BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AEK Athene (Woensdag 19 september, 18.55 uur) UEFA Champions League 3-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 16 september 2018 - 19:03   quote  deeplink  
j8d3tg.jpg

Datum en tijdstip: Woensdag 19 september, 18.55 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA
Scheidsrechter: Carlos Del Cerro
Competitie: UEFA Champions League

Poule E
Ajax zit dit seizoen in een poule met Bayern, Benfica en AEK Athene. Waar Ajax in speelronde 1 in de ArenA af gaat trappen tegen AEK Athene, trapt Benfica in het eigen Estadio Da Luz af tegen voetbalgrootmacht Bayern. Te hopen is dat de ploeg van de nieuwe trainer Niko Kovac zijn klasse zal etaleren en Ajax bij winst direct een voorsprong op Benfica kan pakken. Zeker aangezien wedstrijd 2 voor ons in München plaats gaat vinden, lijkt een nederlaag van Benfica al bijna cruciaal te zijn voor ons.

Speelronde 1
Ajax - AEK Athene
Benfica - FC Bayern München

Speelronde 2
FC Bayern München - Ajax
AEK Athene - Benfica

16gkdh5.jpg

De 3 voorrondes in de UEFA Champions League
Sinds dit jaar is Nederland niet meer op voorhand vertegenwoordigd in de groepsfase van de Champions League. Waar landskampioen PSV moest instromen in de play off (4e) voorronde, moest Ajax al in voorronde 2 aan de bak.

PSV was aanvankelijk overigens geplaatst voor de 3e voorronde, maar door de directe CL kwalificatie van Liverpool stroomde de Eindhovenaren een ronde later in dan voorafgaand was gepland. Nederland lijkt overigens weer iets omhoog te kunnen kijken op de UEFA coëfficiëntielijst. Met name Ajax pakte dit seizoen al de nodige punten. PSV versloeg BATE Borisov tweemaal, Ajax klopte achtereenvolgens Sturm Graz, Standard Luik en Dynamo Kiev.

Nu Ajax niet alleen al 6 wedstrijden speelde en overleefde in de voorronde van de Champions League, kan ook gezegd worden dat Ajax dit met enige overtuiging deed. Bij tijd en wijle werd niveau van anderhalf jaar eerder gehaald. Een niveau wat destijds goed was voor een finale in de Europa League waarin helaas verloren werd van het Manchester United van José Mourinho.

Een klein overzicht van de tot op heden gespeelde wedstrijden van Ajax in de voorronde Champions League.

2e voorronde

Ajax - Sturm Graz 2-0
Sturm Graz - Ajax 1-3

3e voorronde
Standard Luik - Ajax 2-2
Ajax - Standard Luik 3-0

4e voorronde (play off)
Ajax - Dynamo Kiev 3-1
Dynamo Kiev - Ajax 0-0

Doelpuntenmakers Ajax in de Champions League
Huntelaar 4
Tadic 3
Ziyech 2
De Ligt 1
Van de Beek 1
Schöne 1
Neres 1

Kortom, 13 goals voor, 4 tegen en overtuigend voetbal. Ajax lijkt klaar voor een stapje hoger. In dit geval de groepsfase van de Champions League.

20zaas7.png

Onze tegenstander,  AEK Athene

AEK Athene is de kampioen van Griekenland. In een competitie met o.a PAOK, Panathinaikos maar vooral met Olympiakos Pireaus is dit toch een prestatie te noemen.

Ook dit seizoen zijn de Grieken uitstekend begonnen in de competitie. 9 punten na hun eerste 3 wedstrijden met afgelopen weekend een 3-0 zege op Panionios.

AEK Athene moet het overigens in de eerste vier wedstrijden in de groepsfase van de Champions League doen zonder hun spits Marko Livaja en middenvelder Helder Lopes. Beiden kregen rood in hun voorrondewedstrijd in de play off tegen Vidi. Met name Livaja zal een gemis zijn, speler met een behoorlijk aantal goals en assists. 12 om 8 en dat is veel in Griekenland. Speler was vorig jaar al gehuurd is werd dit seizoen definitief overgenomen voor 1.8 miljoen.

