BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (dinsdag 07 aug 2018, 20:00 / dinsdag 14 aug 2018, 20:30); 5 - 2 (2 - 2 / 3 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 15 augustus 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 10:16 schreef JV het volgende:
De ideale opstelling stapje dichterbij? tadic op 10 en hakim rechtsvoor is duidelijk beter, tadic heeft minder balverlies en kan beter en hakim en neres bedienen. rest alleen blind of frenkie CV en of beek of schone of eiting als verdedigende MV. Probleem eiting is dat hij te lief is geen harde tackle.Dat heeft Donny helaas ook niet zo en dat is wel cruciaal voor die plek. Rasmussen prima alternatief voor back positie
Je bedoelt waarschijnlijk Kristensen? Over die ideale opstelling gesproken zie ik dan toch liever Neres gewoon op rechts en Zyjech vanaf links. Voor de rest beginnen de lijnen van de basis elf zichtbaar te worden. Onze trainer moet gewoon wat vaker op dit forum lezen...dan komt het allemaal goed!
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 augustus 2018 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 10:28 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk Kristensen? Over die ideale opstelling gesproken zie ik dan toch liever Neres gewoon op rechts en Zyjech vanaf links. Voor de rest beginnen de lijnen van de basis elf zichtbaar te worden. Onze trainer moet gewoon wat vaker op dit forum lezen...dan komt het allemaal goed!
Onze trainer moeten we gewoon lekker zijn ding laten doen. Is aan het puzzelen en uitzoeken. Zou me ook niets verbazen als hij het komend weekend weer omgooit.

Maar ik zeg het nog maar eens. Komt allemaal goed. Lekker de tijd geven en we gaan smullen dit seizoen.
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 11:37   quote  deeplink  
Allereerst wil ik iedereen feliciteren met de prachtige overwinning van gisterenavond. De tijd van 2 jaar geleden in de EL herleefden weer. Wat mij opvalt is dat velen van jullie reageren op de situatie die zich op dat moment afspeelt en soms de grote lijnen en de wat langere termijn uit het oog verliezen. Tegen Heracles was het inderdaad heel slecht en na gisterenavond is het weer ineens hosanna. Je hebt nu eenmaal te maken met een jonge zeer talentvolle groep die zijn fouten mag maken tezamen met een trainer die in feite niet bij onze mooie club past. Maar ik ben ervan overtuigd dat deze trainer op korte termijn niet door de directie ontslagen gaat worden, omdat de directie dan zelf ook zijn verantwoordelijkheid moet gaan nemen. Een oplossing zou kunnen zijn, dat de directie een zeer ervaren persoon als adviseur naast Ten Hag gaat aanstellen (mijn voorkeur Louis van Gaal). 010 heeft dit 2 jaar geleden ook al eens gedaan. En zie wat er van gekomen is. Maar laten we 1 ding niet vergeten: we zijn allen geboren met een enorm groot AJAX hart. En dat moeten we niet vergeten en opzij gaan zetten als het even iets minder gaat. En nu maar hopen, dat deze selectie bij elkaar blijft en we niet op 1 september 150 mln op de bank meer hebben en dat we 3 geweldige spelers (Ziyech, De Ligt en De Jong) armer zijn.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 augustus 2018 - 11:42   quote  deeplink  
Heb genoten van zowel de wedstrijd als het publiek.
Was echt een lekker sfeertje in de Arena. Ik hoop dat dit team inderdaad Bij elkaar blijft. Ziyech hopelijk ook. Ideale opstelling ben ik nog niet helemaal uit..
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 11:51   quote  deeplink  
Nou...Ja, ik deel de hosanna zeer zeker niet!

Ten Hag als trainer blijft voor mij ongewenst en is objectief gezien door het resultaat van gisteren een twijfelgeval.

Alles zit heel dicht tegen uitersten aan: wedstrijd Heracles en wedstrijd Luik.

Blind viel mij op in negatieve zin en zijn aanwezigheid kan nog weleens naar gaan worden als we de poulefase CL niet halen en de Ligt, de Jong, Tagliafico en Ziyech dan vertrekken.

Dan blijven we dus over met Schöne en Blind. Door het collectieve overwicht en ondersteuning van Mazzraoui, de Ligt en Tagliafico hadden Schöne en vooral Blind een relatief makkelijke wedstrijd en werden zij verdedigend nauwelijks getest en of onder druk gezet. En dat is mijn inziens maar goed ook...

Maar wat als het collectief minder lekker loopt en de tegenstander beter is en dus Schöne en Blind wel onder druk komen en in een meer verdedigende rol gedrukt worden.

Ik hou dan mijn hart vast!

Tel hierbij het geforceerde doordrukken van Labyad door ten Hag...Pfff Angstzweet breekt me uit bij de gedachten wat voor team we dan krijgen voorgeschoteld.

Dus keihard hopen op het behalen van de CL poulefase :-)
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 11:56   quote  deeplink  
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou sorry. Maar zie hem echt totaal niet anders spelen dan vorig seizoen. Legt nog steeds heel veel risico in zijn spel en verloor ook nu meerdere risicovolle ballen.

Enige wat anders is. Is dat hij nu meer plezier lijkt te hebben.
Het draait om balans Remco.

