BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (woensdag 13-03-2019, 18:30); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 12 maart 2019 - 19:18   quote  deeplink  
cid52980_ajapec.jpg

Ajax speelt een inhaalduel tegen PEC Zwolle. De KNVB hield rekening met de zware pot tegen Real Madrid door dit duel naar achter te verplaatsen. Hierdoor moet Ajax nu dus een midweekse wedstrijd op een vervelend tijdstip spelen. Dat is het, gezien het resultaat tegen Real Madrid, natuurlijk nu al meer dan waard. Toch moet Ajax ook deze pot wel winnend afsluiten om in de race te blijven voor de nationale titel. PSV is misschien niet in allerbeste doen, maar Ajax heeft nog altijd een achterstand en kan zich dus geen enkele misstap veroorloven.

Ajax speelde in haar historie slechts 39 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Ajax er 27 en gingen er 6 verloren. 6 Duels eindigden in een gelijk spel. Het laatste puntverlies was in het seizoen 2014/15. Destijds kwam Ajax zowel uit als thuis niet verder dan een gelijkspel. Bovendien ging de strijd op de Johan Cruijffschaal verloren tegen PEC Zwolle. Sindsdien won Ajax alle wedstrijden.

PEC Zwolle is sinds de promotie naar de Eredivisie uitgegroeid tot een stabiele middenmoter die af en toe een uitschieter naar boven heeft. De huidige 13e plaats is net iets onder wat je op basis van de afgelopen seizoenen mag verwachten van Zwolle, zeker omdat de Zwollenaren daarmee nadrukkelijk bij het groepje clubs horen die strijden om boven de degradatiestreep te blijven. Het gat naar boven is niet enorm, maar het is er wel. De afgelopen periodewas ook een teleurstellende met 2 verliespartijen en 2 gelijke spelen. Delaatste overwinning van PEC Zwolle was begin februari tegen Utrecht.

Het Zwolle van Jaap Stam speelt normaal gesproken in een 4-3-3 formatie maar gebruikt ook andere formaties, zoals 4-4-2 en 4-5-1. Stam varieert met zijn opstellingen op basis van de tegenstand. De eerste wedstrijd tegen Ajax werd zelfs in een 5-4-1 formatie afgewerkt. Het lijkt dus waarschijnlijk dat Stam tegen Ajax toch ook weer gaat proberen de bus te parkeren. Van Duinen is de topscorer met 7 goals waarvan 3 penalties. Van Crooy staat op 6, allemaal uit veldspel. Namli is de assistkoning met 5 voorzetten waaruit werd gescoord. Dat scoren is wel een dingetje in Zwolle. PEC is de minst scorende ploeg na NAC met slechts 27 doelpunten voor.

Ajax hoefde zich tegen Fortuna niet bovenmatig in te spannen. Wel zijn er verschillende Ajacieden met pijntjes. Het gaat zoals altijd om de vraag wie er in de spits komt te spelen en wie er op CVM speelt. Gezien eerdere keuzes van Ten Hag lijtk het voor de hand te liggen dat Dolberg in de spits start en dat dat ten koste zal gaan van Lasse Schone. De verschillende pijntjes kunnen hier echter als gezegd verandering in brengen.

De eerste wedstrijd dit seizoen eindigde in 1-4 door goals van Huntelaar, De Jong, Schone en Tadic. Midget Lamprou ging nog onder een bal door waardoor Zwolle op het scoreformulier terecht kwam.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 maart 2019 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 12 maart 2019 - 19:37   quote  deeplink  
Dit kon nog weleens een lastige week worden en bepalend richting titel of geen titel.

Pec zal echt wel flink gemotiveerd zijn gezien het uitstellen van die wedstrijd. Daarnaast maakten ze het az echt heel lastig de eerste helft.

Het lijkt me niet. Maar dit kan dus zomaar eens een indrinker worden. En dan az uit dit weekend. Als je die beiden winnend afsluit gaan we kampioen worden vermoed ik.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 maart 2019 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 maart 2019 - 19:37 schreef remco k het volgende:
Dit kon nog weleens een lastige week worden en bepalend richting titel of geen titel.

