BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (Zaterdag 27 juli, 18.00 uur) Johan Cruijff schaal 2-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 26 juli 2019 - 17:55   quote  deeplink  
re0luvi8y9naz.jpg

Datum en tijdstip 27 juli, 18.00 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA
Scheidsrechter: Dennis Higler
VAR Jochem Kamphuis
(De KNVB zal zaterdag voor het eerst als proef gebruik maken van een stadioncommunicatie. Dit betekent dat de cruciale momenten tussen de heren Higler en Kamphuis te horen zullen zijn in het stadion)

Verdwaalde kraker om Johan Cruijff schaal
Ajax - PSV, de wedstrijd zelf zou je van kunnen zeggen dat dit het duel der duel is in Nederland tussen de op dit moment 2 beste clubs van ons land. De vraag is echter of onze verwachtingen wel hooggespannen mogen zijn. PSV speelt in Amsterdam tussen het cruciale tweeluik met Basel in, Ajax heeft pas in de laatste week de grootste basisspelers terug in Amsterdam. Vele spelers waren actief op diverse zomerse eindtoernooien.

De Johan Cruijff schaal is een jaarlijkse seizoensopener tussen de landskampioen en bekerwinnaar. Aangezien deze beide gewonnen zijn door Ajax, mag PSV als nummer 2 van Nederland deelnemen aan de wedstrijd.

PSV krijgt op deze manier toch een kans een prijs te pakken, wetende dat de dubbel naar Amsterdam ging en datzelfde Ajax 18 wedstrijden speelde in de UEFA Champions League en daar reikte tot de laatste 4!

rygpjvk.jpeg.jpg

Ons aller Ajax
Ajax kent ten opzichte van de afgelopen jaren qua resultaten een uitstekende voorbereiding. 5x werd er gewonnen, 1x gelijk gespeeld en 1 keer verloren.

Een klein overzicht:
Quick 20 - Ajax 2-11
Ajax - Aalborg BK 1-1
Ajax - Anderlecht 5-2
Ajax - Istanbul Basaksehir 2-1
Ajax - Watford 2-1
Ajax - OFI Kreta 6-2
Ajax - Panathinaikos 1-2

Wat hierin opvalt, is dat Ajax niet enkele keer het doel schoon wist te houden. Met name Magallan en Pierie zakte bij grote regelmaat door het ijs. Schuurs en Dest waren daarintegen de beste mannen in de voorbereiding en lijken zeker een vaste naam in de selectie te gaan worden.

Ajax haalde deze zomer diverse spelers, maar zag met name ook 2 cruciale spelers vertrekken in de namen van aanvoerder Matthijs de Ligt en spelmaker Frenkie de Jong. Van de opvolgers mag dan ook het nodige verwacht worden. Voor zowel Edson Alvarez als Razvan Marin werd veel geld uitgeven.

Een klein overzicht van de in en uitgaande transfers bij Ajax.

Inkomend:
Edson Alvarez
Lisandro Martinez
Razvan Marin
Quinsy Promes
Kjell Scherpen
Kik Pierie
Bruno Varela (opnieuw gehuurd)

Uitgaand:
Frenkie de Jong
Matthijs de Ligt
Vaclav Cerny
Daley Sinkgraven
Kostas Lamprou

Tevens lijkt de interesse in Neres en Van der Beek steeds serieuzer te worden. Omtrent Hakim Ziyech is alles nog rustig.

Het is dus maar de vraag met welke 11 aan zal treden tegen PSV, al lijkt het de 11 die tegen Panathinaikos gestart waren te gaan worden. Echter, die wedstrijd verloor Ajax.

Afgelopen jaar won Ajax in de Johan Cruijff ArenA de cruciale topper van PSV. Mede door de zege met 10 man, pakte Ajax ruim anderhalve maand later de 34e landstitel.

Ook is inmiddels bekend tegen wie Ajax in de 3e voorronde van de Champions League zal spelen. Opnieuw kwam het Griekse PAOK uit de koker. Ajax zal eerst aantreden in Thessaloniki.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2020 door Loetje --
Eide
 Eide - vrijdag 26 juli 2019 - 18:48   quote  deeplink  
Goed bezig Loetje.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 26 juli 2019 - 21:55   quote  deeplink  
I'll be there. Wie gaan er nog meer......?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 26 juli 2019 - 23:46   quote  deeplink  
Tja, psv komt met een b-team. En Ajax speelt ook niet in zijn sterkste opstelling. Gewoon een veredeld oefenpotje!
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 07:57   quote  deeplink  
Ten Hag: 'Andre, Nous en Hakim bij selectie'

Ze zijn pas sinds deze week weer in training, maar toch maken Hakim Ziyech, Noussair Mazraoui en Andre Onana zaterdag waarschijnlijk deel uit van de wedstrijdselectie van Ajax voor de Johan Cruijff Schaal. Dat vertelde Erik ten Hag vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in aanloop naar de seizoensopener.