25a8dw3.png

Ons aller Ajax

Dan het belangrijkste, ons aller Ajax.
Ajax kocht dit jaar behoorlijk in met de komst van Tadic en de terugkeer van Daley Blind. Alles was gericht op het halen van de Champions League en daarin is Ajax met vlag en wimpel geslaagd. Het geld van de transfers werd in een klap terugverdiend en er is een poule met wellicht perspectief geloot voor het behalen van de 8e finale. Ajax speelt dus sowieso dit seizoen 12 wedstrijden in de Champions League. De laatste keer dat dit gebeurde was in het seizoen 2002/2003.

Ook in de Eredivisie lijkt Ajax langzaam zijn draai gevonden te hebben. Na afloop van het gelijkspel in de ArenA leek Ajax opnieuw een flinke deuk opgelopen te hebben, maar achtereenvolgens wint Ajax 4 wedstrijden op rij zonder tegengoal met als hoogtepunt de 0-4 zege bij Vitesse, een wedstrijd waar Ajax het doorgaans moeilijk mee heeft.

Hoe ver dit Ajax is zal deze week gaan blijken. De eerste stap in de CL moet gezet gaan worden en 4 dagen later wacht de topper in Eindhoven tegen PSV. Ook PSV is het seizoen uitstekend gestart met 5 zeges in 5 wedstrijden met een doelsaldo van 21 voor en 3 tegen!

Ajax kent geen schorsingen voor dit duel met de Grieken en spits Kasper Dolberg maakt maandagavond zijn rentree bij Jong Ajax. Wellicht dat hij tegen PSV kan invallen.

Tot slot , onze top 3 Champions League wedstrijden van ons allemaal

Ik ga niet afsluiten met een filmpje, ik ga afsluiten met ons allemaal. Ajax speelde in zijn rijke verleden talloze wedstrijden in de Champions League en daarvoor Europa Cup 1. Ieder zal vast 3 wedstrijden hebben die zijn bijgebleven en ben benieuwd welke die van jullie zijn.

Ik ben van 91 en volg Ajax sinds 98/99. Daar voor fan maar kan me er amper wat van herinneren. Hier mijn top 3.

1. 2002/2003 Ajax - Olympique Lyon 2-1
Ajax speelde toen tegen het destijds grote Olympique Lyon. Het zou een zware pot worden en Ajax werd weinig kans gegeven. Mede dankzij 2 goals van Zlatan Ibrahimovic won Ajax met 2-1. Later won Ajax ook in Lyon met 0-2.

2. 2002/2003 AS Roma - Ajax 1-1
Ajax speelde destijds in de toenmalig 2e ronde. Ook die 2e ronde was een poule en daarin speelde Ajax tegen Arsenal, Valencia en AS Roma. Ajax verloor niet 1x en won er overigens slechts 1. Deze wedstrijd bij Roma leverde Ajax een plaats in de kwartfinale op. Na 1 minuut scoorde Andy van der Meyde met een geweldige goal de 0-1

3. 2013/2014 Ajax - FC Barcelona 2-1
Ajax ontmantelde Barcelona met het eigen voetbal. Tot aan de rode kaart voor Veltman kreeg Barca alle hoeken van het veld te zien.

Iedereen een fijne wedstrijd toegewenst en tot ons aller Ajax!

30iwe3n.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 september 2018 door Loetje --
Pietje
 Pietje - zondag 16 september 2018 - 19:24   quote  deeplink  
Wow! Wat een waanzinnig schitterend topic! Jij en Eide zijn onze meesters daarin.
Grandioos.
Loetje
 Loetje - zondag 16 september 2018 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 september 2018 - 19:24 schreef Pietje het volgende:
Wow! Wat een waanzinnig schitterend topic! Jij en Eide zijn onze meesters daarin.
Grandioos.
Eide geeft alleen iets meer info en ik teveel plaatjes. Daarom maar 2 verwijderd ;-)
p111
 p111 - zondag 16 september 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Top topic,compliment het zal een zware pot worden maar ik heb goede hoop 2-0
Loetje
 Loetje - zondag 16 september 2018 - 21:22   quote  deeplink  
Ga morgen wat dingen van AEK proberen terug te kijken. Maar verwacht het niet anders dan wat ik nu denk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 september 2018 - 13:32   quote  deeplink  
ben benieuwd. hopelijk op een goede start. als je hier niet wint dan word het echt lastig om goed resultaat in de poule te halen. hopelijk kunnen we met een goed gevoel naar Eindhoven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 september 2018 door Positieve Arrogantie --
Jaccio
 Jaccio - maandag 17 september 2018 - 13:56   quote  deeplink  
Ik doe hier geen voorspellingen over. Geen idee wat voor een ploeg AEK is.
Lijkt op papier de zwakste tegenstander uit de poule, dus daar put ik voor nu maar even hoop uit.
Ik hoop iniedergeval op een mooie pot voetbal en dat we zonder kleerscheuren naar PSV toe kunnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 september 2018 - 14:03   quote  deeplink  
Teringtijd!!! Maar ja, alle competities worden verneukt door de voetbalbonden en de commercie!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 september 2018 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 14:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Teringtijd!!! Maar ja, alle competities worden verneukt door de voetbalbonden en de commercie!!!
ja, echt kut. een normaal persoon die heeft tot werkzaamheden tot 5 uur. dan moet je wel gaan haasten wil je intussen tijd ook nog even wat eten en of je kinderen thuis zien. ik kan het niet zien.