Pec zal echt wel flink gemotiveerd zijn gezien het uitstellen van die wedstrijd. Daarnaast maakten ze het az echt heel lastig de eerste helft.

Het lijkt me niet. Maar dit kan dus zomaar eens een indrinker worden. En dan az uit dit weekend. Als je die beiden winnend afsluit gaan we kampioen worden vermoed ik.
eens... maar voor mij nu al een pracht seizoen.. terug in de top 20 van de wereld.. en wereldwijd telt ajax weer mee.. en dat uit deze mickeymouse competitie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 maart 2019 door nummer10 --
remco k
 remco k - dinsdag 12 maart 2019 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 maart 2019 - 19:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

eens... maar voor mij nu al een pracht seizoen.. terug in de top 20 van de wereld.. en wereldwijd telt ajax weer mee.. en dat uit deze mickeymouse competitie
Nee sorry, hier ga ik niet in mee. Goed voetbal is waarom ik überhaupt kijk. Maar bij een topclub horen prijzen. Ook richting komend seizoen. Je stroomt immers een ronde later in van de voorrondes cl en ontmoet als kampioen in basis een makkelijkere tegenstander in die voorronde.

Ook betekend het gewoon iets meer rust.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 maart 2019 - 21:08   quote  deeplink  
tjah die discussie meer gehad.. ik zie het als arsenal vs chelsea manchester.. ik zie liever een arsenal..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 maart 2019 - 21:09   quote  deeplink  
begrijp me niet verkeerd.. maar dit is slechts het begin.. ajax word weer groot en worden het bayern van nederland en dan komen de prijzen vanzelf weer
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 12 maart 2019 - 23:14   quote  deeplink  
Daar gaan we al met de pijntjes ben benieuwd denk 3-0 voor Ajax.
p111
 p111 - dinsdag 12 maart 2019 - 23:17   quote  deeplink  
Hopelijk met Zyech en de Jong
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 08:57   quote  deeplink  
Frenkie mist PEC; Ziyech vraagteken

De historische slijtageslag bij Real Madrid (1-4) en het daaropvolgende competitietreffen met Fortuna Sittard (4-0) hebben hun sporen nagelaten bij Ajax. De Amsterdammers moeten het vandaag in het uitgestelde duel met PEC Zwolle stellen zonder Frenkie de Jong. En achter de naam van Hakim Ziyech staat een groot vraagteken. De Jong bleef tegen Fortuna in de rust met lichte liesklachten in de kleedkamer achter en is onvoldoende hersteld om tegen PEC Zwolle te kunnen starten. Of hij wel op de bank plaatsneemt wordt vandaag beslist.

Ziyech heeft last van zijn kuit. En het is de vraag in hoeverre Erik ten Hag bereid is om risico’s te nemen met de smaakmaker. Zondag staat het lastige uitduel met AZ op het programma en dat lijkt haalbaar voor Ziyech, tenzij de blessure verergert. Mocht Ziyech niet spelen, dan is Zakaria Labyad zijn logische vervanger. Een andere optie is dat Noussair Mazraoui het middenveld versterkt en diens positie rechts achterin wordt ingenomen door Joël Veltman of Rasmus Kristensen.

Als Ajax vanavond van PEC Zwolle wint, wordt de achterstand op koploper PSV verkleind tot twee punten. De inhaalwedstrijd in de Johan Cruijff ArenA begint om 18.30 uur.

