BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 13 augustus 2019 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 11:02 schreef remco k het volgende:
Is het benaderen van Jan Vertonghen nog interessant? Is tribuneklant bij Tottenham.
Op wie zijn plek zou je hem dan willen zetten?
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 13:02 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Op wie zijn plek zou je hem dan willen zetten?
Zijn echte eigen plek.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 13 augustus 2019 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 13:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn echte eigen plek.
en dan Martinez of Blind op de bank?
p111
 p111 - dinsdag 13 augustus 2019 - 13:58   quote  deeplink  
Sorry ik denk dat wij Jan niet nodig hebben.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 13 augustus 2019 - 14:11   quote  deeplink  
ik ook niet. Zou eerder voor een extra centrumspits gaan. Dolberg verhuren.
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 13:40 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

en dan Martinez of Blind op de bank?
Tagliafico is niet bepaald in vorm. En martinez is ook linksback.
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 14:46   quote  deeplink  
Wij hebben amper ervaring achterin
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 augustus 2019 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 14:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sterker nog, ik snap zelfs dat Italie een droom is voor verdedigers.

Had hem graag meer gezien in het Guardiola voetbal zegmaar, dat wel. Nu is het toch ietwat aanpassen.

Maar begrijpen doe ik hem zeker. Geen land heeft betere verdedigers voortgebracht dan Italie
snap ik, tuurlijk zitten daar de beste verdedigers maar als de speelstijl niet bij je past en je laat je zo zien de eerste tijd ben je gewoon de sjaak.. ook de speelminuten zullen minimaal zijn en dat is absoluut niet goed voor zoon speler.. dus in deze had hij beter voor een voetballende ploeg (city barca) kunnen kiezen en daar doorgroeien.. maar goed zo denk ik erover... vrees echt dat hij verschrikkelijk word afgebrand daar
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 augustus 2019 - 15:11   quote  deeplink  
Jan Vertonghen zou ik er altijd bij willen, al is het om de ervaring. En als die wil, kan die zelfs op het middenveld als het zou moeten, waar het nu toch puzzelen is.

Zou het altijd doen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 augustus 2019 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 15:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

snap ik, tuurlijk zitten daar de beste verdedigers maar als de speelstijl niet bij je past en je laat je zo zien de eerste tijd ben je gewoon de sjaak.. ook de speelminuten zullen minimaal zijn en dat is absoluut niet goed voor zoon speler.. dus in deze had hij beter voor een voetballende ploeg (city barca) kunnen kiezen en daar doorgroeien.. maar goed zo denk ik erover... vrees echt dat hij verschrikkelijk word afgebrand daar
Haha, De Ligt is de sjaak niet hoor. Die 2 oudjes zullen vervangen moeten gaan worden en De Ligt heeft een enorme restwaarde voor Juve. Die gaat genoeg spelen en zal ook gauw gaan wennen.
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 15:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

snap ik, tuurlijk zitten daar de beste verdedigers maar als de speelstijl niet bij je past en je laat je zo zien de eerste tijd ben je gewoon de sjaak.. ook de speelminuten zullen minimaal zijn en dat is absoluut niet goed voor zoon speler.. dus in deze had hij beter voor een voetballende ploeg (city barca) kunnen kiezen en daar doorgroeien.. maar goed zo denk ik erover... vrees echt dat hij verschrikkelijk word afgebrand daar
Kijk je wel eens Italiaans voetbal?

Juventus speelde in de competitie gewoon een heel groot deel van de wedstrijden met heel veel druk vooruit met leuk aanvallend combinatie voetbal.

Of hij het gaat redden weet geen mens en datzelfde geld voor Frenkie.
Eide
 Eide - dinsdag 13 augustus 2019 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 13:02 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Op wie zijn plek zou je hem dan willen zetten?
Who cares? Jan is een topverdediger met Ajaxbloed in z'n aderen. Een meevoetballend, kopsterke centrale verdediger van 32 die zeker nog een paar goede seizoenen in de benen heeft. Schuurs en Martinez geven toch best wat weg en Blind is kennelijk de aangewezen man op CVM. Die ervaring centraal achterin is goud waard.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 13 augustus 2019 - 16:05   quote  deeplink  
Jan was idd een topverdediger, maar is niet voor niets tribune klant bij de Spurs.
Met Veltman, Blind en Tagliafico heb je ervaring genoeg. Nog langer wachten eerdat Schuurs en Dest een kans gaan krijgen.
Eide
 Eide - dinsdag 13 augustus 2019 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 16:05 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Jan was idd een topverdediger, maar is niet voor niets tribune klant bij de Spurs.
Met Veltman, Blind en Tagliafico heb je ervaring genoeg. Nog langer wachten eerdat Schuurs en Dest een kans gaan krijgen.
Jan is geen concurrent voor Dest. Hij is een concurrent voor Schuurs, Alvarez en Martinez. Veltman moet kiezen, bijtekenen of banken. Daar kan ik weinig mededogen voor opbrengen. Prima vent, maar je kan geen rekening houden met een speler die dit jaar uit z'n contract loopt.

