BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax en PSV m??ten presteren in Europa met oog op UEFA-co?ffici?ntenlijst

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 17 augustus 2018 - 15:24
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax en PSV m??ten presteren in Europa met oog op UEFA-co?ffici?ntenlijst (VoetbalPrimeur)

Ajax mijn cluppie
 Ajax mijn cluppie - vrijdag 17 augustus 2018 - 16:34   quote  deeplink  
Gaat lukken heb er vertrouwen in
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 17 augustus 2018 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 16:34 schreef Ajax mijn cluppie het volgende:
Gaat lukken heb er vertrouwen in
Allereerst welkom!!

Wat moet lukken??? Zelfs als Ajax en psv punten pakken zal het knap lastig worden denk ik. Daarnaast verneukt de UEFA zelf de hele Europese competitie.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 augustus 2018 - 16:50   quote  deeplink  
Denemarken heeft nog één club meer dan Nederland in Europa, oftewel dat gaat aardig lastig worden.
remco k
 remco k - vrijdag 17 augustus 2018 - 17:25   quote  deeplink  
Toch is het wel bijzonder dat je als bekerwinnaar ook eerst nog voorrondes moet spelen.
Eide
 Eide - vrijdag 17 augustus 2018 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 16:50 schreef Hasjkoph het volgende:
Denemarken heeft nog één club meer dan Nederland in Europa, oftewel dat gaat aardig lastig worden.
Niet alleen dat, maar ze zijn met maar 4 clubs begonnen. Waar Ajax en PSV de behaalde punten door 5 moeten delen, hoeven de Deense clubs maar door 4 te delen. Oostenrijk is makkelijker in te halen dan Denemarken.
Loetje
 Loetje - vrijdag 17 augustus 2018 - 18:13   quote  deeplink  
Als Ajax en PSV de CL halen, is het waarschijnlijk meer verliezen dan winnen. Met dat betreft zouden ze voor de punten beter in de EL kunnen spelen.

Die andere 3 hebben het al verneukt
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 augustus 2018 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 17:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ze zijn met maar 4 clubs begonnen. Waar Ajax en PSV de behaalde punten door 5 moeten delen, hoeven de Deense clubs maar door 4 te delen. Oostenrijk is makkelijker in te halen dan Denemarken.
het wordt ook tijd dat we met zo min mogelijk clubs naar Europa gaan.

Eigenlijk alleen Ajax heeft de afgelopen 5 jaar Nederland goed vertegenwoordigd, dat was ook maar 1 seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 augustus 2018 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 18:13 schreef Loetje het volgende:
Als Ajax en PSV de CL halen, is het waarschijnlijk meer verliezen dan winnen. Met dat betreft zouden ze voor de punten beter in de EL kunnen spelen.

Die andere 3 hebben het al verneukt
dat hangt natuurlijk af van de loting. Ik weet niet in welke pot we zitten, als we de CL halen.
in ieder geval zitten in de pot 1 de kampioenen van de grote landen en CL winnaar. Daar kan je een best ploeg treffen die je kan verslaan(Rusland, Portugal). Pot 2 zitten andere grotere clubs in die niet kampioen zijn geworden.

in het algemeen klopt het dat je vaker zal winnen in EL dan in de CL. Maar die punten boeit mij niet zo heel veel. Ajax moet heel erg verkloten wil men niet plaatsen voor Europa, ook als we plekken verliezen.
Eide
 Eide - vrijdag 17 augustus 2018 - 19:30   quote  deeplink  
Ajax 46.500 punten de afgelopen 5 seizoenen. PSV 34.000, feyenoord 24.000, AZ 10.500, Vitesse 7.000. Alle anderen 1.500 of minder.
Loetje
 Loetje - vrijdag 17 augustus 2018 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 18:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat hangt natuurlijk af van de loting. Ik weet niet in welke pot we zitten, als we de CL halen.
in ieder geval zitten in de pot 1 de kampioenen van de grote landen en CL winnaar. Daar kan je een best ploeg treffen die je kan verslaan(Rusland, Portugal). Pot 2 zitten andere grotere clubs in die niet kampioen zijn geworden.

in het algemeen klopt het dat je vaker zal winnen in EL dan in de CL. Maar die punten boeit mij niet zo heel veel. Ajax moet heel erg verkloten wil men niet plaatsen voor Europa, ook als we plekken verliezen.
In de potten wordt je geplaatst op basis van de coëfficiëntielijst dacht ik.

