BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 september 2019 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 14:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax is als club toch een stuk sterker geworden tijdens de aanwezigheid van Veltman en Schone. Beide heren waren er immers in wel de EL finale als de CL halve finales bij.. Volgens mij is dat al het groeien wat je bij Ajax zou willen zien toch.

Zou het misschien wel zo zijn dat je juist niet zonder dit soort jongens kan bij Ajax.
Geen enkele club kan zonder een paar degelijke spelers waarvan je gewoon weet wat je er aan hebt. En bijna iedere club heeft ze ook
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 september 2019 - 16:08   quote  deeplink  
Wat een werkelijk fabelachtig mooi stuk op Ajax TV. Jesper Olsen kijkt zijn ogen uit en haalt de ene na de andere herinnering op. Op het einde noemt die even op met wie die samenspeelde, o.a met Schoenmaker. Die staat naast hem en herkent hem aanvankelijk niet. Goud dit.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 10 september 2019 - 18:17   quote  deeplink  
Als ik zie wie er rechtsback staat in het Nederlands elftal, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat Koeman een keer met Dest moet praten en selecteren, voordat hij voor Amerika gaat kiezen.
Die gozer is toch de toekomstige rechtback voor het Nederlands elftal. DIe domme dumpfries kan er toch geen zak van en is gewoon te dom. OOk Veltman vind ik niet geweldig, al deed hij het relatief OK tegen Estland
remco k
 remco k - dinsdag 10 september 2019 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 15:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Veltman ipv EL had hij weinig met CL te maken. Excuus.
Maar stabiliteit heb je wel gelijk in maar denk dat ze begeleidend prima zijn naast het veld vooral. Niet bij de eerste 11. Sportief en Finacieel gezien zijn ze gewoon niet interessant.

Bij deze twee nemen ze nog wel internationale ervaring mee in de vorm van hun interlands dat is nog wel een pluspunt. Toch denk ik dat ze van een Huntelaar die alles gezien heeft meer kunnen leren.

Toch vind ik bij Veltman dat hij in de grote wedstrijden domme dingen gaat doen kaarten pakken. Komt puur voort uit onkunde.

Schöne door de mand viel in grote wedstrijden waar hij teveel moest gaan meelopen en maar met zijn kont op de 16 ging hangen.

Ik denk dat je juist 2 jaar uitzonderlijk gepresteerd hebt door een de Ligt en een de Jong.
Met daaromheen een mix van talent(Neres vd beek nico) en ervaring(Tadic,Blind Huntelaar).

Juist Schöne en Veltman vond ik hierin nog steeds de minst goede spelers.
Maar waarom weten die jongens zich dan altijd en op elk niveau weer in de basis te spelen.

Veltman speelde in de cl ook gewoon Ronaldo uit de wedstrijd toch.

En je speelt zo goed door de juiste balans. Een mix zoals jij die noemt. Maar daar horen ook gewoon spelers bij die er gewoon altijd zijn.

Een elftal kan onmogelijk bestaan uit elf top spelers. Daar horen simpele waterdragers bij.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 september 2019 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar waarom weten die jongens zich dan altijd en op elk niveau weer in de basis te spelen.

Veltman speelde in de cl ook gewoon Ronaldo uit de wedstrijd toch.

En je speelt zo goed door de juiste balans. Een mix zoals jij die noemt. Maar daar horen ook gewoon spelers bij die er gewoon altijd zijn.

Een elftal kan onmogelijk bestaan uit elf top spelers. Daar horen simpele waterdragers bij.
11 topspelers zeg ik ook niet. Zeg alleen dat je betere alternatieven voor een Veltman of Schöne kan opstellen. Groter talent is financieel aantrekkelijker, een betere speler is sportief aantrekkelijker mogelijk financieel ook(type Nico bijvoorbeeld), ervaren rot die alles gezien heeft sportief aantrekkelijker(Huntelaar, Tadic).

