BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zaterdag 20 oktober 2018, 20:45); 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 17 oktober 2018 - 16:05   quote  deeplink  
heer-aja.jpg

De interlandperiode is weer voorbij. Een interlandperiode waarin de Ajacieden van het Nederlands elftal zich goed lieten zien. Vooral het optreden van Frenkie de Jong deed in binnen- en buitenland toch weer het nodige stof opwaaien. Nu kan de focus weer volledig op de competitie waar Ajax helaas nog altijd in een achtervolging is verwikkeld op PSV. De volgende horde om de achterstand niet nog verder op te laten lopen is Heerenveen. Wedstrijden tegen de Friezen leveren meestal aantrekkelijke, doelpuntrijke ontmoetingen op. Dat beloofd veel goeds, zolang de ballen maar uit het Friese netje gevist moeten worden.

Ajax speelde in haar historie maar 59 duels tegen SC Heerenveen. De Friezen, die tegenwoordig een stabiele Eredivisionist zijn, waren vroeger toch vooral een club van de lagere klasses. Van die 59 duels won Ajax er 40, eindigden er 9 gelijk en gingen er 10 verloren. Zoals vrijwel altijd wordt het puntverlies meestal buitenshuis geleden. Ruim twee derde van het puntverlies werd op bezoek bij 't Fean geleden. De afgelopen 5 seizoenen won Ajax 9 van de 10 ontmoetingen en werd er 1 maal spectaculair met 3-3 gelijk speeld. Die 10 duels leverden 35 Ajax goals en 9 Friese goals op. Kortom, spektakel bijna gegarandeerd. Vorig seizoen won Ajax met 0-4 en 4-1 van Heerenveen.

Jan Olde Riekerink staat aan het roer in het verre noorden. Olde Riekerink, die zijn trainerscarrière bij de jeugd van Ajax begon, Maakt een moeilijk seizoen door. De ooit geambieerde Friese aansluiting bij de top is ver uit zicht en dit seizoen is het, net als de voorgaande seizoenen, toch vooral knokken om de aansluiting met de subtop niet te verliezen. De inkomsten gaan achteruit, de bezoekersaantallen gaan achteruit en de resultaten zijn als gezegd niet bijster goed. Heerenveen staat op dit moment 9e in de Eredivisie met maar liefst 20 goals voor, slechts 1 minder dan Ajax, maar ook al 18 goals tegen. Daarmee deelt het de voorlaatste plaats als het gaat om slechtst verdedigende ploegen met ADO Den Haag, Heracles, Emmen en Fortuna en weet het alleen het kansloze NAC achter zich.

Heerenveen speelt steevast in een 4-3-3 formatie twee echte buitenspelers en een middenveld met 1 controleur en 2 aanvallend ingestelde middenvelders. PSV huurling Lammers is topscorer met 5 goials, net zoveel als middenvelder Thorsby. De andere aanvallende middenvelder, Vlap, staat ook op 4 goals. De as van het veld leverd dus de goals op in Friesland. Zeneli is de assistkoning van Heerenveen en van Nederland met 6 assists. Zeneli is ook zonder enige twijfel de beste speler in het team van Olde Riekerink.

Hakim Ziyech en Noussair Mazraoui zijn beide twijfelgevallen. Ziyech verrekte zijn hamstring voorafgaand aan de interlandperiode en herstelt momenteel in Amsterdam. Mazraoui keerde eerder terug naar Ajax met klachten aan de lies. Verder lijken alle Ajacieden de Interlandperiode goed te hebben doorstaan. Lasse Schone mocht even kort op vakantie en Frenkie de Jong werd tegen België gespaard. Het eventueel wegvallen van Ziyech is zondemeer een aderlating, maar eentje die overkomelijk is met Van de Beek, Neres en Tadic als bezetting op 8, 10 en 11. Kristensen speelde met Jong Denemarken en heeft dus wat rimte op kunnen doen voor het geval hij zaterdag speelt in plaats van Mazraoui. Afhankelijk van de fitheid van Frenkie de Jong lijkt Blind weer een linie naar achter te schuiven. Verder lijkt er weinig reden voor Ten Hag om heel veel te schuiven, behoudens vanwege blessures.

De beelden zijn van het laatste duels tussen Ajax en Heerenveen. In de Johan Cruijff ArenA lieten de supporters zien ontevreden te zijn met Ten Hag en het beeid van Ajax. Op het veld werd het 4-1 door goals van De Ligt, Odegaard, Talgiafico, Van de Beek, Neres en nog ontelbaar veel opgelegde kansen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 oktober 2018 door Eide --
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 17 oktober 2018 - 17:19   quote  deeplink  
Ik denk dat de verdediging geen fouten gaat maken. Afhankelijk van de scherpte bij de spitsen denk ik tussen de 2 a 5 - 0 winst voor Ajax.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 oktober 2018 - 08:04   quote  deeplink  
lijkt me een lastige pot worden ook al zou dat niet eens nodig hoeven zijn.. denk een moeizame 1-2
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 oktober 2018 - 09:59   quote  deeplink  
Hoelang duurt die vakantie van Schone?
Een vakantie van 4 dagen?

