BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie vertrekt er?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - woensdag 23 januari 2019 - 14:56   quote  deeplink  
Wat denken jullie? Dit team is een mooi team, maar bijna iedereen kan zomaar weggekocht worden.

Frenkie gaat ons verlaten, dat lijkt een kwestie van dagen. Mooi dat hij het seizoen afmaakt bij ons. Top kerel, het ga je goed! Ook klasse van Ajax dat ze duidelijk maken (en zich daar ook aan houden deze keer) dat er NIEMAND vertrekt in de winter. (op Wober na dan, maar daar heeft iedereen vrede mee denk ik. Goed bedrag voor ontvangen en een sterke, slimme centrale verdediger voor terug gekregen met meer ervaring..)

Hieronder de namen van al onze selectie spelers. Erachter of ik denk dat ze gaan vertrekken en voor hoeveel.

Onana - Ja, 20 miljoen
Lamprou - Nee
Kotarski - Nee
Kristensen - Misschien, 8-10 miljoen
Veltman - Misschien, 6-10 miljoen
De Ligt - Ja, 60-80 miljoen
Sinkgraven - Nee
Mazraoui - Nee
Magallan - Nee
Blind - Nee
Schuurs - Nee
Tagliafico - Misschien, 15-20 miljoen
Vd Beek - Misschien, 15-20 miljoen
Eiting - Nee
Labyad - Nee
Schone - Nee
De Jong - Al bijna weg, 90! miljoen
Ziyech - Ja, 25-35 miljoen
De Wit - Nee
Neres - Misschien, 30-40 miljoen
Huntelaar - Nee
Tadic - Nee
Bande - Nee
Dolberg - Nee
Cerny - Nee

Als ik gelijk heb, en ik tel het minimale verwachtte geldbedrag komt er in totaal 269 miljoen binnen. Maar serieus, dan hebben we echt een probleem...
Loetje
 Loetje - woensdag 23 januari 2019 - 15:43   quote  deeplink  
Bind me er niet op vast, maar zag net op Twitter dat een vaste volger van Barca meld dat er om 17.00 een persmoment daar is. Maar neem het alsjeblieft met een grote korrel zout
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 23 januari 2019 - 19:04   quote  deeplink  
Lamprou, nee???? Optyfen met dat gedrocht! Vies smerig kut kakkerlakje!
AkaS
 AkaS - donderdag 24 januari 2019 - 10:23   quote  deeplink  
Het is dat de goede zaken zo extreem goed uitpakken en daarmee de rest naar de achtergrond verdringen. Maar God wat heeft Overmars toch ook steken laten vallen. En alle hosanna ten spijt.... we hebben nog meer geld dan dat we al hadden, máár kampioen worden de eerste keer weer in 5 jaar is het doel...

Ten Hag... zo weten ingewijden is niet de gewéldige trainer waar hij door de CL resulaten credits voor krijgt... Hij ligt nog altijd niet best en blijft cruciale inschattingsfouten maken.

Wie vertrekt... Beter wie blijft... Ik zou graag zien dat Overmars karakter toont en naast Magallan nog een goede cv aantrekt, Ik zou Denswill graag terug willen zien en een centrum met Magallan vormen.

Tagliafico en Mazraoui onder géén beding laten gaan!!!

Geldt ook voor Donny, laat Donny volgens seizoen DE DON zijn op het middenveld! En helaas zal Blind daar ook bij moeten... En daarom nog een goede aankoop om het middenveld compleet te maken...

Neres... behouden!!! Volgend seizoen basisplaats en een heel jaar knallen samen met Tadic en een van de spitsen die we hebben... of stunten door Suárez terug te halen... En last but not least... een goede vervanger voor Onana want ook hij is onhoudbaar!

.......... Aankoop...............

......Magallan....Denswill.......

Mazraoui...............Tagliafico

.............DE DON...............

....Aankoop............Blind......

Neres........................Tadic

..............Suárez..............

Veltman, Labyad, Eiting, Lamprou, Schöne, Sinkgraven en ten Hag niet goed genoeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 januari 2019 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 10:23 schreef AkaS het volgende:
Het is dat de goede zaken zo extreem goed uitpakken en daarmee de rest naar de achtergrond verdringen. Maar God wat heeft Overmars toch ook steken laten vallen. En alle hosanna ten spijt.... we hebben nog meer geld dan dat we al hadden, máár kampioen worden de eerste keer weer in 5 jaar is het doel...