Jongens als Veltman en Schöne zijn prima voor de breedte staan er wel als ze nodig zijn maar vind ze gewoon niet interessant voor de basis.
remco k
 remco k - woensdag 11 september 2019 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2019 - 07:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

11 topspelers zeg ik ook niet. Zeg alleen dat je betere alternatieven voor een Veltman of Schöne kan opstellen. Groter talent is financieel aantrekkelijker, een betere speler is sportief aantrekkelijker mogelijk financieel ook(type Nico bijvoorbeeld), ervaren rot die alles gezien heeft sportief aantrekkelijker(Huntelaar, Tadic).

Jongens als Veltman en Schöne zijn prima voor de breedte staan er wel als ze nodig zijn maar vind ze gewoon niet interessant voor de basis.
Talenten zijn niet stabiel, veltman en Schone zijn altijd stabiel, en dat heb je gewoon nodig.

Ook hierin geld dat alle succesvolle elftallen van weleer wel een of twee van dit type spelers in hun elftal hebben gehad.
Je kan niet elf toppers opstellen, het gaat namelijk niet om de beste 11 individuele spelers, maar om het beste elftal, en dat bereik je juist vaak door ook dit soort jongens erbij te hebben.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 september 2019 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2019 - 11:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Talenten zijn niet stabiel, veltman en Schone zijn altijd stabiel, en dat heb je gewoon nodig.

Ook hierin geld dat alle succesvolle elftallen van weleer wel een of twee van dit type spelers in hun elftal hebben gehad.
Je kan niet elf toppers opstellen, het gaat namelijk niet om de beste 11 individuele spelers, maar om het beste elftal, en dat bereik je juist vaak door ook dit soort jongens erbij te hebben.
Ben ik deels met je eens. Maar dan liever niet voor de basis. Wanneer nodig kun je ze dan brengen. Kwalitatief brengen ze gewoon te weinig als basisspeler daardoor kom je gewoon niet vooruit.

Tuurlijk zijn er trainers die voor veilig kiezen en ze op blijven stellen ik denk dat dit Ajax niet vooruit helpt. Nu Marin niet rendeert had Ten Hag Schöne er gewoon weer neergezet.
Dan krijg je weer wekelijks een 6je op die positie. Veilig maar helpt je niet vooruit.

Prima voor erbij maar geen basis is mijn mening en dat blijft het. Genoeg argumenten waarom haha.
hjf
 hjf - donderdag 12 september 2019 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 16:08 schreef Loetje het volgende:
Wat een werkelijk fabelachtig mooi stuk op Ajax TV. Jesper Olsen kijkt zijn ogen uit en haalt de ene na de andere herinnering op. Op het einde noemt die even op met wie die samenspeelde, o.a met Schoenmaker. Die staat naast hem en herkent hem aanvankelijk niet. Goud dit.
En vergeet de penalty niet met Johan Cruyff
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 september 2019 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 september 2019 - 09:15 schreef hjf het volgende:

[..]

En vergeet de penalty niet met Johan Cruyff
Jep.
Eide
 Eide - vrijdag 13 september 2019 - 09:50   quote  deeplink  
Ekkelenkamp, Lang, Gravenberch en Dest zijn allen definitief overgeheveld naar de A-selectie. Dest is natuurlijk al min of meer basisspeler bij Ajax 1. De rest wordt hiermee beloond voor aanhoudend goede prestaties. Vooral Ekkelenkamp, Lang en Gravenberch zullen hun wedstrijden vooral nog bij Jong Ajax afwerken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 september 2019 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2019 - 09:50 schreef Eide het volgende:
Ekkelenkamp, Lang, Gravenberch en Dest zijn allen definitief overgeheveld naar de A-selectie. Dest is natuurlijk al min of meer basisspeler bij Ajax 1. De rest wordt hiermee beloond voor aanhoudend goede prestaties. Vooral Ekkelenkamp, Lang en Gravenberch zullen hun wedstrijden vooral nog bij Jong Ajax afwerken.
Verandert weinig voor ze dus. Nu zaten ze er ook al af en toe bij.
Eide
 Eide - vrijdag 13 september 2019 - 15:47   quote  deeplink  
Siem de Jong zit morgen bij de wedstrijdselectie.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 september 2019 - 20:40   quote  deeplink  
ja onbegrijpelijk.... eerst veltman verlengen en ook nog opstellen en dan ook nog een dejong bij de selectie halen...
Eide
 Eide - vrijdag 13 september 2019 - 23:17   quote  deeplink  
Veltman heeft zich bereknap terug gevochten. Daar heb ik niets dan respect voor. Siem de Jong vind ik wel opmerkelijk als je net Ekkelenkamp en Gravenberch aan de A-selectie toevoegt.
Eide
 Eide - vrijdag 13 september 2019 - 23:18   quote  deeplink  
Naci Unuvar heeft vandaag trouwens voor het eerst met de A-selectie meegetraint.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 september 2019 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2019 - 23:17 schreef Eide het volgende:
Veltman heeft zich bereknap terug gevochten. Daar heb ik niets dan respect voor. Siem de Jong vind ik wel opmerkelijk als je net Ekkelenkamp en Gravenberch aan de A-selectie toevoegt.
Misschien doet ie het goed op de training? Of extra optie in de spits?

