BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Klassieker (zondag 28 oktober 2018, 14:30); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 24 oktober 2018 - 09:55   quote  deeplink  
xxl.jpg

De Klassieker. De enige echte topwedstrijd van Nederland.

Aankomende zondag staat Ajax de zoveelste finale in een reeks van finales te wachten. Alleen tegen de koploper uit Eindhoven zakte Ajax door het ijs. Daar tegenover liet Ajax tegen Bayern München, AZ en Benfica zien een heel hoog niveau aan te kunnen en goede resultaten te kunnen behalen. Het duel tegen Feyenoord is het laatste competitieduel tot aan de winterstop waarin Ajax een "finale" te wachten staat. Hier volgt op papier een makkelijker programma waarbij het accent op overwinteren in de Champions League kan. Desalniettemin zal niemand in Amsterdam en met een Ajaxhart daar nu over nadenken. De Klassieker staat op de stoep en tegen de Rotterdammers telt alleen winst.

De Klassieker wordt voor de 160e keer voor de competitie en voor de 191e keer in totaal gespeeld. Van de voorgaande 190 duels won Ajax er 84, speelde de Godenzonen 44 maal gelijk en werd er 56 maal verloren. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax maar liefst 12 maal tegen Feyenoord, 10 maal voor de competitie en 2 maal voor de beker. Van die 12 duels won Ajax er 9, eindigde het 2 maal gelijk en wonnen de Rotterdammer slechts 1 maal. Vorig seizoen won Ajax twee maal, waarbij vooral het duel in de Kuip een pijnlijke (lees heerlijke) 1-4 nederlaag opleverde voor de thuisclub. Ajax won thuis met 2-0.

In Rotterdam wordt al weken met vrees uitgekeken naar dit duel. Sinds het eerste kampioenschap in 28 jaar lijkt het serieus meedoen om de prijzen weer snel uit zicht verdwenen. Zeker dit seizoen steken Ajax en PSV ruimschoots boven de rest uit. Toch is de achterstand op Ajax zeker niet groot. Slechts 2 punten scheiden de rivalen en bij winst kunnen de halvenslaven zelfs over Ajax heen winnen. Bij verlies kunnen de serieuze aspiraties voor dit seizoen eigenlijk meteen de koelkast in aangezien de achterstand op de nummer 1 dan al oploopt tot 10 punten en op Ajax al tot 5 punten.

Het hete hangijzer is dat men in Rotterdam breed van mening is dat dit Ajax gewoon een maat of twee te groot is voor de eigen club. Bovendien valt er op bezoek bij Ajax slechts zeer zelden iets te halen. Bij velen schuilt er vooral hoop in de vermeende hoofdstedelijke arrogantie en daaruit volgend mogelijke onderschatting. Kortom, zelfs in Rotterdam is eigenlijk iedereen vooral met Ajax bezig. Bij Ajax zal van onderschatting geen sprake mogen zijn. Feyenoord speelt weliswaar geen geweldig voetbal, maar het wint z'n duels wel en heeft zo voldoende punten bijeen gesprokkeld om in het kielzog van Ajax te blijven.

Van Bronckhorst speelt al seizoenen lang 4-3-3 en heeft zijn elftal om Robin van Persie heen gebouwd. RVP staat dan ook al op 6 goals en heeft de havenslaven al een aantal keer van untverlies gered dit seizoen. Nu Jorgensen terug is speelt RVP op 10 vanwaaruit hij voor diepgang en voorwaarts voetbal moet zorgen. Op rechts doet Berghuis het aardig met 3 goals en 4 assists maar de linksflank is een puinhoop. Sam Larsson, te licht bevonden door Ajax, verzuipt eigenlijk wekelijks maar mag blijven staan bij gebrek aan beter. Met Vilhena en Clasie heeft Feyenoord twee gedrongen balafpakkers op het middenveld die het beiden vooral van vechtlust moeten hebben. Clasie toonde in Engeland niet mee te kunnen in een echt hoog tempo en op die manier kan je dit controlerende koppel kapot spelen, wetende dat Van Persie niet de kracht heeft 90 minuten lang daarin mee te gaan. Met 10 tegengoals doet Feyenoord het achterin redelijk maar niet meer dan dat.

Ajax heeft weinig tijd de heerlijke overwinning op Benfica te vieren. Gelukkig lijkt iedereen ongeschonden uit het Champions eague treffen te zijn gekomen. Voor de Klassieker lijken daarom dezelfde vragen weer te komen als voor het duel tegen de Portugezen: Wie gaat Ten Hag opofferen? Ajax heeft 14 basisspelers in de selectie en dus moeten er elke pot keuzes gemaakt worden. Van die 14 lijkt Wober het laagst in de pikorde te staan. Toch is hij, met het oog op de lange, sterke Jorgensen, misschien een geschikte keuze voor dit duel. Voorin wisselen Dolberg, Huntelaar en Neres elkaar af voor basisplaatsen waarbij Van de Beek zich voorlopig in het elftal lijkt te hebben gespeeld. Ten Hag heeft dus alle kansen om keuzes te maken en daarmee Feyenoord voor tactisch lastige keuzes te stellen.

