BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PAOK (13 augustus, 20.30 uur) 3e voorronde CL 3-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 13 augustus 2019 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 23:22 schreef Loetje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heerlijk als we in pot 2 komen. Gewoon Real en Atletico Madrid ontlopen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 augustus 2019 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 23:44 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wat heerlijk als we in pot 2 komen. Gewoon Real en Atletico Madrid ontlopen.
Jep. En hopelijk een andere tegenstander als Bayern. Ook wel leuk.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 14 augustus 2019 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 23:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jep. En hopelijk een andere tegenstander als Bayern. Ook wel leuk.
Zul je zien dat we wéér Ronaldo loten.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:00 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zul je zien dat we wéér Ronaldo loten.
Ergens hoop ik op Barca tegen Frenkie
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 00:02   quote  deeplink  
Maargoed, dan doen we of we er al zijn en dat zijn we allesbehalve. Gewoon weer tegen een stugge ploeg
pth
 pth - woensdag 14 augustus 2019 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 23:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sowieso, maar Ajax is zeker van pot 2 bij plaatsing.

EL hebben we sowieso, maar dat zou een ramp zijn.
Ik zie mijn ploeg natuurlijk ook liever in de CL, maar dan zal het niveau wel 30-40% omhoog moeten anders hebben we daar dit jaar niets te zoeken. In dat geval misschien makkelijker om wat punten te gaan sprokkelen in de EL. Hopelijk vallen de puzzelstukjes binnenkort wel in elkaar en gaan er weer mooie dingen gebeuren. Echter, ik denk toch dat Ajax t.o.v. vorig jaar een behoorlijk jasje heeft uitgedaan.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:07 schreef pth het volgende:

[..]

Ik zie mijn ploeg natuurlijk ook liever in de CL, maar dan zal het niveau wel 30-40% omhoog moeten anders hebben we daar dit jaar niets te zoeken. In dat geval misschien makkelijker om wat punten te gaan sprokkelen in de EL. Hopelijk vallen de puzzelstukjes binnenkort wel in elkaar en gaan er weer mooie dingen gebeuren. Echter, ik denk toch dat Ajax t.o.v. vorig jaar een behoorlijk jasje heeft uitgedaan.
Gelukkig begint de CL pas over een maand. Er is nog tijd.

Daarbij zal Ajax dit seizoen minder zijn dat volgend seizoen.

Ik blijf er wel bij dat ik bang ben dat Ajax weer gepakt gaat worden bij PSV en dan de club weer in brand staat.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 00:13   quote  deeplink  
Bij voetbalpraat wordt ook geofferd voor een passer op het middenveld.
pth
 pth - woensdag 14 augustus 2019 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gelukkig begint de CL pas over een maand. Er is nog tijd.

Daarbij zal Ajax dit seizoen minder zijn dat volgend seizoen.

Ik blijf er wel bij dat ik bang ben dat Ajax weer gepakt gaat worden bij PSV en dan de club weer in brand staat.
Er moet echt nog wat bij op het middenveld en dan zie ik de toekomst wel zonnig in (met Frenkie en in mindere mate Schone is er veel voetbal verloren gegaan)

Onana
Dest-Alvarez-Blind-Taglifico
vd Beek-Martinez-X
Ziyech-Huntelaar-Tadic

Met voor X een gearriveerde creatieve middenvelder, zou toch afdoende moeten zijn voor het overleven van de groepsafase (als ze die bereiken).
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:15 schreef pth het volgende:

[..]

Er moet echt nog wat bij op het middenveld en dan zie ik de toekomst wel zonnig in (met Frenkie en in mindere mate Schone is er veel voetbal verloren gegaan)

Onana
Dest-Alvarez-Blind-Taglifico
vd Beek-Martinez-X
Ziyech-Huntelaar-Tadic

Met voor X een gearriveerde creatieve middenvelder, zou toch afdoende moeten zijn voor het overleven van de groepsafase (als ze die bereiken).
Qua middenvelder eens. Verder voorin Tadic en Neres houden.

Onana,
Veltman, Alvarez/Schuurs, Martinez of Blind, Tagliafico, aankoop/Alvarez, Blind/Marin, Van de Beek, Ziyech, Tadic en Neres.
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:15 schreef pth het volgende:

[..]

