BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Shirts 2018-2019 Nep(China)

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
neliz
 neliz - dinsdag 14 augustus 2018 - 08:19   quote  deeplink  
Goedendag heren,

Ik koop al sinds 1992 shirts, wedstrijd and teamkleding van Feyenoord en heb altijd een grote aversie gehad jegens de nepshirts die je in Oost-Europa voor een paar gulden op de kop kon tikken.
De kwaliteit was ruk, logos waren erg nep en je liep gewoon voor lul met die dingen die je tot midden jaar-2000 in Polen, Tsjechië en Turkije kocht.

De laatste jaren is met de invloed van China de kwaliteit echter enorm verbeterd. Op het eerste gezicht zie je het verschil echt niet en ik zag een stukje van onze mokumse makkers dat nog niet eens de helft de shirts van elkaar kon onderscheiden, zelfs niet als ze het beiden in de handen hadden.

Dus, ik dacht, doe eens gek, en probeer het gewoon, dus ik heb zojuist het uit en thuis-shirt voor dit seizoen gekocht bij een willekeurige Chinees en ik hoop ze over een paar dagen in m'n handen te hebben. Ik zag een paar reviews van shirts voor zover en je ziet dat zelfs die gasten die vol vertrouwen wilden vertellen dat die fake shirts kut zijn, zelf een paar keer in de fout zitten.

Heeft iemand hier ervaring met die alibaba meuk, verwacht ik teveel?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 augustus 2018 - 08:21   quote  deeplink  
DHGate is oké maar geen kwaliteit voor jaren.
T schijnt ook nog te wisselen qua leverancier.

Dat is wat ik las, persoonlijk vind ik dat je t niet moet doen
neliz
 neliz - dinsdag 14 augustus 2018 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 08:21 schreef Stylzz het volgende:
DHGate is oké maar geen kwaliteit voor jaren.
T schijnt ook nog te wisselen qua leverancier.

Dat is wat ik las, persoonlijk vind ik dat je t niet moet doen
Ik ook niet, maar één shirt is €131 inc. verzendkosten naar Taiwan. het TIENvoudige van de kosten van een shirt in China.

En zoals het er nu naar uit ziet zijn het shirts met oudere "technologie" dus .. in principe oude climacool materialen in plaats van de huidige adicool.
SCF Leiden
 SCF Leiden - dinsdag 14 augustus 2018 - 08:46   quote  deeplink  
Ali express heeft goede kwaliteit en lijkt echt
neliz
 neliz - dinsdag 14 augustus 2018 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 08:46 schreef SCF Leiden het volgende:
Ali express heeft goede kwaliteit en lijkt echt
Ja, voor zover ik kan zien komt het tegenwoordig gewoon uit dezelfde fabriek, maar krijg je gewoon materiaal dat ouder is. Dus het nieuwste spul zit in de 'authentic' lijn van Adidas, 150 euro per stuk, en dat zijn de strakke shirtjes die ze op het veld dragen, en die shirts hebben 'ademende' perforatie tussen de schouders, rug, etc. Logos zijn allemaal gestrijkt en zo licht mogelijk. Dan kunnen wij als fans 'replica' kopen, shirtjes zijn dan 90 euro en materiaal is van wat op dit moment door Adidas gebruikt wordt in hun gewone kleding. Shirts zijn beter voor dagelijks gebruikt. En dit zijn shirts die gewoon van ouder rest materiaal gemaakt wordt. Daarom kloppen de kleuren van de stiksels niet altijd.
SCF Leiden
 SCF Leiden - dinsdag 14 augustus 2018 - 19:49   quote  deeplink  
Ze zien er echt hetzelfde uit,het logo is niet opgestreken en als je ze naast elkaar legt zie je geen verschil.
En maar €15
Kwaliteit zal echt wel minder zijn maar zijn echt wel mooie shirts
SCF Leiden
 SCF Leiden - dinsdag 14 augustus 2018 - 19:50   quote  deeplink  
Scheelt veel geld als je ook voor je kinderen shirts wil kopen
VVout
 VVout - dinsdag 14 augustus 2018 - 20:18   quote  deeplink  
Tsja, zolang je er mee kunt leven dat die kids daar het zonlicht niet zien.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 19:50 schreef SCF Leiden het volgende:
Scheelt veel geld als je ook voor je kinderen shirts wil kopen
Kinderen hebben er 1 voor mij gekocht met broek.
Ben er blij mee alleen ik draag het alleen thuis of stadion en daar ben ik al
een jaar niet geweest.
Hadden beter 1 voor 15 euro kunnen kopen.
neliz
 neliz - woensdag 15 augustus 2018 - 03:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 20:18 schreef VVout het volgende:
Tsja, zolang je er mee kunt leven dat die kids daar het zonlicht niet zien.
Die kids daar maken die shirts sowieso, of je er nu €10 of €100 voor betaald, zij krijgen hetzelfde, en jij loopt zelfvoldaan met een brede glimlach rond omdat letterlijk iedereen er rijk aan is geworden, behalve dezelfde uitgebuite kinderen die je shirt hebben gemaakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door neliz --
neliz
 neliz - woensdag 15 augustus 2018 - 08:27   quote  deeplink  
https://youtu.be/bSTm1qenjX0?t=3m39s

Deze Liverpool fan koopt al jaren shirtjes en hij heeft in deze video een hele set WK shirts gekocht. hij heeft ook een origineel Duitsland shirt en vergelijkt het met z'n fake shirt.
Conclusie, de DFB badge op het nepshirt is van iets mindere kwaliteit, voor de rest is alles exact hetzelfde, materiaal, pasvorm, kleuren, logos, labels.

