BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (dinsdag 07 aug 2018, 20:00 / dinsdag 14 aug 2018, 20:30); 5 - 2 (2 - 2 / 3 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 21:58 schreef remco k het volgende:
Die tweede helft verlies je gewoon op basis van strijd inzet en niet het besef hebben dat je makkelijk kan blijven voetballen.
En gewoon kansen afmaken. Drie keer alleen voor de keeper de 2e helft...
3sterren
 3sterren - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 21:58 schreef remco k het volgende:
Die tweede helft verlies je gewoon op basis van strijd inzet en niet het besef hebben dat je makkelijk kan blijven voetballen.
Het is juist het “te” makkelijk willen voetballen zo van we zijn zo goed kijk ons en daar ga je!
Niet te geloven volgende week hoeven we alleen een lullige goal tegen te krijgen!
Ik ben er ziek van!!!
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 22:03 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Het is juist het “te” makkelijk willen voetballen zo van we zijn zo goed kijk ons en daar ga je!
Niet te geloven volgende week hoeven we alleen een lullige goal tegen te krijgen!
Ik ben er ziek van!!!
Precies ja! En kansen benutten is ons ding niet.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:16   quote  deeplink  
Ach volgende week in ieder geval een spannend potje om naartoe te gaan..
Wel kut maar wel 2 uitdoelpunten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:18   quote  deeplink  
Je had zelfs thuis een kleine nederlaag kunnen permitteren. Nu is het weer billenknijpen
remco k
 remco k - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 22:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wel. Al onze aanvallen waren vrijwel allemaal counters. Hebben gewoon niet gevoetbald dus dat Ajax volgende week wel even doorgaat is gewoon nergens op gebasseerd. Want in plaats van 0-4 na 60 minuten, kan Standard ook 2-0 voor staan met rust.

En vooralsnog is het identiek aan de afgelopen jaren.
Ik vond Ajax beter voetballen dan andere jaren. Kansen heeft standaard bijna niet gehad.

2-2 is prima. Even winnen heeft niemand Hey over.
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:31   quote  deeplink  
Dat vond ik vanavond echt niet.
p111
 p111 - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:37   quote  deeplink  
Wat een kuttrainer,je ziet dat we het middenveld kwijt raken en je doet NIKS sorry elke voetballer zag dat Standaard in de wedstrijd kwam,en hij doet niks een middenvelder er bij en een spits er af,zo krijg je weer controle nee hoor meneer laat Schone de minste middenvelder gewoon staan,tot een paar minuten voor tijd toen was het al telaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:51   quote  deeplink  
IK BEN BOOS!!! En nu neem ik eerst nog even een Grieks biertje en zal ik morgen jullie frustraties wel even lezen. Voor nu helpt alleen drank!!!
p111
 p111 - dinsdag 07 augustus 2018 - 22:59   quote  deeplink  
neem er maar een paar ,hier tegen helpt 1 biertje niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 augustus 2018 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 22:59 schreef p111 het volgende:
neem er maar een paar ,hier tegen helpt 1 biertje niet.
Tnx, ga er nog een aantal halen!!!
remco k
 remco k - dinsdag 07 augustus 2018 - 23:22   quote  deeplink  
Kom op zeg. Vooraf roept iedereen dat dit zo lastig en moeilijk gaat worden. Dan speel je een prima eerste helft. Scoor je twee uit goals en ga je onfortuinlijk met 2-2 terug naar Amsterdam. Maar wij staan wel gewoon voor hè.

En de eerste drie potjes van dit seizoen scoorden we allemaal minimaal 2 keer. Waarom zouden wij volgende week niet scoren dan?
Paulio 1953.
 Paulio 1953. - dinsdag 07 augustus 2018 - 23:29   quote  deeplink  
Eerste helft was redelijk, Standaard afgebluft met 2 knappe goals. Mijn schoonmoeder (Lasse) speelde toen al matig, een 5. Tweede helft een van arrogantie en 100% kansen missen. Schoonmoeder naar een 4. Jezus Christus wat een zwakbegaafde trainer heeft mijn clubje, had het centrum laten staan (Ligt/Frenkie). Blind desnoods op het middenveld, de bank met Eiting en v/d Beek? en dan speelt die Deense bejaarde? Ten Hag heeft niet alleen een spraakgebrek, tactisch is het een mongool.
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 augustus 2018 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 23:22 schreef remco k het volgende:
Kom op zeg. Vooraf roept iedereen dat dit zo lastig en moeilijk gaat worden. Dan speel je een prima eerste helft. Scoor je twee uit goals en ga je onfortuinlijk met 2-2 terug naar Amsterdam. Maar wij staan wel gewoon voor hè.

En de eerste drie potjes van dit seizoen scoorden we allemaal minimaal 2 keer. Waarom zouden wij volgende week niet scoren dan?
Dit is gewoon de boel goedpraten en niks meer dan dat. Al teken ik voorafgaand voor een 3-0 nederlaag, als de realiteit blijkt te zijn dat je al in de volgende ronde had moeten staan, ben ik niet tevreden met 2-2.
Eide
 Eide - woensdag 08 augustus 2018 - 00:21   quote  deeplink  
Ik vind alle kritiek op Schöne zowel terecht als te eenzijdig. Ik had zelf op Eiting en De Jong gehoopt. Desondanks viel De Jong veel zwaarder tegen dat Schöne. Daarmee speelde Schöne echt niet sterk, verre van zelfs, maar hij was wel een pak beter dan De Jong die volledig onzichtbaar was. Doordat beide controleurs ronduit zwak speelden werd de verdediging regelmatig overlopen.

Wat mij betreft dit weekend Eiting en De Jong als controleurs, maar de kritiek van velen op Schöne vind ik maar deels terecht en vooral te beperkt omdat het voorbij gaan aan het slecht presteren van nog een aantal anderen.