Ten Hag... zo weten ingewijden is niet de gewéldige trainer waar hij door de CL resulaten credits voor krijgt... Hij ligt nog altijd niet best en blijft cruciale inschattingsfouten maken.

Wie vertrekt... Beter wie blijft... Ik zou graag zien dat Overmars karakter toont en naast Magallan nog een goede cv aantrekt, Ik zou Denswill graag terug willen zien en een centrum met Magallan vormen.

Tagliafico en Mazraoui onder géén beding laten gaan!!!

Geldt ook voor Donny, laat Donny volgens seizoen DE DON zijn op het middenveld! En helaas zal Blind daar ook bij moeten... En daarom nog een goede aankoop om het middenveld compleet te maken...

Neres... behouden!!! Volgend seizoen basisplaats en een heel jaar knallen samen met Tadic en een van de spitsen die we hebben... of stunten door Suárez terug te halen... En last but not least... een goede vervanger voor Onana want ook hij is onhoudbaar!

.......... Aankoop...............

......Magallan....Denswill.......

Mazraoui...............Tagliafico

.............DE DON...............

....Aankoop............Blind......

Neres........................Tadic

..............Suárez..............

Veltman, Labyad, Eiting, Lamprou, Schöne, Sinkgraven en ten Hag niet goed genoeg.
Je wil toch vooruit? Hoezo dan Denswill?

En Blind als een aanvallende middenvelder? Heb je gezopen?
AkaS
 AkaS - donderdag 24 januari 2019 - 15:09   quote  deeplink  
Hahahaha ja ik heb gezopen. En jij het nog nooit gesnopen!

Denswill is veel beter dan hij credits voor krijgt. Is gegroeid in volwassenheid en bekend met het Ajax spel.

Blind halen voor 20mln+ dan heb je pas echt gezopen. Deze niets toevoegende druiloor speelt wat mij betreft helemaal niet maar gezien zijn prijskaartje zal hij altijd moeten spelen... En als linkshalf kan hij blijven hangen als onze Argentijnse held over hem heen dendert!!!

Wat had hij weer toegevoegde waarde in de 4-4 !!! Waar is deze slome voor gehaald... juist om tijdens dit soort wedstrijden het voortouw te nemen en deze decepties te voorkomen!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 januari 2019 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 15:09 schreef AkaS het volgende:
Hahahaha ja ik heb gezopen. En jij het nog nooit gesnopen!

Denswill is veel beter dan hij credits voor krijgt. Is gegroeid in volwassenheid en bekend met het Ajax spel.

Blind halen voor 20mln+ dan heb je pas echt gezopen. Deze niets toevoegende druiloor speelt wat mij betreft helemaal niet maar gezien zijn prijskaartje zal hij altijd moeten spelen... En als linkshalf kan hij blijven hangen als onze Argentijnse held over hem heen dendert!!!

Wat had hij weer toegevoegde waarde in de 4-4 !!! Waar is deze slome voor gehaald... juist om tijdens dit soort wedstrijden het voortouw te nemen en deze decepties te voorkomen!!!
Het hele elftal slecht, een linksback naast hem die niets kan, en jij geeft hem, maar dan ook echt alleen hem er de schuld van op het veld. Oja, en Ten Hag natuurlijk.

Mooi is dat, iedere keer als het even iets minder gaat of er gebeurt iets negatiefs ben je er om te bashen,m al het positieve benoem je niet eens..
AkaS
 AkaS - donderdag 24 januari 2019 - 16:05   quote  deeplink  
Volgens mij is Blind de duurste aankoop van Ajax uit de geschiedenis en ik snap werkelijk waar niet dat je zóveel geld betaald voor iemand met zijn capteiten en beperkingen. Maar als je je duurste aankoop doet moet je dat kunnen onderbouwen lijkt mij. Zijn ervaring moet dit zijn waardoor het overvaren team evenwichtiger presteert, lees niet tegen onnodige zeperds aanloopt...

Hij liep weer eens voorop bij goal 1 en 2 van Heerenveen. Niks toegevoegde waarde.

Hij is als een spits die louter de 4-0 of 5-0 scoort maar nooit de eerste of beslissende en met zo'n transfersom moet dat wel.

