018 - 19:25   quote  deeplink  
mooi gedaan weer gap. Eindelijk gaat het weer om het eggie ;-)
Ik denk dat we gewoon weer gaan winnen. Ik zeg 4-1!!! BAM en door naar de volgende ronde! (nog wel ff de return goed doorkomen natuurlijk)
remco k
 remco k - zondag 22 juli 2018 - 21:30   quote  deeplink  
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar ik ben wel klaar met komkommertijd. Nu gaat het weer ergens om en heb ik wel weer zin in ons Ajax.

Mijn enige twijfel is en blijft ten Hag. Maar goed. Laten we hem steunen en hopen op een goede uitgangspositie voor de return.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 juli 2018 - 22:13   quote  deeplink  
0-0
Loetje
 Loetje - zondag 22 juli 2018 - 22:29   quote  deeplink  
1-1. Ik voorspel 10 kansen, 0-1 achter en kort voor tijd 1-1. In minuut 93 knalt Huntelaar met open goal over.
Eide
 Eide - maandag 23 juli 2018 - 00:23   quote  deeplink  
Flexibel Sturm Graz wordt voor Ajax test in vindingrijkheid

vi-10894794.jpg

Voor Ajax is Sturm Graz in de tweede voorronde het eerste obstakel op weg naar Champions League-deelname. VI analyseerde de Oostenrijkse Ajax-opponent, die na een maandenlange zoektocht de juiste formule lijkt te hebben gevonden met een driemansdefensie.

Sturm Graz valt op veel verschillende manieren te typeren. Vanuit een roze Ajax-bril bezien, kunnen we de Oostenrijkse nummer twee duiden als een team dat deze zomer met topscorer Deni Alar en aangever Thorsten Röcher zijn beste spelers is kwijtgeraakt. Andere basiskrachten als Bright Edomwonyi, Marvin Potzmann en James Jeggo hebben eveneens gekozen voor een vertrek. Zoals trainer Franco Foda dat in januari al heeft gedaan door bondscoach van Oostenrijk te worden. Het slechte nieuws voor Ajax is dat Sturm Graz al maanden geleden begonnen is met de wederopbouw van het uiteengevallen elftal.

Die zoektocht naar de ideale compositie wordt geleid door Heiko Vogel, die in de winterstop aangesteld is opvolger van Foda. Deze 42-jarige Duitse coach is een goede bekende van Erik ten Hag, omdat hij de Onder-19 van Bayern München heeft geleid tussen 2013 en 2015. In die periode heeft Ten Hag het tweede elftal van de Duitse topclub onder zijn hoede, een klus die Vogel voor twee seizoenen overneemt wanneer de huidige Ajax-trainer terugkeert naar Nederland. Daarna besluit Vogel te gaan voor een nieuwe kans als hoofdtrainer, wat hij in 2011 en 2012 al geweest is bij FC Basel. Op het moment dat Vogel instapt bij Sturm Graz, staan Die Schwoazn bovenaan in de Oostenrijkse Bundesliga met een punt voorsprong op achtervolger Red Bull Salzburg.

Ondanks de koppositie begrijpt Sturm Graz dat doorontwikkeling cruciaal is. Het succes van Foda wordt behaald in een 5-4-1-formatie, waarin sterk de nadruk ligt op omschakelen en verdedigen. ‘Wij zijn op ons best wanneer we als collectief samenwerken bij balbezit van de tegenstander’, vat Foda in Oostenrijkse media zijn spelidee samen. Sturm Graz lijkt daarin op veel ploegen die geleid worden door een jonge Duitse trainer: met georganiseerde pressing probeert het elftal op de helft van de tegenstander de bal te veroveren, om dan direct een gevaarlijke aanval te plaatsen. Tijdens zijn laatste halfjaar verlegt Foda met de komst van spelmaker Peter Zulj de focus meer naar het spel aan de bal. De aanstelling van Vogel past bij die ingezette lijn: hij is een Pep Guardiola-adept en een uitgesproken voorstander van verzorgd voetbal van achteruit.