dit is natuurlijk bedacht dat de 4 grote competities alle 4 clubs in hun eigen land uitgezonden kan worden. ipv dat er een keuze gemaakt moet worden, door de tv zender. wat je wel eens bij de EL zag, in Nederland. men was boos dat groter club op het openkanaal werd uitgezonden en andere bij fox.
dat men voor feyenoord koos terwijl die kansloos waren en Az een kans maakte, als voorbeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 september 2018 door Positieve Arrogantie --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 september 2018 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 14:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Teringtijd!!! Maar ja, alle competities worden verneukt door de voetbalbonden en de commercie!!!
Hahaha, ja dat is wel een probleem en wij moeten ons in diverse bochten wringen om de wedstrijden te zien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 september 2018 - 19:56   quote  deeplink  
Wie kan mij overigens uitleggen waarom Ajax om 18.55 uur speelt? Want Bayern tegen Benfica is om 21.00 uur. En er speelt morgen ook geen andere Griekse ploeg om 21.00 uur. Dus waarom???
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 september 2018 - 21:23   quote  deeplink  
Iedere ploeg speelt 2x 18.55 uur als het goed is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 september 2018 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 september 2018 - 21:23 schreef Loetje het volgende:
Iedere ploeg speelt 2x 18.55 uur als het goed is.
Maar wat is de reden?? Want het is elke speelronde maar 4 wedstrijden.
remco k
 remco k - dinsdag 18 september 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 september 2018 - 21:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar wat is de reden?? Want het is elke speelronde maar 4 wedstrijden.
Zodat er meer kijkers zijn. Niks meer en niks minder.
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 september 2018 - 22:21   quote  deeplink  
Vooral met de toplanden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 09:33   quote  deeplink  
Ik heb er zin in vanavond. lekker uitverkocht huis, lekker met vlaggetjes zwaaien, weense wals. en hopelijk laten de spelers zien waarom de grote clubs hun willen hebben.

18.55 is een tijd waar de heel Europa naar deze wedstrijd kan kijken.
of zouden ze naar Sjaktar-Hoffenheim gaan kijken?

Heerlijk, weer op het grootste podium, hopelijk laat ze het beste van hun kant zien:) net als 2 jaar geleden in de EL

