BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSV - Ajax (zondag 22 september 2019, 16.45 uur) Eredivisie 1-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 18:53   quote  deeplink  
s6l1b0.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 22 september 2019, 16.45 uur
Locatie: Philips Stadion, Eindhoven
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Danny Makkelie

De wedstrijd
Ajax - Feyenoord en andersom zal altijd de wedstrijd van Nederland blijven, De Klassieker zal nooit vervangen kunnen worden. De realiteit is echter wel dat PSV - Ajax en andersom kwalitatief het beste is wat de Eredivisie te bieden heeft. Daarom mag het gerust dé topper uit de Eredivisie genoemd worden.

Net als vorig jaar is de 6e wedstrijd van het seizoen PSV - Ajax. Vorig jaar ging PSV als koploper de wedstrijd in, deze keer is het andersom. Maar wederom staat de koppositie en 3 punten los van de directe concurrent op het spel.

De laatste 3 ontmoetingen waren desastreus voor ons Ajax. 3 seizoen geleden verloor het met 1-0 en was Feyenoord daarmee zo goed als kampioen, het jaar erna werd het 3-0 en was PSV ma afloop landskampioen van Nederland. Vorig jaar werd er opnieuw met 3-0 verloren. Kortom, PSV mag gerust dé angstgegner van Ajax genoemd worden.

Het topic wordt aangemaakt nog voorafgaand aan de Europese wedstrijden van beide ploegen deze week. Details over deze wedstrijd worden dus niet meegenomen. Ajax treft dinsdag Lille, PSV donderdag Sporting.

1bgchpo.jpg

De tegenstander, PSV
Als we Mark van Bommel mogen geloven, is de selectie van PSV sterker dan afgelopen seizoen. Vele spelers vertrokken uit Eindhoven, waaronder Luuk de Jong, Angelino en Hirving Lozano maar daar tegenover stonden vele aankopen van technisch manager John de Jong en het meer en meer spelen van de eigen jeugd in de Eindhovense basiself.

PSV begon het seizoen stroef, de JC werd verloren en in de CL ging het al gauw mis tegen FC Basel. Erna werd wel de groepsfase van de EL gehaald en is men inmiddels medekoploper in de Eredivisie met 13 punten uit 5 wedstrijden. 14 goals voor en 3 tegen en het heeft de topscorer van de ED in huis met Donyell Malen. Al kwam dat ook door zijn 5 goals afgelopen week tegen Vitesse.

Waar PSV geregeld nog stroef begint, is het in staat wedstrijden de kantelen en het spel van de Eindhovenaren wordt langzaam beter. De 4 voorin lijken hun draai gevonden te hebben en met name tegen ploegen die ruimtes weggeven, lijkt PSV enorm dodelijk daar. Ajax is dus opnieuw gewaarschuwd tegen PSV, een tegenstander waar Ajax maar wat vaak het eigen spel niet tegen kan spelen.

Bij PSV is alleen Guti vooralsnog een twijfelgeval.

mmruq84su0cj.jpg

Ons aller Ajax
Ook bij ons aller Ajax kan er veel gezegd worden, maar na 5 wedstrijden heeft men 13 punten uit 5 wedstrijden in de Eredivisie, 19 goals voor en 5 tegen en is daardoor op doelsaldo de koploper in de Eredivisie.

Opvallend is dat er bij Ajax vooralsnog weinig ontwikkeling is. De resultaten en aantal goals vallen zeker niet tegen, echter lijkt Ajax nog altijd met dezelfde problemen bezig te moeten zijn als in de eerste wedstrijd dit seizoen. In de omschakeling is het enorm kwetsbaar en lijkt de organisatie geregeld compleet verdwenen. Met name de communicatie, de ruimtes tussen de laatste 2 linies en het overnemen van elkaars man, is vooralsnog een groot probleem. Zeker is echter dat dit door PSV hoe dan ook keihard afgestraft zal worden. Zelfs Heerenveen kwam in de eerste helft tot 6 kansen tegen Ajax, PSV is van een veel hoger niveau.

Ajax speelt tegen PSV hopelijk weer met Donny van de Beek. De middenvelder is herstellende van zijn blessure. Het is bijzonder interessant te gaan volgen met welke 11 namen Ten Hag aan de aftrap zal verschijnen.

