BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 02 september 2018, 14:30); 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 19:53   quote  deeplink  
Vitesse-vs-Ajax.jpg

Na de midweekse confrontatie met Dynamo Kiev wacht Ajax op zondag een lastige klus. Vitesse was vorig seizoen twee maal te sterk voor Ajax. De afgelopen jaren is Vitesse sowieso een lastige ploeg gebleken. De Arnhemmers hebben sinds 2013 definitief de aansluiting met de subtop gevonden. Vitesse strijd eigenlijk elk seizoen om de plaatsen 3 tot en met 6 met Feyenoord, AZ en Utrecht. Dat deed Vitesse de afgelopen jaren eigenlijk steevast met lastig te bespelen, goed voetballende ploegen. Dat leidde twee seizoenen geleden tot de eerste hoofdprijs in Arnhem toen de KNVB beker werd gewonnen.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 70 duels tegen Vitesse SBV. Daarvan won Ajax er 43 en gingen er 18 verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 11 maal tegen Vitesse. Ajax won 5 maal en verloor 5 maal. Slechts een keer bleef het gelijk. Daarmee is Vitesse, op PSV na, de tegenstander waar Ajax de meeste punten tegen verspeeld.

Vitesse begon het seizoen goed met een ruime overwinning op Groningen. Daarna kwamen de Arnhemmers niet verder dan een gelijkspel tegen Heerenveen en AZ. Daarmee is de entree van de Russische succescoach Leonid Sloetski nog geen onverdeeld succes te noemen. Het aanstellen van de drievoudig Russisch kampioen is alweer een teken dat de kapitaalkrachtige eigenaar van Vitesse hogerop wil. Desondanks lijkt Vitesse ook dit seizoen te gaan strijden om plaatsing voor de Europa League. Die Europa League liep dit seizoen trouwens ook uit op een farce. Vitesse verloor twee maal doelpuntloos van FC Basel.

Vitesse speelt in een 4-3-3 formatie. De meest in het oog springende spelers zijnTim Matavz, Alexander Buttner en natuurlijk oud-Ajacied Thulani Serero. Tim Matavz is ook de topscorer in Arnhem met 2 goals. Aanvallers Linssen en Beerens, middenvelder Bero en verdediger Clarke-Salter hebben allen 1 doelpunt op hun totaal bij kunnen schrijven. Opvallend is dat zowel linksback Buttner als rechtsback Karavaev een assist op hun naam hebben staan. Middenvelder Bero en rechtsbuiten Beerens waren de andere aangevers.

Ajax lijkt langzaam de wind in de zeilen te krijgen. Na een lastige seizoensopening werd tegen Dynamo Kiev een knappe 3-1 overwinning geboekt en werd FC Emmen zakelijk en eenvoudig ter zijde geschoven. Aankomende dinsdag is de return tegen Dynamo Kiev waarna Ajax zich twee weken lang puur op de competitie kan richten. Dat is ook nodig met de lastige uitduels tegen Vitesse en PSV op het programma. Voor Ajax is het vooral belangrijk dat de spelmakers Tadic en Ziyech het midweekse duel goed doorkomen.

De beelden zijn pijnlijk want ze tonen de verliespartij van afgelopen seizoen. In Arnhem werd het 3-2 voor de thuisploeg.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 september 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - zondag 26 augustus 2018 - 21:35   quote  deeplink  
Deze en PSV uit worden meteen zeer belangrijk.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 22:05   quote  deeplink  
Denk dat dit de lastigste wordt voor Ajax, lastiger dan PSV uit. Denk niet dat PSV tegen het geweld van de Ajax voorhoede op kan zonder aan noodrem te trekken en met de VAR heb ik wel vertrouwen dat dat afgestraft gaat worden. Probleem is alleen Lozano, ( waarom is dat kreng niet verkocht???? Geen eens iets gehoord van biedingen.), zie mazraoui hem niet bedwingen dus de Ligt zal dat veelal over moeten nemen.

Mocht Ajax doorgaan en kiev dus uitschakelen zie ik ze vleugels krijgen en 3-1 winnen in Arnhem. Altijd een rot tegenstander voor Ajax bijna net als Utrecht
Loetje
 Loetje - maandag 27 augustus 2018 - 01:18   quote  deeplink  
Dinsdag zal ook bepalend kunnen zijn voor zondag. Moet er niet aan denken dat Ajax daar met CL uitschakeling aan de aftrap verschijnt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 augustus 2018 - 13:59   quote  deeplink  
Als we vanavond winnen in Kiƫv, dan zal de vertrouwen wel aanwezig zijn tegen Vitesse.
Ook al weten we dat het een lastige maar geen onmogelijke pot kan worden.

