BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NAC - Ajax (zaterdag 24 november 2018, 18:30); 0 - 3

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - woensdag 21 november 2018 - 20:21   quote  deeplink  
nac-aja.jpg

Ajax is niet ongeschonden uit de interlandperiode gekomen. Gelijkertijd zal het moreel bij een aantal spelers hoog zijn. De Ligt, Blind en De Jong wonnen van Frankrijk en stelden tegen Duitsland op miraculeuze wijze plaatsing voor de "final four" zeker. Onana kreeg complimenten van de Brazilianen terwijl Denemarken, met Dolberg en Schone, naar de A-divisie van de Nations League promoveerde. Toch zal bij veel Ajacieden het slechte nieuws over Ziyech de overhand voeren. Ziyech verrekte een knieband in het duel tussen Marokko en Kameroen en zal daardoor NAC en AEK missen.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 104 duels tegen NAC Breda. Daarvan won Ajax er 75 en gingen er 12 verloren. 17 Duels eindigden in een gelijk spel. Zoals vrijwel altijd wordt het puntverlies meestal buitenshuis geleden, hoewel er tegen NAC opvallend vaak toch ook puntverlies in eigen huis te betreuren was. Vorig seizoen was er een gigantische 0-8 overwinning op bezoek in Breda. Thuis ging het moeizamer en stond er uiteindelijk 3-1 op het scorebord. De seizoenen daarvoor speelde NAC Eerste Divisie. Het laatste puntverlies dateert van het seizoen toen NAC degradeerde, namelijk 2014/15. Het werd toen 0-0 in eigen huis nadat er uit met 2-5 was gewonnen. Grote uitslagen zijn dus geen uitzondering.

NAC staat stijf onderaan in de Eredivisie en is ondertussen degradatiekandidaat nummer 1. Er werden pas 8 punten gehaald. Daarbij valt ook op dat NAC de minst productieve aanval van de Eredivisie heeft. In 12 wedstrijden scoorden de Brabanders pas 8 goals. Er mist 27 keer een goal toegestaan worden, een saldo dat veel middenmoters ook hebben. Op basis van de stand lijkt NAC dus vooral aanvallend uitermate zwak.

Van der Gaag laat NAC in een 4-2-3-1 formatie spelen. Aanvallend wordt dat dus 4-3-3 en verdedigend 4-5-1. Ajax moet er dus rekening mee houden dat NAC met veel spelers achter de bal zal spelen. Er zijn drie spelers waar Ajax extra aandacht voor zal hebben. Oud-Feyenoorder Mitchell te Vrede is de spits en topscorer met 5 goals. Hij wordt vooral bedient door Rosheuvel die 4 assists op z'n naam heeft staan. Ten slotte staat de door Ajax verhuurde doelman Benjamin van Leer op goal. Verder staan er maar weinig interessante spelers tussen die lijnen. De Amerikaan Erik Palmer-Brown is mogelijk het benoemen waard. Ajax had naar verluid verregaande interesse in Palmer-Brown maar die koos voor Manchester City dat hem onmiddellijk aan NAC verhuurd.

Door de blessure van Ziyech kan je de opstelling van Ajax eigenlijk al wel invullen, tenzij Ten Hag spelers gaat rouleren. Normaliter betekent dit een basisplaats voor Neres op de flank en zal Ajax verder spelen zoals het dit hele seizoen al doet. Achter de huidige basis lijkt Cerny op de weg terug. De jonge Tsjech is valt positief op in een verder matig Jong Ajax en stelt zich daardoor nadrukkelijk kandidaat voor uitnodigingen bij Ajax 1.

