BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Fortuna (zondag 10 maart 2019, 16:45); 4 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 08 maart 2019 - 13:03   quote  deeplink  
Ajax-Fortuna-Live-Stream-10-maart-2019.jpg

Fortuna thuis is misschien wel een lastigere wedstrijd dan Real Madrid uit. Het klinkt gek, maar na de absolute topwedstrijd in Bernabeau is Fortuna thuis niet zo'n aansprekend affiche. Toch moet Ajax op zondag hetzelfde kunnen opbrengen als afgelopen zondag om ook op koers te blijven in de titelstrijd. PSV speelt op zaterdag tegen het kansloze NAC en zal dus waarschijnlijk geen punten verspelen. Foruna strijd juist om uit degradatiezorgen te blijven in een enorme middenmoot die allemaal dicht bij elkaar staan.

Ajax speelde 40 maal eerder tegen Fortuna. Ajax won 30 keer, speelde 5 keer gelijk en verloor 5 duels. Het laatste puntverlies was een 1-1 gelijkspel in 2002, het laatste seizoen dat Fortuna Eredivisie speelde voor de promotie van vorig seizoen. Het laatste puntverlies op eigen veld van in 1999 toen Fortuna in de ArenA met 1-3 won. Eerder dit seizoen werd het op het kunstgras van Sittard 0-2 voor Ajax.

Fortuna draait eigenlijk een uitstekend seizoen en concurreert met gekende Eredivisieploegen als Willem II, PEC Zwolle en ADO Den Haag. De verschillen in de middenmoot zijn echter uitermate klein. Het gat met nummer 17 De Graafschap is slechts 4 punten. Andersom is het gat met het linkerrijtje, nummer 9 Heerenveen, ook slechts 4 punten. Fortuna heeft dus alle kansen op lijfsbehoud waarmee de doelstelling voor dit seizoen ruimschoots binnen bereik ligt voor de Limburgers. Wat statistisch opvalt is dat Fortuna erg makkelijk scoort maar ook veel tegentreffers incasseerden. De Limburgers hebben het net al 40 keer gevonden waarmee ze een subtopper zijn in aanvallend opzicht. 56 tegentreffers betekent echter dat ze ook de meest gepasseerde ploeg zijn, samen met NAC en Emmen.

Fortuna speelt normaal gesproken in een 4-3-3 maar heeft ook verschillende varianten met 2 aanvallers gebruikt. Eerder dit seizoen speelde Fortuna tegen Ajax in een 4-3-1-2 formatie. Tegen PSV hanteerde Rene Eijer respectievelijk een 4-3-1-2 en een 4-5-1 formatie. De Limburgers verloren al deze duels. Linkeraanvaller Lamprou is de topscorer met 7 goals, gevolgd door de handige spits Novakovich met 6 treffers. Middenvelders Diemers en El Massaoudi staan beide op 5, net als de anders pits Stokkers. Diemers heeft 6 assists op zijn naam, Lamprou staat op 5. Dit toont vooral dat Fortuna veel scorend vermogen in de voorhoede heeft en het vooral leunt op de voorwaartse kwaliteit.

Ajax is ongeschonden uit het duel met Real Madrid gekomen. Nu breekt een drukke periode aan waarin Ajax in een week tijd tegen Fortuna, Pec Zwolle en AZ speelt. De vraag is vooral toch of Ten Hag toch weer gaat proberen te rouleren in zijn selectie en spelers rust gaat geven. Gezien eerdere ervaringen lijkt het voor de hand te liggen dat Ten Hag niet te veel aan zijn basis toornt en vooral met wissels gedurende wedstrijden spelers rust zal proberen te gunnen. Tadic is nummer 2 op de topscorerslijst in Nederland en zal waarschijnlijk gewoon spelen. Het lijkt wel voor de hand te liggen dat Dolberg in de spits zal spelen. De vraag is eigenlijk op dit ten koste zal gaan van Neres of van Schone. Beide zijn goed op dreef maar gelukkig is Ten Hag in de omstandigheid dat hij de luxe heeft keuzes te maken.