Vorig seizoen werd het 2-0 in de Johan Cruijff ArenA. Na rust besliste Ajax het duel binnen 5 minuten door goals van Van de Beek en Huntelaar.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 oktober 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 10:50   quote  deeplink  
Eigenlijk na 1ste zin al niet meer gelezen.
Want klassieker is bij lange na niet meer de enige topwedstrijd van het seizoen.
Alleen als je naar het stadion kijkt en naar aantal supporters wel.

Maar als je gewoon naar het succes kijkt van de afgelopen 20 jaar dan vind ik dat van niet.

Er is maar 1 enige echte topwedstrijd en dat is tegen de boeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 24 oktober 2018 - 10:56   quote  deeplink  
Thuis tegen dit Feijenoord mag eigenlijk geen probleem zijn. Ik verwacht dat Ten Hag met dezelfde 11 als tegen Benfica.

2-0 moet er wel in zitten.
Eide
 Eide - woensdag 24 oktober 2018 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 10:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk na 1ste zin al niet meer gelezen.
Je bent ook een prutser ook. Echt, reageer gewoon niet als je toch niets zinnigs te melden hebt. Fijn hoor, ik stop er wat tijd in en jij kan uitsluitend een kutopmerking plaatsen. Rot gauw op en laat je hier gewoon niet meer zien.

Ach, toch 1 zin gelezen. Dat is er al 1 meer dan de moeite waard is van jouw bijdrages te lezen. Rare, rare kwiebus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 oktober 2018 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 oktober 2018 - 11:28   quote  deeplink  
4-0
nummer10
 nummer10 - woensdag 24 oktober 2018 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 11:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Je bent ook een prutser ook. Echt, reageer gewoon niet als je toch niets zinnigs te melden hebt. Fijn hoor, ik stop er wat tijd in en jij kan uitsluitend een kutopmerking plaatsen. Rot gauw op en laat je hier gewoon niet meer zien.

Ach, toch 1 zin gelezen. Dat is er al 1 meer dan de moeite waard is van jouw bijdrages te lezen. Rare, rare kwiebus.
denk aan je hart eide... gewoon een geweldig stuk wederom.. feyenoord blijft feyenoord ondanks alles.. ik verwacht toch echt wel een lastigepot denk een lastige overwinning 2-1
Enigma
 Enigma - woensdag 24 oktober 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 11:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Je bent ook een prutser ook. Echt, reageer gewoon niet als je toch niets zinnigs te melden hebt. Fijn hoor, ik stop er wat tijd in en jij kan uitsluitend een kutopmerking plaatsen. Rot gauw op en laat je hier gewoon niet meer zien.

Ach, toch 1 zin gelezen. Dat is er al 1 meer dan de moeite waard is van jouw bijdrages te lezen. Rare, rare kwiebus.
Idd rare en provocerende reactie. Hoeft het niet eens te zijn maar respect is iig wel op zijn plaats.
Je produceert ook over het algemeen nuttige en leuke topics dus beetje rare reactie, jammer.

Wedstrijd: na de vibe die er nu moet zijn na gisteren, verwacht ik een 3-0. Zie Feijenoord niet scoren maar Ajax heeft daar toch ook te vaak moeite mee, zie gisteren vd Beek ( schandalig dat hij er staat i.p.v. neres!! ) en ook Dolberg ( maar die komt net terug ). Blijf ik toch weer zeggen: koop een killer spits in de winter want we liggen wel erg ver achter met goals op PSV.
hjf
 hjf - woensdag 24 oktober 2018 - 12:26   quote  deeplink  
Wederom een top topic Eide! Ik zag een reactie van je voorbij komen, die ik zelden van je zie. Maar inderdaad. Je doet alle moeite om van dit forum iets moois te maken en dan krijg je een respectloze reactie. Het zou je sieren PA als je je oprechte excuses aanbiedt.
Om verder even naar zondag te kijken. De lijn van de wedstrijd tegen Benfica doortrekken. Dan mogen de kakkies geen probleem zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 oktober 2018 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 10:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk na 1ste zin al niet meer gelezen.
Want klassieker is bij lange na niet meer de enige topwedstrijd van het seizoen.
Alleen als je naar het stadion kijkt en naar aantal supporters wel.

Maar als je gewoon naar het succes kijkt van de afgelopen 20 jaar dan vind ik dat van niet.

Er is maar 1 enige echte topwedstrijd en dat is tegen de boeren.
KUT KNEUS!!! En dat is mijn enige reactie sinds tijden en de komende tijd op het forum!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 12:56   quote  deeplink  
Sorry, het was niet mijn bedoeling om Eide te kwetsen.
Ik dacht dat het hier normaal was om zoiets te schrijven, omdat ik het elke keer naar mijn hoofd krijg geslingerd.