Ik ga voor een 5-0 overwinning en AEK wordt van de mat gespeeld:D
Kranten die lyrisch zijn:) Heerlijk:D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 september 2018 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 september 2018 - 21:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Zodat er meer kijkers zijn. Niks meer en niks minder.
Die snap ik dus werkelijk niet. Het zijn maar 2 wedstrijden per dag. Vanavond spelen alle topclubs om 21.00 uur. Was het niet beter om de grote Europese clubs dan te verdelen?? Nu zie ik dat Bayern, City, United, Real en Juventus allemaal om 21.00 uur gepland staan! Zit iemand te wachten op een wedstrijd tussen Ajax en AEK of Shaktar en Hoffenheim buiten de eigen supporters om?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 september 2018 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 september 2018 - 22:21 schreef Loetje het volgende:
Vooral met de toplanden
Maar die toplanden spelen allemaal gelijktijdig???
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 09:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die snap ik dus werkelijk niet. Het zijn maar 2 wedstrijden per dag. Vanavond spelen alle topclubs om 21.00 uur. Was het niet beter om de grote Europese clubs dan te verdelen?? Nu zie ik dat Bayern, City, United, Real en Juventus allemaal om 21.00 uur gepland staan! Zit iemand te wachten op een wedstrijd tussen Ajax en AEK of Shaktar en Hoffenheim buiten de eigen supporters om?
Ja, Uefa wil dat iedereen naar Ajax gaat kijken.
Uefa denkt waarschijnlijk dat Ajax in dat rijtje thuis hoort. Zeker zijn er aan aantal spelers waar Europa naar gaat kijken, die bij ons spelen. Zijn sowieso al 4 spelers waar Europa naar kijkt (Frenkie, De Ligt, Ziyech, Nerres). En als Dolberg zijn niveau zou halen zou dat ook voor hem het geval zijn. Daar zijn biedingen van 30+ miljoen van binnengekomen.

Want anders hadden ze wel 1 van de grote clubs er tegen over gezet.

Edit: of het kan voor de andere 3 clubs gelden, maar dat denk ik minder. Ik weet namelijk niet of er veel scouts naar Shaktar kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 september 2018 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 10:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, Uefa wil dat iedereen naar Ajax gaat kijken.
Uefa denkt waarschijnlijk dat Ajax in dat rijtje thuis hoort. Zeker zijn er aan aantal spelers waar Europa naar gaat kijken, die bij ons spelen. Zijn sowieso al 4 spelers waar Europa naar kijkt (Frenkie, De Ligt, Ziyech, Nerres). En als Dolberg zijn niveau zou halen zou dat ook voor hem het geval zijn. Daar zijn biedingen van 30+ miljoen van binnengekomen.

Want anders hadden ze wel 1 van de grote clubs er tegen over gezet.

Edit: of het kan voor de andere 3 clubs gelden, maar dat denk ik minder. Ik weet namelijk niet of er veel scouts naar Shaktar kijken.
Gozer, lees je tekst na alsjeblieft. Want een hoop slap gelul staat erin!

Heb Google er ook op los gelaten, maar niemand kan echt de reden aangeven.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 10:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gozer, lees je tekst na alsjeblieft. Want een hoop slap gelul staat erin!

Heb Google er ook op los gelaten, maar niemand kan echt de reden aangeven.
Misschien komt het over alsof dit waar zou zijn, maar dat is het niet.
Het is wat ik denk en waarom ik dat denk dat geef ik een reden voor.

Want volgens de media zijn er op 4 spelers een bod uitgebracht en niet tot een deal gekomen. Of dat waar is dat weet ik niet.

Wellicht wil men zien of deze spelers ook de CL niveau aan kan.
Dat is een suggestie, of dat waar is dat weet ik niet.

Anders heb ik er geen reden voor waarom de Uefa dit zou willen.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 11:19   quote  deeplink  
Dat wat PSV gisteren gebeurde kan Ajax ook zomaar overkomen tegen Bayern. Het is echt retebelangrijk dat de boys vanavond in eigen huis goed beginnen.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 11:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Anders heb ik er geen reden voor waarom de Uefa dit zou willen.
Geld. Wat anders. Dit is afgesproken als onderdeel van de verkoop van de TV rechten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 11:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Geld. Wat anders. Dit is afgesproken als onderdeel van de verkoop van de TV rechten.
Als het geld zou zijn dan zend je toch clubs die de meeste kijkers trekt?
Je denkt dus dat Ajax meer kijkers trekt dan Bayern, City en alle andere grote clubs?

Ik weet dat Ajax veel supporters heeft maar meer dan die clubs lijkt mij een beetje overdreven?

Als je City-Lyon en Real-Roma op niet dezelfde tijd zou laten beginnen zou ik zeggen ja.
Want dat zijn de toppers van deze speelronde op de woensdag. En Ajax AEK en Donetsk Hoffenheim is geen topper in de poule waarin ze zitten. Zijn namelijk allebei een van de clubs uit pot 4.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 19 september 2018 - 12:26   quote  deeplink  
de Ligt doet niet mee vanavond. Blessure. Naar verluidt..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/841487/flinke-domper-voor-ajax-de-ligt-speelt-niet-mee-in-wedstrijd-tegen-aek-athene.html?