Nou, ga er maar voor zitten. Ajax maakt dus 8 goals vorig seizoen. De doelpuntenmakers waren De Ligt (2), Van de Beek (3), Neres, Schone en Huntelaar.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 november 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 21 november 2018 - 20:53   quote  deeplink  
Als deze niet gewonnen wordt ben je in mijn ogen geen kampioenskandidaat!! Simpel zat!
Litmanen
 Litmanen - woensdag 21 november 2018 - 21:34   quote  deeplink  
3 punten moet!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 november 2018 - 01:00   quote  deeplink  
quote:


NAC staat stijf onderaan in de Eredivisie en is ondertussen degradatiekandidaat nummer 1. Er werden pas 8 punten gehaald. Daarbij valt ook op dat NAC de minst productieve aanval van de Eredivisie heeft. In 12 wedstrijden scoorden de Tilburgers pas 8 goals. Er mist 27 keer een goal toegestaan worden, een saldo dat veel middenmoters ook hebben. Op basis van de stand lijkt NAC dus vooral aanvallend uitermate zwak.

Ik vind het tof dat je altijd heel mooi een topic maakt en daar tijd in steekt.

Ik wil wel even hier op reageren als dat mag, ik weet van de vorige keer dat het niet goed ging.
Ik hoop ook dat het negatief wordt opgevat.

Het gaat over het stukje wat ik quote.

NAC staat met 8 punten onderaan en dat klopt wat je zegt. 3 punten op de nummer 15, dat vind ik niet stijf onderaan. Verschil is niet heel groot met de rest dan kan je spreken over een degradatie kandidaat nummer 1, dat vind ik (misschien is het dubbel op wat ik eerder zei). Verschil tussen PSV en Feyenoord(winst op VVV meegenomen) is even groot als nummer 5 of 6 met NAC.

NAC heeft 13 keer gescoord en niet 8, Graafschap, Groningen en Zwolle hebben 12 keer gescoord.
VVV heeft 14 keer gescoord en staat op basis van wedstrijd minder te hebben gespeeld 5de.
Er zijn 5 andere clubs die 12/13/14 keer gescoord hebben + NAC erbij is dat 6, dat is 1/3 van de competitie. Dus zo slecht scoort NAC niet

En NAC komt niet uit Tilburg:D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 november 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - donderdag 22 november 2018 - 05:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 november 2018 - 01:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik wil wel even hier op reageren als dat mag, ik weet van de vorige keer dat het niet goed ging.
Ik hoop ook dat het negatief wordt opgevat.
Opbouwende kritiek kan ik altijd hebben. Ik irriteerde mij toen aan het toontje dat je aansloeg. Zo voorzichtig als nu hoeft ook weer niet hoor. :)

Het gaat over het stukje wat ik quote.

quote:
NAC heeft 13 keer gescoord en niet 8, Graafschap, Groningen en Zwolle hebben 12 keer gescoord.
Meh, je hebt gelijk. Ik heb een kolom te ver naar links zitten kijken

Daarnaast vind ik toch wel dat de uitspraak "stijf onderaan" terecht is. De verschillen in het linkerrijtje zijn nooit heel groot. Tussen NAC en Heerenveen (9e) zitten maar 6 punten. Het is echter een optelsom van punten, vertoont spel en perspectief, uitgedrukt in een gezegde.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 22 november 2018 - 10:23   quote  deeplink  
1-6
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 22 november 2018 - 20:28   quote  deeplink  
0-7
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 23 november 2018 - 15:41   quote  deeplink  
Wel opvallend dat belangrijke spelers van psv rondom interlands altijd ineens kampen met kleine pijntjes en dan vervolgens bij de eerste de beste wedstrijd na de interlandperiode ineens weer pijnvrij zijn!
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 23 november 2018 - 17:20   quote  deeplink  
Ajax is aan zijn stand verplicht om deze wedstrijd te winnen.
Zelf denk ik dat het 1-2 of 1-3 gaat worden. Gewoon 3 punten erbij.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 23 november 2018 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2018 - 15:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wel opvallend dat belangrijke spelers van psv rondom interlands altijd ineens kampen met kleine pijntjes en dan vervolgens bij de eerste de beste wedstrijd na de interlandperiode ineens weer pijnvrij zijn!
Valentijn Driesen zei dit al bij Natafelen. Vandaag reageerde Van Bommel en vind dit grote onzin.

