BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - APOEL Nicosia (28 augustus, 21.00 uur) play-off CL 2-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 21 augustus 2019 - 01:14   quote  deeplink  
16cs3rhdab.jpg

Datum en tijdstip: Woensdag 28 augustus, 21.00 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA
Competitie: UEFA Champions League (Play-offs)
Scheidsrechter: Felix Zwayer

De wedstrijd van het jaar
Ajax speelt komende week de return tegen APOEL Nicoscia in de play-offs van de Champions League. Cruciaal, want bij winst hakt de halve finalist van vorig jaar in een keer 40 miljoen binnen en zijn bijna alle transferuitgaven dit jaar al terug verdiend. Daarbij ben je als halve finalist bijna verplicht om present te zijn in de groepsfase.

Echter, zo makkelijk is het uiteraard niet. Ajax won onder Frank de Boer eens in de groepsfase van de Champions League eens thuis met 4-0 van de Cyprioten, iets wat nu een droomuitslag zou zijn. Afgelopen dinsdag kwam Ajax op Cyprus niet verder dan 0-0 en ondanks Ajax ook kansen miste, miste de thuisploeg er ook aardig wat.

Wel deed Nederland deze week uitstekende zaken op de coëfficiëntielijst. Het is Oostenrijk voorbij en Ajax zou met het halen van de Champions League en een uitschakeling van Linz tegen Brugge, ervoor zorgen dat Nederland zelfs 0.8 punt uit gaat lopen.

93mht9ah8.jpg

De heenwedstrijd
Ajax speelde dus afgelopen dinsdag voor de 2e keer in zijn bestaan op bezoek bij APOEL. De eerste keer werd het 1-1, nu dus 0-0. Een opvallend detail is dat Ajax tegen maarliefst 7 gele kaarten aan liep, waarvan 1 rode. Zelden zal Ajax zoveel kaarten gepakt hebben en dat niet alleen, Ajax pakt überhaupt vrijwel nooit gele kaarten. Reden tot zorgen voor Ten Hag dus. Ajax mist dus Mazraoui in de hopelijk woensdag kolkende Johan Cruijff ArenA.

Een detail wat opvalt in de wedstrijden, zijn de enorme verschillen in fases. Nou kun je op voorhand bijna nooit een wedstrijd 90 minuten lang domineren, maar voorheen kon Ajax in de mindere fases wel altijd de controle houden. Nu zijn de mindere fases van een wedstrijd direct reden om alle alarmbellen af te laten gaan. Ondanks we de redenen al talloze keren besproken hebben, blijft dit een raar fenomeen.

Ajax begon op Cyprus namelijk net als bij PAOK uitstekend. Druk op de tegenstander, makkelijk doorkomen, dreiging voor de goal en een tegenstander die niet in het spel voorkwam. Echter is Ajax deze goede fases net zo makkelijk weer kwijt en kan het zich ook niet echt weer oprichten, zorgwekkend!

In de return zal Ajax een stuk minder kansen moeten weggeven, want tumult hangt alweer boven de club bij deze wedstrijd. Duidelijk mag zijn dat van enige onderschatting absoluut geen sprake mag zijn.

Hieronder een kleine fotoimpressie van de uitwedstrijd.

w8c2njn92z.jpg

Programma play-offs Champions League
Even nog het programma voor de returns in de play-offs. Dit is het schema van de uitslagen van de heenduels. Deze week volgen dus de returns.
Opvallend is en blijf de grote hoeveelheden grote clubs die al gesneuveld zijn in de voorrondes. Velen hadden op voorhand veel van deze clubs niet meer verwacht in dit stadium.

Hopelijk onderschat Ajax de boel niet en mag het zich, normaal is dat dan donderdag, gaan melden in pot 2 voor de groepsfase van de UEFA Champions League. Anders zal het een dag later deelnemen aan de loting voor de Europa League.

