BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 2 december 2019, 12:15); 5 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 30 november 2018 - 09:42   quote  deeplink  
0916ado-ajax-henkveen.jpg

Nu Ajax overwintering in de Champions League heeft zekergesteld kan, in ieder geval voorlopig, de focus helemaal op de Eredivisie. Vorig seizoen wist Ajax niet van ADO Den Haag te winnen. Zowel uit als thuis bleef Ons Aller Ajax steken op een gelijkspel. Als Ajax in het Europese uitgevoetbalde PSV wil blijven zal dat niet nog een keer mogen gebeuren.

Ajax speelde 91 keer eerder tegen ADO Den Haag. Ajax er 60
van deze duel en verloor er 14. Er werd 17 maal gelijkgespeeld. De afgelopen 5 seizoenen kwam Ajax de Hofstedelingen 10 maal tegen. Ajax won 7 van die duels en speelde 3 maal gelijk. De laatste keer dat Ajax verloor was in 2010. Wat opvalt in de uitslagen van de afgelopen jaren is dat ADO nauwelijks scoort tegen Ajax. De afgelopen 10 duels leverden slechts 4 Haagse treffers op, versus 20 doelpunten voor Ajax.

Alfons Groenendijk predikt hetzelfde als hij vorig seizoen predikte. ADO gaat dus ook niet "het eigen spelletje spelen" wat sommige trainers graag roepen. ADO gaat binnen de mogelijkheden die het heeft hopen op een aardig resultaat. ADO heeft vorige week een slechte periode met 4 nederlagen en 1 gelijkspel een halt toegeroepen met een overwinning tegen PEC Zwolle. Een Haagse overwinning zou een stunt zijn maar ook een remise zal in Den Haag als winst worden gevierd.

ADO speelt dit seizoen vooral in een 4-3-3 formatie die tegen Ajax wel een 4-5-1 opstelling al opleveren. El Khayati is natuurlijk de gevaarlijkste man bij ADO. Met 10 competitiegoals is de middenvelder de topscorer binnen de Haagse selectie. Met 4 assists is hij bovendien ook belangrijk als voorbereider, net als de vleugelspelers Hooi en Becker.

Ajax is zowaar eens een keer in rustig vaarwater. Op bestuurlijk, financieel en voetbaltechnisch niveau gaat het voor de wind. Hoewel het voetbal lang niet altijd even goed is mogen de resultaten er zijn. Tegen ADO Den Haag keet Tagliafico terug na Europees geschorst te zijn geweest. Het meespelen van Ziyech is een vraagteken nadat hij geblesseerd raakte tijdens de interlandperiode.

Vorig seizoen 0-0. Moet je dan de beelden nog bekijken? Voor diegene die dat toch leuk vinden, bij deze;



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 december 2018 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 30 november 2018 - 13:27   quote  deeplink  
ADO-topscorer twijfelgeval voor Ajax: 'Willen hem niet tot winterstop kwijt zijn'

ADO Den Haag moet het zondag in de competitiewedstrijd tegen Ajax mogelijk doen zonder smaakmaker Nasser El Khayati. Trainer Fons Groenendijk schat de kans op het meespelen van de middenvelder op fiftyfifty.

"We denken er goed over na”, tekent Omroep West op uit de mond van Groenendijk. "Het is logisch dat we geen risico nemen met hem, we willen hem niet tot de winterstop kwijt zijn", vervolgt hij. El Khayati is de topscorer van ADO, dat momenteel op de tiende plek staat in de Eredivisie. Waar El Khayati precies last van heeft is volgens de omroep niet duidelijk, maar hij trainde vrijdag niet mee met de groep.

ADO trainde vrijdag besloten. Groenendijk is van plan om tegen Ajax anders te gaan spelen. "Ik wilde tactisch wat anders proberen. We spelen sinds ik hier trainer ben altijd 4-3-3, maar ik kijk nu ook naar andere opties", legt hij uit.

