BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (zaterdag 03 november 2018, 20:45); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 14:55   quote  deeplink  
Ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon nog niks over te zeggen valt. we hebben nog niet eens een derde gespeeld van de competitie.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat wedstrijden PSV betreft niet mee eens.

Ze hebben als lastige pot Vitesse en Groningen uit gehad.

Utrecht Feyenoord Ajax Heerenveen Heracles Ajax AZ zijn toch echt wel lastige wedstrijden nog, je kan wel stellen dat ze eigenlijk nog amper een lastige uitwedstrijd hebben gehad..
Vitesse was in Eindhoven. De lastige ploegen hadden ze tot nu toe allemaal thuis en wij op Feyenoord en AZ na alles uit. En daar komt voor de winterstop Utrecht nog bij.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 14:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Als ze verliezen terwijl Ajax wint loop je direct een aantal goals in. Ik zie op dit moment die goals echt nog niet als een heel punt, dan kan het in de loop van de competitie wel worden.
Ik wel. 9 goals zijn veel als je zelf toch weinig kansen afmaakt. PSV scoort gewoon makkelijker.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat wedstrijden PSV betreft niet mee eens.

Ze hebben als lastige pot Vitesse en Groningen uit gehad.

Utrecht Feyenoord Ajax Heerenveen Heracles Ajax AZ zijn toch echt wel lastige wedstrijden nog, je kan wel stellen dat ze eigenlijk nog amper een lastige uitwedstrijd hebben gehad..
Vitesse was thuis en Groningen was uit.

Eigenlijk hebben ze nu alleen maar moeilijke wedstrijden thuis gehad en na vanavond zijn ze uitgeschakeld in Europa. Kunnen ze richten op de moeilijke uit wedstrijden die nog komen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 15:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wel. 9 goals zijn veel als je zelf toch weinig kansen afmaakt. PSV scoort gewoon makkelijker.
Zij creëren een stuk moeizamer dan dat wij doen. Komt overeen dat het ongeveer gelijk is.
Ajax creëert veel, laag rendement, redelijk aantal goals.
PSV creëert weinig, hoog rendement, redelijk aantal goals.

Doelpunten verschil komt door 3 wedstrijden van psv. ADO (7goals), nog een wedstrijd waar ze 6 doelpunten maken, en Ajax waar ze 3 scoren, dat telt 2x.
Ajax heeft meerdere hogere cijfers gehaald, maar niet zo hoog. +2+1+6=9 doelpunten
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 14:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat hun er straks in gaan dat ze een keer mogen verliezen en gelijkspelen. Wij moeten wekelijks met 8 punten achterstand starten. En geloof mij, dat maakt een enorm verschil.
Ik zie het verschil niet. Of het gat 20 punten is of 2, winnen zou je willen/moeten.
Dat veranderd namelijk niet.

Als speler wil je een goed seizoen draaien. Als je 1x gelijkspeelt en 1x verliest dan heb je een prima seizoen gedraaid. Ook als het geen kampioenschap oplevert, wat normaal wel zou zijn.

Als je CL overwintert en Beker wint en 97 punten haalt dan heb je een uitstekend seizoen gedraaid. Ook al is PSV met 99 punten kampioen geworden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 15:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zij creëren een stuk moeizamer dan dat wij doen. Komt overeen dat het ongeveer gelijk is.
Ajax creëert veel, laag rendement, redelijk aantal goals.
PSV creëert weinig, hoog rendement, redelijk aantal goals.

Doelpunten verschil komt door 3 wedstrijden van psv. ADO (7goals), nog een wedstrijd waar ze 6 doelpunten maken, en Ajax waar ze 3 scoren, dat telt 2x.
Ajax heeft meerdere hogere cijfers gehaald, maar niet zo hoog. +2+1+6=9 doelpunten
Redelijk aantal goals? Bijna 4 goals per wedstrijd is redelijk?

Ajax had diezelfde 7 goals wedstrijden ook al 4/5 keer kunnen hebben, alleen gaat Ajax arrogant doen. En Frenkie zegt compleet terecht dat Ajax op deze manier never nooit kampioen wordt.

Iedereen praat ook weer dat PSV wel punten gaat morsen, maar hun zijn stabieler als wij.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 15:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet. Of het gat 20 punten is of 2, winnen zou je willen/moeten.
Dat veranderd namelijk niet.

Als speler wil je een goed seizoen draaien. Als je 1x gelijkspeelt en 1x verliest dan heb je een prima seizoen gedraaid. Ook als het geen kampioenschap oplevert, wat normaal wel zou zijn.