Als Ajax wel doorgaat, zal ik direct na de wedstrijd een lotingtopic.

seexkgrnmxzgp.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 augustus 2019 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 21 augustus 2019 - 01:25   quote  deeplink  
0-2 als onze onbenul marin blind en veltman er weer inzet
Loetje
 Loetje - woensdag 21 augustus 2019 - 01:30   quote  deeplink  
1-1! Eruit dus!
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 21 augustus 2019 - 07:45   quote  deeplink  
We hebben doelpunten nodig volgende week. Dus starten met KJH in de basis. Verder achterin centraal met Alvarez of Schuurs met Blind ernaast.
Ten Hag moet nu toch andere keuzes maken aangezien Nous geschorst is.
Voordeel is....slechter dan gisteren kan niet....
Kom op Ajax!!!!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 21 augustus 2019 - 07:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2019 - 01:30 schreef Loetje het volgende:
1-1! Eruit dus!
Deze kans is helaas wel (heel) erg groot geworden, als er geen echte maatregelen genomen worden.
AkaS
 AkaS - woensdag 21 augustus 2019 - 09:19   quote  deeplink  
Mét de rode kaart van Mazraoui wordt ten Lach gedwongen om te wisselen en dat gaat die hufter zíjn redding worden!

Onana
Veltman, Alvarez Blind Nico
Marin Martinez Donny
Ziyech Tadic Neres

Is niét mijn favoriete opstelling maar dit zou het zomaar kunnen worden denk ik.
nummer10
 nummer10 - woensdag 21 augustus 2019 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2019 - 09:19 schreef AkaS het volgende:
Mét de rode kaart van Mazraoui wordt ten Lach gedwongen om te wisselen en dat gaat die hufter zíjn redding worden!

Onana
Veltman, Alvarez Blind Nico
Marin Martinez Donny
Ziyech Tadic Neres

Is niét mijn favoriete opstelling maar dit zou het zomaar kunnen worden denk ik.
ik vrees dat deze eigenwijze man gewoon kiest voor

dest veltman martinez

marin blind
vdbeek

ziyech tadic neres
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 21 augustus 2019 - 10:24   quote  deeplink  
Eigenwijs is tie zeker....maar het beste voor volgende week lijkt me toch zoiets...

Onana

Dest Alvarez Blind Nico

Martinez

Zyjech Donny

Tadic Hunter Promes
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 21 augustus 2019 - 10:34   quote  deeplink  
Makkie voor ajax die winnen met 5-0
AkaS
 AkaS - woensdag 21 augustus 2019 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2019 - 10:24 schreef bertus bikkel het volgende:
Eigenwijs is tie zeker....maar het beste voor volgende week lijkt me toch zoiets...

Onana

Dest Alvarez Blind Nico

Martinez

Zyjech Donny

Tadic Hunter Promes
Zie ik ook wel als winnende combi!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 21 augustus 2019 - 13:04   quote  deeplink  
10-0 minimaal!! Kan niet anders!
remco k
 remco k - woensdag 21 augustus 2019 - 14:59   quote  deeplink  
Ajax gaat dit uiteindelijk wel winnen.
Eide
 Eide - woensdag 21 augustus 2019 - 15:21   quote  deeplink  
Ajax moet echt iets gaan verzinnen voor het middenveld. Blind en Marin komen tekort als ze het spel moeten maken. Dat is ondertussen echt wel duidelijk. Er moet een echte voetballer naar dat middenveld als spelmaker.

Wat mij betreft is die spelmaker Hakim Ziyech. Dan moet hij minder diep spelen dan hij gewent is bij Ajax, maar dan heb je wel een speler die het spelletje ziet en de technische bagage heeft om daar te spelen. Daarmee kan Blind gaan doen waar hij goed in is, namelijk positioneel slim spelen en ballen afpakken. Dat of Blind ruilen met Martinez die mij voetballend bevalt.

Daarmee komt er een plekje vrij voor KJH. Klaas scoort altijd. Donny komt dan automatisch ook iets minder diep te staan waardoor er hopelijk wat meer balans in het elftal komt. Ten slotte is kopkracht gewent. Een test met Alavarez, die overigens ook maar 1.85 is (vs Veltman met 1.82), is best de moeite waard.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 21 augustus 2019 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2019 - 15:21 schreef Eide het volgende:
Ajax moet echt iets gaan verzinnen voor het middenveld. Blind en Marin komen tekort als ze het spel moeten maken. Dat is ondertussen echt wel duidelijk. Er moet een echte voetballer naar dat middenveld als spelmaker.