Vorig jaar had hij bwvs 100x balverlies en 3x een weergaloze actie.

Nu vond ik dit duidelijk andersom. Hij heeft weergaloos gespeeld en slechts een paar keer wat nonchalant balverlies en 1x een zeer onnodig risicovolle balaanname op een niet handig moment op een niet handige plek in de 1e helft. De bal stuiterde toen met geluk goed... anders...

Maar goed ik vond Ziyech, Tadic, KJH en Nico Tagliafico echt fantastisch.
Neres, Frenkie, Mazzraoui, de Ligt vond ik heel goed spelen. Onanana ook weer heel lekker scherp! Schöne vond ik okay en de inbreng van Blind vond ik veldopvulling wat een Wöber zeker niet slechter had gedaan.
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 11:56 schreef Eide het volgende:
[ filmpje ]
Mooi stukje samenvatting. Heerlijke wedstrijd en heerlijke sfeer!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 15 augustus 2018 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:32 schreef AkaS het volgende:
Genoten!!!

Ik zou ik niet zijn om op te merken dat ik alleen Blind niet het niveau van de rest vond halen.
Peoh, die vond ik juist erg sterk spelen, die bracht de rust en had geen enkele bal aan de tegenstander gegeven en vergeet niet het coachen wat hij doet. Die is goud waard voor Ajax, maar dat is het, je kan niet alleen maar ziyechjes in je team hebben, het gaat om de juiste balans aan type spelers en dat zag ik dit keer wel terug in het veld.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 15 augustus 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 23:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

was natuurlijk ook veel makkelijker voetballen toen hun invielen.. gewoon een wereld van verschil met tegen heracles.. dit was toch weer het ajax van graz en luik bepaalde momenten, een fout van tenhag dat hij 4 spelers rust gaf.. maar ook zeker de fout van de spelers die hij wel opstelde door amper inzet te tonen. niet dat tenhag nu hossana is want dat vind ik nog niet, maar als dit het spel is wat ajax wekelijks op de mat kan leggen ben ik een tevreden supporter.
IK weet nog wel dat we Bozs verrot scholden dat hij spelers geen rust gaf :) Ik denk dat 4 spelers teveel was. Hij kon best Schone eruit laten, maar 4 man tegelijk was teveel en ik denk als Huntelaar erin stond tegen Heracles was het een andere wedstrijd geworden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 15 augustus 2018 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 08:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Niemand twijfelt aan de kwaliteiten van ziyech maar ergert eerder aan zijn houding of anders zijn mentaliteit
Want er zijn ook wedstrijden dat tie heel slecht speelt
Ik moet zeggen dat hij plezier uitstraalt, dat was vorig jaar echt heel anders. Hij bedankte zelfs het publiek. IK denk dat Nouri hem veranderd had in een zeer boze speler die op iedereen kwaad was, waardoor hij niet in team verband kon presteren. Ik denk dat het nu anders is en zeker door komst Tadic en Blind hij het plezier weer heeft teruggevonden en zelfs het publiek waardeerd.

Als je steeds zegt voor de camera dat niets je interesseerd en dat iedereen de pot op kan en elke keer boos bent op het publiek, slecht speelt, ja dan heb je dat, maar ik zie een herboren Ziyech die weet dat hij dit jaar met Ajax CL kan spelen en een kampioen kan worden. Welke speler wil dit nu niet, dit is beter voor Ziyech en Ajax om een jaartje te blijven. Volgend jaar meer waard en meer opties voor hem als hij het goed blijft doen.
remco k
 remco k - woensdag 15 augustus 2018 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 10:16 schreef JV het volgende:
De ideale opstelling stapje dichterbij? tadic op 10 en hakim rechtsvoor is duidelijk beter, tadic heeft minder balverlies en kan beter en hakim en neres bedienen. rest alleen blind of frenkie CV en of beek of schone of eiting als verdedigende MV. Probleem eiting is dat hij te lief is geen harde tackle.Dat heeft Donny helaas ook niet zo en dat is wel cruciaal voor die plek. Rasmussen prima alternatief voor back positie
Frenkie liet gister toch echt zien op het middenveld te horen en Blind als cv.

Eerlijk is eerlijk. Als je dit wekelijks op de mat kan leggen win je iedere pot in de ED
Pietje
 Pietje - woensdag 15 augustus 2018 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het draait om balans Remco.

Vorig jaar had hij bwvs 100x balverlies en 3x een weergaloze actie.

Nu vond ik dit duidelijk andersom. Hij heeft weergaloos gespeeld en slechts een paar keer wat nonchalant balverlies en 1x een zeer onnodig risicovolle balaanname op een niet handig moment op een niet handige plek in de 1e helft. De bal stuiterde toen met geluk goed... anders...

Maar goed ik vond Ziyech, Tadic, KJH en Nico Tagliafico echt fantastisch.
Neres, Frenkie, Mazzraoui, de Ligt vond ik heel goed spelen. Onanana ook weer heel lekker scherp! Schöne vond ik okay en de inbreng van Blind vond ik veldopvulling wat een Wöber zeker niet slechter had gedaan.
Ik ben van mening dat je Daley Blind tekort doet. Oké, hij is niet de creatieveling zoals Neres, Tadic, Ziyech etc., maar juist hij bewaakte de balans In zijn eerste periode bij Ajax, werd Daley ook al vaak beschimpt, maar bij zijn afscheid naar ManU werd hij uitgeroepen tot Ajacied van het seizoen.