Er moet echt nog wat bij op het middenveld en dan zie ik de toekomst wel zonnig in (met Frenkie en in mindere mate Schone is er veel voetbal verloren gegaan)

Onana
Dest-Alvarez-Blind-Taglifico
vd Beek-Martinez-X
Ziyech-Huntelaar-Tadic

Met voor X een gearriveerde creatieve middenvelder, zou toch afdoende moeten zijn voor het overleven van de groepsafase (als ze die bereiken).
Dest is een leuk jong die goed inviel. Ik vind het wel wat opportunistisch hem meteen een basisplaats toe te dichten Hij gaat bij de 3-2 toch lelijk in de fout in het duel met Biseswar. Hij is zeker een geduchte concurrent voor Mazraoui en Veltman. Verder vind ik het lastig nu iets over Alavarez te zeggen. Die zou ik toch eerst een keer aan het werk willen zien.

Ik zou Ziyech wel weer eens op het middenveld willen zien en dan Neres gewoon voorin.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 00:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Dest is een leuk jong die goed inviel. Ik vind het wel wat opportunistisch hem meteen een basisplaats toe te dichten Hij gaat bij de 3-2 toch lelijk in de fout in het duel met Biseswar. Hij is zeker een geduchte concurrent voor Mazraoui en Veltman. Verder vind ik het lastig nu iets over Alavarez te zeggen. Die zou ik toch eerst een keer aan het werk willen zien.

Ik zou Ziyech wel weer eens op het middenveld willen zien en dan Neres gewoon voorin.
Ziyech en Van de Beek, Blind alleen maar voor de middenlijn laten spelen en dan voorin Neres, Tadic en Promes of?
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 01:10   quote  deeplink  
Neres, KJH en Tadic. Dan kan je met Promes rouleren.

Dolberg lijkt mij afgeschreven.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 01:10 schreef Eide het volgende:
Neres, KJH en Tadic. Dan kan je met Promes rouleren.

Dolberg lijkt mij afgeschreven.
Tadic op de flank heeft zo enorm weinig waarde als flankspeler zelf doorgaans.
Dubaiaan
 Dubaiaan - woensdag 14 augustus 2019 - 06:43   quote  deeplink  
Misschien is Alvarez wel gehaald als middenvelder. Ja, hij kan als verdediger uit de voeten, maar speelt van origine op het middenveld:

"He can play CB and RB but excels the most as a CDM. Thats where he plays for NT and I think most times for club. Has great vision, perfect timing on tackles and commanding presence in the midfield. Im a Chivas fan and he is my favorite Mexican player atm. (bron: Reddit)"

Idem voor Martinez. Zijn felheid zou het middenveld wel goed doen. Ik zou denk ik met Blind - Alvarez als verdedigend duo gaan spelen. Wie weet wordt Antony nog wel gehaald en schuift Ziyech een linie terug?

Ik ben en zal nooit een fan van Veltman worden. Is een prima invaller maar laat altijd wel een paar grote steken vallen en zou absoluut geen basisspeler moeten zijn.
p111
 p111 - woensdag 14 augustus 2019 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 23:29 schreef pth het volgende:

[..]

Helaas een kakkerlak, next
31 jaar en niet bijzonder,kwam door onze onbenullige verdediging/middenveld dat hij opviel.
p111
 p111 - woensdag 14 augustus 2019 - 10:03   quote  deeplink  
Even kort over de wedstrijd van gisteravond,resultaat geweldig maar wat een aanfluiting die wedstrijd.Een dramatische Blind die niet doordekte veel balverlies te trage opbouw,mede door het te diep spelen van Donny en de weer onzichtbare Marin.Veltman weer ouderwets zoals in zijn de Boer tijd handen op de rug en als een mietje alleen maar achteruit lopen zie ook eerste doelpunt.Ook het doordekken en de aansluiting die de Ligt prima deed dat beheerst hij helemaal niet.Kappen met Veltman in het centrum en aub Alvares/Schuurs opstellen.Op dit moment blijkt wel degelijk hoe wij de Ligt en Frenkie missen.Ik zou nu gaan uit proberen Onana-Des-Alvares-Martinez-Nico. Blind-Mazraoui (met strikte instructies) en Donny. Zyech-Tadic-Neres. Met een training deze week van compact spelen als een harmonica naar voren en als een harmonica naar achter,dat moet te trainen zijn,en degene die verzaakt wisselen.
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:13 schreef Loetje het volgende:
Bij voetbalpraat wordt ook geofferd voor een passer op het middenveld.
Blind is aan de bal echt goed genoeg voor die plek, het probleem zit hem ook echt niet in wat we aan de bal kunnen, het is hoe we constant staan, alles staat te ver uit elkaar en dan maken wij het veld te groot en helpen tegenstanders die counteren daarmee gigantisch in het zadel.
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 01:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tadic op de flank heeft zo enorm weinig waarde als flankspeler zelf doorgaans.
Ik vind hem daar over het algemeen beter juist dan op 9.
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 06:43 schreef Dubaiaan het volgende:
Misschien is Alvarez wel gehaald als middenvelder. Ja, hij kan als verdediger uit de voeten, maar speelt van origine op het middenveld:

"He can play CB and RB but excels the most as a CDM. Thats where he plays for NT and I think most times for club. Has great vision, perfect timing on tackles and commanding presence in the midfield. Im a Chivas fan and he is my favorite Mexican player atm. (bron: Reddit)"

Idem voor Martinez. Zijn felheid zou het middenveld wel goed doen. Ik zou denk ik met Blind - Alvarez als verdedigend duo gaan spelen. Wie weet wordt Antony nog wel gehaald en schuift Ziyech een linie terug?