Als je CL overwintert en Beker wint en 97 punten haalt dan heb je een uitstekend seizoen gedraaid. Ook al is PSV met 99 punten kampioen geworden.
Zeg ik dat? Volgens mij leg ik heel duidelijk uit dat dit geen competitie meer is om veel in te morsen. Wat er op neer komt dat je al niet heel veel meer mag gaan morsen en dat het anders meteen over is. Die insinuaties van jou bekoren me daarom ook niets.
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 november 2018 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Volgens mij leg ik heel duidelijk uit dat dit geen competitie meer is om veel in te morsen. Wat er op neer komt dat je al niet heel veel meer mag gaan morsen en dat het anders meteen over is. Die insinuaties van jou bekoren me daarom ook niets.
In feite zeggen jullie hetzelfde mannen ;-)

Het kampioenschap is wat we nastreven en met het huidige psv als concurrent wordt dat heel lastig. Plus we hebben veel "lieve" voetballers die zichzelf heel goed vinden en zeker weten dat, e PSV gaan inhalen en het doelsaldo niet relevant is...

... maar 6 punten goedmaken op PSV dat uit de beker is en bij een nederlaag vanavond Europees is uitgevoetbald...

Ach wij zijn Ajax, wij zijn de beste...maar kunnen maar geen kampioen worden en een goede trainer vinden!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Redelijk aantal goals? Bijna 4 goals per wedstrijd is redelijk?

Ajax had diezelfde 7 goals wedstrijden ook al 4/5 keer kunnen hebben, alleen gaat Ajax arrogant doen. En Frenkie zegt compleet terecht dat Ajax op deze manier never nooit kampioen wordt.

Iedereen praat ook weer dat PSV wel punten gaat morsen, maar hun zijn stabieler als wij.
Der zitten uitschieters tussen en er zitten mindere wedstrijden tussen.

Verschil is toch 9? Min de wedstrijd PSV-Ajax is dat nog maar 3. Dan heeft Ajax 2x met 5-0 gewonnen en PSV 1x met 7-0 en 1x met 6-0.andere resultaten streep je met elkaar weg.

Ajax behaald het zelfde resultaat als vorig seizoen (3-0). Dan hoef Ajax 1x nog met 3-0 te winnen wanneer PSV uit bij Feyenoord gelijkspeelt.

Niet echt om zorgen te maken, vind ik.

En frenkie bedoelt meer de manier waarop er gespeeld word, ipv het resultaat.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

In feite zeggen jullie hetzelfde mannen ;-)

Het kampioenschap is wat we nastreven en met het huidige psv als concurrent wordt dat heel lastig. Plus we hebben veel "lieve" voetballers die zichzelf heel goed vinden en zeker weten dat, e PSV gaan inhalen en het doelsaldo niet relevant is...

... maar 6 punten goedmaken op PSV dat uit de beker is en bij een nederlaag vanavond Europees is uitgevoetbald...

Ach wij zijn Ajax, wij zijn de beste...maar kunnen maar geen kampioen worden en een goede trainer vinden!
Niet echt. Ik hecht niet zoveel waarde aan de bitterschaal van de knvb. Levert ook kwalificatie voor CL op.

Ik hecht 1000x meer waarde dat er in Europa weer over Ajax word gesproken.

Die schaal mogen ze van mij hebben. Het Is toch van mickey mouse league.(toekomst is disney die het gaat uitzenden, fox verkocht).

Als Adidas komende contract nou eens ook gaat verlengen en verhogen. Dan maak je pas echt sprongen.
Zo lang alles wordt verhoogt bij Ajax. Als Ajax 80+ punten behaald dan ben ik tevreden man, ook als PSV kampioen word.

Lelijkste prijs van Europa.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Volgens mij leg ik heel duidelijk uit dat dit geen competitie meer is om veel in te morsen. Wat er op neer komt dat je al niet heel veel meer mag gaan morsen en dat het anders meteen over is. Die insinuaties van jou bekoren me daarom ook niets.
Doet Ajax dan dat? Morst Ajax punten? Morst kansen. Maar dat doen ze pas als de wedstrijd al in de tas is.

Ajax is zo gaan spelen wanneer de stand al op 2-0 stond en willem 2 een verdediger erbij zetten.

Punten in de tas. En op naar de volgende wedstrijd.

En de wedstrijd zo beginnen zoals tegen Willem 2 was begonnen.
En als Ajax zo gaat spelen zoals je de wedstrijd eindigt dan ga je punten verspelen, dat klopt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Der zitten uitschieters tussen en er zitten mindere wedstrijden tussen.

Verschil is toch 9? Min de wedstrijd PSV-Ajax is dat nog maar 3. Dan heeft Ajax 2x met 5-0 gewonnen en PSV 1x met 7-0 en 1x met 6-0.andere resultaten streep je met elkaar weg.