Hopen dat hij zondag wel redt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Jaccio --
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 11:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als het geld zou zijn dan zend je toch clubs die de meeste kijkers trekt?
Je denkt dus dat Ajax meer kijkers trekt dan Bayern, City en alle andere grote clubs?
Misschien, maar misschien zitten er verderop in het schema andere wedstrijden die men liever op tijdstip X of Y wil laten beginnen. Je kan het besluit hierover niet los zien van het complete programma tot aan het einde van de groepsfase.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 12:26 schreef Jaccio het volgende:
de Ligt doet niet mee vanavond. Blessure. Naar verluidt..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/841487/flinke-domper-voor-ajax-de-ligt-speelt-niet-mee-in-wedstrijd-tegen-aek-athene.html?

Hopen dat hij zondag wel redt.
Niet eens naar verluid, gewoon een blessure Gister op de laatste training (licht) geblesseerd geraakt aan de knie en vandaag niet door een test gekomen.

Vanavond dus waarschijnlijk Frenkie de Jong centraal achterin en Eiting of Van de Beek naast Schone.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 12:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, maar misschien zitten er verderop in het schema andere wedstrijden die men liever op tijdstip X of Y wil laten beginnen. Je kan het besluit hierover niet los zien van het complete programma tot aan het einde van de groepsfase.
Dat zijn wedstrijden van potjes van clubs uit pot 1 en pot 2 zitten. Dat zijn grote wedstrijden. Vandaag zijn dat er niet veel dus dan heb je verdeling van wedstrijden niet goed gepland.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 12:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zijn wedstrijden van potjes van clubs uit pot 1 en pot 2 zitten. Dat zijn grote wedstrijden. Vandaag zijn dat er niet veel dus dan heb je verdeling van wedstrijden niet goed gepland.
Dat is een mening. Ik neem aan dat de UEFA, als winstmakende organisatie, dat vrij aardig heeft uitgedacht en dat niet in een minuutje of 2 van achter een toetsenbord verzint.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 12:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is een mening. Ik neem aan dat de UEFA, als winstmakende organisatie, dat vrij aardig heeft uitgedacht en dat niet in een minuutje of 2 van achter een toetsenbord verzint.
Dan mag jij vertellen welke wedstrijd die vandaag om 18.30 begint veel geld zou opleveren voor de UEFA?

Als het Ajax-Bayern zou zijn dan zou ik zeggen, daar zitten neutrale supporters op te wachten.
Dan kan ik begrijpen dat je dan gaat zeggen dat je dat om 18.30 laat beginnen.
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 13:28   quote  deeplink  
Wat een domper! De Ligt er niet bij! Verdediger met een knieblessure afgehaakt. Duimen en hopen dat die PSV haalt. Want anders heb je echt een probleem. Per Schuurs aan de selectie toegevoegd en Kasper Dolberg terug in de selectie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Loetje --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 19 september 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 12:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dan mag jij vertellen welke wedstrijd die vandaag om 18.30 begint veel geld zou opleveren voor de UEFA?

Als het Ajax-Bayern zou zijn dan zou ik zeggen, daar zitten neutrale supporters op te wachten.
Dan kan ik begrijpen dat je dan gaat zeggen dat je dat om 18.30 laat beginnen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze per wedstrijd hebben gekeken welke ze op welke tijd laten beginnen.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon van tevoren, al voordat de loting bekend was, die beslissing genomen uit commercieel oogpunt. Maar zoals Eide al benoemde mag je van de UEFA verwachten dat ze hier echt wel meer inkomsten mee binnen hengelen.

Men kan nu ipv 1 wedstrijd, 2 wedstrijden kijken. Levert geld op. Kijk naar Engeland. Die konden gisteren en naar Liverpool en naar Tottenham kijken. Toch wel lekkere extra inkomsten.
In China bijvoorbeeld hoeft men niet tot 3 of 4 uur s'nachts op te blijven om wedstrijden te zien. Levert ook weer geld op.

En zo zullen er wel meer dingen zijn waar de UEFA zijn voordeel uit haalt hiermee.