Bij Sturm Graz blijkt dat ideaal aanzienlijk lastiger te verwezenlijken dan bij de jeugdteams van Bayern München. Vogel start vanuit een 4-3-3-formatie waarin hij zijn eerste twee competitiewedstrijden verliest. Voor de toppers tegen Rapid Wien en Red Bull Salzburg keert hij vervolgens zonder succes terug naar de 5-4-1 van Foda. Na zijn eerste vier competitieduels heeft Vogel precies één punt verzameld, waardoor het landskampioenschap direct uit zicht is. Sturm Graz hervindt zijn vorm door over te stappen naar 4-4-2, maar zowel het spel en de resultaten blijven wisselvallig. De belofte van Vogel dat zijn ploeg ‘situationselastisch’, vrij vertaald ‘flexibel inspelend op de situatie’, gaat zijn, lijkt in die periode vooral een zwaktebod van een zwalkende coach.

Op 29 april leidt het geschuif van Vogel tegen Rapid Wien (4-2 winst) voor het eerst tot een variant die precies past bij zijn elftal. Vanuit een 3-5-2 speelt Sturm Graz in de topper dominant en dynamisch voetbal, zonder de verdedigende structuur te verliezen. ‘Dit was onze beste wedstrijd’, jubelt Vogel na afloop. ‘We hebben tactisch van de eerste tot de laatste minuut precies datgene gedaan wat we ons voorgenomen hebben. We hebben nauwelijks kansen weggegeven en de ruimtes klein gemaakt. Bovendien hebben we bewezen hoe goed we kunnen counteren.’ Vanuit praktisch hetzelfde concept, maar dan met de punt naar voren in plaats van naar achteren op het middenveld, wint Sturm Graz anderhalve week later met 1-0 in de bekerfinale van Red Bull Salzburg. Een overwinning die extra glans krijgt door de prestaties van Salzburg in de Europa League, waar de stuntploeg pas sneuvelt in de halve finale. In de voorbereiding op komend seizoen wint Sturm Graz met deze driemansdefensie van FC Kopenhagen (1-0) en Middlesbrough (1-0).

sturmgraz_tactiek.png
De tactische formatie van Sturm Graz tijdens de 2-0 bekerzege op Siegendorf van zaterdag.

Gezien deze resultaten lijkt Ajax zich niet bepaald in te kunnen stellen op een walk-over. Niet in de laatste plaats omdat Sturm Graz voetbalt op een manier zoals geen enkel team in de Eredivisie dat doet. Niet alleen de tactische formatie (3-5-2) is voor Nederlandse begrippen ongebruikelijk, dat geldt ook voor de invulling hiervan. Defensief zal de ploeg van Vogel bijvoorbeeld gaan proberen om met de twee spitsen een pass van Ajax naar de vleugel uit te lokken, om daarna ineens druk op de bal te geven door een back uit te laten stappen. Wanneer het niet lukt om op deze manier druk te ontwikkelen, dan zakken de Oostenrijkers net zo lief met vijf man achterin terug en maken ze rondom het strafschopgebied de ruimtes klein. In oefenduels verloopt de uitvoering van deze tactische ideeën nog niet altijd even soepel. De coördinatie in de laatste lijn is regelmatig chaotisch, bijvoorbeeld wanneer een van de drie centrale verdedigers besluit om door te stappen richting het middenveld. Daarnaast zijn de afstanden tussen de buitenste centrale verdedigers en backs zo nu en dan te groot, waardoor tegenstanders met steekpasses openingen kunnen vinden in de defensie.

Aanvallend leunt Sturm Graz behoorlijk op de goede trap van doelman Jorg Siebenhandl. De linksbenige Oostenrijkse sluitpost heeft het inzicht en de techniek om riskante openingen te vinden. Wanneer een tegenstander bijvoorbeeld met middenvelders doorjaagt op de drie centrale verdedigers van Sturm Graz, dan speelt Siebenhandl graag hard over de grond in richting de middenvelder die hierdoor vrijkomt. Zoals hij ook een strakke crosspass richting een vrijstaande back in huis heeft. Wanneer de zwartwitten in deze eerste fase van de opbouw de bal verspelen, is de ploeg bijzonder kwetsbaar voor een snelle tegenstoot. Daar liggen kansen voor Ajax.

Op de helft van de tegenstander stichten de Oostenrijkers vanuit langdurig balbezit grofweg op twee manieren gevaar. De eerste variant is een opening van de ene na de andere flank, waarna backs Raphael Obermair (rechts) en Filipe Ferreira (links) de spitsen bedienen met voorzetten. De tweede variant zijn loopacties van de aanvallende middenvelders en aanvallers achter de defensie van de tegenstander. Bij zulke acties is Peter Zulj vrijwel altijd betrokken. Zulj voetbalt rechts centraal op het middenveld en is vanaf die plek met zijn sterke linkerbeen het creatieve brein van Sturm Graz. Het vinden van een tegengif voor de bewegingen van Zulj gaat voor Ajax cruciaal blijken bij het bedwingen van de Oostenrijkse nummer twee.