Bron
remco k
 remco k - woensdag 13 maart 2019 - 09:11   quote  deeplink  
Tsjaa, dan kan het je maar zo nog eens opbreken. Ziyech en de Jong zijn niet zomaar twee gasten, dit zijn dragende spelers binnen het elftal.
p111
 p111 - woensdag 13 maart 2019 - 09:16   quote  deeplink  
Dit is wel een aderlating !!! ben benieuwd hoe hij dit gaat oplossen.Met Schone en ……….. misschien Sinkgraven of Labyad .
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 maart 2019 - 09:47   quote  deeplink  
voorin

neres dolberg labyrat

middenveld

vdbeek schone tadic

achterin desnoods veltman brengen aangezien mazz al wat pijntjes heeft.. moet makkelijk op te vangen zijn op die manier
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 maart 2019 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 09:11 schreef remco k het volgende:
Tsjaa, dan kan het je maar zo nog eens opbreken. Ziyech en de Jong zijn niet zomaar twee gasten, dit zijn dragende spelers binnen het elftal.
liever tegen pec afwezig dan tegen az.. en ook de invallers willen zich laten zien in dit elftal.. ben benieuwd
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 maart 2019 - 11:39   quote  deeplink  
De wedstrijd van vanavond tegen PEC Zwolle moet geen probleem zijn voor Ajax.
Daarom denk ik dat de 3 punten in Amsterdam blijft.

Een overwinning met twee of drie doelpuntenverschil moet dan ook zeker haalbaar zijn.
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 09:47 schreef nummer10 het volgende:
voorin

neres dolberg labyrat

middenveld

vdbeek schone tadic

achterin desnoods veltman brengen aangezien mazz al wat pijntjes heeft.. moet makkelijk op te vangen zijn op die manier
Ik denk eerder Tadic voorin en Labyad op het middenveld. Verder denk ik dat dit er een heel eind op lijkt.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 13:53   quote  deeplink  
Misschien zijn de jong of ziyech wel fit genoeg vior 1 helf om daarin het verschil te maken.
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 maart 2019 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 12:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk eerder Tadic voorin en Labyad op het middenveld. Verder denk ik dat dit er een heel eind op lijkt.
dat kan ook.. :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 13 maart 2019 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 09:47 schreef nummer10 het volgende:
voorin

neres dolberg labyrat

middenveld

vdbeek schone tadic

achterin desnoods veltman brengen aangezien mazz al wat pijntjes heeft.. moet makkelijk op te vangen zijn op die manier
Waarom nu weer Labyrat....?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 13 maart 2019 - 16:07   quote  deeplink  
Het zal ff vreemd zijn zonder Ziyech en de Jong, maar normaal mag Zwolle, ook zonder deze twee, een niet al te groot probleem opleveren. Met alle res(pec)t voor Zwolle....

Ik ga voor 4-1
p111
 p111 - woensdag 13 maart 2019 - 16:26   quote  deeplink  
Inderdaad,dit moet je ook zonder die 2 toppers kunnen winnen, maar ze moeten er echt voor 100% op klappen en niet voor 80%.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 13 maart 2019 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 maart 2019 - 19:37 schreef remco k het volgende:
Dit kon nog weleens een lastige week worden en bepalend richting titel of geen titel.

Pec zal echt wel flink gemotiveerd zijn gezien het uitstellen van die wedstrijd. Daarnaast maakten ze het az echt heel lastig de eerste helft.

Het lijkt me niet. Maar dit kan dus zomaar eens een indrinker worden. En dan az uit dit weekend. Als je die beiden winnend afsluit gaan we kampioen worden vermoed ik.
Ik denk dat dit wel mee zal vallen, want ze hebben een belangrijke wedstrijd zondag tegen een directe concurrent.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 16:07 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het zal ff vreemd zijn zonder Ziyech en de Jong, maar normaal mag Zwolle, ook zonder deze twee, een niet al te groot probleem opleveren. Met alle res(pec)t voor Zwolle....