1 vervelend detail, in de Eredivisie won Ajax uit nog geen enkele topper onder Ten Hag. PSV uit werd 2 maal met 3-0 verloren en Feyenoord uit ging met 6-2 verloren. Ook daar wordt het de hoogte tijd die barrière te gaan doorbreken.

Tot slot
Zondag dus meteen een belangrijk duel, inzet is de eenzame koploper worden in de Eredivisie en laten zien dat Ajax ook in Eindhoven eens iets kan laten zien.

Het filmpje deze keer is een editie van PSV - Ajax uit het seizoen 2015/2016. Ajax leek door een 0-2 zege in Eindhoven de landstitel te pakken, echter gooide De Graafschap later roet in het eten. Maar kijk en geniet van de overwinning, met goals van Arek Milik en Anwar El-Ghazi.

Tevens wil ik jullie vragen wat voor jullie de mooiste editie van PSV - Ajax is geweest? Ik kies die van 2006/2007, waar Ajax onder Henk ten Cate met 1-5 won in Eindhoven en PSV 90 minuten lang alle hoeken van het veld te zien kreeg.

Iedereen een fijne wedstrijd toegewenst!



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 oktober 2019 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - zondag 15 september 2019 - 18:56   quote  deeplink  
mooi stukje loetje ! ik zie het alleen somber in, net zoals vorig jaar tegen psv... vermeerde keuzes door tenhag.. 3-1
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 19:02   quote  deeplink  
5-0 PSV
nummer10
 nummer10 - zondag 15 september 2019 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 19:02 schreef Loetje het volgende:
5-0 PSV
misschien wel goed zodat tenhag ff op de plek gezet word en veltman van de hand doet en siem per direct terug schopt naar australie
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 20:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

misschien wel goed zodat tenhag ff op de plek gezet word en veltman van de hand doet en siem per direct terug schopt naar australie
Al gebeurd dat, zal dat niet gebeuren. Al zouden we er 10 tegen krijgen, dan nog niet.
remco k
 remco k - zondag 15 september 2019 - 20:44   quote  deeplink  
En terecht ook.
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 20:44 schreef remco k het volgende:
En terecht ook.
Zou inderdaad overdreven zijn. Maar denk wel dat dit weer het ontmantel moment gaat worden
nummer10
 nummer10 - zondag 15 september 2019 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 20:44 schreef remco k het volgende:
En terecht ook.
en terecht ? neem aan dat jij nu ook wel een keer inziet dat dit niet kan..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 16 september 2019 - 13:08   quote  deeplink  
Ik zou niet weten waarom we negatief moeten zijn? We staan bovenaan, tot nu toe niet verloren. We hebben de meeste doelpunten gemaakt. We spelen CL, met zeer matig voetbal. Moet je nagaan als Ajax wel goed gaat spelen.

Ajax speelt in de eredivisie niet 100% gefocust. Dat zal wel tegen PSV zijn.

Zowel bij Ajax als bij PSV ligt de kracht voorin en de zwakte achterin. Ik vermoed dat beide ploegen niet de boel achterin open gaan gooien.

Gezien de JC maak ik mij over zondag geen zorgen.
remco k
 remco k - maandag 16 september 2019 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 21:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zou inderdaad overdreven zijn. Maar denk wel dat dit weer het ontmantel moment gaat worden
Het zou zomaar kunnen dat Ajax er zondag kansloos vanaf gaat.

De perfecte samenstelling is er gewoon nog niet, en dat zie je eigenlijk ook door heel europa, vrijwel alle grote ploegen zijn zoekende in systemen, vastigheden en opstellingen, bij Ajax is dat niet anders.

de grote ruimte tussen de linies is wel een stuk minder geworden, echter ook nog niet helemaal opgelost, je zal nu alleen ook moeten gaan werken aan het voetballende deel van het middenveld, dat is aan de bal echt te matig..
remco k
 remco k - maandag 16 september 2019 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2019 - 21:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en terecht ? neem aan dat jij nu ook wel een keer inziet dat dit niet kan..
Ik nu ook wel een keer? Kerel, kijk ff in de spiegel man over het inzien van bepaalde zaken.

Maar goed, ga jij lekker een aanvoerder en aanwezig bij 4 kampioenschappen na 7 droge jaren compleet schofferen, daarmee laat je wel zien een echte Ajacied te zijn.
remco k
 remco k - maandag 16 september 2019 - 14:09   quote  deeplink  
Als ik goed tussen de regels doorlees, dan vermoed ik dat ten Hag straks met van de Beek naast Alvarez of Blind centraal op het middenveld gaat spelen, en dat Alvarez Veltman en Schuurs gaan uitmaken wie er op het andere plekje centraal achterin komt te spelen.