Conclusie, deze komen gewoon uit de Adidas fabriek en ze maken alleen de verschillende club/bond logos na in China, dus daar zou je het 't makkelijkste aan kunnen zien. Ook de afwerking is minder omdat er minder naaitantes zitten die losse draadjes verwerken en de stiksels controleren.

Al die vooroordelen over nepshirts kunnen dus de deur uit. Kan niet wachten tot die van mij op kantoor zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door neliz --
VVout
 VVout - woensdag 15 augustus 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 03:27 schreef neliz het volgende:

[..]

Die kids daar maken die shirts sowieso, of je er nu €10 of €100 voor betaald, zij krijgen hetzelfde, en jij loopt zelfvoldaan met een brede glimlach rond omdat letterlijk iedereen er rijk aan is geworden, behalve dezelfde uitgebuite kinderen die je shirt hebben gemaakt.
Das dan ook wel weer waar ja, dus op een of andere manier kom je er niet aan voorbij.
neliz
 neliz - woensdag 15 augustus 2018 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 09:00 schreef VVout het volgende:

[..]

Das dan ook wel weer waar ja, dus op een of andere manier kom je er niet aan voorbij.
Ik werk hier en het gebeurt werkelijk overal, of het nu je TV, kleding, computer, telefoon of onderdelen voor je auto zijn, alles komt uit dezelfde fabriek, het enige verschil is hoeveel tijd een beter betaalde loonslaaf naar je produkt kijkt voordat het in een doos gaat.

Heb twee TV's in huis, een BenQ van 42 inch officieel uit de winkel, een een yokoyoko van internet gekocht, ziet eruit als een LG scherm, en als je 'm op schroeft zitten er ook LG onderdelen in, er zit alleen geen LG stikker op. En die laatste kost nog geen 200 euro en is in alle opzichten beter dan m'n BenQ scherm.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door neliz --
VVout
 VVout - woensdag 15 augustus 2018 - 09:10   quote  deeplink  
Het was niet doordacht wat ik zij en ik erger me gewoon vaak aan het feit hoe makkelijk die Chinezen de boel namaken. Aande andere kant besten de bedrijven van originele producten hun werk daar uit en steken de profits in hun eigen zak. Is ook net zo krom dan.
neliz
 neliz - woensdag 15 augustus 2018 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 09:10 schreef VVout het volgende:
Het was niet doordacht wat ik zij en ik erger me gewoon vaak aan het feit hoe makkelijk die Chinezen de boel namaken. Aande andere kant besten de bedrijven van originele producten hun werk daar uit en steken de profits in hun eigen zak. Is ook net zo krom dan.
Was het maar namaak, dan kon je het makkelijk zien, maar er zijn op dit moment dus verschillende gradaties van namaak:

slechte kopie, prut materiaal gemaakt door iemand die 5 jaar geleden een keer een shirt heeft gezien, kost 2 euro op de markt
slechte kwaliteit kopie. Ziet er van een afstand redelijk uit, maar van dichtbij klopt niets, is een fabriek die probeert soortgelijk spul te maken en probeert op deze manier geld te verdienen met
ManU, Barca en Real shirtjes. 5 euro
Goede kwalieit kopie. Komt uit dezelfde fabriek, buiten het ontbreken van serienummers en goede patches voor logos is dit in principe van dezelfde kwaliteit als de shirts die je in de fanshop koopt. minus de kwaliteitscontrole die je mag verwachten. In Batavia Stad zou dit een "B-keus" zijn. 15-20 euro

Ik heb toevallig vorige week ook wat schouderpatches na laten maken voor een reclame die ik dit weekend opneem, "Customs and Border Patrol" badges mogen in de VS alleen aan gelicenseerde agenten verkocht worden, je moet ID laten zien etc. Ik heb nu een zak vol schouder en borst badges voor 25 euro en niemand buiten een amerikaanse grenswacht die het verschil ziet.

Deze video laat het ook zien, de Authentic/Player versions zijn er ook, je maakt mij niet wijs dat er een chinees is die ook dat gatenpatroon na gaat zitten maken.
https://www.youtube.com/watch?v=iiuAfIRGEPU

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door neliz --
VVout
 VVout - woensdag 15 augustus 2018 - 10:15   quote  deeplink  
Dus duidelijk, die besteden het ook weer uit in China dus weer z'n cirkeltje.
neliz
 neliz - maandag 01 oktober 2018 - 12:21   quote  deeplink  
Heb m'n eigen shirts nog niet binnen omdat ze pas net op de post zijn gegaan, maar deze is van m'n neefje:
9lQ2g6o.jpg

Juve damesshirt voor 't wijf:
PpooXHM.jpg

naadje lost in 't juve logo:
42wWSVH.jpg

kraagje:
JLQrnxL.jpg

ze hebben tegenwoordig ook datum en productielabels:
JwhRQay.jpg

Italiaans schild ziet er netjes uit:
TxgnGMv.jpg
igor korneev
 igor korneev - maandag 01 oktober 2018 - 16:43   quote  deeplink  
verschil in geld is erg groot, dus snap het wel.
Feyenoord zelf zal met ali express geen geld verdienen, wat ze met originele kleding waarschijnlijk wel krijgen. maar hoeveel er op zo'n soort shirt aan marge voor feyenoord zelf zit durf ik echt niet te zeggen.
(betalings vergoeding voor het merk en logo feyenoord)
neliz
 neliz - maandag 01 oktober 2018 - 16:45   quote  deeplink  
shirt en broek kosten 8 euro in china, 100 euro in de fanshop. tel uit je winst

heb nu een Juve 3e shirt "player version" onderweg, kost in de winkel 125-145 euri, daar 22.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Shirts 2018-2019 Nep(China)









0.0068678