Wat mij betreft is die spelmaker Hakim Ziyech. Dan moet hij minder diep spelen dan hij gewent is bij Ajax, maar dan heb je wel een speler die het spelletje ziet en de technische bagage heeft om daar te spelen. Daarmee kan Blind gaan doen waar hij goed in is, namelijk positioneel slim spelen en ballen afpakken. Dat of Blind ruilen met Martinez die mij voetballend bevalt.

Daarmee komt er een plekje vrij voor KJH. Klaas scoort altijd. Donny komt dan automatisch ook iets minder diep te staan waardoor er hopelijk wat meer balans in het elftal komt. Ten slotte is kopkracht gewent. Een test met Alavarez, die overigens ook maar 1.85 is (vs Veltman met 1.82), is best de moeite waard.
Ik denk dat marin en vd beek niet allebei in het veld moet staan. Blind heeft iemand naast zich nodig en nu staat iedereen voor hem waardoor de keuzes zeer beperkt zijn hierdoor komt hij niet tot zijn recht. Ziyech of alvarez naast blind zou nog niet eens zo gek zijn. Marin afwisselen met vd beek. Centraal achterin schuurs en veltman of Mazraoui op rechtsback. Veltman oogt te onrustig achterin.
p111
 p111 - woensdag 21 augustus 2019 - 16:53   quote  deeplink  
Kijk als we van deze amateurs niet kunnen winnen,dan is het beter om Europa l te spelen.Ik ga er van uit dat wij die pot gaan winnen want zo slecht als Ajax gisteren was gebeurd geen tweede keer.Ik ga uit van 3-0 winst met een heel ander Ajax met passie inzet en veel beweging. De opstelling Onana-Dest-Schuurs-Martinez-Nico-Blind-Donny-Marin-Neres-Tadic-Ziyech. Niet mijn favoriete opstelling.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 augustus 2019 - 18:15   quote  deeplink  
Ik denk echt niet dat Ajax dit even wint. Ajax geeft niet alleen veel kansen en ruimte weg, het speelt zelf ver ondermaats. Heb er een heel zwaar hoofd in
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 21 augustus 2019 - 19:02   quote  deeplink  
Dit word gewoon een heel erg lelijke wedstrijd, maakt niet uit hoe je wint als je maar wint. Daarna zal Ten hag keihard aan de bak moeten om weer een acceptebel niveau te creëren met dit team en hopelijk op tijd voor de gp fase cl.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 21 augustus 2019 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2019 - 15:21 schreef Eide het volgende:
Ajax moet echt iets gaan verzinnen voor het middenveld. Blind en Marin komen tekort als ze het spel moeten maken. Dat is ondertussen echt wel duidelijk. Er moet een echte voetballer naar dat middenveld als spelmaker.

Wat mij betreft is die spelmaker Hakim Ziyech. Dan moet hij minder diep spelen dan hij gewent is bij Ajax, maar dan heb je wel een speler die het spelletje ziet en de technische bagage heeft om daar te spelen. Daarmee kan Blind gaan doen waar hij goed in is, namelijk positioneel slim spelen en ballen afpakken. Dat of Blind ruilen met Martinez die mij voetballend bevalt.

Daarmee komt er een plekje vrij voor KJH. Klaas scoort altijd. Donny komt dan automatisch ook iets minder diep te staan waardoor er hopelijk wat meer balans in het elftal komt. Ten slotte is kopkracht gewent. Een test met Alavarez, die overigens ook maar 1.85 is (vs Veltman met 1.82), is best de moeite waard.
Heel goed Eide, we zitten op een lijn! Zie mijn opstelling hierboven...
Nu onze kabouter nog zien te overtuigen, haha...
Eide
 Eide - donderdag 22 augustus 2019 - 06:29   quote  deeplink  
Ik vind de kritiek on Ten Hag niet onterecht maar wel sterk overdreven. Hij heeft na vorig seizoen in mijn ogen ruimschoots krediet op gebouwd. Uitschakeling voor de Champions League zou wel heel veel van dat krediet verspelen. Dat is nu eenmaal voetbal.
AkaS
 AkaS - donderdag 22 augustus 2019 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 06:29 schreef Eide het volgende:
Ik vind de kritiek on Ten Hag niet onterecht maar wel sterk overdreven. Hij heeft na vorig seizoen in mijn ogen ruimschoots krediet op gebouwd. Uitschakeling voor de Champions League zou wel heel veel van dat krediet verspelen. Dat is nu eenmaal voetbal.
Wie zegt dat de credits terecht aan hem zijn gericht?