Persoonlijk zou ik dat een hele goede vinden, en dan maar hopen dat Promes ons positief weet te verassen op 10.
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 16 september 2019 - 14:32   quote  deeplink  
Dat het inderdaad een hele moeilijke en zware week gaat worden, staat wel vast.

Verder is maar de vraag of Donny van de Beek zowel tegen Lille en PSV kan spelen.
Laten we hopen van wel.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 september 2019 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 13:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik nu ook wel een keer? Kerel, kijk ff in de spiegel man over het inzien van bepaalde zaken.

Maar goed, ga jij lekker een aanvoerder en aanwezig bij 4 kampioenschappen na 7 droge jaren compleet schofferen, daarmee laat je wel zien een echte Ajacied te zijn.
ja dat doe ik zeker want je wilt vooruit toch en geen middelmaat meer... hebben we met hun 2 ooit een fatsoenlijk europees seizoen gehad ? je gaat omhoog en als die 2 dan stukken zwakker zijn dan de spelers ervoor moet je ze gewoon NIET opstellen... geld genoeg dacht ik zo om af tekomen van middelmaat, daarbij doe jeje eigen jeugd zwaar te kort dus gewoon wanbeleid van tenhag zo simpel is het
remco k
 remco k - maandag 16 september 2019 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 17:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja dat doe ik zeker want je wilt vooruit toch en geen middelmaat meer... hebben we met hun 2 ooit een fatsoenlijk europees seizoen gehad ? je gaat omhoog en als die 2 dan stukken zwakker zijn dan de spelers ervoor moet je ze gewoon NIET opstellen... geld genoeg dacht ik zo om af tekomen van middelmaat, daarbij doe jeje eigen jeugd zwaar te kort dus gewoon wanbeleid van tenhag zo simpel is het
Veltman was gewoon belangrijk in de cl afgelopen seizoen en is ook dit seizoen zeker niet de minste van allemaal.

Bij Siem heb ik ook mijn vraagtekens. Maar hem zo afschilderen als jij doet is een Ajacied onwaardig.

En welke jeugdspeler loopt Veltman in de weg? Dest maakt meer dan voldoende minuten evenals Schuurs wat geen jeugdspeler is. En verder zit daar niets.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 september 2019 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Veltman was gewoon belangrijk in de cl afgelopen seizoen en is ook dit seizoen zeker niet de minste van allemaal.

Bij Siem heb ik ook mijn vraagtekens. Maar hem zo afschilderen als jij doet is een Ajacied onwaardig.

En welke jeugdspeler loopt Veltman in de weg? Dest maakt meer dan voldoende minuten evenals Schuurs wat geen jeugdspeler is. En verder zit daar niets.
veltman goed in de Cl... sorry maar tottenham liet hem gewoon aan de bal omdat hij er niks mee kon, anyway rechtsback als 12de man prima maar geen basis materiaal als je alvarez van 15 mil hebt en nog schuurs, en dest.. en siem tjah vind het niet wat, qua uitstraling niet en voetbal ook niet, nooit gevonden ook niet onder deboer.. saai net zoals het spel onder deboer.. (idem aan luuk gewoon niks qua voetballer ja in onze minimouse competitie en voor de rest overal falen) en dan heb ik het nog niet eens over zijn psv avontuur...
nummer10
 nummer10 - maandag 16 september 2019 - 20:18   quote  deeplink  
dus als je een speler afkraakt ben je geen ajacied ? dat is pas dom lullen.. dan blijven er weinig ajacieden over eerlijk gezegt.. en zoals ik net zei hij is geen ajacied... anders was je niet voor psv gaan spelen
remco k
 remco k - maandag 16 september 2019 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 20:18 schreef nummer10 het volgende:
dus als je een speler afkraakt ben je geen ajacied ? dat is pas dom lullen.. dan blijven er weinig ajacieden over eerlijk gezegt.. en zoals ik net zei hij is geen ajacied... anders was je niet voor psv gaan spelen
Afkraken of bekritiseren is wat anders dan met de grond gelijk maken en wensen dat ie oprot.