Waarom niet met Wober en zonder Schone laten spelen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 18 oktober 2018 - 10:02   quote  deeplink  
1-5
Loetje
 Loetje - donderdag 18 oktober 2018 - 12:07   quote  deeplink  
3-3
3sterren
 3sterren - donderdag 18 oktober 2018 - 13:45   quote  deeplink  
0-2
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 18 oktober 2018 - 13:56   quote  deeplink  
Inderdaad kan het een lastige pot worden.
Toch denk ik dat we, of met 1-2 of uiterst met 1-3 gaan winnen.
AkaS
 AkaS - donderdag 18 oktober 2018 - 14:33   quote  deeplink  
Heerenveen is een prettige tegenstander waar Ajax meestal goed tot zijn recht komt.

1 - 4
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 oktober 2018 - 14:40   quote  deeplink  
Klasse verschil is der mate groot dat het een overwinning zou moeten zijn.
Heerenveen is niet goed begonnen en spelen nou niet spelers die ik bij Feyenoord zou willen zien, laat staan bij Ajax.

Daarom een mooie 0-2, binnen 20 min en dan uitspelen, energie sparen voor Benfica.
remco k
 remco k - donderdag 18 oktober 2018 - 15:41   quote  deeplink  
Gaat lastig zat worden. Gewoon winnen. Daarna zien we wel weer verder.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 oktober 2018 - 16:57   quote  deeplink  
Op basis waarvan gaat het lastig worden?
Eide
 Eide - donderdag 18 oktober 2018 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 oktober 2018 - 09:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hoelang duurt die vakantie van Schone?
Een vakantie van 4 dagen?
Wat ik begrijp is dat hij tussen het eerste duel van Denemarken en het moment dat alle internationals zich melden vrijaf heeft gehad. Dan is hij dus woensdag waarschijnlijk weer van de partij geweest.
p111
 p111 - donderdag 18 oktober 2018 - 17:52   quote  deeplink  
Mooi gelijk op de bank !!
Eide
 Eide - donderdag 18 oktober 2018 - 17:54   quote  deeplink  
Ik begrijp het sentiment maar ik verwacht dat Lasse in de basis staat, zoals eigenlijk altijd onder al zijn trainers bij Ajax.
Eide
 Eide - donderdag 18 oktober 2018 - 21:21   quote  deeplink  
‘Ajax neemt geen risico’s met Ziyech in aanloop naar CL-duels’

Ajax wil geen onnodige risico’s met Hakim Ziyech nemen, in aanloop naar het cruciale Champions League-tweeluik met Benfica. Dit meldt Voetbal International donderdag.

Ziyech raakte in de thuiswedstrijd tegen AZ (5-0) geblesseerd en moest hierdoor de twee interlands met Marokko laten schieten. De kans is groot dat de middenvelder ook tijdens de uitwedstrijd tegen Heerenveen aanstaande zaterdag aan de kant gehouden wordt.

Ajax wil volgens VI geen risico’s nemen met het oog op de eerste ontmoeting met Benfica op 23 oktober. Eerder werd al bekend dat de blessure minder ernstig is dan werd gevreesd. “Na overleg met de Marokkaanse voetbalbond is besloten dat Ziyech in Amsterdam blijft om aan zijn herstel te werken”, zo meldde Ajax maandag.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 oktober 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 oktober 2018 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 oktober 2018 - 17:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat hij tussen het eerste duel van Denemarken en het moment dat alle internationals zich melden vrijaf heeft gehad. Dan is hij dus woensdag waarschijnlijk weer van de partij geweest.
Oh dat zijn dan 4 dagen? Lekker zo korte vakantie. Pff, stelt niet veel voor. Wel mooi dat het kan en ook vrij krijgt van Denen zelf.
Had van mij ook tot aankomende zondag gemogen tot de voorbereiding van Benfica begint.
Loetje
 Loetje - vrijdag 19 oktober 2018 - 14:39   quote  deeplink  
Zonder Nico. Dat is wel een fors gemis.
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 19 oktober 2018 - 14:55   quote  deeplink  
B
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 19 oktober 2018 - 14:57   quote  deeplink  
Zonder Nico en Ziyech is het maar weer afwachten betreftopstelling. Ik stel de score bij naar 1-3.
Eide
 Eide - vrijdag 19 oktober 2018 - 18:26   quote  deeplink  
Waarschijnlijk dan Wöber linksback, Blind CV en Frenkie met Schöne voor de verdediging.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 20 oktober 2018 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2018 - 18:26 schreef Eide het volgende:
Waarschijnlijk dan Wöber linksback, Blind CV en Frenkie met Schöne voor de verdediging.
ik denk blind linksback.. of zou die 343 gaan spelen met blind voor deligt.. tadic op 10.. en frenkie en schone/vdbeek.. 1 ding weet ik wel dat het team een stuk minder is zonder die 2... ben ook heel benieuwd wat er volgend jaar overblijft van deze groep en wat er voor terug komt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 oktober 2018 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 10:31   quote  deeplink  
1 tegen 1 tegen die rappe vleugels van hun?
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 10:35   quote  deeplink  
Ik geloof niet dat Ten Hag Blind uit de as van het elftal haalt.
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 17:33   quote  deeplink  
Schone. EIting, Ziyech, Mazraoui en De Jong hebben allen pijntjes of komen net terug van een blessure. Ik ben benieuwd of er nog jongens gespaard gaan worden met het oog op de Champions League.
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 19:28   quote  deeplink  
Onana, Kristensen, De Ligt, Wober, Blind, Schone, F. De Jong, Van de Beek, Tadic, Dolberg en Ziyech.