Veltman je hoeft er geen fan van te zijn maar hoe hij terugkomt van zijn blessure is gewoon knap.
nummer10
 nummer10 - zondag 15 september 2019 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2019 - 23:17 schreef Eide het volgende:
Veltman heeft zich bereknap terug gevochten. Daar heb ik niets dan respect voor. Siem de Jong vind ik wel opmerkelijk als je net Ekkelenkamp en Gravenberch aan de A-selectie toevoegt.
indd terug op zijn oude niveau, niet best dus.. slecht verdedigend werk, domme overtredingen en meevoetballend verschrikkelijk slecht
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 14:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

indd terug op zijn oude niveau, niet best dus.. slecht verdedigend werk, domme overtredingen en meevoetballend verschrikkelijk slecht
En al zijn trainers komen bij hem uit, zowel bij Ajax als het Nederlands elftal.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 september 2019 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 08:08 schreef remco k het volgende:

[..]

En al zijn trainers komen bij hem uit, zowel bij Ajax als het Nederlands elftal.
als rechtsback, wat niet eens zijn positie is en er gewoon gebrek aan beter is.. was niet voor niks niet meer opgeroepen komt door pure armoede op rb
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 september 2019 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 14:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

indd terug op zijn oude niveau, niet best dus.. slecht verdedigend werk, domme overtredingen en meevoetballend verschrikkelijk slecht
hahahahaha ik ben het hier helaas mee eens. Maar het valt mij ook op dat hij toch weer geselecteerd is voor oranje. Dat er toch mensen zijn met verstand van voetbal die aangeven, zelf voor het centrale duo Veltman en Blind te kiezen tegen Lille.... Ik snap hier werkelijk geen reet van.

Blind ook.... Volkomen schuldig aan het 1e doelpunt van Duitsland tegen Oranje. En bijna identiek het eerste tegendoelpunt van Heerenveen.... ook weer zijn fout, dom balverlies op het middenveld en te traag om te kunnen omschakelen.

Veltman pakt veel te veel overtredingen. Is niet snel, niet kopsterk en opbouwend zie ik hem ook nooit iets bijzonders doen.

Statistieken zeggen mij geen reet, voordat hier semi journalisten weer mee op de proppen komen. Heb mijn ogen nog altijd niet in mijn zak zitten tijdens de wedstrijden van Ajax. En ik hoop altijd dat zowel Veltman als Blind de pannen van het dak spelen. Maar in mijn beleving heeft iedereen teveel ontzag voor de spaarzame pluspunten en vergeten ze de overvloed aan negatieve punten.

Alvarez als CV is vele malen beter, ben ik van overtuigd. Dest is vele malen beter als rb dan een van beide heren. En dat geldt ook voor Nico als lb!