Ajax behaald het zelfde resultaat als vorig seizoen (3-0). Dan hoef Ajax 1x nog met 3-0 te winnen wanneer PSV uit bij Feyenoord gelijkspeelt.

Niet echt om zorgen te maken, vind ik.

En frenkie bedoelt meer de manier waarop er gespeeld word, ipv het resultaat.
Zo lust ik nog wel 10. Vooralsnog moet PSV gelijkspelen en in de ArenA met 5-0 verliezen. En sat zijn glasharde feiten waarbij er niets weg te strepen valt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Doet Ajax dan dat? Morst Ajax punten? Morst kansen. Maar dat doen ze pas als de wedstrijd al in de tas is.

Ajax is zo gaan spelen wanneer de stand al op 2-0 stond en willem 2 een verdediger erbij zetten.

Punten in de tas. En op naar de volgende wedstrijd.

En de wedstrijd zo beginnen zoals tegen Willem 2 was begonnen.
En als Ajax zo gaat spelen zoals je de wedstrijd eindigt dan ga je punten verspelen, dat klopt.
Ajax morst 2x. PSV 0x. Dus Ajax morst, los of 28 punten nu veel is of niet. Ik hou niet van interpretatie maar van glasharde feiten. En dit zijn feiten.

En ja, ook ik vind 28 punten niet slecht.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zo lust ik nog wel 10. Vooralsnog moet PSV gelijkspelen en in de ArenA met 5-0 verliezen. En sat zijn glasharde feiten waarbij er niets weg te strepen valt.
5-0? Om het gat van -9 naar +1 te krijgen ja.

Alleen psv moet nog gelijkspelen, daar stelt Ajax overwinning op van minimaal 1 doelpunt verschil.

Dus het gat is dan -8 met 4-0 komt het doelsaldo gelijk

Weet je wat er dan gebeurd als het doelsaldo gelijk is?
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 17:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

5-0? Om het gat van -9 naar +1 te krijgen ja.

Alleen psv moet nog gelijkspelen, daar stelt Ajax overwinning op van minimaal 1 doelpunt verschil.

Dus het gat is dan -8 met 4-0 komt het doelsaldo gelijk

Weet je wat er dan gebeurd als het doelsaldo gelijk is?
Jep, meeste goals tellen dan. Valt Ajax opnieuw buiten de boot.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 15:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vitesse was in Eindhoven. De lastige ploegen hadden ze tot nu toe allemaal thuis en wij op Feyenoord en AZ na alles uit. En daar komt voor de winterstop Utrecht nog bij.
Ik las het alsof je bedoelde dat hun de lastigste wedstrijden uit allemaal al gehad hadden.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 15:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wel. 9 goals zijn veel als je zelf toch weinig kansen afmaakt. PSV scoort gewoon makkelijker.
Toch lijkt daar de laatste twee wedstrijden wel verandering in te zijn gekomen. Ze krijgen een stuk minder kansen en het tij gaat echt keren voor ze.

En ja het had meer moeten zijn. Maar tegen Feyenoord en Willem 2 lopen wij gewoon 3 goals in op psv.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 16:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zo lust ik nog wel 10. Vooralsnog moet PSV gelijkspelen en in de ArenA met 5-0 verliezen. En sat zijn glasharde feiten waarbij er niets weg te strepen valt.
Hoogste punten aantal ooit is 93. Meeste aantal gewonnen wedstrijden is 30 van de 34.

Psv gaat echt nog wel punten verliezen. Maar wij ook. Grote vraag is echter wie er het meeste energie in de kleine wedstrijden weet te leggen en wie er in de grote wedstrijden komt bovendrijven.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik las het alsof je bedoelde dat hun de lastigste wedstrijden uit allemaal al gehad hadden.
Nee andersom
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 19:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch lijkt daar de laatste twee wedstrijden wel verandering in te zijn gekomen. Ze krijgen een stuk minder kansen en het tij gaat echt keren voor ze.

En ja het had meer moeten zijn. Maar tegen Feyenoord en Willem 2 lopen wij gewoon 3 goals in op psv.
Dat is hopen gap, dachten we vorig jaar ook.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 19:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoogste punten aantal ooit is 93. Meeste aantal gewonnen wedstrijden is 30 van de 34.

Psv gaat echt nog wel punten verliezen. Maar wij ook. Grote vraag is echter wie er het meeste energie in de kleine wedstrijden weet te leggen en wie er in de grote wedstrijden komt bovendrijven.
Zullen het zondag zien. Zit nogal een verschil met Da Luz of Woudenstein

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (zaterdag 03 november 2018, 20:45); 2 - 0









0.0185639