En als je dit niet wilt toegeven bloedzuiger, lik dan maar me reet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 januari 2019 door AkaS --
JOOD
 JOOD - donderdag 24 januari 2019 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 16:05 schreef AkaS het volgende:
Volgens mij is Blind de duurste aankoop van Ajax uit de geschiedenis en ik snap werkelijk waar niet dat je zóveel geld betaald voor iemand met zijn capteiten en beperkingen. Maar als je je duurste aankoop doet moet je dat kunnen onderbouwen lijkt mij. Zijn ervaring moet dit zijn waardoor het overvaren team evenwichtiger presteert, lees niet tegen onnodige zeperds aanloopt...

Hij liep weer eens voorop bij goal 1 en 2 van Heerenveen. Niks toegevoegde waarde.

Hij is als een spits die louter de 4-0 of 5-0 scoort maar nooit de eerste of beslissende en met zo'n transfersom moet dat wel.

En als je dit niet wilt toegeven bloedzuiger, lik dan maar me reet!
Hij is een prima speler voor Ajax 1. Maar dan moet Ten Hag hem wel gebruiken op zijn sterke punten, en zijn zwakkere punten afschermen. Blind is de ideale nummer 6.

Je opmerking over Denswil zou ik zeker toejuichen, al weet ik niet of Alderweireld/Vertonghen haalbaar zijn...
JOOD
 JOOD - donderdag 24 januari 2019 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 16:05 schreef AkaS het volgende:
Volgens mij is Blind de duurste aankoop van Ajax uit de geschiedenis en ik snap werkelijk waar niet dat je zóveel geld betaald voor iemand met zijn capteiten en beperkingen. Maar als je je duurste aankoop doet moet je dat kunnen onderbouwen lijkt mij. Zijn ervaring moet dit zijn waardoor het overvaren team evenwichtiger presteert, lees niet tegen onnodige zeperds aanloopt...

Hij liep weer eens voorop bij goal 1 en 2 van Heerenveen. Niks toegevoegde waarde.

Hij is als een spits die louter de 4-0 of 5-0 scoort maar nooit de eerste of beslissende en met zo'n transfersom moet dat wel.

En als je dit niet wilt toegeven bloedzuiger, lik dan maar me reet!
Kijk vanavond maar! Hij staat op 6...
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 16:05 schreef AkaS het volgende:
Volgens mij is Blind de duurste aankoop van Ajax uit de geschiedenis en ik snap werkelijk waar niet dat je zóveel geld betaald voor iemand met zijn capteiten en beperkingen. Maar als je je duurste aankoop doet moet je dat kunnen onderbouwen lijkt mij. Zijn ervaring moet dit zijn waardoor het overvaren team evenwichtiger presteert, lees niet tegen onnodige zeperds aanloopt...

Hij liep weer eens voorop bij goal 1 en 2 van Heerenveen. Niks toegevoegde waarde.

Hij is als een spits die louter de 4-0 of 5-0 scoort maar nooit de eerste of beslissende en met zo'n transfersom moet dat wel.

En als je dit niet wilt toegeven bloedzuiger, lik dan maar me reet!
Tering man. Doe toch eens normaal joh.
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 20:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Kijk vanavond maar! Hij staat op 6...
Ajax speelt helemaal niet meer met een echte 6. Al even niet meer trouwens. We hebben twee defensieve middenvelders die beiden goed moeten zijn aan de bal.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 25 januari 2019 - 10:36   quote  deeplink  
Wat ik me afvraag, wie komt eraan van uit de jeugd om deze helden (de Jong, de Ligt en in mindere mate vd Beek) op te vangen?

Was dit een eenmalig ding?, of wordt het structureel?

Ajax is toch Ajax. Varen ze een nieuwe koers door alles op te vangen met aankopen nu het geld er is? of kiezen ze toch weer voor eigen jeugd?
Eide
 Eide - vrijdag 25 januari 2019 - 11:03   quote  deeplink  
Iemand als De Ligt is een extreem talent waarvan je er slechts zelden eentje hebt. Hij is eigenlijk pas de eerste sinds Sneijder en Van der Vaart die echt via de opleiding zo'n hoog niveau haalt. Als je als hele Nederlandse voetbalnatie 3 of 4 van dergelijke extreme talenten tegelijkertijd op een hoog niveau hebt ben je al goed bezig. Dat Ajax Frenkie destijds heeft gescout en overgenomen was daarom ook wel een meesterzet.