Dus eigenlijk zou sowieso 1 van beiden, Veltman of Blind geen basisplaats mogen hebben!
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 september 2019 - 09:48   quote  deeplink  
---------------- Onana --------------------

----------- Alvarez - Blind ---------------

Dest ---------------------------------- Nico

----------Ziyech --------- Martinez ---------

----------------- Promes --------------------

Neres --------------------------------- Tadic

----------------- Huntelaar ------------------

En dan hopelijk op termijn Schuurs voor Blind.... En wanneer Donny terug is, is het helaas voor Huntelaar....
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 09:48 schreef AkaS het volgende:
---------------- Onana --------------------

----------- Alvarez - Blind ---------------

Dest ---------------------------------- Nico

----------Ziyech --------- Martinez ---------

----------------- Promes --------------------

Neres --------------------------------- Tadic

----------------- Huntelaar ------------------

En dan hopelijk op termijn Schuurs voor Blind.... En wanneer Donny terug is, is het helaas voor Huntelaar....
Jij veroordeelt ten Hag om het opstellen van mensen op plekken waar ze niet horen. En dan Ziyech in een controlerende rol zetten. De man met het meeste balverlies van de eredivisie.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 23 september 2019 - 20:19   quote  deeplink  
Donny van de Beek erkent: ‘Dat zit ook zeker in het hoofd van de trainer’

Donny van de Beek is op de weg terug. De 22-jarige middenvelder van Ajax kampte de voorbije weken met blessureleed, maar maakte afgelopen zondag in Eindhoven bij het duel met PSV (1-1) weer speelminuten. De Oranje-international geeft maandag in gesprek met Ajax TV aan dat hij momenteel stappen zet naar volledige fitheid.

Van de Beek merkt dat het op de training steeds beter gaat. Het duel met PSV was volgens hem 'niet de makkelijkste wedstrijd' om weer minuten te maken. "Het is een andere intensiteit. Ik zal toch meer minuten nodig hebben om weer helemaal honderd procent te zijn. Ik zit nu, schat ik, op zeventig of tachtig procent, dus er zit veel rek in."

Donny van de Beek: 'Wat je vooraf al dacht: Ajax moest het spel maken'
De middenvelder erkent dat hij door de komst van Quincy Promes mogelijk een linie naar achteren schuift en niet meer zo vaak als nummer tien zal fungeren. "Dat zou zeker een optie zijn, zo hebben we voor mijn blessure ook een aantal keer getraind", aldus Van de Beek. "Ik denk zeker dat de trainer dat ook in zijn hoofd heeft zitten."

Tijdens zijn absentie volgde Van de Beek Ajax op de voet. Op 1 september zat hij zelfs in het uitvak bij het duel met Sparta Rotterdam (1-4 zege). "Dat was leuk om mee te maken. Ik had het nog nooit gedaan en had ook nooit de tijd ervoor. Een goed teken, want ik sta liever op het veld. Maar ik dacht: het is misschien wel leuk om mee te maken hoe dat is."

BRON
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 23 september 2019 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 september 2019 - 20:19 schreef Hasjkoph het volgende:
Donny van de Beek erkent: ‘Dat zit ook zeker in het hoofd van de trainer’

Donny van de Beek is op de weg terug. De 22-jarige middenvelder van Ajax kampte de voorbije weken met blessureleed, maar maakte afgelopen zondag in Eindhoven bij het duel met PSV (1-1) weer speelminuten. De Oranje-international geeft maandag in gesprek met Ajax TV aan dat hij momenteel stappen zet naar volledige fitheid.

Van de Beek merkt dat het op de training steeds beter gaat. Het duel met PSV was volgens hem 'niet de makkelijkste wedstrijd' om weer minuten te maken. "Het is een andere intensiteit. Ik zal toch meer minuten nodig hebben om weer helemaal honderd procent te zijn. Ik zit nu, schat ik, op zeventig of tachtig procent, dus er zit veel rek in."

Donny van de Beek: 'Wat je vooraf al dacht: Ajax moest het spel maken'
De middenvelder erkent dat hij door de komst van Quincy Promes mogelijk een linie naar achteren schuift en niet meer zo vaak als nummer tien zal fungeren. "Dat zou zeker een optie zijn, zo hebben we voor mijn blessure ook een aantal keer getraind", aldus Van de Beek. "Ik denk zeker dat de trainer dat ook in zijn hoofd heeft zitten."