Behalve van Zulj heeft Ajax individueel weinig te vrezen van Sturm Graz, maar daarin schuilt ook gelijk het grootste gevaar. De kracht van de Oostenrijkers is dat ze als team gedisciplineerd hun opdrachten uitvoeren en dat ze fit genoeg zijn om dat vol te houden op een hoge intensiteit. Het vergt vindingrijkheid om een dergelijke tegenstander kapot te spelen en daarin hebben Nederlandse teams de afgelopen jaren niet uitgeblonken in Europa. Ajax zal moeten bewijzen dat dit komend seizoen anders gaat zijn.

Bron



Dit is een gratis artikel van Pieter Zwart, een van de beste voetbalanalisten en -journalisten van Nederland. Help hem door even op de lini naar het artikel te klikken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 juli 2018 door Eide --
nummer10
 nummer10 - maandag 23 juli 2018 - 08:45   quote  deeplink  
slecht gevoel over... geen idee qua uitslag maar we gaan verliezen vrees ik
p111
 p111 - maandag 23 juli 2018 - 08:48   quote  deeplink  
uitslag 2-0 blijf positief.
remco k
 remco k - maandag 23 juli 2018 - 15:40   quote  deeplink  
Mocht ajax deze ronde weten te overleven dan wacht Standard Luik als volgende tegenstander..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 juli 2018 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2018 - 15:40 schreef remco k het volgende:
Mocht ajax deze ronde weten te overleven dan wacht Standard Luik als volgende tegenstander..
Standard Leuk ;-)
p111
 p111 - maandag 23 juli 2018 - 20:02   quote  deeplink  
Is in ieder geval geen topper,had echt slechter gekund.
Eide
 Eide - maandag 23 juli 2018 - 20:14   quote  deeplink  
Sturm Graz komt te vroeg voor Tadic

De kans is klein dat Dusan Tadic woensdag aan de aftrap verschijnt als Ajax de lange weg richting de groepsfase van de Champions League opent met een thuiswedstrijd tegen Sturm Graz in de tweede voorronde.

,,Ik heb drie weken vakantie gehad", zei de Serviër na zijn eerste training in Amsterdam. ,,Ik had dat nodig. Ik was moe en leeg na een seizoen zonder winterstop en een WK. Ik ben nu 50 procent, maar zal er staan als de coach mij nodig heeft."

De kans op voetballen in de Champions League was voor Tadic een belangrijke reden om Southampton en de Premier League te verlaten voor Ajax. ,,Ik heb alleen nog maar in de Europa League gespeeld. Champions League spelen, kampioen worden en jonge spelers beter maken. Dat zijn hier mijn doelen", weet de aanvaller die enige verbazing wekte met een terugkeer naar de eredivisie.

De 29-jarige Tadic beseft dat de tegenstanders van Ajax in de competitie van ander kaliber zijn dan Manchester City, Chelsea, Liverpool, Tottenham Hotspur en Arsenal. ,,Ik had verschillende opties en hoefde ook niet weg bij Southampton", vertelt de oud-speler van FC Groningen en FC Twente. ,,Maar Ajax heeft mij het juiste gevoel gegeven.”

Bron
JV
 JV - dinsdag 24 juli 2018 - 12:06   quote  deeplink  
in zo een belangrijke wedstrijd aub niet lang op links.....beter tadic op 50% denk ik. Heel benieuwd naar opstelling
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 24 juli 2018 - 12:41   quote  deeplink  
Dan zal Labyad spelen en niet Lang neem ik aan.
JV
 JV - dinsdag 24 juli 2018 - 12:52   quote  deeplink  
is geschorst
Eide
 Eide - dinsdag 24 juli 2018 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 12:52 schreef JV het volgende:
is geschorst
Yup. Heeft een schorsing mee uit de laatste Europese wedstrijd van Utrecht van afgelopen seizoen.
Eide
 Eide - dinsdag 24 juli 2018 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 12:06 schreef JV het volgende:
in zo een belangrijke wedstrijd aub niet lang op links.....beter tadic op 50% denk ik. Heel benieuwd naar opstelling
We zouden ook zomaar een variant met Neres, Dolberg en KJH of Neres, Ziyech en KJH kunnen zien. Ik verwacht eigenlijk dus ook het Europees debuut van Mazraoui.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 24 juli 2018 - 15:25   quote  deeplink  
Persco: Blind en Tadic zijn fit genoeg om te spelen, kan ook zijn als invaller....
Eide
 Eide - dinsdag 24 juli 2018 - 15:27   quote  deeplink  
Ik verwacht Blind eigenlijk wel in de basis, Tadic niet.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 24 juli 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 15:27 schreef Eide het volgende:
Ik verwacht Blind eigenlijk wel in de basis, Tadic niet.
Dat denk ik ook, maar zou mij niet verbazen als hij ook met Tadic begint en hem een uur laat spelen....
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 juli 2018 - 19:46   quote  deeplink  
ik denk,