Je kan het als voor- en nadeel zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Jaccio --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 13:37 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ze per wedstrijd hebben gekeken welke ze op welke tijd laten beginnen.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon van tevoren, al voordat de loting bekend was, die beslissing genomen uit commercieel oogpunt. Maar zoals Eide al benoemde mag je van de UEFA verwachten dat ze hier echt wel meer inkomsten mee binnen hengelen.

Men kan nu ipv 1 wedstrijd, 2 wedstrijden kijken. Levert geld op.
In China bijvoorbeeld hoeft men niet tot 3 of 4 uur s'nachts op te blijven om wedstrijden te zien. Levert ook weer geld op.

En zo zullen er wel meer dingen zijn waar de UEFA zijn voordeel uit haalt hiermee.

Je kan het als voor- en nadeel zien.
Ja dat snap ik wel dat er nu 2 wedstrijden zijn ipv 1 en dat het geld oplevert. Maar waarom deze wedstrijd? Zijn de Chinezen meer geïnteresseerd in Ajax-AEK dan bijvoorbeeld Benfica-Bayern?

Motief geld dat snap ik. Maar keuze van deze wedstrijd niet. Misschien denkt de Uefa dat AEK dat dit de spannendste wedstrijd is? Ik begrijp de keuze niet echt waarom Uefa op deze wedstrijd is uitgekomen.
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 14:09   quote  deeplink  
Verweij had toestraks een post over dat het dus niet loopt tussen Ten Hag en de spelers en het volledig vanuit de spelers komt. Echter, die Tweet is vrij snel weer verwijderd.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 19 september 2018 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 13:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel dat er nu 2 wedstrijden zijn ipv 1 en dat het geld oplevert. Maar waarom deze wedstrijd? Zijn de Chinezen meer geïnteresseerd in Ajax-AEK dan bijvoorbeeld Benfica-Bayern?

Motief geld dat snap ik. Maar keuze van deze wedstrijd niet. Misschien denkt de Uefa dat AEK dat dit de spannendste wedstrijd is? Ik begrijp de keuze niet echt waarom Uefa op deze wedstrijd is uitgekomen.
Het lijkt me zeer sterk dat ze dit na de loting bedacht hebben. Ze hebben van tevoren denk ik tijden ingedeeld en het is er gewoon zo uit gekomen.

Wedstrijd van ploeg 1 tegen ploeg 2 van poule A start om 18:55. Wedstrijd van ploeg 3 tegen ploeg 4 van poule A start om 21:00. Dat verhaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 september 2018 - 14:46   quote  deeplink  
oef de ligt valt af... schuurs voor de leeuwen gooien ? toch de vervanger lijkt me volgend jaar.. of toch frenkie weer een linie terug en eiting erin...
devoetbalscout.nl
 devoetbalscout.nl - woensdag 19 september 2018 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 14:46 schreef nummer10 het volgende:
oef de ligt valt af... schuurs voor de leeuwen gooien ? toch de vervanger lijkt me volgend jaar.. of toch frenkie weer een linie terug en eiting erin...
Ik vind zelf de combi Frenkie de Jong - de Ligt als verdedigingsduo wel ok. Die vullen elkaar aan. De combinatie Blind - de Jong daar maak ik me zorgen over. Beide geen echte centrale verdedigers van origine. Dan heb ik toch liever dat Ten Hag kiest voor Schuurs en Blind centraal. Maar goed, ik weet niets van AEK. dus.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 14:09 schreef Loetje het volgende:
Verweij had toestraks een post over dat het dus niet loopt tussen Ten Hag en de spelers en het volledig vanuit de spelers komt. Echter, die Tweet is vrij snel weer verwijderd.
Waarschijnlijk omdat het puur speculatief is en hij daarmee zijn journalistieke positie ondermijnt. Als journalist moet je wel bronnen hebben, anders ben je feitelijk de boel bij elkaar aan het verzinnen of opiniestukken aan het schrijven.

Ik denk dat Verweij in een journalistieke valkuil is gestapt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 15:54   quote  deeplink  
Overigens is er geen melding gedaan bij Ajax dat De Ligt er niet bij kan zijn vanavond. Hij zit nog altijd bij de selectie.

