BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Blind op het middenveld!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:13   quote  deeplink  
Blind op het middenveld aub. Ik zie strijd, overzicht, doordekken en zelfs mooie passes. Wöber doet het prima achterin.

Mee eens?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:40   quote  deeplink  
Blind met frenkie en schone op de bank? Daar zou ik wel voorstander van zijn.
Eide
 Eide - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:44   quote  deeplink  
Zeker een optie op basis van vandaag.
p111
 p111 - dinsdag 02 oktober 2018 - 23:50   quote  deeplink  
Beslist een betere opstelling.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 oktober 2018 - 00:34   quote  deeplink  
Sowieso een optie. Omdat ik vind dat verdedigers moeten verdedigen. En Blind is voor mij iets teveel een voetballer. Bovendien komt Wober met Blind ervoor veel beter tot zijn recht
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 07:39   quote  deeplink  
Wauw, wat is die Wöber slecht zeg!
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 00:34 schreef Loetje het volgende:
Sowieso een optie. Omdat ik vind dat verdedigers moeten verdedigen. En Blind is voor mij iets teveel een voetballer. Bovendien komt Wober met Blind ervoor veel beter tot zijn recht
Dat was gister wel duidelijk..

Volgens mij moet je met het blok de Ligt Blind De Jong en Wober amper nog tegengoals te incasseren en kan je het werk van Onana zo een stuk makkelijker maken.

Voetballend wordt je dan ook nog eens heel sterk, enige wat ik lastig vind om te bepalen is de kwaliteit in de opbouw, Is dat voldoende centraal achterin als er echt druk wordt gezet, Bayern deed dat de eerste 10 minuten volle bak en toen was de opbouw echt heel erg matig met de Ligt en Wober..
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 03 oktober 2018 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was gister wel duidelijk..

Volgens mij moet je met het blok de Ligt Blind De Jong en Wober amper nog tegengoals te incasseren en kan je het werk van Onana zo een stuk makkelijker maken.

Voetballend wordt je dan ook nog eens heel sterk, enige wat ik lastig vind om te bepalen is de kwaliteit in de opbouw, Is dat voldoende centraal achterin als er echt druk wordt gezet, Bayern deed dat de eerste 10 minuten volle bak en toen was de opbouw echt heel erg matig met de Ligt en Wober..
Met de Jong heb je wel de voetballende kwaliteitenom er onderuit te voetballen. Gisteren in de 2de helft was er ook veel diepte in ons spel vond ik wel lekker om te zien en hierdoor word de druk ook minder.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 oktober 2018 - 13:23   quote  deeplink  
Blind ipv Schöne gelijk doen
p111
 p111 - woensdag 03 oktober 2018 - 13:27   quote  deeplink  
Zou ik geen minuut over hoeven nadenken,Blind de hele jeugd op het middenveld gezien was een genot om naar te kijken.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:27 schreef p111 het volgende:
Zou ik geen minuut over hoeven nadenken,Blind de hele jeugd op het middenveld gezien was een genot om naar te kijken.
Gewoon een groot deel van de jeugd ook als CV gespeeld..
Loetje
 Loetje - woensdag 03 oktober 2018 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was gister wel duidelijk..

Volgens mij moet je met het blok de Ligt Blind De Jong en Wober amper nog tegengoals te incasseren en kan je het werk van Onana zo een stuk makkelijker maken.

Voetballend wordt je dan ook nog eens heel sterk, enige wat ik lastig vind om te bepalen is de kwaliteit in de opbouw, Is dat voldoende centraal achterin als er echt druk wordt gezet, Bayern deed dat de eerste 10 minuten volle bak en toen was de opbouw echt heel erg matig met de Ligt en Wober..
En je kan Wober opstellen in zijn kwaliteit. Door Blind ervoor te zetten zul je veel minder ruimte in de rug kunnen creëren en dan is Max ook op zijn best. Ik ben op alle fronten voorstander van die manier. De Jong naast Blind en je hebt toch gigantisch veel voetbal van achteruit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 oktober 2018 - 17:23   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of Ten Hag het gaat doen.