Lozano is niet eens naar Mexico gegaan.
Litmanen
 Litmanen - vrijdag 23 november 2018 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2018 - 17:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Valentijn Driesen zei dit al bij Natafelen. Vandaag reageerde Van Bommel en vind dit grote onzin.

Lozano is niet eens naar Mexico gegaan.
Als het andersom was geweest, dan hadden ze in Eindhoven nu al dagen in koor gezongen knjb enz. Maar altijd als het bij hun gebeurd mogen we niks zeggen enz enz, en zelf altijd op de voorste rij zitten om ons van alles toe te wijzen, zo gaat dat voornamelijk in Eindhoven. Weinig zelfreflectie en vooral veel wijzen Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 november 2018 - 17:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Valentijn Driesen zei dit al bij Natafelen. Vandaag reageerde Van Bommel en vind dit grote onzin.

Lozano is niet eens naar Mexico gegaan.
En het is niet voor het eerst!
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2018 - 17:36   quote  deeplink  
Dsx-M00WwAEE9OZ.jpg:large
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2018 - 17:36   quote  deeplink  
Neres inderdaad, dus geen verrassingen.
remco k
 remco k - zaterdag 24 november 2018 - 18:42   quote  deeplink  
Jezus man. In weke wereld is dit geen overtreding. Komt gewoon van achter inlopen op zijn onderlig aan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 18:46   quote  deeplink  
Ondanks dat we de eerste kwartier de overhand houden, komen we er toch niet doorheen om een snelle goal te maken.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 24 november 2018 - 18:51   quote  deeplink  
Ik mis Ziyech toch wel hoor. Iemand die lekker risico durft te nemen.
Het is zo braaf en voorspelbaar allemaal tot nu toe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 19:02   quote  deeplink  
Fucking hell, wat is het slecht tot nog toe. Pffff
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 19:02   quote  deeplink  
Vanaf de 15e minuut tot nu toe zag ik dat de tempo bij ons iets lager is geworden.

We moeten wel goed oppassen dat we daar niet te lang mee blijven doorgaan waardoor NAC nu iets beter in de wedstrijd is gekomen, daar we anders de problemen voor onszelf gaan oproepen. Ajax zit hierdoor niet lekker in de wedstrijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 19:02   quote  deeplink  
Overigens Tadic echt zwaar tegenvallend. En dat al een aantal weken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 19:13   quote  deeplink  
Schop maar raak voor een knaak????

Tering he, willen die trainers van andere ploegen niet dat Ajax presteert in Europa?
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 19:13   quote  deeplink  
Toch de 0-1. Laten we hopen dat we hierdoor de tweede helft beter gaan spelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 19:14   quote  deeplink  
Gelukkig wel 0-1 eindelijk, maar hoe! Pffff
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2018 - 19:16   quote  deeplink  
11 man voor de goal. Ik snap het wel maar het doet pijn aan de ogen.
p111
 p111 - zaterdag 24 november 2018 - 19:22   quote  deeplink  
Ze spelen op 80 procent en missen Ziyech wel terechte voorsprong.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 november 2018 - 19:23   quote  deeplink  
Ik snap iets niet. Staat heel groot in de krant van VERZET AUB. Doen ze dat is het weer niet goed.

Als ze zich verzetten met goed voetbal dan had NAC wel hoger gestaan en had NAC ook meer kwaliteiten nodig gehad.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 24 november 2018 - 19:26   quote  deeplink  
Ja die van Nac stonden ook gewoon met 8 man op een rij. Het is gewoon echt triest dan moet je ook een beetje geluk hebben om te kunnen scoren en gelukkig hebben we dat. Maar af en toe eens een schot van 18 a 20 meter zou ook geen kwaad kunnen om wat geluk af te dwingen.
p111
 p111 - zaterdag 24 november 2018 - 19:31   quote  deeplink  
Wat meer aannemen en terug leggen rand 16 en uithalen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 19:34   quote  deeplink  
Ajax moet nu gewoon vol op de man afgaan en vol voor de 0-2 en de 0-3 spelen.