Dat zegt wellicht iets over het Ajax van dat jaar, maar het zegt ook genoeg over Daley Blind!

Ik vergelijk hem vaak met een Ajacied uit het verleden: Barry Hulshoff. Die hoorde je nooit mopperen, nooit klagen, hij stond nooit op de voorgrond. Hij hoefde niet per se de hoofdrol of in het midden van de belangstelling te staan. Hij deed gewoon zijn werk (goed) en dat is nu zo'n beetje de rol die Daley Blind heeft. Zijn soberheid in een frivool team is van eminent belang.

Ik heb gisteren, samen met mijn zoon, genoten van een soms magistraal Ajax, waar ik geen enkele zwakke schakel in kon vinden. Dit is het Ajax dat wij Ajacieden zo graag zien.
Toegegeven, we hebben er even op moeten wachten, maar dan krijg je ook wat...

Ik hoop dat Erik ten Hag dit basisteam blijft opstellen, zonder te wisselen. Behoudens uiteraard bij een eventuele schorsing of blessures.
Pietje
 Pietje - woensdag 15 augustus 2018 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Frenkie liet gister toch echt zien op het middenveld te horen en Blind als cv.

Eerlijk is eerlijk. Als je dit wekelijks op de mat kan leggen win je iedere pot in de ED
Helemaal eens.
remco k
 remco k - woensdag 15 augustus 2018 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Het draait om balans Remco.

Vorig jaar had hij bwvs 100x balverlies en 3x een weergaloze actie.

Nu vond ik dit duidelijk andersom. Hij heeft weergaloos gespeeld en slechts een paar keer wat nonchalant balverlies en 1x een zeer onnodig risicovolle balaanname op een niet handig moment op een niet handige plek in de 1e helft. De bal stuiterde toen met geluk goed... anders...

Maar goed ik vond Ziyech, Tadic, KJH en Nico Tagliafico echt fantastisch.
Neres, Frenkie, Mazzraoui, de Ligt vond ik heel goed spelen. Onanana ook weer heel lekker scherp! Schöne vond ik okay en de inbreng van Blind vond ik veldopvulling wat een Wöber zeker niet slechter had gedaan.
Sorry. Ik begrijp dat je geen fan bent van Blind. Maar de inspeelpass die hij heeft is heel belangrijk en er zijn maar heel weinig spelers in de eredivisie die diezelfde goede inspeelpass hebben. En nee die heeft Wober. Zeker niet.

Je hebt het over balans. Gister was het juist schone Tadic en Blind die daarvoor zorgden.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 augustus 2018 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

IK weet nog wel dat we Bozs verrot scholden dat hij spelers geen rust gaf :) Ik denk dat 4 spelers teveel was. Hij kon best Schone eruit laten, maar 4 man tegelijk was teveel en ik denk als Huntelaar erin stond tegen Heracles was het een andere wedstrijd geworden.
verschil is dat het team wat bosz toen opstelde in de EL al had laten zien wel degelijk te kunnen voetballen samen..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 augustus 2018 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat hij plezier uitstraalt, dat was vorig jaar echt heel anders. Hij bedankte zelfs het publiek. IK denk dat Nouri hem veranderd had in een zeer boze speler die op iedereen kwaad was, waardoor hij niet in team verband kon presteren. Ik denk dat het nu anders is en zeker door komst Tadic en Blind hij het plezier weer heeft teruggevonden en zelfs het publiek waardeerd.

Als je steeds zegt voor de camera dat niets je interesseerd en dat iedereen de pot op kan en elke keer boos bent op het publiek, slecht speelt, ja dan heb je dat, maar ik zie een herboren Ziyech die weet dat hij dit jaar met Ajax CL kan spelen en een kampioen kan worden. Welke speler wil dit nu niet, dit is beter voor Ziyech en Ajax om een jaartje te blijven. Volgend jaar meer waard en meer opties voor hem als hij het goed blijft doen.
Het heeft gewoon te maken met druk en verwachtingen. Er werd vorig seizoen (onterecht)van hem verwacht de absolute leider te zijn, maar misschien zit dat gewoon niet in die jongen.. Kan niet, of heel moeilijk met die druk omgaan.

Die druk wordt nu van zijn schouders gehaald door de komst van Blind en Tadic. Men verwacht nu van hen dat zij de kar gaan trekken.