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 30 november 2018 - 14:09   quote  deeplink  
Ziyech doet niet mee en Schone en Dolberg zijn twijfelgevallen
Eide
 Eide - vrijdag 30 november 2018 - 14:23   quote  deeplink  
Ik zie het nu staan inderdaad.

Klachten Dolberg en Schöne, Ziyech niet inzetbaar

Erik ten Hag vertelde tijdens de persconferentie dat Hakim Ziyech zondag tegen ADO nog niet inzetbaar is. Hij is nog niet helemaal hersteld van zijn knieblessure. Kasper Dolberg (heup) en Lasse Schöne (bovenbeen) zijn ook niet helemaal fit. “Maar ik heb wel goede hoop dat zij er bij zijn zondag.”

Ten Hag verwacht een strijdvaardig ADO te treffen in de Johan Cruijff ArenA. "In het verleden speelde Ajax of héél goed tegen ADO, of juist heel moeizaam. Er is altijd veel rivaliteit richting Ajax, daar moeten we alert op zijn. Vorig seizoen werd het 2 keer gelijk, maar dit is weer een nieuw seizoen. Wij hebben andere spelers, ADO ook." Of aan de kant van ADO Abdenasser El Khayati meedoet is nog niet zeker. De aanvaller kampt met een spierblessure. "Hij is de speler met het meest rendement van ADO, dus als hij niet mee kan doen, is dat een voordeel voor ons."

Veltman maakt stappen
De trainer vertelde dat het met Joël Veltman de goede kant op gaat. "Joël staat weer met de groep op het veld. We passen hem langzaam in: momenteel doet hij weer pass- en trapoefeningen. De verwachting is dat hij in Florida (januari, red) weer volledig mee kan trainen."

Dit weekend speelt koploper PSV uit tegen Feyenoord. De vraag is natuurlijk of de regerend landskampioen eindelijk eens punten laat liggen. Ten Hag: "We staan 2e, we willen 1e worden, dus om dat te bereiken moet de nummer 1 een keer punten laten liggen. Maar ik houd me er verder niet mee bezig. Belangijk is dat wij ons gewoon focussen op ADO."

Ajax.nl
Eide
 Eide - vrijdag 30 november 2018 - 14:49   quote  deeplink  
Overigens leek Ten Hag sowieso te suggereren dat KJH wel eens kan spelen. Hij zei tijdens dezelfde persconferentie dat hij geen eerste spits heeft maar opstelt wie hij nodig heeft. Dat Dolberg veel heeft gespeeld is volgens ten Hag om hem de laatste stappen in zijn herstel te laten maken. Ten Hag constateerde ook dat Dolberg, in ieder geval tegen AEK, vlakjes speelde en dat KJH 1. de topscorer is en 2. em met hem op het veld tegen AEK meer gebeurde.
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 30 november 2018 - 17:00   quote  deeplink  
Ik denk dat Ado echt keihard overlopen gaat worden 4-0.
Gewoon omdat het kan en feyenoord gaat gelijk spelen tegen PSV.
Brandje
 Brandje - vrijdag 30 november 2018 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 november 2018 - 14:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ziyech doet niet mee en Schone en Dolberg zijn twijfelgevallen
Dolberg deed sowieso de laatste wedstrijden "niet mee" dus tijd voor oude strijder KJH en Dolberg een schop onder zijn hol geven. Dat je uit vorm bent kan iedereen gebeuren maar om er vervolgens niks aan te doen kan niet. Meneertje is tegenwoordig drukker met zijn haartjes goed te doen dan meedoen aan een wedstrijd.
Brandje
 Brandje - vrijdag 30 november 2018 - 17:27   quote  deeplink  
Vorig seizoen twee keer hele dure punten laten liggen en ook was de 0-0 gelijktijdig toen psv en feyenoord elkaar troffen.
Ik ga voor een simpele 3-0
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 01 december 2018 - 10:10   quote  deeplink  
Het wordt net als voorgaande jaren een lastige pot. De meeste jongens hebben heel veel wedstrijden gespeeld met oa voorrondes en intwrlands. Het gaat de laatste wedstrijden ook stroever en het gemis van Zyjech met zijn creativiteit ga je merken. We snakken naar de winterstop lijkt het wel maar er volgen nog lastige potjes tegen oa ADO en Utrecht. Ploegen die juist altijd meer kunnen geven tegen ons...Zondag maakt het daarom niet meer uit hoe er gewonnen wordt maar zijn de punten heilig. Vorig jaar keken we ook al vol goede hoop naar de kuip en vergaten zelf te winnen....ik hou het op 1-0 .
Loetje
 Loetje - zaterdag 01 december 2018 - 14:07   quote  deeplink  
ADO na een europese uitwedstrijd. Eerste 12.15 pot van het seizoen en net als vorig jaar denken dat er zondagmiddag ingelopen is. 1-1 en Pisvee wint met ruime cijfers in De Kuip.
p111
 p111 - zondag 02 december 2018 - 00:10   quote  deeplink  
Het wordt een dikke uitslag,Ado is geen verdedigende ploeg !!4-0
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 09:52   quote  deeplink  
Geblesseerde spelers of spelers die een twijfelgeval zijn kunnen goed worden opgevangen, daar wij een goede selectie hebben. Het gaat alleen om de zeer goede uitvoering.