Voor wat betreft die anderen. Jan komt dan in principe afsluiten. Dat geeft kansen om te rouleren en natuurlijk om jongens langzaam te brengen. Jan zal geen kapitaal moeten kosten. Schuurs was niet duur en die andere twee moeten het gewoon laten zien.
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 16:05 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Jan was idd een topverdediger, maar is niet voor niets tribune klant bij de Spurs.
Met Veltman, Blind en Tagliafico heb je ervaring genoeg. Nog langer wachten eerdat Schuurs en Dest een kans gaan krijgen.
Speelde nog gewoon basis in de cl finale. En zit enkel op de tribune omdat ie niet wil bijtekenen.
p111
 p111 - dinsdag 13 augustus 2019 - 16:56   quote  deeplink  
Kapitaal vernietiging als hij komt gaat hij spelen inplaats van aankopen of jeugd,wij hebben hem niet nodig.
Eide
 Eide - dinsdag 13 augustus 2019 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 16:56 schreef p111 het volgende:
Kapitaal vernietiging als hij komt gaat hij spelen inplaats van aankopen of jeugd,wij hebben hem niet nodig.
Heb je het verdedigende werk van dit seizoen tot dusver gezien?
Eide
 Eide - dinsdag 13 augustus 2019 - 17:48   quote  deeplink  
Overigens was Magallan gisteren op het jeugdcomplex van AZ toeschouwer bij Jong AZ. Volgens het Parool wil Magallan al weer weg en komt hij nauwelijks in de plannen van Ten Hag voor. Ook Dolberg en Labyad zouden hebben aangegeven dat ze liever vertrekken. De Wit, Lang en Ekkelenkamp zouden eventueel oren hebben naar een verhuurperiode bij een Eredivisionist om meer speeltijd te krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 augustus 2019 door Eide --
p111
 p111 - dinsdag 13 augustus 2019 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 17:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Heb je het verdedigende werk van dit seizoen tot dusver gezien?
Gaat helemaal goedkomen,we zijn verwent door de Ligt,maar met Alvares en Martinez en Nico gaan we alleen maar sterker worden.
Eide
 Eide - dinsdag 13 augustus 2019 - 19:02   quote  deeplink  
Alvarez moeten we eerst nog eens in actie zien. Schuurs heb ik voorzichtig vertrouwen in, maar ik denk dat dit jaar nog net te vroeg komt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 13 augustus 2019 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 00:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoe is het vriend?
Goed hoor amigo, met jou ook ?
Ik zie dat je hier nog volop aanwezig bent, knap hoor!
Na het bericht dat Neman Til was gestorven vond ik het niet leuk meer hier op het forum.
Ik miste zijn aanwezigheid, zijn ludieke berichten enorm.
Had het toen gehad, de laatste tijd kom ik hier
af en toe weer even kijken..
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 augustus 2019 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 20:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Goed hoor amigo, met jou ook ?
Ik zie dat je hier nog volop aanwezig bent, knap hoor!
Na het bericht dat Neman Til was gestorven vond ik het niet leuk meer hier op het forum.
Ik miste zijn aanwezigheid, zijn ludieke berichten enorm.
Had het toen gehad, de laatste tijd kom ik hier
af en toe weer even kijken..
Mis hem ook, kwam vaak bij hem.

Sindsdien is het ook dood hoor, de 3e helft praat is helemaal weg.