Hakim is daardoor nu wat vrijer in zijn hoofd en kan lekker zijn ding kan doen.
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 12:45   quote  deeplink  
Ik zie bijvoorbeeld hjf net doen alsof alle kritiek nu weg is en of iedereen hier plots hartstikke positief is. Ik vraag me af of die mensen eigenlijk wel lezen wat hier geschreven wordt. Zo'n beetje de eerste reactie na deze pot was de vraag waarom dit tegen Heracles ook niet mogelijk was. Gelukkig lijken de spelers dat zichzelf ook te realiseren gezien de reacties.
remco k
 remco k - woensdag 15 augustus 2018 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:45 schreef Eide het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld hjf net doen alsof alle kritiek nu weg is en of iedereen hier plots hartstikke positief is. Ik vraag me af of die mensen eigenlijk wel lezen wat hier geschreven wordt. Zo'n beetje de eerste reactie na deze pot was de vraag waarom dit tegen Heracles ook niet mogelijk was. Gelukkig lijken de spelers dat zichzelf ook te realiseren gezien de reacties.
Eens. Ook het missen van de vele kansen en de vraag waarom het in topwedstrijden wel goed zit wat mentaliteit betreft komen veelvuldig langs.

Ik denk eerder dat iedereen erg opgelucht was dat het wel kan dan dat iedereen de polonaise loopt.

Uiteindelijk win je ook niks met deze pot. Tegen sturm moest Europees voetbal veilig gesteld worden. Deze ronde is puur overleven geweest richting laatste voorronde waar je cl kan veiligstellen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 15 augustus 2018 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:45 schreef Eide het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld hjf net doen alsof alle kritiek nu weg is en of iedereen hier plots hartstikke positief is. Ik vraag me af of die mensen eigenlijk wel lezen wat hier geschreven wordt. Zo'n beetje de eerste reactie na deze pot was de vraag waarom dit tegen Heracles ook niet mogelijk was. Gelukkig lijken de spelers dat zichzelf ook te realiseren gezien de reacties.
Ik vond ook dat Ten Hag te lang wachte met wisselen en Ajax kwam nog goed weg met paal, lat, open kans voor doel, dat zijn gewoon 3 kansen.

Het is een prima resultaat en er werd gelukkig goed gevoetbald en gestreden. Nu moeten ze laten zien dat Heracles echt een offday was, of je moet concluderen dat Heracles misschien wel met de titel ervan door kan gaan. Ze zijn zo goed.
JV
 JV - woensdag 15 augustus 2018 - 13:23   quote  deeplink  
Conclusie wij zijn het qua opstelling ook nog niet helemaal met elkaar eens, wie cv en wie op middenveld dus waarom mag hag niet twijfelen en nog wat uitproberen. Dus die kritiek lijkt mij niet terecht. Als hij het team zo kan stimuleren is hij zo slecht nog niet. Al dat gehuil om de boer of bosz die hadden ook hun problemen. Boer had vast al ruzie met hakim en bosz is de reden dat tete is weggeggaan dus qua communicatie zijn die ook niet al te goed. er zijn vast betere dan Hag maar vraag is wie?
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je Daley Blind tekort doet. Oké, hij is niet de creatieveling zoals Neres, Tadic, Ziyech etc., maar juist hij bewaakte de balans In zijn eerste periode bij Ajax, werd Daley ook al vaak beschimpt, maar bij zijn afscheid naar ManU werd hij uitgeroepen tot Ajacied van het seizoen.

Dat zegt wellicht iets over het Ajax van dat jaar, maar het zegt ook genoeg over Daley Blind!

Ik vergelijk hem vaak met een Ajacied uit het verleden: Barry Hulshoff. Die hoorde je nooit mopperen, nooit klagen, hij stond nooit op de voorgrond. Hij hoefde niet per se de hoofdrol of in het midden van de belangstelling te staan. Hij deed gewoon zijn werk (goed) en dat is nu zo'n beetje de rol die Daley Blind heeft. Zijn soberheid in een frivool team is van eminent belang.

Ik heb gisteren, samen met mijn zoon, genoten van een soms magistraal Ajax, waar ik geen enkele zwakke schakel in kon vinden. Dit is het Ajax dat wij Ajacieden zo graag zien.
Toegegeven, we hebben er even op moeten wachten, maar dan krijg je ook wat...

Ik hoop dat Erik ten Hag dit basisteam blijft opstellen, zonder te wisselen. Behoudens uiteraard bij een eventuele schorsing of blessures.
Ik vind Daley een totaal andere verdediger dan Barry Hulshoff Piet. Barry Hulshoff zijn taak was alleen maar zijn directe tegenstander (de spits) uitschakelen. Daley is meer voor de bewaking van de organisatie en coaching. En als je het dan toch met die tijd een vergelijking wilt maken en die na Ruud Krol de beste in deze rol was: Velibor Vasovic!!!
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:45 schreef Eide het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld hjf net doen alsof alle kritiek nu weg is en of iedereen hier plots hartstikke positief is. Ik vraag me af of die mensen eigenlijk wel lezen wat hier geschreven wordt. Zo'n beetje de eerste reactie na deze pot was de vraag waarom dit tegen Heracles ook niet mogelijk was. Gelukkig lijken de spelers dat zichzelf ook te realiseren gezien de reacties.
Wat ik bedoelde te zeggen Eide is dat we nu niet te vroeg moeten juichen en dat als het even wat minder gaat het team neer moeten sabelen.
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 13:23 schreef JV het volgende:
Conclusie wij zijn het qua opstelling ook nog niet helemaal met elkaar eens, wie cv en wie op middenveld dus waarom mag hag niet twijfelen en nog wat uitproberen. Dus die kritiek lijkt mij niet terecht. Als hij het team zo kan stimuleren is hij zo slecht nog niet. Al dat gehuil om de boer of bosz die hadden ook hun problemen. Boer had vast al ruzie met hakim en bosz is de reden dat tete is weggeggaan dus qua communicatie zijn die ook niet al te goed. er zijn vast betere dan Hag maar vraag is wie?
Gelukkig maken wij de opstelling niet, maar zijn daar mensen voor die dagelijks met onze jongens werken.
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 13:34 schreef hjf het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde te zeggen Eide is dat we nu niet te vroeg moeten juichen en dat als het even wat minder gaat het team neer moeten sabelen.
De kritiek op Ten Hag is dezelfde als vorig seizoen. Het gast niet om "als het even wat minder gaat" maar omdat Ten Hag vooralsnog is gefaald om Ajax stabieler en beter te maken. Dat is gewoon een terechte constatering tot nu toe.
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 13:39 schreef Eide het volgende:

[..]

De kritiek op Ten Hag is dezelfde als vorig seizoen. Het gast niet om "als het even wat minder gaat" maar omdat Ten Hag vooralsnog is gefaald om Ajax stabieler en beter te maken. Dat is gewoon een terechte constatering tot nu toe.
Volgens mij heb ik aangegeven dat Ten Hag geen Ajax trainer is. Dus ik ga volledig mee in de kritiek op Ten Hag. Daarom heb ik ook voorgesteld om bijvoorbeeld Van Gaal naast hem te zetten. En ik herhaal nog maar eens: Ten Hag gaat echt niet ontslagen worden.
Pietje
 Pietje - woensdag 15 augustus 2018 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 13:31 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik vind Daley een totaal andere verdediger dan Barry Hulshoff Piet. Barry Hulshoff zijn taak was alleen maar zijn directe tegenstander (de spits) uitschakelen. Daley is meer voor de bewaking van de organisatie en coaching. En als je het dan toch met die tijd een vergelijking wilt maken en die na Ruud Krol de beste in deze rol was: Velibor Vasovic!!!
Ik had het ook niet over het type verdediger, maar over het niet op de voorgrond willen (hoeven) treden. Een karaktereigenschap dus. Een katalysator ten opzichte van creatieve spelers. Dat vergelijk maakte ik tussen Barry Hulhoff en Daley Blind.
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 13:48 schreef hjf het volgende:

[..]

Van Gaal
Van Gaal is klaar met het voetbal. Ik geloof niet dat we die op korte termijn terug zien op of rond de velden. En Van Gaal als assistent gaat nooit gebeuren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 15 augustus 2018 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 11:51 schreef AkaS het volgende:
Nou...Ja, ik deel de hosanna zeer zeker niet!

Ten Hag als trainer blijft voor mij ongewenst en is objectief gezien door het resultaat van gisteren een twijfelgeval.

Alles zit heel dicht tegen uitersten aan: wedstrijd Heracles en wedstrijd Luik.

Blind viel mij op in negatieve zin en zijn aanwezigheid kan nog weleens naar gaan worden als we de poulefase CL niet halen en de Ligt, de Jong, Tagliafico en Ziyech dan vertrekken.

Dan blijven we dus over met Schöne en Blind. Door het collectieve overwicht en ondersteuning van Mazzraoui, de Ligt en Tagliafico hadden Schöne en vooral Blind een relatief makkelijke wedstrijd en werden zij verdedigend nauwelijks getest en of onder druk gezet. En dat is mijn inziens maar goed ook...

Maar wat als het collectief minder lekker loopt en de tegenstander beter is en dus Schöne en Blind wel onder druk komen en in een meer verdedigende rol gedrukt worden.

Ik hou dan mijn hart vast!

Tel hierbij het geforceerde doordrukken van Labyad door ten Hag...Pfff Angstzweet breekt me uit bij de gedachten wat voor team we dan krijgen voorgeschoteld.

Dus keihard hopen op het behalen van de CL poulefase :-)
Je kan altijd nog een forum openen anti blind ?? dat is jou grootste passie volgens mij.
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 15:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Van Gaal is klaar met het voetbal. Ik geloof niet dat we die op korte termijn terug zien op of rond de velden. En Van Gaal als assistent gaat nooit gebeuren.
Zoals ik in mijn eerdere post schreef heb ik Van Gaal ook niet als assistent aangemerkt (zou trouwens een enorme belediging voor hem zijn met zo'n staat van dienst) maar als adviseur voor Ten Hag. En of het toeval is of niet. Van Gaal zat gisteren wel op de tribune bij de VIP's van de mooiste club van de wereld.
Loetje
 Loetje - woensdag 15 augustus 2018 - 17:53   quote  deeplink  
En zelfs nu moet er gezeken worden. Alle kritiek was terecht, maar spoel alsjeblieft je smoel als je nu hier weer om gaat zeveren. Is het slecht, is het slecht. Nu is het goed en dan is het ook goed! Bahbah
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry. Ik begrijp dat je geen fan bent van Blind. Maar de inspeelpass die hij heeft is heel belangrijk en er zijn maar heel weinig spelers in de eredivisie die diezelfde goede inspeelpass hebben. En nee die heeft Wober. Zeker niet.

