BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 11 november 2018, 14:30); 1 - 7

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 09 november 2018 - 14:49   quote  deeplink  
excelsior-ajax.jpg

Ajax wint in Nederland, sinds het echec tegen PSV, z'n wedstrijden eenvoudig. In Europa was er een lastig midweeks examen dat qua resultaat voldoende was. Desondanks lijkt minder goed in vorm dan in de maand oktober. Het voetbal loopt stroever en tegen zowel Willem II als tegen Benfica toonde Ajax zeker niet het volledige kunnen. Zondag wacht een tegenstander voor wie een Amsterdamse tegenstander iets extra's oproept. Excelsior was jarenlang een soort feyenoord 2 hoewel die band al tijden niet meer van kracht is. Desondanks is Excelsior, van de "overige" Rotterdamse ploegen wel degene waar de meeste emotie opspeelt als het over Ajax gaat.

Ajax speelde in haar historie maar 45 duels tegen Excelsior. Excelsior speelde in haar historie namelijk vooral op het 2e niveau in Nederland. Ajax won 37 van de onderlinge duels en verloor er 2. Tot 6 maal toe bleven de ploegen in evenwicht. Op één gelijkspel na leed Ajax al het puntverlies op bezoek bij Stadion Woudestein. Van de 22 duels in Rotterdam won Ajax er "slechts" 16. Het laatste puntverlies dateert van het seizoen 2016/17 toen het op Woudestein 1-1 bleef. Het laatste verlies was in de voorbereiding op datzelfde seizoen. Tijdens het trainingskamp in Portugal verloor Ajax met 1-3 van de Rotterdammers. Het laatste en enige competitieverlies was gedurende het seizoen 2007/08 toen Ajax slechts tot 1-2 kwam. De laatste 5 seizoenen speelde Ajax 10 officiële duels tegen Excelsior. Ajax won 9 maal en speelde 1 maal gelijk. Ajax scoorde 26 maal en kreeg 6 goals tegen.

Excelsior speelt sinds het seizoen 2015/16 weer Eredivisie en lijkt de weg richting de middenmoot te hebben gevonden. De eerste twee seizoen kenmerkte zich door de strijd tegen degradatie maar de afgelopen twee seizoenen eindigde Excelsior 12e en 11e. Dit seizoen speelt Ajax ook weer keurig mee in de middenmoot en staan ze na 11 speelrondes 11e met 12 punten en een doelsaldo van 16 voor en 23 tegen. daaruit blijkt dat Excelsior erg veel goals incasseerde. Kijkend naar de resultaten blijkt dat de Kralingers, als ze verliezen, dat vaak met ruime cijfers doen. Zo gingen de laatste twee wedstrijden verloren met 4-1 en 2-4.

Trainer Ardie Poldervaart speelt 4-3-3 met de punt naar voren. De meeste Ajacieden zullen vooral oud-feyenoorder Bruins en oud-Ajacieden Burnet en El Hamdaoui nog kennen. Buitenspeler Bruins en aanvallende middenvelder Messaoud zijn de topscorers met 3 goals. In de opbouw is vooral Ryan Koolwijk belangrijk. Wat verder opvalt is dat Excelsior moeite heeft met de discipline. Excelsior kreeg al 16 gele en 4 rode kaarten dit seizoen. De rode kaarten vielen in de afgelopen 6 wedstrijden.

De meeste Ajacieden zullen vooral bezorgd zijn over het meespelen van Frenkie de Jong. De Jong viel tegen Benfica uit nadat een een verdelende tik kreeg van Seferovic. Verder zal het toch weer vooral speculeren zijn over hoe Ten Hag zijn voorhoede gaat vormgeven. Het lijkt toch wel waarschijnlijk dat Dolberg weer zal spelen, maar de optie met Tadic ligt altijd ter tafel. Mocht De Jong te veel last van zijn blessure hebben zal Wober achterin de honneurs waarnemen en zal Daley Blind doorschuiven naar het middenveld.