Blijkbaar niet, excuses.

Overigens vind ik het echt tof dat Eide zulke stukjes schrijft. Overigens doet Loetje het ook en zijn beide echte kunstwerken.
Maar dan mag je er toch ook niet mee eens zijn.
Ik heb het niet netjes geschreven om dat kenbaar te maken.

Nogmaals excuus
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 12:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

KUT KNEUS!!! En dat is mijn enige reactie sinds tijden en de komende tijd op het forum!!
Hoi
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 12:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

KUT KNEUS!!! En dat is mijn enige reactie sinds tijden en de komende tijd op het forum!!
Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
Meer hoef ik niet te zeggen
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2018 - 13:03   quote  deeplink  
Klasse Eide. We gaan er allemaal maar vanuit dat jij en Loetje het nog doen, maar het is en blijft toch altijd even werk om het weer netjes te doen.

Zowel Ajax en PSV, kunnen eigenlijk dit seizoen alleen nog maar van elkaar verliezen, alle andere keren dat er puntverlies wordt geleden, verliezen ze van zichzelf, of zijn er fysieke ongemakken die dit veroorzaken.

Iedere wedstrijd die niet wordt gewonnen met meer dan 2 goals verschil is iets wat Ajax zichzelf aan doet.

Dat wil echter niet zeggen dat ik denk dat Ajax alles gaat winnen, want wij gaan echt onze mentale dipjes nog wel krijgen.

Fysiek is er gister heel erg veel gegeven, heel raar dat ten Hag gister niet eerder spelers wisselde. Ik ben dus heel benieuwd hoe de ploeg er fysiek bij staat.
Eide
 Eide - woensdag 24 oktober 2018 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 13:03 schreef remco k het volgende:
Klasse Eide. We gaan er allemaal maar vanuit dat jij en Loetje het nog doen, maar het is en blijft toch altijd even werk om het weer netjes te doen.
Ik hoef geen applaus en ik weet zeker dat Loetje er net zo over denkt. Ik vind het leuk en hoop op die manier een bijdrage te kunnen leveren aan het forum. Als mensen in zo'n topic posten is het al geslaagd voor mij.

Maar ik ga hier ook niet zomaar ene kutopmerking accepteren waar geen enkele aanleiding voor is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 oktober 2018 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 13:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
Meer hoef ik niet te zeggen
Ok, nog 1 omdat je het schijnbaar niet snapt. Daarna trek ik mij weer terug onder een steen.

Dat wat jij naar je hoofd geslingerd krijgt is omdat je lappen tekst schrijft die in 1 regel samengevat kunnen worden. Dit gezegd hebbende schrijf je een voorbeschouwing zoals Eide of Loetje dat doet met feitelijkheden. Iets dat ik in 30 zinnen tekst van jou nou nooit zie.

Dus als je een spreekwoord wilt gebruiken, gebruik er dan wel 1 die passend is op waar het om draait.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 10:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk na 1ste zin al niet meer gelezen.
Want klassieker is bij lange na niet meer de enige topwedstrijd van het seizoen.
Alleen als je naar het stadion kijkt en naar aantal supporters wel.

Maar als je gewoon naar het succes kijkt van de afgelopen 20 jaar dan vind ik dat van niet.

Er is maar 1 enige echte topwedstrijd en dat is tegen de boeren.
Begin was het vooral je lappen tekst wat irriteerde, nu begin je gewoon een eerste klas kwal geworden. En dat is niet alleen ik die er zo over denkt. Er blijven mensen weg voor zo'n gast als jij.

Heb me ook regelmatig aangepast hier omdat er soms iemand last van me had, ga dit ook heel gauw doen. Want je bent echt een vreselijke gast.

En daarbij, koester de topics. Zit veel tijd in.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 13:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
Meer hoef ik niet te zeggen
Sodemieter op man, pot verwijt de ketel... Ik dacht meer aan idioot is de weg kwijt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Begin was het vooral je lappen tekst wat irriteerde, nu begin je gewoon een eerste klas kwal geworden. En dat is niet alleen ik die er zo over denkt. Er blijven mensen weg voor zo'n gast als jij.

Heb me ook regelmatig aangepast hier omdat er soms iemand last van me had, ga dit ook heel gauw doen. Want je bent echt een vreselijke gast.

En daarbij, koester de topics. Zit veel tijd in.
Dat lappen tekst, dat heb ik idd vaker gehoord. Daar probeer ik ook iets aan te veranderen.
Maar je kan het ook op een beschaafder manier naar mij bekend maken. Het kost mij ook veel tijd, Misschien is dat niet te zien, maar dat komt dan door mijn beperking.