Tijdens zijn absentie volgde Van de Beek Ajax op de voet. Op 1 september zat hij zelfs in het uitvak bij het duel met Sparta Rotterdam (1-4 zege). "Dat was leuk om mee te maken. Ik had het nog nooit gedaan en had ook nooit de tijd ervoor. Een goed teken, want ik sta liever op het veld. Maar ik dacht: het is misschien wel leuk om mee te maken hoe dat is."

BRON
@Remco

Jouw idee om Donny wat naar achteren te brengen, speelt dus ook.
remco k
 remco k - dinsdag 24 september 2019 - 05:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 september 2019 - 20:21 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

@Remco

Jouw idee om Donny wat naar achteren te brengen, speelt dus ook.
Lijkt me ook oprecht een logische keuze
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 september 2019 - 08:40   quote  deeplink  
dit is al door meerdere personen aangegeven.. in het begin van het seizoen zelfs al toen we nog niet eens begonnen waren... vreemd dat een trainer hier nu pas aan denkt...net zoals alvarez op de plek van veltman.. alleen zou ik ziyech op 10 zetten .et martinez en vd beek erachter e promes op links en neres op rechts, puur en alleen omdat ziyech het spel sneller kan verplaatsen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 september 2019 door nummer10 --
remco k
 remco k - dinsdag 24 september 2019 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2019 - 08:40 schreef nummer10 het volgende:
dit is al door meerdere personen aangegeven.. in het begin van het seizoen zelfs al toen we nog niet eens begonnen waren... vreemd dat een trainer hier nu pas aan denkt...net zoals alvarez op de plek van veltman.. alleen zou ik ziyech op 10 zetten .et martinez en vd beek erachter e promes op links en neres op rechts, puur en alleen omdat ziyech het spel sneller kan verplaatsen..
Hij heeft al meerdere keren zo getraind ruim voor de blessure van van de Beek, dus niet nu pas.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 september 2019 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2019 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft al meerdere keren zo getraind ruim voor de blessure van van de Beek, dus niet nu pas.
ja maar waarom dan vast houden aan bepaalde dingen, zelfs tegen de kleintjes waar je het prima tegen kan testen... anyway velen van ons roepen die manier al zins de verkoop van dejong vorig seizoen...
remco k
 remco k - woensdag 25 september 2019 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2019 - 23:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja maar waarom dan vast houden aan bepaalde dingen, zelfs tegen de kleintjes waar je het prima tegen kan testen... anyway velen van ons roepen die manier al zins de verkoop van dejong vorig seizoen...
Ik heb hier vrijwel geen berichten langs zien komen over van de Beek een linie terug halen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 september 2019 - 11:38   quote  deeplink  
ik heb het niet enkel over hier, er zijn meerdere paginas.. daarbij heb ik ooit hier volgens mij wel aangegeven dat ik donny wel eens op 6 zou willen zien met ziyech ervoor mits er een stofzuiger bij kwam, en die is er nu in de vorm van martinez
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 oktober 2019 - 12:42   quote  deeplink  
Ajax won afgelopen weekend in eigen huis met 2-0 van FC Groningen en Siem de Jong kwam bij de club uit Amsterdam als invaller binnen de lijnen. Simon Zwartkruis had echter liever gezien dat trainer Erik ten Hag voor Noa Lang had gekozen.

"Voor Siem de Jong was het natuurlijk mooi, die invalbeurt van afgelopen zaterdag tegen FC Groningen", schrijft hij in VI. "Net als eerder vorige maand in het thuisduel van Ajax met SC Heerenveen. Hij komt van ver, na langdurige reserverollen en een huur-periode in Australië. Goede voetballer, prima mentaliteit ook. Maar tevens dertig jaar oud en met een aflopend contract in Amsterdam", constateert Zwartkruis.