Ik ben en zal nooit een fan van Veltman worden. Is een prima invaller maar laat altijd wel een paar grote steken vallen en zou absoluut geen basisspeler moeten zijn.
Nee hoor, hij speelt vrijwel heel zijn leven al als centrale verdediger, en vrijwel alle beelden die je van hem kan vinden zijn ook als CV.

Je leest inderdaad meer berichten dat ie ook als middenvelder zou spelen, echter blijft dat alleen maar bij woorden van andere mensen over hem en is daar concreet niets van te vinden.
freakie
 freakie - woensdag 14 augustus 2019 - 11:57   quote  deeplink  
Moest even op Remco reageren. Je kan het vrij makkelijk vinden, al maakt dat in dit geval niet uit. Alvares heeft op zijn statistieken staan dat hij: 53 keer CV was; 23 keer DM en 8 keer RV.

Wil trouwens zeggen dat CV zijn positie is en je je nog steeds moet afvragen of zo’n speler de klasse heeft die ajax wil op het middenveld.

Stats hier: https://www.transfermarkt.nl/edson-alvarez/leistungsdatendetails/spieler/401356
nummer10
 nummer10 - woensdag 14 augustus 2019 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 00:15 schreef pth het volgende:

[..]

Er moet echt nog wat bij op het middenveld en dan zie ik de toekomst wel zonnig in (met Frenkie en in mindere mate Schone is er veel voetbal verloren gegaan)

Onana
Dest-Alvarez-Blind-Taglifico
vd Beek-Martinez-X
Ziyech-Huntelaar-Tadic

Met voor X een gearriveerde creatieve middenvelder, zou toch afdoende moeten zijn voor het overleven van de groepsafase (als ze die bereiken).
plaats ziyech op de X en neres op de plek van ziyech en je bent klaar..
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 11:57 schreef freakie het volgende:
Moest even op Remco reageren. Je kan het vrij makkelijk vinden, al maakt dat in dit geval niet uit. Alvares heeft op zijn statistieken staan dat hij: 53 keer CV was; 23 keer DM en 8 keer RV.

Wil trouwens zeggen dat CV zijn positie is en je je nog steeds moet afvragen of zo’n speler de klasse heeft die ajax wil op het middenveld.

Stats hier: https://www.transfermarkt.nl/edson-alvarez/leistungsdatendetails/spieler/401356
Dat is het eerste wat ik zie ervan, op beelden zie je hem er alleen echt niet spelen hoor.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 10:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind is aan de bal echt goed genoeg voor die plek, het probleem zit hem ook echt niet in wat we aan de bal kunnen, het is hoe we constant staan, alles staat te ver uit elkaar en dan maken wij het veld te groot en helpen tegenstanders die counteren daarmee gigantisch in het zadel.
Als Blind voor de middenlijn op mag bouwen en iets meer duels pakt en iets minder de bal en je zet daar een verbindingsspeler naast, zul je veel meer Blind in zijn kwaliteit zien.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 10:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind hem daar over het algemeen beter juist dan op 9.
Hoevaak speelde Tadic zijn man uit en kwam die met een panklare voorzet? Op de eerste 1.5 maand na gebeurde dat nog amper. Tadic laat de ploeg veel beter voetballen vanuit de spits. Neres en Ziyech brengen veel meer gevaar op de flanken dan Tadic.
Scout2
 Scout2 - woensdag 14 augustus 2019 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 13:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoevaak speelde Tadic zijn man uit en kwam die met een panklare voorzet? Op de eerste 1.5 maand na gebeurde dat nog amper. Tadic laat de ploeg veel beter voetballen vanuit de spits. Neres en Ziyech brengen veel meer gevaar op de flanken dan Tadic.
Klopt,
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 13:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoevaak speelde Tadic zijn man uit en kwam die met een panklare voorzet? Op de eerste 1.5 maand na gebeurde dat nog amper. Tadic laat de ploeg veel beter voetballen vanuit de spits. Neres en Ziyech brengen veel meer gevaar op de flanken dan Tadic.
En toch heeft Tadic is de competitie niet veel gescoord als spits. Slechts 3 keer. Al zijn andere goals kwamen als linker vleugelaanvaller en eentje als aanvallende middenvelder. Daar zaten trouwens ook veel penalties bij. Daarnaast in de competitie 14 assists, waarvan 2 als ventrumspits. De rest ook weer als linker vleugelaanvaller.