En ik koester zeer de topics. Ik kom niet voor niks elke keer terug, ook al word ik door iedereen als rotte vis uitgemaakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 15:24   quote  deeplink  
Maar nogmaals sorry Eide. Ik had niet over uw rug een statement moeten maken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sodemieter op man, pot verwijt de ketel... Ik dacht meer aan idioot is de weg kwijt.
Ik ben de weg niet kwijt, dus ik weet niet waar dit op slaat?
Ik weet namelijk ten zeerste dat ik een fout gemaakt heb.

Pot verwijt de ketel slaat op dat sommige ook respectloos naar mij toe zijn.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat lappen tekst, dat heb ik idd vaker gehoord. Daar probeer ik ook iets aan te veranderen.
Maar je kan het ook op een beschaafder manier naar mij bekend maken. Het kost mij ook veel tijd, Misschien is dat niet te zien, maar dat komt dan door mijn beperking.

En ik koester zeer de topics. Ik kom niet voor niks elke keer terug, ook al word ik door iedereen als rotte vis uitgemaakt.
Beschaafder? Met wat jij allemaal uitkraamt? Met dat betreft mag je een voorbeeld aan Nummer10 nemen. Die is ook dingen veel beter gaan brengen.

En je koestert geen enkel topic met deze opmerkingen. Dat laatste lok je zelf enorm uit.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ben de weg niet kwijt, dus ik weet niet waar dit op slaat?
Ik weet namelijk ten zeerste dat ik een fout gemaakt heb.

Pot verwijt de ketel slaat op dat sommige ook respectloos naar mij toe zijn.
Je plaatst een opmerking die niet kan en wordt daar op gewezen. Dat is geen pot verwijt de ketel ouwe. Als ik een ander aanval, kan ik wat terug verwachten en dat neem ik net zo goed.

Heb respect voor Eide gozer, of je hebt vanaf nu met iedere post die je nog plaatst echt een forse discussie met mij.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beschaafder? Met wat jij allemaal uitkraamt? Met dat betreft mag je een voorbeeld aan Nummer10 nemen. Die is ook dingen veel beter gaan brengen.

En je koestert geen enkel topic met deze opmerkingen. Dat laatste lok je zelf enorm uit.
Ik ben niet degene die andere voor rotte vis, of mafketel of andere onsmakelijke verwensingen uitmaak. Ik heb dat zeer zelden gedaan en als ik het deed dan kwam dat omdat het reactie was op een ander die dat zelfde deed.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die andere voor rotte vis, of mafketel of andere onsmakelijke verwensingen uitmaak. Ik heb dat zeer zelden gedaan en als ik het deed dan kwam dat omdat het reactie was op een ander die dat zelfde deed.
Rotte vis heeft een hele grote definitie. Liever dat je lul tegen iemand zegt, dan dat je iemand die uren tijd in een forum steekt zo smerig naar beneden haalt. Dat is nog veel erger!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 24 oktober 2018 - 15:56   quote  deeplink  
Ik denk ook wel dat Ajax deze wedstrijd gaat winnen. Ik denk met 1-0 of 2-1.

Mogelijk dat er met 3 andere spelers in de basis gespeeld gaat worden, vanwege de wedstrijd tegen Benfica. Dit vanwege kleine blessures of dat iemand uit vorm is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 15:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je plaatst een opmerking die niet kan en wordt daar op gewezen. Dat is geen pot verwijt de ketel ouwe. Als ik een ander aanval, kan ik wat terug verwachten en dat neem ik net zo goed.

Heb respect voor Eide gozer, of je hebt vanaf nu met iedere post die je nog plaatst echt een forse discussie met mij.
Ik weet dat ik een opmerking heb geplaatst dat niet kan. Dat kan je ook zoals andere dat doen op een beschaafde manier ten gehoren brengen. Dat had ik ook kunnen weten dat ik zulke reacties zou krijgen.

Ik heb zeker wel respect voor Eide want zijn inbreng is goud waard. Stukjes die hij schrijft, plaatsen van video's/plaatjes of artikelen op een zo'n manier plaatsen dat je weet dat het van iemand anders is. Hij weet heel veel, dat is heel handig om iemand zoals hij op het forum te hebben. Laatst vroeg ik hem iets en dat beantwoord hij zeer degelijk, ben daar super blij mee.

En dat laatste dat wil ik jou niet aan doen. Want dat wil jij niet, dat heb je laatst nog tegen mij gezegd.

Ik heb wel meerdere fouten gemaakt in die post. Dat weet ik maar al te goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 16:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik weet dat ik een opmerking heb geplaatst dat niet kan. Dat kan je ook zoals andere dat doen op een beschaafde manier ten gehoren brengen. Dat had ik ook kunnen weten dat ik zulke reacties zou krijgen.

Ik heb zeker wel respect voor Eide want zijn inbreng is goud waard. Stukjes die hij schrijft, plaatsen van video's/plaatjes of artikelen op een zo'n manier plaatsen dat je weet dat het van iemand anders is. Hij weet heel veel, dat is heel handig om iemand zoals hij op het forum te hebben. Laatst vroeg ik hem iets en dat beantwoord hij zeer degelijk, ben daar super blij mee.