Ajax zal in pot 3 gaan komen.

Ajax speelt sowieso in Europa. Daarbij maken die punten wel degelijk uit!
Eide
 Eide - vrijdag 17 augustus 2018 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 18:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar die punten boeit mij niet zo heel veel.
De kampioen moet nu voorronde CL spelen. De bekerwinnaar moet voorronde EL spelen. De nummer moet 2 voorrondes overleven om Europees voetbal te halen. Die punten kunnen een hoop van deze ellende voorkomen waardoor je ook wat later aan het seizoen kan beginnen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 18 augustus 2018 - 01:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 21:56 schreef Eide het volgende:

[..]

De kampioen moet nu voorronde CL spelen. De bekerwinnaar moet voorronde EL spelen. De nummer moet 2 voorrondes overleven om Europees voetbal te halen. Die punten kunnen een hoop van deze ellende voorkomen waardoor je ook wat later aan het seizoen kan beginnen.
Agh, dat zijn wedstrijden die je moet winnen wil je het hoofdtoernooi halen. Als je dat niet lukt, wat heb je dan te zoeken in het hoofdtoernooi.

En het zijn wedstrijden van ons niveau, wat leuk en spannend is. Dat is beter voor de talenten dat ze tegen Kiev spelen dan thuis tegen de Graafschap. Ook beter voor de kassa, een extra wedstrijd, stadion gevuld.

Enig nadeel is dat je zomer korter erop word, nou poeh dat is erg. Schaatser heeft ook maar 1 maand vakantie maar verdient een stuk minder geld. Dus gedraag je niet als een vervend kereltje( heb over de voetbalers).

verder is er geen nadeel, ja dat er een kans is dat je niet met het hoofdtoernooi meedoet, ja jammer dan ben je niet goed genoeg.
Feyenoord wint niet eens van de nummer 5 van Slowakije, nou dan hoef je daar de punten niet voor te halen om hun hoger te laten instromen, want dan krijg je daar alsnog een afgang van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 18 augustus 2018 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2018 - 20:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de potten wordt je geplaatst op basis van de coëfficiëntielijst dacht ik.

Ajax zal in pot 3 gaan komen.

Ajax speelt sowieso in Europa. Daarbij maken die punten wel degelijk uit!
1ste pot zit de kampioenen van de grote landen en volgens mij de beide bekerwinnaars van beide europese bekers.
2 pot tm pot 4 gaat op volgorde op basis van die lijst.
Dat is sinds vorig seizoen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 02:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 01:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Agh, dat zijn wedstrijden die je moet winnen wil je het hoofdtoernooi halen. Als je dat niet lukt, wat heb je dan te zoeken in het hoofdtoernooi.

En het zijn wedstrijden van ons niveau, wat leuk en spannend is. Dat is beter voor de talenten dat ze tegen Kiev spelen dan thuis tegen de Graafschap. Ook beter voor de kassa, een extra wedstrijd, stadion gevuld.

Enig nadeel is dat je zomer korter erop word, nou poeh dat is erg. Schaatser heeft ook maar 1 maand vakantie maar verdient een stuk minder geld. Dus gedraag je niet als een vervend kereltje( heb over de voetbalers).

verder is er geen nadeel, ja dat er een kans is dat je niet met het hoofdtoernooi meedoet, ja jammer dan ben je niet goed genoeg.
Feyenoord wint niet eens van de nummer 5 van Slowakije, nou dan hoef je daar de punten niet voor te halen om hun hoger te laten instromen, want dan krijg je daar alsnog een afgang van.
Man man man... In welke wereld leef jij nou dan?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax en PSV m??ten presteren in Europa met oog op UEFA-co?ffici?ntenlijst









0.0079998