Maar vrij goed man, woon je nog in Zeeland?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 augustus 2019 door Loetje --
Scout2
 Scout2 - woensdag 14 augustus 2019 - 13:40   quote  deeplink  
Veltman lekker verkopen
Maz: terug op rb
Blind :terug op lcv
Alvarez: rcv
Tali: lb

Martinez:cm
Tadic:cm(rol van schone)
Van de beek (cam

Promes: proberen op tadic zijn plek
Ziyech en bergwijn voor de vleugels
Scout2
 Scout2 - woensdag 14 augustus 2019 - 13:49   quote  deeplink  
Bergwijn> nerres
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 14:42   quote  deeplink  
Tadic als controleur.... wat heb jij vandaag gerookt?
Scout2
 Scout2 - woensdag 14 augustus 2019 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 14:42 schreef Eide het volgende:
Tadic als controleur.... wat heb jij vandaag gerookt?
Proberen kan altijd, kwaliteiten daarvoor heeft ie.
Daarnaast moet je in iedere linie 1 hebben die alles goedzet, blind cv, tadic md, ziyech aanval.
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 14:51 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Proberen kan altijd, kwaliteiten daarvoor heeft ie.
Daarnaast moet je in iedere linie 1 hebben die alles goedzet, blind cv, tadic md, ziyech aanval.
Nee man. Hij is de topscorer van afgelopen seizoen en meeverdedigen is bepaald niet zijn kwaliteit. Zelfs Ziyech is beter geschikt als controleur dan Tadic. Ziyech is ten minste goed in ballen afpakken.
Scout2
 Scout2 - woensdag 14 augustus 2019 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 14:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee man. Hij is de topscorer van afgelopen seizoen en meeverdedigen is bepaald niet zijn kwaliteit. Zelfs Ziyech is beter geschikt als controleur dan Tadic. Ziyech is ten minste goed in ballen afpakken.
Je zit gewoon met een probleem op het middenveld, er zal een creatieve oplossing moeten komen. Tadic is balvast heeft inzicht en heeft leiderkwaliteiten desnoods laat je martinez achtet hem stofzuigen.
Scout2
 Scout2 - woensdag 14 augustus 2019 - 16:10   quote  deeplink  
Ben het met je eens dat hij onze beste spits is, daarom alleen in een oefenwedstrijd proberen of het kan. Wie weet wordt promes onze tweede tadic.
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 16:08 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Je zit gewoon met een probleem op het middenveld, er zal een creatieve oplossing moeten komen. Tadic is balvast heeft inzicht en heeft leiderkwaliteiten desnoods laat je martinez achtet hem stofzuigen.
Maar dan ga je toch niet je topscorer van z'n beste plek halen?

Bovendien is het probleem op het middenveld vooral organisatorisch van belag. De ruimte tussen de verdediging en het middenveld was veel te groot. Donny stond heel diep en Blind vaak ook. De ruimte tussen die linies was enorm waardoor een matige voetballer als Biseswar plotseling oogt als een wereldspeler...

De oplossing is niet om dan spelers op plekken te zetten waar ze niet thuis horen. De oplossing vooral de ploeg de discipline laten opbrengen om tactisch beter te spelen. Martinez als CVM wil ik trouwens best wel zien en dan Blind weer als CV. Daarnaast moet Donny minder diep staan. Met Tadic als spits stond Donny vaak dieper dan Tadic. Donny moet dat beter oplossen. Als er Donny wat minder diep staat en de CVM niet te diep speelt worden de ruimtes op het middenveld weer beloopbaar en hoef je niet een heel elftal om te gooien.

Het enige serieuze vraagstuk is wie je verder nog op dat middenveld laat spelen. Zowel Marin als Mazraoui verzuipen gisteren. De ruimtes waren ook zo groot dat dat eigenlijk ook niet anders kon. Frenkie vervang je niet zomaar, net als Schone trouwens, maar daar moet wel een vent komen die makkelijk onder druk uit kan spelen en die ook meedenkt in de restverdediging. Voor mij zijn Mazraoui en Ziyech de meest logische kanshebbers, of je moet Taylor uit de jeugdopleiding een kans geven.
freakie
 freakie - woensdag 14 augustus 2019 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 13:40 schreef Scout2 het volgende:
Veltman lekker verkopen
Maz: terug op rb
Blind :terug op lcv
Alvarez: rcv
Tali: lb

Martinez:cm
Tadic:cm(rol van schone)
Van de beek (cam

Promes: proberen op tadic zijn plek
Ziyech en bergwijn voor de vleugels
Hoo wacht even, jij gaat gewoon even het hele middenveld en aanval veranderen? Dus je wil niet meer combinaties zien enzo? Want dat was gewoon prima hoor.

Hoe kan iedereen toch altijd iets willen "proberen"?