Ik denk dus ook niet dat je structureel dit soort talenten kan opleiden. Dit zijn jongens waarvan je er misschien 1 of 2 van hebt per generatie, niet per jeugdlichting. Wat structureel moet worden zijn de gasten die om zo'n jongen heen bewegen. De Heitinga's, Huntelaars en Van de Beeken van deze wereld.

Daarnaast is het wel koffiedik kijken hoe jongens zich ontwikkelen. Zo was Mazraoui de laatste van zijn lichting die een contract kreeg en is hij jaar na jaar op het randje doorgestroomd. Zijn doorbraak was echt verrassend. Daar staat bijvoorbeeld Cerny tegenover die geroemd is als een extreem talent maar moeite heeft dat waar te maken.

De grootste talenten in de huidige opleiding zijn zonder twijfel Gravenberch en Unuvar. El Maach vind ik een hele talentvolle keeper die de laatste tijd veel progressie maakt.

Daarnaast zijn verschillende jongens als heel jong naar buitenlandse clubs gegaan. De meeste floppen, maar jongens als een Xavi Simons (Barca), Joshua Zirkzee (Bayern) en Daishawn Redan (Chelsea) lijken goed op weg te zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 januari 2019 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 25 januari 2019 - 17:06   quote  deeplink  
Ik ben heel erg benieuwd wie er nog weggaan.
Onana, Ziyech, de Ligt, en Neres ? Ajax zal wel hele goede spelers voor terug moeten halen.

Van mij mag onder ander Celvin Stengs van AZ komen.
Ook schijnt Ajax bezig te zijn met een 19-jarige speler van Bayern München.

Afwachten maar ! ! !
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 26 januari 2019 - 22:18   quote  deeplink  
Waarom lult iedereen nog steeds over spelers van AZ. Hebben al vaker bewezen het bij Ajax niet te redden!!
Eide
 Eide - zaterdag 26 januari 2019 - 22:21   quote  deeplink  
Ik ben sowieso heel sceptisch over het halen van spelers uit de Eredivisie, extreme uitzonderingen als Ziyech daargelaten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 26 januari 2019 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2019 - 22:21 schreef Eide het volgende:
Ik ben sowieso heel sceptisch over het halen van spelers uit de Eredivisie, extreme uitzonderingen als Ziyech daargelaten.
Ik ook, maar dat roep ik al een paar jaar.
nummer10
 nummer10 - zondag 27 januari 2019 - 02:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 15:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Het hele elftal slecht, een linksback naast hem die niets kan, en jij geeft hem, maar dan ook echt alleen hem er de schuld van op het veld. Oja, en Ten Hag natuurlijk.

Mooi is dat, iedere keer als het even iets minder gaat of er gebeurt iets negatiefs ben je er om te bashen,m al het positieve benoem je niet eens..
serieus sinkgraven afbranden ? die tuinkabouter was het probleem, en dat je met 10 man speelde... geen spits.. ohja en geen keeper maakt het 9 vs 11
nummer10
 nummer10 - zondag 27 januari 2019 - 02:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2019 - 22:21 schreef Eide het volgende:
Ik ben sowieso heel sceptisch over het halen van spelers uit de Eredivisie, extreme uitzonderingen als Ziyech daargelaten.
die jap dan ?
Eide
 Eide - zondag 27 januari 2019 - 03:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 02:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die jap dan ?
Is die echt zo bijzonder dan? Gaat die Ajax naar een hoger niveau tillen? Ik heb daar wel vraagtekens bij, zeker als er hoofdprijzen gevraagd worden.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 11:06   quote  deeplink  
In de Eredivisie zijn er 3 spelers die Ajax zou kunnen gebruiken en dat zijn Bergwijn, Hendrix (ondergewaardeerd als wat en een type wat we niet hebben) en een beetje Luuk de Jong voor bepaald soort situaties. Op alle andere posities hebben wij de beste speler. Nu nog het beste team zijn...
hjf
 hjf - zondag 27 januari 2019 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 11:06 schreef Loetje het volgende:
In de Eredivisie zijn er 3 spelers die Ajax zou kunnen gebruiken en dat zijn Bergwijn, Hendrix (ondergewaardeerd als wat en een type wat we niet hebben) en een beetje Luuk de Jong voor bepaald soort situaties. Op alle andere posities hebben wij de beste speler. Nu nog het beste team zijn...
Calvin Stengs voor de nabije toekomst?
hjf
 hjf - zondag 27 januari 2019 - 11:11   quote  deeplink  
Het beste is gewoon de salarissen van de dragende spelers verdrievoudigen en twee jaar verlengen. Hoef je er namelijk niet over na te denken wie je moet halen.
Brandje
 Brandje - zondag 27 januari 2019 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2019 - 14:56 schreef JOOD het volgende:
Wat denken jullie? Dit team is een mooi team, maar bijna iedereen kan zomaar weggekocht worden.