En dat laatste dat wil ik jou niet aan doen. Want dat wil jij niet, dat heb je laatst nog tegen mij gezegd.

Ik heb wel meerdere fouten gemaakt in die post. Dat weet ik maar al te goed.
Het is een kwestie van iets afsluiten en doorgaan. Heb met iedereen bonje gehad, behalve met Eide volgens mij. Heb tegen ieder iets te zeggen gehad, soms heel kwetsend en soms kreeg ik hetzelfde terug. Maar erna was er altijd respect.

Warrior en ik waren olie en vuur, Remco heb ik de meest harde aanvaringen mee gehad, maar erna is er altijd respect. De ene deel ik nu alles mee, de ander respecteer ik ondanks de discussies zeer zeker enorm. Met Peter had ik ooit de grootste bonje en het werd mijn beste vriend die ik buiten het forum wekelijks zag.

Sluit dingen af, neem dingen mee en doe er iets mee.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 24 oktober 2018 - 16:34   quote  deeplink  
On topic: Ik denk dat Ajax dit met grote cijfers gaat winnen. Maar dat kan ook komen omdat ik een euforisch gevoel heb.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 oktober 2018 - 16:53   quote  deeplink  
Ajax is het hele zooitje enorm aan het onderschatten. Liever gewoon lekker normaal doen, dan zien we zondag om 16.15 wel verder. Winst betekent wel een geweldige week.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 oktober 2018 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 10:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk na 1ste zin al niet meer gelezen.
Want klassieker is bij lange na niet meer de enige topwedstrijd van het seizoen.
Alleen als je naar het stadion kijkt en naar aantal supporters wel.

Maar als je gewoon naar het succes kijkt van de afgelopen 20 jaar dan vind ik dat van niet.

Er is maar 1 enige echte topwedstrijd en dat is tegen de boeren.
Dit vind ik echt onzin. Dit is de enige klassieker, het woord zegt het al klassieker. Niet het hedener. Van oudsher zijn dit te plogen die ooit Europa domineerde. De strijd, de passie, de haat, de beleving, de rivaliteit, de geschiedenis van deze clubs, alles om dit duel is gewoon bijzonder en dat zal je nooit kunnen krijgen als we tegen de boertjes spelen.

Een klassieker is en blijft een top duel, geen 1 duel heeft meer sfeer dan dit duel. Het is iets waar iedereen naar uitkijkt. Het aantal supporters van beide ploegen verbleken het supporters aantal van PSV. Dan mag PSV iets meer gewonnen hebben in de loop van de jaren, maar Ajax - PSV is geen klassieker en zal het ook nooit worden. Ajax- PSV is een top wedstrijd, net als Ajax - Twente ooit was.

Ajax-Feijenoord en Feijenoord - Ajax blijven topwedstrijden. Kijk maar waar de rotterdammers staan in de competitie...
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 oktober 2018 - 09:52   quote  deeplink  
Hoewel ik vind dat PA het anders had moeten brengen, begrijp ik zijn punt wat betreft de Klassieker absoluut.

Die wedstrijd is allang niet meer wat het geweest is. Zit elk jaar weer leuke marketing en publiciteit tussen, terend op sentimenten uit het verleden, maar de spanning is al jaren ver te zoeken, de sfeer ook. Het kwaliteitsverschil is heel groot. Het zijn gewoon niet echt leuke wedstrijden meer (vind ik).

9 van de 10x wint Ajax. Winnen ze het niet, dan is het een gelijkspel (wat voor Feyenoord dan weer als overwinning telt). Het is niet meer die onvoorspelbare wedstrijd, waarin beide ploegen van elkaar kunnen winnen.

Iedereen zijn ding natuurlijk, ik vind het iniedergeval niet zulke speciale wedstrijden meer.

Laat ze beginnen met uit supporters weer toe te laten, dat zou wat mij betreft al een hele hoop schelen.
Eide
 Eide - vrijdag 26 oktober 2018 - 10:17   quote  deeplink  
Zo domineert Ajax al dertien jaar in Amsterdam in de Klassieker

Komende zondag (14.30 uur) is de 185ste Klassieker. Feyenoord won slechts één van de laatste 24 duels in de Eredivisie tegen Ajax, de 4-2 in De Kuip op 29 januari 2012. De laatste Rotterdamse zege in Amsterdam dateert alweer van 28 augustus 2005. Daarna waren er nog twee gelijke spelen en liefst dertien zeges voor Ajax. Een overzicht aan de hand van foto's.