Mazraoui deligt blind tagliafico

dejong?/eiting

vdbeek ziyech

neres huntelaar tadic

zelf hoop ik op

Mazraoui deligt tagliafico

blind

dejong vdbeek

ziyech

neres huntelaar tadic

of iets in die geest
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 juli 2018 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 19:46 schreef nummer10 het volgende:
ik denk,

Mazraoui deligt blind tagliafico

dejong?/eiting

vdbeek ziyech

neres huntelaar tadic

zelf hoop ik op

Mazraoui deligt tagliafico

blind

dejong vdbeek

ziyech

neres huntelaar tadic

of iets in die geest
Verschil is dat Blind een linie doorschuift en zo Ziyech op 10 kan spelen?

Is dat niet het zelfde als blind aan de bal doorschuift (wat frenkie vorig jaar deed) want de nummer 6 verdwijnt niet zomaar.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 juli 2018 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juli 2018 - 20:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Verschil is dat Blind een linie doorschuift en zo Ziyech op 10 kan spelen?

Is dat niet het zelfde als blind aan de bal doorschuift (wat frenkie vorig jaar deed) want de nummer 6 verdwijnt niet zomaar.
ongeveer het zelfde indd, alleen anders op papier...
remco k
 remco k - woensdag 25 juli 2018 - 08:43   quote  deeplink  
Volgens de telegraaf.

Onana

Mazroui de ligt de jong tagliafico

Eiting
Schone Vd beek
Neres Huntelaar Ziyech.
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 08:49   quote  deeplink  
Eiting zou ik best verrassend vinden maar ook gaaf.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 juli 2018 - 09:06   quote  deeplink  
Opstelling van telegraaf is sowieso verrassend!

was de jong niet bijvoorbeeld geblesseerd geweest en daardoor niet veel getraind?

Schone speelt op een positie die al 3 seizoenen geleden wel eens heeft gestaan. Eerst hangend rechtsbuiten en daarna 6.

Ziyech als linksbuiten?

Eiting zou ik het nog minst verrassend vinden.

Maar volgens mij weet de telegraaf het niet. ik zou dit echt een vreemde opstelling vinden
remco k
 remco k - woensdag 25 juli 2018 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 09:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Opstelling van telegraaf is sowieso verrassend!

was de jong niet bijvoorbeeld geblesseerd geweest en daardoor niet veel getraind?

Schone speelt op een positie die al 3 seizoenen geleden wel eens heeft gestaan. Eerst hangend rechtsbuiten en daarna 6.

Ziyech als linksbuiten?

Eiting zou ik het nog minst verrassend vinden.

Maar volgens mij weet de telegraaf het niet. ik zou dit echt een vreemde opstelling vinden
Telegraaf komt alleen met de namen hè. Ik heb er zelf maar een invulling aan gegeven.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 juli 2018 - 10:38   quote  deeplink  
Ik zou als De Telegraaf klopt, Frenkie op het middenveld zetten. Als hun met 5 verdedigers spelen, is iemand met een hoge handelingsnelheid vrij belangrijk lijkt me.
remco k
 remco k - woensdag 25 juli 2018 - 10:42   quote  deeplink  
Misschien dat Eiting er wel naast haat spelen bij de Ligt.

Zeker thuis verwacht ik dat we veel in balbezit zullen zijn op de helft van de tegenstander.
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 juli 2018 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 08:43 schreef remco k het volgende:
Volgens de telegraaf.

