BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (zondag 20 januari 2018, 16:45); 4 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2019 - 16:29   quote  deeplink  
f42d7d7de8f932044d3bdfbfa64670ec_XL.jpg

Ajax speelt deze week twee maal tegen Heerenveen. Beide wedstrijden worden thuis afgewerkt wat wel prettig is in het driedubbele programma van Ajax. Het eerste treffen met de Friezen is aankomende zondag voor de competitie. Ajax heeft het trainingskamp in Orlando met een goed gevoel afgesloten en keert op het oog fit en pijnvrij terug. Heerenveen bleef wat dichterbij en trainde in het uiterste zuid-oosten van Spanje in La Manga. De Friezen keerden zaterdag 12 januari terug en hadden vanzelfsprekend ook een geweldig trainingskamp, zoals elke club dat zal beaamen. Alleen Erik ten Hag was vooraf, en tijdens, het trainingskamp van Ajax kritisch. Ten Hag wilde eigenlijk niet transaltlantisch vliegen en toonde zich ook kritisch over oefenwedstrijden. Desondanks lijkt Ajax klaar voor de herstart van de competitie.

Ajax speelde in haar historie pas 61 duels tegen sc Heerenveen. Daarvan won Ajax er 42 en gingen er 10 (verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. Ik zeg pas, want hoewel de meesten Heerenveen niet beter kennen dan een Eredivisionist zijn de Friezen pas sinds begin jaren 90 een vaste kracht op het hoogste niveau. De voorgaande 5 seizoenen won Ajax 9 van de 10 onderlinge duels. Alleen in de uitwedstrijd van het seizoen 2013/14 leverde een gelijkspel op. Eerder dit seizoen won Ajax uit met 0-4 van Heerenveen en een veredeld Jong Ajax won in november met 3-2 een besloten oefenduel van de Friezen. Die uitslagen tonen dat duels tegen Heerenveen meestal veel goals opleveren. De afgelopen seizoenen leverde in 12 wedstrijden 42 goals voor en 11 tegen op. Een gemiddelde van bijna 4 voor en 1 tegen dus waarmee dit treffen een doelpuntrijke ontmoeting beloofd.

Heerenveen is een club in recessie. In het vorige decennium was 't Fean een subtopper met ambities om aan te sluiten bij de top 3. Ondertussen zijn de Superfriezen een anonieme middenmoter met teruglopende resultaten en supporterstotalen. Ook dit seizoen zet die trend zich voort en toont Heerenveen op een anonieme 10e plaats. De subtop is nog niet uit zicht, maar ook de onderste regionen zijn absoluut nog niet uit zicht. De Friezen zijn, na Ajax en PSV, aanvallend de beste ploeg van de Eredivisie met 36 goals voor met krijgen ook veel goals tegen. Alleen nummer laatste De Graafschap kreeg met tegentreffers dan de 39 van Heerenveen.

Heerenveen speelt meestal 4-3-3 met twee echte buitenspelers en twee controlerende middenvelders. Tegen Ajax zullen de vaste basiskrachten Kobayashi en Rienstra ontbreken die beide rood kregen in het laatste duel voor de winterstop. De topscorers Lammers (6) en Vlap (8) zijn er beide wel bij. Zeneli is echter de absolute topper bij Heerenveen. De Kosovaar bereidde al 10 treffers voor en is, samen met zijn 3 treffers, zonder twijfel de belangrijkste speler aan de kant van Heerenveen.

Ajax raakte Wober kwijt maar trok Magallan aan. Vooralsnog lijtk David Neres in Amsterdam te blijven. Desondanks lijkt de Braziliaan genoegen te moeten nemen met de reservebank aangezien Ajax zeer waarschijnlijk met Tadic en Ziyech op de flanken gaat beginnen. Eigenlijk kunnen we de opstelling al wel invullen en lijkt er weinig reden of noodzaak voor wijzigingen.

Eerder dit seizoen opende Schoen score op weergaloze wijze. Ziyech, Tadic en Dolberg maakte de andere goals in een wedstrijd die alleen de eerste helft het predicaat wedstrijd mocht dragen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 januari 2019 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 13 januari 2019 - 19:36   quote  deeplink  
Lekker leesvoer hoor Eide.