In Sittard wist Ajax de eerste helft niet te scoren maar tikte Dolberg 3 minuten na rust al een binnen na een mooie aanval. Ziyech besliste uiteindelijk het duel en bracht de eindstand op het bord met de 2e Ajaxtreffer.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 maart 2019 door Eide --
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 08 maart 2019 - 16:54   quote  deeplink  
4-0 voor Ajax. Fortuna heeft de laatste 4 wedstrijden met dikke cijfers verloren. Ik denk dat het verstandig is om veltman wedstrijd ritme op te laten doen want als ik het goed heb is mazroui voor de volgende cl wedstrijd geschorst. Daarnaast zou ik blind of de ligt ook rust geven.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 08 maart 2019 - 18:03   quote  deeplink  
zou niet sparen.. op save spelen.. kunnen op geen enkele manier punten verlies hebben nu
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 08 maart 2019 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2019 - 18:03 schreef nummer10 het volgende:
zou niet sparen.. op save spelen.. kunnen op geen enkele manier punten verlies hebben nu
Als je geen puntenverlies wil zal je toch rust in moeten bouwen. De spieren moeten behoorlijke inspanningen verrichten voordat je het weet krijg je blessures of krampen of spierverlies waardoor je niet het maximale kunt geven.
p111
 p111 - vrijdag 08 maart 2019 - 23:45   quote  deeplink  
Ze hebben rust genoeg gehad,nu is elke wedstrijd belangrijk.
Eide
 Eide - zaterdag 09 maart 2019 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2019 - 23:45 schreef p111 het volgende:
Ze hebben rust genoeg gehad,nu is elke wedstrijd belangrijk.
Nou ja. Als ik goed tel nu 42 wedstrijden dit seizoen. Er komen er nog 11 voor de competitie, in potentie 5 voor de CL en 1 voor de beker. Dat zijn alleen de officiële duels. In potentie dus 59 officiële duels in een seizoen. Dat is bijna Engels.

Dat er ergens ruimte moet zijn om spelers eens minder dan 90 minuten te laten spelen lijkt mij overduidelijk. Ik denk alleen dat Ajax nu niet met B-elftallen moet gaan spelen. Maar, als Ajax na 45 minuten 2-0 voor staat bijvoorbeeld moet Ten Hag wat mij betreft echt spelers gaan sparen. Uiteindelijk komen AZ en PSV er over niet al te lang aan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 maart 2019 door Eide --
p111
 p111 - zaterdag 09 maart 2019 - 09:49   quote  deeplink  
Dat doet ten Hag ook al een beetje dat is prima, maar je moet op dit moment elke wedstrijd beginnen met je A ploeg en evt ga je de belangrijke spelers wisselen indien dat mogelijk is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 maart 2019 door p111 --
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 10:04   quote  deeplink  
Deze ploeg moet het besef krijgen dat wanneer het speelt met de real mentaliteit. Men iedere wedstrijd met rust met 4-0 voor staat en dat je daarna rustig aan kan doen. Maar als je rustig aan begint. Het uiteindelijk gewoonweg energie kost.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 09 maart 2019 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 00:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja. Als ik goed tel nu 42 wedstrijden dit seizoen. Er komen er nog 11 voor de competitie, in potentie 5 voor de CL en 1 voor de beker. Dat zijn alleen de officiële duels. In potentie dus 59 officiële duels in een seizoen. Dat is bijna Engels.

Dat er ergens ruimte moet zijn om spelers eens minder dan 90 minuten te laten spelen lijkt mij overduidelijk. Ik denk alleen dat Ajax nu niet met B-elftallen moet gaan spelen. Maar, als Ajax na 45 minuten 2-0 voor staat bijvoorbeeld moet Ten Hag wat mij betreft echt spelers gaan sparen. Uiteindelijk komen AZ en PSV er over niet al te lang aan.
Toch zal veltman of christensen snel wat wedstrijden moeten gaan spelen. Als je 2 andere spelers erinzet gaan ze misschien wel mee in het niveau zolang je de ligt en onana er maar niet uit haalt toch?

4 wedstrijden in een korte periode steeds hetzelfde team opstellen is vragen om problemen.
p111
 p111 - zaterdag 09 maart 2019 - 10:29   quote  deeplink  
Blessure/schorsingen wisselen indien mogelijk bij voorsprong dan komen ook de nummers 12 t/m 15 aan bod.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 09 maart 2019 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 10:29 schreef p111 het volgende:
Blessure/schorsingen wisselen indien mogelijk bij voorsprong dan komen ook de nummers 12 t/m 15 aan bod.
Precies is ook goed voor het teamgevoel hoort iedereen en bij gaat het niveao omhoog en dan kunnen bepaalde spelers dus die 12 t/m 15 mogelijk volgend jaar de kar gaan trekken of iig mee met het niveau dat gewenst is bij ajax.