Onana

Mazroui de ligt de jong tagliafico

Eiting
Schone Vd beek
Neres Huntelaar Ziyech.
zo op papier... maar zou het in het veld geen 352 worden ongeveer ? of 442 waarbij ziyech naar 10 gaat, achter hunter en neres in een vrijerol..
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 juli 2018 - 10:51   quote  deeplink  
Mazroui deligt tagliafico

dejong Eiting
Schone Vd beek
ziyech
Neres Huntelaar
Brandje
 Brandje - woensdag 25 juli 2018 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 10:38 schreef Loetje het volgende:
Ik zou als De Telegraaf klopt, Frenkie op het middenveld zetten. Als hun met 5 verdedigers spelen, is iemand met een hoge handelingsnelheid vrij belangrijk lijkt me.
Vind jij Frenkie een hoge handelingssnelheid hebben? Persoonlijk vind ik hem te balverliefd en te veel de postbode spelen. Daar kan hij zoveel winst behalen.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 juli 2018 - 13:42   quote  deeplink  
Vanavond met de kleine man naar JC-Arena. Hij heeft het er al dagen over.
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 13:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vind jij Frenkie een hoge handelingssnelheid hebben? Persoonlijk vind ik hem te balverliefd en te veel de postbode spelen. Daar kan hij zoveel winst behalen.
Eens, maar hij heeft wel een goede steekpass.
remco k
 remco k - woensdag 25 juli 2018 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 13:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vind jij Frenkie een hoge handelingssnelheid hebben? Persoonlijk vind ik hem te balverliefd en te veel de postbode spelen. Daar kan hij zoveel winst behalen.
Hij heeft een hele hoge handelingssnelheid maar wil te vaak de bal aan de voet houden. Maar hij heeft het wel naar mijn idee
remco k
 remco k - woensdag 25 juli 2018 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 13:42 schreef Brandje het volgende:
Vanavond met de kleine man naar JC-Arena. Hij heeft het er al dagen over.
Super gaaf man. Geniet ervan.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 juli 2018 - 18:12   quote  deeplink  
Fijne wedstrijd mannen, laten we er weer eens (positief waar kan) voor gaan en mocht het de eerste 3 á 4 potjes niet lekker lopen, even geduld houden en kijken wat er dan nodig is om Ajax weer te laten stralen.

Ik ga voor een 3-1

Cheers!
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 19:25   quote  deeplink  
Di94foWXcAEwNTa?format=jpg
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 19:27   quote  deeplink  
Dus Mazraoui, De Ligt, De Jong en Nico achterin. Eiting, Schone en Van de Beek op het middenveld en Ziyech, Neres en KJH voorin denk ik?
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 19:29   quote  deeplink  
Di9mZZSXcAAQJ5c?format=jpg

Strum Graz toch met een andere opstelling dan verwacht. Feitelijk 5-4-1 dus ultradefensief.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 juli 2018 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 19:29 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Strum Graz toch met een andere opstelling dan verwacht. Feitelijk 5-4-1 dus ultradefensief.
Prima, laat ons maar aanvallen!!
JOOD
 JOOD - woensdag 25 juli 2018 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 19:27 schreef Eide het volgende:
Dus Mazraoui, De Ligt, De Jong en Nico achterin. Eiting, Schone en Van de Beek op het middenveld en Ziyech, Neres en KJH voorin denk ik?
Prima opstelling! Knallen dit seizoen :)

Nou Erik, veel succes, je laat in ieder geval nog niet merken dat je last hebt van de druk.

Nogmaals succes en we zijn allemaal voor Ajax, dus zet hem op!
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 19:33 schreef JOOD het volgende:

[..]

Prima, laat ons maar aanvallen!!
Nog even namen gecontroleerd maar er staat echt maar 1 aanvaller bij volgens mij.
Eide
 Eide - woensdag 25 juli 2018 - 19:58   quote  deeplink  
Nou vooruit, Grozurek staat te boek als linksbuiten. Eze is een 21 jarige Nigeriaan die over is gekomen uit de Finse competitie. Scoorde daar 7 keer in 21 wedstrijden. Verder 2 defensieve middenvelders en 5 verdedigers.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 juli 2018 - 20:07   quote  deeplink  
ff serieus...die stropdas van Overmars....kijk ff hoe die is vastgebonden :))
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 juli 2018 - 20:07   quote  deeplink  
Net liggen neuken in een dixie
remco k
 remco k - woensdag 25 juli 2018 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 20:07 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Net liggen neuken in een dixie
Liggen? Bah
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 juli 2018 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juli 2018 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Liggen? Bah
Staan is beter idd, maarja man... ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sturm Graz (woensdag 25 juli 2018; 20:30 / 01 augustus 2018; 20:30): 5 - 1 (2 - 0 / 1 - 3)









0.0127308