Neres was de andere speler die vrijaf had genomen. Volledig en compleet onzichtbaar. Totaal niet in het stuk voorgekomen. Het is dat Tadic en Ziyech regelmatig elkaar vinden want anders ben je vandaag compleet onmachtig.

Desondanks had Ajax hier met 1-3 of 1-4 moeten winnen en de return een plichtpleging moeten maken. Helaas wordt het, voor de zoveelste keer, een gevecht op leven en dood tegen een matige tegenstander. Hoeveel terechte kritiek er ook is het middenveld, als Ajax eens wat zakelijker speelt en kansen afmaakt doen die controleurs er niet eens toe. En dat stoort mij persoonlijk nog het meeste.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 augustus 2018 door Eide --
AkaS
 AkaS - woensdag 08 augustus 2018 - 00:42   quote  deeplink  
Er zitten een aantal rasvoetballers bij deze selectie en wanneer het bij hun loopt komt er een aardig niveau op de mat. Ongeacht de trainer...

Na de rust heeft Ajaxtrainer ten Hag zijn team het veld ingestuurd met een compleet verkeerde tactiek.

Kan me geen reet schelen wat hij voor de camera beweerde, maar de 2e helft was ronduit passief en laks.

Het geforceert inbrengen van Labyad voor Ziyech vond ik raar en onlogisch. Had dan Tadic of Neres gewisseld.

Blind... tja brengt mijn inziens weinig en door zijn aanwezigheid gaat er best wel wat dynamiek verloren.

Donny van de Beek heeft nog nooit aanleiding gegeven om zijn basisplaats te mogen verliezen. Onbegrijpelijk.

Ziyech, Tadic, Huntelaar, de Jong... mooi man!

Mazzraoui vind ik echt heel goed, goed gezien van ten Hag. Dat dan weer wel!

Jammer, hopelijk kost deze 2e helft ons niet de kop... Behalve uitschakeling zullen er dan ook wel spelers vertrekken ben ik bang.

Blind en Labyad.... zooo jammer dat zij zijn gekocht maarja daar denken jullie anders over
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 augustus 2018 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 23:22 schreef remco k het volgende:
Kom op zeg. Vooraf roept iedereen dat dit zo lastig en moeilijk gaat worden. Dan speel je een prima eerste helft. Scoor je twee uit goals en ga je onfortuinlijk met 2-2 terug naar Amsterdam. Maar wij staan wel gewoon voor hè.

En de eerste drie potjes van dit seizoen scoorden we allemaal minimaal 2 keer. Waarom zouden wij volgende week niet scoren dan?
Heb je hem weer ............. Alles wat krom is probeer jij recht te lullen!! Het gaat er niet om dat ze 2x gescoord hebben! Het gaat erom hoe ze zichzelf de 2e helft profileren. In een competitie kost je dit onnodig 2 punten, nu heb je enkel geluk dat het een knock-out wedstrijd is. Maar het mag gewoonweg niet. Domme wissels, wederom veel paniek in de verdediging en wederom fouten die met jeugdigheid en ervaring te maken hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 augustus 2018 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 00:42 schreef AkaS het volgende:
Er zitten een aantal rasvoetballers bij deze selectie en wanneer het bij hun loopt komt er een aardig niveau op de mat. Ongeacht de trainer...

Na de rust heeft Ajaxtrainer ten Hag zijn team het veld ingestuurd met een compleet verkeerde tactiek.

Kan me geen reet schelen wat hij voor de camera beweerde, maar de 2e helft was ronduit passief en laks.

Het geforceert inbrengen van Labyad voor Ziyech vond ik raar en onlogisch. Had dan Tadic of Neres gewisseld.

Blind... tja brengt mijn inziens weinig en door zijn aanwezigheid gaat er best wel wat dynamiek verloren.

Donny van de Beek heeft nog nooit aanleiding gegeven om zijn basisplaats te mogen verliezen. Onbegrijpelijk.

Ziyech, Tadic, Huntelaar, de Jong... mooi man!

Mazzraoui vind ik echt heel goed, goed gezien van ten Hag. Dat dan weer wel!

Jammer, hopelijk kost deze 2e helft ons niet de kop... Behalve uitschakeling zullen er dan ook wel spelers vertrekken ben ik bang.

Blind en Labyad.... zooo jammer dat zij zijn gekocht maarja daar denken jullie anders over
Nou, ik niet hoor! Maar waarom Blind centraal achterin zetten??? Daar moet een mamdekker staan en dat is Blind gewoon niet!!

En Labyad blijf ik bij mijn conclusie! Enkel gehaald op voorspraak van Ten Hag! Niets meer, niets minder!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 augustus 2018 door Ajax Warrior --
AkaS
 AkaS - woensdag 08 augustus 2018 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 23:22 schreef remco k het volgende:
Kom op zeg. Vooraf roept iedereen dat dit zo lastig en moeilijk gaat worden. Dan speel je een prima eerste helft. Scoor je twee uit goals en ga je onfortuinlijk met 2-2 terug naar Amsterdam. Maar wij staan wel gewoon voor hè.

En de eerste drie potjes van dit seizoen scoorden we allemaal minimaal 2 keer. Waarom zouden wij volgende week niet scoren dan?
Dat vooraf roepen komt omdat we niet wisten en weten waar Ajax echt staat en Luik behoorlijk werd opgehemeld.

Dat is 1.

2. Luik heeft net als Sturm Graz dat ook al een paar keer deed, aangetoond dat Ajax bij tijd en wijle helemaal weggespeeld kan worden en ze in no time vrijgespeeld worden tot in de 16.

Gelukkig is daar tot op heden niet van geprofiteerd, maar dat gaat natuurlijk wel een keer gebeuren.

Dus ja, Ajax zal ongetwijfeld scoren maar ben bang dat Luik ook nog een paar keer gaat scoren.