Deze week stroomden weer diverse internationals in bij Ajax, een aantal van hen eerder dan gepland. "Ze zijn gretig, hebben er zin in. Er komen heel snel grote wedstrijden aan en daar willen ze klaar voor zijn." Alleen David Neres ontbreekt nog, de aanvaller die met Brazilië de Copa América won, sluit zondag aan. "Als de training goed verloopt straks maken Andre, Hakim en Nous morgen deel uit van de wedstrijdselectie."

Of ze spelen, dat is natuurlijk maar de vraag. Ten Hag wilde nog niet veel kwijt over zijn opstelling. Wel wilde de trainer zeggen dat Ajax de wedstrijd uiterst serieus neemt. "Het is een prijs, en je moet er alles voor doen om een prijs te winnen. Het stadion is morgen uitverkocht. Dat zegt veel."

Aanvoerder
Dusan Tadic vergezelde Ten Hag bij de persconferentie. De Serviër draagt ongetwijfeld zaterdag de aanvoerdersband, maar er is nog geen definitieve opvolger aangewezen voor de vertrokken captain Matthijs de Ligt. Ten Hag: "De groep is nu nog niet compleet. Als er duidelijkheid is, ik eruit ben en het aan de spelers heb verteld, dan brengen we naar buiten wie de nieuwe aanvoerder is."

'Ik heb iets in mijn kop zitten, maar na 7, 8 wedstrijden valt het meestal in elkaar'
Ten Hag nam uitgebreid de tijd om alle nieuwe aanwinsten door te nemen. Wat zijn vaste elftal wordt voor seizoen 2019-2020 is nu nog niet te zeggen. "Je moet weer op zoek naar de juiste balans. Ik heb wel iets in mijn kop zitten natuurlijk. Maar meestal valt het na 7, 8 wedstrijden in elkaar."

Maar hoe dan ook: Ten Hag stelt tegen PSV zijn - op dit moment - sterkste team op. De trainer verwacht een lastige wedstrijd. "PSV is een week verder, hebben al sneller aan een vast elftal kunnen werken. Het is een strijdbaar team, fanatiek. Ze kunnen heel direct spelen en hebben hoge weerbaarheid."

Ajax.nl
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 08:55   quote  deeplink  
Vannacht amper kunnen slapen en via een stream maar Atletico Madrid tegen Real Madrid zitten kijken. Atletico wint gewoon met 7-3! En nog krankzinniger, het was niet alleen 5-0 met rust en 6-0 en 7-1 in de 2e helft, Atletico vergeet er gewoon zeker nog 5 of 6 bij te maken. 90 minuten lang een grote kansenregen voor Atletico. Real speelde ook nog eens gewoon met een sterk elftal. Echt ziek dit, ondanks het maar een oefenpotje was.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 27 juli 2019 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juli 2019 - 23:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
Tja, psv komt met een b-team. En Ajax speelt ook niet in zijn sterkste opstelling. Gewoon een veredeld oefenpotje!
En toh wil ik deze pot winnen. Het liefst met een heeeeeeel GROOT verschil. 6-0 of 7-0, och wat zou dat fijn zijn.......

:-)
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 12:55   quote  deeplink  
Ik denk eigenlijk niet dat PSV met een B-team komt. De belangen van PSV liggen natuurlijk heel nadrukkelijk bij Europees vpetbal. Dat levert bij kwalificatie al het tienvoudige op van wat de KNVB-finale oplevert. Moraal, wedstrijdgevoel en eerzucht zal bij PSV echter ook gewoon spelen, en zeker bij Van Bommel.

Ik verwacht een PSV met alle beschikbare basisspelers, waarbij alleen spelers met kleine pijntjes of een conditie-achterstand niet spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 12:55 schreef Eide het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat PSV met een B-team komt. De belangen van PSV liggen natuurlijk heel nadrukkelijk bij Europees vpetbal. Dat levert bij kwalificatie al het tienvoudige op van wat de KNVB-finale oplevert. Moraal, wedstrijdgevoel en eerzucht zal bij PSV echter ook gewoon spelen, en zeker bij Van Bommel.