Dit kan ook een bewijs zijn van hetgeen vorig jaar al werd gefluisterd, namelijk dat de tactiek helemaal niet van hem afkomstig zou zijn....?
remco k
 remco k - donderdag 22 augustus 2019 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 07:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wie zegt dat de credits terecht aan hem zijn gericht?

Dit kan ook een bewijs zijn van hetgeen vorig jaar al werd gefluisterd, namelijk dat de tactiek helemaal niet van hem afkomstig zou zijn....?
Toch hoor je al zijn oud spelers louter vol lof over hem. En wordt hij met regelmaat de beste trainer die die jongens ooit hebben gehad genoemd.

Daarmee zeg ik niet dat hij fantastisch is want dat vind ik hem niet. Maar het zegt echt wel wat lijkt me
Eide
 Eide - donderdag 22 augustus 2019 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 07:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wie zegt dat de credits terecht aan hem zijn gericht?
Hij is hoofdverantwoordelijk en eindverantwoordelijk. Hij is dus ook diegene die in de hoofdzaak krediet toekomt. Als hij anderen heeft die hem daarin steunen, bijvoorbeeld op tactisch gebied, toont dat vooral dat de man kennelijk goed is in de juiste mensen om hem heen verzamelen. Dat veranderd dus niet aan het krediet dat hij heeft opgebouwd.

Als hij dit seizoenen niet het juiste team om zich heen heeft is hij daar net zo goed hoofd- en eindverantwoordelijk voor.

Je kan de meest geweldige directeur/manager ter wereld zijn, maar zonder de juiste mensen om je heen ga je altijd falen. Het kenmerk van een goede leidinggevende (en dat is een hoofdtrainer van een BVO) is dat deze de juiste mensen op de juiste plekken zet en ze in staat stelt optimaal te preseteren. Dat is wat leiding geven is.
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 augustus 2019 - 09:44   quote  deeplink  
tactisch zal die fantastisch zijn in iets wat hij voor ogen heeft. alleen nu nog de juiste poppetjes op de juiste plek zetten en dat lijkt me niet zolastig als je bijna je hele basis team is behouden.
remco k
 remco k - donderdag 22 augustus 2019 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 09:44 schreef nummer10 het volgende:
tactisch zal die fantastisch zijn in iets wat hij voor ogen heeft. alleen nu nog de juiste poppetjes op de juiste plek zetten en dat lijkt me niet zolastig als je bijna je hele basis team is behouden.
je twee beste spelers zijn weggekocht. Spelers die met name bepalend waren in de manier van spelen en beide echte leiders op het veld. Schone daarnaast vertrokken, dat zijn 3 giga belangrijke posities. Dat is meer dan ongeveer 25% van je hele elftal. dus hoezo bijna je hele basis team is intact??

Doen alsof het makkelijk is om dat even juist neer te zetten is gewoon domheid van de bovenste plank.
Eide
 Eide - donderdag 22 augustus 2019 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 09:44 schreef nummer10 het volgende:
tactisch zal die fantastisch zijn in iets wat hij voor ogen heeft. alleen nu nog de juiste poppetjes op de juiste plek zetten en dat lijkt me niet zolastig als je bijna je hele basis team is behouden.
Met Frenkie is natuurlijk wel de allerbeste voetballer weggevalen en met Matthijs de absolute leider, beide toonagevende spelers in de as van het veld.

Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom Ten Hag het niet aandurft met Tadic, Neres, Ziyech EN KJH in het elftal.
benjamin25
 benjamin25 - donderdag 22 augustus 2019 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 09:44 schreef nummer10 het volgende:
tactisch zal die fantastisch zijn in iets wat hij voor ogen heeft. alleen nu nog de juiste poppetjes op de juiste plek zetten en dat lijkt me niet zolastig als je bijna je hele basis team is behouden.
Eens hij heeft genoeg vaste basis spelers over helaas wil hij het zelfde spel spelen terwijl hij in dat spel wel afhankelijk was van 2 hele belangrijke spelers de ligt en de jong. Wat hij dan ook nog eens doet is blind weghalen uit de verdediging, de enige die nog een vast plek heeft in de verdediging ten aanzien van vorig jaar is tagliafico. Hij is aan bet gokken en aan het verliezen.
benjamin25
 benjamin25 - donderdag 22 augustus 2019 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 10:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Met Frenkie is natuurlijk wel de allerbeste voetballer weggevalen en met Matthijs de absolute leider, beide toonagevende spelers in de as van het veld.

Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom Ten Hag het niet aandurft met Tadic, Neres, Ziyech EN KJH in het elftal.
Stel je voor hij doet dat, hoe komt het elftal er dan uit te zien?
Eide
 Eide - donderdag 22 augustus 2019 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 12:07 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Stel je voor hij doet dat, hoe komt het elftal er dan uit te zien?
Wat mij betreft komt Ziyech dan op het middenveld te spelen met Van de Beek met Blind of Martinez achter hem. Dat betekent dan weer dat Ziyech veel minder diep moet gaan spelen dan hij nu doet, en dat Donny en Hakim samen zullen moeten bepalen wie, wanneer en waar diep gaat.

Zoals ik al een aantal keer heb geschreven; Ziyech heeft ruim voldoende loopvermogen om dat te kunnen. Hij heeft de technische bagage om in de kleine ruimte te spelen. Hij ziet het spelletje, kan ballen afpakken, ziet wanneer hij druk moet zetten en durft ballen vooruit te spelen. Ten slotte is hij van origine natuurlijk gewoon middenvelder. Dat is hoe hij bij Heerenveen en Twente speelde.

Daarnaast vind ik Ziyech de absolute aanjager van het elftal. Hij is misschien niet de absolute leider, maar door zijn fanatisme, onverzettelijkheid en durf is hij wel iemand die sleurt aan de ploeg. Vanaf het middenveld gaat Ziyech waarschijnlijk minder scoren dan nu, maar hij heeft andere kwaliteiten die dat misschien wel goed maken.
benjamin25
 benjamin25 - donderdag 22 augustus 2019 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 12:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat mij betreft komt Ziyech dan op het middenveld te spelen met Van de Beek met Blind of Martinez achter hem. Dat betekent dan weer dat Ziyech veel minder diep moet gaan spelen dan hij nu doet, en dat Donny en Hakim samen zullen moeten bepalen wie, wanneer en waar diep gaat.

Zoals ik al een aantal keer heb geschreven; Ziyech heeft ruim voldoende loopvermogen om dat te kunnen. Hij heeft de technische bagage om in de kleine ruimte te spelen. Hij ziet het spelletje, kan ballen afpakken, ziet wanneer hij druk moet zetten en durft ballen vooruit te spelen. Ten slotte is hij van origine natuurlijk gewoon middenvelder. Dat is hoe hij bij Heerenveen en Twente speelde.

Daarnaast vind ik Ziyech de absolute aanjager van het elftal. Hij is misschien niet de absolute leider, maar door zijn fanatisme, onverzettelijkheid en durf is hij wel iemand die sleurt aan de ploeg. Vanaf het middenveld gaat Ziyech waarschijnlijk minder scoren dan nu, maar hij heeft andere kwaliteiten die dat misschien wel goed maken.
Prima optie denk ik en ik zou blind lekker terug de verdediging inzetten dan heb je op elke lini volwassen spelers. Wel mis je dan nog steeds iemand met rust in het middenveld of zou martinez die rust kunnen bewaren met een ziyech als spelverdeler.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 augustus 2019 - 01:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2019 - 10:45 schreef remco k het volgende:

[..]

je twee beste spelers zijn weggekocht. Spelers die met name bepalend waren in de manier van spelen en beide echte leiders op het veld. Schone daarnaast vertrokken, dat zijn 3 giga belangrijke posities. Dat is meer dan ongeveer 25% van je hele elftal. dus hoezo bijna je hele basis team is intact??