Voor mij mogen Blind, Schöne en Labyad de bank warm houden.

........... Onana..............

......de Ligt... Wöber.......

Mazzraoui..................Nico

............de Jong..............

......Donny.......Ziyech.......

Nerds.....................Tadic

............Huntelaar..........

Hoewel ik op de plek van " 6 " liever een fysiek en snelle middenvelder zou zien.
p111
 p111 - woensdag 08 augustus 2018 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 23:29 schreef Paulio 1953. het volgende:
Eerste helft was redelijk, Standaard afgebluft met 2 knappe goals. Mijn schoonmoeder (Lasse) speelde toen al matig, een 5. Tweede helft een van arrogantie en 100% kansen missen. Schoonmoeder naar een 4. Jezus Christus wat een zwakbegaafde trainer heeft mijn clubje, had het centrum laten staan (Ligt/Frenkie). Blind desnoods op het middenveld, de bank met Eiting en v/d Beek? en dan speelt die Deense bejaarde? Ten Hag heeft niet alleen een spraakgebrek, tactisch is het een mongool.
gelukkig zijn er nog meer die dit zien behalve die boer van een trainer wat een onbenul
p111
 p111 - woensdag 08 augustus 2018 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 00:21 schreef Eide het volgende:
Ik vind alle kritiek op Schöne zowel terecht als te eenzijdig. Ik had zelf op Eiting en De Jong gehoopt. Desondanks viel De Jong veel zwaarder tegen dat Schöne. Daarmee speelde Schöne echt niet sterk, verre van zelfs, maar hij was wel een pak beter dan De Jong die volledig onzichtbaar was. Doordat beide controleurs ronduit zwak speelden werd de verdediging regelmatig overlopen.

Wat mij betreft dit weekend Eiting en De Jong als controleurs, maar de kritiek van velen op Schöne vind ik maar deels terecht en vooral te beperkt omdat het voorbij gaan aan het slecht presteren van nog een aantal anderen.

Neres was de andere speler die vrijaf had genomen. Volledig en compleet onzichtbaar. Totaal niet in het stuk voorgekomen. Het is dat Tadic en Ziyech regelmatig elkaar vinden want anders ben je vandaag compleet onmachtig.

Desondanks had Ajax hier met 1-3 of 1-4 moeten winnen en de return een plichtpleging moeten maken. Helaas wordt het, voor de zoveelste keer, een gevecht op leven en dood tegen een matige tegenstander. Hoeveel terechte kritiek er ook is het middenveld, als Ajax eens wat zakelijker speelt en kansen afmaakt doen die controleurs er niet eens toe. En dat stoort mij persoonlijk nog het meeste.
Beste Eide ik strijd al twee jaar om te laten zien dat Schone goed is tegen mindere tegenstanders,ook gisteren weer voorledig door de mand gevallen,je hebt ook gelijk dat Frenkie die een half jaar niet heeft gevoetbald ook zeer matig was.Als wij het zien en de analisten voorzichtig kritiek afgeven op het middenveld,waarom ziet die halve zool van een trainer dit niet ?? hij is de hoofdschuldige .Ik vind dat Eiting/Blind daar gewoon had moeten staan.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 augustus 2018 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 09:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat vooraf roepen komt omdat we niet wisten en weten waar Ajax echt staat en Luik behoorlijk werd opgehemeld.

Dat is 1.

2. Luik heeft net als Sturm Graz dat ook al een paar keer deed, aangetoond dat Ajax bij tijd en wijle helemaal weggespeeld kan worden en ze in no time vrijgespeeld worden tot in de 16.

Gelukkig is daar tot op heden niet van geprofiteerd, maar dat gaat natuurlijk wel een keer gebeuren.

Dus ja, Ajax zal ongetwijfeld scoren maar ben bang dat Luik ook nog een paar keer gaat scoren.

Voor mij mogen Blind, Schöne en Labyad de bank warm houden.

........... Onana..............

......de Ligt... Wöber.......

Mazzraoui..................Nico

............de Jong..............

......Donny.......Ziyech.......

Nerds.....................Tadic

............Huntelaar..........

Hoewel ik op de plek van " 6 " liever een fysiek en snelle middenvelder zou zien.
Wöber? De man die vorig jaar regelmatig aan de basis stond van puntverlies? Die faalde in de oefenpotjes? Nou jij hebt er kijk op..

Frenkie naast de Ligt en dan Blind op de plek van Schöne lijkt me beter.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 augustus 2018 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 09:45 schreef p111 het volgende:

[..]

Beste Eide ik strijd al twee jaar om te laten zien dat Schone goed is tegen mindere tegenstanders,ook gisteren weer voorledig door de mand gevallen,je hebt ook gelijk dat Frenkie die een half jaar niet heeft gevoetbald ook zeer matig was.Als wij het zien en de analisten voorzichtig kritiek afgeven op het middenveld,waarom ziet die halve zool van een trainer dit niet ?? hij is de hoofdschuldige .Ik vind dat Eiting/Blind daar gewoon had moeten staan.
Ik strijd met je mee en waarschijnlijk al langer dan jou.. Schöne is prima voor de laatste 20 minuten. Op 6 totaal ongeschikt zodra er druk op komt.
p111
 p111 - woensdag 08 augustus 2018 - 10:57   quote  deeplink  
Ik vraag mij wel eens af wat die ass/trainers doen op de bank hebben die geen inspraak ? Misschien zijn die monddood gemaakt voor de goede vrede ? Ik begrijp er geen reet van,Luik schuift in de tweede helft een man extra door naar het middenveld en we zijn weg,ook Anderlecht deed dat in die oefenpot,ook toen waren we nergens meer.Hoe is het mogelijk dat deze trainer hier niet op anticipeert ? dus kort maar krachtig een mislukking die man.
Loetje
 Loetje - woensdag 08 augustus 2018 - 11:01   quote  deeplink  
Dat is iets wat ik niet alleen Ten Hag wijt, wat dat gebeurd al jaren.