Hij ging daar spelen omdat Overmars hem toen niet wou hebben. Vrij logisch om dan voor de andere top club te gaan spelen.

Maar goed. Je zal cruijf dan wel helemaal haten aangezien hij voor de aartsvijand ging spelen.
Loetje
 Loetje - maandag 16 september 2019 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 13:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat Ajax er zondag kansloos vanaf gaat.

De perfecte samenstelling is er gewoon nog niet, en dat zie je eigenlijk ook door heel europa, vrijwel alle grote ploegen zijn zoekende in systemen, vastigheden en opstellingen, bij Ajax is dat niet anders.

de grote ruimte tussen de linies is wel een stuk minder geworden, echter ook nog niet helemaal opgelost, je zal nu alleen ook moeten gaan werken aan het voetballende deel van het middenveld, dat is aan de bal echt te matig..
Ik begrijp gewoon echt niet dat je seizoen 10 wedstrijden onderweg is en in de 10e wedstrijd nog steeds hetzelfde structureel mis gaat.

Wij hebben het per definitie altijd lastig om ons eigen spel te spelen tegen PSV en daarbij is hun kwaliteit onze zwakte.

Ik denk echt een pak slaag. Vind hun ook nog niet geweldig, maar vind ze ten opzichte van hun eerste pot meer progressie hebben gemaakt dan wij. En dan zeg ik dus niet dat ik hun beter vind, integendeel.
Loetje
 Loetje - maandag 16 september 2019 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 14:09 schreef remco k het volgende:
Als ik goed tussen de regels doorlees, dan vermoed ik dat ten Hag straks met van de Beek naast Alvarez of Blind centraal op het middenveld gaat spelen, en dat Alvarez Veltman en Schuurs gaan uitmaken wie er op het andere plekje centraal achterin komt te spelen.

Persoonlijk zou ik dat een hele goede vinden, en dan maar hopen dat Promes ons positief weet te verassen op 10.
Ik zou wat graag Van de Beek en Ziyech op het middenveld zien. Alvarez op 4 en Martinez als breker in het midden.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 16 september 2019 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 20:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou wat graag Van de Beek en Ziyech op het middenveld zien. Alvarez op 4 en Martinez als breker in het midden.
Zo zou het moeten staan indien Donny hersteld is inderdaad.
Zondag verwacht ik net zo'n potje als vorig jaar. Ook toen stond het elftal nog niet goed en ontbrak Mathijs achterin....
We weten echter dat dit niet van invloed zal zijn op de titel....
nummer10
 nummer10 - maandag 16 september 2019 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 20:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Afkraken of bekritiseren is wat anders dan met de grond gelijk maken en wensen dat ie oprot.

Hij ging daar spelen omdat Overmars hem toen niet wou hebben. Vrij logisch om dan voor de andere top club te gaan spelen.

Maar goed. Je zal cruijf dan wel helemaal haten aangezien hij voor de aartsvijand ging spelen.
overmars wou hem indd niet.. te slecht en stond de jeugd in de weg... nu is siem dejong erbij gehaald en daardoor kon de wit weg... daarbij hebben we net 3 andere jeugd spelers erbjj gehaald die hij ook weer in de weg staat.. dat cruijf dat ooit heeft gedaan was een principe kwestie heel wat anders.. en met de grond gelijk maken, ja.. omdat ik hem toen niks vond, en nu nog niet.. zoveel geld en dan zoon speler die niks meer toevoegd er weer bij halen.. belachelijk net zo min als het verlengen van veltman die telicht bevonden was...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 september 2019 door nummer10 --
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 20:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou wat graag Van de Beek en Ziyech op het middenveld zien. Alvarez op 4 en Martinez als breker in het midden.
Ik liever ook, maar ik denk dat ten Hag met Promes op 10 blijft spelen.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 11:20   quote  deeplink  
Ik vind het zo jammer dat Marin een soort van buitenbeentje geworden is. Dat is wel de passer die we hebben en ik zou hem zo graag willen zien met een sloper als Martinez achter hem. En dan Van de Beek of Ziyech ervoor, afhankelijk van de tegenstander. Verder Alvarez centraal en ook weer afhankelijk van de tegenstander Dest of Veltman op rechts.