Gisteren was voor mij een verrassing dat hij het deed.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 03 oktober 2018 - 21:58   quote  deeplink  
Ik zeg: DOEN!!!
Als Frenkie weer fit is, dan hij in de plaats van Schone.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Ronald 1960 --
JOOD
 JOOD - donderdag 04 oktober 2018 - 01:43   quote  deeplink  
Dus:

Onana

Mazraoui - de Ligt - Wöber - Tagliafico

Blind

De Jong - vd Beek

Ziyech - Tadic - Neres

Dolberg, Schöne, Huntelaar op de bank
p111
 p111 - donderdag 04 oktober 2018 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon een groot deel van de jeugd ook als CV gespeeld..
[/qu
=================================================================================================
Natuurlijk ik heb naar zijn tweelingbroer staan kijken een aantal jaren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 oktober 2018 door p111 --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 05 oktober 2018 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2018 - 01:43 schreef JOOD het volgende:
Dus:

Onana

Mazraoui - de Ligt - Wöber - Tagliafico

Blind

De Jong - vd Beek

Ziyech - Tadic - Neres

Dolberg, Schöne, Huntelaar op de bank
huntelaar voor vd beek en ziyech linie terug... want als je dan verliest word er weer gezegt dat er geen spits instond... nee flauwekul vind vdbeek erg overschat, maar dat is een persoonlijke mening.. en jankers hou ik ook niet van.. ff banken en gaan janken dat je dan vertrekt of wil vertrekken, ja het komt van vp en de zaakwaarnemer maar waar rook is is vuur.. mentaliteit heeft die dus niet en zou een voorbeeld aan schone, huntelaar wober etc kunnen nemen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 05 oktober 2018 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2018 - 01:43 schreef JOOD het volgende:
Dus:

Onana

Mazraoui - de Ligt - Wöber - Tagliafico

Blind

De Jong - vd Beek

Ziyech - Tadic - Neres

Dolberg, Schöne, Huntelaar op de bank
Ik zou dit wel willen zien
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 oktober 2018 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2018 - 11:33 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik zou dit wel willen zien
---------------------------Onana--------------------------

--------------------de Ligt-------Wöber-------------------

Mazraoui----------------------------------------Tagliafico

--------------------------vd Beek--------------------------

-------------Frenkie-----------------------Ziyech-----------

Tadic-------------------------------------------------Neres

---------------------------echte spits---------------------

------------------------Dolberg of Huntelaar---------------

Dit is mijn inziens het sterkste team met de meeste dynamiek.
Vooral in topwedstrijden zal je dynamiek moeten hebben en geen van deze spelers is verdedigend zwakker dan Blind. Geen van deze spelers is langzamer dan Blind en geen van deze spelers is in de duels minder dan Blind.

Enige dat Blind meer heeft is zijn prijskaartje en dankzij een ludieke actie van Louis Van Gaal dat hij in de Premier League heeft gespeeld. Lieve maar overschatte jongen die helaas vanwege zijn tekort aan snelheid niet mee kan in de top.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 oktober 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - dinsdag 09 oktober 2018 - 12:18   quote  deeplink  
Behoorde tegen Az weer bij de betere van het elftal in mijn beleving.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 oktober 2018 - 12:55   quote  deeplink  
Blind vond ik echt goed en ik denk dat hij in oplaats van Schone moet gaan spelen. LAtebn we heel eerlijk zijn, we moeten ook aan de toekomst denken. Schone is 35, Blind 28. Ik zou Schone wel een nieuw contract aanbieden voor de breedte.

Van de Beek sopeelt volgend jaar weer gewoon vast in het eerste, want dan is Ziyech weg. Tot die tijd moeten ze lekker rouleren daar voorin.
Eide
 Eide - dinsdag 09 oktober 2018 - 14:08   quote  deeplink  
Lasse is 32 maar okay ;)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 oktober 2018 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 14:08 schreef Eide het volgende:
Lasse is 32 maar okay ;)
Lol, OK thanks :) Dacht echt dat hij al wat ouder was ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 09 oktober 2018 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 15:13 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Lol, OK thanks :) Dacht echt dat hij al wat ouder was ;-)
Hij heeft een goede leeftijd voor de situatie waar hij in zit. Hij is 32 en heeft een contract tot het einde van het seizoen. Hij is dan 33. Hij zit dan in een goede positie voor zowel hijzelf als Ajax om met kortlopende contracten rustig naar het afsluiten van zijn carrière toe te werken. Bovendien kan hij, met een kortlopende contract, altijd nog kiezen voor een overstap mocht hij die willen. Dat is dan voor Ajax ook geen probleem verder.