Doen alsof het makkelijk is om dat even juist neer te zetten is gewoon domheid van de bovenste plank.
zijn ook genoeg goeie spelers voor terug gehaald.. het enige waarom het niet loopt is omdat tenhag dingen probeert terwijl je het grotendeels maar 2 poppetjes hoeft tevervangen max 3.. alvarez voor deligt, martinez voor schone. vdbeek zou de positie van dejong prima kunnen invullen. dus in feite als tenhag niet op die waan ideeen komt met blind op 6 etc waren er veel minder aanpassings moeilijkheden.. het is tenhag zelf die de puzzel door elkaar heen flikkert wat al gelegd was
AkaS
 AkaS - vrijdag 23 augustus 2019 - 06:45   quote  deeplink  
Probleem voor Ajax is Blind...grotendeels. Hij is dag en nacht tegelijk.
Er wordt geforceerd een plek voor hem gezocht. Maar de beste plek voor hem ziet men volledig over het hoofd...

Dat is de bank!!!

Zijn disbalans doet nu lijken alsof Schone een wereldster was, maar iedereen zag toch dat hij het niet meer kon belopen ...

Nee, CL met Veltman en Blind als vervangers van Frenkie en de Ligt is net zo schandalig als ten lagwekkend!!!
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2019 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 01:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zijn ook genoeg goeie spelers voor terug gehaald.. het enige waarom het niet loopt is omdat tenhag dingen probeert terwijl je het grotendeels maar 2 poppetjes hoeft tevervangen max 3.. alvarez voor deligt, martinez voor schone. vdbeek zou de positie van dejong prima kunnen invullen. dus in feite als tenhag niet op die waan ideeen komt met blind op 6 etc waren er veel minder aanpassings moeilijkheden.. het is tenhag zelf die de puzzel door elkaar heen flikkert wat al gelegd was
Niet twee max drie. Gewoon drie. 2 zou niet eens bestaan aangezien er 3 basis spelers zijn vertrokken.

En als je van de Beek de rol van de Jong laat invullen zijn het zelfs 4 posities die je veranderd.

En Blind een waanidee op 6? Daar heeft ie bij Ajax in de vorige periode zijn beste wedstrijden gespeeld en een transfer naar United mee verdient, ook Dick Advocaat zegt dat hij hem juist voor die positie zou gebruiken, en ook dat is nou niet bepaald een koekenbakker.

Dus hoe je het ook went of keert, 3 van de belangrijkste posities moet ten Hag opnieuw invullen met nieuwe spelers.
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2019 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 06:45 schreef AkaS het volgende:
Probleem voor Ajax is Blind...grotendeels. Hij is dag en nacht tegelijk.
Er wordt geforceerd een plek voor hem gezocht. Maar de beste plek voor hem ziet men volledig over het hoofd...

Dat is de bank!!!

Zijn disbalans doet nu lijken alsof Schone een wereldster was, maar iedereen zag toch dat hij het niet meer kon belopen ...

Nee, CL met Veltman en Blind als vervangers van Frenkie en de Ligt is net zo schandalig als ten lagwekkend!!!
ten Hag zoekt dat niet geforceerd hoor, ten Hag vind oprecht Blind een van de belangrijke pijlers van dit elftal.

En volgens mij speelt Blind meer in de Schone rol dan de Frenkie rol van vorig jaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 augustus 2019 door remco k --
Eide
 Eide - vrijdag 23 augustus 2019 - 10:44   quote  deeplink  
Blind was in het verleden ook al eens de ontbrekende schakel op het middenveld, destijds met spelers als Eriksen, Schone, Klaassen, Serero en Siem de Jong met hem op dat middenveld.