28 augustus 2005: Ajax - Feyenoord 1-2
De laatste Feyenoord-zege in Amsterdam ligt dus alweer meer dan dertien jaar achter ons. Met Ruud Gullit als trainer won Feyenoord aan het begin van het seizoen 2005/2006 met 1-2 in de Amsterdam Arena door goals van K2, het koningskoppel Dirk Kuijt en Salomon Kalou. Angelos Charisteas scoorde in de slotfase nog voor Ajax op aangeven van Wesley Sneijder, maar het feest kon even later worden gevierd in het Rotterdamse uitvak en de kleedkamer van Feyenoord.

20 april 2006: Ajax - Feyenoord 3-0
Feyenoord won later dat seizoen (5 februari 2006) ook met 3-2 van Ajax in De Kuip, maar er waren dat seizoen play-offs voor een plek in de Champions League. Daarin was Ajax over twee duels te sterk. In Amsterdam werd het 3-0, in De Kuip werd het 2-4 voor Ajax. Mauro Rosales en Klaas-Jan Huntelaar scoorden in beide wedstrijden.

4 februari 2007: Ajax - Feyenoord 4-1
Op 4 februari 2007 ging Feyenoord hard onderuit in de Arena. Wesley Sneijder was die zondagmiddag de grote man bij Ajax met drie treffers. De andere goals werden gemaakt door Ajax-rechtsbuiten Tom de Mul en Angelos Charisteas, nu spelend in het shirt van Feyenoord.

3 februari 2008: Ajax - Feyenoord 3-0
Op een dag na een jaar later was de volgende Klassieker in de Arena. Dankzij twee goals van Huntelaar en eentje van John Heitinga won Ajax die middag afgetekend met 3-0.

15 februari 2009: Ajax - Feyenoord 2-0
Iets meer dan een jaar later was de volgende Klassieker in Amsterdam. Opnieuw een vrij eenvoudige overwinning voor Ajax, dankzij goals van linkspoten Thomas Vermaelen en Urby Emanuelson.

1 november 2009: Ajax - Feyenoord 5-1
Nu was de Klassieker in Amsterdam weer een keer voor de winterstop, maar het veranderde weinig aan de reeks overwinning van Ajax. Het werd liefst 5-1 door goals van Demy de Zeeuw (2x), Urby Emanuelson, Gregory van der Wiel en Luis Suárez. Denny Landzaat, tegenwoordig-assistent coach bij Feyenoord, maakte tussendoor nog de 3-1.

25 april 2010: Ajax - Feyenoord 2-0 (KNVB-beker)
In dit seizoen troffen Ajax en Feyenoord elkaar liefst vier keer, want de KNVB besloot dat de bekerfinale vanwege veiligheidsredenen over twee duels moest worden gespeeld. De heenwedstrijd was in Amsterdam en werd door Ajax met 2-0 gewonnen door twee goals van Siem de Jong. De return in De Kuip eindigde in een voor Feyenoord pijnlijke 1-4 nederlaag.

19 januari 2011: Ajax - Feyenoord 2-0
In het seizoen 2010/2011 troffen Ajax en Feyenoord elkaar kort na de winterstop. Ajax kwam daar goed uit, op weg naar de eerste landstitel in zeven jaar. De ploeg van trainer Frank de Boer won met 2-0 door goals van Toby Alderweireld en Miralem Sulejmani.

23 oktober 2011: Ajax - Feyenoord 1-1
Na zeven nederlagen op rij eindelijk weer eens een puntje voor Feyenoord in de Arena. Het werd die middag 1-1 door goals van verdedigers Stefan de Vrij en Jan Vertonghen.

20 januari 2013: Ajax - Feyenoord 3-0
In 2012 werd het in De Kuip 4-2 en 2-2 in de Klassieker, maar de volgende editie in Amsterdam was er pas weer op 20 januari 2013. Ajax was die middag met 3-0 veel te sterk. Viktor Fischer scoorde twee keer, Siem de Jong maakte de derde Amsterdamse goal.

18 augustus 2013: Ajax - Feyenoord 2-1
In het seizoen 2013/2014 was de Klassieker al in de derde speelronde. Feyenoord kwam na negen minuten al op voorsprong via de Italiaanse spits Graziano Pellè, maar de IJslandse spits Kolbeinn Sigthórsson had Ajax met goals in minuut 31 en minuut 37 al op voorsprong gebracht. Die 2-1 voorsprong gaf Ajax na rust niet meer uit handen.

22 januari 2014: Ajax - Feyenoord 3-1 (KNVB-beker)
Op weg naar de bekerfinale tegen PEC Zwolle (5-1 verlies) schakelde Ajax in de kwartfinale Feyenoord uit. Jean-Paul Boëtius bracht Feyenoord na zeven minuten op voorsprong, maar opnieuw gaven de bezoekers deze uit handen. Het werd 3-1 na goals van Viktor Fischer, Bojan Krkic en Thulani Serero.

25 januari 2015: Ajax - Feyenoord 0-0
Op 25 januari 2015 vielen er geen goals in de Klassieker. Zeer uniek, want daarvoor was dat voor het laatst gebeurd op 28 oktober 1978.