Lasse heeft aangegeven dat hij zichzelf niet als hoofdtrainer bij een BVO ziet. Wel ziet hij zichzelf in de toekomst misschien als jeugdtrainer omdat hij het werken met kinderen (naar eigen zeggen) leuk vindt. Zijn andere passie is trouwens mode, iets waar hij na zijn voetbalcarrière ook wel iets mee wil.

Ten slotte heeft Schone al vaker gezegd dat hij niet meer weg gaat uit Nederland. Hij woont ondertussen langer in Nederland dan hij in Denemarken heeft gewoond. Zijn vrouw en kinderen zijn Nederlanders en Schone voelt zich hier thuis.

Kortom: alle ingrediënten zijn aanwezig om aan het einde van dit seizoen op basis van korte contracten verder te gaan met Schone en hem eventueel laten op te nemen in de jeugdopleiding. Prima toch?
p111
 p111 - woensdag 10 oktober 2018 - 13:24   quote  deeplink  
Onana
Mazraoui-De Ligt-Wober-Nico
Blind
De Jong - v/d Beek
Ziyech- Tadic -Neres

Wissel Dolberg/Klaas/Schone/Elting/Schuurs/Ekkelkamp/De Wit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 oktober 2018 door p111 --
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 oktober 2018 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 oktober 2018 - 13:24 schreef p111 het volgende:
Onana
Mazraoui-De Ligt-Wober-Nico
Blind
De Jong - v/d Beek
Ziyech- Tadic -Neres

Wissel Dolberg/Klaas/Schone/Elting/Schuurs/Ekkelkamp/De Wit.
Snap er echt helemaal niets van... Blind heeft capaciteiten die alleen tot zijn recht komen als je de onbetwiste dominerende partij bent. Daarnaast is het ook nog zo dat als je zijn positie toch persé wilt rechtvaardigen en een vergelijk wilt maken met vergelijkbare spelers dan speelt hij volgens mij bij de verkeerde teams en zijn zijn positieve kwaliteiten niet eens van topniveau anders zou hij als type speler dat hij is wel bij Barça spelen en geslaagd zijn bij Man.U.

Het niveau van Ajax t.o.v. Europese ploegen moet je anticiperen op balverlies en omschakeling waarom zou je dan in godsnaam kiezen voor een speler die:

Tergend langzaam is.
Zelden scoort.
Zelden of nooit beslissend is.

Dit is mijn conclusie en dat hij de bal altijd naar hetzelfde shirtje speelt, zo'n bekende dooddoener die ik hier nog weleens voorbij zie komen als het Blind aangaat, zeg ik mag het ook voor dat salaris en de bijna niets anders dat hij voortbrengt.

Tadic is geen spits voor de 9 positie waarom een bepalende positie comprimeren om plek te creëren voor een trage slak die never nooit iets bepalends toevoegt?
remco k
 remco k - vrijdag 12 oktober 2018 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2018 - 10:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Snap er echt helemaal niets van... Blind heeft capaciteiten die alleen tot zijn recht komen als je de onbetwiste dominerende partij bent. Daarnaast is het ook nog zo dat als je zijn positie toch persé wilt rechtvaardigen en een vergelijk wilt maken met vergelijkbare spelers dan speelt hij volgens mij bij de verkeerde teams en zijn zijn positieve kwaliteiten niet eens van topniveau anders zou hij als type speler dat hij is wel bij Barça spelen en geslaagd zijn bij Man.U.

Het niveau van Ajax t.o.v. Europese ploegen moet je anticiperen op balverlies en omschakeling waarom zou je dan in godsnaam kiezen voor een speler die:

Tergend langzaam is.
Zelden scoort.
Zelden of nooit beslissend is.