Ik ga voor 4-1
Ik kan me niet herinneren dat we zonder die 2 gespeeld hebben, daarbij rouleren was toch niet goed? Nu zegt de meerderheid weer dat het zo ook wel moet lukken. Het lijkt wel of er een paar met persoonlijkheidswisselingen aanwezig zijn. Maar goed we gaan het meemaken.
remco k
 remco k - woensdag 13 maart 2019 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 16:57 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat we zonder die 2 gespeeld hebben, daarbij rouleren was toch niet goed? Nu zegt de meerderheid weer dat het zo ook wel moet lukken. Het lijkt wel of er een paar met persoonlijkheidswisselingen aanwezig zijn. Maar goed we gaan het meemaken.
Tussen rouleren is niet goed. En door blessures andere spelers op moeten stellen en vinden dat ze dan ook moeten winnen is echt een hele wereld van verschil hè.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 17:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Tussen rouleren is niet goed. En door blessures andere spelers op moeten stellen en vinden dat ze dan ook moeten winnen is echt een hele wereld van verschil hè.
Eens maar misschien als je een klein beetje had gerouleerd had je die blessures niet gehad en dan waren alle spelers een optie. Nu heb je kans dat ze misschien niet eens in de selectie opgenomen worden en dan ziet je bank er ook heel anders uit. Want een 1ste team en op 3 fronten meedoen kom je er niet met 13 man. Labyad heeft helemaal geen wedstrijd ritme christensen en veltman ook niet, maar nu moet je wel op hun rekenen.
remco k
 remco k - woensdag 13 maart 2019 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 17:13 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Eens maar misschien als je een klein beetje had gerouleerd had je die blessures niet gehad en dan waren alle spelers een optie. Nu heb je kans dat ze misschien niet eens in de selectie opgenomen worden en dan ziet je bank er ook heel anders uit. Want een 1ste team en op 3 fronten meedoen kom je er niet met 13 man. Labyad heeft helemaal geen wedstrijd ritme christensen en veltman ook niet, maar nu moet je wel op hun rekenen.
Totaal niet te onderbouwen. De jong kreeg namelijk een tikje en Ziyech is de laatste tijd gewoon weleens gewisseld.
remco k
 remco k - woensdag 13 maart 2019 - 17:48   quote  deeplink  
Daarnaast staan Veltman en christensen niet in de basis en zullen ze dat beiden ook niet samen niet doen aangezien ze beiden voor rechtsback in aanmerking komen. Veltman nog tegen real gespeeld en labyad afgelopen weekend nog.
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 17:58   quote  deeplink  
D1jSsIiXgAAkGuV.jpg
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 17:59   quote  deeplink  
Ziyech niet bij de selectie. De Jong op de bank.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 17:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Totaal niet te onderbouwen. De jong kreeg namelijk een tikje en Ziyech is de laatste tijd gewoon weleens gewisseld.
Remco als je vermoeid bent en dat kan na zoveel wedstrijden en met nog zo, n jonge leeftijd dan kan het zijn dat je van dat tikje waar je normaal geen gevolgen van krijgt dan juist wel opbreken. Dus dat kan je wel onderbouwen. Misschien zelf ook wel eens ervaren dat je na het stappen en ja dat ga ik nu gebruiken vorm van vermoeidheid, de volgende dag een wedstrijd moet spelen en dat alles veel anders loopt dan dat je uitgerust bent. Betreft dat je begint over labyad die een paar minuutjes op een enkele wedstrijd mag invallen is geen wedstrijd ritme toch?
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 18:19   quote  deeplink  
Ik denk nu dat we toch een tegendoelpunt gaan krijgen. De jong haalt veel druk weg bij de verdediging en ziyech zorgt normaliter voor veel druk op de verdedigende party. Ik denk daarom ook dat er meer druk dan anders op onze verdediging komt en de aanvallen sloriger verlopen. 2-1 voor Ajax.
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 maart 2019 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 16:02 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Waarom nu weer Labyrat....?
tjah dat moet je niet aan mij vragen.. labyrat is natuurlijk geen slechte speler.. maar komt tekort voor de ajax basis..
remco k
 remco k - woensdag 13 maart 2019 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 18:16 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Remco als je vermoeid bent en dat kan na zoveel wedstrijden en met nog zo, n jonge leeftijd dan kan het zijn dat je van dat tikje waar je normaal geen gevolgen van krijgt dan juist wel opbreken. Dus dat kan je wel onderbouwen. Misschien zelf ook wel eens ervaren dat je na het stappen en ja dat ga ik nu gebruiken vorm van vermoeidheid, de volgende dag een wedstrijd moet spelen en dat alles veel anders loopt dan dat je uitgerust bent. Betreft dat je begint over labyad die een paar minuutjes op een enkele wedstrijd mag invallen is geen wedstrijd ritme toch?
Ja. En het kan ook zo zijn dat het er geen reet mee te maken heeft.