Dus meer de beuk erin, dat mag best. Misschien dat de wedstrijd dan een beter beeld doet geven.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 19:44   quote  deeplink  
0-2 voor ons, met een hele mooie goal.
Nu maar hopen dat we het kunnen doordrukken naar de 0-3.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 19:59   quote  deeplink  
In de afgelopen 20 minuten viel het me op dat Ajax teveel met tikkies naar achteren speelt.
In plaats van matig blijven spelen moeten we veel efficiënter gaan spelen, en stijgt de kans op een ruime overwinning wel hierdoor.
remco k
 remco k - zaterdag 24 november 2018 - 19:59   quote  deeplink  
Blind speelt echt zijn slechtste wedstrijd tot nu toe dit seizoen.

Heel Ajax vrij mat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 19:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik snap iets niet. Staat heel groot in de krant van VERZET AUB. Doen ze dat is het weer niet goed.

Als ze zich verzetten met goed voetbal dan had NAC wel hoger gestaan en had NAC ook meer kwaliteiten nodig gehad.
????
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 19:59 schreef remco k het volgende:
Blind speelt echt zijn slechtste wedstrijd tot nu toe dit seizoen.

Heel Ajax vrij mat.
Lijkt weer zo'n 25% wedstrijd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 november 2018 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 19:59 schreef remco k het volgende:
Blind speelt echt zijn slechtste wedstrijd tot nu toe dit seizoen.

Heel Ajax vrij mat.
Dat vind ik van niet. Verdedigend prima en ook prima met lange passes.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 november 2018 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 20:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

????
In het AD stond op de voorpagina dat de andere club meer verzet moeten tonen tegen de nummer 2.
Omdat te doen is de enige optie jezelf ingraven.

Dan krijg je een minder leuke wedstrijd. Dan heb je dus altijd wel wat te zeiken.

Andere optie is voetballend mee kunnen gaan maar daarvoor heb je meer kwaliteit nodig.
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2018 - 20:12   quote  deeplink  
Ajax ideeënloos maar het hoeft ook niet. Alweer een pot die Ajax op 75% kan spelen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 november 2018 - 20:12   quote  deeplink  
Ondanks dat we de 3 punten wel binnen hebben kon deze wedstrijd mij zeker niet bekoren naar tevredenheid, gezien de slome / matige niveau.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 20:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

In het AD stond op de voorpagina dat de andere club meer verzet moeten tonen tegen de nummer 2.
Omdat te doen is de enige optie jezelf ingraven.

Dan krijg je een minder leuke wedstrijd. Dan heb je dus altijd wel wat te zeiken.

Andere optie is voetballend mee kunnen gaan maar daarvoor heb je meer kwaliteit nodig.
Dit heeft niets met verzet te maken? Dit is voetbal wat ze al jaren doen.
Litmanen
 Litmanen - zaterdag 24 november 2018 - 20:31   quote  deeplink  
Achja tegen een handbal verdediging na een zware interland week waar onze nternationals wel alles moesten spelen... Ben ik vooral blij met de uitslag..

Maar waarom Wober zo laat brengen, De Jong beet al een half uur op zijn tandvlees, zat er doorheen niet gek na zo'n interland week. Als De Jong nog geblesseerd was geraakt dan hadden we denk ik met ze alle over Ten Hag gevallen, nou ik val er nu over!
Dit was gewoon risicovol, en Wober heeft ook zijn minuten nodig zijn ritme omdat hij tegen Athene moet spelen, dus hoezo 1 minuutje maar?

Blij met de punten laten we het daar maar bij houden...

Nu hopen dat het een keertje tegen zit bij Psv, zou ook wel eens een keer leuk zijn....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 november 2018 door Litmanen --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 november 2018 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 20:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit heeft niets met verzet te maken? Dit is voetbal wat ze al jaren doen.
Ik vind dat van niet. ADO heeft openhuis gegeven thuis tegen PSV.
Willem II en excelsior hebben dat gedaan tegen Ajax.