Dit is mijn conclusie en dat hij de bal altijd naar hetzelfde shirtje speelt, zo'n bekende dooddoener die ik hier nog weleens voorbij zie komen als het Blind aangaat, zeg ik mag het ook voor dat salaris en de bijna niets anders dat hij voortbrengt.

Tadic is geen spits voor de 9 positie waarom een bepalende positie comprimeren om plek te creëren voor een trage slak die never nooit iets bepalends toevoegt?
Een defensieve middenvelder willen beoordelen op het maken van goals en beslissend zijn??

Beslissend zijn kan ook met doordekken, een goede looplijn waardoor een pass niet gegeven kan worden en nog zat andere zaken.
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 oktober 2018 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2018 - 12:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Een defensieve middenvelder willen beoordelen op het maken van goals en beslissend zijn??

Beslissend zijn kan ook met doordekken, een goede looplijn waardoor een pass niet gegeven kan worden en nog zat andere zaken.
Hahahahahaha 22mln voor een goede looplijn. En oja hij past altijd naar hetzelfde shirtje... Ook zo'n topkwaliteit van hem. En dat doordekken van hem... Echt je hebt helemaal gelijk, las dat hij diepe indruk heeft gemaakt en dat er meerdere clubs uit Spanje, Engeland en Duitsland geïnteresseerd zijn....

Domme ik. En wat stom van mij om te denken dat Blind zijn fantastische positie kiezen niet voor elkaar krijgt omdat hij in de omschakeling van aanval naar verdedigen te traag is om te corrigeren of op tijd terug te vallen voor de juiste en of gewenste positie.

Oja Remco... waar heb ik het over goals maken? Beslissend zijn kan op meerdere manieren. In ieder geval is Blind er in geen 1.

Maar verder heb ik mijn zegje gezegd en is heel veel reden om te juichen en dat is veel belangrijker.

Mijn bescheiden mening is alleen dat Ajax in topwedstrijden in zijn kracht moet blijven spelen en daarom geregeld ook in omschakelingsituatie terecht komt en dan valt het mij keer op keer op dat Blind eruit wordt gelopen. Net als Eiting dat overkwam toen hij mocht spelen.

In mijn wereld is hij en Eiting by the way ongeschikt voor topvoetbal omdat ze gewoon fysiek en snelheid tekort komen. Of ze moeten in een defensief ingesteld team een vrije rol krijgen. En hierbij belangrijk gemaakt worden als aanspeelpunt in de counter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 oktober 2018 door AkaS --
p111
 p111 - vrijdag 12 oktober 2018 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 15:13 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Lol, OK thanks :) Dacht echt dat hij al wat ouder was ;-)
Hij oogt wel ouder als 32 in zijn handeling/snelheid.enz
p111
 p111 - vrijdag 12 oktober 2018 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2018 - 13:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahahahaha 22mln voor een goede looplijn. En oja hij past altijd naar hetzelfde shirtje... Ook zo'n topkwaliteit van hem. En dat doordekken van hem... Echt je hebt helemaal gelijk, las dat hij diepe indruk heeft gemaakt en dat er meerdere clubs uit Spanje, Engeland en Duitsland geïnteresseerd zijn....

Domme ik. En wat stom van mij om te denken dat Blind zijn fantastische positie kiezen niet voor elkaar krijgt omdat hij in de omschakeling van aanval naar verdedigen te traag is om te corrigeren of op tijd terug te vallen voor de juiste en of gewenste positie.

Oja Remco... waar heb ik het over goals maken? Beslissend zijn kan op meerdere manieren. In ieder geval is Blind er in geen 1.

Maar verder heb ik mijn zegje gezegd en is heel veel reden om te juichen en dat is veel belangrijker.

Mijn bescheiden mening is alleen dat Ajax in topwedstrijden in zijn kracht moet blijven spelen en daarom geregeld ook in omschakelingsituatie terecht komt en dan valt het mij keer op keer op dat Blind eruit wordt gelopen. Net als Eiting dat overkwam toen hij mocht spelen.

In mijn wereld is hij en Eiting by the way ongeschikt voor topvoetbal omdat ze gewoon fysiek en snelheid tekort komen. Of ze moeten in een defensief ingesteld team een vrije rol krijgen. En hierbij belangrijk gemaakt worden als aanspeelpunt in de counter.
Hij is te alle tijden beter en sneller als Schone dus een prima vervanger voor Schone.
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 oktober 2018 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2018 - 17:19 schreef p111 het volgende:

[..]