Ajax speelde vorig seizoen de laatste wedstrijd van het seizoen op het kunstgras van Excelsior. Ajax kwam terug van een 1-0 achterstand nadat Lamprou onnodig uit kwam en De Ligt een eigen goal maakte. Ajax zette dat na rust recht door goals van Kluivert en Dolberg.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 november 2018 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 09 november 2018 - 20:12   quote  deeplink  
Moeizame 1-2
remco k
 remco k - vrijdag 09 november 2018 - 20:35   quote  deeplink  
Ik vermoed ook een lastige wedstrijd
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 november 2018 - 20:44   quote  deeplink  
Excelsior uit hebben we het eigenlijk altijd lastig. Klein veld, compacte ploeg en ook regelmatig na een Europese uitwedstrijd. Zal ten eerste sowieso lastig worden en een cobtrast van jewelste. Van 67.000 man, naar een kleine 3.000
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 09 november 2018 - 20:52   quote  deeplink  
Nee hoor. We gaan er op en er over
0-5
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 09 november 2018 - 21:06   quote  deeplink  
Dat het een (zeer) lastige pot gaat worden, dat geloof ik wel.
Toch hebben we ook andere goede spelers op de bank zitten.

Ik denk dat na de 70e minuut zowel de 1-2 als de 1-3 op de bord komt.
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2018 - 07:29   quote  deeplink  
Frenkie de Jong levert vrije dag in

Frenkie de Jong doet er alles aan om morgen bij Excelsior te kunnen spelen. De middenvelder van Ajax leverde gisteren zijn vrije dag in om zich te laten behandelen bij fysiotherapeut André van Alphen. Vandaag ondergaat hij een test en verwacht hij de groepstraining te hervatten.

Erik ten Hag ziet zijn internationals na het duel bij Excelsior uitvliegen en wil het blok tussen de interlandperiodes goed afsluiten. „We willen winnen, maar dat geldt voor elk duel”, aldus de trainer, die in Rotterdam geen makkelijke middag verwacht. „Het is een pittige wedstrijd tegen een getergde tegenstander, die op Woudestein lastig is te bespelen.”

Hij weet hoe dat moet. „Door ons eigen spel te spelen en het enthousiasme van Excelsior te beteugelen. Zorgen dat zij niet de energie krijgen.”

Bron
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 10 november 2018 - 12:08   quote  deeplink  
Bewonderenswaardig van Frenkie, maar kan misschien beter dat vrije dagje pakken. Het seizoen is nog heel lang.
p111
 p111 - zaterdag 10 november 2018 - 12:53   quote  deeplink  
De grootste angst is dat ze het weer op 80% proberen en dat kan natuurlijk verkeerd aflopen. Bij PSV hebben ze het geluk dat het daar steeds net goed valt. Maar ik ga toch voor de kwaliteit dus 0-2.
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2018 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 12:08 schreef Jaccio het volgende:
Bewonderenswaardig van Frenkie, maar kan misschien beter dat vrije dagje pakken. Het seizoen is nog heel lang.
Ik neem aan dat hij geen 8 uur op de tafel vna de fysio heeft gelegen. ;)
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 10 november 2018 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2018 - 12:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij geen 8 uur op de tafel vna de fysio heeft gelegen. ;)
Het ging mij meer om de reden waarom hij zijn vrije dag inleverde om bij de fysio te gaan liggen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 13:44   quote  deeplink  
DruJe1QU0AAm6ij.jpg:large
nummer10
 nummer10 - zondag 11 november 2018 - 14:05   quote  deeplink  
wtf is de reden om weer die dolberg op testellen... juist op een kleiner veld waarbij ruimtes kleiner zijn heb je toch veel meer aan de neres.. daarbij vdbeek en dolberg en schone zijn toch niet beter dan hem... dit vind ik nog steeds het meest onlogische van tenhag.. maar goed we zullen zien.. als dolberg vandaag weer zo onzichtbaar is zelfs tegen deze stander heeft die wat mij betreft het credit wel een beetje gehad...
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 14:10   quote  deeplink  
Volgende brevet van onvermogen van ten Hag:
Vd beek blijft falen, mist bij Benfica zijn bril en ziet twee vrijstaande teamgenoten over het hoofd mn de Jong die de 1-1 had gemaakt. Dan win je dus deze wedstrijd. Onana blundert ook maar maakt het goed met onmenselijke reddingen die je een pint opleveren uiteindelijk. Wezenlijk verschil met missen tegen bayern uit, Benfica thuis en uit. Praten we niet eens over eredivisie. vd Beek is gewoon Ajax onwaardige speler. Schone is werkelijk te traag aan het worden.