Deze moet simpelweg gewonnen worden.
Eide
 Eide - zondag 13 januari 2019 - 20:53   quote  deeplink  
Het bekerduel is 4 dagen later. Daar komt alleen een topic voor, geen nieuwe inhoud. Lijkt mij logisch.
Eide
 Eide - maandag 14 januari 2019 - 07:05   quote  deeplink  
Tagliafico is een vraagteken voor zondag. Nico heeft nog altijd wat last van zijn knie, net als voor de winterstop. Alternatieven zijn Mazraoui op links en Kristensen op rechts of Magallan centraal achterin en Blind op linksback.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 14 januari 2019 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2019 - 20:53 schreef Eide het volgende:
Het bekerduel is 4 dagen later. Daar komt alleen een topic voor, geen nieuwe inhoud. Lijkt mij logisch.
Was wel sneller klaar met lezen! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 14 januari 2019 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2019 - 07:05 schreef Eide het volgende:
Tagliafico is een vraagteken voor zondag. Nico heeft nog altijd wat last van zijn knie, net als voor de winterstop. Alternatieven zijn Mazraoui op links en Kristensen op rechts of Magallan centraal achterin en Blind op linksback.
Als die dan last had van een kwetsuur van voor de winterstop, waarom laat je hem dan spelen?
remco k
 remco k - maandag 14 januari 2019 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2019 - 08:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Als die dan last had van een kwetsuur van voor de winterstop, waarom laat je hem dan spelen?
Hij speelde ook niet tegen Utrecht toch?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 14 januari 2019 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2019 - 08:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelde ook niet tegen Utrecht toch?
Klopt, daarom snap ik niet dat hij nu twijfelgeval is. Heb je dan als Ajax zijnde niet teveel risico met hem genomen op trainingskamp?
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 14 januari 2019 - 12:50   quote  deeplink  
Als Ajax met een goed gevoel teruggekomen is uit Florida, dan moet het geen probleem zijn om twee keer van Heerenveen te winnen, en ook geen probleem opleveren tegen Feyenoord.
Eide
 Eide - maandag 14 januari 2019 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2019 - 08:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt, daarom snap ik niet dat hij nu twijfelgeval is. Heb je dan als Ajax zijnde niet teveel risico met hem genomen op trainingskamp?
Dat begrijp ik ook niet helemaal, tenzij hij door die botsing in het duel tegen Sao Paulo weer opnieuw last heeft gekregen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 14 januari 2019 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2019 - 16:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet helemaal, tenzij hij door die botsing in het duel tegen Sao Paulo weer opnieuw last heeft gekregen.
Dat zou kunnen ........ hmmmm ik vind dit een grondig onderzoek waardig.
Eide
 Eide - maandag 14 januari 2019 - 22:23   quote  deeplink  
Morten Thorsby, na Vlap en Lammers topscorer met 5 goals, is er niet bij tegen Ajax. De Noor, die om onnavolgbare redenen kon rekenen op interesse uit de Premier League en Serie A, heeft er voor gekozen transfervrij te vertrekken uit Heerenveen terwijl de Friezen hoopten hem nog te kunnen verkopen en wat aan hem te kunnen verdienen. Thorsby is daarom uit de selectie gezet tot nader order.
remco k
 remco k - dinsdag 15 januari 2019 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2019 - 18:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ........ hmmmm ik vind dit een grondig onderzoek waardig.
In de laatste oefenwedstrijd op het trainingskamp in Amerika, kwam de Argentijn 'kop tegen kop' met een speler van Sao Paulo en ging van het veld. Niet alleen uit voorzorg, hij had ook nog eens last van een 'opspelende knie', zei Ten Hag tegen de Telegraaf.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 januari 2019 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 januari 2019 - 08:04 schreef remco k het volgende:

[..]

In de laatste oefenwedstrijd op het trainingskamp in Amerika, kwam de Argentijn 'kop tegen kop' met een speler van Sao Paulo en ging van het veld. Niet alleen uit voorzorg, hij had ook nog eens last van een 'opspelende knie', zei Ten Hag tegen de Telegraaf.
Remco, je verpest mijn grondige onderzoek! ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 15 januari 2019 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 januari 2019 - 09:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Remco, je verpest mijn grondige onderzoek! ;-)
Ik dacht, ik help je ermee..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 januari 2019 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 januari 2019 - 10:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dacht, ik help je ermee..
Nee want het genoemde bericht is van Televaag en behalve dat ik mijn reet ermee afveeg is het vooral een krant van schreeuwen zonder stem! ;-)

Nu moet ik dat ook nog gaan weerleggen, dus kost het grondige onderzoek me zeker een half jaar! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 januari 2019 - 11:48   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 januari 2019 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 15 januari 2019 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 januari 2019 - 11:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee want het genoemde bericht is van Televaag en behalve dat ik mijn reet ermee afveeg is het vooral een krant van schreeuwen zonder stem! ;-)

Nu moet ik dat ook nog gaan weerleggen, dus kost het grondige onderzoek me zeker een half jaar! ;-)
Top. Ik hoor graag je bevindingen.
Eide
 Eide - vrijdag 18 januari 2019 - 14:09   quote  deeplink  
Tagliafico kan niet spelen zondag. Onana heeft griep en is een vraagteken.