Je hebt het over balans. Gister was het juist schone Tadic en Blind die daarvoor zorgden.
Blind is een onderwerp tegen het zere been. Er is zo schofterig overbetaald voor hem dat falen geen optie mag zijn.

Jouw verstand van voetbal doet mij nu even twijfelen want een aankoop van meer dan 20 mln die met zijn kont op de 16 hangt en zich beperkt tot balletjes breed en terug en af en toe een balletje over 5meter naar voren inspeelt... om hem te bewieroken en dit balans brengen noemen vind ik echt lachwekkend.

Schöne werkt zich een slag in de rondte dus bij hem kan ik nog iets van balans voorstellen
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 15:25 schreef p111 het volgende:

[..]

Je kan altijd nog een forum openen anti blind ?? dat is jou grootste passie volgens mij.
Nee hoor, ik denk er het mijne van en lach me rot bij de gedachten dat er mensen zijn die oprecht vinden dat hij een aanwinst is voor Ajax.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 augustus 2018 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 13:39 schreef Eide het volgende:

[..]

De kritiek op Ten Hag is dezelfde als vorig seizoen. Het gast niet om "als het even wat minder gaat" maar omdat Ten Hag vooralsnog is gefaald om Ajax stabieler en beter te maken. Dat is gewoon een terechte constatering tot nu toe.
maaaaaar ook wederom andere spelers/samenstelling als vorig seizoen.. dus ook dit heeft wederom tijd nodig... net als dat er een nieuwe trainer in de zomer komt... zelfs deboer moest elk seizoen opnieuw bouwen en hadden we de inhaal race pas na de winterstop..
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 23:16   quote  deeplink  
2018-08-14%20Ajax%20Passing%20plot%20Ajax%20-%20Standard%20Liege.jpg

Dit is de passmap van de pot tegen Luik. Een paar observaties:

- Blind deed de opbouw vanuit de achterste linie.
- De Jong en Tagliafico wisten het meest als koppeling tusen verdediging en aanval te dienen.
- Ajax was vooral actief over links.
- Tadic speelde heel diep.
- Frenkie de Jong en Hakim Ziyech waren het meest in balbezit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2018 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 augustus 2018 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 19:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk er het mijne van en lach me rot bij de gedachten dat er mensen zijn die oprecht vinden dat hij een aanwinst is voor Ajax.
blind valt niet op, net zijn vader.. geen top maar wel stabiel.. en de nodige ervaring voor de jonkies is ook zeer belangerijk.. of het qua voetballend een aanwinst is kunnen de meningen oververschillen
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 augustus 2018 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Ook het missen van de vele kansen en de vraag waarom het in topwedstrijden wel goed zit wat mentaliteit betreft komen veelvuldig langs.

Ik denk eerder dat iedereen erg opgelucht was dat het wel kan dan dat iedereen de polonaise loopt.

Uiteindelijk win je ook niks met deze pot. Tegen sturm moest Europees voetbal veilig gesteld worden. Deze ronde is puur overleven geweest richting laatste voorronde waar je cl kan veiligstellen.
Dat is bij Ajax al jaren aan de gang hoor. Europees loopt iedereen harder om zich in de picture te kunnen spelen. Vergelijk het met Utrecht gaan tegen Ajax volgas en verliezen de week erna van een kleintje.

Sommige wedstrijden maken dat los bij Ajax is dat vaker Europees het geval.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 augustus 2018 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 09:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

blind valt niet op, net zijn vader.. geen top maar wel stabiel.. en de nodige ervaring voor de jonkies is ook zeer belangerijk.. of het qua voetballend een aanwinst is kunnen de meningen oververschillen
Een team is pas sterk als het klopt. Dan heb je gewoon diversen spelers nodig.
Ik denk dat Blind een prima aanwinst is naast de Ligt. Zag hem eigenlijk meer als 6 komen maar vond Frenkie daar ook erg goed. En toen Schöne verder naar achter ging en Blind iets verder naar voren werd er ook prima gevoetbald.

We hebben de spelers nu nog de ideale opstelling vinden en tot een hecht team smeden en we krijgen een leuke tijd. Seizoen begint net dus logisch dat er nog wat werk te verzetten is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2018 door Hummel10 --
AkaS
 AkaS - donderdag 16 augustus 2018 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 09:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

blind valt niet op, net zijn vader.. geen top maar wel stabiel.. en de nodige ervaring voor de jonkies is ook zeer belangerijk.. of het qua voetballend een aanwinst is kunnen de meningen oververschillen
Sorry, maar Danny Blind was wel echt even een stuk beter dan zoon Daley.

Maar ik ben zeker geen anti Blind fanaat. Ik kijk in dit geval slechts naar de voetballer Blind, wat zijn toegevoegde waarde is en weeg dit af tegen zijn transfersom.

De waarde die Blind daadwerkelijk heeft is een andere waarde dan die in de hoofden wordt gefabriceerd op basis van emotie...( De naam Blind, dat hij bij Man.U heeft gespeeld. Voormalig jeugdspeler, etc.)