PSV maakt er vier gisteren, drie uitgelopen netto. Hoe kun je dan zo een opstelling neerzetten en wéér de diepgang die Neres heeft op de bank zetten?

Je mag hopen dat Ziyech en tadic niet te vermoeid zijn en de Jong zijn rug het houdt. Anders ga je vandaag punten verspelen en definitief de titel. Heracles thuis en PSV uit heeft ten Hag al verkloot. Nu ook nog spelers dus wegjagen die Ajax net zo nodig is. Ongelooflijk dat hij dit mag doen.
Jaccio
 Jaccio - zondag 11 november 2018 - 14:25   quote  deeplink  
Kan me op zich goed vinden in deze opstelling, alleen Frenkie.. Tja, dat benoemde ik eerder al. Vraag me af of dat verstandig is
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 14:38   quote  deeplink  
Geef neres zo een bal en de voorzet is een goal. Vd Beek: miskleun
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:01   quote  deeplink  
v/d Beek 0-1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 15:01   quote  deeplink  
Lekker doelpunt
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:05   quote  deeplink  
Kijk wat er aan vooraf gaat..

Goal is netjes maar vooral goed gezien door tadic. Vd beek scoort, hiep hoi.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:05 schreef Enigma het volgende:
Kijk wat er aan vooraf gaat..

Goal is netjes maar vooral goed gezien door tadic. Vd beek scoort, hiep hoi.
uit een lastige hoek. Weet niet of Neres die had gemaakt ;-)
Eide
 Eide - zondag 11 november 2018 - 15:12   quote  deeplink  
Ik vind Excelsior eigenlijk heel goed spelen. Natuurlijk is Ajax matig maar ze maken echt gebruik van de mogelijkheden die ze hebben.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:13   quote  deeplink  
0-2 Schone
Eide
 Eide - zondag 11 november 2018 - 15:13   quote  deeplink  
Heerlijke vrije trap.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 15:14   quote  deeplink  
Zo dan
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:07 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

uit een lastige hoek. Weet niet of Neres die had gemaakt ;-)
dat is een grapje mag ik hopen?

Ajax is gewoon wéér niet efficiënt en matig. Ze hadden nu al met minimaal vijf nul moeten leiden, klaar.

Deze ploeg heeft gewoon een probleem met instelling. Was er maar een Klaassen of Poulsen. Of een echte coach...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:34   quote  deeplink  
0-3
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 15:34   quote  deeplink  
Goeie assist Kristensen
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 11 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 14:38 schreef Enigma het volgende:
Geef neres zo een bal en de voorzet is een goal. Vd Beek: miskleun
Zeikerd
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 11 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:05 schreef Enigma het volgende:
Kijk wat er aan vooraf gaat..

Goal is netjes maar vooral goed gezien door tadic. Vd beek scoort, hiep hoi.
Zeikbak
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
Ik word gek.. vd Beek.. waarom nu niet de jong rust geven?? Schone terug, Ziyech terug neres erin.

Neres moet blijkbaar weggetreiterd worden of zo.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 11 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:30 schreef Enigma het volgende:

[..]

dat is een grapje mag ik hopen?

Ajax is gewoon wéér niet efficiënt en matig. Ze hadden nu al met minimaal vijf nul moeten leiden, klaar.

Deze ploeg heeft gewoon een probleem met instelling. Was er maar een Klaassen of Poulsen. Of een echte coach...
Zeiklul
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:30 schreef Enigma het volgende:

[..]

dat is een grapje mag ik hopen?

Ajax is gewoon wéér niet efficiënt en matig. Ze hadden nu al met minimaal vijf nul moeten leiden, klaar.

Deze ploeg heeft gewoon een probleem met instelling. Was er maar een Klaassen of Poulsen. Of een echte coach...
Zeker een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Omdat je simpelweg niet weet of Neres die bal wel of niet zou maken ;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 11 november 2018 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:36 schreef Enigma het volgende:
Ik word gek.. vd Beek.. waarom nu niet de jong rust geven?? Schone terug, Ziyech terug neres erin.