Maar hè. Dit is toch precies het rouleren wat je wil. Nu ivm twee blessures. Maar dit is rouleren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 maart 2019 door remco k --
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 18:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja. En het kan ook zo zijn dat het er geen reet mee te maken heeft.

Maar hè. Dit is toch precies het rouleren wat je wil. Nu ivm twee blessures. Maar dit is rouleren.
Als ik een keuze had zou ik niet de Jong en Ziyech eruit halen, rouleren kan ook op een andere manier toch. Maar nu heeft hij die keus niet meer omdat er spelers met pijntjes zijn.

De vorige keer zei iemand zoiets als de mannen van de mietjes onderscheiden. Nou de mietjes zijn nu bekend dan, maar die mening deel ik niet. Maar laten we van de wedstrijd geniet gaat lekker de eerste minuten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 maart 2019 - 18:42   quote  deeplink  
De eerste 10 minuten zag er veelbelovend uit,
daar het nu afwachten blijft naar doelpunten.

Minimaal een 2 -0 ruststand zal toch wel haalbaar moeten zijn, dacht ik zo ! ! !
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 maart 2019 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 maart 2019 - 21:08 schreef nummer10 het volgende:
tjah die discussie meer gehad.. ik zie het als arsenal vs chelsea manchester.. ik zie liever een arsenal..
Ik zie liever prijzen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 maart 2019 - 19:01   quote  deeplink  
PEC is hier niet gekomen om te voetballen, dat is wel duidelijk inmiddels. Ajax moet het tempo even opvoeren anders voorzie ik puntverlies!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 maart 2019 - 19:02   quote  deeplink  
Dolberg weer niet goed overigens!
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 19:03   quote  deeplink  
Boem en daar hebben we Tadic weer
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 19:03   quote  deeplink  
Wat is die Tadic goed op het moment.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 maart 2019 - 19:03   quote  deeplink  
Hehe eindelijk!!!
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 19:03   quote  deeplink  
Goede assist van Labyad ook.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 13 maart 2019 - 19:03   quote  deeplink  
Goeie assist ook
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 maart 2019 - 19:04   quote  deeplink  
Wel de 1 -0.

Daar waar Ajax de wedstrijd tegen Fortuna Sittart op 65% van hun kunnen speelde en niet voor de 100%, verwacht ik dat dit ook vandaag zal gaan gebeuren.

Het had nu al minimaal 2 - 0 moeten staan in deze fase van de wedstrijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 maart 2019 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 19:03 schreef Eide het volgende:
Wat is die Tadic goed op het moment.
Neemt op dit moment de verantwoordelijkheid lijkt wel. Nu Ziyech en De Jong afwezig zijn.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 maart 2019 - 19:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Neemt op dit moment de verantwoordelijkheid lijkt wel. Nu Ziyech en De Jong afwezig zijn.
Ja en hij is ook de hele tijd aan het communiceren en wijzen, mooi om te zien.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 maart 2019 - 19:16   quote  deeplink  
Ondanks de late doelpunt met deze magere 1 -0, hoop ik toch eigenlijk wel op een veel beter tweede helft met meer doelpunten ! ! !
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 13 maart 2019 - 19:17   quote  deeplink  
Was gewoon een corner maar goed
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 maart 2019 - 19:44   quote  deeplink  
Nee, veel zal er niet gaan veranderen denk ik in deze wedstrijd.

Ajax zal maximaal op 70% gaan spelen en mogelijk met 2 - 0 gaan winnen.
Zo is mijn gedachten tot nu toe.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 13 maart 2019 - 19:48   quote  deeplink  
Wat een drama deze tweede helft
Eide
 Eide - woensdag 13 maart 2019 - 19:49   quote  deeplink  
Ingrijpen wat mij betreft. Vers bloed want deze 11 staan te snurken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5963
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (woensdag 13-03-2019, 18:30); 2 - 1









0.0103521