Ik verwacht een PSV met alle beschikbare basisspelers, waarbij alleen spelers met kleine pijntjes of een conditie-achterstand niet spelen.
Ik verwacht hetzelfde en dat ze alleen Guti en Lozano sparen. En dan verwacht ik Lammers en Hendrix terug. De rest verwacht ik hetzelfde
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 27 juli 2019 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 13:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik verwacht hetzelfde en dat ze alleen Guti en Lozano sparen. En dan verwacht ik Lammers en Hendrix terug. De rest verwacht ik hetzelfde
En wedstrijd ritme opdoen. Ook niet onbelangrijk in het begin van een nieuw seizoen.......
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 13:45 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

En wedstrijd ritme opdoen. Ook niet onbelangrijk in het begin van een nieuw seizoen.......
Jawel. Maar PSV had al een korte voorbereiding. En volgende week begint de ED ook weer.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 16:49   quote  deeplink  
Ajax: Varela, Dest, Veltman, Schuurs, Martinez; Blind, Van de Beek, Marin; Promes, Dolberg, Tadic.

PSV: Zoet; Dumfries, Boschagli, Luckassen, Sadílek; Hendrix, Rosario, Bergwijn; Bruma, Lammers, Gakpo
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 juli 2019 - 16:52   quote  deeplink  
Veltman én Dest dus en Blind op het middenveld.

Heel benieuwd naar de wedstrijd.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 16:54   quote  deeplink  
EAfWIGXX4AAc-2H?format=jpg&name=large

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juli 2019 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 16:55   quote  deeplink  
Dus:

Onana
Dest, Veltman, Schuurs, Martinez
Blind
Marin, Van de Beek
Promes, Dolberg, Tadic
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 16:56   quote  deeplink  
Ik had Dest niet verwacht. Ik had eigenlijk Schone op 6 en Blind centraal achterin naast Schuurs verwacht.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 16:57   quote  deeplink  
Opstelling PSV

Zoet, Dumfries, Luckassen, Boscagli, Sadilek
Rosario, Hendrix
Bergwijn
Gakpo, Lammers, Bruma

Edit: Je was me ruim voor Loetje. :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juli 2019 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 16:59   quote  deeplink  
PSV dus ook als verwacht. Zo sterk mogelijk zonder twijfelgeval Lozano.
pinox11
 pinox11 - zaterdag 27 juli 2019 - 17:02   quote  deeplink  
Kristensen ook nog bij uitgaand...
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 juli 2019 - 17:07   quote  deeplink  
Maar dus ook Onana gewoon in de basis.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 16:59 schreef Eide het volgende:
PSV dus ook als verwacht. Zo sterk mogelijk zonder twijfelgeval Lozano.
Malen speelt ook niet, Guti ook niet. En ineens die Fransman achterin
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 17:20   quote  deeplink  
Malen vind ik niet gek. Lamers viel goed afgelopen week. Geen Viergever is inderdaad wel verrassend.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 27 juli 2019 - 17:56   quote  deeplink  
Nu al lekker sfeertje.
Ik denk wel dat we gaan winnen. Met 2 - 1 of 3 - 1 ?

W Z A W Z D B
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 juli 2019 - 18:03   quote  deeplink  
JAJAJAJAJA
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 27 juli 2019 - 18:03   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd naar de (nieuwe) spelers als Dest, Schuurs, Martinez en Matin.

Dat is nu al lekker met deze zeer snelle 1 -0.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:07   quote  deeplink  
Uitstekend begin en zo blij voor Dolberg dat die meteen scoort. Maar daarna he, die moet er ook gewoon in vind ik. Dan is de pot vrijwel zeker meteen binnen.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:10   quote  deeplink  
Lekkere opening zo.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:15   quote  deeplink  
Kijk die Dolberg eens lekker fel afjagen.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:21   quote  deeplink  
Heerlijk zoals Martinez net durfde in te spelen. Met 1 pass meteen onder de druk uit.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 27 juli 2019 - 18:23   quote  deeplink  
Voorlopig heeft PSV niets te zoeken tegen ons,
daar wij nog steeds de boventoon blijven geven.

Toch jammer dat Dolberg niet de 2 - 0 deed maken in de 5e minuut.
De Argentijn Martinez vind ik ook naar behoren spelen.

Ben ook blij, dat Onana eerder terug is dan als verwacht.