Dat hij voor balans zorgt is grote onzin. Daarnaast levert hij ondanks zijn geweldige ervaring toch zomaar een aantal malen de bal in zonder dat hij onder druk werd gezet.

Ik vind Daley een geweldige gozer en wanneer hij voor < 5mln te koop had geweest zou ik zeggen doen. Fijn om erbij te hebben....

Maar nu, met dit bedrag heb je de situatie dat hij MOET spelen en dat is niet altijd handig want naast zijn technische pluspunten heeft deze sympathieke man ook een aantal flinke minpunten... En die komen in het Ajaxspel tegen goede Europese ploegen geheid naar boven.

Het spel bij Man.U zeker onder Mourinho was wel even anders en vormde hij en was hij onderdeel van een behoorlijk verdedigend ingesteld blok deels middenveld en achterhoede.

Maar goed hij is er en de meeste vinden hem geweldig
We gaan het vanzelf zien.

Het is niet mijn bedoeling om hem te bashen want dat verdiend hij niet, dus ik zal voorzichtig zijn met mijn kritiek op hem. ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2018 door AkaS --
Brandje
 Brandje - donderdag 16 augustus 2018 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 19:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Blind is een onderwerp tegen het zere been. Er is zo schofterig overbetaald voor hem dat falen geen optie mag zijn.

Jouw verstand van voetbal doet mij nu even twijfelen want een aankoop van meer dan 20 mln die met zijn kont op de 16 hangt en zich beperkt tot balletjes breed en terug en af en toe een balletje over 5meter naar voren inspeelt... om hem te bewieroken en dit balans brengen noemen vind ik echt lachwekkend.

Schöne werkt zich een slag in de rondte dus bij hem kan ik nog iets van balans voorstellen
Hey Akas,
Bekertje Azijn weer leeg voor vandaag? Jij twijfelt aan het voetbalvertstand van anderen maar als er een is die er geen reet van snapt ben jij het.
Welke wedstrijd heb je gekeken jongen? Ajax speelde vanaf minuut een met 40 meter ruimte achter de verdediging. Blind speelde een prima pot. Speelde vrijwel alles, waar mogelijk direct naar voren. Eerste domme opmerking van je?
Schöne een slag in de rondte werken? Tweede domme opmerking want deed amper mee in het spel.
Als Ajax geen CL haalt dan nog worden er, misschien op Hakim na, geen spelers meer verkocht. Derde domme opmerking van je.
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 augustus 2018 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 10:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry, maar Danny Blind was wel echt even een stuk beter dan zoon Daley.

Maar ik ben zeker geen anti Blind fanaat. Ik kijk in dit geval slechts naar de voetballer Blind, wat zijn toegevoegde waarde is en weeg dit af tegen zijn transfersom.

De waarde die Blind daadwerkelijk heeft is een andere waarde dan die in de hoofden wordt gefabriceerd op basis van emotie...( De naam Blind, dat hij bij Man.U heeft gespeeld. Voormalig jeugdspeler, etc.)

Dat hij voor balans zorgt is grote onzin. Daarnaast levert hij ondanks zijn geweldige ervaring toch zomaar een aantal malen de bal in zonder dat hij onder druk werd gezet.

Ik vind Daley een geweldige gozer en wanneer hij voor < 5mln te koop had geweest zou ik zeggen doen. Fijn om erbij te hebben....

Maar nu, met dit bedrag heb je de situatie dat hij MOET spelen en dat is niet altijd handig want naast zijn technische pluspunten heeft deze sympathieke man ook een aantal flinke minpunten... En die komen in het Ajaxspel tegen goede Europese ploegen geheid naar boven.

Het spel bij Man.U zeker onder Mourinho was wel even anders en vormde hij en was hij onderdeel van een behoorlijk verdedigend ingesteld blok deels middenveld en achterhoede.

Maar goed hij is er en de meeste vinden hem geweldig
We gaan het vanzelf zien.

Het is niet mijn bedoeling om hem te bashen want dat verdiend hij niet, dus ik zal voorzichtig zijn met mijn kritiek op hem. ;-)
als die niet was gekomen had ik het ook prima gevonden.. frenkie naast deligt eiting op 6.. denk niet dat het dan perse zwakker is... integendeel.. maar voor de balans qua leeftijd etc etc is het wel gewoon goed.. wat me wel stoort is dat frenkie, ondanks nog niks gepresteerd tehebben min of meer eist dat hij op het middenveld dient tespelen ipv blind op 6..
remco k
 remco k - donderdag 16 augustus 2018 - 11:44   quote  deeplink  
Zoals Frenkie afgelopen pot speelde is Eiting echt wel een jasje uitdoen hoor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 augustus 2018 - 11:56   quote  deeplink  
Ik heb afgelopen dinsdag heerlijk ontspannen voetbal gekeken in de warmte in Griekenland. Heerlijk een zooi potten bier erbij en de mensen laten schrikken als Ajax weer scoorde. Wie kut speelde of wie goed speelde zal me afgelopen dinsdag een reet hebben gescheeld, want het boeit toch niet dat je je mening hier schrijft. Doe je dat namelijk wel dan zijn er simpelweg enkele onnozelen die het nodig vinden je nep-Ajacied, racist of wat dan ook te noemen. Die schreeuwers hier verdienen mijn tijd niet meer.
AkaS
 AkaS - donderdag 16 augustus 2018 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 10:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hey Akas,
Bekertje Azijn weer leeg voor vandaag? Jij twijfelt aan het voetbalvertstand van anderen maar als er een is die er geen reet van snapt ben jij het.
Welke wedstrijd heb je gekeken jongen? Ajax speelde vanaf minuut een met 40 meter ruimte achter de verdediging. Blind speelde een prima pot. Speelde vrijwel alles, waar mogelijk direct naar voren. Eerste domme opmerking van je?
Schöne een slag in de rondte werken? Tweede domme opmerking want deed amper mee in het spel.
Als Ajax geen CL haalt dan nog worden er, misschien op Hakim na, geen spelers meer verkocht. Derde domme opmerking van je.
Fijn dat jij me even corrigeert dappere toetsenbord krijger.