NOS twijfelt of De Ligt niet kan spelen en dat hij geblesseerd zou zijn?
Paniek zaaien van de Telegraaf? Of komt de melding later en proberen ze hem alsnog fit te krijgen
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 17:03   quote  deeplink  
Als de Telegraaf Ajax om wat voor reden aan het naaien is, per direct boycotten!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 14:19 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Het lijkt me zeer sterk dat ze dit na de loting bedacht hebben. Ze hebben van tevoren denk ik tijden ingedeeld en het is er gewoon zo uit gekomen.

Wedstrijd van ploeg 1 tegen ploeg 2 van poule A start om 18:55. Wedstrijd van ploeg 3 tegen ploeg 4 van poule A start om 21:00. Dat verhaal.
Volgens mij real Roma een pot 1 en 2.
Dat is sowieso Benfica Bayern
En volgens mij is dat ook Lyon city, maar daar twijfel ik over, kan ook shaktar in pot 2 zitten.

Dat zijn grotere wedstrijden dan Ajax AEK en Shaktar.
Het mist volgens mij zijn doel om geld te generen, natuurlijk levert meer geld op, maar optimale rendement is dit niet. Of we schatte de waarde van Ajax veel te laag in. Misschien is er wel een overleg geweest bij de zenders die ze om 18.30 wilde hebben en dat de grote landen dan Ajax uitkozen en hun eigen clubs om 21.00
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 19 september 2018 - 17:52   quote  deeplink  
Eiting erin dus ipv De Ligt. Ik kan helaas niet kijken vanuit een onbewoonde plek met baggerinternet in Duitsland. Zal het hier wel meelezen hoe het verloopt
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 17:56   quote  deeplink  
Ajax bevestigd dat de ligt niet speelt
Pietje
 Pietje - woensdag 19 september 2018 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 15:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens is er geen melding gedaan bij Ajax dat De Ligt er niet bij kan zijn vanavond. Hij zit nog altijd bij de selectie.

NOS twijfelt of De Ligt niet kan spelen en dat hij geblesseerd zou zijn?
Paniek zaaien van de Telegraaf? Of komt de melding later en proberen ze hem alsnog fit te krijgen
Inmiddels wordt het ook gemeld op de officiële site van Ajax: Matthijs de Ligt ontbreekt!

bron
Jaccio
 Jaccio - woensdag 19 september 2018 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 17:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij real Roma een pot 1 en 2.
Dat is sowieso Benfica Bayern
En volgens mij is dat ook Lyon city, maar daar twijfel ik over, kan ook shaktar in pot 2 zitten.

Dat zijn grotere wedstrijden dan Ajax AEK en Shaktar.
Het mist volgens mij zijn doel om geld te generen, natuurlijk levert meer geld op, maar optimale rendement is dit niet. Of we schatte de waarde van Ajax veel te laag in. Misschien is er wel een overleg geweest bij de zenders die ze om 18.30 wilde hebben en dat de grote landen dan Ajax uitkozen en hun eigen clubs om 21.00
Of het maakt ze niet heel veel uit dat er een aantal 'mindere' potten tussen zullen zitten..
Misschien is het feit dat het iniedergeval meer geld oplevert alleen al genoeg reden om het zo te doen. Geld is allang de belangrijkste drijfveer, dus kan het ze niet eens meer kwalijk nemen.

Ik kan meer wedstrijden zien, dus ik ben er over het algemeen in iedergeval blij mee. Had liever 19:30 gehad, maargoed, kan ook niet alles hebben he..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 17:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Inmiddels wordt het ook gemeld op de officiële site van Ajax: Matthijs de Ligt ontbreekt!

bron
Dat heb ik gezien, weet je of de ligt wel op de bank zit?
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 19 september 2018 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 18:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien, weet je of de ligt wel op de bank zit?
Nee die zit er niet bij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 september 2018 door Hasjkoph --
bahbah
 bahbah - woensdag 19 september 2018 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 18:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien, weet je of de ligt wel op de bank zit?
De Ligt heeft een liesblessure.Onzeker voor zondag.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 september 2018 - 18:24   quote  deeplink  
Hoppa, wederom een bevestiging naar V.d. Beek en Wöber dat ze uitgeselecteerd zijn en hun heil beter buiten Ajax kunnen zoeken.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 18:27   quote  deeplink  
Eiting in de basis, De Jong centraal achterin.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AEK Athene (Woensdag 19 september, 18.55 uur) UEFA Champions League 3-0









0.0164270