Al winnen we met 0-1 of 1-2, dan ben ik allang tevreden dat we dan weer drie punten hebben bereikt.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 14:41   quote  deeplink  
Dit is een wedstrijd waar ik bang voor ben. Ik gok wel op een overwinning, maar wel eentje met veel moeite en nare pijntjes achteraf
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 19:41   quote  deeplink  
Vitesse is ook gewoon een wedstrijd waar je met een gelijkspe met fatsoenlijk voetbal met opgeheven hoofd kan vertrekken. Daar zou ik nog niet zoveel moeite mee hebben.

Psv daarentegen moet gewoon gewonnen worden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:16   quote  deeplink  
Maar gezien het programma van PSV, kan met puntverlies die pot al een halve doodsteek wprden
remco k
 remco k - woensdag 29 augustus 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:16 schreef Loetje het volgende:
Maar gezien het programma van PSV, kan met puntverlies die pot al een halve doodsteek wprden
Nee daar geloof ik niet in. Al ga je met een punt of 8 achterstand de winterstop in ben je nog volop in de race.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 13:22   quote  deeplink  
Dat zien wij dan totaal verschillend. En al helemaal bij onze club.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 29 augustus 2018 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 13:22 schreef Loetje het volgende:
Dat zien wij dan totaal verschillend. En al helemaal bij onze club.
En met het geluk dat PSV blijft bijstaan.
Met 8 punten achterstand de winterstop in gaat een zeer lastig verhaal worden inderdaad.

Ik snap dat mensen euforisch zijn nu na het goede spel en de mooie selectie, maar we moeten niet vergeten dat er echt nog wel een klein dipje gaat komen. Beter nu alles pakken wat je kunt pakken en niets aan het toeval overlaten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Jaccio --
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 15:57 schreef Jaccio het volgende:

[..]

En met het geluk dat PSV blijft bijstaan.
Met 8 punten achterstand de winterstop in gaat een zeer lastig verhaal worden inderdaad.

Ik snap dat mensen euforisch zijn nu na het goede spel en de mooie selectie, maar we moeten niet vergeten dat er echt nog wel een klein dipje gaat komen. Beter nu alles pakken wat je kunt pakken en niets aan het toeval overlaten.
PSV heeft geluk, maar ze flikken het wel steeds. Ze zijn hoe je het ook wendt, ontzettend stabiel
Jaccio
 Jaccio - woensdag 29 augustus 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 16:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

PSV heeft geluk, maar ze flikken het wel steeds. Ze zijn hoe je het ook wendt, ontzettend stabiel
Dat is zeker waar
p111
 p111 - woensdag 29 augustus 2018 - 17:51   quote  deeplink  
PSV heeft op dit moment alle geluk,maar wij hebben een veel beter team en PSV gaat ook zijn dippie krijgen.Met deze selectie gaan wij zeker het kampioenschap binnen halen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 29 augustus 2018 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 17:51 schreef p111 het volgende:
PSV heeft op dit moment alle geluk,maar wij hebben een veel beter team en PSV gaat ook zijn dippie krijgen.Met deze selectie gaan wij zeker het kampioenschap binnen halen.
Ben ik van overtuigd. Alleen zal het niet zo makkelijk gaan als iedereen denkt
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 22:40   quote  deeplink  
Lastige wedstrijd, een van de clubs die feyenoord lastig gaan maken om plek 3.

Speelde niet slecht in Europa, kwam kwaliteit te kort om Basel echt lastig te maken.

Dan hebben we ook nog een uitwedstrijd gehad in Kiev.
Gelukkig was dat dinsdag en is de wedstrijd zondag.

Kwalitatief moet je deze wedstrijd wel winnen, de vraag is of de benen en het hoofd het nog wel kunnen.

Lastig, een heel goed gevoel heb ik er niet van
Maar jah, meestal praat ik poep dus laten we maar hopen dat dit het ook is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - zondag 02 september 2018 - 10:02   quote  deeplink  
Wat een pot gaat dit worden!! Missie 1 van 4. Komende 4 wedstrijden gaan voor mij heel veel bepalen over hoe ik dit seizoen ga beleven en met welke verachting
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 02 september 2018 - 10:37   quote  deeplink  
Lastig te voorspellen. Maar ergens heb ik zin om al mijn geld op Ajax in te zetten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 september 2018 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 10:37 schreef patrickpsv15 het volgende:
Lastig te voorspellen. Maar ergens heb ik zin om al mijn geld op Ajax in te zetten.
Je 2,50 euro zakgeld??? Niet doen man, marktdag komt eraan. Kan je koekkruimels kopen voor op het schoolplein.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 september 2018 door Ajax Warrior --
Enigma
 Enigma - zondag 02 september 2018 - 13:22   quote  deeplink  
Had voor de wedstrijd vertrouwen dat bij doorgaan CL Ajax zou gaan winnen. Maar ik heb na de wedstrijd tegen Kiev toch veel bedenkingen omdat Huntelaar gewoon verschrikkelijk veel kansen mist, omdat er niet iemand achter hem klaar staat om succesvol in te vallen en vooral ook omdat Ajax geen spits erbij heeft gehaald, al was het maar een scorende vleugelspits geweest. Had Sol dan gehaald als breekijzer. PSV is op stoom, wel link zo vroeg in seizoen overigens, en Ajax is, nog niet, effectief. Dat kan zomaar na PSV uit acht punten zijn. Dan is het gespeeld en mag overmars samen met sar hun conclusies trekken. Die paar miljoen had Ajax moeten investeren, hoog spel wat ze nu spelen.