Frenkie gaat ons verlaten, dat lijkt een kwestie van dagen. Mooi dat hij het seizoen afmaakt bij ons. Top kerel, het ga je goed! Ook klasse van Ajax dat ze duidelijk maken (en zich daar ook aan houden deze keer) dat er NIEMAND vertrekt in de winter. (op Wober na dan, maar daar heeft iedereen vrede mee denk ik. Goed bedrag voor ontvangen en een sterke, slimme centrale verdediger voor terug gekregen met meer ervaring..)

Hieronder de namen van al onze selectie spelers. Erachter of ik denk dat ze gaan vertrekken en voor hoeveel.

Onana - Ja, 20 miljoen
Lamprou - Nee
Kotarski - Nee
Kristensen - Misschien, 8-10 miljoen
Veltman - Misschien, 6-10 miljoen
De Ligt - Ja, 60-80 miljoen
Sinkgraven - Nee
Mazraoui - Nee
Magallan - Nee
Blind - Nee
Schuurs - Nee
Tagliafico - Misschien, 15-20 miljoen
Vd Beek - Misschien, 15-20 miljoen
Eiting - Nee
Labyad - Nee
Schone - Nee
De Jong - Al bijna weg, 90! miljoen
Ziyech - Ja, 25-35 miljoen
De Wit - Nee
Neres - Misschien, 30-40 miljoen
Huntelaar - Nee
Tadic - Nee
Bande - Nee
Dolberg - Nee
Cerny - Nee

Als ik gelijk heb, en ik tel het minimale verwachtte geldbedrag komt er in totaal 269 miljoen binnen. Maar serieus, dan hebben we echt een probleem...
Zulke topics zijn leuk maar hebben weinig zin want een niemand weet wie er vertrekt en twee ik vind je bedragen persoonlijk aan de lage kant. Zeker voor Nico en Donny. No way dat Ajax basisspelers voor onder de 20 miljoen weg doet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 januari 2019 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zondag 27 januari 2019 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 11:06 schreef Loetje het volgende:
In de Eredivisie zijn er 3 spelers die Ajax zou kunnen gebruiken en dat zijn Bergwijn, Hendrix (ondergewaardeerd als wat en een type wat we niet hebben) en een beetje Luuk de Jong voor bepaald soort situaties. Op alle andere posities hebben wij de beste speler. Nu nog het beste team zijn...
Komop Loetje! Hendrix. Leuk stofzuigerdje maar voor ons spel totaal niet geschikt. Ook huil de Jong is niet geschikt voor ons spel want de toevoer is minder bij ons dan bij psv. Bergwijn is een prima speler maar ik weet zeker dat een Neres over een heel seizoen minimaal evenveel rendement heeft.
Brandje
 Brandje - zondag 27 januari 2019 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 11:11 schreef hjf het volgende:
Het beste is gewoon de salarissen van de dragende spelers verdrievoudigen en twee jaar verlengen. Hoef je er namelijk niet over na te denken wie je moet halen.
Gelijk maar verdrievoudigen. Toe maar. Dan nog Ben je in beste geval gelijkwaardig dan de topcompetities.
Brandje
 Brandje - zondag 27 januari 2019 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 02:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

serieus sinkgraven afbranden ? die tuinkabouter was het probleem, en dat je met 10 man speelde... geen spits.. ohja en geen keeper maakt het 9 vs 11
Ja mag dat niet? Sinkgraven stond bij twee goals totaal verkeerd op gesteld dus die speelde net zo dramatisch als Lamprou.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 11:10 schreef hjf het volgende:

[..]