Dat er een paar door de ondergrens zakten en Ten Hag niet ingreep, mag hem wel aangerekend worden.
Eide
 Eide - woensdag 08 augustus 2018 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 09:45 schreef p111 het volgende:

[..]

Beste Eide ik strijd al twee jaar om te laten zien dat Schone goed is tegen mindere tegenstanders,ook gisteren weer voorledig door de mand gevallen,je hebt ook gelijk dat Frenkie die een half jaar niet heeft gevoetbald ook zeer matig was.Als wij het zien en de analisten voorzichtig kritiek afgeven op het middenveld,waarom ziet die halve zool van een trainer dit niet ?? hij is de hoofdschuldige .Ik vind dat Eiting/Blind daar gewoon had moeten staan.
Blind was het probleem achterin niet. Het probleem was dat het middenveld werd overlopen. Standard had heel regelmatig een mannetje over waardoor je constant moet rennen en vliegen. Daar komt bij dat juist Eiting een van de uitblinkers was tegen Sturm. Ik snap dat Van de Beek z'n basisplaats kwijt is in deze opstelling. Ik begrijp niet waarom Eiting er nu plotseling naast stond.
remco k
 remco k - woensdag 08 augustus 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2018 - 23:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit is gewoon de boel goedpraten en niks meer dan dat. Al teken ik voorafgaand voor een 3-0 nederlaag, als de realiteit blijkt te zijn dat je al in de volgende ronde had moeten staan, ben ik niet tevreden met 2-2.
Niet tevreden is wat anders dan doen alsof de wereld is vergaan.

En nee niet goedpraten. Maar als we over Europese wetten praten. Tellen die twee uitgoals gewoon en is dat deel prima.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 augustus 2018 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 08 augustus 2018 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 08:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou, ik niet hoor! Maar waarom Blind centraal achterin zetten??? Daar moet een mamdekker staan en dat is Blind gewoon niet!!

En Labyad blijf ik bij mijn conclusie! Enkel gehaald op voorspraak van Ten Hag! Niets meer, niets minder!
De ligt lijkt me een prima mandekker, maar welk probleem heeft Ajax defensief gekend door hun spits dan? Want een mandekker daar zou toch echt hun spits moeten afdekken. En volgens mij is hun spits amper in beeld geweest.

Labyad begrijp ik ook niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 augustus 2018 door remco k --
Eide
 Eide - woensdag 08 augustus 2018 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 12:18 schreef remco k het volgende:

[..]

De ligt lijkt me een prima mandekker, maar welk probleem heeft Ajax defensief gekend door hun spits dan? Want een mandekker daar zou toch echt hun spits moeten afdekken. En volgens mij is hun spits amper in beeld geweest.

Labyad begrijp ik ook niet.
Het probleem was Carcela, hun aanvallende middenvelder. En dat kwam weer omdat ons middenveld als een natte krant speelde.
Loetje
 Loetje - woensdag 08 augustus 2018 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 12:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet tevreden is wat anders dan doen alsof de wereld is vergaan.

En nee niet goedpraten. Maar als we over Europese wetten praten. Tellen die twee uitgoals gewoon en is dat deel prima.
Vul voor een ander vooral niet in dat voor hun een wereld is vergaan, want menig hier zegt gewoon blij te zijn met de goals maar gewoon niet met de teamprestatie. En daar heeft men alle aanleiding toe, ook aangezien een forum daar voor dient.

En omtrent de Europese wetten weet je dat we die al jaren delen. Feiten zijn ook bij die wetten dat de cruciale kansen erin moeten. Uiteindelijk is dat ook deels mislukt en gebeuren er fouten die al behoorlijk vaak zijn begaan.
remco k
 remco k - woensdag 08 augustus 2018 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 12:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Het probleem was Carcela, hun aanvallende middenvelder. En dat kwam weer omdat ons middenveld als een natte krant speelde.
Eens. Zowel het aanvallende deel als het defensieve deel. Het stond gewoon niet goed en ten Hag had daar eerder moeten ingrijpen.

Dat hij op 2-0 Ziyech wisselt begrijp ik wel. Maar doe dat dan voor Vd beek zodat je iets meer kracht krijgt op het middenveld. Hij had ook wober kunnen brengen voor de jong of schone en dan Blind erbij zetten op het middenveld en wober naast de ligt.

Schone lijkt echter ook weer bij ten Hag altijd te spelen. Ik begrijp dat echt niet.
AkaS
 AkaS - woensdag 08 augustus 2018 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 09:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wöber? De man die vorig jaar regelmatig aan de basis stond van puntverlies? Die faalde in de oefenpotjes? Nou jij hebt er kijk op..

Frenkie naast de Ligt en dan Blind op de plek van Schöne lijkt me beter.
Ik zou de H vervangen door een heel grote hoofdletter L.

Aangezien jij zo geweldig bent, Einstein.... Wie speelde er wel goed in de oefenpotjes?

Waar het om gaat is dat zowel Schöne als Blind traag zijn en dit ook weten en daarom nauwelijks uit hun cirkel van 10m komen. En als ze het per ongeluk wel eens doen en er is een omschakelmomentje...tja, dát weet jij vast beter dan ik.
remco k
 remco k - woensdag 08 augustus 2018 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 13:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vul voor een ander vooral niet in dat voor hun een wereld is vergaan, want menig hier zegt gewoon blij te zijn met de goals maar gewoon niet met de teamprestatie. En daar heeft men alle aanleiding toe, ook aangezien een forum daar voor dient.