Hij kan dat dus echt wel. Onder FdB was weleswaar de controle het allerbelangrijkste, maar ook toen wilde Ajax wel vooruit voetballen. Het verschil is dat het spel onder Ten Hag aanmerkelijk avontuurlijker is dan destijds onder De Boer. Dat vraagt wel veel meer organisatie want je speelt niet per definitie vanuit die controlerende organisatie.

Ik denk dat Blind dat echt wel kan. Ik denk dat het eerder een kwestie is van vernaderingen in de nuances op het middenveld. Daarnaast hebben zowel Mazraoui als Marin nog niet overtuigd op dat middenveld. Ik wil het wel eens zien als naast Blind een speler staat die wel in vorm is waardoor de balans beter wordt.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 augustus 2019 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 10:10 schreef remco k het volgende:

[..]

ten Hag zoekt dat niet geforceerd hoor, ten Hag vind oprecht Blind een van de belangrijke pijlers van dit elftal.

En volgens mij speelt Blind meer in de Schone rol dan de Frenkie rol van vorig jaar.
dan vult die dat verdomd slecht in
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2019 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 11:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan vult die dat verdomd slecht in
Verdomd slecht is zwaar overdreven, zowel hij als de drie andere spelers defensief in de as zijn afhankelijk van de afstemming met elkaar.

Als je de stats van Blind kijkt is hij super balvast, speelt hij heel veel van zijn passes vooruit en wint hij ook nog eens aardig wat duels. positioneel is hij echter zoekende, maar dat zijn Marin Mazraoui als hij daar speelt, Veltman, Schuurs en Martinez ook allemaal.

Daarnaast is Tagliafico absoluut niet in de vorm die hij vorig jaar had, en staat van de Beek dieper dan voorheen.

Dus heel veel spelers die in de details minder goed spelen dan vorig jaar, dat ligt niet aan maar 1 speler.
hjf
 hjf - vrijdag 23 augustus 2019 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 10:44 schreef Eide het volgende:

Ik denk dat Blind dat echt wel kan. Ik denk dat het eerder een kwestie is van vernaderingen in de nuances op het middenveld. Daarnaast hebben zowel Mazraoui als Marin nog niet overtuigd op dat middenveld. Ik wil het wel eens zien als naast Blind een speler staat die wel in vorm is waardoor de balans beter wordt.
Martinez!!
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 23 augustus 2019 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 11:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan vult die dat verdomd slecht in
Kijk even wat Eide zegt want ik denk dat daar meer de sleutel ligt. Blind heeft het al eens laten zien en hij kan het ook, maar de balans is weg. De trainer is nu aan zet, verandert hij niks dan ga je het niet redden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2019 - 15:42   quote  deeplink  
Ik vind gewoon dat wij opgesteld moeten worden.

PA op goal!

Hasjkoph op RB, Warrior en AkaS centraal, Benjamin LB.
Middenveld Remco met de punt naar achter, Loet centraal en Nummer10 op 10.
Eide op de flank, net als Hjf. En flikker Jack Huntelaar in de spits.

Pietje als trainer, die hoort toch niks ;-)

En vanaf nu gewoon iedereen zijn muil houden over de opstelling want beter als dit wordt het niet.
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2019 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 15:42 schreef Loetje het volgende:
Ik vind gewoon dat wij opgesteld moeten worden.

PA op goal!

Hasjkoph op RB, Warrior en AkaS centraal, Benjamin LB.
Middenveld Remco met de punt naar achter, Loet centraal en Nummer10 op 10.
Eide op de flank, net als Hjf. En flikker Jack Huntelaar in de spits.

Pietje als trainer, die hoort toch niks ;-)

En vanaf nu gewoon iedereen zijn muil houden over de opstelling want beter als dit wordt het niet.
Hahaha..

PA lult iedere tegenstander helemaal lam, die kunnen dan niet eens meer op goal schieten.

Maar ff serieus, ik heb dus Warrior EN Akas in mijn rug zitten??
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 15:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha..

PA lult iedere tegenstander helemaal lam, die kunnen dan niet eens meer op goal schieten.