-Promes is geen tadic, Promes heeft ruimte nodig.
-Tadic is geen middenvelder, die heeft niet het overzicht. Ja in de spits kan hij combinaties maken. Maar Dan kan hij ook risico nemen.
-Martinez CM? Hou kan je iemand die daar nooit heeft gespeeld, ineens daar willen neerzetten?
-Bergwijn voor neres? Beetje zelfde laken en pak he? Neres prima speler, bergwijn prima speler. Zelfde niveau, alleen hoe hij het bij Ajax doet of dat hij het snellere spel van Ajax wel begrijpt weten we niet

Als je iets wil, moet je veltman eraf halen en rustig schuurs gaan brengen. Alleen, daar heeft Ten Hag nu geen tijd voor. Ik denk dat hij dat wel gaat doen en dat hij rustig met een beter lopend team, zijn ervaring kan opdoen. Nu heb je iemand nodig die weet dat Ajax verlangt(veltman)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 augustus 2019 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 22:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mis hem ook, kwam vaak bij hem.

Sindsdien is het ook dood hoor, de 3e helft praat is helemaal weg.

Maar vrij goed man, woon je nog in Zeeland?
Ik woon nog steeds in Halsteren amigo!
Jij kwam ergens uit Oost Brabant toch?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 augustus 2019 - 22:18   quote  deeplink  
Volgens het Spaanse Sport onderhandelt Ajax met Dinamo Zagreb over de komst van Dani Olmo. De 21-jarige buitenspeler komt uit de jeugd van FC Barcelona en maakte in 2014 de overstap naar Zagreb.

Hoewel het seizoen pas net begonnen is, is Olmo duidelijk in vorm: in 4 duels scoorde hij 4 keer en leverde hij ook nog eens 3 assists af. Dinamo Zagreb zal hem dan ook niet zomaar kwijt willen en heeft een prijskaartje van €40 miljoen aan hem gehangen.

Dat zou Ajax niet gaan betalen, maar het heeft een serieus aanbod op tafel gelegd, met enkele bonusopties. Volgens het Spaanse medium zouden de vertegenwoordigers van Olmo nog deze week met Ajax om tafel gaan.
freakie
 freakie - woensdag 14 augustus 2019 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 22:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Volgens het Spaanse Sport onderhandelt Ajax met Dinamo Zagreb over de komst van Dani Olmo. De 21-jarige buitenspeler komt uit de jeugd van FC Barcelona en maakte in 2014 de overstap naar Zagreb.

Hoewel het seizoen pas net begonnen is, is Olmo duidelijk in vorm: in 4 duels scoorde hij 4 keer en leverde hij ook nog eens 3 assists af. Dinamo Zagreb zal hem dan ook niet zomaar kwijt willen en heeft een prijskaartje van €40 miljoen aan hem gehangen.

Dat zou Ajax niet gaan betalen, maar het heeft een serieus aanbod op tafel gelegd, met enkele bonusopties. Volgens het Spaanse medium zouden de vertegenwoordigers van Olmo nog deze week met Ajax om tafel gaan.
Eerlijk? Overmars is altijd heel duidelijk in zijn antwoorden. Gisteren zei hij toch ook heel duidelijk dat er niemand meer bij hoeft.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 22:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik woon nog steeds in Halsteren amigo!
Jij kwam ergens uit Oost Brabant toch?
Rand Zeeland, zit niet veel verschil in ouwe, hahaha!

Jep, inmiddels woon ik vlakbij Tilburg.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 22:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Volgens het Spaanse Sport onderhandelt Ajax met Dinamo Zagreb over de komst van Dani Olmo. De 21-jarige buitenspeler komt uit de jeugd van FC Barcelona en maakte in 2014 de overstap naar Zagreb.

Hoewel het seizoen pas net begonnen is, is Olmo duidelijk in vorm: in 4 duels scoorde hij 4 keer en leverde hij ook nog eens 3 assists af. Dinamo Zagreb zal hem dan ook niet zomaar kwijt willen en heeft een prijskaartje van €40 miljoen aan hem gehangen.

Dat zou Ajax niet gaan betalen, maar het heeft een serieus aanbod op tafel gelegd, met enkele bonusopties. Volgens het Spaanse medium zouden de vertegenwoordigers van Olmo nog deze week met Ajax om tafel gaan.
Wel een fantastische speler, maar ik denk dat de focus op een speler moet die verdedigender ingesteld is.
AkaS
 AkaS - donderdag 15 augustus 2019 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 23:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wel een fantastische speler, maar ik denk dat de focus op een speler moet die verdedigender ingesteld is.
Zóu de prioriteit niet bij een goede middenvelder van CL niveau moeten liggen?
Of gaat er toch nog iemand weg, Neres of Ziyech dat ze voor een buitenspeler gaan?