En omtrent de Europese wetten weet je dat we die al jaren delen. Feiten zijn ook bij die wetten dat de cruciale kansen erin moeten. Uiteindelijk is dat ook deels mislukt en gebeuren er fouten die al behoorlijk vaak zijn begaan.
Er zijn er hier een aantal die dusdanig posten dat het overkomt alsof de wereld vergaat. Als ik dat wil posten doe ik dat net zoals een ieder vrij is om te posten alsof de wereld vergaat.

Standard heeft amper een normale kans gehad in de tweede helft. Een matig schot van afstand verdwijnt tegen de touwen en een makkelijk gegeven penalty zorgen voor de 2-2. En ook ik vind dat doodzonde en onnodig aangezien het beslist had kunnen en moeten zijn.

Maar dat het nog niet beslist is betekend niet dat Ajax ineens half uitgeschakeld is ofzo. Ajax heeft nog steeds een heel groot voordeel aangezien standaard moet scoren in Amsterdam en dus in een uitwedstrijd zullen moeten gaan komen. , iets dat die ploeg aanzienlijk minder ligt in uitwedstrijden.

Ajax heeft gewoon nog steeds een hele grote kans om door te gaan.

Ajax is de laatste jaren thuis ook een stuk sterker dan uit. Dat zagen we ook tegen Sturm Graz.

Ik heb er wel vertrouwen in.
AkaS
 AkaS - woensdag 08 augustus 2018 - 13:15   quote  deeplink  
Schöne was direct in de 2e helft een gevaar voor de eigen ploeg.
Balverlies en vooral centraal de gaten laten vallen. Echt ongelofelijk en diep triest dat we allemaal konden zien wat er zou gebeuren en er niet ingegrepen werd.

En om de totale ongeschiktheid van ten hag aan te tonen was zijn wissel Labyad voor Ziyech!!!!

In deze wedstrijd Labyad inzetten om hem zoet te houden is echt super triest, wat een miskoop is dat zeg.

Maar dat wat betreft dit specifieke geval.

Denk wel dat Ajax in goede doen, met de juiste poppetjes op de juiste plek Ajax moet kunnen winnen.
Loetje
 Loetje - woensdag 08 augustus 2018 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zijn er hier een aantal die dusdanig posten dat het overkomt alsof de wereld vergaat. Als ik dat wil posten doe ik dat net zoals een ieder vrij is om te posten alsof de wereld vergaat.

Standard heeft amper een normale kans gehad in de tweede helft. Een matig schot van afstand verdwijnt tegen de touwen en een makkelijk gegeven penalty zorgen voor de 2-2. En ook ik vind dat doodzonde en onnodig aangezien het beslist had kunnen en moeten zijn.

Maar dat het nog niet beslist is betekend niet dat Ajax ineens half uitgeschakeld is ofzo. Ajax heeft nog steeds een heel groot voordeel aangezien standaard moet scoren in Amsterdam en dus in een uitwedstrijd zullen moeten gaan komen. , iets dat die ploeg aanzienlijk minder ligt in uitwedstrijden.

Ajax heeft gewoon nog steeds een hele grote kans om door te gaan.

Ajax is de laatste jaren thuis ook een stuk sterker dan uit. Dat zagen we ook tegen Sturm Graz.

Ik heb er wel vertrouwen in.
Zeik dan ook alsjeblieft niet op wat een ander post als je jezelf vrij voelt om dat te zeggen. Want dan gaat het over interpretatie en niks meer dan dat. Iedereen heeft gewoon zijn beleving tijdens of na een wedstrijd en dat ga je toch blijven houden!

Sturm Graz blijf ik van een totaal ander niveau vinden. Ik vind dat, ondanks Standard niet eens veel kansen kreeg, Ajax gisteren op een minuut of 10 na achter Standard aan gelopen heeft en duels half in is gegaan. Toch zat er als zovaak veel meer in.

Ajax maakt gisteren dezelfde fout als de laatste jaren, de beste kansen en niet winnen. Volgende week mag Ajax bewijzen het dan toch af te kunnen maken. Wat is gisteren is gebeurd, is identiek aan de afgelopen jaren. Dat zijn gewoon feiten en niets minder als dat..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 augustus 2018 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 13:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik zou de H vervangen door een heel grote hoofdletter L.

Aangezien jij zo geweldig bent, Einstein.... Wie speelde er wel goed in de oefenpotjes?

Waar het om gaat is dat zowel Schöne als Blind traag zijn en dit ook weten en daarom nauwelijks uit hun cirkel van 10m komen. En als ze het per ongeluk wel eens doen en er is een omschakelmomentje...tja, dát weet jij vast beter dan ik.
Wat ik wel weet is dat Wöber op een pass na tegen een uitgespeeld Sturm graz er tot nu toe nog weinig van bakt. Dus nee die had ik zeker niet gebracht als je onder druk staat.

Waarom gelijk persoonlijk worden als ik het niet met je eens ben?
Geef nog prima argumenten ook hoor..
AkaS
 AkaS - woensdag 08 augustus 2018 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 13:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat ik wel weet is dat Wöber op een pass na tegen een uitgespeeld Sturm graz er tot nu toe nog weinig van bakt. Dus nee die had ik zeker niet gebracht als je onder druk staat.

Waarom gelijk persoonlijk worden als ik het niet met je eens ben?
Geef nog prima argumenten ook hoor..
Je mag het zeker oneens zijn. Maar dat kan je ook gewoon doen, toch.

Jouw 1e reactie:
Wöber? De man die vorig jaar regelmatig aan de basis stond van puntverlies? Die faalde in de oefenpotjes? Nou jij hebt er kijk op..

Zonder die laatste zin had je een gewone reactie gekregen!
remco k
 remco k - woensdag 08 augustus 2018 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 13:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeik dan ook alsjeblieft niet op wat een ander post als je jezelf vrij voelt om dat te zeggen. Want dan gaat het over interpretatie en niks meer dan dat. Iedereen heeft gewoon zijn beleving tijdens of na een wedstrijd en dat ga je toch blijven houden!