Nu eindelijk de eerste gele kaart voor PSV, daar het voorheen er al een kaart had moeten hebben.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:31   quote  deeplink  
Ajax begon echt geweldig. Inmiddels is het in evenwicht en loopt het bij beiden voor geen meter meer.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:34   quote  deeplink  
2e bal wordt wel meer en meer voor PSV. Ajax krijgt er nog vrij weinig druk op
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:38   quote  deeplink  
Daar was de eerste rode kaart van het seizoen die Hendrix niet krijgt. Die wordt zo veel gemazzeld door de scheidsrechters. Ongelooflijk.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 18:38 schreef Eide het volgende:
Daar was de eerste rode kaart van het seizoen die Hendrix niet krijgt. Die wordt zo veel gemazzeld door de scheidsrechters. Ongelooflijk.
Spaarde Rosario ook al met geel. Vind dat de VAR moet kunnen ingrijpen bij een 2e geel
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 juli 2019 - 18:43   quote  deeplink  
Wat een belachelijke beslissing weer
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:43   quote  deeplink  
En de 3e gele kaart voor Hendrix. Belachelijk.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:43   quote  deeplink  
Inconsequente teringhond. Weer geen 2e geel he
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 27 juli 2019 - 18:43   quote  deeplink  
Maar dankzij onze 1 - 0, blijft PSV achter de feiten lopen.

Wel moeten wij bij de les blijven, daar het anders voor ons moeilijker kan worden.
Iets wat wij met z'n allen dat precies niet willen.

Maar voorlopig mogen we tevreden zijn, ondanks de aanwezige (kleine) schoonheidsfoutjes.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 juli 2019 - 18:47   quote  deeplink  
En weer een rare beslissing van Higler
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:47   quote  deeplink  
Hendrix spaart die voor hetzelfde
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:47   quote  deeplink  
Ajax bij de start en aan het eind van de eerste helft gewoon goed.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 juli 2019 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 18:47 schreef Loetje het volgende:
Hendrix spaart die voor hetzelfde
Exact
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:50   quote  deeplink  
Ajax eigenlijk best goed. Tadic en Promes wat ineffectief maar verder staat het goed. Marin en Dolberg zijn ietwat onverwachte positieve uitschieters.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 18:48 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Exact
Yep. Lekker inconsequent.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 18:55   quote  deeplink  
Best een boeiend potje.

Ajax begon uitstekend, veel druk, veel positiewisselingen en een voorsprong. Echter, Dolberg moet zijn 2e maken. Na het eerste kwartier werd Dolberg een stuk minder.

Zo vond ik Martinez uitstekend starten. Vol bravoure en lef, maar dat er op het einde een aantal keer lelijk naast. Promes begon daarintegen heel matig maar was op het einde weer wat sterker. Tevens zie je de onzekerheid achterin als de defensie onder druk komt. Marin oogt nog altijd heel onwennig. Loopt goed en slim, qua duel en snelheid kan en moet het beter. Zeker qua snelheid moet hij dat ook makkelijk kunnen. Tadic blijf ik statisch vinden vanaf de flanken. Ik zou nijgen naar Blind terug naar de defensie met Schuurs. Veltman naar rechts en Schöne erbij op het middenveld. Tevens missen we Ziyech toch wel, vind het voorin vrij voorspelbaar

Verder is Higler een ontzettende eikel die zo inconsequent als de tering is.

Hopelijk kan Ajax de grip herpakken. Verwacht Hendrix niet meer terug en dan is die er weer mee weggekomen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 27 juli 2019 - 18:57   quote  deeplink  
Kutscheids. Verder niets toe te voegen vandaag!
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 19:07   quote  deeplink  
2 wissels bij hun. Hendrix en Bruma eraf. Malen en Guti erbij. Wordt PSV niet zwakker van
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 27 juli 2019 - 19:08   quote  deeplink  
Dat konden we wel verwachten, dat Hendrix gewisseld zou worden.
Eide
 Eide - zaterdag 27 juli 2019 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2019 - 18:55 schreef Loetje het volgende:
Marin oogt nog altijd heel onwennig.
Die vond ik goed spelen. Natuurlijk moeten de automatismen nog komen maar sterk in de duels en handig aan de bal. Fijne voetballer.
Loetje
 Loetje - zaterdag 27 juli 2019 - 19:15   quote  deeplink  
WAT EEN GOAL!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (Zaterdag 27 juli, 18.00 uur) Johan Cruijff schaal 2-0









0.0119419