In de CL is dat allemaal anders omdat Tadic daar steevast als spits speelde.
freakie
 freakie - woensdag 14 augustus 2019 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 13:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is het eerste wat ik zie ervan, op beelden zie je hem er alleen echt niet spelen hoor.
Klopt. Ik ook, hij zou dan ook vaker als verdedigende middenvelder(stofzuiger) zijn gebruikt dan als controlerende middenvelder, zoals Frenkie hebben moeten spelen. Hij kan dan namelijk bij de verdediging gaan staan. Ajax heeft echter iemand nodig die aanvallend ervoor kan zorgen dat er openingen komen.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 14:53 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch heeft Tadic is de competitie niet veel gescoord als spits. Slechts 3 keer. Al zijn andere goals kwamen als linker vleugelaanvaller en eentje als aanvallende middenvelder. Daar zaten trouwens ook veel penalties bij. Daarnaast in de competitie 14 assists, waarvan 2 als ventrumspits. De rest ook weer als linker vleugelaanvaller.

In de CL is dat allemaal anders omdat Tadic daar steevast als spits speelde.
Jawel, maar dat zeg ik dus niet. Waren penaltys en knikkers, maar als vleugel zelf komt er maar weinig uit. Hij in de spits maakt andere belangrijke spelers zoveel beter.
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 15:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jawel, maar dat zeg ik dus niet. Waren penaltys en knikkers, maar als vleugel zelf komt er maar weinig uit. Hij in de spits maakt andere belangrijke spelers zoveel beter.
Weet ik niet. Ik vind KJH in de spits Ajax weer een andere dynamiek geven. Ik denk dat je eerder situationeel moet kijken dan vasthouden aan dit soort dingen. Dat zag je afgelopen seizoen ook. In de CL Tadic als spits, maar in de Eredivisie, waar andere dingen gevraagd worden, juist vaak met KJH centraal en dan Tadic vanaf de vleugel.
Loetje
 Loetje - woensdag 14 augustus 2019 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 15:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik vind KJH in de spits Ajax weer een andere dynamiek geven. Ik denk dat je eerder situationeel moet kijken dan vasthouden aan dit soort dingen. Dat zag je afgelopen seizoen ook. In de CL Tadic als spits, maar in de Eredivisie, waar andere dingen gevraagd worden, juist vaak met KJH centraal en dan Tadic vanaf de vleugel.
Dan denk ik dat we het daarover niet eens worden, maar dat geeft ook niet.
p111
 p111 - woensdag 14 augustus 2019 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 13:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoevaak speelde Tadic zijn man uit en kwam die met een panklare voorzet? Op de eerste 1.5 maand na gebeurde dat nog amper. Tadic laat de ploeg veel beter voetballen vanuit de spits. Neres en Ziyech brengen veel meer gevaar op de flanken dan Tadic.
klopt,beste opstelling
Eide
 Eide - donderdag 15 augustus 2019 - 01:13   quote  deeplink  
De xG plot van deze pot:

EB9qxJeXsAIc1uI?format=jpg&name=medium

Conclusies:
Ajax maakt de kansen gewoon niet af. Statitisch had Ajax 4 goals moeten maken. Daar staat tegenover dat PAOK dodelijk was. Het had eigenlijk nauwelijks echte kansen maar scoorde toch 2 maal.

Uitleg van expected Goals (xG) eigenlijk is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 augustus 2019 door Eide --
p111
 p111 - donderdag 15 augustus 2019 - 08:53   quote  deeplink  
Exact wat ik al aangaf een hoop poeha van die Grieken maar nauwelijks kansen,en ook niet onbelangrijk Onana vond ik niet er sterk bij beide doelpunten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 augustus 2019 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 22:37 schreef Loetje het volgende:
LASK schakelt gewoon Basel uit...
Maar Basel is ook helemaal niet zo goed!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 augustus 2019 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 23:23 schreef Loetje het volgende:
Leverkusen en Genk als we het zouden halen?
Wat mij betreft Chelsea, Inter en Genk!
Loetje
 Loetje - donderdag 15 augustus 2019 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 11:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar Basel is ook helemaal niet zo goed!
Klopt, maar had dit niet verwacht van LASK

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PAOK (13 augustus, 20.30 uur) 3e voorronde CL 3-2









0.0160140