Bekertje azijn is nog niet leeg, als je zelf daadwerkelijk wat slimmer had geweest zou je mijn boodschap beter hebben begrepen en weten dat het plezier dat we aan Blind gaan beleven nog moet komen... En ik zal je vast verklappen mijn woorden niet 1 op 1 letterlijk te nemen slimbo!

Lekker > 20 mln betalen voor een speler die geen flikker toevoegt ten opzichte van jeugdige talenten zoals Wöber. Meehobbelen en drukloos balletjes breed, terug en soms voorwaarts spelen kan ik ook!

En puur omdat hij in de PL heeft gespeeld ervan maken dat hij ervaring en balans brengt.

Híj heeft net zo vaak de bal verspeelt als dat hij voorwaarts inspeelde en daarbij zat echt geen ene bal die deed denken aan klasse, ervaring of anderzijds iets opriep wat je zou verwachten bij een bedrag van > 20 mln.

Maar als jij of wie dan ook dit anders ziet, prima. Wat betreft mijn verstand van voetbal....Ik zou in geen 20 mln jaar Blind hebben aangekocht voor een bedrag > 3 of 4 mln.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2018 door AkaS --
AkaS
 AkaS - donderdag 16 augustus 2018 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 11:56 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag heerlijk ontspannen voetbal gekeken in de warmte in Griekenland. Heerlijk een zooi potten bier erbij en de mensen laten schrikken als Ajax weer scoorde. Wie kut speelde of wie goed speelde zal me afgelopen dinsdag een reet hebben gescheeld, want het boeit toch niet dat je je mening hier schrijft. Doe je dat namelijk wel dan zijn er simpelweg enkele onnozelen die het nodig vinden je nep-Ajacied, racist of wat dan ook te noemen. Die schreeuwers hier verdienen mijn tijd niet meer.
Amen, ik zal je rol als vakantieganger overnemen. Hopelijk kan ik de wedstrijden tegen Dinamo volgen net als jij en hopelijk met hetzelfde resultaat:-)
Loetje
 Loetje - donderdag 16 augustus 2018 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 12:45 schreef Eide het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld hjf net doen alsof alle kritiek nu weg is en of iedereen hier plots hartstikke positief is. Ik vraag me af of die mensen eigenlijk wel lezen wat hier geschreven wordt. Zo'n beetje de eerste reactie na deze pot was de vraag waarom dit tegen Heracles ook niet mogelijk was. Gelukkig lijken de spelers dat zichzelf ook te realiseren gezien de reacties.
Eens! Zit echter wel een verschil of je zit te zeiken om het zeiken gap ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 augustus 2018 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 14:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Amen, ik zal je rol als vakantieganger overnemen. Hopelijk kan ik de wedstrijden tegen Dinamo volgen net als jij en hopelijk met hetzelfde resultaat:-)
Hahaha lekker man! Klinkt goed. Wanneer vertrek je en waar ga je heen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 augustus 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 14:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens! Zit echter wel een verschil of je zit te zeiken om het zeiken gap ;-)
Ik reageer niet eens meer op een wedstrijd. Heb geen zin in nodeloze en nutteloze discussie met een stel onnozele schreeuwers die vanachter hun toetsenbord de held willen zijn en je van alles toeroepen wat je zou zijn.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 16 augustus 2018 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 16:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik reageer niet eens meer op een wedstrijd. Heb geen zin in nodeloze en nutteloze discussie met een stel onnozele schreeuwers die vanachter hun toetsenbord de held willen zijn en je van alles toeroepen wat je zou zijn.
Hallo Ajax Warrior,

Ik ben al bijna 2 jaar geleden gestopt met het reageren op dit forum. Had ook geen zin meer in die nutteloze discussies. Lees het wel nog af en toe. Het gaat je goed.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 augustus 2018 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 16:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik reageer niet eens meer op een wedstrijd. Heb geen zin in nodeloze en nutteloze discussie met een stel onnozele schreeuwers die vanachter hun toetsenbord de held willen zijn en je van alles toeroepen wat je zou zijn.
Ach gap, dat doet werkelijk iedereen hier.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (dinsdag 07 aug 2018, 20:00 / dinsdag 14 aug 2018, 20:30); 5 - 2 (2 - 2 / 3 - 0)









0.0166161