Van de Beek boven Neres nu, zo lijkt het. Ziyech fit genoeg. Mazraoui niet, dus speelt Kristensen. Blind lijkt linksback te staan, kan ook Wober zijn.
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 19:30   quote  deeplink  
Opvallend of niet... Van Boekel floot Ajax 2 speelronde geleden in Sittard ook al.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:43   quote  deeplink  
Ik hoop dat Dolberg twee snelle goals kan maken in de eerste helft.
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:49   quote  deeplink  
Poeh poeh, wat een goal van Schöne. Geweldig.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:49   quote  deeplink  
Zo dan Schöne
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:50   quote  deeplink  
Haha, en Blind probeert leep Hahn te grazen te nemen. Ajax lekker fel uit de startblokken.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:50   quote  deeplink  
lekkaaaahhh
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:52   quote  deeplink  
Prima start.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 oktober 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:56   quote  deeplink  
Je hebt goals en je hebt goals... Ajax mag het al beslissen.
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2018 - 20:56 schreef Loetje het volgende:
Je hebt goals en je hebt goals... Ajax mag het al beslissen.
De wedstrijd vraagt eigenlijk om een 0-3 ruststand waarna je Ziyech kan sparen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:00   quote  deeplink  
En misschien wel meer. Maar eigenlijk moet je nu op rozen zitten. Begin was echt ontzettend goed.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:04   quote  deeplink  
De zeer snelle doelpunt van Schöne, gaf meteen aan dat Ajax goed aan de wedstrijd begonnen was.

Heerenveen had geen andere keus meer dan alleen op de aanval te gaan, waardoor wij meer ruimte door kregen.

Voorlopig hebben wij tot nu toe de wedstrijd goed onder controle.
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:13   quote  deeplink  
Inmiddels zijn we de controle aardig kwijt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:19   quote  deeplink  
Voorlopig hebben we geen problemen, ondanks dat het eigenlijk nu al 0-2 had moeten staan.
Nu blijft het nog wel heel erg spannend, "zolang we niet op 0-2 staan".

Heerenveen komt wel iets beter in de wedstrijd, maar dankzij Onana dat wel vier keer goed reageerde / ingreep in de eerste 30 minuten blijven we op voorsprong.

Jammer dat Dolberg niet de 0-2 kon maken. Was wel heel erg prettig geweest.
Dat had de wedstrijd voor ons veel gemakkelijker kunnen zijn.
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:19   quote  deeplink  
Ziyech is niet fit hoor
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:22   quote  deeplink  
Bij ieder duel wat De Jong verliest, staat die meteen met zn handjes in de zij....
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:23   quote  deeplink  
Eerste kwartier heel erg goed, sindsdien slordig. Ook deze pot had al lang in de tas moeten zitten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:28   quote  deeplink  
lekker zo vlak voor rust 0-2
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:28   quote  deeplink  
Nette goal van Ziyech. Prima ondanks dat het vooral niet oogstrelend is. Hiervoor wel een goede aanval maar een zwakke voorzet van Tadic.
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Prettig moment. Maar fit is die niet
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2018 - 21:28 schreef Ronald 1960 het volgende:
lekker zo vlak voor rust 0-2
Goed moment om maar eens een voetbalwijsheid van stal te halen.
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2018 - 21:29 schreef Loetje het volgende:
Prettig moment. Maar fit is die niet
Waarom denk je dat? Hij lijkt mij toch wel vrij te bewegen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:32   quote  deeplink  
Door deze 0-2 voorsprong, heb ik sterk de vermoeden dat Ajax deze stand helemaal wil uitspelen om zich zo maximaal te sparen voor de eerstkomende twee wedstrijden, "daar eerst tegen Benfica, en daarna tegen Feyenoord".

Ajax hoefde in deze eerste helft zich niet maximaal in te spannen.
Maar deze 0-2 voorsprong in de rust is wel heel erg fijn.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2018 - 21:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Hij lijkt mij toch wel vrij te bewegen.
Ik heb ook het idee dat hij zich ietwat inhoudt, maar ajax speelt op halve kracht, zeker qua inzet en vechtlust
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 oktober 2018 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2018 - 21:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Hij lijkt mij toch wel vrij te bewegen.
Ziyech wil altijd aan de bal zijn, is minder aan de bal terwijl die echt wel regelmatig vrij staat. Bied zich minder aan, zie hem veel meer blazen. Schoten lijken op de 0-2 na allemaal weinig kracht te hebben. Voor de duidelijkheid bal, het is een constatering he, geen feit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zaterdag 20 oktober 2018, 20:45); 0 - 4









0.0092351