Hij is te alle tijden beter en sneller als Schone dus een prima vervanger voor Schone.
Ondanks mijn grote respect voor de mentale kracht van Lasse Schöne en mijn bewondering voor zijn vrije trappen heb ik hem ook helaas nooit goed genoeg gevonden voor een basisplaats in mijn Ajax 1.

… Maar zelfs Lasse Schöne is toch echt sneller dan Blind! En daarbij is Schöne zo heel af en toe nog wel bepalend door zijn fenomenale vrije trappen.

Dus als je denkt dat Schöne trager is dan Blind, zit je er toch echt naast.

Blind 100m : 13.8 sec
Schöne 100m : 13.1 sec

Hahahahaha

Maakt niet uit, jij en vele met jou vinden Blind een versterking.

Zelf en toch ook vele andere met mij buiten dit sociale forum vinden hem een verzwakking en bovendien een schandalige aankoop i.v.m. de transfersom.

Mourinho en heel Manchester lachen zich nog steeds de pleuris!
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 oktober 2018 - 19:31   quote  deeplink  
Als je soms toch ziet wat voor spelers er bij Ajax de deur zijn gewezen en wat dan mag blijven en geheel ten onrechte top talent genoemd wordt... Is echt iets om eens achter de oren over te krabben.

Ik hou me hart vast als Veltman weer helemaal gerevalideerd is...

En dan zijn er bij die met droge ogen beweren dat hij een aanwinst is en dat de statistieken dit onderbouwen hahahahaha.
p111
 p111 - zaterdag 13 oktober 2018 - 10:56   quote  deeplink  
Klopt hij is een versterking en zeker beter als Schone,ik durf te beweren dat sommige die het anders zien geen goede kijk op voetbal hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 oktober 2018 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2018 - 10:56 schreef p111 het volgende:
Klopt hij is een versterking en zeker beter als Schone,ik durf te beweren dat sommige die het anders zien geen goede kijk op voetbal hebben.
Wat hebben wij toch een kuttrainers gehad sinds 2012 he!
AkaS
 AkaS - zaterdag 13 oktober 2018 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2018 - 10:56 schreef p111 het volgende:
Klopt hij is een versterking en zeker beter als Schone,ik durf te beweren dat sommige die het anders zien geen goede kijk op voetbal hebben.
jij post het als een feit. En ik geef je op een briefje dat Ajax zonder Blind sterker is. Een middenveld met:

Frenkie; Donny en Tadic is voor mij altijd beter dan met Blind, Schöne of Eiting.

Wellicht dan wel in deze formatie:

------------------Onana----------------------

-----------de Ligt---Wöber/Magallan----------

Mazraoui---------------------------Tagliafico

------------------Frenkie---------------------

-----Donny-----------------------Tadic--------

Ziyech-----------------------------------Neres

--------------Dolberg/Huntelaar---------------

In "top"wedstrijden heeft iedereen het al druk genoeg met eigen taken. Om de tekortkomingen van Blind dan ook nog te moeten compenseren wordt dan wel erg lastig.

Anyway ik ben er 100% van overtuigd dat Blind te traag is voor het nagestreefde niveau. Maar misschien heb jij gelijk, ik zie het in ieder geval niet.
AkaS
 AkaS - zaterdag 13 oktober 2018 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2018 - 17:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat hebben wij toch een kuttrainers gehad sinds 2012 he!
Zeker, alleen voor Frank zijn er verzachtende omstandigheden vind ik, gezien het feit dat hij nagenoeg nul budget kreeg en ieder jaar zijn beste spelers gedag moest zeggen.

De keuzes van Overmars om telkens met beginnende trainers te werken vind ik met uitzondering van wederom FdB een dikke fout!
Litmanen
 Litmanen - zondag 18 november 2018 - 14:48   quote  deeplink  
Blind zal de vervanger van De Jong worden
Magallan/Edson - Wober het nieuwe centrale duo...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Blind op het middenveld!!









0.0161969