"In beide gevallen had trainer Erik ten Hag kunnen kiezen voor het in brengen van Noa Lang", blikt hij terug. "Dat Dusan Tadic, Daley Blind, Hakim Ziyech, David Neres, Nicolás Tagliafico en recent Lisandro Martínez de forse investeringen meer dan waard waren, staat als een paal boven water. Maar wat voegen Siem de Jong, Zakaria Labyad, Razvan Marin en Hassane Bandé bijvoorbeeld toe aan de huidige selectie?"

"Dergelijke aankopen vertroebelen het uitzicht voor talenten als Noa Lang, Carel Eiting, Victor Jensen en Ryan Gravenberch", vervolgt de verslaggever kritisch. "Dit seizoen heeft Sergiño Dest de sprong van De Toekomst naar de Johan Cruijff Arena gemaakt en de vraag is hoeveel navolging dat de komende periode nog zal krijgen. Zeker op lange termijn is een aanhoudende doorvoer van talent essentieel. Want geldstromen drogen sneller op dan kweekvijvers", besluit Zwartkruis realistisch.
remco k
 remco k - vrijdag 04 oktober 2019 - 13:07   quote  deeplink  
Mooi man. De mening van Simon.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 oktober 2019 - 13:13   quote  deeplink  
is gewoon een feit als je jong hebt gezien.. dan past siem totaal niet meer in het plaatje ajax 1 maar staat wel jeugd in de weg die je prima kan laten ruiken aan het grote werk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 oktober 2019 door nummer10 --
remco k
 remco k - zaterdag 05 oktober 2019 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 oktober 2019 - 13:13 schreef nummer10 het volgende:
is gewoon een feit als je jong hebt gezien.. dan past siem totaal niet meer in het plaatje ajax 1 maar staat wel jeugd in de weg die je prima kan laten ruiken aan het grote werk
Zou een feit zijn als er op die positie andere jongens op de deur kloppen. En dat is gewoon niet het geval. Je had ekkelenkamp daar kunnen verwachten. Maar die speelt gewoon niet heel best.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 oktober 2019 - 16:44   quote  deeplink  
nee siem viel goed in.. daarbij kan je het ook anders oplossen door ziyech of promes op 10 te zetten.. of tadic en komenner andere plekken vrij voor traore noalang etc.. komop jo geen spelers meer die tekort kwamen
AkaS
 AkaS - zondag 06 oktober 2019 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar waarom weten die jongens zich dan altijd en op elk niveau weer in de basis te spelen.

Veltman speelde in de cl ook gewoon Ronaldo uit de wedstrijd toch.

En je speelt zo goed door de juiste balans. Een mix zoals jij die noemt. Maar daar horen ook gewoon spelers bij die er gewoon altijd zijn.

Een elftal kan onmogelijk bestaan uit elf top spelers. Daar horen simpele waterdragers bij.
Wie zegt en weet dat Ajax met Alvarez op de plaats van Veltman nog sterker zal zijn. Plus dat er een plekje voor een andere speler vrijkomt... Ene Neres bijvoorbeeld
remco k
 remco k - zondag 06 oktober 2019 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2019 - 09:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wie zegt en weet dat Ajax met Alvarez op de plaats van Veltman nog sterker zal zijn. Plus dat er een plekje voor een andere speler vrijkomt... Ene Neres bijvoorbeeld
Neres is misschien wel de slechtste van dit hele seizoen. Verdient geen basis plek.

Zoals het nu staat is eerder terecht.

En ik heb je al eerder gezegd dat ik Alvarez ook graag zou willen zien.
remco k
 remco k - zondag 06 oktober 2019 - 13:25   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 oktober 2019 door remco k --
Eide
 Eide - maandag 21 oktober 2019 - 23:31   quote  deeplink  
Ryan Gravenberch is uitegeroepen tot het grootste talent van de eerste periode. Gravenberch heeft, net als elke junior (want 3 jaar is de max), een contract tot z'n 18e. Drie maal raden wie zijn zaakwaarnemer is. Drie maal raden of hij bij gaat tekenen.