Sturm Graz blijf ik van een totaal ander niveau vinden. Ik vind dat, ondanks Standard niet eens veel kansen kreeg, Ajax gisteren op een minuut of 10 na achter Standard aan gelopen heeft en duels half in is gegaan. Toch zat er als zovaak veel meer in.

Ajax maakt gisteren dezelfde fout als de laatste jaren, de beste kansen en niet winnen. Volgende week mag Ajax bewijzen het dan toch af te kunnen maken. Wat is gisteren is gebeurd, is identiek aan de afgelopen jaren. Dat zijn gewoon feiten en niets minder als dat..
Wat is een forum waard als je niet kan reageren op basis van je eigen interpretatie.

En ik bind niet dat het gelijk is aan andere jaren. Dat mag jij wel feiten noemen maar ik zie wel degelijk een verschil.

Het spel van Ten Hag is nu eenmaal anders dan wat wij graag willen zien bij Ajax. Hij hoeft niet zo nodig altijd te domineren. En als je weinig echte kansen weggeeft en zelf zat creert. Is dat blijkbaar een prima tactiek. Dat is anders dan andere jaren.
AkaS
 AkaS - woensdag 08 augustus 2018 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 16:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is een forum waard als je niet kan reageren op basis van je eigen interpretatie.

En ik bind niet dat het gelijk is aan andere jaren. Dat mag jij wel feiten noemen maar ik zie wel degelijk een verschil.

Het spel van Ten Hag is nu eenmaal anders dan wat wij graag willen zien bij Ajax. Hij hoeft niet zo nodig altijd te domineren. En als je weinig echte kansen weggeeft en zelf zat creert. Is dat blijkbaar een prima tactiek. Dat is anders dan andere jaren.
Sorry, hoezo weinig weggeven.... Dat de tegenstanders het tot op heden niet hebben afgestraft wil niet zeggen dat Ajax niets heeft weggegeven.

Daarentegen heeft Ajax genoeg gecreëerd alleen zoals andere jaren de boel niet in het slot gegooid...

En dus met een beetje tegenslag, een kut scheidsrechter...of whatever grijpen we weer naast iets moois en kan de uittocht beginnen.

Snap werkelijk waar niet dat ten Hag niet begreep dat er iets moest gebeuren en Labyad voor Ziyech is daar een ultiem bewijs van. Zegt niets over de wissel van Ziyech zelf, dat kan maar het soort voetballer die hij inbracht...Slappe zak en zo was de 2e helft ook overwegend. Dus prima tactiek....dacht het niet!
remco k
 remco k - woensdag 08 augustus 2018 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 16:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry, hoezo weinig weggeven.... Dat de tegenstanders het tot op heden niet hebben afgestraft wil niet zeggen dat Ajax niets heeft weggegeven.

Daarentegen heeft Ajax genoeg gecreëerd alleen zoals andere jaren de boel niet in het slot gegooid...

En dus met een beetje tegenslag, een kut scheidsrechter...of whatever grijpen we weer naast iets moois en kan de uittocht beginnen.

Snap werkelijk waar niet dat ten Hag niet begreep dat er iets moest gebeuren en Labyad voor Ziyech is daar een ultiem bewijs van. Zegt niets over de wissel van Ziyech zelf, dat kan maar het soort voetballer die hij inbracht...Slappe zak en zo was de 2e helft ook overwegend. Dus prima tactiek....dacht het niet!
Gister twee grotere kansen en verder louter schoten van buiten de 16 als ik het goed herinner. En dat in een gevreesde uitwedstrijd.

Overigens vermoed ik dat hij labyad bracht om de rechtsback van standaard te beteugelen. Zyech leek erg vermoeid en deed weinig goeds aan de bal. Op zich begrijp ik die tactische keuze wel alleen kan je dat ook anders oplossen dan met labyad. Maar helemaal eens dat ten Hag dat gister niet goed heeft gedaan. Een aantal hier zeiden dat zelfs al vroeg in de eerste helft.

Je gaat met 2-2 de thuispot in. Dat kan en mag je thuis met de steun van je eigen aanhang niet meer weggeven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 augustus 2018 door remco k --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 08 augustus 2018 - 17:46   quote  deeplink  
Ik vind Onana niet lekker keepen op afstandschoten. Hij zit er wel vaak naast, vorig jaar veel tegen goals allemaal van afstand. Luik schof en mannetje door en Ajax kan daar niets tegen over zetten, dat is niet zo best.

Verder denk ik wel dat Ajax op basis van de eerste helft en het thuis voordeel gewoon over Luik heengaat volgende week. Voordeel is dat Ajax wee met beide bentjes op de grond staat, want na de 2-0 werd het wel heel frivool allemaal. De kansen op 3-0 waren er gewoon. Staat Ajax snel 1-0 voor in eigen huis, dan gaat ze ewoon met 4-0 eraan, correctie 4-1, want Onana wordt weer gepaseerd met een afstand schot
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 augustus 2018 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 15:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Je mag het zeker oneens zijn. Maar dat kan je ook gewoon doen, toch.

Jouw 1e reactie:
Wöber? De man die vorig jaar regelmatig aan de basis stond van puntverlies? Die faalde in de oefenpotjes? Nou jij hebt er kijk op..

Zonder die laatste zin had je een gewone reactie gekregen!
Ok was niet aanvallend bedoeld. Had alleen nooit Wöber ingebracht omdat hij al geen zekerheidje is.

Ten Hag zo ie zo slecht ingegrepen gisteren..
Loetje
 Loetje - woensdag 08 augustus 2018 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 16:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is een forum waard als je niet kan reageren op basis van je eigen interpretatie.