Calvin Stengs voor de nabije toekomst?
Kan, maar risico is veel en veel te groot, aangezien de transfers van AZ naar Ajax ten eerste vrijwel structureel mislukken en ten tweede, Ajax dusdanig goede spelers zal verkopen, dat je spelers moet terughalen die er vrijwel zeker direct kunnen staan en dat is hij zeker niet. Speelde tegen Utrecht voor het eerst sinds zijn blessure weer een goede wedstrijd. Dat kan je gewoon niet doen, kost waarschijnlijk nu al tussen de 9 en 13 miljoen denk ik.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 12:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Komop Loetje! Hendrix. Leuk stofzuigerdje maar voor ons spel totaal niet geschikt. Ook huil de Jong is niet geschikt voor ons spel want de toevoer is minder bij ons dan bij psv. Bergwijn is een prima speler maar ik weet zeker dat een Neres over een heel seizoen minimaal evenveel rendement heeft.
Daar gaat het dus ook om maatje. Wij spelen totaal anders maar krijgen werkelijk alles op de counter tegen. Dan is een ordinaire stofzuiger voor je verdediging echt heel handig en die hebben we totaal niet, maar dat is mijn mening he, vat het ook vanuit die kant op.

Ook toen De Jong niet meer scoorde, heb ik hem benoemd als de belangrijkste voorin daar. Hij laat hun echt beter spelen. Houdt ballen bij en is technisch dan weer niet zo vaardig. Echter, wij houden voorin geen bal vast en missen nogal eens wat stoomkracht daar. Aangezien je die techniek met de jongens er om heen ruimschoots opgevangen kan worden en zowel Huntelaar als Dolberg nogal eens onzichtbaar is, is dat ook mijn reden om hem te noemen.

Bergwijn is een jongen die zich nog wekelijks ontwikkeld. Wordt beter en heeft veel variatie in het spel. Is snel, kan binnen en buitenom en heeft oog voor de assist. Lozano daarintegen vind ik een overschat ventje die zich zelden bewezen heeft in grote wedstrijden.

Maar nogmaals, dit ben ik he...
hjf
 hjf - zondag 27 januari 2019 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 12:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daar gaat het dus ook om maatje. Wij spelen totaal anders maar krijgen werkelijk alles op de counter tegen. Dan is een ordinaire stofzuiger voor je verdediging echt heel handig en die hebben we totaal niet, maar dat is mijn mening he, vat het ook vanuit die kant op.

Ook toen De Jong niet meer scoorde, heb ik hem benoemd als de belangrijkste voorin daar. Hij laat hun echt beter spelen. Houdt ballen bij en is technisch dan weer niet zo vaardig. Echter, wij houden voorin geen bal vast en missen nogal eens wat stoomkracht daar. Aangezien je die techniek met de jongens er om heen ruimschoots opgevangen kan worden en zowel Huntelaar als Dolberg nogal eens onzichtbaar is, is dat ook mijn reden om hem te noemen.

Bergwijn is een jongen die zich nog wekelijks ontwikkeld. Wordt beter en heeft veel variatie in het spel. Is snel, kan binnen en buitenom en heeft oog voor de assist. Lozano daarintegen vind ik een overschat ventje die zich zelden bewezen heeft in grote wedstrijden.

Maar nogmaals, dit ben ik he...
Bergwijn is nu al niet meer haalbaar, omdat o.a. Man United achter hem aan zit. Bovendien gaan die pisboeren hun beste speler niet aan de grote concurrent verkopen. Maar je hebt volkomen gelijk dat hij de versterking voor ons zou zijn.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 02:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