Kluivert, Bouy, Bakker, Kihsna enzovoorts enzovoorts. Dag knul. Tot nooit.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 oktober 2019 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 23:31 schreef Eide het volgende:
Ryan Gravenberch is uitegeroepen tot het grootste talent van de eerste periode. Gravenberch heeft, net als elke junior (want 3 jaar is de max), een contract tot z'n 18e. Drie maal raden wie zijn zaakwaarnemer is. Drie maal raden of hij bij gaat tekenen.

Kluivert, Bouy, Bakker, Kihsna enzovoorts enzovoorts. Dag knul. Tot nooit.
klopt, en al helemaal als je een trainer hebt die een siem de jong, een veltman etc de voorkeur geeft aan eigen jeugd..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 oktober 2019 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2019 - 12:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Neres is misschien wel de slechtste van dit hele seizoen. Verdient geen basis plek.

Zoals het nu staat is eerder terecht.

En ik heb je al eerder gezegd dat ik Alvarez ook graag zou willen zien.
krijgt ook echt het vertrouwen.. rkc had je volgens mij prima neres tadic en ziyech voorin kunnen gooien.. ipv huntelaar, ondanks dat ik huntelaar fan ben..
Eide
 Eide - dinsdag 22 oktober 2019 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 23:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt, en al helemaal als je een trainer hebt die een siem de jong, een veltman etc de voorkeur geeft aan eigen jeugd..
Rare vergelijking met Veltman. De Jong speelt totaal niet. Gravenberch zit structureel bij Ajax 1 tenzij Jong Ajax hem nodig heeft. Hij is echt wel kartrekker van die ploeg en kan daar structureel minuten maken. Op een middenveld met Vd Beek, Promes dn Martinez kom je moeilijk ingevochten.

Tegelijkertijd gaat Donny echt vertrekken en komen er dus echt kansen.

Nee, die vergelijking en kritiek kan ik niets mee.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 oktober 2019 - 02:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 00:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Rare vergelijking met Veltman. De Jong speelt totaal niet. Gravenberch zit structureel bij Ajax 1 tenzij Jong Ajax hem nodig heeft. Hij is echt wel kartrekker van die ploeg en kan daar structureel minuten maken. Op een middenveld met Vd Beek, Promes dn Martinez kom je moeilijk ingevochten.

Tegelijkertijd gaat Donny echt vertrekken en komen er dus echt kansen.

Nee, die vergelijking en kritiek kan ik niets mee.
dat kan... toch onnodig ingevallen tenkoste van jeugd... die siem de jong.. en kom niet aan met waarde bewezen want toen was het 3x niks met ajax en had nooit de maatstaaf mogen zijn.. dat hier het grotendeel dat anti spel goedkeurde voor de titel zegt ook genoeg..
Eide
 Eide - dinsdag 22 oktober 2019 - 08:47   quote  deeplink  
Siem was destijds een hele belangrijke speler voor de ploeg. De enige eigenlijk met scorend vermogen in een periode waar we aanklooiden met Sightorsson en dat soort snuiters. Op die manier haalde Ajax, met Siem als scorende speler, de 3e ster binnen. Het voetbal in die periode onder FdB was ook gewoon avontuurlijk en aanvallend.

Later ging FdB meer en meer vanuit de controle spelen en denken. Daarbij werd Siem voorbij gestoken door eerst Klaassen (die nu dezelfde kritiek zou krijgen als Siem, en later Donny van de Beek. Ik zie het als een evolutie van vergelijkbare speler waarbij Donny van de Beek wel de beste van dat drietal is, en ook de jongen met de meeste technische bagage.

Ik snap hartstikke goed dat Ten Hag Siem de Jong bij de ploeg houdt. Hij is de enige die extra kopkracht inbrengt. Bovendien heeft Siem nu eenmaal een contract en is hij kennelijk een betere optie dan een aantal anderen nu Dani de Wit is vertrokken. Ten slotte is hij geen concurrent van doorstromend talent, aan gezien Gravenberch en De Jong samen op de bank zitten.