Hoeveel gaat het worden denk je?
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 11:00   quote  deeplink  
Juist in deze periode met je vaste basis elf spelen. Nu komt de periode waarin de mannen zich van de aanstellers onderscheiden. Iedere pot volle bak starten en pas bij je voorsprong wisselen.

Dat teamgevoel zit wel goed.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 09 maart 2019 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 11:00 schreef remco k het volgende:
Juist in deze periode met je vaste basis elf spelen. Nu komt de periode waarin de mannen zich van de aanstellers onderscheiden. Iedere pot volle bak starten en pas bij je voorsprong wisselen.

Dat teamgevoel zit wel goed.
Mannen van de aanstellers onderscheiden? Met andere worden als er dus aanstellers in jou vaste 11 zitten ook gewoon opstellen met de mogelijkheid dat je ze straks voor een paar wedstrijden kwijt bent. Niks mis met een beetje roulatie. Ik heb het niet over 5 a 6 man. Tegen PSV en AZ weet je dat je met je sterkste 11 moet beginnen, finale beker en CL ook daartussenin zal je toch moeten rouleren. Doen ze bij de top clubs ook alleen daar is de bank een stuk beter.
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 12:29 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Mannen van de aanstellers onderscheiden? Met andere worden als er dus aanstellers in jou vaste 11 zitten ook gewoon opstellen met de mogelijkheid dat je ze straks voor een paar wedstrijden kwijt bent. Niks mis met een beetje roulatie. Ik heb het niet over 5 a 6 man. Tegen PSV en AZ weet je dat je met je sterkste 11 moet beginnen, finale beker en CL ook daartussenin zal je toch moeten rouleren. Doen ze bij de top clubs ook alleen daar is de bank een stuk beter.
Alles mis met rouleren. Vrijwel geen club die veel rouleert die ook de prijzen pakt.

Dat rouleren doe je in de simpele bekerwedstrijden enz. Niet meer in deze fase van het seizoen.

Iedere fout kan je nu de prijzen kosten.
Brandje
 Brandje - zaterdag 09 maart 2019 - 14:08   quote  deeplink  
Met het oog op de kwartfinale en ja daar komt ie hoor. Zou ik toch Veltman morgen en woensdag laten starten want die Kristensen kan er echt geen kut van. Verder gaat alles op dit moment vanzelf dus zo min mogelijk wijzigen. Doordeweeks wat minder hard trainen en zodoende in de flow blijven.
Die gasten krijgen zondag een heldenonthaal dus het wordt minimaal 5-0
Brandje
 Brandje - zaterdag 09 maart 2019 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2019 - 19:47 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Als je geen puntenverlies wil zal je toch rust in moeten bouwen. De spieren moeten behoorlijke inspanningen verrichten voordat je het weet krijg je blessures of krampen of spierverlies waardoor je niet het maximale kunt geven.
Minder trainen doordeweeks. Dat het mentaal zwaar wordt kan ik mij voorstellen maar niet dat men fysiek moe wordt. Dan moet je je trainingsschema daarop aanpassen.
p111
 p111 - zaterdag 09 maart 2019 - 14:14   quote  deeplink  
Als je veel speelt zoals Ajax hoef e ook niet echt meer hard te trainen,door die wedstrijden blijft je basis conditie prima.Het enige wat ze echt moeten blijven doen is elke wedstrijd voor 100% er in gaan !!!!
Eide
 Eide - zaterdag 09 maart 2019 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 14:14 schreef p111 het volgende:
Als je veel speelt zoals Ajax hoef e ook niet echt meer hard te trainen,door die wedstrijden blijft je basis conditie prima.Het enige wat ze echt moeten blijven doen is elke wedstrijd voor 100% er in gaan !!!!
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt over trainingsintensiteit. Dankjewel.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 09 maart 2019 - 14:54   quote  deeplink  
We gaan het meemaken. Hopelijk is het in de eerste helft al beslist.
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 14:08 schreef Brandje het volgende:
Met het oog op de kwartfinale en ja daar komt ie hoor. Zou ik toch Veltman morgen en woensdag laten starten want die Kristensen kan er echt geen kut van. Verder gaat alles op dit moment vanzelf dus zo min mogelijk wijzigen. Doordeweeks wat minder hard trainen en zodoende in de flow blijven.
Die gasten krijgen zondag een heldenonthaal dus het wordt minimaal 5-0
Dit dus. Vasthouden aan de basis en dat wat nu niet goed is kijken naar verbetering. Wat training betreft eens.