Raar!!!
hjf
 hjf - donderdag 15 augustus 2019 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 23:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wel een fantastische speler, maar ik denk dat de focus op een speler moet die verdedigender ingesteld is.
Laatstgenoemde hebben we al Loetje: Edson Alvarez. Moet Ten Hag hem wel gaan opstellen samen met of Martinez of Schuurs in het hart van de verdediging. En als er een buitenkans komt (Olmo?), dan moet je die pakken. Alleen ik ken Olmo nog niet en er worden nu bedragen van € 30 mln genoemd en dat gaat echt niet gebeuren. Max tussen de € 20 en € 25 mln zal er worden uitgetrokken voor een speler, waarvan men de overtuiging heeft dat hij basis is en een enorme kwaliteitsimpuls geeft. En dat kunnen we op het middenveld wel gebruiken als ik moet afgaan op wat we tot nog toe gezien hebben.
hjf
 hjf - donderdag 15 augustus 2019 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 17:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Heb je het verdedigende werk van dit seizoen tot dusver gezien?
Dat was niet best Eide!
remco k
 remco k - donderdag 15 augustus 2019 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 23:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wel een fantastische speler, maar ik denk dat de focus op een speler moet die verdedigender ingesteld is.
Dat ligt eraan wat er met van de Beek gebeurt.
remco k
 remco k - donderdag 15 augustus 2019 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 08:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zóu de prioriteit niet bij een goede middenvelder van CL niveau moeten liggen?
Of gaat er toch nog iemand weg, Neres of Ziyech dat ze voor een buitenspeler gaan?

Raar!!!
Die jongen is meer een 10 dan een buitenspeler.
AkaS
 AkaS - donderdag 15 augustus 2019 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Die jongen is meer een 10 dan een buitenspeler.
Dat klinkt al een heel stuk logischer. Zeker na de wedstrijden met PAOK is het duidelijk dat er een stuk opbouw en verbinding op het middenveld wordt gemist. Een buitenspeler lijkt mij met Neres, Ziyech, Promes... Maar ook nog Noah Lang overbodig.

En toch... Geloof ik een middenveld met Ziyech, Martinez en Donny van de Beek. Op papier krijg je dan een beeld van 2 aanvallende middenvelders, echter zou 1 van beide meer controlerend moeten spelen. Ziyech speelt nu min of meer als verdeler vanaf rechtsvoor ... Met Martinez naast hem en een goed centraal duo achter hem zou hij de rol van Frenkie kunnen benaderen. Maar dat blijft koffiedik kijken omdat waarschijnlijk niemand het aandurft.

Mensen kijk en oordelen op wat ze zien, doe ik zelf ook vaak. Maar heel soms is 1`+ 1 toch ongewoon 3.

Ziyech de dirigent... vanaf het midden, strooiend met passes... Heel veel scorend vermogen heeft hij niet ondanks dat hij regelmatig een goaltje meepikt. Maar als hij een klein beetje efficiënter met scoringskansen zou zijn hadden we gewoon ook in de finale gestaan.

En nee, ik reken het Ziyech niet aan... Stel alleen vast dat hij in zijn positie regelmatig in scoringspositie komt maar te vaak mist.

Hij heeft mij verder aangenaam verrast door zijn verbeten inzet afgelopen seizoen, terug verdedigen en duelkracht... Ik zie de potentie voor de Frenkierol.

Ik blijf gewoon roepen in de woestijn, net als dat de aanwezigheid van Veltman een negatieve invloed op het team heeft. En dat staat los dat hij af en toe ook goede dingen doet. Want dat gebeurd altijd als je opgesteld wordt.

En tot slot... aub Blind van het middenveld! In theorie heeft hij de funcionele techniek en het inzicht ... Maar in de praktijk... red hij het gewoon niet op een of andere manier. Gebrek aan explosiviteit en snelheid om gaten dicht te lopen ... Ik weet het eerlijk gezegd niet. Maar ik zou hem daar weghalen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 augustus 2019 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 augustus 2019 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 10:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat klinkt al een heel stuk logischer. Zeker na de wedstrijden met PAOK is het duidelijk dat er een stuk opbouw en verbinding op het middenveld wordt gemist. Een buitenspeler lijkt mij met Neres, Ziyech, Promes... Maar ook nog Noah Lang overbodig.