En ik bind niet dat het gelijk is aan andere jaren. Dat mag jij wel feiten noemen maar ik zie wel degelijk een verschil.

Het spel van Ten Hag is nu eenmaal anders dan wat wij graag willen zien bij Ajax. Hij hoeft niet zo nodig altijd te domineren. En als je weinig echte kansen weggeeft en zelf zat creert. Is dat blijkbaar een prima tactiek. Dat is anders dan andere jaren.
Ja daarom snap ik ook niet dat een ander het gewoon beroerd mag vinden. Maargoed, laten we het wat betreft daarbij houden.

Dat Ten Hag een andere trainer is, weten we allemaal. Maar wat maakt dan voor jou dat het gisteren dan wel behoorlijk was? Zal ik erna reageren met hoe ik het zie.

En dan de 2e vraag, op Sturm Graz weggelaten, waaruit blijkt dat het niet als andere jaren gaat? Want daar ben ik nu wel echt enorm benieuwd naar.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 09 augustus 2018 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zijn er hier een aantal die dusdanig posten dat het overkomt alsof de wereld vergaat. Als ik dat wil posten doe ik dat net zoals een ieder vrij is om te posten alsof de wereld vergaat.

Whahahaha en dat ga jij nu zeggen?? Even wat posts van jou terughalen de afgelopen jaren tijdens en na wedstrijden! Vent, je bent zo hypocriet als de pest. Een grotere draaikont dan jou is hier ook niet. Ik beleef een wedstrijd hoe ik die wil beleven, en heb daar achteraf een mening over! Nergens zeg ik dat de wereld vergaat, wel dat Ajax blijkbaar niet wil leren van het verleden! En precies het verleden waarover jij af en toe deed, om maar in jouw woorden te blijven, alsof de wereld verging!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 augustus 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 09 augustus 2018 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 08:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Whahahaha en dat ga jij nu zeggen?? Even wat posts van jou terughalen de afgelopen jaren tijdens en na wedstrijden! Vent, je bent zo hypocriet als de pest. Een grotere draaikont dan jou is hier ook niet. Ik beleef een wedstrijd hoe ik die wil beleven, en heb daar achteraf een mening over! Nergens zeg ik dat de wereld vergaat, wel dat Ajax blijkbaar niet wil leren van het verleden! En precies het verleden waarover jij af en toe deed, om maar in jouw woorden te blijven, alsof de wereld verging!
En waar schrijf ik dan dat het niet gepost mag worden?
remco k
 remco k - donderdag 09 augustus 2018 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 augustus 2018 - 21:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja daarom snap ik ook niet dat een ander het gewoon beroerd mag vinden. Maargoed, laten we het wat betreft daarbij houden.

Dat Ten Hag een andere trainer is, weten we allemaal. Maar wat maakt dan voor jou dat het gisteren dan wel behoorlijk was? Zal ik erna reageren met hoe ik het zie.

En dan de 2e vraag, op Sturm Graz weggelaten, waaruit blijkt dat het niet als andere jaren gaat? Want daar ben ik nu wel echt enorm benieuwd naar.
Ik zeg nergens dat het spel fantastisch was he, enige dat ik wil aangeven is dat wij echt nog niet uitgeschakeld zijne n eigenlijk gewoon een hele goede uitgangspositie hebben, en natuurlijk had die veel beter kunnen zijn, maar ook veel minder goed.

Ajax speelde een ander type spel naar mijn idee, niet klakkeloos druk zetten naar voren, maar meer vanuit de reactie, Ajax benutte zowaar de eerste kansen, dat is een pluspunt.

De opbouw was vanuit de defensie prima, Frenkie en Schone werden vaak gevonden, het probleem lag hem alleen juist bij deze twee mannen, beide heren wisten totaal niet de voorwaartsen te bereiken, Frenkie kon zich amper vrij draaien en Schone heeft geen knikker geraakt waardoor de opbouw uiteindelijk vaak strandde, Ziyech speelde een vrij uitzichtloze wedstrijd, toch creëerde hij een aantal mogelijkheden en was hij erg belangrijk bij de eerste goal, verder wel een fletse pot en naar mijn idee terecht gewisseld ( alleen niet voor Labyad.)

Defensief stond het eigenlijk gewoon goed, we gaven amper kansen weg, over de hele wedstrijd eigenlijk maar twee echt grote kansen, daarbij gaat overigens wel een hoop verkeerd en beide keren is met name Tagliafico daar negatief bij betrokken, of dit ook met de coaching en positie van Blind te maken had vind ik lastig om te beoordelen. Wel moest Neres meer defensief werk doen dan normaal en dat is een van de redenen dat Tagliafico het lastig had.
Defensief was ons middenveld eigenlijk onmachtig, zelden zoveel doelpogingen gezien tegen ons van buiten de 16, en uiteindelijk brengt zon afstand schot Standard ook weer in de wedstrijd, daar gaan echt een aantal dingen fout waarbij ook Tadic er gewoon slecht uitziet.