Nico heeft nog steeds last van zijn knie. Hij viel bij het trainingskamp ook uit vanwege die knie. Hij is nog niet voldoende hersteld om te spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 januari 2019 door Eide --
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 18 januari 2019 - 18:22   quote  deeplink  
Laten we hem deze week maar sparen voor de klassieker van volgende week. Dan hebben we hem echt hard nodig. Onana is wel een probleem. Als die er niet bij is hebben we gewoon geen vervanger. Die tuinkabouter Lamprou kost gewoon punten. Onbegrijpelijk nogmaals dat we geen goede vervanger hebben op doel.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 19 januari 2019 - 21:49   quote  deeplink  
Ik denk 4-0 lekker de druk opvoeren, PSV moet later dan ons volgens mij.
remco k
 remco k - zondag 20 januari 2019 - 09:08   quote  deeplink  
Nee hoor. Psv hoeft zelden tot nooit na ons. Druk opvoeren is er vanaf onze kant dus niet bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 januari 2019 door remco k --
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 09:47   quote  deeplink  
DxTSwoJXcAU20hP?format=jpg&name=medium
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 januari 2019 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 januari 2019 - 21:49 schreef benjamin25 het volgende:
Ik denk 4-0 lekker de druk opvoeren, PSV moet later dan ons volgens mij.
Lijkt mij niet als je de laatste wedstrijd op zondag speelt ..........
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 13:15   quote  deeplink  
PSV speelt vandaag tegen Emmen, dus laten we ons vooral geen illusies maken. Ajax moet gewoon op eigen kracht alles winnen en dan zijn we er ook.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 januari 2019 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2019 - 13:15 schreef Eide het volgende:
PSV speelt vandaag tegen Emmen, dus laten we ons vooral geen illusies maken. Ajax moet gewoon op eigen kracht alles winnen en dan zijn we er ook.
Die pisboeren winnen gewoon met een nulletje of 6 verwacht ik.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 15:36   quote  deeplink  
DxXHy_BU0AE1qoN.jpg
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 15:36   quote  deeplink  
Toch wel opvallend dat Sinkgraven speelt en niet Magallan.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 16:19   quote  deeplink  
PSV komt niet verder dan 2-2 in Emmen. Ajax kan vandaag hele goede zaken doen. Winnen boys!
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 16:21   quote  deeplink  
Bij winst pakt Ajax vandaag de koppositie op doelsaldo. Wat een heerlijk begin van 2019 kan dit worden.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 16:23   quote  deeplink  
Het publiek en de spelers weten het ook al. Ik weet niet of dat goed of slecht is, maar er zal een sfeertje hangen straks.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 januari 2019 - 16:34   quote  deeplink  
Het zou geweldig zijn, als Ajax deze grote kans doet aangrijpen.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 16:40   quote  deeplink  
Onana naar binnen terwijl Lamprou wordt ingeschoten. Onana misschien dus niet fit genoeg.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 januari 2019 - 16:51   quote  deeplink  
Het is een kwestie van afwachten op de eerste doelpunt.
Pas daarna gaat de wedstrijd open, in plaats van gesloten blijven spelen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 januari 2019 - 17:00   quote  deeplink  
Hoppa!
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 17:00   quote  deeplink  
Lekkere start.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 17:01   quote  deeplink  
En dit is dan vreselijk zwak
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 januari 2019 - 17:01   quote  deeplink  
Ah kom op man
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 januari 2019 - 17:02   quote  deeplink  
Mooi, de 1-0, maar de 1-1 was zeker niet nodig geweest ! ! !
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 januari 2019 - 17:03   quote  deeplink  
Nou dit was weer goed. Lekker Tadic!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 januari 2019 - 17:04   quote  deeplink  
Toch nog 2-1 .
Laat nu maar eens zien dat we de stand verder kunnen uitbouwen.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 17:07   quote  deeplink  
En dan weer een prachtige goal.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 17:15   quote  deeplink  
Wat een blunder van Hahn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 januari 2019 - 17:15   quote  deeplink  
Lekkere blunder Warner
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 januari 2019 - 17:15   quote  deeplink  
Ondanks deze 3- 1 voorsprong, vond ik vooral de eerste 25 minuten niet echt geweldig om te zien. Toch nog teveel schoonheidsfoutjes, en 'n te laag voetbaltempo ! !
benjamin25
 benjamin25 - zondag 20 januari 2019 - 17:16   quote  deeplink  
Nou ik schakel dus net in lekker hoor psv gelijk. Ik dacht dat psv later moest maar vekeert gedacht. 3-1 voor lekker hoor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 januari 2019 - 17:17   quote  deeplink  
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 17:18   quote  deeplink  
Na de openingsfase wel een heel dominant Ajax. Niet heel goed, maar desondanks oppermachtig op het veld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 januari 2019 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 januari 2019 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2019 - 17:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN!!!
Dat kan nog beter worden, zolang we nog meer doelpunten maken.
Lekker voor de doelsaldo aan het einde van het seizoen.
Eide
 Eide - zondag 20 januari 2019 - 17:20   quote  deeplink  
PSV huurling Lammers is de enige bij Heerenveen die een beetje partij biedt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (zondag 20 januari 2018, 16:45); 4 - 4









0.0127289