7 februari 2016: Ajax - Feyenoord 2-1
Een jaar later vielen er wel weer gewoon goals in de Klassieker. Jens Toornstra opende na 13 minuten de score, maar voor de derde keer in tweeënhalf jaar gaf Feyenoord de voorsprong weer volledig weg. Amin Younes en Riechedly Bazoer bezorgden Ajax de drie punten.

2 april 2017: Ajax - Feyenoord 2-1
Op 2 april 2017 kwam Ajax al binnen een minuut op voorsprong via Lasse Schöne. David Neres maakte na 36 minuten zijn eerste goal in de hoofdmacht van Ajax. De 2-1 van Feyenoord-spits Michiel Kramer viel pas in blessuretijd. Weer geen zege in Amsterdam dus voor Feyenoord, maar de Rotterdammers werden dat seizoen wel voor het eerst sinds 1999 weer kampioen van Nederland.

21 januari 2018: Ajax - Feyenoord 2-0
Begin dit jaar troffen Ajax en Feyenoord elkaar in de eerste wedstrijd na de winterstop. In de eerste helft werd niet gescoord, maar acht minuten na rust stond het al 2-0 door goals van Donny van de Beek en Klaas-Jan Huntelaar.

Bron
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 26 oktober 2018 - 11:29   quote  deeplink  
Ajax is dit jaar veel sterker dan afgelopen jaren en al helemaal in vergelijking met feyenoord. In de afgelopen jaren had ik nog wel eens mijn twijfels op goed resultaat en zijn we ook een paar keer goed weggekomen maar deze wedstrijd gaat Ajax, Feyenoord echt pijn doen. Dit hoop ik dan ook.
p111
 p111 - vrijdag 26 oktober 2018 - 12:24   quote  deeplink  
Top topic geweldig gedaan en bedankt dat e hier zoveel tijd insteekt,maak e niet druk om wat achterlijke reacties.Ik hoop op een 2 of 3-0 .Ze staan maar 2 punten achter dus onderschat ze niet.
Eide
 Eide - vrijdag 26 oktober 2018 - 12:37   quote  deeplink  
Tegenvaller voor Ajax in aanloop naar klassieker

Ajacied Carel Eiting moet de Klassieker zondag tegen Feyenoord aan zich voorbij laten gaan. De twintigjarige middenvelder ontbrak vrijdag op de training. Eiting kampt met een enkelblessure, waardoor het duel met Feyenoord aan hem voorbij gaat.

Eiting meldde zich ruim anderhalve week geleden af voor de laatste EK-kwalificatiewedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Oekraïne (3-0) wegens knieklachten. Daarna bleef hij in de gewonnen duels met sc Heerenveen (0-4) en Benfica (1-0) op de bank.

Bron

Nu Wober het goed doet maakt dit verder niet zo veel uit natuurlijk. Bij het wegvallen van een verdedigende middenvelder kan Ajax altijd Blind doorschuiven.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 26 oktober 2018 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2018 - 09:52 schreef Jaccio het volgende:
Hoewel ik vind dat PA het anders had moeten brengen, begrijp ik zijn punt wat betreft de Klassieker absoluut.

Die wedstrijd is allang niet meer wat het geweest is. Zit elk jaar weer leuke marketing en publiciteit tussen, terend op sentimenten uit het verleden, maar de spanning is al jaren ver te zoeken, de sfeer ook. Het kwaliteitsverschil is heel groot. Het zijn gewoon niet echt leuke wedstrijden meer (vind ik).

9 van de 10x wint Ajax. Winnen ze het niet, dan is het een gelijkspel (wat voor Feyenoord dan weer als overwinning telt). Het is niet meer die onvoorspelbare wedstrijd, waarin beide ploegen van elkaar kunnen winnen.

Iedereen zijn ding natuurlijk, ik vind het iniedergeval niet zulke speciale wedstrijden meer.

Laat ze beginnen met uit supporters weer toe te laten, dat zou wat mij betreft al een hele hoop schelen.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, want dat is wel een smetje op de klassier.

Ja het is idd zo dat Ajax vaak wint, maar dat houdt niet in dat het geen klassieker is. Daarbij is Ajax langer geen kampioen geweest dan Feijenoord.
Nu staat van Persie daar, dat is toch mooi. Ik persoonlijk kijk altijd uit naar deze wedstrijden.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 oktober 2018 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2018 - 14:47 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, want dat is wel een smetje op de klassier.

Ja het is idd zo dat Ajax vaak wint, maar dat houdt niet in dat het geen klassieker is. Daarbij is Ajax langer geen kampioen geweest dan Feijenoord.
Nu staat van Persie daar, dat is toch mooi. Ik persoonlijk kijk altijd uit naar deze wedstrijden.
Het is inderdaad wel gewoon de klassieker.
Maar wat mij betreft alleen bij naam, niet meer kwa beleving.
Althans, dat is hoe ik het persoonlijk beleef.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 26 oktober 2018 - 17:18   quote  deeplink  
Klassieker is voor mij geen topper. Een topper is voor mij geen klassieker.