Ajax leek te bestaan uit twee verschillende teams dat niet met elkaar samen speelde aan de bal en niet zonder bal, die lijn kun je trekken achter Ziyech en voor de Jong en Schone.
Of dit door Ajax zelf kwam of door Standaard weet ik niet. Wel vind ik dat ten Hag niet goed heeft ingegrepen op de momenten dat het had gemoeten.
remco k
 remco k - donderdag 09 augustus 2018 - 08:59   quote  deeplink  
Schone zou voor mij slachtoffer worden, maar hoelang roept een groot deel daar nu al om, en toch weet hij iedere trainer weer te overtuigen van zijn kwaliteiten..
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 09 augustus 2018 - 16:26   quote  deeplink  
Laten we Ajax en Ten Hag nog even de tijd geven om de juiste samenstelling te vinden en ingespeeld te raken. Het gaat op dit moment zo vroeg in het seizoen maar om 1 ding: resultaat voetbal. De CL moet gehaald worden en het maakt nu nog geen reet uit hoe. Straks gedurende de competitie moet de manier van spelen etc worden bijgeschaafd en verbeterd. Alle ploegen uit Europa die voorrondes spelen denken in deze fase alleen aan resultaat en terecht!! Eerst plaatsen ten koste van alles en daarna gaan we bouwen....
p111
 p111 - donderdag 09 augustus 2018 - 18:38   quote  deeplink  
Ja klopt alleen de vraag is hoe doe je dat en met welke spelers,en met deze trainer heb ik daar niet zoveel vertrouwen in.
Loetje
 Loetje - donderdag 09 augustus 2018 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 08:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het spel fantastisch was he, enige dat ik wil aangeven is dat wij echt nog niet uitgeschakeld zijne n eigenlijk gewoon een hele goede uitgangspositie hebben, en natuurlijk had die veel beter kunnen zijn, maar ook veel minder goed.

Ajax speelde een ander type spel naar mijn idee, niet klakkeloos druk zetten naar voren, maar meer vanuit de reactie, Ajax benutte zowaar de eerste kansen, dat is een pluspunt.

De opbouw was vanuit de defensie prima, Frenkie en Schone werden vaak gevonden, het probleem lag hem alleen juist bij deze twee mannen, beide heren wisten totaal niet de voorwaartsen te bereiken, Frenkie kon zich amper vrij draaien en Schone heeft geen knikker geraakt waardoor de opbouw uiteindelijk vaak strandde, Ziyech speelde een vrij uitzichtloze wedstrijd, toch creëerde hij een aantal mogelijkheden en was hij erg belangrijk bij de eerste goal, verder wel een fletse pot en naar mijn idee terecht gewisseld ( alleen niet voor Labyad.)

Defensief stond het eigenlijk gewoon goed, we gaven amper kansen weg, over de hele wedstrijd eigenlijk maar twee echt grote kansen, daarbij gaat overigens wel een hoop verkeerd en beide keren is met name Tagliafico daar negatief bij betrokken, of dit ook met de coaching en positie van Blind te maken had vind ik lastig om te beoordelen. Wel moest Neres meer defensief werk doen dan normaal en dat is een van de redenen dat Tagliafico het lastig had.
Defensief was ons middenveld eigenlijk onmachtig, zelden zoveel doelpogingen gezien tegen ons van buiten de 16, en uiteindelijk brengt zon afstand schot Standard ook weer in de wedstrijd, daar gaan echt een aantal dingen fout waarbij ook Tadic er gewoon slecht uitziet.

Ajax leek te bestaan uit twee verschillende teams dat niet met elkaar samen speelde aan de bal en niet zonder bal, die lijn kun je trekken achter Ziyech en voor de Jong en Schone.
Of dit door Ajax zelf kwam of door Standaard weet ik niet. Wel vind ik dat ten Hag niet goed heeft ingegrepen op de momenten dat het had gemoeten.
Die eerste zin heb ik nooit beweerd trouwens, enkel dat ik verwacht dat we eruit gaan en dat denk ik nog steeds. Het had al beslist moeten zijn.

Maargoed, over jou onderbouwing hiervan. Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk ook niet. Met betreft de opbouw eens, neemt niet weg dat ik de verdediging los daarvan op Mazraoui na, niet sterk vond spelen.

Standard heeft niet veel kansen gehad, maar in mijn beleving was dit absoluut niet de verdienste van Ajax aangezien er gaten, talloze gaten vielen waar Standard geen gebruik van maakte. Mede door intelligentie wat bij hun ontbrak, schoten ze alles van afstand, niet omdat er geen mogelijkheden was om kansen tegen ons te creëren. Maargoed, daarover zijn we het dus oneens.

Dan over het stuk wat veranderd is in jou ogen. Het spel is al een half jaar anders inderdaad, maar de mentaliteit in mijn beleving niet.

Ten eerste, Ajax laat weer een zekerlijkende overwinning liggen en weer is na afloop de conclusie dat Ajax de pot had moeten beslissen. Luik heeft meer vertrouwen nu dan ze hadden gehad met 0-3. Maar dit is nog slechts gezien vanuit supportersoogpunt.
Nu iets wat gewoon is, kijk even de blessuretijd. Ajax staat 1-2 voor en lijkt dus op winst af te stevenen. Nu staat Ajax verdomme weer met 10 man op de helft van Standard met een corner en kort erna, dan zijn er dus nog maar 4 minuten te spelen. Kortom, dan leer je het gewoon weer niet.

En dan nog over het zakelijk doodmaken van een wedstrijd. Ajax komt op 0-2 en kort na rust gaat het ineens heel makkelijk. De goals vallen niet en Ajax is werkelijk totaal gestopt met voetballen. De intentie om te voetballen was er niet eens meer. Nu kun je de boel dan dicht gaan gooien, toch stond het constant open en was het wederom zo dat je de goals zag aankomen, ondanks Standard niet heel veel kansen kregen. De 1-2 is een voorbeeld van mentaliteit die Ajax op de mat legt. Gewoon vertikken een man op te pakken die helemaal vanaf rechts komt. Nog schrikbarender is dat Standard 2 minuten later helemaal vrij de paal raakt. Ajax was dus wederom niet wakker en ook daarna voetbalde Ajax niet meer. Die kans van Huntelaar kwam letterlijk uit het niets.

Deze dingen hebben in vrijwel alle jaren hiervoor ook plaatsgevonden, behalve tegen Salzburg. Dus zit er wel degelijk een heel stuk herkenbare ellende in en is het absoluut niet gek dat mensen vrezen voor dinsdag.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (dinsdag 07 aug 2018, 20:00 / dinsdag 14 aug 2018, 20:30); 5 - 2 (2 - 2 / 3 - 0)









0.0112931