En toch... Geloof ik een middenveld met Ziyech, Martinez en Donny van de Beek. Op papier krijg je dan een beeld van 2 aanvallende middenvelders, echter zou 1 van beide meer controlerend moeten spelen. Ziyech speelt nu min of meer als verdeler vanaf rechtsvoor ... Met Martinez naast hem en een goed centraal duo achter hem zou hij de rol van Frenkie kunnen benaderen. Maar dat blijft koffiedik kijken omdat waarschijnlijk niemand het aandurft.

Mensen kijk en oordelen op wat ze zien, doe ik zelf ook vaak. Maar heel soms is 1`+ 1 toch ongewoon 3.

Ziyech de dirigent... vanaf het midden, strooiend met passes... Heel veel scorend vermogen heeft hij niet ondanks dat hij regelmatig een goaltje meepikt. Maar als hij een klein beetje efficiënter met scoringskansen zou zijn hadden we gewoon ook in de finale gestaan.

En nee, ik reken het Ziyech niet aan... Stel alleen vast dat hij in zijn positie regelmatig in scoringspositie komt maar te vaak mist.

Hij heeft mij verder aangenaam verrast door zijn verbeten inzet afgelopen seizoen, terug verdedigen en duelkracht... Ik zie de potentie voor de Frenkierol.

Ik blijf gewoon roepen in de woestijn, net als dat de aanwezigheid van Veltman een negatieve invloed op het team heeft. En dat staat los dat hij af en toe ook goede dingen doet. Want dat gebeurd altijd als je opgesteld wordt.

En tot slot... aub Blind van het middenveld! In theorie heeft hij de funcionele techniek en het inzicht ... Maar in de praktijk... red hij het gewoon niet op een of andere manier. Gebrek aan explosiviteit en snelheid om gaten dicht te lopen ... Ik weet het eerlijk gezegd niet. Maar ik zou hem daar weghalen.
eens... heb dit ook al ergens geroepen..
AkaS
 AkaS - donderdag 15 augustus 2019 - 10:48   quote  deeplink  
Dan zijn we het weer eens met elkaar eens nummertje 10 :-)
JV
 JV - donderdag 15 augustus 2019 - 11:03   quote  deeplink  
martinez op 6 zou wellicht wel hele goede optie zijn

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/891088/indrukwekkende-beelden-ajax-pitbull-martinez-toont-klasse-tegen-paok.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
p111
 p111 - donderdag 15 augustus 2019 - 12:18   quote  deeplink  
Een geweldige speler is mijn indruk tot nu toe.Je zou het een keer kunnen proberen Blind en Martinez om te draaien.
Loetje
 Loetje - donderdag 15 augustus 2019 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 08:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zóu de prioriteit niet bij een goede middenvelder van CL niveau moeten liggen?
Of gaat er toch nog iemand weg, Neres of Ziyech dat ze voor een buitenspeler gaan?

Raar!!!
Dit is een goede middenvelder, maar wel weer een die diep staat.
Loetje
 Loetje - donderdag 15 augustus 2019 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat er met van de Beek gebeurt.
Ik denk dat je met beide prima kan spelen. Van de Beek kan ook iets terug en deed dat ook goed. Maar een goede 6 die tot de middenlijn speelt is dan wel prioriteit
remco k
 remco k - donderdag 15 augustus 2019 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 14:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat je met beide prima kan spelen. Van de Beek kan ook iets terug en deed dat ook goed. Maar een goede 6 die tot de middenlijn speelt is dan wel prioriteit
Even serieus Loetje. Jij bent ook fan van de speler Marin en je weet ook dat hij heel goed op zijn huidige positie mee zou moeten kunnen. Waarom lukt het hem dan niet meteen?
Loetje
 Loetje - donderdag 15 augustus 2019 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 15:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Even serieus Loetje. Jij bent ook fan van de speler Marin en je weet ook dat hij heel goed op zijn huidige positie mee zou moeten kunnen. Waarom lukt het hem dan niet meteen?
Ik denk echt dat dat komt omdat Blind te diep staat, zonder dat ik het bedoel om Blind tr beschuldigen en als enige verantwoordelijk te stellen daarvoor.

Marin zou het moeten kunnen, maar speelt dieper als bij Standard. Blind staat te diep en Donnt staat diep. Met zijn passing is opzich ook niet veel mis over het algemeen. Maar zou het allemaal iets meer terug willen zien staan en dan heb je profijt van Marin.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5138
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020









0.0187230