serieus sinkgraven afbranden ? die tuinkabouter was het probleem, en dat je met 10 man speelde... geen spits.. ohja en geen keeper maakt het 9 vs 11
https://www.ajax1.nl/honderd-keer-kasper-dolberg-ondanks-kritiek-effectiever-dan-ooit/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Prettige wedstrijd.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 12:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kan, maar risico is veel en veel te groot, aangezien de transfers van AZ naar Ajax ten eerste vrijwel structureel mislukken en ten tweede, Ajax dusdanig goede spelers zal verkopen, dat je spelers moet terughalen die er vrijwel zeker direct kunnen staan en dat is hij zeker niet. Speelde tegen Utrecht voor het eerst sinds zijn blessure weer een goede wedstrijd. Dat kan je gewoon niet doen, kost waarschijnlijk nu al tussen de 9 en 13 miljoen denk ik.
Ik denk dat dit soort jongens best gehaald kunnen worden. Maar niet om er direct te staan. Dus jong genoeg weghalen dat ze nog A1 of jong Ajax gaan spelen een seizoen. Daarna moeten ze er goed genoeg voor kunnen zijn. Zo niet weer wegdoen.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat dit soort jongens best gehaald kunnen worden. Maar niet om er direct te staan. Dus jong genoeg weghalen dat ze nog A1 of jong Ajax gaan spelen een seizoen. Daarna moeten ze er goed genoeg voor kunnen zijn. Zo niet weer wegdoen.
Even van het ergste uitgaan he, je wordt 2e en verliest dus niet alleen De Jong, maar ook De Ligt, Ziyech en Onana... Die 4 zie ik sowieso vertrekken... Dan moet je aangezien die gasten op iedere linie cruciaal waren, ook zorgen dat je daar zo zeker mogelijk op in gaat kopen en dan zou je bijvoorbeeld Stengs als een 5e speler erbij kunnen doen. Maar die eerste 4 moet je met zoveel mogelijk zekerheid oplossen, voor zover dat kan.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 12:44 schreef hjf het volgende:

[..]

Bergwijn is nu al niet meer haalbaar, omdat o.a. Man United achter hem aan zit. Bovendien gaan die pisboeren hun beste speler niet aan de grote concurrent verkopen. Maar je hebt volkomen gelijk dat hij de versterking voor ons zou zijn.
Op dat eerste doel ik ook niet hoor, maar puur op de algemene kwestie wie ons beter zou maken uit de Eredivisie.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 14:23   quote  deeplink  
Maar even hardop te denken, Ziyech opvangen met Pavon, De Ligt met Alderweireld of Vertonghen, De Jong misschien met Tielemans of DenDoncker en Onana met Zoet...

Waarschijnlijk allemaal onmogelijk en de laatste misschien lachwekkend voor sommige. Maar Zoet is wel een goede keeper en beter of gelijkwaardig aan Onana haal je niet. Dus haal je de op een na beste en je verzwakt je concurrent.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:23 schreef Loetje het volgende:
Maar even hardop te denken, Ziyech opvangen met Pavon, De Ligt met Alderweireld of Vertonghen, De Jong misschien met Tielemans of DenDoncker en Onana met Zoet...

Waarschijnlijk allemaal onmogelijk en de laatste misschien lachwekkend voor sommige. Maar Zoet is wel een goede keeper en beter of gelijkwaardig aan Onana haal je niet. Dus haal je de op een na beste en je verzwakt je concurrent.
Pavon is toch helemaal niet meer haalbaar voor Ajax. Daar zijn biedingen van 20 plus geweigerd.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:29   quote  deeplink  
Ook bij psv gaan er een aantal weg.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Pavon is toch helemaal niet meer haalbaar voor Ajax. Daar zijn biedingen van 20 plus geweigerd.
Klopt, echter is die inmiddels ouder en de clubs ietwat minder geïnteresseerd. Daarin durf ik te stellen dat als Overmars zo doorgaat, een transfer van 25 miljoen inkomend ook gaat komen. Al ben ik daar fel tegenstander van.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 31 januari 2019 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:23 schreef Loetje het volgende:
Maar even hardop te denken, Ziyech opvangen met Pavon, De Ligt met Alderweireld of Vertonghen, De Jong misschien met Tielemans of DenDoncker en Onana met Zoet...

Waarschijnlijk allemaal onmogelijk en de laatste misschien lachwekkend voor sommige. Maar Zoet is wel een goede keeper en beter of gelijkwaardig aan Onana haal je niet. Dus haal je de op een na beste en je verzwakt je concurrent.
Ik lees dit net pas, maar meen je het nou echt wat je zegt van Zoet?
JOOD
 JOOD - donderdag 31 januari 2019 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt, echter is die inmiddels ouder en de clubs ietwat minder geïnteresseerd. Daarin durf ik te stellen dat als Overmars zo doorgaat, een transfer van 25 miljoen inkomend ook gaat komen. Al ben ik daar fel tegenstander van.
Laat maar komen voor 25 miljoen. Investeren noemen ze dat. Over 2 jaar 2-3x zoveel waard
remco k
 remco k - vrijdag 01 februari 2019 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 januari 2019 - 23:02 schreef JOOD het volgende:

[..]