Neres moet blijkbaar weggetreiterd worden of zo.
Zeikhond
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:42   quote  deeplink  
Wie is die verslaggever van fox?
Eide
 Eide - zondag 11 november 2018 - 15:42   quote  deeplink  
Man, wat krijgt Excelsior veel kansen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:44   quote  deeplink  
Wat een heerlijk doelpunt 1-4
Eide
 Eide - zondag 11 november 2018 - 15:45   quote  deeplink  
En daarom dus Donny.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 15:45   quote  deeplink  
Van de Beek gewoon MOTM tot dusver.
Eide
 Eide - zondag 11 november 2018 - 15:47   quote  deeplink  
Nu meteen De Jong eraf natuurlijk en gewoon Wöber en Neres brengen voor wedstrijdritme.
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:37 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Zeikhond
Lijk ik zoveel op je moeder?
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:37 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Zeker een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Omdat je simpelweg niet weet of Neres die bal wel of niet zou maken ;-)
Neres maakt ze uit moeilijkere plekken en situaties hoor. Deze bal hadden jij en ik ook gemaakt
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:48 schreef Enigma het volgende:

[..]

Neres maakt ze uit moeilijkere plekken en situaties hoor. Deze bal hadden jij en ik ook gemaakt
Dat vind ik te makkelijk gezegd, misschien wel, misschien niet
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:55   quote  deeplink  
Waar het ook nu weer om gaat: je moet en je kunt simpel inlopen met doelpunten. Wéér gebeurt dit niet!! Dus simpelweg: FAAL! Niet effectief. Tadic ook nu zwakker.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 15:57   quote  deeplink  
En zo lopen we toch een doelpunt in op psv...... ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 november 2018 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:55 schreef Enigma het volgende:
Waar het ook nu weer om gaat: je moet en je kunt simpel inlopen met doelpunten. Wéér gebeurt dit niet!! Dus simpelweg: FAAL! Niet effectief. Tadic ook nu zwakker.
We lopen al een doelpunt in nu, waar doe je moeilijk over.
1-5 bij Excelsior met nog 20 minuten te gaan is gewoon goed.
Enigma
 Enigma - zondag 11 november 2018 - 15:58   quote  deeplink  
Omdat Excelsior helpt? Of was zeker door toedoen van je held vd Beek..?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:58 schreef Enigma het volgende:
Omdat Excelsior helpt? Of was zeker door toedoen van je held vd Beek..?
Kom op nou man, uit bij excelsior, na een zware midweekse CL-wedstrijd en ook nog eens op kunstgras, dan is 1-5 echt niet verkeerd...
hjf
 hjf - zondag 11 november 2018 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 14:10 schreef Enigma het volgende:
Volgende brevet van onvermogen van ten Hag:
Vd beek blijft falen, mist bij Benfica zijn bril en ziet twee vrijstaande teamgenoten over het hoofd mn de Jong die de 1-1 had gemaakt. Dan win je dus deze wedstrijd. Onana blundert ook maar maakt het goed met onmenselijke reddingen die je een pint opleveren uiteindelijk. Wezenlijk verschil met missen tegen bayern uit, Benfica thuis en uit. Praten we niet eens over eredivisie. vd Beek is gewoon Ajax onwaardige speler. Schone is werkelijk te traag aan het worden.

PSV maakt er vier gisteren, drie uitgelopen netto. Hoe kun je dan zo een opstelling neerzetten en wéér de diepgang die Neres heeft op de bank zetten?

Je mag hopen dat Ziyech en tadic niet te vermoeid zijn en de Jong zijn rug het houdt. Anders ga je vandaag punten verspelen en definitief de titel. Heracles thuis en PSV uit heeft ten Hag al verkloot. Nu ook nog spelers dus wegjagen die Ajax net zo nodig is. Ongelooflijk dat hij dit mag doen.
Je moet toegeven, dat vandaag met betrekking tot Donny je ongelijk is aangetoond. Geef het nu gewoon toe en we gaan over tot de orde van de dag.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 november 2018 - 16:02   quote  deeplink  
Er blijven altijd wel verbeterpunten, maar dat geldt voor iedereen en altijd!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 11 november 2018 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2018 - 15:47 schreef Enigma het volgende:

[..]

Lijk ik zoveel op je moeder?
Wauw, je hebt me nu wel hard geraakt man met een 'moedergrap' oefff

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 11 november 2018, 14:30); 1 - 7









0.0086908