Nu moet er niet meer gerouleerd worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 maart 2019 - 11:35   quote  deeplink  
zoon goed gevoel als ik had tegen real, zoon kut gevoel heb ik vandaag... tegrote verschillen qua motivatie tussen cl en fortuna.. ook al denk ik dat het publiek vandaag uniek gaat zijn
p111
 p111 - zondag 10 maart 2019 - 11:43   quote  deeplink  
Ja dat is denk ik het grootste gevaar,de omschakeling van de top naar de Micky/mouse comp.
remco k
 remco k - zondag 10 maart 2019 - 11:52   quote  deeplink  
Juist omdat echt iedereen dit nu benoemt magneet eigenlijk niet gebeuren.
Eide
 Eide - zondag 10 maart 2019 - 11:56   quote  deeplink  
Tot nu toe Ajax na Europese wedstrijden trouwens steeds vlijmscherp. Het tweeluik tegen Dinamo Kiev leverde in de Eredivisiewedstrijden erna 5-0 en 0-4 op. De potjes na Bayern 5-0 en 0-8. Benfica leverde 3-0 en 1-7 op in de opvolgende wedstrijden. Na de eerste pot tegen Real won Ajax met 5-0.

Alleen PSV rolde Ajax op, een paar dagen nadat werd gewonnen van AEK.
Eide
 Eide - zondag 10 maart 2019 - 11:57   quote  deeplink  
Alle competitiewedstrijden van Ajax na midweekse Europese duels in 2018/2019:
Standard Luik - Ajax 2-2 -> Ajax - Heracles Almelo 1-1
Ajax - Standard Luik 3-0 -> VVV-Venlo - Ajax 0-1
Ajax - Dinamo Kiev 3-1 -> Ajax - FC Emmen 5-0
Dinamo Kiev - Ajax 0-0 -> Vitesse - Ajax 0-4
Ajax - AEK Athene 3-0 -> PSV - Ajax 3-0
Bayern München - Ajax 1-1 -> Ajax - AZ 5-0
Ajax - Benfica 1-0 -> Ajax - Feyenoord 3-0
Benfica - Ajax 1-1 -> Excelsior - Ajax 1-7
AEK Athene - Ajax 0-2 -> Ajax - ADO 5-1
Ajax - Bayern München 3-3 -> Ajax - De Graafschap 8-0
Ajax - Real Madrid 1-2 -> Ajax - NAC Breda 5-0
nummer10
 nummer10 - zondag 10 maart 2019 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2019 - 11:52 schreef remco k het volgende:
Juist omdat echt iedereen dit nu benoemt magneet eigenlijk niet gebeuren.
zou niet mogen maar aan opzich nog best begrijpelijk ook wel.. het mag niet, maar gebeurt wel..
nummer10
 nummer10 - zondag 10 maart 2019 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2019 - 11:57 schreef Eide het volgende:
Alle competitiewedstrijden van Ajax na midweekse Europese duels in 2018/2019:
Standard Luik - Ajax 2-2 -> Ajax - Heracles Almelo 1-1
Ajax - Standard Luik 3-0 -> VVV-Venlo - Ajax 0-1
Ajax - Dinamo Kiev 3-1 -> Ajax - FC Emmen 5-0
Dinamo Kiev - Ajax 0-0 -> Vitesse - Ajax 0-4
Ajax - AEK Athene 3-0 -> PSV - Ajax 3-0
Bayern München - Ajax 1-1 -> Ajax - AZ 5-0
Ajax - Benfica 1-0 -> Ajax - Feyenoord 3-0
Benfica - Ajax 1-1 -> Excelsior - Ajax 1-7
AEK Athene - Ajax 0-2 -> Ajax - ADO 5-1
Ajax - Bayern München 3-3 -> Ajax - De Graafschap 8-0
Ajax - Real Madrid 1-2 -> Ajax - NAC Breda 5-0
laten we hopen op een monster score.. puur en alleen al om psv telaten zien dat er eigenlijk maar 1 team de baas is dit seizoen.. mensen praten niet eens over psv.. puur over ajax.. zelfs in de hele wereld worden er meer shirts etc verkocht dan ooit.. zelfs bij athletico dragen mensen shirts van ajax.. kortom ajax staat er wereldwijd weer op en heb het vaker aangegeven dat doet mij meer dan een schaal in de mickeymouse competitie.. en tuurlijk hoop ik op de titel en de schaal.. en kwartfinale hebben we al.. dan hebben we echt een fantastisch jaar achter de rug.. wat het voor mij al is..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 maart 2019 door nummer10 --
Eide
 Eide - zondag 10 maart 2019 - 15:59   quote  deeplink  
D1TdgsmXQAAwQG3.jpg
Eide
 Eide - zondag 10 maart 2019 - 16:00   quote  deeplink  
Schone op de bank, Dolberg in de spits.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 10 maart 2019 - 16:27   quote  deeplink  
Net op NOS te horen dat er verregaande ontwikkelingen zijn rond De Ligt.....als hij zijn koppie er maar bij houdt komende periode
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 16:31   quote  deeplink  
Ik ga ervan uit dat de 3 punten bij Ajax blijft.
Ik denk dat het 3 - 1 wordt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 maart 2019 - 16:49   quote  deeplink  
Dat was snel
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 16:49   quote  deeplink  
Hoppa daar gaan we weer
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 16:49   quote  deeplink  
Lekker snel, deze 1 -0.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 17:13   quote  deeplink  
Goed gespeeld dit lekker man
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 17:14   quote  deeplink  
De 2 - 0.