Laat maar komen voor 25 miljoen. Investeren noemen ze dat. Over 2 jaar 2-3x zoveel waard
Die is voor dat geld noet haalbaar. Afgelopen zoner nog werden vergelijkbare biedingen zonder issue afgeslagen en werden bedragen van 40 miljoen plus genoemd.
JOOD
 JOOD - vrijdag 01 februari 2019 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 februari 2019 - 07:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Die is voor dat geld noet haalbaar. Afgelopen zoner nog werden vergelijkbare biedingen zonder issue afgeslagen en werden bedragen van 40 miljoen plus genoemd.
Dan is hij te duur helaas.
remco k
 remco k - vrijdag 01 februari 2019 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 februari 2019 - 08:06 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dan is hij te duur helaas.
En heel eerlijk, zo bijzonder vind ik hem helemaal niet.
JOOD
 JOOD - vrijdag 01 februari 2019 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 februari 2019 - 09:58 schreef remco k het volgende:

[..]

En heel eerlijk, zo bijzonder vind ik hem helemaal niet.
Kan, heb hem niet zien spelen. Weet alleen dat hij heel gewild is in Europa. Dat is meestal niet voor niets.

En als we nou een echte versterking kunnen kopen uit Brazilie/Argentinie voor 25 miljoen. Zou je dat te veel vinden op dit moment?
remco k
 remco k - vrijdag 01 februari 2019 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 februari 2019 - 11:53 schreef JOOD het volgende:

[..]

Kan, heb hem niet zien spelen. Weet alleen dat hij heel gewild is in Europa. Dat is meestal niet voor niets.

En als we nou een echte versterking kunnen kopen uit Brazilie/Argentinie voor 25 miljoen. Zou je dat te veel vinden op dit moment?
Ik ben niet zo moeilijk, het moet passen in het financiele plaatje van de club..

En Ajax laat met jongens als Tagliafico, Neres en Sanchez zien dat ze echt geen 25 miljoen hoeven te kosten.

Uiteindelijk moet Ajax gezond blijvenen haar eigen identiteit niet verliezen, en vanuit daar moeten de beste spelers op het veld staan.

Neem PSG, ooit een prachtige club in Parijs met een grote groep supporters van eigen bodem. Nu is het een grote koopclub geworden zonder identiteit, heel erg veel supporters van voorheen hebben helemaal niets meer met de club, daarom mag je nooit je eigen identiteit verliezen.

Dus ja, misschien loopt er wel wat in de jeugd, Gravenberg en Unuvar schijnen er echt aan te komen.

Tadic is daarnaast al gehaald als vervanger van Ziyech, het lijkt mij dus onlogisch om daar dan nog iemand voor te halen.
AkaS
 AkaS - woensdag 27 maart 2019 - 08:19   quote  deeplink  
Gravenberch onder contract bij Raiola... Ongelofelijk hoe krijgt deze man het iedere keer weer voor elkaar.

En wat zijn die talenten die vroegtijdig via hem weggesluist worden toch allemaal goed terechtgekomen!!!

Maar goed...

Blijf hopen dat ten Hag ergens een niet te weigeren aanbieding krijgt;-)
p111
 p111 - woensdag 27 maart 2019 - 12:59   quote  deeplink  
Helaas,maar al eerder geopperd misschien in de huishoudelike reglementen neerzetten dat er met spelers die Rioolrat nemen niet onderhandeld word.
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2019 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2019 - 12:59 schreef p111 het volgende:
Helaas,maar al eerder geopperd misschien in de huishoudelike reglementen neerzetten dat er met spelers die Rioolrat nemen niet onderhandeld word.
Dan gaan al die spelers dus allemaal weg, vaak spelers die wij graag uit de handen houden van Chelsea en PSg en dat soort clubs..
Blijft een lastig verhaal hoor..
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 29 maart 2019 - 13:32   quote  deeplink  
Ondanks dat er (enkele) spelers wel zullen gaan vertrekken, ben ik erg blij te horen dat Onnana zijn contract verlegt heeft. Ajax is goed bezig vindt ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie vertrekt er?









0.0071818