Als alles normaal verloopt en Ajax het voor zichzelf niet moeilijk doet maken,
dan denk ik dat het 3-1 gaat worden.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 10:24   quote  deeplink  
47222921_508629826317995_8563143381511069064_n.jpg
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 december 2018 - 12:16   quote  deeplink  
Had ik al gezegd dat ik dit een kuttijd vind!!! Belachelijke teringtijd!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 12:18   quote  deeplink  
Noodgedwongen thuis kijken, maar denk dat ze zonder mijn fysieke steun ook wel gaan winnen.
Ik zeg 5-0!
remco k
 remco k - zondag 02 december 2018 - 12:27   quote  deeplink  
Eerste tien minuten ogen vrij energieloos.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 12:29   quote  deeplink  
Huntelaar.....
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 12:32   quote  deeplink  
Goede goal. Ajax sowieso heel dominant begonnen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 12:32   quote  deeplink  
Ik kan niet zeggen dat we de eerste kwartier lekker aan het spelen zijn, ondanks deze 1-0 voorsprong.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 12:32   quote  deeplink  
lekker Nerés
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 12:37   quote  deeplink  
Wat een prachtige goal.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 12:38   quote  deeplink  
Ajax is lekker op stoom gekomen. 2-0.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 12:32 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik kan niet zeggen dat we de eerste kwartier lekker aan het spelen zijn, ondanks deze 1-0 voorsprong.
Vind ik wel. Het is prikken in de muur maar Ajax is gewoon prima begonnen. Na de 1-0 gewoon ordinair goed zelfs.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 12:38   quote  deeplink  
mooie aanval, goede goal, 2-0
remco k
 remco k - zondag 02 december 2018 - 12:45   quote  deeplink  
Het is echt niet heel energiek. Maar toch zover beter en zo makkelijk omsingeld.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 12:48   quote  deeplink  
Den Haag houdt alleen maar tegen, althans, dat proberen ze.....
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 12:50   quote  deeplink  
Ondanks dat we lekker op 2-0 staan en nu in een goede ritme zitten,
zou het fijn zijn om nog voor de rust op 3-0 te komen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 december 2018 - 12:54   quote  deeplink  
Gewoon weer een 50% wedstrijdje! Heel de Nederlandse competitie is naar de klote. Je hoeft je niet eens meer echt in te spannen. Is ook niet echt leuk kijken meer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 december 2018 - 12:55   quote  deeplink  
Scheidsrechter doet ook mee aan de hele malaise.
remco k
 remco k - zondag 02 december 2018 - 12:56   quote  deeplink  
Waarom doet de var daar niets. Is toch helemaal geen overtreding daar?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 12:56   quote  deeplink  
Deze had Onana toch echt moeten hebben hoor.....
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 12:56   quote  deeplink  
Het had niet gehoeven, deze tegendoelpunt. 2 - 1.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 12:56   quote  deeplink  
Sinds de 2-0 matig en dus is de tegengoal niet vreemd.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 12:56 schreef remco k het volgende:
Waarom doet de var daar niets. Is toch helemaal geen overtreding daar?
De VAR mag dat volgens mij niet beoordelen.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 12:56 schreef remco k het volgende:
Waarom doet de var daar niets. Is toch helemaal geen overtreding daar?
quote:

Regels
Het uitgangspunt bij het gebruik van de videoscheidsrechter is dat deze zo min mogelijk ingrijpt met het maximale resultaat. Het doel hierbij is het verminderen van oneerlijkheid, die wordt veroorzaakt door duidelijke fouten van de scheidsrechter of belangrijke incidenten, die de scheidsrechter zijn ontgaan. Het gaat hierbij om informatie in bepaalde situaties, waardoor het oordeel van de scheidsrechter mogelijk anders kan uitvallen.

Het gaat om de volgende 4 situaties:

1. Doelpunt/Geen doelpunt. Denk hierbij aan onduidelijke buitenspelsituaties, of als er bijvoorbeeld aan shirtjes wordt getrokken in het strafschopgebied;
2. Penalty’s. Door ingrijpen van de VAR kan een onterecht toegekende penalty worden teruggedraaid. Het tegenovergestelde is ook mogelijk. De VAR kan een ‘gemiste’ penalty signaleren;
3. Een directe rode kaart. De VAR kan op basis van de videobeelden een rode kaart aangeven. Dit geldt niet voor tweede gele kaarten;
4. Persoonsverwisseling. De VAR kan het aangeven als bijvoorbeeld de verkeerde speler het veld uit wordt gestuurd.
Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 december 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 december 2018 - 13:00   quote  deeplink  
Lekker Mathijs!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 13:00   quote  deeplink  
Toch nog de 3-1.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 13:00   quote  deeplink  
Lekker voor De Ligt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 13:01   quote  deeplink  
lekker hoor
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 13:02   quote  deeplink  
Dit is toch wel een pot waar Ajax aan het doelsaldo moet werken.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 13:02 schreef Eide het volgende:
Dit is toch wel een pot waar Ajax aan het doelsaldo moet werken.
helemaal mee eens
remco k
 remco k - zondag 02 december 2018 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 12:56 schreef Eide het volgende:

[..]

De VAR mag dat volgens mij niet beoordelen.
Bij goals mag dat toch juist wel?

Maar ook bij immers en Tadic heel raar dat er niet gekeken wordt. Immers laat ewoon zijn been staan. En het is van alles behalve een vrije trap boor ADO.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 13:05   quote  deeplink  
Als het volgens plan gaat lopen, kan het nog wel minimaal 5 - 1 gaan worden.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 13:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

helemaal mee eens
5-1 of 6-1 is toch wel het minimum waar Ajax tevreden mee mag zijn gezien het spelbeeld. Als ze na de 2-0 hadden doorgedrukt was et nu al 5-0 geweest wat ADO was volledig de weg kwijt.
remco k
 remco k - zondag 02 december 2018 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 12:58 schreef Eide het volgende:

[..]

[..]

Bron
Dus hadden ze dan wel moeten kijken?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 13:07   quote  deeplink  
ik zou 5-1 nog als erg mager zien. ik zie meer iets in 8-1, maar Dan haag houdt niet zo open huis als tegen psv, vind ik.
Eide
 Eide - zondag 02 december 2018 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2018 - 13:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus hadden ze dan wel moeten kijken?
Nee. Het is geen penaltysituatie, er valt geen goal, er wordt geen rood getrokken en er is geen persoonsverwisseling bij een kaart. De VAR mag dan dus niet ingrijpen.
Loetje
 Loetje - zondag 02 december 2018 - 13:22   quote  deeplink  
8 overtredingen Ajax en 0 ADO. De gek!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 december 2018 - 13:23   quote  deeplink  
lekker 4-1
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 02 december 2018 - 13:24   quote  deeplink  
Nu 4 - 1 , en op naar de 5 - 1.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 2 december 2019, 12:15); 5 - 1









0.0131251