Maar ff serieus, ik heb dus Warrior EN Akas in mijn rug zitten??
Op dit moment zou ik geen slechte vervanging zijn voor tagliafico maar ik wil nog wel eveb goed goed over mn contract hebben. Ik weet niet of marc op zn plaats is blijven zitten maar dit word niet voor een duppie op de voorste rij.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:40   quote  deeplink  
Ajax moet ervoor zorgen dat ze er echt staan tegen APOEL,
daar het anders heel erg moeilijk gaat worden met een 1 -0 of 2 - 1 overwinning.

Net zoals vele bij ons zeg ik steeds dat vooral KJH veel vaker moet spelen.
Of het gaat om de erste 65 minuten of om de laatste 30 minuten.

Alleen met deze optie kunnen we de verdediging van APOËL kraken en breken om veel kansen te krijgen om te scoren. Zowel bij corners als bij vrije trappen rondom de zestien.

Maar ja, we blijven te maken houden met de tuinkabouter die onze plan vooral niet wil indienen of kan begrijpen.

Aangezien het WEL warme zomerse dagen en avonden gaat worden,
is de kans (toch wel iets) aanwezig dat APOËL de wedstrijd heel lang kan blijven bijbenen.

Maar ja WZAWZDB, dus gaan we alsnog winnen van ze.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 15:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha..

PA lult iedere tegenstander helemaal lam, die kunnen dan niet eens meer op goal schieten.

Maar ff serieus, ik heb dus Warrior EN Akas in mijn rug zitten??
Beter dan in je reet
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:49   quote  deeplink  
Even serieus dit klusje moet thuis geklaard worden!
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 15:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha..

PA lult iedere tegenstander helemaal lam, die kunnen dan niet eens meer op goal schieten.

Maar ff serieus, ik heb dus Warrior EN Akas in mijn rug zitten??
Juist, in tegenstelling tot jullie is hier zeer serieus over nagedacht! :-)

Van PA wordt iedereen zo moe, dat de puf er bij de tegenstander uit is voor het schot komt.

AkaS en Warrior voor de coaching achter, die houden ook allebei hun kop niet, dus lost dat de communicatieproblemen ook op en maakt de afstemming beter.

En wij, die het vrijwel nooit met iemand eens zijn en tot het einde door discussiëren, samen op een ren je rot positie. Zijn we daarna ook kapot.

Nummer 10 op 10. Je weet als die iemand voorin niet mag, die toch niet aangespeeld wordt en Eide op de flank. Die loopt marathons dus die is snel zat.

Nee, ik had trainer moeten worden...
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 16:49 schreef Hummel10 het volgende:
Even serieus dit klusje moet thuis geklaard worden!
Als je dit koppelt aan de post die je eerder plaatste, namelijk 'in de reet', wordt het nu echt grappig.
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2019 - 16:58   quote  deeplink  
Oh en Apik in de John Troost rol.
AkaS
 AkaS - vrijdag 23 augustus 2019 - 18:08   quote  deeplink  
Charme offensief vanuit AJAX ten aanzien van die debiele kabouter is begonnen..

Ajax op het spoor van een Zweedse vleugelspeler uit het persoonlijke netwerk van ten lag....

Nou nou wat is hij fantastisch....NOT!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 augustus 2019 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 18:08 schreef AkaS het volgende:
Charme offensief vanuit AJAX ten aanzien van die debiele kabouter is begonnen..

Ajax op het spoor van een Zweedse vleugelspeler uit het persoonlijke netwerk van ten lag....

Nou nou wat is hij fantastisch....NOT!
dat was labyad ook..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 augustus 2019 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2019 - 15:31 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Kijk even wat Eide zegt want ik denk dat daar meer de sleutel ligt. Blind heeft het al eens laten zien en hij kan het ook, maar de balans is weg. De trainer is nu aan zet, verandert hij niks dan ga je het niet redden.
nogmaals hij heeft het laten zien in eem veel trager saaier ajax. vlind heeft een slechte basis techniek op perongeluk een actie na, het opendraaien etc gaat te traag en hij komt snelheid tekort in het type spel wat er nu gespeelt word. verder ga ik er ook niet meer op in want dit is mijn mening.. ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - APOEL Nicosia (28 augustus, 21.00 uur) play-off CL 2-0









0.0073740