Als gezegd, Gravenberch moet minuten maken. De regelgeving is nog altijd dat je niet in dezelfde speelronde voor Jong en Ajax 1 mag uitkomen. De keuze bij Gravenberch is dus momenteel vooral om veel speelminuten te maken. Gravenberch is daarbij momenteel echt de uitblinker bij Jong Ajax, samen met Traore.

Ik denk dat het perspectief voor Gravenberch is als vervanger van Donny van de Beek als die vertrekt. Dat is het perspectief waar je met zo'n gozer over moet praten. Ajax is momenteel een ploeg van CL-niveau. Laten we wel wezen, Van de Beek, Martinez, Promes, Ziyech en/of Alvarez speel je niet zomaar uit de ploeg.

Als een jongen als Gravenberch (lees Raiola) dan z'n hoofd op hol laat brengen met beloftes van gouden bergen in Italië moet hij dat vooral doen. Bij Ajax komt zijn kans echt wel. Zo goed is hij gewoon absoluut bezig. Dan moet hij wel durven bijtekenen en wachten op z'n kans.

En verder zijn alle vergelijkingen met Siem de Jong, wiens contract aankomende zomer ook afloopt, volkomen en volledig mank.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 oktober 2019 door Eide --
hjf
 hjf - dinsdag 22 oktober 2019 - 09:38   quote  deeplink  
Wat denken we over het terughalen van Sven Botman volgend seizoen? Hij ontwikkelt zich erg goed bij Heerenveen. Rekening houdend met het feit, dat Veltman, Nico en Blind volgend seizoen zomaar kunnen vertrekken.
AkaS
 AkaS - dinsdag 22 oktober 2019 - 09:50   quote  deeplink  
Tót op heden spreken de resultaten in het voordeel van ten Hag waardoor kritiek op hem zinloos is. Echter......

We hebben in geen 50jaar zoveel mazzel gehad....

Ik maak me echt zorgen over de invulling die ten Hag geeft aan het middenveld en achterhoede...

Zonder de extreme mazzel hadden we in de eredivisie al zeker 2x verloren en de CL hadden we niet gehaald....En als je de wedstrijden bekijkt hadden we met tegenstanders die hun kansen wel enigszins zouden benutten nederlagen met handbal uitslagen gehad en op nul punten gestaan.

Maar heey we hebben die stinkmazzel wel en die achterlijke ten Hag mag gewoon doorgaan en begint langzaam te geloven dat hij naar Bayern München kan als hoofdcoach!!!!

Hou wederom mijn hart vast morgen
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 09:38 schreef hjf het volgende:
Wat denken we over het terughalen van Sven Botman volgend seizoen? Hij ontwikkelt zich erg goed bij Heerenveen. Rekening houdend met het feit, dat Veltman, Nico en Blind volgend seizoen zomaar kunnen vertrekken.
Botman doet het uitstekend, zeker de moeite in de gaten te houden.
remco k
 remco k - dinsdag 22 oktober 2019 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 23:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

krijgt ook echt het vertrouwen.. rkc had je volgens mij prima neres tadic en ziyech voorin kunnen gooien.. ipv huntelaar, ondanks dat ik huntelaar fan ben..
Begon gewoon als basis, en is die plek door heel slecht te spelen terecht kwijt geraakt.
remco k
 remco k - dinsdag 22 oktober 2019 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 09:38 schreef hjf het volgende:
Wat denken we over het terughalen van Sven Botman volgend seizoen? Hij ontwikkelt zich erg goed bij Heerenveen. Rekening houdend met het feit, dat Veltman, Nico en Blind volgend seizoen zomaar kunnen vertrekken.
Volgend seizoen heb je dan als mogelijke CV's Botman, Schuurs, Martinez, Alvarez en Kik Pierrie.

En Overmars kennende, laat hij ook dan niet alle drie vertrekken.
Eide
 Eide - dinsdag 22 oktober 2019 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 09:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Botman doet het uitstekend, zeker de moeite in de gaten te houden.
Dit. We hebben met Schuurs en Botman twee jongens die je ruimte en tijd kan geven. Ik vind Botman bij Heerenveen tot dusver een positieve indruk achterlaten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5926
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020









0.0169909