Ik vrees echt weer voor een enorme nederlaag zondag, wederom
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 11:24   quote  deeplink  
Ik zie Martinez echt met de week groeien in zijn rol als controleur. Die positie er tussen na de 10 is een hele belangrijke momenteel.
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:24 schreef Loetje het volgende:
Ik zie Martinez echt met de week groeien in zijn rol als controleur. Die positie er tussen na de 10 is een hele belangrijke momenteel.
Eens. Tegelijkertijd ligt er wel te vaak te veel ruimte tussen het middenveld en de verdediging. Dat is het hele seizoen al een probleem. Door het centrum voetballen lukt bijna niemand, maar als de tegenstander vanaf het zijkant van het middenveld naar binnen speelt in de omschakeling is Ajax elke keer weer kwetsbaar.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Tegelijkertijd ligt er wel te vaak te veel ruimte tussen het middenveld en de verdediging. Dat is het hele seizoen al een probleem. Door het centrum voetballen lukt bijna niemand, maar als de tegenstander vanaf het zijkant van het middenveld naar binnen speelt in de omschakeling is Ajax elke keer weer kwetsbaar.
Ik vind de ruimte te vaak aan de rechterkant liggen bij ons. Daarom pleit ik ook voor Alvarez een linie terug te halen en de positie daar anders in te vullen. Ik denk echt dat het 9 van de 10x aan die kant mis gaat.
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind de ruimte te vaak aan de rechterkant liggen bij ons. Daarom pleit ik ook voor Alvarez een linie terug te halen en de positie daar anders in te vullen. Ik denk echt dat het 9 van de 10x aan die kant mis gaat.
Dat was gister juist veel via onze linkerkant door de as heen, defensief was Nico namelijk ook gewoon een paar keer heel zwak, die driehoek met Blind erbij is wel beter dan de rechterkant, maar gisteren was dat meer zoek dan de rechterkant.

Ik zou gewoon nu echt eens kijken naar je elf beste spelers zoals Cruijf zou zeggen, dan blijven de voorste 4 staan, Promes en Ziyech misschien omruilen. En dan komt van de Beek daarbij. Die heeft echt alles om naast Martinez te slagen. En precies die passing waar je over praat, heeft van de Beek ook.

Onana

Veltman Alvarez Blind Tagliafico
Van de Beek Martinez
Zyech
Neres Tadic Promes

Dit zijn nu gewoon de beste 11 spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 september 2019 door remco k --
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was gister juist veel via onze linkerkant door de as heen, defensief was Nico namelijk ook gewoon een paar keer heel zwak, die driehoek met Blind erbij is wel beter dan de rechterkant, maar gisteren was dat meer zoek dan de rechterkant.

Ik zou gewoon nu echt eens kijken naar je elf beste spelers zoals Cruijf zou zeggen, dan blijven de voorste 4 staan, Promes en Ziyech misschien omruilen. En dan komt van de Beek daarbij. Die heeft echt alles om naast Martinez te slagen. En precies die passing waar je over praat, heeft van de Beek ook.

Onana

Veltman Alvarez Blind Tagliafico
Van de Beek Martinez
Zyech
Neres Tadic Promes

Dit zijn nu gewoon de beste 11 spelers.
Ik vind Promes in je elftal niet meteen beter als met Marin, als je die laatste juist opstelt vind dat Promes buiten zijn goals af en toe net zo goed nog weinig heeft laten zien.
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Onana

Veltman Alvarez Blind Tagliafico
Van de Beek Martinez
Zyech
Neres Tadic Promes

Dit zijn nu gewoon de beste 11 spelers.
Ik ben persoonlijk fan van Dest boven Veltman. Als pure verdediger is Veltman wel beter, maar Dest zit veel muziek in. Alvarez vind ik tot dusver, behoudens z'n goal, eigenlijk best tegenvallen. Donny van de Beek is straks terug en dan valt Promes er wat mij betreft vanaf.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 21:06   quote  deeplink  
Danny Makkelie aangesteld als scheidsrechter. Floot de laatste 2 edities ook. Beide keren 3-0 voor PSV en de eerste keer kregen we, weliswaar volkomen terecht, 2x rood.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 18 september 2019 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 20:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk fan van Dest boven Veltman. Als pure verdediger is Veltman wel beter, maar Dest zit veel muziek in. Alvarez vind ik tot dusver, behoudens z'n goal, eigenlijk best tegenvallen. Donny van de Beek is straks terug en dan valt Promes er wat mij betreft vanaf.
Mee eens. Ik zie het dan ook liever zo wanneer iedereen fit is:

Onana

Dest Veltman Blind Tagliafico

Alvarez Martinez
Van de Beek

Neres Tadic Ziyech

Echter hoop ik heel erg dat Marin zich herpakt. Idealiter wordt het dan:

Onana

Dest Alvarez Blind Tagliafico

Marin Martinez
Van de Beek

Neres Tadic Ziyech
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 21:10 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zie het dan ook liever zo wanneer iedereen fit is:

Onana

Dest Veltman Blind Tagliafico

Alvarez Martinez
Van de Beek

Neres Tadic Ziyech

Echter hoop ik heel erg dat Marin zich herpakt. Idealiter wordt het dan:

Onana

Dest Alvarez Blind Tagliafico

Marin Martinez
Van de Beek

Neres Tadic Ziyech
Zo eens met nou laatste opstelling. Als iedereen doet wat die kan en middenvelders gewoon kunnen doen waar ze goed in zijn, is dat een middenveld perfect in balans.

En met Veltman en Dest kun je per tegenstander bekijken wie je nodig hebt. Moet je ten aanval, lekker Dest laten spelen en heb je defensief meer nodig, zet je Veltman. Dan benut je ook iedereen gewoon in zijn kwaliteit.

Dan heb je op de bank Varela, Mazraoui, Schuurs, Promes en Huntelaar al. Kun je eventueel de middenlinie nog versterken want wat daar achter zit, ben ik nog niet zo geweldig kapot van.
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 20:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk fan van Dest boven Veltman. Als pure verdediger is Veltman wel beter, maar Dest zit veel muziek in. Alvarez vind ik tot dusver, behoudens z'n goal, eigenlijk best tegenvallen. Donny van de Beek is straks terug en dan valt Promes er wat mij betreft vanaf.
Maar wie dan naast Martinez?
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 22:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar wie dan naast Martinez?
Ik wil het wel eens zien met Donny en Ziyech op het middenveld en KJH/Promes in de spits.

Alvarez op CV wil ik ook wel eens zien, maar dan eerst in de Eredivisie. Ik heb op CVM nog niet genoeg gezien wat mij doet denken dat hij op die positie Veltman of Schuurs zomaar uit de ploeg speelt.
remco k
 remco k - donderdag 19 september 2019 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 22:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik wil het wel eens zien met Donny en Ziyech op het middenveld en KJH/Promes in de spits.

Alvarez op CV wil ik ook wel eens zien, maar dan eerst in de Eredivisie. Ik heb op CVM nog niet genoeg gezien wat mij doet denken dat hij op die positie Veltman of Schuurs zomaar uit de ploeg speelt.
Eens, ik denk dat je hier uiteindelijk je beste opstelling gaat vinden.
Enigma
 Enigma - donderdag 19 september 2019 - 12:41   quote  deeplink  
Onana
Dest Alvarez Blind Tagliafico
Beek Promes Martinez
Neres Tadic Zyech

Tadic, Zyech en Neres kun je mee schuiven en Zyech - Promes ook.
Huntelaar stand in Tadic.

Schuurs, Veltman, die Portugese keeper, Traoré vast op bank met Huntelaar. Unuvar en Gravenberch af en toe erbij.

Daar is in Nederland iig geen stoppen aan en Europees komt dit ook netjes voor de dag. Een seizoen als vorig jaar mag je alleen op hopen in Europa, dat zal erg lastig zijn.

Mits Ajax Malen uitschakelt en Bergwijn wint Ajax dit keer. Laat Alvarez malen maar dekken is zo gebeurd. Bergwijn zal Nico voelen. Enige zorg erbij is toch de traagheid van Blind. Maar hij compenseert veel met inzicht en techniek. Veltman is te gevaarlijk met wekelijkse fouten die (nog) niet zijn afgestraft.