Wedstrijd tegen PSV is een topper, tegen feyenoord is een klassieker.

Dat zijn voor mij 2 verschillende dingen.

Een klassieker kan best een topper zijn, net zo dat een topper een klassieker kan zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 26 oktober 2018 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2018 - 17:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Klassieker is voor mij geen topper. Een topper is voor mij geen klassieker.

Wedstrijd tegen PSV is een topper, tegen feyenoord is een klassieker.

Dat zijn voor mij 2 verschillende dingen.

Een klassieker kan best een topper zijn, net zo dat een topper een klassieker kan zijn.
Ja, dat klopt helemaal die laatste zin. EEn klassieker kan een topper zijn, maar hoeft niet, een klassieker is en blijft een klassieker

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2018 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - zaterdag 27 oktober 2018 - 12:25   quote  deeplink  
Onana traint al 3 dagen niet met de groep mee. Andre heeft schijnbaar een schouderblessure overgehouden aan de wedstrijd Tegen Benfica. Hij wordt klaargestoomd voor de Klassieker mof hij daadwerkelijk kan spelen is twijfelachtig.
Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 oktober 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 27 oktober 2018 - 13:18   quote  deeplink  
Onana heeft ook de open training vandaag laten schieten.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 oktober 2018 - 17:14   quote  deeplink  
Zou de zoveelste keer zijn dat een belangrijke kracht wegvalt op een belangrijk moment. Lamprou onder de lat wordt ik niet heel blij van, eerlijk gezegd!
Eide
 Eide - zaterdag 27 oktober 2018 - 17:39   quote  deeplink  
Ajax had die tuinkabouter nooit terug moeten halen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 oktober 2018 - 17:47   quote  deeplink  
Kan het er niet oneens mee zijn... Ik weet niet, maar als hij in de goal staat, lijkt het net of je exact alles ziet waar Ajax juist niet voor staat.
Eide
 Eide - zondag 28 oktober 2018 - 00:35   quote  deeplink  
De kans dat Onana speelt is 50/50. Ajax wil geen risico lopen dat hij er weken of maanden uit ligt, dus Onana speelt alleen als hij klachtvrij is.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 28 oktober 2018 - 10:11   quote  deeplink  
Heej boys hebben we er al een beetje zin in of nie??? Ik wel iig heb de kriebels een beetje in de buik. Ik heb hoge verwachtingen, hopelijk gelijk van de eerste minuut laten zien dat we veel meer zijn en dat er helemaal niks te halen valt.
Eide
 Eide - zondag 28 oktober 2018 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 10:11 schreef benjamin25 het volgende:
Heej boys hebben we er al een beetje zin in of nie??? Ik wel iig heb de kriebels een beetje in de buik.
Hier ook. De zenuwen zijn bij mij toch al weer toegeslagen. Gelukkig gaat moeders de vrouw straks met de kinderen naar een verjaardag. Dan worden alleen de honden nog flauw van mijn nervositeit.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 28 oktober 2018 - 10:41   quote  deeplink  
Waar van te voren werd gezegd (over het algemeen) dat we even zouden gaan winnen van Feyenoord, is dat gevoel behoorlijk getemperd omdat Onana misschien niet mee doet, maar Kostas Lamprou..... Alsof het alleen daar van af zou hangen.
Ik denk dat het best een zware middag wordt en wij uiteindelijk wel zullen winnen, ,maar Feyenoord is tot op het bot getergd en zullen heel agressief gaan beginnen.

Ik ga voor een zwaar bevochten 2-1.

Ik ga naar de Johan Cruijff ArenA. latersss.......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 oktober 2018 door Ronald 1960 --
benjamin25
 benjamin25 - zondag 28 oktober 2018 - 10:45   quote  deeplink  
Ronald ik verwacht veel gevechten rondom het middenveld en door het voetballende vermogen veel kansen voor Ajax. Ze mogen zelf mij op het doel zetten verwacht echt een strijdent elftal en dat Ajax het spel voor 70 procent gaat bepalen. De bal gaat niet veel bij ons doel komen.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 28 oktober 2018 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 10:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Hier ook. De zenuwen zijn bij mij toch al weer toegeslagen. Gelukkig gaat moeders de vrouw straks met de kinderen naar een verjaardag. Dan worden alleen de honden nog flauw van mijn nervositeit.
Hahah lekker man dat gevoel. Ik ga zo zelf maar even met wat gewichten spelen om alles eruit te gooien. Kan toch geen normaal gesprek aangaan thuis zit al met mn hoofd bij de wedstrijd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Klassieker (zondag 28 oktober 2018, 14:30); 3 - 0









0.0142769