Ik had toch wel een beetje gehoopt op 'n 3 - 0 voorsprong op dit moment,
daar wel de mogelijkheden ervoor waren ! ! !

Zit de vermoeidheid tegen Real Madrid dan nog in de benen ?
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 17:17   quote  deeplink  
Ik zie nog niet echt veel vermoeidheid. Ajax speelt netje vanuit de organisatie en verdedigen met zn allen.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 17:23   quote  deeplink  
Ik kan tot nu toe nog geen mindere speler aanwijzen
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 17:30   quote  deeplink  
Over het geheel gezien was het wel een goede eerste helft.
Laten we nu maar hopen dat we in de 2e helft snel op 3 - 0 en 4 - 0 komen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 10 maart 2019 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2019 - 17:17 schreef benjamin25 het volgende:
Ik zie nog niet echt veel vermoeidheid. Ajax speelt netje vanuit de organisatie en verdedigen met zn allen.
Niet echt nee, maar tempo ligt erg laag natuurlijk
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 10 maart 2019 - 17:42   quote  deeplink  
soms zie je een versnelling en de ruimtes ontstaan......
Eide
 Eide - zondag 10 maart 2019 - 17:46   quote  deeplink  
Beetje matte eerste helft. Lijkt op een trainingspartij. Niet slecht of zo, maar laag tempo en nul tegenstand.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 maart 2019 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 17:48   quote  deeplink  
Ik denk dat er bij de andere (mogelijke) wissels ook zo gedacht wordt, om enkele spelers 'n halve wedstrijd te laten spelen. Misschien toch een lichte vermoeidheid aanwezig na Real Madrid ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 maart 2019 door Onze Ajax --
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 18:02   quote  deeplink  
De wedstrijd word er niet mooier op
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 18:02   quote  deeplink  
Had allang 3 -0 moeten staan ! ! !
Eide
 Eide - zondag 10 maart 2019 - 18:04   quote  deeplink  
Mooie goal van Neres.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 18:04   quote  deeplink  
Haha een afterparty die niet op gang komt. Vind ik wel een lekkere omschrijving en weer een mooi doelpunt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 maart 2019 - 18:04   quote  deeplink  
Ze willen hem schijnbaar het doel in combineren, maar jongens wat staat Dolberg weer te kutten voorin.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 10 maart 2019 - 18:05   quote  deeplink  
Ja, dan toch de gehoopte 3 - 0.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 10 maart 2019 - 18:22   quote  deeplink  
Sinkgraven is ook echt geen schim meer van wat het ooit was. Ik hoop echt dat hij weer een beetje op niveau komt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Fortuna (zondag 10 maart 2019, 16:45); 4 - 0









0.0091478