1-3 Ajax
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - donderdag 19 september 2019 - 14:58   quote  deeplink  
Ajax wint dit gewoon
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - donderdag 19 september 2019 - 15:00   quote  deeplink  
Ook al zou je kunnen stellen dat zonder vdbeek Ajax dit verliest door de snelheid van psv
Loetje
 Loetje - donderdag 19 september 2019 - 15:09   quote  deeplink  
Leer eerst Ajacied goed te schrijven ofzo...
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - donderdag 19 september 2019 - 17:18   quote  deeplink  
Kom op, Loetje, iedereen weet dat het ajacied is en niet ajaxcied maar ik dacht dat het juist een leuk element aan mijn naam zou geven als ik het dan zo verkeerd schrijf
Marco Janssen
 Marco Janssen - donderdag 19 september 2019 - 17:35   quote  deeplink  
Dat is waarschijnlijk ook waarom je dan hart en hebt opgeschreven en nieren weglaat?
Ik vind het persoonlijk ook best grappig om Zo'n naam te zien. Verfrissend. In ieder geval origineler dan een betekenisloze naam als Loetje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 september 2019 door Marco Janssen --
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - donderdag 19 september 2019 - 17:41   quote  deeplink  
Alsof Marco Jansen zo'n originele naam is. Bovendien is Loetje niet zomaar een naam op de forum maar een fucking begrip.
AkaS
 AkaS - donderdag 19 september 2019 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2019 - 20:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou wat graag Van de Beek en Ziyech op het middenveld zien. Alvarez op 4 en Martinez als breker in het midden.
Ik ook Loetje!!!
AkaS
 AkaS - donderdag 19 september 2019 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was gister juist veel via onze linkerkant door de as heen, defensief was Nico namelijk ook gewoon een paar keer heel zwak, die driehoek met Blind erbij is wel beter dan de rechterkant, maar gisteren was dat meer zoek dan de rechterkant.

Ik zou gewoon nu echt eens kijken naar je elf beste spelers zoals Cruijf zou zeggen, dan blijven de voorste 4 staan, Promes en Ziyech misschien omruilen. En dan komt van de Beek daarbij. Die heeft echt alles om naast Martinez te slagen. En precies die passing waar je over praat, heeft van de Beek ook.

Onana

Veltman Alvarez Blind Tagliafico
Van de Beek Martinez
Zyech
Neres Tadic Promes

Dit zijn nu gewoon de beste 11 spelers.
En dan Dest eruit laten voor Veltman!!! Hahahaha no way man!
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - donderdag 19 september 2019 - 20:54   quote  deeplink  
Persoonlijk zie ik het zo:
Onana
Herstelde Mazraoui alvarez blind nico
Martinez vdbeek
Promes
Ziyech Tadic neres
remco k
 remco k - donderdag 19 september 2019 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 september 2019 - 20:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

En dan Dest eruit laten voor Veltman!!! Hahahaha no way man!
Dest is echt wel goed. Maar die hoeft niet direct alles te spelen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 september 2019 - 22:03   quote  deeplink  
achjaaa akas, sommigen zien dingen die er niet zijn... dolberg fisscher veltman enzo nog een aantal voorbeelden waar telang vertrouwen in is gehouden... en de tijd geven is leuk en lief bedoelt maar bij ajax moet je er gelijk staan.. daarbij ajax wil hoger op, dan val je simpel weg niet terug op een speler die een paar weken terug nog te licht was.. dit is gewoon zijn max.. dus geef je een schuurs die niet veel onder doet de kans en tijd, net zoals bosz heeft gedaan met deligt..
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 september 2019 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 september 2019 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Dest is echt wel goed. Maar die hoeft niet direct alles te spelen.
dus veltman als 12de man... maar dat zeggen we toch steeds... maar ben blij dat je het nu toegeeft..wat ik wel zonde vind is dat we mazz nu echt tekort doen.. 1/2 finale gehaald mede dankzij hem natuurlijk
remco k
 remco k - donderdag 19 september 2019 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 september 2019 - 22:03 schreef nummer10 het volgende:
achjaaa akas, sommigen zien dingen die er niet zijn... dolberg fisscher veltman enzo nog een aantal voorbeelden waar telang vertrouwen in is gehouden... en de tijd geven is leuk en lief bedoelt maar bij ajax moet je er gelijk staan.. daarbij ajax wil hoger op, dan val je simpel weg niet terug op een speler die een paar weken terug nog te licht was.. dit is gewoon zijn max.. dus geef je een schuurs die niet veel onder doet de kans en tijd, net zoals bosz heeft gedaan met deligt..
Mooi man. Zowel frenkie als de Ligt presteerden niet direct vlekkeloos en werden door diversen hier afgebrand.

Kijk je eigen berichten eens terug over frenkie.

En wie zegt er dat Veltman de tijd moet krijgen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSV - Ajax (zondag 22 september 2019, 16.45 uur) Eredivisie 1-1









0.0189580