Hoop maar dat Huntelaar met goals of anderen laten scoren mijn woorden tot een ridicule conclusie degradeert. Maar ben bang dat hij ons wel eens de titel kan kosten met missen van kansen.
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 13:22 schreef Enigma het volgende:
Had voor de wedstrijd vertrouwen dat bij doorgaan CL Ajax zou gaan winnen. Maar ik heb na de wedstrijd tegen Kiev toch veel bedenkingen omdat Huntelaar gewoon verschrikkelijk veel kansen mist, omdat er niet iemand achter hem klaar staat om succesvol in te vallen en vooral ook omdat Ajax geen spits erbij heeft gehaald, al was het maar een scorende vleugelspits geweest. Had Sol dan gehaald als breekijzer. PSV is op stoom, wel link zo vroeg in seizoen overigens, en Ajax is, nog niet, effectief. Dat kan zomaar na PSV uit acht punten zijn. Dan is het gespeeld en mag overmars samen met sar hun conclusies trekken. Die paar miljoen had Ajax moeten investeren, hoog spel wat ze nu spelen.

Hoop maar dat Huntelaar met goals of anderen laten scoren mijn woorden tot een ridicule conclusie degradeert. Maar ben bang dat hij ons wel eens de titel kan kosten met missen van kansen.
Op zich heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar vergeet niet dat Klaas Jan Huntelaar twee seizoenen geleden eigenlijk gehaald is als pinchhitter achter Kasper Dolberg, die eerste spits zou zijn en zou blijven. Maar die laatste is al tijdenlang geblesseerd, waardoor Klaas Jan op zijn 35e ineens heel veel wedstrijden moet spelen. En laten we wel wezen, hij speelt zeer naar behoren: hij is fit en ontzettend gretig. Tja... alleen die onbenutte kansen van hem... Die baren mij ook zorgen. Vergelijk de fitte Huntelaar maar eens met de even oude Van Persie bij Feyenoord!!

Ik vrees met grote vrezen, dat Ajax de komende twee wedstrijden (Vitesse en PSV) weleens 6 punten zou kunnen verliezen: Vitesse is een ware angstgegner en PSV zit een ware flow.

Alles en iedereen praat over Ajax, dat zij met twee vingers in de neus kampioen gaat worden, maar daarmee doe je PSV tekort. Dat is een goed (op elkaar ingespeeld) team, met een magnifiek middenveld en een meer dan uitstekende aanval. Ajax daarentegen vind ik nog altijd wisselvallig: uitstekend in de voorrondes Champions League, maar in de competitie kwam de ondergrens weer angstvallig dichtbij...

Ik denk dan ook dat Ajax vanmiddag 3 kostbare punten gaat inleveren: 3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 september 2018 door Pietje --
hjf
 hjf - zondag 02 september 2018 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 13:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar vergeet niet dat Klaas Jan Huntelaar twee seizoenen geleden eigenlijk gehaald is als pinchhitter achter Kasper Dolberg, die eerste spits zou zijn en zou blijven. Maar die laatste is al tijdenlang geblesseerd, waardoor Klaas Jan op zijn 35e ineens heel veel wedstrijden moet spelen. En laten we wel wezen, hij speelt zeer naar behoren: hij is fit en ontzettend gretig. Tja... alleen die onbenutte kansen van hem... Die baren mij ook zorgen. Vergelijk de fitte Huntelaar maar eens met de even oude Van Persie bij Feyenoord!!

Ik vrees met grote vrezen, dat Ajax de komende twee wedstrijden (Vitesse en PSV) weleens 6 punten zou kunnen verliezen: Vitesse is een ware angstgegner en PSV zit een ware flow.