NAC heeft vandaag prima gespeeld, naar wat ze kunnen. Dat doen ze echt niet elke keer, anders zouden ze echt niet 18de staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 november 2018 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 20:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind dat van niet. ADO heeft openhuis gegeven thuis tegen PSV.
Willem II en excelsior hebben dat gedaan tegen Ajax.

NAC heeft vandaag prima gespeeld, naar wat ze kunnen. Dat doen ze echt niet elke keer, anders zouden ze echt niet 18de staan.
Hou alsjeblieft op zeg. Wat een slap geneuzel. Pfff
Litmanen
 Litmanen - zaterdag 24 november 2018 - 20:59   quote  deeplink  
psv weer gescoord, word je toch moe van...
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2018 - 21:54   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 november 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 24 november 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 20:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

NAC heeft vandaag prima gespeeld, naar wat ze kunnen. Dat doen ze echt niet elke keer, anders zouden ze echt niet 18de staan.
Uiteindelijk hebben ze vooral gespeeld om niet met 5 of meer tegendoelpunten van het veld te gaan. Ik denk niet dat dit soort wedstrijden representatief zijn voor de kansen van een dergelijke ploeg. Doen ze dit week in, week uit degraderen ze ook omdat ze geen punt halen.

Excelsior dacht het eigen spel te kunnen spelen tegen Ajax. Die gingen er met een genadeloze afstraffing vanaf. Dan krijg je dit dus. Tegenstanders die vooral niet te veel goals tegen willen krijgen en dan hopen op een mazzeltje.

Als NAC probeert te voetballen zijn ze gewoon heel kwetsbaar.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 november 2018 - 22:40   quote  deeplink  
De puntjes zijn binnen, tegenstander met 11 man op 25 meter van de goal en Ajax dat het vlijkbaar op 60% aan kon. Niet goed, wel 3 punten en toch 3 goals.

Veel spelers onvoldoende en een raadsel waarom Higler zoveel smerig spel toe heeft gelaten. Hopelijk niet teveel spelers kwijt bij de wedstrijd van 60 miljoen dinsdag.

PSV wint ook weer, maar loopt niet uit qua doelsaldo.

Hopen dat we volgende week ons best wel doen tegen ADO en ze niet zoals vaker onderschatten en dan volop hopen op een stunt in die tering Kuip.

Fijne avond!
remco k
 remco k - zondag 25 november 2018 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 november 2018 - 20:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat vind ik van niet. Verdedigend prima en ook prima met lange passes.
4 lange ballen in de eerste helft die gewoon niet in de buurt komen van een tegenstander. En ook defensief was ie een paar keer aan het stuntelen.
AkaS
 AkaS - zondag 25 november 2018 - 10:28   quote  deeplink  
Tegenvallend. Gezien de kwaliteit van beide teams was een overwinning van Ajax logisch. De speelstijl van NAC eveneens, zeker gezien hun positie en de kritiek in de media.

Maar nu toch even ten Hag... Wat bezielt deze trainer toch om een paar minuutjes voor tijd te wisselen met een ruime voorsprong.

1. De gewisselde speler krenk je in zijn ego.
2. De speler die er in moet voelt zich eveneens voor lul gezet.

Meerwaarde van deze wissel is mij onbekend.

Waarom Wöber geen basisplaats had eveneens, tenminste met Tagliafico geschorst zal hij tegen AEK toch moeten opdraven lijkt mij...?

Hij blijft voor mij ongewenst als trainer en ongeschikt! Dit team boekt met ieder forumlid als trainer dezelfde resultaten en misschien doen wij het nog beter.
riveco
 riveco - zondag 25 november 2018 - 11:29   quote  deeplink  
Nou AkaS, jij zeker niet haha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NAC - Ajax (zaterdag 24 november 2018, 18:30); 0 - 3









0.0112261