Alles en iedereen praat over Ajax, dat zij met twee vingers in de neus kampioen gaat worden, maar daarmee doe je PSV tekort. Dat is een goed (op elkaar ingespeeld) team, met een magnifiek middenveld en een meer dan uitstekende aanval. Ajax daarentegen vind ik nog altijd wisselvallig: uitstekend in de voorrondes Champions League, maar in de competitie kwam de ondergrens weer angstvallig dichtbij...

Ik denk dan ook dat Ajax vanmiddag 3 kostbare punten gaat inleveren: 3-1
En het verschil tussen Ajax en PSV zijn de kwaliteiten van de trainers.
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 13:53 schreef hjf het volgende:

[..]

En het verschil tussen Ajax en PSV zijn de kwaliteiten van de trainers.
Dat weet ik niet. Ook Mark Van Bommel moet zich nog maar bewijzen als trainer. Leuk voor hem is wel dat zijn schoonvader (Bert van Marwijk) over zijn schouder meekijkt. En met het veelvuldig scoren in de extra tijd heeft hij tot nu toe het geluk aan zijn zijde gehad. Het had zomaar een aantal wedstrijden anders kunnen aflopen met PSV.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 september 2018 - 14:02   quote  deeplink  
DmFcgfbXgAE2VVl.jpg:large
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 september 2018 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 14:02 schreef Hasjkoph het volgende:
[ afbeelding ]
Neres dus weer in de basis en Donny op de bank.
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 14:03 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Neres dus weer in de basis en Donny op de bank.
Dat zat er wel in.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 september 2018 - 14:17   quote  deeplink  
Ongetwijfeld zal het een moeilijk pot worden voor Ajax.
Toch denk ik wel dat we met 0-1 of 1-2 kunnen gaan winnen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 september 2018 - 14:32   quote  deeplink  
MOOOOOI, de 0-1 is een feit.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 september 2018 - 14:33   quote  deeplink  
WAT EEN SCHOT!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 september 2018 - 14:36   quote  deeplink  
GE-WEL-DIG. NU AL OP 0-2.
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 14:36   quote  deeplink  
Dat noemen ze goed beginnen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 september 2018 - 14:38   quote  deeplink  
Hoe Huntelaar daar zo vrij kon staan is onbegrijpelijk, maar ik vind het helemaal goed
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 14:39   quote  deeplink  
Ook goede morgen... Ben even aan de telefoon, kom terug... 0-2... Hahaha. Wat een heerlijk begin is dat. En nu dus wel bij de les blijven!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 september 2018 door Pietje --
Loetje
 Loetje - zondag 02 september 2018 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 14:38 schreef Hasjkoph het volgende:
Hoe Huntelaar daar zo vrij kon staan is onbegrijpelijk, maar ik vind het helemaal goed
Dat vraag ik me wekelijks met die galbakken uit Lampenstad ook af
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 14:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat vraag ik me wekelijks met die galbakken uit Lampenstad ook af
Juist!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 september 2018 - 14:41   quote  deeplink  
Koppie er bij houden nu en het liefst de voorsprong uitbouwen.....
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 september 2018 - 14:42   quote  deeplink  
Toch fijn dat Ziyech eindelijk zijn draai gevonden lijkt te hebben..
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 14:43   quote  deeplink  
Hoopjes frustratie-overtredingen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 september 2018 - 14:44   quote  deeplink  
Vreselijke en gemene overtreding.
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 14:42 schreef Hummel10 het volgende:
Toch fijn dat Ziyech eindelijk zijn draai gevonden lijkt te hebben..
Klopt en hij heeft bovendien aangegeven dit hele seizoen te willen blijven, dus geen transfer in de winter. Voor wat het waard is uiteraard.
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 14:46   quote  deeplink  
Wat voetballen de boys makkelijk zeg.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 september 2018 - 14:46   quote  deeplink  
Ajax heer en meester 1e kwartier
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 14:48   quote  deeplink  
Oh, wat een goal.
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 14:48   quote  deeplink  
En wat een afstraffing van Vitesse tot nu toe
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 14:46 schreef Eide het volgende:
Wat voetballen de boys makkelijk zeg.
Dat vind ik ook. Laten we er dus nu maar vanuit gaan, dat Heracles thuis en VVV uit incidenten waren. (Hoop ik).
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 september 2018 - 14:49   quote  deeplink  
Dit gaat hard
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 september 2018 - 14:49   quote  deeplink  
lekkerrrrr hoorrrrr
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 september 2018 - 14:49   quote  deeplink  
Goed hoor. Gaat lekker, 0 - 3.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 september 2018 - 14:49   quote  deeplink  
de hand van Ten Hag.....
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 14:50   quote  deeplink  
En weer een juweeltje. Vitesse uit was wel eens lastiger...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 02 september 2018, 14:30); 0 - 4









0.0068838